Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.02 -2 0 466880

Igen, az praktikus, volt, hogy a menetrend szerint személyhez még plusz tehervagonokat kapcsoltak.

De ez is csak a múlté, mivel ma már nincs ilyen.

Előzmény: keszekusza76 (466877)
haha 1970 Creative Commons License 2021.04.02 -4 0 466879

Teljesen esélytelen a bemondó munkakör a balatoni vonatokon akkora a túljelentkezés! Mondjuk igaz a kérdező azt nem írta milyen "hátszele" van! 

Előzmény: riezaK (466878)
riezaK Creative Commons License 2021.04.02 -1 1 466878

Automata, az esetleges nem automata bemomdasokat meg a forgalmi szolgalattevo intézi. Oda diakkent nem fogsz tudni menni. Viszont nyaron van diakmunka (bemondás) a Balatoni vonatokon. 

Előzmény: Bl8 (466874)
keszekusza76 Creative Commons License 2021.04.02 -1 0 466877

Arra voltam katona az idő tájékán,

vitték vele a kőszegi elegyet reggelente,többször is 3-4 tehervagonnal is ment a vonat,ja és általában csörgővel:)

Megspórolván a nappali kiszolgálást.

Előzmény: Törölt nick (466869)
lazar Creative Commons License 2021.04.01 -1 1 466876

Na erre így nem is emlékszem, jóféle vasutas fafejséggel lett ez is megcsinálva anno. De amúgy a kevés sikertörténet egyike a bicikliszállítás. Tótoknál sokkal tovább tartott a poggyászozás, ott még jártunk úgy 2000 körül. hogy szépen feladtuk, aztán kimentünk a vonathoz, megnéztük ahogy kistargoncával kihozzák, felpakolják.

Leszálláskor ugyanez fordított sorrendben, pedig mi már vittük volna a vonattól, de azt nem lehet, majd a poggyászosnál tessék szépen szabályosan átvenni. .-)

Előzmény: timetable (466873)
lazar Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466875

Talán a 1994-es menetrendváltástól lett a kerékpárszállítás bevezetve.

Előzmény: riezaK (466871)
Bl8 Creative Commons License 2021.04.01 -1 1 466874

Sziasztok! Lenne egy rövid kérdésem, remélem tud valaki segíteni.

Aki a nagyobb állomásokon (pl. Győr) a hangos és vizuális utastájékoztatást kezeli pontosan milyen munkakört tölt be?

 

Illetve van esély, hogy bárki is diákmunkásként kerüljön oda dolgozni, vagy valamilyen képesítés szükséges hozzá?

Köszönöm!

timetable Creative Commons License 2021.04.01 -1 2 466873

Az 1993/1994-es menetrendi idényben vezették be, de kezdetben csak kijelölt vonatokon. A poggyászok fuvarozásával kb. tíz évig még együtt futott, és kezdetben volt is abból probléma, hogy a két lehetőség párhuzamosan nem mehetett. Tehát, hiába volt mondjuk egy vezérlőkocsi a vonatban, amiben árválkodott egy szem feladott csomag, arra a vonatra kerékpárjeggyel nem lehetett felszállni, oda az utas nem tehette a kerékpárját. Aztán ahogy gyors ütemben eljelentéktelenedett az útipoggyász-fuvarozás, úgy lett a szabály megengedőbb, és az évtized végére ez már nem volt gond. 

Előzmény: riezaK (466871)
riezaK Creative Commons License 2021.04.01 -2 0 466872

Egy utazás konkrétan megmaradt, talán 94-95? 

 

Káptalantóti duatlon versenyre utaztunk... Bőven előszezon ban (április eleje környéke...) 

 

Füreden átszállás volt ez tuti, onnantól egy két Bhv-ból és egy emlékeim szerint Dácsiából álló vonattal utaztunk.  Utas volt talán 5 a vonaton. Feltettük a bringámat az első peronra, és leültünk. Füred után jött a jegyvizsgáló hátulról, kiment a peronra, majd jött vissza és üvöltve kérdezte hogy kié a bicikli?  Anyám mondta hogy a mienk, erre üvöltött hogy ő lebassza innen, mert ilyen nincsen, fel kell adni poggyászként, meg igényelni kell kocsit hozzá, meg leszarja hogy van biciklijegy mer ez igy akkor se járja, ha jól emlékszem irt is büntetést... (aztán sztem anyám elrendezte azt magasabb helyen :D voltak kapcsolatok)

Előzmény: riezaK (466871)
riezaK Creative Commons License 2021.04.01 -2 0 466871

Még homályosan rémlik hogy talán 90-es évek elején még poggyászként kellett a biciklit feladni? 

 

Gyerekkoromban utaztunk sokat versenyekre, de már homályosan rémlik a dolog... Mintha akkor valamikor lett volna bevezetve hvatalosan, hogy lehet az első és utolsó peronon? 

