Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 167
"Ha elmegy a nyomás a fékvezetékekből, akkor lép be a fék nem?"

Ha a feltöltött fékrendszer,fővezetékéből "elmegy a nyomás",akkor a beiktatott fékek fognak,addig amedddig a fékhengerek ki nem ürülnek.(nagyvonalakban)
Előzmény: zsig (164)
róna Creative Commons License 2005.03.27 0 0 166

Üdvözöllek!

Csak röviden a légfékezésről: A vonatot továbbító mozdony a kocsikon véigfutó fővezetéken keresztül feltölti a kocsik légtartályait. 5 Barra. Ez az üzemi nyomás. Fékezéskor a fővezeték nyomása csökken, vagy mert a mv. működteti, vagy mert a vonat elszakad, vagy valaki a vezetéket megcsapolja, vészféket meghúzza. Ekkor a kocsik légtartályának levegője dolgozik a fékekre. Ezt a kormányszelep irányítja.

Herendnél: A kocsik tudtommal levegővel lettek betolva, ami néhány óráig a kocsik légtartályaiban levő légnyomás miatt fogta fékeket. Majd a levegő elszökik és a fék már nem fog. Ez történhetett itt is.

Sajna ezt nem tudták a kiskatonák, és a vészfékeket próbálták huzogatni, ami levegő hiányában nem működhetett. Csak a kocsik peronján az orsós fékeket kellett volna betekerni, és megúszták volna.

A műszaki dologban (fék) ugyan VasutTOM a jártasabb, de talán nem volt túl szakszerűtlen, amit ide jegyeztem!

Előzmény: zsig (164)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.27 0 0 165

Mert a veszprémi, 9 kiskatona halálát okozó eset nekem úgy jött le, hogy a kocsik nem voltak kiékelve és nem volt behúzva a kézifék, magyarán ha nincs levegő nincs fék???
vagy fel voltak töltve?
Nem értem nagyon zavar hogy nem, mert 'hivatalból" tudnom kéne...

 

Sajna erre nem tudom a pontos választ. De a tolatásokkor sokszor előfordult, hogy levegő nélkül tolattak, mert nem kellett megvárni azt, hogy a mozdony feltöltsön. Különben tudomásom szerint csak az új fékutasításban jött be az a szabály, hogy csak levegővel lehet tolatni.

Előzmény: zsig (164)
zsig Creative Commons License 2005.03.27 0 0 164
Üdv!

Fölmerült bennem egy kérdés a vasúti kocsik fékezésével kapcsolatban.

Ha elmegy a nyomás a fékvezetékekből, akkor lép be a fék nem?

Mert a veszprémi, 9 kiskatona halálát okozó eset nekem úgy jött le, hogy a kocsik nem voltak kiékelve és nem volt behúzva a kézifék, magyarán ha nincs levegő nincs fék???
vagy fel voltak töltve?
Nem értem nagyon zavar hogy nem, mert 'hivatalból" tudnom kéne...

kösz
Előzmény: vasutTOM (121)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.27 0 0 163
Köszi!
Előzmény: V43 1298 (159)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.27 0 0 162
Na, így legalább biztosan tudom, hogy létezik a liget! A Lococlubra felkerült anyag írása idején ez még nem volt biztos. Azt meg tudod írni, hogy a mai állomáshoz képest merre van?
Előzmény: seTTebello (154)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.27 0 0 161

Veszprémben 1990-ben két kocsimegfutamodás történt. A Dudarról Inota erőműbe tartó kocsik első esetben balesetmentesen eljutottak mozdony nélkül Inotára. Ennél a megfutamodásnál sikerült minden vonatot félreállítani a kocsik elől.

A második 1990.10.12-én történt megfutamodás azonban nem volt ilyen szerencsés eset. A 2 tengelyes "E" kocsikat betolták a XIII. vágányra a II-s oldal felől. Később a mésik oldaról is tolattak a vágányon és a rángatózás hatására az utolsó betólt kocsi vonóhorog csúcsa letörött és a kocsik megindultak a fővonal felé.

