Keresés

Részletes keresés

Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 240
Van benne valami-1-et értek nagyjábol veled-ez igy igaz!
Előzmény: Törölt nick (239)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.12 0 0 239

Nem kell soká keresni, ha újraindul a klubos oldal, gyere fel a fórumra bátran, szeretettel várunk, és képekkel illusztrálva mutatom meg, mit mennyiért lehet kapni ebben a témakörben.

 

A Veterán egyik őszi számában bemutatott 1980-as Riga 16-ost 10 vagy 12 ezer forintért vette egy klubtagunk példának okáért gyári szerszámkészlettel, gumijavítóval, számlával együtt (kb 100 km-rel az órájában), és a gyári fényezésű, üzemképes 3-as sem volt sokkal több.

 

 

A Riga egyelőre az 'útban lévő szemét' kategóriájába tartozik a legtöbb helyen, és ennek megfelelően próbálnak tőle szabadulni. Körülbelül 15 éve a Pannónia tartott ugyanitt, jó 10 éve meg a Danúvia. Öt éve még vércseként csaptak le rám, ha megláttak Rigával, hogy nem kell-e ingyen ilyen-olyan komplett, üzemképes gép, csak vigyem el.

Egyik klubtagunk szeme láttára tolt ki egy öreg néni egy gyári állapotú gépet lomtalanításnál a szemétre, csak sajnos nem volt elég gyors, és elvitték a hivatásos lomizók.

Talákozókon a mai napig jönnek ilyen felajánlások, csak talán mostmár inkább jelképes összegeket kérnek érte.

10.000 km pedig 100-ból egy Rigába ha belekerült, a legtöbbet két-háromezer km-rel tolták be a színbe, rosszabb esetben pedig az almafa alá, mert mehettek átvenni a Trabantot a Merkurtól, vagy valami megadta magát a gépben, és nem foglalkoztak vele. Az általam ismert összes fellelt Rigából egyikben sincs több 2-5 ezer kilométernél, egy részében pedig csupán néhány száz.

 

Garantálni meg semmit sem lehet, a mai napig lehet kétezerért vadonatúj, zsírpapiros órát venni hozzá, amit ha ráteszek, és beletekerek 20 km-t, ember meg nem mondja, hogy annyi-e vagy nem annyi.

 

Sőt, egy Riga esetében a rettentő anyagminőség és megmunkálás okán akár megnyugtató is lehet, ha két-háromezer km-t már lefutott, ugyanis számos darab olyan hibákkal hagyta el a szalagot, ami miatt soha az életben nem lehetett használni, ezekben hiába van 5-10-20 km, nem is lesz több, hacsaknem húzza szét az ember a blokkot, de akkor meg már nem lesz eredeti a szerkezet.

Előzmény: Gennarinó (238)
Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 238
Hát akkor keress nekem olyan 20-25-éves rigát-verhót komárt-amelyikben gyárilag 20-30km-van és vatta újj-meg 15-ezerért árulnak,mert megvennék jópárat-hiába a kor-és évjárat ha 10.000km van az órában,úgy annyit is ér,de garantált egy két kilóméterrel sokat érnek ezek a gépek,ezt te is tudod biztosan!
Előzmény: Törölt nick (237)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.12 0 0 237

Ezzel vitatkoznék, egyelőre a Rigák alul- míg a Simsonok jócskán felül vannak értékelve , hasonló állapot esetén kb. kétszer-háromszor többet kérnek és adnak egy-egy Simsonért, mint Rigáért. Elég csak a hasznaltauto.hu vagy a vatera.hu hirdetéseit megnézni. A riga.hu-n valóban vannak a típus iránt elkötelezett emberek, ám nagyon is képben vannak arról, mi mennyit ér meg. Egy üzemképes, vagy fél órai munkával üzemképessé tehető, bármilyen típusú Rigát (és Verhovinát is) meg lehet kapni 5-10-15 ezer forintért, ennél többet csak a makulátlan gyári példányokért fizetnek, vagy olyan elsősorban Riga 3-as romokért, amelyeken kurrens, nehezen beszerezhető alkatrészek vannak. Én a két Riga 3-ast, ami a képen van, 10-10 ezerért vettem, a 12-est felújításra váró állapotban 5 ezerért (üzemképesen, 1 új lánc és egy festés-takarítás kellett neki). A 22-est pedig ingyen a nagyapámtól úgy hat-nyolc éve, a piaci értéke kb 20-25e forint lehet.

