Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2019.07.03 0 0 65003

Amúgy vezettem már nagyobb autót, 7,5 tonnásat is (illegálba), de lehet ezekkel szűk hegyi utakon biztonsággal közlekedni. Pl. mint Stelvio, Grossglockner. 

 

Meg haverom próbál paráztatni, hogy sok helyre be sem lehet ezzel menni, mert tilos. Pl. városokba, egyes utakra. Lehet, hogy csak sosem erre koncentráltam, de nem emlékszem tiltó táblákra. 3,5 tonna alatt nem ugyanaz vonatkozik rá, mint egy személyautóra?

Előzmény: kanapekamred (65001)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.03 0 0 65002

Dokee!

 

Milyen lenne az ideális? Fényképről nagyon nehéz megítélni az elrendezést így laikusan...

 

Köszi

Előzmény: dokeee (64996)
kanapekamred Creative Commons License 2019.07.03 0 0 65001

 

 

A fürdőben én sem férek el. Kint szoktam zuhanyozni. Külső zuhannyal. Akár még télen is.

 

Nagy böszme amerikai lakjókban lehet csak normálisan zuhanyozni. Vagy némely angolban. Van amelyben kád is van. De azok idehaza és Európában kicsit élhetetlenek. Mert akkorák mint egy kombájn. Na meg 7.5 vagy12 tonna.

 

Az ágy már komolyabb probléma. Ha hozzá ér a lábam a valamihez felébredek. Nagyon jó lenne ha ki tudnád próbálni, az mindent eldönt. Sok sikert, jó vételt.

Előzmény: hamvasat (64995)
dokeee Creative Commons License 2019.07.03 0 0 65000

Nem, a klíma az teljesen jó.

Előzmény: _whitenoise_ (64999)
_whitenoise_ Creative Commons License 2019.07.03 0 0 64999

Köszi! És a tetőklíma ezt stabilan megoldja, vagy csak úgy mint a sátorklíma, hogy van-van, de igazából közel mindegy?

Előzmény: dokeee (64998)
dokeee Creative Commons License 2019.07.03 0 0 64998

Sok mindentől függ, ha 30 fok fölött van a külső hőmérséklet, akkor még árnyékban is legalább annyi lesz benn, napon meg elviselhetetlen.

Előzmény: _whitenoise_ (64997)
_whitenoise_ Creative Commons License 2019.07.03 0 0 64997

Sziasztok,

 

Szeretnénk belekóstolni a lakóautózásba, augusztusban 10 napra bérelnénk egy autót. A bérbeadó külön kiemelte, hogy nincs benne tetőklíma, csak elektromos tetőszellőztető. Két kisgyerekkel (3 évesek) mennénk, mennyire nagy probléma ez? Pl. két órát alszanak dél körül, elviselhető lehet odabenn a hőmérséklet klíma nélkül?

Köszönöm a segítséget.

 

 

dokeee Creative Commons License 2019.07.03 0 0 64996

Szerintem ez nem egy jó elrendezés 4 főre.

Előzmény: hamvasat (64989)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.03 0 0 64995

Köszönöm Neked is!

 

Ma reggel fél hétkor találkoztam a tulajjal és megnéztem a lenti hirdetésben említett Hymert. Kora ellenére szép állapotban van, de most nem néztem tüzetesen, mert nem ez volt a cél, hanem, hogy lássak egyáltalán egy lakóautót élőben. Lenyűgözően igényes és átgondolt minden porcika, viszont volt egy-két dolog, amire nem számítottam. Sejtettem, hogy minden zsúfolt lesz, de azért reméltem, hogy nem ennyire.

 

Sajna a zuhanyzóban meg sem tudok mozdulni, a fejem a plafonba ütközik. Ezt túlélem, napi pár perc egy zuhany és csak én vagyok ilyen benga a családban .-)

 

Viszont a fix ágyban hátul belül nem férek el, mert jóval rövidebb az ágy, mint én és faltól falig van, a szélén meg le van csapva az ágy széle. El kéne menni a párommal és fekvőpróbát venni, hogy elférünk-e, mert a dupla ágy az csak úgy kb. 120 cm széles :-) Itt az elférés kérdése bizony vízválasztó kérdés...

