Sokan csak azt felejtik el, hogy mi fogja garantálni a ragasztott csapágyak együtt futását? Mert ugye 15/100 az már lehet akár 3/10 is rossz esetben. Jó a csapágy ragasztás de nem mindenhova.
Fokozottan emelkedik a kockázat, ha a fészek is kopott.
Én inkább egy használt főtengelyt keresnék, bár ragasztottam már szép számmal csapágyakat. Végülis a suszter is megfoltozza a lyukas csizma talpát.
Lentebb azt írtad, hogy nem éri meg felújítani. A ragasztást ilyen helyen én is elég barkács megoldásnak érzem, hezitálok is vegyem-e a használt főtengelyt. Viszont a ragasztás lenne a leggyorsabb megoldás, hogy használhassam, alszom rá egyet. Megnézem miket kell vennem és hol mert több boltból kell összeszednem a cuccokat.
Ha ilyen "sufni" lesz a felújítás, tényleg ragaszd be. Én is használom a Loctite 648-at, durván vállas fészket is megfog, csak zsírtalan legyen, és összerakásnál max. a főtengely legyen fagyos, de a csapágyat ne melegítsd, mert hőre pár másodperc alatt megköt.
ha jól emlékszem a behelyezett fékbetétek alapállapotban egymástól átlóban mininmum 850mm-re kell hogy legyenek. 2mm vastagság az már tényleg nem túl sok. Ha olcsót és jót akarsz vedd vel a kapcsolatot jeszibácsival.
Nekem lehet h szerencsém volt eddig ;) Amit írtál így igaz. Bár amennyi utánagyártott termék van már semmin se lepődnék meg, de ugye azt elvből is kerülöm az aftermarket cuccokat (pl.: henger és a feje) :) Na de térjünk vissza Árpi bácsi esetére, ami számomra elég fura hogy hengerfejbe belekopog a dugó és ezért fullad a gép. Mi lett cserélve csak a föci (csapágy szimering)? Esetleg dugó henger is? Te hallatod hogy beleér a dugó a hengerfejbe? Mert ugye ha amiatt fulladna már előtte is kopogna.
Dehogy...összeszerelve, de ugye babkarónál nincs ilyen. Még eszembe jutott valami. Régen sok mocinál kokszosodott a dugó nem vékony rétegben, bár igaz ha elég vastag összegyűlt akkor akár kopoghat is de valamennyi vastagságig nem zavarja a dugó a hengerfejet. Ezt arra írtam hogy szerinted századokba gondolkodjak. De még a tűgörgők kopása is ott van, ha alsó és felső is kopott azért az már "kileng" valamelyest, mégse ér bele ilyenkor az összes kopott mocinak a hengerfejébe a dugó. (kivételes eseten vannak)
Ezt a szívócsövet meg sem néztem, nem tudom hogy 210 vagy 207 hez valót küldtek-e. Azt sem tudom milyen az átmérő. A 207 en mekkora ennek a csőnek az átmérője?
Kicsit különböznek. A 210-es szívócsonkjának egyik lemeze 'stadion' alakú, a másik vége lekerekített rombusz. A 207-esé viszont rombusz, ha jól emlékszem. Arra kell figyelni, hogy a 210-eshez létezett 12 és 9 mm átmérőjű cső is!
Öten is "szereltük" a Túra Babettámat és...... minden javítási kísérletnek ellen áll.
Legutoljára meg kapta a jól szuperáló Zööödike karburátorát . Próba 8km en háromszor esett vissza a sebessége alapjáratra egyenletes gáz húzásnál. Onnan kevés gázadagolással újra húzott.. Most már legalább ki pörög... Viszont megbízhatatlan..
Amennyiben LÓ nincs a SZAMÁR is jó!!!!!! Ezen elv alapján vissza tettem a karburátort a Zöödikére és hivatalos keretek között elő léptettem TÚRA MOTORRÁ:.:):)
Meg kapta a Túragép ülését.. le cseréltem a lemez pofákat nehézre, fel tankoltam, új kosarat kapott, fel málháztam. Jobb oldalára is tükröt raktam.
Holnap még le cserélem a váltó olajat.... és GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ.
Csörrents meg vagy küldd el a számodat! A régieket végighívtam, de mindegyiken lyukra futottam :) Lenne egy szlovák mocc ami érdekelne de csak telefonszám van hozzá... Ebben kéne segítség.
A hajtóműbe 80W90 jelzésű hajtóműolajat tölts, ilyet minden benzinkúton kapsz. A motorhoz viszont 2T motorolajat és nem szabad összecserélni őket :)
A felső az olaj betöltő, az alsó az olajleeresztő nyílás. Oldalt a blokkon meg van egy kis csavar ami az olajszint ellenőrző. Kitekered és addig töltöd be az olajat míg az ellenőrző nyíláson el nem kezd kifolydogálni (persze csak miután a régi szmötyit leengedted). Melegen jobban csurran az olaj, ezért ha lehetőség van rá, akkor üzemmeleg motornál cserélünk hajtómű olajat.
Azt még érdemes tudni hogy a porlasztóba a főfúvóka és a tű az ilyen szedett vedett, innen onnan összetalált dolog. Szóval eredetileg a főfúvóka és a tű is más más berendezésekben volt eredetileg.
Köszönöm szépen a segítséget, máris megnyugodttam :) megnézem meleg motor után van e mit leereszteni belőle bár szegény annyira csattog mikor jár a motor hogy egy csep sincs benne :( még 1x köszönöm.
Mobilról vagyok fent és wapom van nem tudok pdf-et megnyitni, nem szeretnék hálátlannak tünni de a körülményekre való tekintettel nem tudná valaki megírni mondjuk hogy x y nevű x y vizkozitásu és x y deci kell bele hiszen nektek is babettátok van :(
Most jutottam csak netközelbe, Laci bácsi: Isten éltessen sokáig!!!
Amúgy ma megjött a géeles :) Ez a dellorto semmit nem változott 2007 óta, örülök hogy tudtam még nagy légszűrőházasat szerezni, kisebb a szívászaj, meg ugyanazzal a fúvókával benzindúsabb cuccot kap a motor, bár a végsebi kisebb....
Sziasztok üdv az lenne a kérdésem hogy milyen hajtómű olaj kell egy 77es 207 be re mélem nem valami baromságot kérdeztem, :) a taposó műanyag alatt és a hajtókar elött abal oldalon van felül egy nagy csavar pont ugyanott alatta egy kisebb leengedő csavar nem tudom hogy hívják sajnos, de oda milyen olaj való és mennyi mert kicsvartam és belevilágitottam nem láttam olajat benne és nem akarom tönkre tenni eléggé csattogós hangja van de már tudom miért segítsetek létszíves köszönöm.
Még annyit hogy azzal a beállítással -ami után a gyertyáról a kép készült- volt eddig a legjobb a motor. Parton felfelé ment de eléggé erőtlenül. és lehetett érezni hogy csak egy hajszál kellene neki és rángatna.
Két napja kezdtem el éleszteni a feljított 206 blokkomat az öregem gépébe szereltem be. Üzemanyagszint az úszóházban jó, hidegen és melegen is könnyen indul. Szép stabil alapjárat van, hátsó kerék nem forog. Gázhúzásra kipörög majd visszaáll az alapjáratára, terheletlenül szépen fel és le pörög. Terhelés allt, ha ráülök és menni akarok vele akkor rángat és fullad.
ilyen a gyertya
Kipufogú és a levegő ellátás is rendben van, a kipufogót egy hete takarítottam ki. A porlasztó a "kis lyukú" Jikov, 63 as főfúvókával ahogy a szervízkönyve is javasolja.
Azt írtad most, és korábban is, hogy a tengelyen 16,95 mm-t mértél. A loctite 648 a leírása alapján jó 0,15 mm-es hézagig. A cuccot már próbáltam: amit rögzít, az rögzül, hétszentség.
De a leírásáan szereplő 15 század már olyan hézag, aminél a főtengelyt újra kellene centírozni egészen biztosan. Ellenben az 5 század miatt nem szórakoznék új tengellyel. Olcsóbb a csapágyragasztó, mint egy másik főtengely.
Bocs, de az általad írt "én árszabásommal" miatt értettem, hogy munkadíjjal együtt gondoltad az árat, amit nagyon olcsónak, találtam. Alkatrész árat én is ekkorára saccoltam, a boltok árai alapján :(
Itt most arra célzol, hogy a vállasra, konkrétan a csapágy alatt 16,95 mm-re kikopott főtengelyemet berakhatom egy 17 mm-es csapágyba ezzel a ragasztóval? A különbség ugyan nem tűnik nagynak, de amíg beszerelve volt legalább 1-2 mm-t kotyogott.
A fémszórásról tudok, de sok jót eddig nem olvastam róla, azért írtam egy másik lehetőséget, ami valószínűleg sokkal tartósabb is lenne, az eredeti vagy nagyon jó minőségű főtengelyek megmentésére sokkal jobb megoldásnak tűnik, de hagyjuk a témát :)
Köszönöm a felajánlást, mint kelsza is írta nem éri meg. Valószínűleg egy donorral vételével jobban járnék, de inkább egy bontott főtengelyt, 4-5e körül találtam és állítólag jó, arra rárakom a jelenlegi dugót új csapágyakat, szimeringeket, indítópofákat kap és összerakom és marad egy sebességes, volt gazdája szerint ment vele 60-at is.
Mi autóval megyünk, mert egyrészt Gergőnek már nincs Babettája, másrészt Algyőről azért igen messze van Visznek, no meg ilyen messzire az én fenekem sem kívánkozik a libakergetőn ücsörögni. Gergő jön ide értem Szolnokra, innen megyünk együtt!!! :-))))))) Nem rég vett egy Alfa Rómeót.
Nem tudom mit kell rugózni egy használós járgánynál 0,05 mm-el?
Másolom a tudnivalókat:
Loctite 648 5ml
Növelt hőállóság, laza és szoros illesztésű alkatrészek rögzítésére magas hőmérsékleten, mint perselyek, csapágyak, ventillátor lapátok ragasztásához, 0,15mm hézagig.
Nagy szilárdságú, rögzítési idő 5perc, hőmérsélet tartomány: -55°C-tól + 175°C-ig.
Vagyis elegendő 2db C3-as koyo, esetleg FAG 6302-es csapágy, ragasztás és csókolom!
*******************************************
Én éppen ma cseréltem főtengelyt a rally járgányban. Hogy-hogynem, kuplung oldalon megforgott a csapágy a főtengőn. Annak rendje és módja szerint nem tudtam befejezni a délelőtt, mert 2db szimmeringem hibádzik, amit Martonvásáron nem tudtam beszerezni. Csak rendelésre hoznak... holnap reggel húzok csapágyboltba miatta, mert a motort próbálni szándékozom a hétvégén.
Igen létezik ilyen, meg fémszorás (amit szarul szoktak csinálni /leválik/) meg kemény króm Csak drágább a leves mint a hús. Már ha csak egy csap van oda már akkor se nagyon éri meg így csinálni míg kapható komplett új föci. Főtengely ilyen módi javítása csak akkor szokták ha már nem lelhető hozzá új és a régivel kell "gazdálkodni".
Csak nem az akarod mondani, hogy olyan 25-30e Ft lenne munkadíjjal meg alkatrészekkel együtt, és benne főtengely, a 2. fokozat összes eleme, szabadonfutó, meg a sok hiányzó fogaskerékkel együtt, mert amint a képeken is látható egy darab sincs benn??
