A 3500 Ft már tényleg barátibb, mint a 6 és 9 ezer. Nálam a magasabb fordulatszámnál is megvan a hang, csak ütemesen felgyorsul, gondolom a nagyobb fordulaton gyorsabban dolgoznak a tőkék.
Egyébként nekem meleg motornál is van csattogás, most pont emiatt van szétszedve a gép, mert lehet, hogy a tőkecsattogás nem is tőkecsattogás. A szerelőm talált egy hibaforrást, a vezérműtengelyeket összekötő lánc túl laza, és az ezt feszítő alkatrész pedig kopott. Az okozhat ilyen zajt, hétfőre megvan az alaktrész és csere után kíváncsian várom, hogy mi lesz. Egyébként kiszedve és kézzel összenyomva a tőkék kemények, tehát elképzelhető, hogy ők rendben lesznek.
Pali30. egyébként kia rio hidrotőkét 3500 Ft/ db kapsz az interneten ina típust szerintem az sem rossz minőség, bár így sem olcsó és nem si biztos hogy megszűnteti a problémát.
Nekem is van a csattogás, kopogás hidegen ami melegen elmúlik, de nekem gariban kicserélték mind a 16 hidrotőkét és utána sem szűnt meg a hidegindításkori csattogás, ütemes kopácsolás.
Nektek az a jelenség van, hogy ütemesen elkezd kicsit fémesen, dízelesen csattogni, és ahogy melegszik a motor, egyre halkul és melegen nagyon kultúráltan, halkan jár semmi csattogás zaj, alig hallani a motort.
Amit észrevettem, hogy ha meghúzom a gázbovdent motortérben a 1800-1900 fölé viszem a fordulatszámot akkor mintha elvágták volna, mindig teljesen megszűnik a hang.
És ami még érdekes, hogy most voltam olajcserén 3,5 liter olajat töltöttek bele és eléggé csattogott, most 1 decinként töltök bele plusz olajat, most a max felett van kicsivel, de egyre halkul a csattogás, mostmár nincs fémes csattogó hang és a kalttyogó halkabb hang is kevesebb ideig tart.
A mi még érdekes ha megnyomom a gázpedált felpörgetem 2500-ig és visszaengedem alapjáratra a fordulatszámot a csattogás halkul, bár 10-14 másodperc múlva viszzaerősödik, bár most hogy töltöttem plusz olajat bele sokkal halkabb lett az egész történet.
Szóval lehet hogy nekem valami kenési probléma van a háttérben ilyenkor mi romolhat el,
olajpumpa, esetleg olajkapcsoló is csinálhat problémát? Van valami ötletetek?
Akinek csattog a motor annak ugyanígy reagál a fordulatszám emelésre, hogy mintha elvágták volna, hiretelen megszűnik a kopogás?
Mert akkor az szerintem nem biztos hogy hidrotőke probléma legalábbis amit olvastam az interneten, inkább valami kenési probléma.
No lenyomtam 300 km-t a Kiámmal és kellemes meglepi ért.2 gyerkőccel asszonnyal és némi csomaggal (40-45 kg) 16,2 litert ivott a kicsike.Ebben volt hegyvidék is és főként országút.
Szerintem próbáld meg máshol is, hátha csak nem érdekli őket! Két éve kb én Győrben rendeltem az első lámpa hátuljára védő kupakot, mert rosszul tettem vissza és elhagytam. Először az régebbi Riohoz hoztak, de első szóra kicserélték, és mivel olcsóbb az újhoz(?) a pénzt is visszaadták.
Egy búrát még a postán is az ország bármely pontjáról el tudnak küldeni borítékban, szerintem próbáld meg.
Én most TOTAL olajara váltottam Valvolineról (mert eléggé megdrágult), természetesen 5W-40.
Sajnálom a turbót, remélhetőleg tényleg jó lesz, ha már ennyit költesz rá.
Olajcsere után kicsit megjárattam 4000-es fordulatig had égjen a korom! :)
Akksi ügyben katasztrófális a helyzet, bár 27-ért már van Bosch :(, idén aktuális lesz szerintem, de meglátjuk. Olcsóbb biztos nem lesz.