 

A Rigáknak egyelőre nincs értéke, kivételt ez alól csak a korai szériák jelentenek (3-as, 4-es), de azok is csak üzemképes, szép állapotban. További kivételek a hazánkban nem forgalmazott típusok, mint a Riga 1, vagy a Dongó- és Solex jellegű, biciklivázas vagy ahhoz hasonlító Rigák (Riga 11 és 13). Ezek is csak azért jelentek meg szórványosan itthon, mert a hazánkban vendégeskedő szovjet katonák hoztak magukkal párat. A gyári versenyváltozatok pedig még ritkábbak, azokból megkockáztatom, hogy egyetlen darab sincs se az országban, sem a környékén. A klub egyetlen holland gyűjtőről tud, akinek van egy Riga 11S-e, amit a nappalijában tart.

 

Előzmény: Gennarinó (230)
Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 236
Szépek szó ami szó!
Előzmény: Törölt nick (234)
Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 235
riga.hu nekem sem jön be napok óta,valami gubanc lehet! Van még sok hasonló motoros portál nézz szét a googlen-és dobd fel a gépet jópár helyre,meg ne sajnálj egy ezrest egy nagyobb példányszámú motoros országos napilapban feladni apróhirdetések rovathoz-tutti ráharapnak a gyűjtők!
Előzmény: ispijano (233)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.12 0 0 234

Sziasztok,

 

A riga.hu tárhely, illetve szerverproblémák miatt néhány napja nem elérhető sajnos. Reméljük, minél előbb rendeződik a helyzet, és újra élni fog az oldal.

Az ötvenezer forintos ár egyébként elég magas, bár nem lehetetlen egy gyári állapotú gépért. Sajnos azonban inkább a régebbi évjáratok kelendőek, az újaknak még nincs veteránértéke. A riga.hu oldalán fórumozók nagyon is képben vannak az árakkal, inkább külsős érdeklődő veheti meg ennyiért, a klubtagok valószínűleg sokallnák érte az árat.

Az én hasonló gépemért is egy vaterás vevőm akart 55 ezret adni, amikor meglátta a garázsban (egyébként egy általam felújított, de nem restaurált, üzemképes 12-esért jött akkor, a képeken a fekete-arany színű). A géppark további márkahű darabjai pedig két romos Riga 3-as, amelyekből jelenleg készül egy hiánytalan, makulátlanra restaurált darab. A képek pedig:

 

Riga 22 (1986)

 

 

Riga 12 (1975)

 

 

Riga 3 (1967 és 68)
Előzmény: ispijano (233)
ispijano Creative Commons License 2007.04.12 0 0 233

Köszi Gennarinó!

Gondoltam már én is a riga.hu-ra csak sajna nem tudok felmenni valamiért.

A németek képesek voltak Szegedre elmenni a motorért?! Nem semmi gondolom gyűjtő lehetett aki megvette.

Előzmény: Gennarinó (232)
Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 232
Meg nem kertelek-kiirom a frankót-én nemolyan régen hozzájutottam egy Rigához amiben kevesebb volt mint 20-km--és ezt 400-euróért vitték el Németek-az még bevolt csomagolva csak kipróbálásra járatták meg-és ki lehet számolni hogy az mennyi forint:))
Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 231
Még egy dolog ha sok pénzt akarsz érte akkor hirdesd meg vagy  5-helyen képpel persze ilyen helyeken mint a képesmotor.hu-hasznaltmotor.hu-apronet.hu-expressz.hu-stb--meg olyan hirdetőújságban ami ingyenesen jár minden házhoz meg egy motorosújságban a használt motorok rovatban-ha az enyém lenne a riga akkor 1-hét alatt vennék az árából egy szép Simsont ha az az álmod-próbáld meg a tanácsomat hidd el hogy bejön-de egy a lényeg hogy sokat kérj érte akinek ez a mániája és gyűjtő az megfizeti a lét érte!
Előzmény: ispijano (229)
Gennarinó Creative Commons License 2007.04.12 0 0 230
Csak hogy tudd,és hogy elne kótyavetyéld azt a Rigát,hogy ennyire új gépért annyit adnak szinte mint egy jó szép Simson-ért! Ezt 42-évesen sok tapasztalattal merem leirni-én feltenném a helyedben a vatera.hu lapra a minimum kikiáltási árral 50.000-ért--mivel csapnivaló Rigákat 25-ért kiáltják ki amelyik még lehet hogy nem is működik,de felrakhatod a riga.hu-ra is ott inyenc gyűjtők vannak és sok pénzt perkálnak ki érte-tudtommal egy több mint 30-éves komár itt Szegeden 200.000-ért ment el a piacon /vadiújonnan/ 2km-rell az órájában-szóval figyelj oda mert sok pénzt ér-minimum 50-ezret! Ezt jószándékból irtam neked hogy legyél tisztában az árakkal-én tisztában vagyok vele ezért is irtam!
Előzmény: ispijano (229)
ispijano Creative Commons License 2007.04.12 0 0 229

Őszintén szólva gyerekkori álmom egy Simson robogó, viszont nincs pénzem rá. Lehet össze tudnám gyűjteni apránként, de odáig még nem jutottam el, motorozni pedig szeretnék a nyáron. Mennyit érhet neked?