Csak felvetődött bennem a főtengely ilyen módon való felújítása, de 16,95 mm helyett akár 14-15 mm körülire is le lehetne köszörülni, rátolni zsugorral csapágyacélból egy olyan méretű csövet, hogy meglegyen 17 mm-es főtengely átmérő és mehet rá az eredeti új csapágy. Nem hiszem, hogy ördögtől való az ötlet, sok főtengelyt meglehetne menteni, persze ezen csak merengtem és ejtem is a témát, mert ezt én így megoldani nem tudom.
Sikeresen megtörtént a racsni csere. Számomra szinte hihetetlen, de semmi buktató nem volt :) Négy helyen kapott egy kis pöttyöt, és satuba fogva simán lejött.
Üdv mindenkinek összepakoltam az új blokkot működik is rendesen(12km)de a kerékpárátváltóm ki ugrál terhelés alatt kerékpár üzemmódba.Mindent úgy raktam vissza ahogy addíg működött.Mi a tosz lehet?Ki nyúlt a rugó?210.Megköszönném az értékes tanácsokat.
Poclainnak ha láttad volna a 207-esét. amit 30 év állás után üzemelt be....sokan nem sok reményt fűztek hozzá itt sem, de aztán megoldódott :) Lett alkatrész, segítség minden .... keresek képet mindjárt :)
Tudom én h mi minden okozhat problémát :) De azért azt lássuk be nem annyira gyakori probléma. Egy alapos méretezéssel talán kibukik hol a bibi. Dugattyú kialakítása miatt is koppanhat pl.: (domborultsága) :)
A dugattyú akkor szokott lekoppanni ha ha a lökethossz változik! Hosszabb hajtókar, elfúrt csapszeg a dugón, vékony talptömítés. Itt azért ne milikben gondolkodj, pár század, egy tized is tud bajt okozni. Itt konkrétan elég volt a hengerfejet hántolóval lesarkítani.
Sajnos nincs már új főtengely 10000 Ft-ért... A 20%-os kedvezménnyel is 12300 Ft egy taiwani 210-es főtengely, ha nincs kedvezménye valakinek akkor meg 15400.
Esetleg olyan méretre köszörülni amire már van csapágy? Nem tudom mennyi lenne a gépmunka?! Főtengely 13.300 Ft-ért találtam a legolcsóbban, +bordásdob a tengelyével, +bordás szíj, +2.sebesség fokozat, +a házból hiányzik egy rakat fogaskerék, +csapágyak, szimeringek, +még nem tudom mi és hátsó fékről és racsniról ne is beszéljek és a sok apróságról meg végképp. Nem is tudom mennyi a vége, az biztos többe van mint gondoltam, pláne hogy már használnom kellene.
Abban tudnál segíteni esetleg, mivel van elég tapasztalatod, hogy megmond nagyjából mennyi lehet a blokk alkatrészeinek ára összesen a 2 sebességi fokoztatottal és anélkül. Előre is köszönöm!
Ezért kell rá vadászni ;) Bár börzéken ahogy észrevettem sokan nincsenek vele tisztában, ezért van olyan h duplamegforgott 4ezer ft-os föci, meg van olyan ami jó két oldalt de csak 1 ropi.
HM.............. Gondolom nagy lett a káros tér ezért lett gyenge. De érdekes amit írsz. Ha beleér valamibe a dugó az vagy azonnal kolompol vagy bemelegedve jön elő fokozatosan (meg van a szóró olajzásnál akár a magas fordulatú hengerfejbe beleérés.), de amugy is mi változott meg hogy beleér? (talptömítés vastagság? föci?)
Ilyen kis méretlépcsőben tudtommal nincs csapágy. Az ilyen főtengelyeket fémszórással majd újramunkálással szokás javítani, de az ilyen tengelyek már sosem lesznek annyira egytengelyűek mint egy gyári új, másrészt nem éri meg, amíg egy tizesért kapni újat. Lassan bontottan is érték lesz a jó csapágyfészkű főtengely, majdnem mind megforog a kuplung oldalon.
Több mint 8000 km után főtengelyt kellett cserélni a túra Babettámon. Meg rendeltem a felújítottat,, két nap alatt megjött. Csapágyak, szimereingek beszerezve , tömítő készlet előkészítve..
Ki szereltem a blokkot el vittem mindent , csekély három nap alatt kész is lett.
Igen ám. a gondjaim itt kezdődtek..
Moci beindul... megy kb egy kilométert szépen húzva és ott lelassull.... dadog.. hörög.......Ránt egyet.........beindul... megy kb 30 métert ...lelassul ...dadog....hörög.. Megint ránt egyet...megy 30 métert, lelassul... dadog.. hörög..
És ezzel a hektikus rángatódzással hazahoz.... bárhonnan:(:(
Alaplap ki cserélve, karburátor ki cserélve, FAGY levéve ..helyére tirisztor +trafó,Levegő mútja giganézva, kipufogó ki tisztítva, másik egyes sebesség berakva. mindezek közben próba..
ÉS javulás semmi.......
Mivel most pénteken indulnom kellene túrára.. moci meg nem jó . Telefon a túra társaknak., Túra részemről le mondva...Nem értem el osztatlan sikert:P:P
Egyik túratárs eljött tegnap túragépem el hozta délután három körüll. Este kilenc után hív telefonon..." túragép jó gyere érte..
A fő hiba........a dugattyú beleért a hengerfejbe............Kapott új karbit,,, vissza a FAGY -ot. és kissebb cseréket .Minden egyébhez kár volt hozzá nyúlni:(:(
Ma /szerda/ este nyolc előtt tudtam a mociért menni....Kipróbálva a Babettát... gyenge,, nem pörög ki .........El hoztam...holnap előgyuszi állítás és próbakörök.......
Nem vagyok még mindig biztos abban,hogy pénteken el tudok indulni.....egyáltalán.....érdemes-e????
Ha találsz olyan csapágyat szólj!!!! Segítek, régi csapágyak között kutakodj, ott néha vannak "furcsaságok" (gyártási méretpontatlanság) pl.: mgm radax. CSak hát pont ebben a méretben pont megfelelő illesztésű , pont új, és pont C3, hááááááát...........:)
A retek a legkisebb problémám és azt, hogy mennyire vagy igényes te tudod, nekem helyem is alig volt a szétszedéshez, rakosgattam jobbra balra a motor hátsóját szerelés közben, pancsolni meg végképp nem volt, ráadásul ha meg kuka az egész felesleges is lett volna. Takarítani így is le lehet tökéletesen :) és le is lesz, ha összerakom, de még ezen hezitálok, hogy mennyibe fog fájni az alkatrészek tömkelege.
A főtengely egységes méretre hozása szerintem megoldható, a csapágy a lényeg, lesz-e hozzá
"a a főtengely bal oldalát fel lehetne szabályozni egységesen 16,95 mm-re szerintem vissza is lehetne rakni. " o.O (sikló csapágyaknál módi az 1 javítóméret köszörülése, majd túlméretes csapágy.) Gyári alapméretes dugó vékony falu csapszeggel, kár érte hogy dugattyúcsapszeg furatban megmozgósodott. Meg sajna látom hogy úgy szedted szét a blokkot hogy le se takarítottad. Én vagyok túl igényes hogy előtte azért lenagyázóm?....(költői kérdés)
Szétkaptam a blokkot, egész könnyen kicsúszott a csapágyakból főtengely, aminek a baloldali, indítódob felőli mérete 16,95 mm (itt kotyogott nagyon) gyakorlatilag a csapágy szélességén túl van egy éles perem és onnantól 17 mm-es, a jobboldali méret 17 mm.
Ha a főtengely bal oldalát fel lehetne szabályozni egységesen 16,95 mm-re szerintem vissza is lehetne rakni.
A dugattyúátmérő 38,85 mm, a dugattyú talán egy hangyányit kotyog a csapszegen, a hajtókar oldal irányban mozog egy kicsit, de radiálisan nem kotyog. Itt van pár kép.
Valóban Isteni volt a tako! Sztem az Zsiga Bátyám (!) azé akar pörköltöt, mert arra gondoltunk mikor a menün lamentáltunk Vele, hogy megint elküldjük a fiatalságot fürödni és hárman ott maradunk főzni és közben megbeszélhettyük az igazán fontos dolgokat 1-2-3-4-.... pohár mellett! :-))
Szeretném megerősíteni, hogy az a taco, tényleg isteni finom volt. :-))))))))))
Gergőt még nem kérdeztem, hogy ő mit szeretne, de arra határozottan emléxem, amikor nálam voltatok, ő sem panaszkodott a lábszárpörköltemre. :-)))))))) Nekem is ilyen prózai magyaros belem van.......... szóval nem hiszem, hogy visszafordulnánk, ha ez "történne". :-))))))))))))) De természetesen ez csak az én véleményem, döntsön a többség!!!!
Zoli Pajtás!
Nem tudom mikor érünk oda, de ha kell, természetesen segítünk, amiben kéred!!!! Bár pl. hagymaaprításban a mi nagyragadozó barátunk utánozhatatlan, hátha most is rá tudjuk venni!!!! :-)))))) Tudod, egységben az erő!!!! :-)))))))))))
Most beszélgettünk Tiborommal a menűről. Elszörnyedve hallom, hogy valami pitában gondolkodsz drága jó! Ha megteszed ezt a csúfságot egy magyar emberrel én isten bizony egy forró pitát be is helyezek rögtön a bugyidba :) :) Könyörgöm! Legyél már kreatíV. Pörkölt kell a magyarnak, vagy sült csülök :)
A tengely egyébként nem kotyogott ... Valószínűleg szétbontom az egész blokkot, most már úgy is mindegy, megnézem mennyire tré a főtengely, hajtókar, hátha csak csapágy a gond
Hatalmas az örömem: Motokromék megtalálták az OFF kormányomat! A végén még felzárkóznak a piac kihívásaihoz. Tartották a határidőt, az árat és előbb-utóbb meg is lesz mindenem.
Szia kelsza bocsi hogy zavarlak, van pár furcsaság a babettámon de én sajnos annyira nem értek hozzá, hol lehetne téged helyileg elérni hogy megmutassam ésmegtudjam mi lehet a baj előre is köszönöm :)
Igazad van, ahogy egyre jobban bontom egyre több hibára derül fény. Az indítópofák nem olajasak, inkább az lehet a hiba, hogy rossz helyen fekszenek fel a dobra. A főtengely iszonyúan kotyog csoda, hogy ment.
Szóval most ott tartok, hogy nem tudom mi tévő legyek, ezzel a géppel egyhamar nem fogok menni, viszont jó sokba kerül megjavítani és valószínű, hogy agyonütnek érte, vagy veszek egy donort vagy eladom alkatrésznek. Még azt tehetem, hogy új indítópofákat rakok be és megyek, amíg szét nem
hullik, csakhogy az új bukósisakom használva legyen, kár volt megvenni :(
Oké Laci bácsi, úgy is oda készülök Jimmyvel, meg Tuskóval, aki nem is Hopkins, hanem Herman Thorze!!!!! Meg azzal a nagyszájú Senkivel. :-))))))))))))))))
Új vagyok itt, de lenne egy szívhez szóló kérdésem: nincs valakinek egy nagyon jó állapotú, békebeli, alumínium Ba20d-s foglalata, ami csak a helyet foglalja el a polcon, és csak útban van????
Válaszokat Vanek B Eduárd Post restant címre kérem Nizzába, a Hotel Majestic-be!