Én is teljesen ugyanúgy jártam. ahogy te a csattogással. Nekem is azt mondták, hogy a Kia Magyarország nem fizeti ki a hidrotőke javítást garanciálisan (szerintük ez a motor ilyen, így kell működnie).
Engem is zavar, de nagyon-nagyon megköszönném, ha megtudnád, hogy a tiednek mi volt pontosan a baja, minek volt oldarirányú kotyogása, hátha garancia időn belül én is meg tudnám csináltatni.
Sajnos én oda nem tudom elvinni az autómat, mert messze lakom Budapesttől.
Egy tipp, hátha másnál is van ilyen gond:
Én most voltam szervízben az autóval (Rio 1.4 Ex), mivel észrevettem, hogy a kormánymű gumiharangjai olajosak egy kicsit. Annyi tűnt fel, hogy kb 25000 km alatt a szervo olajszint lecsökkent a minimumra. Feltöltöttem, de a fogyás is lelassult, megállt. Gondoltam, azért megnézetem, mert áprilisban lejár a garancia. Megnézték és a hiányzó olaj az a gumiharangokban volt. Erre mondták, hogy ez akkor kormánymű csere. Én nem ellenkeztem, úgyhogy a héten viszem, hogy megcsinálják. Most 43000 km van az autóban.
Jó lenne ha hidrotőke ügyben is tudnék tippet adni a szervíznek.
Erre mondtam,hogy nem törvényszerű,hogy tönkremenjen! De minden modellnél lehet valamilyen hiba, ami rendszertelenül előjön. Akkor egyértelmű már,hogy megadta magát?
Amikor nekem tiltott le a kompjuter és átment safe módba, akkor kikapcsolta a turbot, nem is hallottam. Megkerestem pár céget, hátha az a baja, senki nem válaszolt! Mintha egy műanyag patentet akartam volna venni, annyira érdekelte őket.
Elszállt az előző hozzászólásom és nincs kedvem az egészet előről kezdeni, de a lényeg, hogy a hidrotőkéket nézték először és azoknak semmi baja nem volt. És akinek csattog érdemes megnézetni máshol is, mert lehet hogy javítható.
akkor végülis a hidrotőkéket nem cserélték ki? A gyárinak darabja 9000 Ft, és hát ugye 16 van benne. De itt már írták többen, hogy garanciában ingyen kicserélték. Azt már nem tudom ki írta, és melyik kereskedésben.
Azt mindenképp írd meg, hogy mit cseréltek, mert nekem is van más hang a hidrotőke csattogáson kívül. Én mondjuk kedden viszem maszekba, mert már nem vagyok garis, de a szaki korábban hyundai szervízfőnök volt, remélem megoldja a problémát. Előzetesen annyit tudok, hogy a két vezérműtengelyt összekötő lánc elég laza, ez okozhat még furcsa hangot.Kívácsi vagyok a csere után milyen lesz.
Viszont én azt vettem észre, hogy a hidrotőkék már meleg motornál is csattognak, ez viszont már nem túl jó.
Sziasztok ! segítséget szeretnék kérni mivel a hátsó ködlámpa búrája megadta magát. A kereskedésben kettő hete hitegetnek, hgy hozzák a lámpát. Az autólámpa boltban nem tudtak szerezni hozzá. Ha valakinek van ötlete vagy tanácsa előre is köszönöm. 2006-os szedán. Köszi imgi
Rég jártam már erre. Kb. fél éves volt az autó (1,4 benzines), amikor elkezdtem én is hallani csattogó hangot a motor felöl. Amikor épp szervizben járt az autó, pl. egy éves szervizmiatt, természetesen nem csinálta. Aztán egyre sűrűbben hallottam. Az itt olvasottak alapján hidrotőke kopogásra gyanakodtam. Egyszer aztán ki is vittem Üllőre az autót. Ott azt a választ kaptam, hogy ez bizony hidrotőke, és mivel a Kia Hungária nem fizetné ki nekik a cserét, nem is végzik el. Mivel másnak ezt mondták, próbáltam beletörődni. Mostanában viszont már nagyon kezdett ideges0teni a dolog, és gondoltam