Üdv

Előzmény: Veteran 1 (223)
tatumadar Creative Commons License 2007.04.11 0 0 228
A fene se érti már! Most meg hagyta! Le van pöffentve! ;)
tatumadar Creative Commons License 2007.04.11 0 0 227
A' Indeksz má' megin' nem nóómáális. Nem hagy képet feltölteni. Akkor egyesével!


tatumadar Creative Commons License 2007.04.11 0 0 226
Ricsi unszolására végre megfotofényképedzsttem a kicsikét. Kürt nincs rajta, leszedtem kicsit kifényesíteni a krómot. Komment nem is kell a képekhez!
ErvinP20 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 225
Mégsem jön össze. A 143-ik hozzászólásban van a kép róla.
Veteran 1 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 224
Szia.Én is megnézném a tiédet is!Mármint a rigádat!
Előzmény: ErvinP20 (221)
Veteran 1 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 223
Szia.Ez igen,szép darab.Nem szándékozod eladni,esetleg?Szerintem ezt használni vétek!
Előzmény: ispijano (215)
ErvinP20 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 222
Na itt van mégis róla egy kép,csak ez nem valami jó.Majd csinálok róla jobbakat,csak most be van szorítva a többi motor közé a hegyen.
ErvinP20 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 221
Teljesen gyári az enyémnek is minden porcikája.Riga 22-02.Az enyém már elkerülte a bűvös 1000 km-t,de a gumija még mindig szőrös.Most nincs kéznél róla kép,mert a munkahelyi gépemet használom,de fogok majd feltenni.
Előzmény: ispijano (218)
tatumadar Creative Commons License 2007.04.11 0 0 220
Szia!

Először is grat a géphez, igazi ritkaság ilyen kevés km-rel!
A keverékről: bejáratáskor 1:16 az előírás, bejáratva mehet bele az 1:25.
Előzmény: ispijano (218)
ispijano Creative Commons License 2007.04.11 0 0 219

Köszi! Veteran 1-hez kapcsolódva én is megkérdezem, hogy van a többiről is képed?

Én is szívesen megnézném.

Előzmény: Ricsi176 (217)
ispijano Creative Commons License 2007.04.11 0 0 218

Köszi a tanácsot ErvinP20!

Esetleg van képed a motorról? Gyári a szine vagy saját festésű?

Még annyit had kérdezzek, hogy milyen arányú keveréket tegyek bele?

Üdv

Előzmény: ErvinP20 (216)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 217
Bejáratásnál én most 1:16 ost használok nincs semmi baja ha bemelegszik már nem is füstöl.
ErvinP20 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 216
Nagyon szép ez a Riga,nekem is ilyen van,csak narancssárga-drapp. Szerintem szedd szét a karburátort és pucold ki belőle a lerakódásokat. Az apró járatokat is tűvel.Fuvókákat is.Megszakítóhézag ellenőrzés,oxidáció ellenőrzés. Aztán majd jó lesz.A leragadt úszó nem engedi be a karburátorba a benzint,hiába látod úgy,hogy a benzincsapon átfolyik.Sok szerencsét.
Előzmény: ispijano (215)
ispijano Creative Commons License 2007.04.11 0 0 215
Íme a Riga...
Előzmény: ispijano (214)
ispijano Creative Commons License 2007.04.11 0 0 214

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabb Rigásoktól, ha lehet.

Nem rég kaptam nagyapámtól (azóta Ő meghalt) a mocit és szinte nem is használta 1984-es és elképesztő, összesen 30 km van benne. Csak az a baj, hogy nem igazán akar műkszeni. Gondolom be is kéne járatni rendesen. Arra gondoltam először is át tisztítom, mert a benzin szűrőbe is volt egy nagyon kevés lerakódás. Itt merül fel egy kérdés:

Milyen arányú keveréket kéne bele tegyek?

A váltót is be kell állítani, mert helyetcserélnek olykor (a 30 km-ből kb. 10-et én "raktam bele" teszteléskor.) az üres és az 1-es...

Köszi előre is a tanácsokat.

Üdv mindenkinek!

Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 213
Mivel a tank volt legrosszabb álapotban csak az lesz festve és az első villa mert azon már nincs ép festékrész.a többi csak erősen polirozva lesz.A tank homokfújva lesz ahogy a szomszéd bá nak az ideje engedi utána gittelve mert horpadt picit utána porfestve ésss Rá a riga 1 felirat.
Veteran 1 Creative Commons License 2007.04.06 0 0 212
Ez igen,szép kis motor,gratula hozzá.És a többiről nincs kép,tudsz róluk is felrakni?Szivesen megnézném őket!Egyébként a Riga1-essel hogy állsz,csinállgatod?
Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.05 0 0 211

Bocs az OFF ér

Dejó magammal elég jól elvagyok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!