Ez az egész egy blokkbontásos történet. Összes csapágy, szimering, tömítés, lánckeréktengely, porvédőlemez biztosan cserés, plusz még ami hibás, kopott. A váltónál tuti vannak finomságok még a porvédő alatt.
Még mindig lehet jelentkezni a 206 os babszi vázra két kerékre és a motorra is. A motorhoz megvan minden, porlasztó és gyújtás. Természetesen fel lett újítva, csapágyak szimmeringek, főtengely. (hengert nem fúrattam csak új gyűrűket raktam bele.) 40.000 ért lehet vinni kompletten az egészet. Már nem akarom tovább kerülgetni így ha esetleg nem találok rá vevőt valószínű hogy a szelektívben fogja végezni hamarosan mert tényleg unom már pakolgatni ide oda.
Na az király az nincs is messze, :) valamikor összefuthatnánk persze csak mikor az időd engedi nem akarlak feltartani pláne hogy még nem ismerjük egymást jó lenne már látni egy másik babettát az enyémen kívül :)
Nem akarom egysebességesíteni, lehet már megtették előttem, de ha egyszerűen és gyorsan megtudnám működőképesre csinálni, hogy használni tudjam amíg lehet, akkor nem érdekelne hány sebességes. Egyébként amikor próbálgattam elég jól ment, már amikor beindult. Aztán majd télen meg beépítem ami hiányzik.DE valószínűleg ez nem opció, mert ha leflekszelem a porvédőt rögtön cserélnem is kell mindent alatta, tengellyel, szimeringgel meg mittoménmivel együtt
Az O gyűrűk már nyomokban sem találhatóak a helyükön szerintem. Bár ha a porvédő tárcsa így "szerelődött" fel, akkor alatta is lehet még furcsaság.
---------------------------------------------
Az eddigi legnagyobb kapitális baromság, amivel eddig találkoztam: hegesztve fixált 2-es sebesség, másik oldalt pedig hegesztve fixált kislánckerék. Az ám a valami! Nehogy legyen menekülőoldal :)
Ha valóban egysebességesíteni akarod akkor nem kell semmit csinálni. Blokk szét, szabadonfutó ki, 2 db 2R csapágy bele és GO! A hegesztett lánckerék tengelyt is felhasználhatod.
Pedig az. Én évek óta alig ülök Babettára, asszonykám szokott néha melóba menni vele. Meg hétvégén oltogattam egy jó barátomat aki majd Babettát akar venni és a XVII.-ben építkezik. Szóval jövőre eggyel többen lesznek itt!!!
Az attól függ, hogy mi mindent krómoztatsz. Ami megdobja az összeget az a kerék ráf, kipuff dob és kormány. A 28-as Babettám összes krómos alkatrészének krómozása kicsit több mint 40000-be fájt, de ez már 5 éve volt. Az árak most még fentebb járnak.
Szerintem 16"-os ráfot nincs értelme krómoztatni, abból olcsóbb újat venni.
A táborfalvaikat azonban nem tudom tiszta szívvel ajánlani. Most egy kormányomat hagyták el és sajnos nem Babettáét, úgyhogy nehezebben lehet pótolni. Hiába jó a végeredmény amit csinálnak, ha amúgy még mindig ilyen trehányak.
Valószínűleg a hegesztés nem tett jót a szimeringnek, nem is értem miért volt erre szükség.. Porvédőt már találtam 300 Ft, inkább a tengely a húzósabb, bár babetta 225-höz valót találtam 3000 Ft alatt.
Ismerve a hegesztés mint eljárás hőtermelését, és ezt a tudást rávetítve a 2. képre azt a következtetést tudom levonni, hogy a nagybordás alatti szimmering hősokk hatására eltávozott szakmájából az örök vadászmezők felé.
Rövidebben: akkora hőt kapott, hogy sz@rik tömíteni. Ha pedig így van, akkor a hajtóműházból az olaj simán megnézheti, hogy mi újság a blokknak ezen oldalán.
Flexet neki! Lehetőleg úgy csiszold le a heftelést, hogy a porvédő megmeneküljön! Legalább azt nem kell majd venned.
Attól tartok, hogy a porvédő lemez alatt nincs semmi, de ha működne 1 sebesség is elég lenne még. Félő, hogy jobban szét kell bontanom, mivel olajos a blokk belseje - a képen látható - valószínű, hogy az olajtól csúszóssá váló indítópofák miatt nem indult, így feltehetően szimeringeket is cserélnem kell :(
Ez első pillantásra egy alátét+biztosító (RA) gyűrű hiány; valamint szükség lesz egy új lánckeréktengelyre. Aztán ha leszabadítod a porvédő lemezt, és láthatóvá válik a váltó - vagy ami a helyén van...
Raizen kelsza Köszönöm, Pesti vagyok, de a gép most már biztos mozgásképtelen, megbontottam ..
-vacak- Olvastam valami racsni csere dolgot, de ott csak a fleksz segített, majd még rákeresek
tiger1342 Hát nem tudom milyen fékpofa van benne, a méretpontatlanságról olvastam, valahol olvastam, hogy csiszolni is kell belőle .:( majd szétszedem
Viszont annyit kiderítettem, hogy a pedált tekerve az indítódob nem forog, ugyan időnkén megmozdul egy aprócskát, de így gyújtás sincs. Az indító dobot leszedni nem tudtam lehúzó hiányában, (bár állítólag le lehet, de ezt nem részletezte aki írta ) óvatos feszegetéssel próbáltam sikertelen. A vezérlő dobbal is gubanc lehet, mert a porvédő lemez, csavar helyett hegesztve van a dob belsejében, holott a dob külső szélével kellene egy vonalban lennie, tehát ezt még megbontani sem tudom.
Ezt láttuk Tíborommal az M5 mellett vagy 20-25 éve egy hűvös októberi délután. csak úgy kavargott a hó. De , hogy mit kerestünk arra már nem emlékszem, mert úgy be voltunk baßva.
Voltunk ma ősapánknál a kis piacon a Bábel kajáldában a kollégával. Bevertünk egy balkonláda szalontüdőt, dupla zsgombóccal és rá egy malteros vödör málnaszörpöt.
Gondoltam möglátogatunk, de akadt jobb dolgunk is!
Az utángyártott fékpofák méretpontatlanok, tisztességes féket csak akkor van esélyed kicsikarni, ha a fékdob alu karéja pontosan a fékkulcs széléig ér. Utángyártott pofával 1 mm-el beljebb ér, azzal esélytelen.
Ha berugáskor a pedál forog csak, és a motor nem, akkor a racsni kopott el, csak cserével lehet orvosolni. 1000-1500 Ft körül lehet venni Indiai berugó racsnit, a cseréje házilag is elvégezhető, én ma cseréltem pl 207-esen, nekem is ez volt a gondom. Csere esetén arra ügyelj, hogy a racsni bal menetes, vagy is leszedni csak úgy lehet, ha az óra mutató járásával megegyező irányba próbálod lefelé tekerni, ami nem egyszerű dolog, de itt ha vissza keresel, rájössz milyen módszerrel lehet a racsnit leszedni. Ha a fékpofák újak, és ennek ellenére a fékhatás kicsi vagy közel nulla, akkor zsír került a fékpofák közé. Alapos tisztítás után a féknek jónak kell lenni.
Egy Babetta 210-el volna pár probléma és ehhez kérnék segítséget. Így hirtelen az első gond, hogy berúgásra többnyire nem indul, betoláskor hallani, hogy megy a motor, de ahogy megállok a motor is leáll. A másik, hogy néha berúgáskor a pedál mintha nem forgatná a motort, ellenállás nélkül forog körbe, de ha ilyenkor megforgatom kissé a hátsó kereket, akkor utána érezhető az ellenállás. A harmadik gondom, hogy a hátsó fék nem igazán fékez menet közben, pedig volt betét csere és szerintem blokkolásig lehetne fékezni.
A térképpel összehasonlítva, igen, az szerepel a képen. Sokat nem fotóztunk az oszlopokról inkább hallgattuk a zizegést/sercegést ami rövid időn belül kicsit ijesztővé válik :D
A két kisebb vonal alatt is elhaladtunk, de azokról már nem készült kép.
Ha valaki közületek esetleg már restaurált 207 típust úgy hogy krómoztatta hozzá azokat az elemeket amiket kell. Az meg tudná-e írni hogy kb mekkora összegre kell számítani a krómozást illetően?
Egyelőre egy ilyen van, és tényleg, több vezeték is bejön pont ott ahol mi voltunk jobb felül, de Poclain is hátha többet tud, ő szeret kutakodni nagyon :)
Holnap utána kérdezek! Annyit tudok segíteni most, hogy Tiszaadony és Tiszakerecseny között halad el! A zizegést mi is hallottuk, és azt kell hogy mondjam, szó szerint félelmetes! Félelmetes az oszlopok és miden elem mérete! Lónyáig haladva több ilyesmi, de kisebb oszlopokkal találkoztunk, de ezek kisebbek voltak.... nem tudtuk mire vélni, de utána járok mindenképpen!
A fotók Poclainnak köszönhetők, neki van ilyen vagány gépe :)
Egy kis OFF, a távvezeték amit fotóztál, az szerintem az Albertirsa-Zahidnoukrainska vonal, egyszerűen gyönyörűek ezek a tartóoszlopok, és a sarokfeszítő is kiváló tervezés!
Sikeresen megtörtént a racsni csere. Számomra szinte hihetetlen, de semmi buktató nem volt :) Négy helyen kapott egy kis pöttyöt, és satuba fogva simán lejött.
Több mint 45 percig fotóztunk, bolondoztunk a határ kőnél. Egy lélek nem jött erre. Viccen kívül .... sehol senki nem volt. Jól látod, az ukrán oldalon van kerítés, szöges drót, sőt egy rész a két határ közt ami fel volt szántva tárcsázva. Elméletileg miikor még a Szovjetunió határa itt volt, aknázva is volt ... a kerítés nem magas egyébként, és ilyen nullával egyenlő határ őrzéssel szinte mindent át lehet hozni.... de ez már más tészta! (nem is baj, nem jött senki, nyugodtan voltunk) :-)
Sziasztok üdv mindenkinek, még új vagyok és egy 77es 207es boldog tulajdonosa egyedül már nem jó így szívesen megismernék más babettásokat is Budapesten a XV kerületben lakom.
Azonkívül, hogy az első és a hátsó lámpája azonos a 210-el más nincs is még csak hasonló sem a Korado meg a Babetta között. A motorblokk pl. konkrétan Puch (E50).
Nekem van ilyen, a váz nagyon jó, nem nyeklik-nyaklik mint a babettáé, de vagy 2 éve áll, nem volt időm foglalkozni vele.
Miután az előtét ellenállásos Ledesítés már két Babsziban is jól működik a gyári 6/6 W -os Led izzókkal ezért megosztom veletek a tapasztalatokat.
Az elvi rajz:
A beszereléshez ajánlom 3 db ellenállás megvásárlását. 22 ohm, 10 ohm és 6,8 ohm. 100 Ft / db.
Ezekkel ki lehet legózni a helyes értéket. Az izzón mérve az egyenfesz. alapjáratnál 10V körül - full gáznál max. 13-14 V legyen mert szevasz lesz az izzónak!!!
3 tekerccsel próbálva nekem a 22 ohm jött be.
Az alkatrészek az első lámpa testbe kerültek beépítésre. Mindegyiket 1-2 csepp araldittal ragasztottam a foncsor hátsó felére.