végigviszem a dolgot, mert ez 0gy nem mehet. Ha garanciális az autó, akkor igenis csinálják meg. Legutóbb éves szervizen a Duna Autónál járt a Rio. Nagyon elégedett voltam a hozzáállásukal, és gondoltam itt is teszek egy próbát. Közben volt egy ciripelo hang, ami szintén nagyon zavart. Nyár elején elvittem, és a vezérlésnél találtak valamit, amit kicseréltek és el is múlt a cicergő hang. A csattogás viszont megmaradt. Pár hete visszavittem, hogy ez így nem jó még. Ott kellett hagynom néhány napra az autót, de folyamatosan értesítettek, hogy hogyan állnak. Eleinte féltem, mert mondták, hogy darabokra szedték a motort, de egyelőre sehol semmi. Aztán megtalálták a hibát, és az egyik alkatrésznek (nem emlékszem rá, de majd megtudakolom) volt egy kis oldalirányú kotyogása. Azóta újra szépen muzsikál a motor. Tehát, ha valakinek hasonló gondja van, érdemes kipróbálni ezt a szervizt, mert nagyon lelkiismeretesek. Üllőn váltógondok miatt is járt már többször az autó. Volt, hogy azt mondták váltócsere lesz. A végén fél évet vártam egy váltókulisszára. Kicserélték és ugyanolyan maradt, pedig megkérdeztem, hogy biztosan jó-e, mert különben nem megyek még vissza az autóért. Az Autóvárosban is megmutattam legutóbb ezt a problémámat, ahol azt mondták, hogy vigyem vissza valamikor, mert egyszerűen csak arról lehet szó, hogy nem megfelelően szerelték bele a váltózárat. Szóval az agyon istenített Üllőn egy kicsit megváltoztak a dolgok, de itt viszont valóban mindent megtesznek az ügyfélért. Csak ajánlani tudom őket mindenkinek.
Igen!Nekem is javasolta a szerelőm,hogy váltsak a Castrol-ról mert nem az igazi.Bár már nem tom mit javasolt(tán Mobil 1-et?).
95E-nél volt legutóbb csere.+jártam vele nyáron Görögországot.Most jön a 105E-es.De amit tuti cserélek:olaj/olajszürő,levegőszűrő,gázolajszűrő(NAGYON FONTOS A PERIODIKUS ÉS JÓ MINŐSÉGŰ CSERE!),pollenszűrő(szintén 10E-renként).Ja!És olajcsere előtt 15km-rel be töltök a motorolajba "blokklemosót".Olajcsere után pedig kb.20-30lityi gázolajhoz:
Ha visszanézed korábbi bejegyzéseimet,lehet,hogy találsz némi okosságot.Bár vannak itt nálam sokkal hozzáértőbb műszaki szakemberek(akik már adtak azért igazat/köszi/).Nagyon sokat látok mostanában borzalmasan füstölő TDI-s Német márkákat.1-2(!)éves benzines-turbós "folkszvágenek" kollégáknak turbó cserével,"be nem állítható" futóművel.Becsüljük + amink van,vigyázkodjunk rá és adjuk + neki a legjobbat!
Szia!Köszi a választ!!Ez jó hír!!-:)Igazából én nem csodálkozom azon,ha sokan "kinyirják az autót"!!Ezért jó ezeket olvasni,mert más hibályából lehet tanulni!Én is baromkodtam vele két évet...tetszet az erő,és az hogy szerintem(bár sajnos sokan lenézik az autót...)az egyik legjobb autó a kategoriában!Amióta egy "jelzés alapján" visszavettem a gázból,a pénztárcámon is látni...Budapesten használom többnyire,nem mondok számot...de ez a kocsi nem fogyaszt üzemanyagot!-:))...és azért ez egy Diesel motor,nem versenyautó!1300-nál már rakom 4-be..és még ott sem rángat,húz egyenletesen...Mostmár 2000 nél felváltok(vagy max 2500nél!)Régen azért "megneveltem a ménest" rendesen...de ez a mult!-:))Mostmár csak lassan mindent!Kösz!Szia!
sikerült megcsinálnom az ablakmosót, mert sajnos mint korábban írtam nem spriccelte a vizet. Leírom, hogy csináltam meg, hátha másnak is lesz ilyen.
