Keresés

Részletes keresés

anker-tg Creative Commons License 2019.11.22 0 3 40401

Minden pozícióhoz egy adott motorfordulatszám és egy ahhoz kapcsolódó maximális teljesítmény tartozik. Ez könnyen belátható, ha pl. a vontatómotorokat selejtezed, vagy hidraulikus erőátvitelű mozdonynál a hajtóművet kikapcsolod és a kontrollerrel szép sorban növeled a pozíciókat alapjárattól a magas üresjárásig. Ha az erőátviteli lánc nyitott, vagyis a motor nincs terhelve, akkor (is) felveszi a beállított fordulatokat, de csak töredék teljesítményt ad le, pl. értelemszerűen a Nohab 835-nél nem fog 1435 kW-ot szolgáltatni. Ha végig gondolod a fizika törvényeit és az erőátvitel, teljesítményszabályozás, azon belül a regulátor működését, akkor beláthatod. De mondok nem vasutas példákat is: a biciklidet is tudod hajtani ugyanabban a fokozatban, ugyanolyan sebesség mellett kisebb, vagy nagyobb erőbefektetéssel, teljesítménnyel, attól függően, hogy emelkedőn, vagy sík pályán haladsz. Ugyanez egy személygépkocsira is igaz... Nem részletezem tovább. Két alapvető összefüggés ismeretében nincs miről vitatkozni: ad.1.: a dízelmotor teljesítménye egyenesen arányos az effektív középnyomással, a lökettérfogattal és a fordulatszámmal, ad.2.: a jármű teljesítménye egyenlő a vonóerő és a sebesség szorzatával.       

Előzmény: kihúzóvágány (40400)
kihúzóvágány Creative Commons License 2019.11.22 0 1 40400

Ezzel nem cáfoltad, amit írtam.

Ugyanis tudomásom szerint 0.pozícióban nincs elektromos terhelés, az elektromos áramkör csak az 1. pozícióban jön létre.

Azaz a 0 és 1 pozíció ugyanazt a fordulatszámot jelenti.

Előzmény: nohab (40399)
nohab Creative Commons License 2019.11.22 -1 0 40399

Pedig de, itt teljesítmény tartozik minden pozícióhoz. Azért nem fordulatszám, mert a 0. és az 1. pozíciónak a fordulatszáma ugyanaz, de teljesítményt a motorok felé csak az 1. pozícióban ad le.

Előzmény: kihúzóvágány (40398)
kihúzóvágány Creative Commons License 2019.11.22 0 2 40398

Nem értek egyet: A "Minden pozícióhoz egy dízelmotor teljesítmény tartozik" mondat szerintem helyesen: "Minden pozícióhoz egy dízelmotor teljesítmény fordulatszám tartozik"; és a motor legfeljebb az ehhez a fordulatszámhoz tartozó maximális teljesítményt fejti ki. Ha a fordulatszámot kisebb teljesítménnyel is tudja tartani, kevesebbet fog fogyasztani.

Előzmény: MTU-890 (40396)
EMD sound is music Creative Commons License 2019.11.20 0 2 40397

Ma Pomáznál :

 

MTU-890 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 40396

Nem több.

Minden pozícióhoz egy dízelmotor teljesítmény tartozik. Ha a tapadás vagy valamelyik védelem nem korlátoz, akkor a beállított pozíciónak megfelelő motorteljesítmény áll rendelkezésre, akár 200, akár 2000 tonna van mögötte. (Nyilván a 200 tonnát jóval intenzívebben tudja gyorsítani, és a kívánt sebesség elérésekor alacsonyabb pozícióba lehet tenni a kontrollert.)

Az órás fogyasztás gyakorlatilag attól függ, hogy egy óra alatt melyik menetfokozat mennyi ideig van használva.

Előzmény: _Metzger_ (40377)
Ep128 Creative Commons License 2019.11.11 -2 0 40395

Igen, ez az, amit 2-3 havonta 1x leírunk, (Fb. -on is) de valahogy mindig van, akinek még új. :-)

Előzmény: nohab (40394)
nohab Creative Commons License 2019.11.11 0 5 40394

Tekintettel a rendelkezésre álló kapacitásokra, egyszerre általában egy projekt fér bele (szélsőséges esetben egy teljes gőzzel és egy másikon apróságok).

A prioritások sorrendje:

1. M61,010 tervezett és nem tervezett javításai,

2. Demonstrátor talpraállítása,

3. M61,002 talpraállítása.

Előzmény: szalamander007 (40389)
C50 Creative Commons License 2019.11.11 0 1 40393

Szerintem fog az még menni.