A hátsó világításra két megoldás lehet: vagy egy sima led (szintén előtét ellenállással), vagy vagy gyári Ledes izzó.
Én az elsőnél maradtam. 1 db 1W -os Ledet (200 Ft) használtam, de csak fél Watt -ig hajtom , mert nem pöcsöltem a hűtés kialakítással.
Így is sokkal jobban világít, mint egy hagyományos hátsó világítás.
Letörtem egy rossz izzó üvegét és a kivezetésekhez forrasztottam a Led lábait.
Tulajdonomba került egy manet korado (babetta gyártmány). Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal? Most szeretném teljesen rendbe rakni, tisztítás,karbantartás,egyebek.
A hátsó villa szilentjeit szeretném zsírozni (szilikon zsír) de a tengelyt sehogy nem tudom kihúzni, 2-3mm jött de tovább nem.
Egy hete írtam hogy kellene pár alkatrész egy 206 os Babettához. Hengerfej dekompresszorral, gyújtótrafó és a porlasztót a hengerrel összekötő szívócsonk. Az egyikőtök felajánlotta hogy ad ingyen is alkatrészt de eléggé nehézkesen megy a kommunikáció a legutólsó infóm az hogy csütörtökön került postára a cucc de valószínűnek tartom hogy még nincs postázva. Ezért jobbnak látom újraindítani a keresést. Tud-e valaki segíteni alkatrész ügyben?
Normális esetben sosem rohad-ragad össze a hengerfej a hengerrel, még 40 éves bontatlan blokkról is könnyedén lejön a hengerfej. Nem lehetséges, hogy valami féle ragasztóanyaggal pl hermetic-kel rakták össze a hengert ?
Szia! Nekem a következő módszer jött be: Gázolaj és petróleum 1/1 keverékét a leszedett hengerfej, a szívó és kipufogó réseken egy fecskendő segítségével a hengerbe - re locsoltam kb. egy napig.Egy fa alátétet tettem a dugattyú tetejére majd egy kétkarú csapágylehúzóval elkezdtem lehúzni. Amikor megszorult, megfeszített állapotba hagytam és egy fa darabbal ütögettem a hengert. Ha engedett tovább húztam, ha nem úgy hagytam majd egy fél óra múlva ismét adtam neki egy esélyt. Nekem így sikerült lehúznom a hengert. Sok sikert.
Valahogy úgy van megfogalmazva a jogszabályban, hogy vezetésre alkalmas állapotban szabad csak vezetni. Ezt meg úgy értelmezed ahogy akarod. Meg a rend őre is.
Nem túl jó hírek, de sz@rabbul is járhattál volna. Jobbulást. Úgy látszik inkább a gomba egye meg az ember lábát a vasorrú cipőben mint a fűnyíró :((((
Rám nem szólt senki '91-ben, amikor majd egy teljes nyarat bringáztam át felközötött mankóval, hót merev térddel, tökig befáslizott jobblábbal. Félfordulat, sarokkal vissza, de legalább haladtam öttel-tízzel... Csepel bringa jól bírta. Egy hétig még egy ismerős családnál is regenerálódtam a Velencei-tavon. Lényeg hogy vagy 3x elbalettoztam ebben a stílusban rendőrök mellett, de soha nem szólt rám senki. Neked abból a szempontból szerencséd van hogy legalább a lábadat be tudod hajltani, és tudsz ülni. Ha ráhúzol egy vékony hosszúnadrágot a gipszre, a lábfejedre rátekersz egy sálat, szerintem a kutya nem fogja észrevenni.
Adatok: Útvonal neve: Vásárosnamény - Lónya Indulás: 2016.08.05. 15:04:16 Motoros: Gulyás András és Kósa Tibor Távolság: 67,50 km Időtartam: 2 óra 41 perc Max. sebesség: 59 km/h Átlagsebesség: 25 km/h Motor: Jawa Babetta 210 & 207
Bocs előre is az offos kérdésemért,de arra gondoltam,tán valaki adna nekem felvilágosítást az alábbi ügyben.
Pont 1 hete nagyon súlyos fűnyírós baleset ért.A jobb lábam nagy ujját hajszál híján levágta a gép.5 nap kórház,tegnap előtt engedtek ki fekvő gipszben,2 könyék mankóval.Talán az amputálást most már megúsztam,de semmit nem tudok csinálni.:(
DE!!!!!!!!!:)
Már járt az agyam,hogy ha valamikor megkapom a járógipszet ,bár autót vezetni nem tudok,de a Babettát be tudom majd rúgni,és mivel kézzel adom a gázt,meg a fékek is "kézifékek",csak arra kell figyelnem,hogy megállásnál a bal lábam legyen a földön,és indulásnál nem tudok majd segíteni pedállal a motornak.
A Komarnál ez nem lehetséges,mert ott a hátsó fék,az lábfék.
Azt kérdezném Tőletek,hogy gipszes lábbal Babettázni szabályos közlekedés ügyileg,vagy sem????Megbírságolhat a rend éber őre???
Előre is köszi a válaszokat,és kívánok nektek a magaménál sokkal szerencsésebb történéseket.
Hozzám egy simson suhl motoros fűnyíró érkezett masszívan megállva. Azzal bármit csinálhattam, nem moccant. (Csavarlazító, benzin, fékolaj, melegítés etc.)
Kihajtottam a tőcsavarokat és széthúztam alóla a blokkot. Utána sem volt egyszerű, de ketten szét tudtuk ütni a száját.
Főtengely is felújításra szorult úgyis. Nameg hengerfúrás annak hozományával.
A hengerfej nélkül állítsd bele egy edénybe, amibe petróleumot öntessz. Vagy gázolaj-benzin-fékolaj kombó. Annyit, hogy a henger-dugó ázzon egy-két napig. Utána egy darab lapátnyél, meg a nagykalapács, oszt adj neki :)
Ezt jobb ha két ember csinálja, az egyik fogja a hengert, a másik üti.
Értem én a viccet de még a tieidre sem vagyok vevő :) Tessék elhozni azt a motort és én összerakom Tenéked. még akkor is ha nem hozol hozzá semmit. Nyilván még segítség is akad, önként. Este felhívlak!
Aug.27-28.-án szívesen látom a Mátra alján a Balaton Team tagjait és Tóni Bátyámat - poluxx Mesterrel. A kajáról Professzor miko?, a hosstess lányokról pedig én gondoskodom.
Aki tud, hozzon pokrócot...
A részvételt illetően semmiféle kifogást nem fogadok el!
207-es Babettám gyújtásával kapcsolatban lenne egy kérdésem, mert van egy jelenség, amire nem találok sehol sem magyarázatot. Brisk N19C gyertyával használom nap mint nap, ezzel könnyen indul, jól gyorsul, az alapjáratot is tartja. Viszont a környékünkön van egy relatíve nagy hegy, amin többször megfordulok, és ha a hegyről jövök lefelé, bár nem húzom neki annyira, nehogy túlpörögjön, mégis ki-kihagy a gyújtás. Ezt úgy kell elképzelni, mintha menet közben levennénk a gyertyapipát, majd hirtelen visszatennénk, ekkor nagyot ránt a motor, gyorsul kicsit, majd megint kihagy. Amint sík terepre érek, még egy kis ideig ki-kihagy, míg magához tér, majd megy tovább rendben. (Emelkedőn felfele egyáltalán nem hagy ki). Viszont, ha ezt mondjuk 3-4 napon keresztül minden nap eljátszom, akkor már sík terepen is ki-kihagy, sőt nehezebben indul, és még az alapjáratot is kihagyja (Stabilan meg az alapjárat, majd hirtelen megáll, mintha megszűnne a gyújtás). Gondolom a gyertyában mehet tönkre valami, ugyanis a gyertyacsere egyből megoldja a problémát, és megint működik, amíg a lejtők és a magas fordulatszám "tönkre nem teszi".
A gyertyákat mindig levettem, megnéztem szép bronzbarna az összes, szóval nem hiszem hogy beköpné.
Most is egy ilyen "félig rossz" gyertyával használom a gépet, mert 25-30 km/h-ig ha nem húzom túl a gázt, akkor viszonylag stabilan jár,, nem hagy ki, de ha mondjuk egy kereszteződésben jobban húzom neki (35-40 km/h) akkor egyből kihagy, sokszor le is lassul, rángat. Új gyertyával a 40 km/h-t is stabilan tartja!
Ha valaki tud magyarázatot erre, kérem írja meg, mert meguntam, hogy kéthetente gyertyát cserélek :D
Előre is köszönöm a segítséget, ha már itt vagyok, csatoltam egy képet is a motorról! :)
Nincs valami nagy Babettás/motoros tapasztalatom de egy ilyen kipufogó dob nem nagyon lehet 300 fokos főleg a vége felé. A dobnak az a feladata hogy benne ki tudjon tágulni a nagynyomású gáz hogy segíteni tudjon a leöblítésben, és amikor egy gáz kitágul akkor lehűl. Ezért ott lehet hogy csak a gáz maghőmérséklete nagy, plusz még a dob is disszipál menet közben hűti a menetszél. Szóval lehet hogy egy sima gumigyűrű is jó oda ha nem jársz vele nagyon sokat.
Minél egyszerűbb annál jobb, amit Tiger ír az tökéletes megoldás. De biztosan létezik nagy hőállóságú tömítés mert a szimmeringek is bírják. Viton O Ring és adja is a google. A kérdés hogy hol lehet kapni és hogy van-e ilyen mréetben. Biztos hogy van.
Szétszedtem a 210-es kipufogóját, és az azbeszt tömítést, valamint a dobra rákerülő azbeszt zsinórt nem lehet megmenteni. Olvastam, hogy hőálló pasztával helyettesíteni lehet őket, de egy motoros boltban azt mondták, hogy ezeket a tömítéseket nem kell visszarakni a babettára. Emiatt most tanácstalan vagyok, ezért inkább megkérdezem itt a hozzáértőket :D Mi a véleményetek?
Ha kellenek a tömítések, hőálló szilikont is használhatok paszta helyett?
Üdvözletem minden Fórumtársnak. Ritkán jelentkezem mostanában de azért olykor megnézem a fórumot. Mit szólnátok egy szeptemberi villám összejövetelhez Szigethalmon?
Rá van égve, sajna már próbáltam hasonlót. Van ilyen kis kézi fúró amihez van flexibilis hosszabító és drótkefe fejek. De nem hozza le szóval lehet újat kell vennem... De azért kipróbálom előbb amit írtál.
Kipufogóval kapcsolatban nekem is lenne egy problémám. A mikor vettem a 206 ost nem volt rajta kipufigó. Most apukám gépéről szedtem le a kipufogót és azt takarítottam ki hogy a felújított blokkot be lehesen indítani és be lehessen állítani. Ez a motor is lassan 10 éve nincs használatban. Az a baj hogy a könyök oldalán kb 3 mm vastag lerakódás van, aminek egy részét már leszedtem, persze amit el tudtam érni. Valaki tudna-e segíteni kitakarítani?
Az ötlet az hogy postán küldöm, és utalom a vissza postaköltséget illetve a pénztz amit kérsz érte.
Írtam talán egy héttel ezelőtt hogy van egy nagyon szépen fényezett piros 206 vázam illetve hozzá egy felújított blokk. Csere is lehetséges, rotációs kapára vagy -esetleg hiányos- 125 ccm es MZ-re.
