Automata, az esetleges nem automata bemomdasokat meg a forgalmi szolgalattevo intézi. Oda diakkent nem fogsz tudni menni. Viszont nyaron van diakmunka (bemondás) a Balatoni vonatokon.
Na erre így nem is emlékszem, jóféle vasutas fafejséggel lett ez is megcsinálva anno. De amúgy a kevés sikertörténet egyike a bicikliszállítás. Tótoknál sokkal tovább tartott a poggyászozás, ott még jártunk úgy 2000 körül. hogy szépen feladtuk, aztán kimentünk a vonathoz, megnéztük ahogy kistargoncával kihozzák, felpakolják.
Leszálláskor ugyanez fordított sorrendben, pedig mi már vittük volna a vonattól, de azt nem lehet, majd a poggyászosnál tessék szépen szabályosan átvenni. .-)
Az 1993/1994-es menetrendi idényben vezették be, de kezdetben csak kijelölt vonatokon. A poggyászok fuvarozásával kb. tíz évig még együtt futott, és kezdetben volt is abból probléma, hogy a két lehetőség párhuzamosan nem mehetett. Tehát, hiába volt mondjuk egy vezérlőkocsi a vonatban, amiben árválkodott egy szem feladott csomag, arra a vonatra kerékpárjeggyel nem lehetett felszállni, oda az utas nem tehette a kerékpárját. Aztán ahogy gyors ütemben eljelentéktelenedett az útipoggyász-fuvarozás, úgy lett a szabály megengedőbb, és az évtized végére ez már nem volt gond.
Káptalantóti duatlon versenyre utaztunk... Bőven előszezon ban (április eleje környéke...)
Füreden átszállás volt ez tuti, onnantól egy két Bhv-ból és egy emlékeim szerint Dácsiából álló vonattal utaztunk. Utas volt talán 5 a vonaton. Feltettük a bringámat az első peronra, és leültünk. Füred után jött a jegyvizsgáló hátulról, kiment a peronra, majd jött vissza és üvöltve kérdezte hogy kié a bicikli? Anyám mondta hogy a mienk, erre üvöltött hogy ő lebassza innen, mert ilyen nincsen, fel kell adni poggyászként, meg igényelni kell kocsit hozzá, meg leszarja hogy van biciklijegy mer ez igy akkor se járja, ha jól emlékszem irt is büntetést... (aztán sztem anyám elrendezte azt magasabb helyen :D voltak kapcsolatok)
Még homályosan rémlik hogy talán 90-es évek elején még poggyászként kellett a biciklit feladni?
Gyerekkoromban utaztunk sokat versenyekre, de már homályosan rémlik a dolog... Mintha akkor valamikor lett volna bevezetve hvatalosan, hogy lehet az első és utolsó peronon?
Vot pár üvöltözés emiatt jegyvizsgálókkal, arra emlékszem :D
Hajnali vonat volt mindig mozdonyos ahogy írta a topictárs is, illetve turnusváltásakor szokott lenni mozdonyos vonat, legtöbbször úgy hogy beért a Déliböl a szerelvény és az ment tovább Kőszegre!
Volt még olyan idő is amikor Mdmot járt fixen Kőszegre, nagy valószínűséggel a többség azon még nem utazott ezen a vonalon! :)
M40-esek voltak forda szerint a reggeli Kőszegről érkező munkás/diákvonat gépei a '90-es években, ami természetesen nagyszerelvény volt és a végére általában egy teherkocsi is volt besorozva.
Gádoroson is van még letárolva kb 1,5 km-re elég beépíthető sín.
A probléma ott van hogy a pályavasút a 2012 óta leállította még ezt a minimális fejlesztést is a vonalon amit az évenkénti rendszeres síncsere jelentett.
(Már régen lefaraghatták volna 1 óra alá a menetidőt, ha nem úgy állnának hozzá hogy 2 pár vonatos vonalra nem költünk.)
Persze,sok pénzért odavitték,elkezdték hegeszteni őket és akkor érkezett a tender papír.Meg a 1,5 év helyetti 3 évnyi gányolás költségeit se hajtják be senkin.
Igazi magyar módi. A vonatpótlón utazó jv. mondta akkoriban, hogy bonthatják vissza a kész pályát, mert nem sikerült elsózni a bontott anyagot. Azt hittem viccel, aztán egy közös ismerősünk mondta, hogy nem...