 

Automata váltós, nem tudom, hogy ettől kell-e félni...

 

Úgy van a belső elrendezés, hogy van egy vezető, meg egy utasülés elől és két befordított kanapé mögöttük. Nagyon otthonos teret ad, viszont nincs biztonsági öv a kanapékon, mivel menetirányra merőlegesen lehet bennük ülni. Mivel két kicsi gyerekkel (3 és 6 évesek) akarjuk használni, ez meredeknek tűnik nekem, hogy biztonsági öv nélkül szállítsam a kölyköket, de lehet túllihegem, mert a buszokon sincs öv. De ezzel most így nem tudok mit kezdeni...

 

Maga a fíling lenyűgözött, jófej volt a tulaj is :-)

 

A gumik sajnos repedezettek már, azok cserések biztosan.

 

Igazából valószínűleg meredek ötlet, de jó lenne rávenni a tulajt, hogy lepapírozzuk és odaadom neki a vételárat letétbe, hogy elvisszük egy hétre, ha bejön, akkor megvesszük, ha nem, akkor napi 40-50eFt bérleti díjat adok neki és vissza a maradék, meg tépjük az adásvételit. Nyilván, ha bármi kárt teszek a kocsiban, akkor megvettem... De gondolom, ebbe nem menne bele :-))))))

 

 

Előzmény: kanapekamred (64994)
kanapekamred Creative Commons License 2019.07.03 0 0 64994

 

 

Nagyon ott van.

 

 

Ez egy hymer a másik amit javasolnak neked az meg egy bürstner. A kettő közt ha minden ugyan az akkor is van 2-3 milla minőségi különbség. Na persze a hymer javára.

 

A miénk 1 évvel öregebb szekér és 260 ezer km van benne. Ez tutti reális, bizonyított, mert van szervizkönyve. Ez a hymer járt a Nordkappon, ott van a matrica. Azt a matricát csak ott teszik rá (márketing). Maga az az út 12-14 ezer km. Ezért mindenképp nézd meg a szervizkönyvét. Ha ezt nem tud mutatni akkor a km variálva van. Bár azt szokták mondani a DUKIk-ra, hogy 200-300 ezer km után éppen be van járatva. Semmi kép nem szeretnélek lebeszélni róla, nagyon szép példány amit kinéztél. Én ezt venném.

 

https://www.google.com/maps/place/Nordkapp+Municipality,+Norv%C3%A9gia/@71.0172191,24.8695318,8z/data=!4m5!3m4!1s0x45c9ac1de7e8bee7:0xef6625f3cd0ce069!8m2!3d71.169493!4d25.7831639

 

 

 

 

Előzmény: hamvasat (64989)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64993
Ja! A legfontosabb lemaradt:

Köszönöm :-)
Előzmény: hamvasat (64992)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64992
Megnézni egynek jó lesz, hogy legalább lássak egyet élőben.

Amit linkeltél, abban nem igazán értem, hogy ha 3155kg az önsúly, utassal, csomagokkal, kempingfelszereléssel, bringákkal hogy lesz a végén 3500kg alatt. Szerintem sehogy. Egyébként baromira tetszik, jól felszereltnek tűnik
Előzmény: speedline (64990)
speedline Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64991

szívesen

Előzmény: ezerkilencszáz90 (64987)
speedline Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64990

Eléggé drága, hátul nem nagygarázsos, csapott ágyas :( ,  automata váltós (?)