Ide írjatok pszabo173@gmail.com vagy telefonon 05 70 361 8050
Van egy 210-es Babettám, és eddig pik-pak működött, mostanság pedig mintha csökkent volna a teljesítménye, a kisebb emelkedőket is nehezen veszi. Mi a teljesítménycsökkenés leggyakoribb oka? Mit tanácsoltok? Lehet, hogy át kéne fújni a karburátort?
Pont mint a csapágytűnek :) Az átmérője és a hossza a kérdés és már lehet is vásárolni menni. Nálam a műhelyben most akkora a kupi, hogy nem állok neki keresni és mérni, de alkalomadtán megteszem és megy fel az adat a honlapra.
Sziasztok.Segitsegert furdulnek foleg a regi babettasokhoz hogy az elotengelynel a 3 db tamasztogorgobol egy eltort egy es hogy azt mivel tudnam potolni?
Egy évekig ne használt Babetta beröffentése attól függ hol lett tárolva. Amit mindenképpen el kell végezned, az a benzin cseréje, és a teljes üzemagyag rendszer alapos és figyelmes kitisztítása. A bele rohadt benzin ugyan is eltömíti a fúvókákat és a benzin útját. Száraz helyen tárolva is korrodálódik a henger belseje, szabad ég alatt pl, télen ez a korrodálás még erősebb. Erősebb belső korrózió estén már komoly kompresszió csökkenés következhet be, a dugatyú gyűrű ugyan is legyalulja a korrodált felületet, és ez lehet olyan mértékü, hogy a motor akár be sem indul.
Sziasztok :) Így vasárnap délutánra be lett tervezve egy babetta 207 beröffentése, éveket állt. Elég zöldfülű vagyok az ilyen szerelési témába szóval leírom mit csináltam eddig, légyszi egészítsétek ki, hogy mit tegyek még vele az érdekében, hogy beinduljon, megfelelően működjön (szóval ne üzemórás legyen :D) Állítólag úgy lett letéve, hogy minden jó rajta, ha nem is napi de rendszeres használatban volt. Leszedtem róla a gumikat, kapott újat, láncokat lemostam brigéciolban. Levettem a karbit, szét szedtem amennyire csak tudtam, de oldalt ahhoz a kettő állítócsavarhoz nem nyúltam, benzinnel átmostam, az úszók között van kettő réz(színű) valami, gondolom onnan szívja fel az üzemanyagot, egyikben egy nagy lyuk van másikban nagyon pici, azt is kitakarítottam. Tettem bele új gyertyát, üzemanyag tankot majd még ki kell mosnom meg a csapot. Milyen olaj kell a motorba? Annyit olvastam neten már nem tudom mi lenne a jó. Autóba való motorolaj jó? (Van itthon castrol 10w40 meg Q8 10w40 meg talán castrol 15w40 is) Blokkot nem szeretném szétszedni, a csapágy cserék meg szimeringek miatt, vagy azért szét kellene? Dugattyú mozog könnyedén.
Egy csavaros bowdenvéggel örök életű tud lenni a dekompresszor bowden. A beszerelése kicsit macera, de nem lehetetlen. A dekompresszor szelepen lévő támasztó fület lehet kicsit jobbra balra forgatni (fellazított anyával!), így meg lehet találni azt a helyzetet mikor is összerakható a rendszer a dekompresszor szelep kiszerelése nélkül is.
Tudom, hogy tipikus hiba ( Marcell oldalán olvastam) :)
Én is gondoltam vagyis reméltem, hogy össze jön egy kicsit hosszabb túra.
A gyertya képhez meg még annyit fűznék hozzá, hogy a Jikov kapitány megfelelően teszi a dolgát nem hörög le minden gáz állapotban húz, úgyhogy nem háborgatom, ha nem muszáj.
Köszönöm, amúgy a mopedmetál előtt néztem utoljára a gyertyaképet akkor az elektródánál ugyan ilyen színe volt csak a menet végénél olajosabb volt, nem volt ilyen száraz. Nem lehet, hogy a hegy menet miatt lett ilyen?
Nincs bekopva a pofa, nem fekszik fel teljes felületén. Be kell csiszolni. Ha a régi pofák még 4mm-nél vastagabbak, érdemes visszarakni, így kerülendő a szopást. Az utángyártott szürke ferodolos pofák macskát dobálni alkalmasak, a piros ferodolosak használhatóak.
A citromsav teljesen bevált a tank restaurálásán, köszönöm a segítséget!
A felújítást folytatva eljutottam a fékekhez. Kicseréltem a fékpofákat, megtisztítottam mindent, de a fékhatás nagyon gyenge. Ha behúzom mind a két féket, akkor is képes vagyok lassan előre/hátra tolni a motort. Ez normális jelenség? Olvastam, hogy a Babetta fékek gyengék, de tapasztalat híján nem tudom megsaccolni, hogy ez csak az én motoromon ilyen gyenge, vagy mindenhol :D
Ha a bowdeneket jobban meghúzom, akkor ugyan jobbak a fékek, de alapjáraton is blokkolják a kerekeket egy kicsit, tehát ha kézzel megpörgetem őket, akkor nem forognak sokat, pár fordulat után megállnak, míg meglazított fékek esetén percekig forognak.
Egy normálisan beállított fék esetén a fékkar meghúzása nélkül is megfogja valamennyire a kereket? És teljesen behúzott fékek esetén normális, hogy a motor mozgatható?
Találsz a racsni oldalán 2 furatot amibe belülről körmök akadnak be. Egy méretre köszörült dornival vagy egy leselejtezett üthető csavarhúzóval olyan szépen le lehet kocogtatni hogy ihajj, racsni még nem fogott ki rajtam.
Valaki aki vágja és admin a kék oldalon, pls most legyen egy kicsit helpdesk is. Minden hsz nyitva az oldalunkon, és Laci bácsi mégsem tudott posztolni. Közben kikapcsoltam valami felülvizsgálós cenzúrás lófaszt is, de kipróbálni már nem tudtam, mert időközben Laci bácsit elnyelte a föld. Ezt kéne megnézni.
Ahogy Lacó mondta: a csapágy kenését biztosítja a másik oldalról is. A túloldali főtengelycsapágy pedig a váltóölajban fut. Jól kitalálták a Puchnál. :)
Hát tégy úgy ahogy jónak látod. Ahogy látom facwbookos jelenlétedből amit átküldtél élménybeszámolót simán egy kézzel is fel tudnál tölteni :PP Amikor ITT készülőben van valami túra, börze, összeröffenés, akármi, a rendszer vissza szokott jelezni hogy OTT a facsbukkon hány úja arc nyitogat rá a tartalom nélküli oldalunkra. Nem kevés, tehát az igény láthatólag meglenne rá. Amúgy meg az ifjúsági tagozat azért nem írogat az oldalra, mert tegnap estig ugyanúgy nem volt módja rá mint neked. Írtam volt tegnap este róla.
Azt veszem észre hogy az itteni törzstagok talán két-három emberke kivételével naponta többször bejárják a facebookot, és tök sok időt töltenek ott, többet mint itt. Erre csináltam az ominózus oldalt, ha más nem legalább arra jó lenne hogy újabb babettásokat ismerjünk meg, akár nemzetközi szinten, mert már abba az irányba is voltak jó lépések. Brno-i babettások, a két vatikánjáró srác, stb. Csak hogy az oldal pang, tegnap leírtam hogy mért. (még egyszer nem szidom magam :) ) Viszont ha senki nem akar majd az oldalunkra irkálni akkor meg kell szüntessem, mert hazugság lenne elnevezni valamit erről a fórumról ami közben meg semmiről se szól. NAgyon nem aggódok, meg nem is ragaszkodom hozzá, majd kiforr hogy ki akarja még a facebookos babettalove oldalt magáénak érezni rajtam kívül.
Ilyesmi járatot CZ blokkban láttam. Ott a duplázott csapágynál a külső csapágy kenését biztosították ilyesmivel. Itt szerintem inkább azt akarták elérni hogy a benzin/olaj/levegő keverék átáramoljon a csapágyon, mert a dugattyú a járatot is megszívja. De ehhez jó lenne ismerni a csapágyak és szimmeringek helyzetét. Ha a csapágy külső gyűrűje elzárja a járatot, akkor viszont lövésem sincs mit mókoltak Puchék.
Használni viszont nem nagyon fogom.. Sok az új dolog nekem és az agyam már többet felejt mint amennyi információt be fogad:(:(. Egy-egy beírás erejéig még elbotorkálok.. beljebb ásni meg úgy sem fogom magamat...
Én örömmel adtam oda a tagos radiátoromat a lomisoknak. Egy feltételem volt: segítenek kivinni a portáról. Nekem ha egy utánfutót kell bérelni és egy barátomat ugrasztani hogy elvigyük a vastelepre, meg elmegy vele legalább két óra, akkor bőven mínuszban van a mérleg. Van amikor az ingyen is nagyon jó üzlet.
Babetta love a facebookon... az oldalra mostantól gyakorlatilag az összes fontosabb csapattag - fórumtag rakhat ki bejegyzést. Ha valakit kihagytam, akkor nem direkt vót, korrigálom. Még egy megj. Az oldalt anno a túracsapatnak csináltam, csak kicsit elrémített hogy Mecskó barátunk hasonló babettás oldalán többen nem bírtuk idegekkel a sok betüremkedő nímandot, ezért aztán egy kicsit túlzásba vittem a BabettaLove oldal biztonságát, meg hogy ki tehet közzé bejegyzést. Közben meg megy az élet, börzék túrák, ilaris nagy babettás menete, stb, és az oldalon ehhez képest tökre semmi nincs ami a csapatról szólna, vagy ha van is, az több éves. Na szóval ezt az elkúrást korrigáltam.
Köszönöm szépen, most szombaton esküvőre megyek, de utána (pl. köv 7végén) benne van a pakliban hogy átmegyek, nem is tudom jó-e még a szomszéd hegesztőtrafója, volt vele valami gáz.
Én meg veszek újat egy doboz cigi áráért, mondjuk állítólag sz@rok az újak, viszont én egy ilyen utángyártottat több éve használok gond nélkül, minimum 1000 km óta, persze lehet hogy csak szerencsém van.
Hely kihasználat végett mondom,igen.Az érte kapott 5820 forint az nem sok,de oda vissza van a lakásunktól vagy 4 km-re a hely,tehát a nem téma kategória.
Na meg az sem az utolsó szempont,hogy a pincénkben némileg több Babetta /Komar alkatrésznek tudok helyet biztosítani......:)
Nekem még a gyári Csehszlovák racsnim van,ha elromlik akkor szétszedem és kipucolom az egészet féktiszítóval,majd összerakom.Utoljára kb.2 éve csináltam,de még mindig tökéletes.
Csak nem fizetnek érte, mert megmagyarázzák neked, hogy nincs azon sok vas, de azért szívesen elviszik.... így akarták 0,000 forintért elvinni a 18 éves hűtőszekrényt tőlünk :)
Nekem kínszenvedés (a köbön) volt a racsnicsere x évvel ezelőtt, és most is az lesz. A hegesztési varratok előbb engedtek el, minthogy lelazuljon.... végül rommá kellett az egészet hegeszteni, nagyon rá volt gyógyulva a 30 év alatt. A flexes megoldás sem tetszik sokkal jobban...
Nekem a gázbowden csere a 15 perc, ami neked 3 :)))
Vadi új racsni lezsírozva fexik a szekrényemben kb 2 éve. Sajnos lehetett már látni hogy az utolsókat rúgja, ahhoz képest nagyon sokáig bírta. Szerencsére jól tapad az indítópofa, röhögve betoltam ma 4-szer is kényszerből :D
Ennyire semmiért leadni valamit .....Bár nem sűrűn járok ilyen telepekre,de szerintem ha valaki ilyen helyen melózik,annak egy aranybánya lehet egy ilyen melóhely.
