Egy apró böki van ott a vasúttal, ha arra járnátok és lefényképeznétek azt a felsővezetéktartó oszlop tövét ami a szelvényben van akkor lehetne látni, hogy bizony a mi jó öreg várvédőink oda is egy alagutat fúrtak, ami sajnos az idő vasfogának nem tudott ellenállni és ott tátong a domboldalban, talán még Ali pasa és személyes testőrsége is benne harcol Dobó ellen...
Amíg mindenféle földi jóról álmodunk addig tesznek ellene nehogy túl jól érezzük magunkat 41+00 tól 42+50 ig egy újab tíz azaz tíz kilóméter/órás lassújel került ki a Várhoz nesze neked únió meg a vasutakat támogatjuk kormány...
névben meg lassulnak. Nyertünk 14 percet. Én inkább a közvetlen debrecenieknek örülök. M41 inga, de nem tartanám kizártnak ha egyszer-egyszer feljönne Dezső is.
Igen Tarjánig kellene közlekedtetni, és Terenyét Hatvan felé kellene csatlakozást biztosítani, Kálban inkább Miskolc, és Heves felé, mert Bp-re inkább busszal utaznak, Gyöngyösön keresztül.
Igazából a nagyon hosszú vonatok sem előnyösek, mert nagyon zavarérzékenyek. Mondjuk ha nagyon laza a menetrend akkor kisebb késés ledolgozható, de éppen ezért félek fehérgyarmat-Eger vonattól is. 3 vonalon át döcög ~5 órával. Van egy olyan érzésem hogy nem lesznek jellemzők a pontos vonatok, főleg hogy ezeknek lesz feladata az IC bevárása mondjuk EGer fele.
Annak elemzése, hogy ki hogy b..szta el, meg mennyire szándékosan, nagyon messzire vezetne.
Én úgy láttam, hogy lényegében minden szakszolgálat beverte a maga kisebb-nagyobb szögét ennek a vonalnak a koporsójába: a pályás a millió egy lassújelel, a vontatás a menet közbeni váltásokkal, meg hogy sokszor Dácsiát adtak ki Bz helyett, ami aztán hozta a tetemes késéseket az "emeletes" lassújelek miatt, a személyszállítás a maga rossz menetrendjével, no meg a forgalom is a 8 meg 15 perces állomási időközökkel Recsk-Parádfürdőn...:-(((((
Ez szerintem már most halott ötlet. Egerbe tarjánból buszon 6-szor hamarabb leérek. Ráadásul a vonat nem kis kerülővel teszi meg. Maximum azzal lehetne játszani hogy Tarján-Karcag.
Nem kell Kálban csatlakozás menjen a vonat Tarjánból Egerbe és legyen a csatlakozás abonyba Pest vagy Miskolc irányába... Egyébként egy huszárvágással mehetnének tovább Szilvás felé is=eszközkihasználtság..., mint a Fehérgyarmat-Eger viszonylat, csak akarat meg egy kicsivel megbízhatóbb gépek kellenének én ezt látom fejlődésnek. A megyeszékhelyeket össze kell kötni a vasúttal. Punk-tum
Valóban így volt. Tudod, volt egy olyan érzésem, hogy amikor (persze egészen komolytalan módon) a vonal megmentéséről volt szó, az illetékes vasutasoknak tele volt a nadrágjuk. Hiába volt nagy üzlet az autópályaépítés (és ahhoz a kőszállítás), rakodóvágányra már nem futotta Recsk-Bajpatakon.
ennek a magyarázatára erősen kiváncsi volnék... ha épp késett a pesti vonat, akkor a bejáraton váratták a bézét. ahogy a gyors megmozdult, már jöhetett befelé.
nem csipázom a "szándékosan kúrjuk el" elméleteket, de itt konkrétan és szigorúan így volt.
Pedig a 84-esre lehetne értelmes menetrendet csinálni, ha egy kicsit helyre lenne pofozva a pálya.
Az a kulcsa az egésznek, hogy a megyeszékhely Salgótarjánig/tól kell közlekedtetni a vonatokat, nem a kotvány falusias Kisterenyéig.
Másrészt oskolakezdésre be kéne vinni a gyerekeket Tarjánba, nem olyan sz..r menetrenddel, ami legutóbb volt, hogy ütemesnek ütemes volt ugyan, de amúgy semmire sem volt jó...
Azért nem ártana kicsit gatyába rázni a pályát december közepéig. Vasárnap hazajövet az új telefon GPS-ét kipróbálva Vmax =90,7km/h Eger-Füzesabony között. Azt is Andornak után Eger fele kb 5mp-ig. Jó 7db kocsi volt, de 1366 húzott.