 

Ha ennél csak 3 db 0-t hagytak el az árnál akkor inkább ezt

https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/burstner/burstner_aviano_i_675-14579114

Előzmény: hamvasat (64989)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64989
Erről mi a véleményetek, benyomásotok? Ezt nézem meg reggel:

https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/hymer/hymer_b_654-14172269

Köszönöm
Előzmény: hamvasat (64988)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64988
Köszönöm Mindenkinek a tanácsokat. Reggel megnézek egyet a szomszéd városban, hogy legalább lássak is egyet élőben. Képről nem tűnik rossznak, bár a korához képest nagyon drágának tűnik.
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64987

Köszönöm a jó tanácsot, ezt fogom tenni. Valahogy így gondoltam én  is csak biztos akartam lenni a dologban.

Előzmény: speedline (64975)
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64986

Nekem is olyan Winterhoff WS3000 van a lakómon, de friss vétel, és csak a múlt héten tettem fel a vadiúj vonófejet, és nem mentem még vele sehová.

Az biztos, hogy a gömbnek fémtisztának és zsírmentesnek kell lennie.

Remélem az enyém nem fog csikorogni, mert az original gyári betét van benne.

Az Amazonon vettem 300 euroért Robostop lakattal együtt.

Előzmény: Spide2 (64984)
LRROV2 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64985

Jól írta a kolléga, vágj bele. Mondjuk mi nem béreltünk előtte, de nem bántuk meg a vételt. Igaz, kevesebbet megyünk mint szeretnénk, de majd gyorsulunk ebben is. Kinek mi a prioritása, mi nem integráltat kerestünk ( kicsit nagyon drága az első szélvédője ) az unokák miatt meg az alkovos volt fontos. Nagyon bejön nekem, pláne amikor kitelepülünk teljesen, na meg út közben sem kutya az a kávé, amit a saját kuckódban iszol meg valahol. Szóval ha megteheted, indulj..... Szívesen beszélgetek veled élőben is a számom20-9779988

Előzmény: hamvasat (64978)
Spide2 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64984

Köszönöm. Igen stabilizátoros. Féktisztítót kap, aztán majd látjuk.

Előzmény: kanapekamred (64983)
kanapekamred Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64983

 

 

 

Előbb azt kell tisztázni, hogy stabilizátoros vonófej vagy nem. Mert ha az akkor azt nem szabad zsírozni, mer elveszíti a funkcióját. Előfordul, hogy nyikorog, de az nem nagy gáz. Fújkáld meg féktisztítóval. Vagy cserélj benne betétet. Gagyi utángyártott fékbetét is szokott csikorogni. Legalább olcsó. Attól még fékez. Használható. Ha nem az akkor meg kell zsírozni.

 

 

 

Előzmény: Spide2 (64980)
dr!! Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64982

Eladóvá válik egy nagyon felszerelt Knaus Azur , hátsókonyhás lakó, közvetlen balatonparti parcellán (Balatonakali), ami egész szezonra fizetve van, többet privátban!

fekvőrendőr Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64981

Stabilizátoros vonófej esetén a vonóhorog gömbjének fémtisztának, rozsda és zsírmentesnek kell lennie.

A gyári festéket is le kell róla szedni, és féktisztító sprayvel zsírtalanítani kell.

 

Előzmény: Spide2 (64980)
Spide2 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64980

Üdv!

 

Lakó húzása közben kanyarban zavaróan nyikorog a horog felől. Páran mondták hogy a horgot be kellene zsíroznom. Viszont a kapcsolófej (winterhoff ws 3000) leírásában pont az van írva hogy zsírmentesnek kell lennie a horognak. Szóval mi a teendő hogy ne legyen hangja?

kanapekamred Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64979

 

 

Remélem köszönthetünk a lakjós táborba.

 

 

Nem néz ki rossznak amit kinéztél, ne pürézz, vágj bele. Ez a típus a lakók Mercédesze (HYMER).

 

Ami majd hiányzik azt lehet később is pótolni, javítani. Úgy is az lesz benne ami benne van, nem tudsz tenni ellene, csak ha mást keresgélsz.