El kell keserítselek: nagyjából 1400 Ft-ot adnak egy Babettáért vasban számolva... 27 Ft/kg a nem adagolható vashulladék, ebből lejön 4% SZJA amit természetesen nem fizetnek ki neked hanem megy rögtön állam bácsinak. Egy 210-es kb. 55 kg-ot nyom. Nekem 1425 Ft jött ki. Annyiért én is átveszek Babettákat, lehet hozzám hordani.
Ez komoly megtiszteltetés a számodra.Látszik,hogy a motorod a lehető legjobb kezekben van.:)
MÁS!
Bár látom,hogy utoljára többeknek nem tetszett a hozzászólásom,leszögezném,hogy megbántani nem akartam senkit,de sajnos így sikerült,vissza csinálni nem tudom...Ettől még nem vagyok egy rasszista barom,elhihetitek.
MEGINT MÁS:
Tegnap kiürítettük telket,garázst,pincét a felesleges fémhulladéktól,és elvittük a Metal-For fémátvevő telepre Székesfehérváron.
Megdöbbenve láttam a vegyes hulladék közt egy narancs piros, komplett 210-es Babettát beb@szva a vegyes hulladék közé.:(
A kerekei voltak felfele,és komplettnek tűnt.Csak a bordás szíjt takaró dekni hiányzott róla,legalább is úgy 10 méteres távolságból nézve.Valaki kb.2-3 ezer forintot kaphatott érte,mert egyben volt,nem szortírozva a fém fajtáknak megfelelően,és műanyag,és gumi alkatrész is rajta volt.Fényezése kopottas,de gyári,felnik vakotásak,de menthetőnek tűntek ezen távolságból.Kérdeztem a gyereket,aki intézte az átvételt,azt mondta egy 6-os körül elvihetné,akinek kéne,de hétfőn viszik el az egész hulladékot beolvasztani. Ha lett volna hová vinnem azonnal megmentettem volna a végítélet órájától....
Ha esetleg valaki közeli márkatárs megmentené szegényt,akkor hajrá!!!!!!
Lesz itt nálunk augusztus 4.-e és 7.-e között egy szoci és veterán jármű kiállítás. Megkérdeztem, hogy a 26 éves Babettámmal részt vehetek-e. Kértek fényképet, majd azt válaszolták, hogy természetesen ott a helyem. :-))))))))))
Felújított, de akár restaurált Babettát se lehet annyiért eladni amiért érdemes lenne vele foglalkozni. Egyedül a soha be nem indított, lezsírozva tárolt totálisan gyári állapotú, tehát akár múzeumban kiállítható darabok érnek sokat.
Profi felújítást általában magának csinál az ember akkor, ha esze ágában sincs megválni a géptől. Amúgy csak annyit csinál vele a nepper hogy beindíthatóvá teszi (ha lehet) meg letakarítja. Így lesz a 10000 Ft-os gépből 15000-es. 5000-ért megéri kicsit tisztogatni.
A Ráfordított pénzt nem fogod érte visszakapni, ha így darabban árulod. Fejezd be és tartsd meg, vagy engedj az igényeidből. Van itt olyan Babetta ami 200 000 ért lett felújítva, de a negyedéért sem lehetne eladni. Azért sok sikert hozzá!
A váz hiánytalan, Minden megvan hozzá, oldallemezek és a lámpa is természetesen. Bowdenek nincsenek, de írtam hogy kell hozzá egy donor motor alkatrésznek. Minden megvan ami fényezhető egy Babettán. Árat nem igazán merek mondani mert annyit nem ér az egész. De el lehet jönni megnézni. A fényezés ha jól emlékszem 45.000 volt úgy hogy én jártam le csiszolgatni a vázat homokszórás után aztán meg a szórógittet. Ettől olcsóbban nem akarom adni mert a pénzemnél szeretnék maradni. De a fényezés garantáltan szebb mint a gyári! A blokk felújítás eddig 15000 be került. úgy csapágyak és szimmeringek meg főtengely felújítás. A két kerék darabja legyen 3000 bár nem tudom hogy most mennyiért mennek a piacon. De új gumik vannak rajta és szép krómozottak. Összesen 66.000 Nem nagyon akarok már ezzel foglalkozni az az őszinte igazság. Jó lett volna de ma vettem szimmeringet a blokkhoz és kicsit sajnáltam azt az ezer akárhányszáz forintot rá... :( De bízzom benne hogy valaki jó gazdája lesz mert érzékeny szálak fűznek ehhez a motorhoz. Egy jó barátom nagyapjáé később pedig az apjáé volt. Sajnos már nincsenek közöttünk.
Mennyi pénzt lehet elkérni egy szakműhelyben és szakszerűen lefényezett babetta 206 vázért illetve a teljesen felújított motorjáért? Új felnik is vannak hozzá, új gumikkal. Csak kell hozzá egy donor gép hogy össze lehessen rakni mert a vázhoz tartozó csavarok és egyéb alkatrészek már nincsenek meg mivel kb 6-7 éve lett szétbontva. Azóta a fényezett alkatrészek lakóhelyiségben pihennek egy nagy kartondobozban pokrócok között...
Képzeld, abban az ügyben, amiről beszéltünk, sikerrel jártam!!! :-))))))))) Nagyon örült a barátunk, tehát ott a helye, ahol adott időpontban lennie kell!!!!!! Annyit írt, hogy valamikor augusztus végén mennie kell a Balcsira, de még az az időpont sincs lefixálva.
Szeretettel üdvözöl Téged is. Meg én is! Majd beszélünk!
Nagyon jól néz ki a "megpettingelt" gyertyád! :-)))))))))))))))
Köszi a választ mindenkinek, de elkanyarodás van az eredeti dologtól.
Azóta már megtudtam, hogy a narancs kupakos a jobbik, a citrom kupakos pedig valami vízbázisos móka.
Tökmindegy. A hideg zsíroldó hatásáról én is tudok, köszönöm. Azért merült föl nálam a brigi, mert másodízben fordult elő a lenyúlásom :)
Nem válóok, de bosszantó, ha haladna az ember és az ideje szűken van mérve.
Tulajdonképpen maradék fékolajam is van, amit úgyse tudok már használni semmi egyébre, de az ilyet hozzá szoktam önteni fáradtolajhoz, és kertben épülő fa alkalmatosságok földbe kerülő részeit szoktam kezelni vele.
En először is arról gyöződnék meg, hogy az egész szerkezet teljesen olajmentes e. Aztán megvizsgálnám a ferodol és a nagy bordás közös felületét, felfekvést. Majd vizsgálnám a menesztők szabad mozgását, valamint az O gyűrű(k) hézagolását.
Értelek én Lacikám, csak valahogy nálam nem biztos, hogy ez lenne a célravezető módszer. :-))))))) Az enyém nem dadog, nem forralja az olajat, csak eccerűen elküldte a 6V-os izzókat gyufáért. Nem is egy garnitúrát. :-(((((((( Megnéztem, egyik tekercsem sincs fellazulva, tehát a légrés évtized óta nem változott.
Nekem a Coop-os zsíroldó a festéket fémig lemarta. De amúgy a leghatásosabb szutyokeltávolító szerintem a blokkról. Befújod, és egy fél óra mulva lehetőleg slaggal bő vízzel le kell mosni, és vigyázni, hogy a festésre ne kerüljön.
Ez a blokk tetejére ráült mocsok, a H-talp alatt. Masszív trutyi, mert korábban csöpögött a benya a csap tömítetlensége miatt. Benyacsövön leszánkázott, a blokk tetejére meg lecsöppent a legmélyebb ponton.
Zsíroldó már bevált korábban, de a mai 210 blokk + vázpucolásnál kiürült. (Az, amit a motorokra vettem. A konyhából még tudok használni, de akár így, akár úgy lesz, mindenképp vennem kell valamit: vagy zsíroldót, vagy brigéciolt. Ezért kérdeztem, de már gugli barátom válaszolt azóta.
Köszi a választ Feri! Amióta a Futár a szomszédodba költözött 2x voltam benne. Ha legközelebb megyek, majd csörömpölök... ha épp otthon vagy, dumálhatunk egyet.
Kiszedtem ma a blokkot a zöld rettenetből, és gondolván egyet letisztítottam blokkot + vázat olajsártól, maradék agyagtól... mindentől.
Annyi kérdésem lenne, hogy brigéciolból melyik kupakos a tuti?
A 207est is dzsuvamentesíteni szükséges, de azon az oldallemezek alá kukkantva a blokk tetején centis olajsaras trutymót látok. (a korábban eresztgető benzincsap-hollander tömítésének hála) Ezt a zaccot inkább az oda kitalált cuccal kínálnám meg.
De én itt beszéltem egy fazonnal és az volt a legolcsóbb. Ők itthon mesterkednek és jelentős darab rabatot is adnak. De ha spanyolba olcsóbb akkor oda kell küldeni. Ez nyilván szoci motoroknál nem mégérős, de a 50 euro az még akár egy Babettára is megérné.
Most azt hiszed, hogy viccelek? Mielőtt indultunk, végig állítgattam az összes tekercs hézagot. Úgy sem lett jobb a dolog, azért az egész távot pilács nélkül nyomtam végig. Tegnap estefelé már Pesten arra gondoltam, hogy itt már mindegy. Ha dadog hát dadog, majd nem húzom annyira. Láss csodát kutya baja sem volt, pedig előtte hónapokig szenvedtem vele. Csak a hangtompító lett kikormolva. Képzeld, annyira melegedett a motor, hogy forrt benne az olaj és a berúgó biztosító lemez elszíneződött. Már másodszor szívat meg ez a koromtalanító adalék, lencse és bab nagyságú darabokban válik le tőle a korom.
Gratulálok a túrához uraim, igencsak fáj a szívem hogy a sok málenykijrobot miatt nem volt időm egybeszedni a gépemet. Tegnap kivettem egy láncszemet már annyira meg volt nyúlva, kicseréltem az indítódobban a három kis pofát, és mivel már egy hete minden ok nélkül kettesben volt a motorom ma a csőtengelyre szoruló könnyűpofát is megcsináltam. Telót hátulra még mindig nem volt időm venni.
Köszi Laci bácsi a részletes beszámolót, szinte ott éreztem magam veletek. Sajnos kis műszaki hibákkal mindig számolni kell, de tudom, hogy Tucika is úgy indul el, hogy nem ülteti bilire egy szíjszakadás, sőt még egy kapcsolóköröm törés sem. meg Te sem most jöttél le a falvédőről! :-))))))))))))))
Az biztos nem. Inkább az olaj vagy a hosszjáték, de lehet akár a szíj is. Lépésról lépésre haladva sok türelemmel meg fogod találni a hibát és megérted a helyes működését is!
Csak elérkezett a várva várt Fűzfői Túra. Reggeli találkozás után jó tempóban érkeztünk meg Kápolnásnyékre. Az Út szélén már várt minket az örökifjú Árpi bácsi. Csak azért kelt korán, azért várakozott az esőre hajló időben az út szélén, hogy velünk pacsizzon és pár tíz kilométeren elkísérjen minket. Köszönet érte, megtiszteltetés és példa értékű cselekedet volt.
Háros és Kápolnásnyék.
