"Valojaban meg az tortent, hogy a nemet autogyarakat alaptalanul megvadoltak mindenfele hazugsaggal, amit aztan nem tudtak bizonyitani, de ennek ellenere megbuntettek oket."
A német autógyártók kifizetnek olyan büntetés, aminek az alapját nem lehet bizonyítani? megalol..
90%-ig biztosra veszem, hogy az autógyárak a másik típusnál lévő csalásokról tudtak - azt nem, hogy mit és hogyan egyeztettek - feltételezem nem volt nagy kunszt feltenni egy másik brand autóját a saját munkapadra, tesztpályára, és megnézni, hogy mit, mikor és hogyan köhög ki...
a nagy német név tisztasága sajnos folyamatosan erodálódott és erodálódik az elmúlt 20-30 évet nézve..
A Daimlert azért nem, mert ők működtek együtt először :)
Egyébként meg érdemes megnézni az időtartamokat is... 2009-2014... kicsit később pattant ki a dízelbotrány...
... őszintén szólva szégyen ahogy pl azt az ügyet a német hatóságok/bíróságok kezelték. Én ezeket a dolgokat egészen másként látom, hiába is eszek ugyanarról az asztalról. Szerintem egyáltalán nem tesz jót az EU iparának,
ha ezeket a dolgokat nem tárják fel / teszik a helyére rendesen.
"Pontosan ilyen esetekben kell perelni jó hírnév megsértéséért és bizonyítani az igazad a bíróság előtt. Nem bíznak a német
autógyártók az európai bíróságok pártatlanáságban?"
Szerintem talaltak valami fel mondatot valami VDA vagy ACEA nyilvanos jegyzokonyvben, ami felreertheto es arra epitettek fel az egesz vadat, emiatt nem perelnek tovabb.
Teljesen egyertelmu teny, az elmult evekben tobbszor megirtam mar:
- Nemhogy markakon ativelve, de egy marka kulonbozo tipusain belul kulonbozo meretu SCR tartalyok vannak, SOHA nem voltak egyseges meretuek
- Minden gyarto maskepp hasznalja a NOx ellenes technologiakat, SCR, LNT es ezek kombinacioja, tehat NEM IGAZ hogy osszebeszeltek a technologiaban.
Korabban azt irtam hogy a nyilvanossagra kerult infok alapjan teljes baromsag a vád, es esetleg van olyasmi amirol nem tudunk. Most kiderult hogy nincs semmi, semmifele "titkos" egyezkedes nem volt, es az EU egy teljesen nyilvanos, ismert, kommunikalt iparagi muszaki egysegesitesi folyamatot itelt utolag kartellnek.
Masik topikban irtam: ez pontosan ugyanaz, mintha az EU azert buntetne meg az autogyarakat, mert letrehoztak az egyseges CCS szabvanyt, amivel az elektromos autoknak Europan belul egyseges toltoszabvanyuk lett, egyeztettek a toltesei teljesitmenyeket, a komunikacios protokolokat, a mereteket, anyagokat, tureseket, stb, es kijelentene az EU, hogy ez az egysegesites csokkenti a versenyt.
Hm, de kedves, hogy a Daimlert nem büntették meg :) - külön piros pont azért, hogy a legfrissebb eset is hét éves.
Amúgy, hogy is mondjam... szerintem nem ördögtől való, ha egy kköltséges K+F projektbe együtt, többen fognak bele, de nyilván nem ismerem ennyire részletesen ezt a szektort, na meg a szabályozásokat. A döntés azért született, mert ez visszafogja a műszaki fejlesztéseket, szerintem meg pont, hogy az Unión belüli gyártóknak kéne összefogniuk, és nagyobb pénzből (összedobott pénzből) lenyomni a jenki és kínai gyártókat. Na mindegy, lehet, hogy nem vagyok ideológiailag eléggé képzett.
Es akkor ugyanazokat a hazugsagokat leirjak meg egyszer nyilvanosan. Evekig nyomoztak, egy csomo belso dokumentumot atneztek, kiderult hogy gyakorlatilag SEMMI nem igaz az egyeztetett tartalymeretektol kezdve az egyeztetett technologiaig, de azert leirjak meg egyszer es buntetnek.
Valojaban meg az tortent, hogy a nemet autogyarakat alaptalanul megvadoltak mindenfele hazugsaggal, amit aztan nem tudtak bizonyitani, de ennek ellenere megbuntettek oket. A buntetes alapja pedig az volt, hogy nyilvanos! mindenki altal ismert es elfogadott muszaki egyezteteseket folytattak technologia kerdesekben, leginkabb azert hogy az SCR rendszer minel zokkenomentesebben tudjon elterjedni. Ezeket a teljesen nyilt es ismert egyezteteseket iteltek utolag igen eroltetett modon versenyellenesnek.
PiBu kolléga ezt ugye biztosan másként fogja előadni,de...
...dióhéjban lezárult egy kartellezési eljárás a német autógyártók ellen (Daimler, BMW, Volkswagen, Audi, Porsche) aminek az
volt a lényege, hogy az előírtnál jobban is tudták volna csökkenteni a károsanyag kibocsájtást, de nem tették különféle okokból.
Pl költségkímélés... de szerintem a fő ok inkább a flottaemissziós bázisértékek megállapítása volt, mert ott báziséveket vettek
figyelembe és ha 2018-tól alacsonyabbak lettek volna az értékek, akkor fossá büntettékvolna őket tavalytól...
... nem minden vádat tudtak bizonyítani, ezért a "vártnál" kisebb büntiket szabtak ki, a gyártók természetesen teljes felmentést
szeretek volna, de ez sem történt meg. Természetesen az ügyben a gyártók hazabeszélnek és szerintük egy minden kétséget kizíróan nem bizonyítható vád az "hamis vád"... de azért nem próbálnak visszaperelni rágalmazásért, mert biztosamituti ;Đ
Ráadásul most aztán lehet mutogatni, hogy "mégsincsnémettúlsúly".... az igazság meg odaát van