Keresés

Részletes keresés

Siemens113 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3520
"Akármennyire is tisztelünk valakit, elismerjük a munkáját, akkor is ki kell mondani, hibázott - legyen az mozdonyvezető, fszt, biztberes!!!"

Ki. Miután elékszült a hivatalos balesetvizsgálati jegyzőkönyv és annak megállpításai. Addig semmit sem célszerű kimondani. Addig kimondás= találgatás.
Előzmény: PécsBlokk (3519)
PécsBlokk Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3519

Azt kell, hogy mondjam egyetértek "Álomvasúttal" !!!

 

Akármennyire is tisztelünk valakit, elismerjük a munkáját, akkor is ki kell mondani, hibázott - legyen az mozdonyvezető, fszt, biztberes!!!

 

Kezd kicsit olyan érzésem lenni, hogy megint a mozonyvezető az "isten"  - elnézést, ha valakit ezzel megbántok!!! Kicsit gondoljatok bele : azok a fszt-k, biztberesek... akiket most meghallgatnak, rendőrségre járnak, csak azért jól megbüntetik mert valami apróság nem volt rendben..... na azoknak lesz még meleg napjaik!!! 

 

És még egyet : kb. 1 éve voltam egy sorompó balesetnél - úgy kb. du 4-5 körül, ahol meghalt egy autós... a probléma az volt, hogy ugyanaznap délelőtt én végeztem el a sorompó fenntartását - fél órán át azon agyaltam a helyszínen.....ugye mindent megnéztem! - meg. Ezzel csak arra akartam utalni, hogy legalább akkora felelőssége van egy pályásnak, felsősnek, biztberesnek...mint bármelyik vasuti dolgozónak - és most a Szőnyi balesettől teljesen elvonatkoztatva!

 

 

kladvig Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3518
Küldöm a címedre mikor járok arra!
Előzmény: Vendégsín (3514)
exmv Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3517
"...a vonalon dolgozók közti kommunikáció javítása egy halogatott, sokadrangúnak tartott dolog a döntéshozók számára. "

A railwaypeople.com-on öt embert keresnek felvételre, azzal a feladattal, hogy a mozdonyvezetőktől fogadják a GSM-R végberendezések meghibásodásról szóló bejelentéseit és előre lefektetett eljárásrend alapján intézkedjenek a hibák elhárírásáról.
Előzmény: Törölt nick (3512)
Álomvasút Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3516
"Ma már nem sokba kerülne, ha a MV-k megtudhatnák az elötte és akár a szembe haladók helyzetét."

Én meg azt mondom, a mozdonyvezető ne ezzel foglalkozzon, hanem hajtsa végre a jelzőkön közölt parancsot. Rendkívüli helyzetekben is az előírt sebességgel haladjon!
Előzmény: róna (3457)
exmv Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3515
Ne vigyorogj, körmölj!
Előzmény: Mashiniszta (3493)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3514
Elvi akadálya nincs, csak mostanában hosszabb távra előre nehéz tervezni, ha jössz valamelyik irányba, jelezzed.
Előzmény: kladvig (3511)
Álomvasút Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3513
"Ha ilyen szituáció van szerintem értesíteni kellene a mozdonyvezetőt a kialakult helyzetről..."

Hogy az ördögbe jut ilyen az eszedbe? A kijárati jelzőn hívójelzés, utána a vezetőállásjelzőn ott a tele0, ugyan miről kéne értesítést adni? Tételezze már fel minden mozdonyvezető, hogy előtte a térköz lehet foglalt! És úgy, annyival haladjon amennyi elő van írva, és ne törölgessen, meg iktatgasson ki semmit, mert ez a szabály!

Aztán meg azért szállunk bele a vonatba, mert véletlenül nem tudtak elérni, és elmondani, hogy mi a helyzet?

Nem a szabály rossz! Csak be kéne tartani!!!
Előzmény: Törölt nick (3445)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3512

Teljesen egyetértek azzal, amit írtál.

De mégis van valami, ami adott esetben ráviszi az embereket arra (tisztelet a kivételnek), hogy az egyébként nagyon is jól ismert, és minden más esetben betartott szabályt egyszer, valamiért megszegjen. Mashiniszta 3505-ös hozzászólása is ugyanazt írja le, mint én. Lehet bárki, aki kiváló kolléga, egyszer történik vele valami, és kész a baj. Hogy mi, arra - sajnos - nem mindig kapjuk meg a választ.

 

A különböző vonatokkal kapcsolatos teória nem a sajátom. Csupán a baleset kapcsán megejtett beszélgetések konzekvenciái közül az egyik.

Nem lep meg, hogy ekkora visszhangot kapott. Az viszont annál inkább, hogy a vonalon dolgozók közti kommunikáció javítása egy halogatott, sokadrangúnak tartott dolog a döntéshozók számára. A legtöbben mégis ebben látjuk a megoldást a hasonló esetekre.