 

Vot pár üvöltözés emiatt jegyvizsgálókkal, arra emlékszem :D

Előzmény: rendezget (466870)
rendezget Creative Commons License 2021.04.01 -2 0 466870

Akkor még fel lehetett adni a vonathoz utipoggyászt vagy expresszárut (attól függ, vele utazik-e a feladó), és ha sok van akkor kell a teherkocsi.

 

Előzmény: Törölt nick (466869)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466869

Egyébként egy tehervagon miért volt a vonat végére besorozva?

riezaK Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466868

megkérdeztem egy ismerőst aki Szombathelyen volt jegyvizsgáló a 90-es években, ő is emlitett MD-t .

Előzmény: haha 1970 (466866)
Gery1978 Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466867

Mdmot nagyon gyerekként mintha rémlene. 

 

Az volt nekem a nagy piroska, a Bz a kicsi. :)

Előzmény: haha 1970 (466866)
haha 1970 Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466866

Hajnali vonat volt mindig mozdonyos ahogy írta a topictárs is, illetve turnusváltásakor szokott lenni mozdonyos vonat, legtöbbször úgy hogy beért a Déliböl a szerelvény és az ment tovább Kőszegre! 

Volt még olyan idő is amikor Mdmot járt fixen Kőszegre, nagy valószínűséggel a többség azon még nem utazott ezen a vonalon! :)

Előzmény: Gery1978 (466861)
Gery1978 Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466865

Arra épült külön vasúti megálló a szombathelyi repülőtérnél.

Előzmény: Törölt nick (466864)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.01 -1 1 466864

Tudtommal csak 1990-ben a pápalátogatás során járt 3 napig Bah kocsikkal, de úgy, hogy a szerelvény elején-végén volt egy-egy csörgő.

Előzmény: haha 1970 (466856)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466863

Egyébként köszi mindenkinek a választ.

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466862

A vonat végére miért volt teherkocsi besorozva?

Előzmény: M63,008 (466860)
Gery1978 Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 466861

Napi utas voltam a 90-es években a 18-ason. Összesen talán kétszer utaztam mozdonyos vonaton.

Előzmény: haha 1970 (466856)
M63,008 Creative Commons License 2021.03.31 -2 0 466860

M40-esek voltak forda szerint a reggeli Kőszegről érkező munkás/diákvonat gépei a '90-es években, ami természetesen nagyszerelvény volt és a végére általában egy teherkocsi is volt besorozva.

A többi vonat valóban Bz volt.

Előzmény: Törölt nick (466845)
riezaK Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 466859

sőt Bobós személy is akadt.

Előzmény: riezaK (466858)
riezaK Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 466858

Szerintem még "púpos" is járt arra felé!

 

Elég nagy az esélye, bőven volt Szombathelyen Púpos.

 

Amit biztosan tudok hogy volt arra Púpos az már a Gysev korszakban volt az ő Púposukkal. 

Előzmény: haha 1970 (466857)
haha 1970 Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 466857

Szerintem még "púpos" is járt arra felé!

Előzmény: haha 1970 (466856)
haha 1970 Creative Commons License 2021.03.31 -1 1 466856

Pedig járt, Csörgő és Bo-Bko kocsival!

Előzmény: Gery1978 (466846)
gyoparOHs Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 466855

Már csak annyi?   Az jó.  Ott voltam mikor le rakta a Switelsky.

Előzmény: Lovrin (466852)
C50 Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 466854

Így van, kalauz nélkül, lyukasztós jeggyel.

Előzmény: Gery1978 (466846)
riezaK Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 466853

és csak 2000 körül került a gysev hez

Előzmény: Törölt nick (466845)
Lovrin Creative Commons License 2021.03.31 -1 4 466852

Gádoroson is van még letárolva kb 1,5 km-re elég beépíthető sín.

A probléma ott van hogy a pályavasút a 2012 óta leállította még ezt a minimális fejlesztést is a vonalon amit az évenkénti rendszeres síncsere jelentett.

(Már régen lefaraghatták volna 1 óra alá a menetidőt, ha nem úgy állnának hozzá hogy 2 pár vonatos vonalra nem költünk.)

Előzmény: gyoparOHs (466848)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.03.31 -4 0 466851

Persze,sok pénzért odavitték,elkezdték hegeszteni őket és akkor érkezett a tender papír.Meg a 1,5 év helyetti 3 évnyi gányolás költségeit se hajtják be senkin.

 

Igazi magyar módi. A vonatpótlón utazó jv. mondta akkoriban, hogy bonthatják vissza a kész pályát, mert nem sikerült elsózni a bontott anyagot. Azt hittem viccel, aztán egy közös ismerősünk mondta, hogy nem...

Előzmény: 1047 005-2 (466843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!