Mert, ha csak Budapestet nézzük, jelenleg, a már meglévő (és tegyük hozzá, nagyon is jó) 420 Ft-os kerékpáros túrajegy ellenére is, két embernek autóval a Tisza-tóra lemenni messze olcsóbb, mint vonattal, teljes árú menetjegyet nézve -- és feleannyi idő.
A Tisza-tónál, akárcsak a Velencei -tó esetében várhatóan egyre több lesz az egy napra ideutazó bringás. A 65 km-es tókor az egy átlagos hobbibringásnak még könnyen emészthető adag egy napra, emiatt még nem kell szállást foglalni, ami a mostani , járvánnyal-nyavalyával tűzdelt időszakban különösen kedvező lehet.
Tehát egy jól belőtt díjszabással, a sűrű fillér elvét követve , életképes lehet ez a vonat a számokat nézve is.
Mert ha a kerékpáros túra jegy mellé az oda-vissza útra 2x300 Ft bringahelyjegyet is bevasalnak majd a polgáron, akkor már nem is lesz akkora buli ezen a vonaton vinni a bicajt...
Volt úgy , hogy mentünk egy Bp- Tisza tó körbe - Bp menetet. Hajnali 2-kor indultunk és este 11-re már vissza is értünk. :-) 500km volt a cél 24h alatt és ez sikerült is. (még egy poroszlói strandolás is belefért)
A Tisza-tó optimális kezdő bringásoknak, tőlük viszont nem várható el, hogy egy épphogy csak túlélt tókör előtt vagy után bemelegítésként / levezetésként lenyomjanak egy a Budapest- Abadszalók vagy egy Abádszalók -Budapest távot is ;)
Nem tudom, hogy megy ez, de az lenne a jó, ha a bicajra is előre lehetne foglalni helyet. Így az igények függvényében lehetne rárakni kisebb vagy nagyobb kerékpárszállítót.
Nem tudom ez mennyire valós, de elméletileg még lehetséges is mivel 05.01-05.16-közötti időszakra vonatkozik, igaz 2020-at ír! Igazából a nyári menerend szerint naponta fog közlekedni 05.22-08.29 között arról nincs fent szerelvény összeállítás!