 

 

Általában reális áron adják a kereskedők mert ők is el akarják adni a cumójukat. Kor és állapot függő az ár. Megvan az oka mi miért annyi amennyi. (Oda kell azért figyelni).

 

Azzal meg csak az időt húzod, kiszaladsz a szezonból, ha sokat válogatsz. Bár nálunk nincs szezon, télen is megyünk.

 

Végig kell gondolni, fogod e használni, vagy csak ott áll a kertben, mert akkor drága a vétel.

 

Ennél a modellnél nem látok az autó jobb oldaláról képet. Nálunk az omnisztor lényeges tartozék. Ez is pótolható utólag. Minden gépet alakítani kell személyre szólóan.

 

 

Eladni is el lehet azért. Persze természetesen nem úgy mint egy pl: Opel astrát, de senki nem ment még nyugdíjba a régi géppel.

 

 

Én minden újnak azt szoktam tanácsolni, béreljen egyszer. Ne sajnálja rá a § - árt. Nem lesz kidobott pénz. A sok hotel után pláne nem. Szagoljon bele ebbe az életbe, nyaralás típusba. Aztán ha tetszik akkor gó

 

 

 

Előzmény: hamvasat (64978)
hamvasat Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64978
Sziasztok!

Teljesen ismeretlen nekünk a lakóautózás műfaj, de feleségem régóta mondogatja, hogy nagy álma egy lakóautó, bár ő sem tudja milyen is az. Nekem is vonzónak tűnik a dolog, játszunk a gondolattal, hogy vegyünk egy integráltat. Van két kisgyerek is, úgyhogy mindenképpen 4 személyesben gondolkozunk.

Elolvastam sok neten fellelhető irományt, alakul a kép, de ugye sok dolgot nem tudok, ami akkor derül ki, ha már benne vagyunk a dologban.

Segítenétek, hogy mire kell odafigyelni, ha valami ilyesmit szeretnék. Mi az, amire feltétlen szükség van és nincs benne mondjuk egy ilyenben:

Ha néhány éven belül kiderülne, hogy nem tudjuk kihasználni vagy nem jön be ez a nyaralási forma, memnyire nehéz eladni egy ilyen gépet?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276803774&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

HYMER / ERIBA / HYMERCAR 514CL 3,0 160PS
Erstzulassung: 03/2008
Kilometerstand: 119.000 km
Kraftstoffart: Diesel
Leistung: 118 kW (160 PS)

Preis: 29.999 €

Köszönöm a segítséget, üdv: hamvasat

dstr Creative Commons License 2019.07.02 0 0 64977
Persze, hogy lötyög. Minden perselyt úgy illesztünk, hogy a helyére préselve dörzsárazzuk. Csak így lehet pontosan illeszteni.
Előzmény: speedline (64975)
kanapekamred Creative Commons License 2019.07.01 0 0 64976

 

 

 

Nekem is elkezdett kotyogni, de csak 100 ezer km után.

Előzmény: speedline (64975)
speedline Creative Commons License 2019.07.01 0 0 64975

A helyedben én jól telenyomnám  sűrű kenőzsírral és amikor már mindenhol jön ki a zsír akkor megnézném ezt a kotyogást.

Az a gond, hogy hiába akarsz perselyt cserélni a kopott vonócső miatt nem lehet pontosan ráesztergálni az első és a hátsó perselyeket a kopott csőre. Tudom mert kipróbáltam. Egy szett persely ment a levesbe. 

Megpróbálni persze lehet, de kell egy jó esztergályos hozzá. 

Aztán végül vettem egy teljesen új komplett vonófejet (AL-KO) és egy út után (kb. 1200 km) már kottyant az is. Szóval amíg az a cső mozog és nem kopog az egész szerintem inkább zsírozni és zsírozni. 

 

Előzmény: ezerkilencszáz90 (64973)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 64974

Egy kis pontosítás. A 2-3 mm a vonófej végén érezhető, nem a tengely lóg ennyit.

Előzmény: ezerkilencszáz90 (64973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!