Innen Árpi bátyánkkal kiegészülve együtt motoroztunk Pákozdig, ahol Árpád elköszönt és mi indultunk tovább az utunkra. Jó tempóban átértünk Fehérváron, Polgárdin míg nem Füle határában könnyítettünk magunkon.
Innen már egy iramban Fűzfőig mentünk, tőlünk szokatlan módon. 11 után pár perccel érkeztünk fel a hegyre a házhoz. Jelzem itt már kezdett gyengülni a motorom amit a meleg pofáknak tudtam be.
Kis idő múlva megjöttek e későbben indulók is, így 9 fő lett a létszám. Fakultációs időtöltés következett. Volt aki fürödni ment és volt aki inkább a súlyos folyadékveszteséget pótolta. Tibor, miko? és jómagam ott maradtunk és nekiálltunk a kajának.
Amihez a jó Isten közel 6 kb csülköt rendelt számunkra fogyasztás céljából. Az este további része csapatépítéssel telt váltott coatsingokkal. A Másnapi ébredés ezért hosszúra nyúl, 6-10 óra között hallatszottak a "jóreggeltek."
Bőséges reggeli után indulás hazafelé. Még egy gyors pancsi a Balcsiban, Fehérvárig közösen majd onnan kettéválva, ki ki a számára kedvezőbb útvonalon haladva.. Fehér vár után már annyira elgyengült a motorom, hogy Kápolnásnyéken szerviz következett. Karbi , szűrő pucolás, kevés eredménnyel. A várt áttörést a hangtompító koromtalanítása hozta meg. Mivel koromtalanító adalékot használok, ezért a levált darabok teljesen eltömték a hangtompítot. Ennek következtében tűz forró lett a blok, olyannyira, hogy forrt benne az olaj és átnyomta az O gyűrűt a berúgó karnál. Persze, homok és víz is volt a karbiban, szűrőben. Javítás után szárnyakat eresztett a gép. Visszahűlt és mint golyó úgy iramodott a még hátralévő távnak. Itt szeretném megköszönni a Tucika végtelen és önzetlen segítségét. Még jószerével le sem szálltam a motorról már elő voltak készítve a szerszámok és szedte le a tűzforró karbit. Ismét bebizonyosodott, hogy nélküle nincs túra! Ismét a kedvező tempót vettük fel és a közepes forgalmú 7-esen is jól tudtunk haladni egészen Pettendig!
Mit ad Isten ott meg a Lorsen mester Integetett az út szélén. Gyors pacsi, ölelés és gyia tovább.
Kevéssel 8 óra előtt értünk haza ahol egy sétáló piros kabátos és egy barna krusovice fogyasztása közben érkezett a Tiborom hívása, hogy ők is rendben hazaértek.
Az élményeket direkt nem részleteztem, így szeretnék vágyat ébreszteni az elkövetkező túrákhoz. Köszönöm a társaságot, és a Mózer tesók szíves látását!!! Tucika GRACIE MILLE! Nagyon jól éreztem magamat, köszönöm mindenkinek
Akkor ott valami nagyon nem frankó! nekem a váltóban már kb 1000 km van, talán több is de kiválóan működik. Pedig éppen tegnap olyan meleg volt, hogy forrt benne az olaj és szerencsére nem a váltó hanem a berúgó felé fújta ki. Vagy üthet (lóg) a nagy bordásod, rossz a ferodol, vagy ami a legvalószínűbb hogy az olajgőz bejut a váltóhoz. Arra is figyelni kell, hogy a csőtengely és a nagy bordás hogyan viszonyulnak egymáshoz. Mert a nagy bordásban van egy (két) köszörült illesztő felület ami ha kopott akkor a hibátlan csapágy ellenére is lóghat. Ellenőrizni kell még a hézagolást és a lánckerék tengely hosszjátékát mert az is sok bosszúságot tud okozni.
Csak elindultunk, és a ismét az árapasztón kötöttünk ki! Találkoztunk ismerősökkel is, éppen arattak!
Illetve a gáton találtunk egy elmaradt sánta bárányt is, és pont azon a környéken is van ismerős, és fülszám alapján kiderítettük kié, és visszaszolgáltatták a tulajdonosnak! (fotó sajnos az én kulafonomomnak köszönhetően nem készült, nem mentette el sajnos nem tudom miért, nem az első eset!)
De egy két videó azért sikeredett, és a bárányről is lett egy töredék videó, amelyen épp Poclain kíséri :)
Ez a vidi csak úgy készült:
Ezt pedig már a múltkor meg akartuk csinálni, de még most sikerült :-)
Jól sejtem hogy az itteni márkatársakat láttam szombaton Balatonkenesén a vasútállomás környékén? Balatonfűzfő irányába haladtak. én a kereszteződésben álltam. egy krém színű kombi Mercedesből intettem :)
Amikor nyert Barrichello akkor még nem slickek voltak :) Forma 1-be az a baj h a kocsin múlik szinte minden, ha tied a legjobb kocsi akkor már csak egy ellenfél van a csapattárs. Azért voltak jó évek amikor 2 vagy 3 csapat közel egyforma kocsijuk volt. A 2010es szezon volt az egyik legjobb szerintem. Idén még nem láttam egyetlen egy versenyt sem :( De tavalyról emlékszem (meg régebben) h már tényleg eltúlozták az esőszünetet. (tegnapi esetet nem láttam) Régebben volt olyan verseny h Hamilton (nem csak ő) rádioban üzent h ő már rég menne de csak nem eresztették el a versenyt egy ideig még eső miatt.
Jelentem 18:50-kor tiger1342 megérkezett. Kelsza és LacoP21 elvtársakkal Lórév felé jöttünk, 1 percen múlt, de elértük a 15:10-es kompot. :) Ráckevén kelsza lepattant, mi még elnyaltunk egy fagyit Miklóson és a kapuban váltunk el. Jó kis túra volt, pancsolással, csülökpörkölttel, 40 tojásos rántottával. Megúsztuk szárazon, az egyetlen műszaki hiba kistucinál történt: hazafele Székesfehérváron a bordásszíja megadta magát. Remélem mindenki épségben hazaér, köszönöm az élményt és a kiváló szállást Mzoli márkatársnak és Gábor öccsének! Jövőre ugyanitt - ugyanveletek! :)
Gábor gratulálok az eladáshóz,szerintem jó döntés volt de csak a rozsda végett.A többi természetesen meg is van beszélve" mind fötengő órázás meg csere.
Meglesem micsodák vannak, majd elküldöm privátosban. Ha úgy olvasol e-mailt, ahogyan szoktál, magadra vess! Sok cucc nem maradt utána, mert nem kellett örökké bazirgálnom. Most, hogy kellett volna az a kocsi piaci értéke lett volna szervízben. Pár apróság biztosan akad.
Nagyon jól mondod. Bizony soxor nem az autó, hanem a versenyző tudása, technikája a döntő! Azt a futamot emlékeim szerint én is láttam. :-))))))) Barichello valóban többször is nyert volna, ha nem Sumit favorizálta volna a Ferrari. Most meg alig-alig kerülnek dobogóra, pedig sem Sebi, sem Kimi nem ma kezdték a "szakmát". :-(((((
Azért egy városban zajló versenyt nem érdemes összehasonlítani egy épített pályával! Monacoban a leginkább az nyer, aki az első rajtkockából indul. Ha csak nem szúr el valamit, és az autó is bírja. :-))))
Amikor én még F-1 rajongó voltam, a legjobb verseny az volt mikor Barrichello megszerezte élete első futamgyőzelmét. Az eső hirtelen jött, nagy volt, de a futamot nem intették le, mert a mezőny jó része kihúzott esőgumiért. Az eső után elkezdett száradni a pálya és ment a lamentálás hogy a slickesek vagy az eső abroncsosok járnak jobban. Schumi kicsúszott és ott volt a lehetőség hogy végre Barrichello is megmutathatja mit tud. Azaz mutatta addig is, de az istálló mindig visszaparancsolta a 2. helyre. Ez meg végigment slickel ott, ahol mások esőgumival is fejre álltak és egyszerűen hihetetlen volt a verseny! Meg az örömmámor mert ott nem a lóerők döntöttek hanem a taktika és a tudás. Az eső nélkül egy átlagos Schumi rajt-cél győzelem lett volna... Senki nem sérült meg, de pár autó tényleg leamortizálódott.
Monaco szárazon is veszélyesebb mint a Hungaroring esőben. Nem is értem a dolgot.
De később sem tartották meg az edzést? Az eső kb. fél óráig tartott Rákosborzasztón. Nagy volt, de nem az eddigi legnagyobb. Mostanában olyan közepes nyári zápornak mondanám, annyira sok csapadék esik.
Azt ne mondjátok, hogy egy F-1 pályának nincs vízelvezető rendszere és egy óra múlva is tócsák maradtak a pályán!!!
A MAN szigeti versenyt meg nem lehet biztonságossá tenni, mert a pálya adott. Régen nem volt gond, csak a technika fejlődött odáig hogy életveszélyes végigcsapatni úgy, hogy az időeredmény érjen is valamit. Mivel az egész sziget bevétele a versenyzésen múlik, így nem akarják beszüntetni a dolgot, hiába merül fel minden évben az, hogy milyen veszélyes is az útvonal (mert pályának nem nagyon hívható).
Senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez hogy elinduljon ott, mind tudja mit kockáztat.
Az általad buzi niggernek nevezett fazon nekem sem a kedvencem! Meg mostanában azt is nagyon unom, hogy mindig ő, vagy Nico! Ebben nincs sok izgalom, ami azért kicsit odaszegezi az embert a képernyő elé. Sajnos az én kedvencem mostanában nem nagyon remekel. :-((((( Az "egyeduralkodást" kizárólag Ayrtontól tudtam elviselni!!!! De láttam már nem egy versenyt, ahol bizony szakadt az eső. És addig le sem intették őket, amíg valamennyire lehetett látni. Én mint közönség, jobban szeretek a versenynek szurkolni, mint annak, hogy hány db. sok millió dolláros autó törik ripityára.
Az viszont biztos, hogy amit annak idején Fangioék csináltak, az "igazi" autóverseny volt. :-)))))
Sajnálom, hogy nem tudtam menni (idén sem). Qvvasok melóm van ami azt illeti.
Tudom, ha akartam volna, akkor szakítottam volna rá időt, ez így igaz. Mint ahogyan Lacó is meg tudta tenni.
Sajna pénteken lett tuti, hogy többé-kevésbé szabad a szombatom és a vasárnapom is.
Mindenesetre eladtam ma a nissant, így redukáltam a háznál a pénztemetők számát.
A kisbordás fölrakása előtt megkeresem majd Józsi cimborámat egy főtengőórázás végett. Ha igazad lesz, és tényleg a kúp lődörög, majd elkezdek gondolkodni új főtengely vételén vs. felújításra szoruló beszerzésén.
Az bizony. A sok víztől úgy lehűlt a motor hogy még ablakot se tudtam fűteni. Közben alul a küszöbnél szivárgott bé a víz. Ha benzinessel mentem volna az tuti hogy beázik.
Off, akkor az elúszott kis kerületünk mint kaland kimaradt? Nem volt szerencsém, pont jöttem mentem, volt minden. Ekkora vízben még soha nem jártam kocsival.
Imádkoztam neki hogy nehogy felszívja a vizet. "Csak" beázott.
Persze értem én,de ugye a egy péknek ne legyen liszt allergiája,és ELVILEG a világ legjobb 22 autóversenyzőjének ne legyenek gondjai azért mert esik az eső......
