Még amatőr vagyok a nagy "kékjárókhoz" képest, de nekem elsőre a Jakab-hegyi sáncvár ugrik be az RP-DDK-n, ott a Zsongor kő mellett, közel a pálos kolostorhoz és a halomsírokhoz. Aztán lehet, hogy teljesen máshol vala.
Havas táj, érintetlen hó, a távolban templomtorony, na és csönd.
Van ennek is szépsége!
Egy egészen fiatal őzet sikerült lencsevégre kapni, pár méterre volt az úttól.
Sajnos, csak a régi gép volt nálam, de ha előhívjuk a filmet, felteszem.
Ilyen közelről, a szabadban még nem láttam őzet.
Gondolom a hideg, és a vastag hó miatt nem nagyon volt mit ennie.
Most hogy már tudom, hogy a Szent Márton gyalogos vándorút jelvényszertő túramozgalom is, írok majd beszámolót, hátha lesz kedve másoknak is a téli túrához.
Az igazoló füzet olyan, mint az AK füzete, a térképek 1:60.000 méretarányúak.
Ismeretlen tájak, sok-sok felfedezni való, na és a téli útviszonyok!
Én a füzérkomlósi szállást nem ismerem, úgyhogy nem tudok véleményt mondani, melyik jobb.
Viszont másnap a Csataréti eh. - Nagy-Milic szakasz nagyon kemény lesz, most szólok. Az még nyáron, száraz időben is durva, télen, hóban biztosan feledhetetlen lesz. :-)
Talán a szakaszolás miatt jobb a Füzér, Vágáshutától odáig nem túl nehéz a terep, lehet haladni, a Füzér-Hollóháza azért jóval keményebb, a fentiek miatt is.
"...És csak azt tudtam mondani, hogy ugyanaz a szakasz minden alkalommal más és más..."
Ez olyannyira igaz hogy éppen a legutóbbi börzsönyi túránk során meg is jegyeztem Tavaszi Széllnek hogy negyedszerre mászom meg a Csóványost a kéken, és ha nem tudnám hogy hol vagyunk akkor simán el lehetne adni nekem ezt a tájat úgy hogy még sohasem láttam, és életemben még csak nem is jártam erre.
Nagyjából Nógrádtól a Foltán-keresztig éreztem így, és mindössze annyi volt az újítás az egészben hogy ebből az irányból még nem kékeztem a Börzsöny legmagasabb csúcsára.
a Foltán-kereszt nyárból a télbe. Mindig más és más a táj...