A vezérelt mérő egy olyan takarékos megoldás, amellyel kedvezőbb áron üzemeltetheti azokat az elektromos berendezéseit, amelyek nem igényelnek folyamatos áramellátást. Ilyen eszköz tipikusan a bojler. A vezérelt méréssel naponta legalább 8 órára biztosítunk villamos energiát, előre nem meghatározott időszakokban.
Eddig még nem fűtöttünk, most 14-15 fok van a házban.
Tervezzük, hogy bekapcsoljuk az olajradiátort pár napon belül. Ez mehet éjszakai áramon? Ez ugye a B alap tarifa jelenlegi nevén? 22 és reggel 6 közt mehet?
belül csak vakold (vagy a maradék háló+ragasztó). belül ne hőszigeteld, mert pont a fal hőtároló képességét veszíted el.
a nyílászárók melletti oldalakat hőszigetelheted belülről, ott hasznos (belül leginkább XPS-sel).
az a fontos h a téglák közti fugák zártak legyenek (ugye kintről is lezártad a fugákat a hőszigetelés előtt?).
legolcsóbb (de nem szabályos): ragasztóval szépen síkba kitöltöd a fugákat és meszes festékkel lehúzod az egészet = látszani fog a tégla felület/kiosztás.
de ha volt pénz garázst 15-el hőszigetelni (ami lehet h felesleges volt, ha nem ezzel egyenértékű a garázskapu hőszigetelése), akkor szabályosan szépen vakold le a belső falat is :)
gipszkarton sérülékeny, problémás rá rögzíteni és ha nincs zárva a téglafuga, akkor be is penészedhet mögötte minden.
ez garázs, tehát a válaszom csak erre vonatkozott :)
Van egy új garázsunk, 25 NF téglából épült, kívül faltól függően 10-15 centis hőszigeteléssel (ahogy a maradékok kiadták).
Belülre keresnék valami gazdaságos felületképzést, és mivel hőszigetelőragasztó, és háló is maradt elég, ezért arra gondoltam, hogy 1-2 centis nikecellel belülről is leburkolnám, hálóznám majd glettelném.
Gondoltam még a gipszkartonozásra (szigorúan teljes magasságú lapokkal burkolva), de árban ez sem tud versenyezni az elsővel.
Ha ekkora az egyenetlenség, első rétegben szüntesd meg egy réteggel és utána ha az megkötött mehet rá még egy réteg ami már teljesen sík. Amikor nagyon girbe-gurba volt egy 2m-es alu léc mellett csemperagasztóval kitapaszoltam ahol nagyon galád volt, a léccel lehúztam egyenesbe majd telibe vakoltam.
Nem vagyok biztos benne, hogy ma is így van. Korábban, amíg volt É2, addig tényleg volt limit, de ma úgy kap az ember jogosultságot, hogy még vizsgát sem kell azonnal tennie, hanem ígéretet tesz, hogy X időn belül leteszi.
Vicc az egész.
Anno minket halálra szívattak, mire jogosultságot kaptunk.
írták már h simán lehet, most itt épp nagy szél van, ami kiszárítja a felületét: erre is jó a fóliafedés.
nem tudom h merre építesz, de nálam éjszaka sem jósolják a +8 alatti hőmérsékletet, a beton meg melegszik kötés/szilárdulás közben. tehát ha nagyon félsz a fagyástól, akkor tegyél rá hőszigetelést/fapallót vagy több réteg fóliát (légzárványokkal). de sokkal hidegebbekben is betonoznak gond nélkül. csak annyi, hogy lassabban szilárdul a beton, mint a nyári melegben. ha félsz a fagytól, vegyél kalcidurt tüzépen. de szerintem még nagyon nem kell
azért van bőven. a vályogháztól meg egy jó mérnök vagy szaki nem fél, hanem figyel a ház problémáinak elkerülésére. egy gond szokott lenni: nem lesz ingyen, jól meg kell fizetni. nézz és beszélj korábbi megbízóival.
nagy átalakításnál érdemes azt is belekalkulálni, h néha jobb bontani és korszerűen újraépíteni dolgokat (nem feltétlenül az egész házat)
Viszonylagos laikusságom okán nyugat - magyarországi régióban (legideálisabb lenne Szombathely és környéke) keresek olyan generáltervező szakembert aki nem csak a ház ideális térkihasználását és helyiségtervét ötletelné (látványterv formájában ) ki velem hanem esetlegesen kiviteli tervet is tud csinálni, sőt a szakági munkálatokat is összefogja.Legideálisabb esetben műszaki ellenőri feladatokat is ellátna.
Cél továbbra is meglévő, statikailag stabil három osztatú vályogház teljes felújítása és hozzá kapcsolódó egykori gazdasági épület lakótérré alakítása. Tapasztalataim alapján a rendszeres együttműködéshez fontos a viszonylagos földrajzi közelség, ezért írtam külön hol keresek szakembert. Köszönöm ha tudtok valakit ajánlani.
Szerintetek mi lenne a hatásos és szakszerű javítási mód a kép látható homlokzati fal-terasz aljzat vizesedési hibájára? Szitu: A ház aljzatbetona homogén módon túlnyúlik a terasz területével növelve. Erre az aljzatbetonra került elvileg végig ócska, oxidbitumenes szigetelés, de mindazok mellett, hogy ez a szigetelés hitvány minőségű, ahogy a bontás után tapasztalom, szerintem le se lett sütve, csak terítve, illetve a teraszos homlokzaton csak fel vannak hajtva max.8-10cm magasságban. Erre került a teraszon még 10cm betonréteg, majd 4cm vastag betonlapok (ezt már felszedtem). A hiba természetesen az, hogy a terasszal határolt falak belülről néhol kb. 60 cm magasságig vizesednek!