Előzmény: General Specific (40392)
General Specific Creative Commons License 2019.11.11 0 1 40392

Máshova nem lehet tenni, kicsi az a mozdonyszín.

Én nagyon örültem 2005-ben, hogy megvették (megmentették), de már akkor is azt javasoltam, hogy arra az időre, amíg meglesz hozzá minden, ki kéne állítani valamelyik Balaton parti állomáson szobornak.

Erre most, a villamosítás előtt van kb az utolsó reális esély, de úgy tudom, nincs ilyen szándék, így reméljük, egyszer még megy...

Előzmény: gmarc (40385)
division by zero Creative Commons License 2019.11.11 0 0 40391

Lájk! :-)

Előzmény: EMD sound is music (40390)
EMD sound is music Creative Commons License 2019.11.11 0 3 40390
Előzmény: division by zero (40387)
szalamander007 Creative Commons License 2019.11.11 0 0 40389

Nem tudom ,hogy mi a terv vele. Most benne van a 000 ás főgépcsoportja,de csak tárolásra,míg azt

csinálják.

Előzmény: gmarc (40385)
szalamander007 Creative Commons License 2019.11.11 0 0 40388

Nem tudom.

Előzmény: division by zero (40387)
division by zero Creative Commons License 2019.11.11 0 0 40387

Marad zöld?

Előzmény: szalamander007 (40386)
szalamander007 Creative Commons License 2019.11.11 0 2 40386

Ezt már elkezdték javítani. Bár a képen nem látszik,a másik végét már lemezelik.

gmarc Creative Commons License 2019.11.11 0 0 40385

Nem árt ennek a gépnek (még jobban) hogy esőben-fagyban ilyen csupaszon kint áll? 

Előzmény: szalamander007 (40381)
benbe Creative Commons License 2019.11.10 -2 1 40384

Itt is akad egy pár dolog, amiért fájhatna a szív, ha meglennének még: http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=Hatvan&t2=futoh%E1z&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet

Előzmény: cliftony77 (40382)
C50 Creative Commons License 2019.11.10 0 1 40383

Ha az alapítvány nem veszi meg már ennyi sem lenne belőle.

Előzmény: cliftony77 (40382)
cliftony77 Creative Commons License 2019.11.10 0 1 40382

Naponta kétszer megyek el mellette, belesajdul a szívem a látványba...

Előzmény: szalamander007 (40381)
szalamander007 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 40381

A reggeli napsütésben a belgával együtt.

nohab Creative Commons License 2019.11.10 0 1 40380

ja, hogy az éjszakai alapjáratra gondolsz! az valóban jóval magasabb a táblában szereplőnél :)))

Előzmény: hmsoft (40379)
hmsoft Creative Commons License 2019.11.10 0 1 40379

(gonoszság on)
Jaj már. Hát azért, mert a próbapadon leadott 1950 LE és a hálózaton, valós körülmények között leadott 1950 LE közül az utóbbi esetben nagyobb a gázolaj párolgási együtthatója.

hm

Előzmény: nohab (40378)
nohab Creative Commons License 2019.11.10 0 0 40378

Mert ha húz egy 2000 tonnás tehervonatot, akkor gondolom több (?)

 

Miért lenne több?

Előzmény: _Metzger_ (40377)
_Metzger_ Creative Commons License 2019.11.10 0 0 40377

Nem rémlett, de akkor most ezt a kis képet lementem, hogy többször ne kelljen kérdezni :D

 

Ez amúgy hogy értendő? Tesztpadon? Mert ha húz egy 2000 tonnás tehervonatot, akkor gondolom több (?)

Előzmény: MTU-890 (40376)
MTU-890 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 40376

Egyszer már kérdezted, és válaszoltam:-)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150075120&t=9118421

 

De ez is egy hasonló táblázat:

 

 

Előzmény: _Metzger_ (40375)
_Metzger_ Creative Commons License 2019.11.09 -1 0 40375

Helló!

 

Valaki tud valamilyen fogasztási adatatot mondani az EMD 16-567D1-ről? Fajlagos, liter/óra, bármi! 

150-es vonal Creative Commons License 2019.11.06 0 0 40374

Az, egy gyenge másolat...

Előzmény: tom sawyer (40373)
tom sawyer Creative Commons License 2019.11.06 0 0 40373

Egyértelműen látszik, hogy utángyártott.

Előzmény: Gabotrain (40372)
Gabotrain Creative Commons License 2019.11.06 0 0 40372

Sziasztok!

 

Szerintetek ez eredeti tábla lehet?

https://www.vatera.hu/nohab-gm-tabla-2833339583.html

Elvileg a 11-es Nohabé volt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!