"Akármennyire is tisztelünk valakit, elismerjük a munkáját, akkor is ki kell mondani, hibázott - legyen az mozdonyvezető, fszt, biztberes!!!"
Ki. Miután elékszült a hivatalos balesetvizsgálati jegyzőkönyv és annak megállpításai. Addig semmit sem célszerű kimondani. Addig kimondás= találgatás.
Azt kell, hogy mondjam egyetértek "Álomvasúttal" !!!
Akármennyire is tisztelünk valakit, elismerjük a munkáját, akkor is ki kell mondani, hibázott - legyen az mozdonyvezető, fszt, biztberes!!!
Kezd kicsit olyan érzésem lenni, hogy megint a mozonyvezető az "isten" - elnézést, ha valakit ezzel megbántok!!! Kicsit gondoljatok bele : azok a fszt-k, biztberesek... akiket most meghallgatnak, rendőrségre járnak, csak azért jól megbüntetik mert valami apróság nem volt rendben..... na azoknak lesz még meleg napjaik!!!
És még egyet : kb. 1 éve voltam egy sorompó balesetnél - úgy kb. du 4-5 körül, ahol meghalt egy autós... a probléma az volt, hogy ugyanaznap délelőtt én végeztem el a sorompó fenntartását - fél órán át azon agyaltam a helyszínen.....ugye mindent megnéztem! - meg. Ezzel csak arra akartam utalni, hogy legalább akkora felelőssége van egy pályásnak, felsősnek, biztberesnek...mint bármelyik vasuti dolgozónak - és most a Szőnyi balesettől teljesen elvonatkoztatva!
"...a vonalon dolgozók közti kommunikáció javítása egy halogatott, sokadrangúnak tartott dolog a döntéshozók számára. "
A railwaypeople.com-on öt embert keresnek felvételre, azzal a feladattal, hogy a mozdonyvezetőktől fogadják a GSM-R végberendezések meghibásodásról szóló bejelentéseit és előre lefektetett eljárásrend alapján intézkedjenek a hibák elhárírásáról.
"Ma már nem sokba kerülne, ha a MV-k megtudhatnák az elötte és akár a szembe haladók helyzetét."
Én meg azt mondom, a mozdonyvezető ne ezzel foglalkozzon, hanem hajtsa végre a jelzőkön közölt parancsot. Rendkívüli helyzetekben is az előírt sebességgel haladjon!
"Ha ilyen szituáció van szerintem értesíteni kellene a mozdonyvezetőt a kialakult helyzetről..."
Hogy az ördögbe jut ilyen az eszedbe? A kijárati jelzőn hívójelzés, utána a vezetőállásjelzőn ott a tele0, ugyan miről kéne értesítést adni? Tételezze már fel minden mozdonyvezető, hogy előtte a térköz lehet foglalt! És úgy, annyival haladjon amennyi elő van írva, és ne törölgessen, meg iktatgasson ki semmit, mert ez a szabály!
Aztán meg azért szállunk bele a vonatba, mert véletlenül nem tudtak elérni, és elmondani, hogy mi a helyzet?
De mégis van valami, ami adott esetben ráviszi az embereket arra (tisztelet a kivételnek), hogy az egyébként nagyon is jól ismert, és minden más esetben betartott szabályt egyszer, valamiért megszegjen. Mashiniszta 3505-ös hozzászólása is ugyanazt írja le, mint én. Lehet bárki, aki kiváló kolléga, egyszer történik vele valami, és kész a baj. Hogy mi, arra - sajnos - nem mindig kapjuk meg a választ.
A különböző vonatokkal kapcsolatos teória nem a sajátom. Csupán a baleset kapcsán megejtett beszélgetések konzekvenciái közül az egyik.
Nem lep meg, hogy ekkora visszhangot kapott. Az viszont annál inkább, hogy a vonalon dolgozók közti kommunikáció javítása egy halogatott, sokadrangúnak tartott dolog a döntéshozók számára. A legtöbben mégis ebben látjuk a megoldást a hasonló esetekre.
(A privát véleményem az, hogy az ilyen rendellenes, nem üzemszerű biztber működésnél a legbiztonságosabban állomástávolságban lehet közlekedni. Csupán egy picit kéne hozzá módosítani az utasításokat).
Én sem értek egyet az efféle viselkedéssel, korábban már többször leírtam, hogy nálam nem tartozik a "Szent Törvény" kategóriába a menetrend. Azt is leírtam, hogy majd akkor fogom maximálisan komolyan venni, ha az összes többi vasúti körülmény is a megfelelő szintre kerül. Addig csak egy alap, amire a vasút nem biztos, hogy a legjobb falakat emelte (infrastruktúra, járműpark minősége), s emiatt nem mindig lehet betartani (sőt, sokszor éppen a vasút teszi betarthatatlanná).
Végül is, talán nem meglepő, hogy próbálunk arra magyarázatot kapni, amihez kevés egy parancskönyvi rendelkezés, vagy egy később, az oktatáson leadott vizsgálati jegyzőkönyv. A balesetekben nem minden fekete vagy fehér. De ezt Te nyilván sokkal jobban tudod.
Most ugye büszke vagy magadra! Húúú, de nagyot szóltál!
Hallottam én is a fekete dobozról. Csak kettönk közt annyi a különbség, hogy ismertem a Gábort. Rengeteget tanultam töle még kadétként, söt végzett mozdonyvezetőként is. Az ő keze alatt hajtottam elöször Taurus-t.
30 év tapasztalat dolgozott benne.
Az egyik legprecízebb, legmegfontoltabb kolléga volt. Nem az, aki csak ugy törölgeti a "vörös"-et. Valaminek történnie kellett, minek kapcsán a VB-hez nyúlt. Sajnos ezt ő már magával vitte. Soha nem tudjuk meg...
Sőt több, teljesen logikus, levezett magyarázat hangzott el arról, hogy ha nincsenek a térközök táplálva, a mozdonyon lévő vonatbefolyásoló szerkezet nem állítja meg a vonatot, a cselekvés a Mv. re van bízva. Akkor ki irta a frankót? A hivatalos infó, amire hivatkoztál még most sem az adott konkrét helyzetre vonatkozik!