Hibák: - Az oxidbitumenes szigetelés rossz minőségű, nem idevaló és szakszerűtlenül van lerakva: szerintem nincs kellősítő, nincs lesütve és a falakra kb. 8-10cm-re van csak felhajtva! - A 4cm-es betonlapok alatt semmilyen vízszigtelés nem volt közvetlenül (csak alatta a 10cm vastag betonréteg alatt ez az ócska minőségű), mikor szedtem fel a betonlapokat nyáron, mondhatni állt alatta a nedvesség, vizes volt a betonlap alja és az aljzatbeton. - Van csekély 5cm vastag XPS lábazati szigetelés a teraszfalon is, de ez nem nyúlik le az alsó aljzatbeton vastagságig, csak a felső 10cm betonrétegtől indul. Így ez a 10cm betonréteg közvetlenül neki lett öntve a tégla falazatnak (ez ahogy a képeken látható már visszabontásra került), megágyazva ezzel jókis hőhídnak. - Persze a 10cm beton súlya alatt szerintem a terasz/falazat hajlatban már a beton ráöntésekor elrepedhetett az oxidbitumenetes lemez, ennek több helyen láttam nyomát a bontásnál. És a víz valahogy megtalálja a szabad utat, hogy a tégla kapillárisain felszívódjon....
Terv: - ha szükséges még növelem a 10cm-es betonréteg bontását nagyobb szélességben a faltól - visszabontom az 5cm-es XPS lábazatot is - erre a felbontott sávra és az XPS-el kibontott falra, hajlatba kerülne elasztomer, modifikált bitumenes lemez - és erre kerülne egy vastag 20cm lábazati XPS (és majd jövőre a terasz homlokzaton is növelve lenne a hőszigetelés vastagsága) - a teljes nyitott terasz jövőre kap egy felső rétegben vízszigetelést tartalmazó új teraszburkolatot
Dilemmák: - Elég lehet, ha kb. ezt a 30cm-es sávot szigetelem csak 10cm mélyen bitumenes lemezzel? - Ha felhajtásra kerül a bitumenes lemez a falazatra, akkor miként lehet a 20cm-es lábazati hőszigetelést rögzíteni? Oké, hogy itt nem talajvízről beszélünk, de simán átfúrható a bitumenes lemez a dübelezéseknél....?? Vagy ide elég a ragasztó az XPS alá? - van 2db teraszajtó is, ott nem tudom, hogy hogyan kellene egyrészt vízszigetelni, másrészt hőszigetelni?
Kibetonozod és pár óra múlva festőfóliával letakarod. Így nem szárad ki és nem kell locsolni. Ha hajnali fagy jön a fóliát le kell venni, hogy száradni kezdjen mert ha a felső réteg elfagy akkor az porlani fog!
Bocs, ha már volt a kérdés többször. Őszinte leszek, nem kerestem vissza idő sürgőssége miatt. Egy kb. 22 m x 6 m -es 100 éves vályogház felújításában vagyok. Régi ollólábas - csapolású tetőszerkezet teljes cseréje lesz. - Vélhetőleg tavasszal - Kivitelezőm azonban már most rendelné a faanyagokat, fóliát , cserepet. Kérdésem az lenne, hogy milyen cserepet lenne érdemes választanom és miért? Némi háttér: falak 50 cm vályog, tető a mostanit fogja lemásolni, kb. 35 fokos hajlásszöggel. Köszönöm előre is a válaszokat.
Köszönöm a választ! Sajnos ez a helyzet már fizetés után van, ez egy új lakás. A minőség az sajnos gyatra, legalább nem felszívódós a cég, így a bíróság nem lehetetlen út. Csak valahogy jelenleg a "baráti beszélgetés" fázis alatt kéne láttatni a kivitelezővel (mi csak a fővállalkozó emberével tudunk kommunikálni...), hogy ez bizony könnyedén fogható bíróságon ha odáig vezetne az út...
Köszönöm, ámde ha nem ezek akkor mik volnának a mai alternatívák? 2011-ből még van utalás a szabványra az emi honlapján, de az simán lehetett az átállás időszaka persze. Említhetőek síkpontosságra a burkolatok gyári lerakási útmutatói (az jó megközelítés, mert a gyártó garanciát csak akkor ad). Azok amúgy úgyis szabványokra épülnek, amikor a 3mm 1 méterenkéntet említik... De levegősségre meg repedésre nem térnek ki feltétlen.
Bizony ilyenkor le kell vonni bármennyit! s ha pofátlan a kivitelező s összetörne ezt azt -van autójuk, telephelyük stb egy végrehajtó is megfizethető.
-Amúgy, egészen kiváló Ukrán szakemberek utaznak ebben az üzletágban is.De találhatsz Albánt is.
A kókányosok nagyon szeretnek a "német munkáikra hivatkozni" ott milyen kiválóak volta? (már 1-2 nap után haza zavarták őket!)
Egy apróságot szeretnék kérdezni Tőletek. Szerintetek az alábbi hidegburkolás problémáira (sok levegős hangú csempe, van repedt is...persze a legszembetűnőbb a fotón is látszó, hogy van 0.7cm ugrás a felső vonalában) milyen szabványt előírást kellene említenem a kivitelezőnek (generál)? A jóérzés és a szemre ótvar nem túl tudományosak, ennél valami konkrétabbra gondoltam volna... Nem tudom, hogy ilyesmire van-szabvany. Az MSZ 7658/2-82 meg az MSZ-04-803-13:1989 inkább síkpontosság meg térbeli hibák terén ad iránymutatást. Persze ez a brutál ugrás tuti nem az I. osztály jellemzője