(A privát véleményem az, hogy az ilyen rendellenes, nem üzemszerű biztber működésnél a legbiztonságosabban állomástávolságban lehet közlekedni. Csupán egy picit kéne hozzá módosítani az utasításokat).

 

Én sem értek egyet az efféle viselkedéssel, korábban már többször leírtam, hogy nálam nem tartozik a "Szent Törvény" kategóriába a menetrend. Azt is leírtam, hogy majd akkor fogom maximálisan komolyan venni, ha az összes többi vasúti körülmény is a megfelelő szintre kerül. Addig csak egy alap, amire a vasút nem biztos, hogy a legjobb falakat emelte (infrastruktúra, járműpark minősége), s emiatt nem mindig lehet betartani (sőt, sokszor éppen a vasút teszi betarthatatlanná).

 

Végül is, talán nem meglepő, hogy próbálunk arra magyarázatot kapni, amihez kevés egy parancskönyvi rendelkezés, vagy egy később, az oktatáson leadott vizsgálati jegyzőkönyv. A balesetekben nem minden fekete vagy fehér. De ezt Te nyilván sokkal jobban tudod.

Előzmény: Vendégsín (3479)
kladvig Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3511

Szia!

Összefuthatnánk valamikor a Keleti vagy Nyugati pu.-on?

Előzmény: Vendégsín (3510)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3510
mi a meglátásod???

Nem vagyok látnok. Ezért nem meglátásokkal, hanem tényekkel foglalkozom. És mivel szóvivő sem vagyok, azok közlése nem az én dolgom. Ez a reagálásom.
Előzmény: PécsBlokk (3497)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3509

Egyetértek Gábor méltatását illetően maximálisan.

Pontosan ezért állok olyan értetlenül a dolog előtt.

Előzmény: Mashiniszta (3505)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3508
:-)))
Előzmény: exmv (3444)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3507

remélem más is megerősíti az info-mat!

 

Remélem más inkább nem foglal állást!

Előzmény: PécsBlokk (3441)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3506

Gondolsz, amit akarsz...

Előzmény: manta66 (3504)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3505

Most ugye büszke vagy magadra! Húúú, de nagyot szóltál!

 

Hallottam én is a fekete dobozról. Csak kettönk közt annyi a különbség, hogy ismertem a Gábort. Rengeteget tanultam töle még kadétként, söt végzett mozdonyvezetőként is. Az ő keze alatt hajtottam elöször Taurus-t.

30 év tapasztalat dolgozott benne.

Az egyik legprecízebb, legmegfontoltabb kolléga volt. Nem az, aki csak ugy törölgeti a "vörös"-et. Valaminek történnie kellett, minek kapcsán a VB-hez nyúlt. Sajnos ezt ő már magával vitte. Soha nem tudjuk meg...

Előzmény: PécsBlokk (3441)
manta66 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3504
Jó érzés mi?
Nagy elégtétel...
Előzmény: Mashiniszta (3500)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3503
Köszi :)))
Előzmény: bukfencjane (3501)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3502
A KBSZ honlapján még sokára fog megjelenni érdemleges.Várhatjuk!!
Előzmény: PécsBlokk (3489)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3501
Ez tetszik! Takarítónő az ötödikről.   :-))
Előzmény: M41 2204 (3485)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3500
Te szolgálattevő vagy?????
Előzmény: manta66 (3336)
Taurusfan Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3499

Sziasztok,

 

arról a bizonyos Csárdás IC balesetről hol találok fényképeket és konkrétumokat?


Előre is köszi

Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3498
Hujuujjujujjjuuuuuuj... :-)
Előzmény: Blokki (3315)
PécsBlokk Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3497

Várom a te reagálásodat is....mi a meglátásod???

 

Előzmény: Vendégsín (3488)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3496
...bezárva.
Előzmény: Mashiniszta (3495)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3495
Ott. Leponyvázva, beárva.
Előzmény: alállomás (3310)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3494

Kösz a megértést.

 

(dobj egy mailt)

Előzmény: W.A.M. (3297)
Mashiniszta Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3493
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: Vendégsín (3308)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3492
Gondolom, ebben is van fals, mint a többiben :))))))
Előzmény: PécsBlokk (3489)
róna Creative Commons License 2007.02.10 0 0 3491

Hát ezt már olvastuk.

Sőt több, teljesen logikus, levezett magyarázat hangzott el arról, hogy ha nincsenek a térközök táplálva, a mozdonyon lévő vonatbefolyásoló szerkezet nem állítja meg a vonatot, a cselekvés a Mv. re van bízva. Akkor ki irta a frankót? A hivatalos infó, amire hivatkoztál még most sem az adott konkrét helyzetre vonatkozik!

Előzmény: PécsBlokk (3489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!