Hajmáskér felől jött egy előfogatos tartályvonat. Ennek már állítottak bejárati vágányutat a XIV. vágányra. Ezért a II őrhelynél lévő védőváltó is át volt állítva.

A megfutamodás miatt a Veszprém felé közlekedő tehervonat előjelzője hirtelen visszaesett. A vonat megállt a jelzőnél, és a mozdonyvezető leszállt a pályatelefonnal. Ekkor vette észre a fák között a feléjük közeledő kocsisort. Felszólt a kollégáknak, hogy meneküljenek.

A vonatot előfogatoló M62,241 számú mozdony ( ha jól emlékszem a vonatgép az M62,242 volt) fogta fel az ütközés erejét. Több kocsi teljesen összetört. Azokat helyben vágták szét. Több mázsa szén még sokáik ott volt a pálya mellett. A mozdonyt később Szombathelyre vontatták és 1991.11.25.-én selejtezték.

Ezen megfutamodások után szerelték fel Veszprémben 102-s váltót rugós állító berendezéssel.

Az esetekről bővebben talán "róna" tudna írni!

 

mdbz Creative Commons License 2005.03.27 0 0 160

Bonnya és Kisbárapáti között.

 

Nézd meg a második képet és tippelj!

Előzmény: 2M62U-0386 (156)
V43 1298 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 159
Ezt is onnan tudom, hogy megvan a kép és alá van írva na meg még az, hogy a V63 006 van rajta.
Előzmény: Bárdos Imre (152)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.27 0 0 158
Pedig már volt szó róla. Az é betű pedig a cím folytatása. ...............és jelenében.
Előzmény: m61019andras (157)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.27 0 0 157
Nem is vettem észre idáig! Szerintem a moderátorok ki tudnák igazítani és akkor már a végéről is letörölhetnék azt az é betűt.
Előzmény: seTTebello (155)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 156
Ez a baleset hol volt?És mitől döltek ki a kocsik?
Előzmény: mdbz (151)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.27 0 0 155
Kellene valakinek szólni, hogy finomítsanak a címen: "Balasetek"
seTTebello Creative Commons License 2005.03.27 0 0 154
1916 Herceghalom. A Lococlubon azt írják, hogy valaószínüleg megvan az emlékliget. Nos, nemcsak valószínüleg van meg, hanem ténylegesen is, majdnem az egész.
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.27 0 0 153
Mintha egyszer kaptan volna valakitöl egy csomó képet erröl a balesetröl CD-n! :)))
Előzmény: mdbz (151)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.27 0 0 152
Köszi, már ez is valami! Többet nem tudz róla?
Előzmény: V43 1298 (150)
mdbz Creative Commons License 2005.03.27 0 0 151
V43 1298 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 150
Én úgytudom, hogy 1984-ben történ.
Előzmény: Bárdos Imre (137)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.27 0 0 149

Nem, amit Te káttál az Kiskunfélegyháza - Városföld között (Kunszállás közelében) történt. A Vasárnapi Blikk cikke az eseményröl:

 