Attól féltem, nehéz lesz hozzáférni, de kellemesen csalódtam. Elég volt a jobb első keréknél megbontani a sárvédő belső műanyag védőburkolatát. Utána hozzá is fértem a motorhoz. A tetején van az elektromos csatlakozó, a pumpa alsó részén két oldalt vannak rádugva a csövek. Az egyik az első, a másik a hátsó ablaké. Ezeket is könnyű lehúzni. Aztán a pumpa tetején, az elektromos csatlakozó mellett van egy rögzítő fül, ezért a pumpa alját kell kifelé húzni, ott ahol a tartályhoz csatlkozik, majd mikor az kijött, már ki tudod akasztani felül is. Persze mivel teleöntöttem ablakmosóval, csurig, így kiömlött a földre az egész.
Amúgy valami kocsonyás anyag volt benne, azért nem nyomott, csak pörgött nekem, amit hallottam is.
Olyan megoldás, ami látszik is a képeken, hogy a forgó kerék tengelye felől jön az ablakmosó, majd a kerék forgásiránya határozza meg, hogy hátra, vagy előre nyomja az ablakra. Van benne egy szilikon lapka, ami mindig a nyomás hatására lezárja az egyik irányt, ezt is látni a képeken, Ez a megoldás sajnos nem egy szivattyú, ugyanis nem tud szívó hatást kifejteni, így mivel ez a kocsonyás anyag benne volt, nem ment oda a folyadék. Valószínű a különböző típusú ablakmosó nem szerette egymást, és valami kicsapódott.
Aztán a szivattyú alján le lehetett szedni a műanyag borítást, így kitakarítottam, majd mivel ragasztva volt, FBS ragasztóval vissza kellett ragasztani. Szóval nem oly nehéz hozzáférni és javítani.
Szia, most akarok olajat és szűrőket cserélni az autómon. 1.5 CRDI nekem is, és láncos. :-))
2006-os, 60.000 km-el, most múlt 5 éves. Esetleg tudnál nekem tanácsot adni, hogy mi az amit ilyenkor ellenőrizni vagy cserélni kéne az olajon, olajszűrőn, levegőszűrőn kívül? Pollenszűrőt nyár elején cseréltem.
Eddig mindig, minden évben megvolt ezek cseréje, egyszer cseréltek még nekem a fékfolyadékot.
Eddig olajból mindig a CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40-es ment bele, csak most hallottam, hogy már nem a régi minőségű. Mit tanácsolsz, milyet használjak, vagy ez jó?
Láncos,gondozásmentes!Kia szakszervízben dolgozó ismerősöm mondta,hogy erre a láncos vezérlésre ők akár örök garit is vállalnak.
Le vagyok döbbenve azon amiket itt olvasok!70E km körül turbóhiba?!Két közeli ismerősöm(oktatókollégám) is meg én is 100E fölött vagyunk.Én meg aztán ha ki száll a tanulóm hajtom is,de ilyen gondok,hogy vezérlés,turbó,meg csörgés-csattogás-himbasor?10E km-ként cserélek mindent és a legjobbakat adom neki.Mindezt Kia-s szakember végzi otthon.Még -15C fokban sem járatom fél percél tovább.Ha viszont +hajtom,várok 30-50mp-et amíg vissza hűl.
Kia Rio tulajdonos lettem .2005-ös modell (1.3 RS.) nekem nagyon tetszik.Érdeklődésem a fogyasztás után lenne leginkább én olyan 7 litert tippelnék eddig első körben.Remélem országúton lehet valamit spórolni.:D
Várom a hozzászólásokat és a tapasztalatokat a témával kapcsolatosan.
nem törvényszerű, hogy kimúljon a turbo , főleg nem 72.ezernél. Ha nem votl rendesen szervizelve és használt, sűrű, nem jó olaj volt a gépezetben, károsíthatja. DE ez ugye nem áll fenn, ahogy írtad!
Szia, kipróbáltam tegnap, de sajnos nem segített, belefújtam a csőbe, átjárható volt, bugyogott a tartályban a folyadék. Alánéztem a kocsi alá, úgy látom, hogy a jobb elől a sarokban alatta van egy védő lemez, azt alulról le lehet venni, és ki kéne vennem a szivattyút, most már csak az lehet. Remélem nem lesz túl nehéz, és nem kell lebontanom az autó első lökhárítóját.
Ha valaki tudja pontosan hogyan férek hozzá az ablakmosó tartályhoz, várom a segítségét. Köszönöm mindenkinek eddigi és további segítségét.