V43 1220 2005.03.25
Előzmény: trancegod (148)
trancegod Creative Commons License 2005.03.27 0 0 148
Sajnos nem láttam a hírt teljesen, de tegnap reggel V43-1220-ast mutatták a TV-ben. Lehet nem ez a baleset volt, de az ütközéskor a mozdony előtt felrobbant a jármű.
Előzmény: Beni14 (147)
Beni14 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 147
Meg tudnátok nekem mondani, hogy tegnap melyik mozdony, mikor, milyen okból ütközött Vitnyéd-nél egy kisbusszal? Előre is kössz
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.23 0 0 146
Tegnap Nagykanizsán, hajnalban kisiklott a V43-1160 mozdony ami a 8209 vonatra járt volna rá, de sajnos aláváltás történt. A felelős megállapítása még folyamatban van, feltehetőleg engedély nélküli mozgás volt. A humor az egészben az volt, hogy a nagykanizsai segélykocsi kb. 50 m-re volt a helyszintől, de a segélymenet Dobóvárról érkezett "kicsit később, kicsit drágábban". a probléma ott adódott, hogy Nagykanizsán hivatalosan nincs baleset elhárítás. Azt szeretném kérdezni, hogy ha egy balesetnél 2 ember fekszik a mozdony alatt, akkor is UD-ről várjuik a segélymenetet????!!!!!!!!!!
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.23 0 0 145
Mindkettö! Ahogy egyre jobban elmerülök a témában, egyre több eseményröl szerzek tudomást illetve egyre több eseményröl tudok meg többet.
Előzmény: Ifjuindy (144)
Ifjuindy Creative Commons License 2005.03.23 0 0 144

Szia Imre,

 

Mennyiben fog frissulni a listad? Ujabb esetek is tudomasodra jutottak, vagy a meglevokrol lesz reszletesebb leiras?

Egyebkent mar nagyon varom!

Előzmény: Bárdos Imre (143)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.22 0 0 143
Köszi, kijavítom a listámban, amint oda érek a frissítésben.
Előzmény: trancegod (142)
trancegod Creative Commons License 2005.03.22 0 0 142
Megint csak javítanom kell magamat, reggel munkába menet közben tudtam meg, hogy Bmp-1-eket a '73 Vértes gyakorlaton használtak először. Tehát amik Herenden voltak, azok vagy BTR-50k+p, vagy PT-76-ak voltak.
Előzmény: Bárdos Imre (141)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.21 0 0 141
Kitaláltad a gondolatomat, ugyanis a beírásod után, miszerint gépesített lövész alakulat volt kérdezni akartam, hogy ugye, azok akkor nem harckocsik voltak? Köszönöm a gyors választ és a felajánlott segítséget.
Előzmény: trancegod (138)
róna Creative Commons License 2005.03.21 0 0 140

Üdvözöllek!

Abban a kollégádnak igaza lehet, hogy az esemény után frissiben, igy rekonstruálták az eseményt. Gondolom néhányszor jegyzőkönyvbe is mondta, valószínüleg úgy ahogy Neked is elmondta. A vonatkísérők is kezdetben úgy védekeztek, hogy valaki (nem Ők) lekapcsolta az elszabadult kocsikat. A kocsik, lehet hogy nem közvetlenül a mozgatás után, hanem kissé később indultak el, mert a vágány vége már lejtőben van, és talán az áthaladó 90019 rezgésére mozdultak meg.? Ebben többféle feltevés is volt. A katonai jellegű balesetekről csak szűkszavú baleseti értesítő jelent meg, igy maradhatott ok a találgatásra is. Mivel hál Istennek, nem voltam ott, a pontos igazságot én sem tudhatom, amit írtam, az így maradt fenn a köztudatban. Ami biztos, hogy a kocsik összekapcsolva nem voltak, a kézifékek behuzva nem voltak, párosféksaruval senki nem állt ott, ahol állni kellett volna. Ezen okból kifolyólag büntették meg azokat, akiket megbüntettek.  

Előzmény: Törölt nick (133)
trancegod Creative Commons License 2005.03.21 0 0 139
Ja, és ha katonai dolgokról kell információ, akkor bármikor a segítségedre tudok lenni, mert nekem meg ez a foglalkozásom.
Előzmény: trancegod (138)
trancegod Creative Commons License 2005.03.21 0 0 138

Visszatérve a Herendire: /most olvastam végig a topic-ot/

Az általad említett "harckocsik" nem azok voltak, hanem BMP-1-ek amiket  a Gépesített lövészek használta-használnak, a BTR-80-oki mellet. Csak azért írtam, hogy pontosak legyenek az infóid, és a jegyzeted, amit csinálsz. További jó munkát a jegyzék elkészítéséhez!

Előzmény: Bárdos Imre (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!