Mondhat akárki akármit.
EZEK A MAI NYOMIK ARRA SEM MÉLTÓAK,HOGY FANGIO KOROSZTÁLYÁNAK A VALAGÁT KINYALJÁK::::
Elkényeztetett hülye gyerekek,akik úgy féltik a tyúxaros életüket....
Menjenek el fodrásznak azzal a buzi niggerrel az élen....
Minden oké, sör a kézben, kaja rotyog, Balatonban már voltunk. Kicsit kevés volt ez a 130km, még mentem volna. Forgalom nem volt tragédia, bár én a Soroksárihoz vagyok szokva du. 5-kor :D
Úgy volt, hogy reggel talizok a csapattal Martonvásáron a 7-es út lámpás kereszteződésénél. Elindultam nem sokkal 7 után, hogy ellépjek még a meeting előtt boltokba reggelit és ebédre valósit venni, de még az ajtó előtt talált Kelsza SMS-e, hogy eső miatt egy órát csúszik az indulással.
8:55 környezetében találkoztam Szabival és Lacóval. Kicsit beszélgettünk, majd jó utat kívánva elbúcsúztunk. A forgalom már "erősnek" volt ekkor nevezhető a 7esen. Mesélték, hogy volt érdekes történetük Érden a körforgóban...
Bízom benne hogy épen, egészben célba érnek, a többiek pedig addigra már behűtik a sert :)
Szégyen gyalázat, de a MopedMetál utáni lerobbanásom óta csak most volt időm foglalkozni a babszival.... Elkezdtem melózni, csak hétvégenként van időm, és eddig minden egyes hétvégém foglalt volt.
Kicseréltem a felakadós úszós Jikovomat egy Dellortora, amit Isten tudja hány éve karácsonyra kaptam, és porosodik a fiókomban. Fém súberes, kis légszűrőházas. Észrevételek: a motor egyértelműen erősebb lett, mint a Jikovval volt, ezt még úgy is érezni, hogy a legutóbbi emlékeim a MopedMetál napjára datálhatók.
Sajnos a tank alatti takarólemezt jobbnak láttam kihagyni, mert a szivatóhoz különben alig lehetne hozzáférni. A hangja nem lett a mocinak sokkal hangosabb, meg vagyok azzal is elégedve.
Ha gyárilag is ezzel a Dellortoval jöttek volna ki a babik, a kutya nem venné észre, hogy "ez csak egy univerzális karbi".
8h20' kor találkoztam a Balatonfűzfő túrán részt vevőkkel Kápolnásnyéken az ENI benzinkút előtt. Nem tudván ,hogy a TÓ déli vagy északi oldalát választják utuknak olyan helyre mentem ahol bármelyik opció lehetséges.Gyors pacsizás után nyéken a pékségnél parkoltunk le .Az északi part lett megcélozva....
15-20 perc pihenő után Velence- Sukoró- Pákozd- Kisfalud-. nak vettük az irányt... Itt búcsúztam el a csapattól és jöttem vissza Velence érintésével Nadapra.
Jó volt látni azokat akikkel régebben találkoztam és a megszokott arcok is melengették szívemet..
Szívesebben mentem volna velük mint a mai családi programon való meg jelenés:(:(.
Magam nagyobbrészt egyedül Babettázok.. Most jól esett a csapattal együtt suhanni..
Érezni,látni hallani kéne.... Ilyen 10km-es etap után kéne hirtelen megállni és megvizslatni a gyertyát. Első tipp a dús keverék, ha nem akarsz "úszószintezni" akkor tedd eggyel fentebb a tűt.
Azt szeretném kérdezni Tőletek,mi lehet az oka,hogy a piros gép tökéletesen működik,mész vele egyhuzamban vagy 10 km-et,de ha megállsz vele,és nem húzol rá 1-2 kisebb gázt leáll.pedig nem alacsony az alapjárat,mert mind meleg,mind hideg motornál forog a hátsókerék,de nem lehet levinni az alapjáratát álló kerékig,mert akkor használhatatlan a motor.
Ha 1-2 gázhúzást ad neki az ember megállás után elpöfög az idők végezetéig.
Szeptemberben lesz 2éve,hogy fel lett újítva a blokk.Szimmeringesség nem valószínű.
SZERINTETEK??????
Persze ha nincs diagnózis,mondtam a barátnőmnek,hogy behúzott első fékkel kicsit forgassa a motort,megálláskor,azt akkor fasza a gép,nem kell indítgatni,mondjuk egy kereszteződésnél.
UI:Azt hiszem totál megfertőztem a Babetta imádattal,mert első 1-2 alkalommal panaszkodott,hogy zsibbad keze ,lába,ma meg bár
kétszerre letoltuk a 25 km-et,még a ház kapujának bejárata után a maradék 30 méterre is felült a gépre,és ilyen módon ment el a garázsig...::)))
Én meg csak betoltam a gépet,mert zsibbadt a valagam!!!!!
Lehet ez csak a kettőnk közti 8 év különbség lehet??????????????????
Azért azt vedd figyelembe, hogy a későn kelők lemaradnak a welcome drinkről! :)))
Ilyen melegben, mint ma is volt a magam részéről inkább kelek korán (8 előtt majdnem mindegy, ígyis-úgyis ébresztőre kelek), minthogy a déli napon motorozzak. Ha 1-re hűvösben hideg sört kortyolgathatok, nekem bőven megéri korán kelni. Max alszok az árnyékban egy csöppet, délidőben úgyse lehet más értelmes dolgot csinálni. (Nő nélkül! :D)
Nekem a munkás mocin jó állapotú régi gumi van,de átcserélem a kereket a donoréra,amin az eredeti 1979-es hosszmintás gumik vannak.Jó állapotú,még oldalt sem repedezett. De ebbe a kerékbe nincs 88-as,és új fékpofákkal,első ,hátsó lánckerékkel+motorlánccal lesz össze rakva.
Jövő 7-en szabin leszek,és ezt megoldom.
Viszont sajna ezen motornak egyre komolyabb a váltó olaj folyása.Attól félek,hogy maga az öntvény repedt,mert bár jól meg van húzva a leeresztő csavarja,a folt egyre nő a masina alatt,viszont tiszta a sztender,ami ha a csavar tömítése lenne nem úszná meg olaj nélkül.....
Valami öntvény dichtolozási technológia kellene,de nem tom ez házilag miképp kivitelezhető....
Mehetünk akár külön külön is ilyen elvek alapján. De mintha pont te lettél volna a múltkor kiakadva a külön utas motorozás miatt. De Tégy legjobb belátásod szerint, még az is elképzelhető, hogy utol is fogsz érni minket.
Én minden esetre odamegyek 7 órára, aztán majd csak lesz valahogy.
Ma befeccöltem egy Fortuna gumira 2600 at mert ugye a Vee Rubber az 3300. Na most én úgy gondoltam ha ez is és az is gagyi akkor inkább a nyugdíjas verzió mellett voksolok. Ránézésre is látszik az igazi igénytelen kidolgozás. Meglepődtem az oldalán lévő Nylon feliraton.
Sosem értettem igazán ezt a gumiragasztgatós témát, felesleges gittrágásnak tartom az egészet. Ugyanis (defekt esetén):
1. Rövid út, neadjisten pótgyertya, meg úgy minden nélkül----> Kezdődhet a motor hazatolási eljárása.
2. Hosszabb útra felkészülve megyünk, tip-top helyett egy megfizethetetlen árú 1100 Forintos belső lapul valahol a batyuban-----> Belső csere (ha most a sprayt kihagyjuk a történetből).
Bennem felmerül újra és újra a kérdés: a ragasztással való cirkuszolásnak az a 870 Forint az értelme, amennyivel olcsóbb ragasztani?
Na és mi a náthás fax van, ha délután kettőre , netán háromra érünk oda??
Komolyan felvállalom: füvet nyírok, sövényt vágok, bekapálom a kukoricát, és levezetés képen kifényesítem az ablakokat, mielőtt megfőzöm a vacsorát!!!
Csak ne kelljen hajnalban felkelnem!
Basszus nyolcan megyünk, szóljon már más is hozzá!!
"Nem hiszem, hogy az az egy óra + akkora lelki megnyugvást jelentene bárkinek is."
De ,De éppen ez az egy óra alvás kellene a lelki? TESTI megnyugvásomhoz...
Egyébként próbálok korrektül lázadni, púposkodni.
Vagy megtehetem, hogy holnap háromnegyed nyolckor, miután a 7- órai találkához képest, -a többiek alig háromnegyed órai várakozása után,- odatelefonálok, hogy negyed kilencre érkezem, mert, - bocsánat,- elaludtam...
Háros és Kápolnásnyék között a 7es reggel 7-8 óra körül jól járható. Aztán Knyék és Fehérvár között a tó északi oldala is jónak mondható. Fehérváron ugye nincs gond 8-9 között. Polgárditól meg maga a megtestesült nyugalom A Füle, Főkajár úton.
Mivel nem egy SZOT szállóba megyünk azért bizonyos fokig alkalmazkodni kell e vendéglátó elgondolásához. Az Ő kérése volt a minél előbbi indulás mivel a területet még lakhatóvá kell tenni. Azaz bizonyos dolgokat el kell intézni, ami egy ilyen helyen szokás. Nem hiszem, hogy az az egy óra + akkora lelki megnyugvást jelentene bárkinek is. Figyelembe lett véve az időjárás, a hadtáp ( nem nyereg alatt szárított sózott lófej) ami romlandó erőst. Továbbá a nyugodt haladás és biztonságos haladás, valamint a ház körüli teendők. Szerintünk a menetidő még kedvező csillagállás esetén is legalább 5 óra. Aztán ugye még egy kötelező vásárlás a fűzfői boltban és már is délután 1 óra van. Gondolom ezen megfontolás alapján lett megjelölve a 7 órás találka.
A ruszki gumiból kiábrándultam, holott régebben odavoltam érte. Kanyarban szar, és nagyon pattog olyan mint egy rugózatlan targonca. Engem lehet hogy ki fognak nevetni a boltban, de gumi vásárláshoz viszek magammal konyhamérleget. Referenciának megmérem a még ki nem dobott aggastyán gumit, kíváncsi vagyok melyik közelíti meg. Elvileg a legnehezebb gumi a nyerő.
Sajnos a mai olcsó gumik csak esztétikailag kifogástalanok. Még ideje sincs elkopni mert addigra vagy szétreped vagy egy felütőréstől szál szakadt lesz. Már egy királydinnye esetleg egy éles kis kő is tud defektet okozni, Annyira kevés bennük az anyag, hogy már az súrolja az alkalmatlanság határát. A drágább abroncsok 5-8000 es kategória már egy fokkal jobb, de az oldalvastagságon itt is spórolnak. Ha tehetném még mindig inkább az agyonrepedezett ruszki köpenyt választanám, mert az még belső nélkül is hazahozna. Akkora tapadási igény nincs ezeknél a gumiknál, hogy ne felelne meg a ruszki külső.
A belsők meg egyenesen óvszer vastagságúak, kb annyit is érnek.
Ezek is a Globális világ gyöngyszemei, a termékbe épített tervezett avultatással.
Nem akarom szajkózni a "bezzeg az én időmben"-t d e a történések megteremtik a jogalapot hozzá.
Az Adria túrás Babszikon mind új külső belső gumik voltak , és nem is volt gumi problémánk. Még a Túra előtt voltunk Csongrádon , volt velünk egy új srác és ledefektelt . a belső gumija öreg sz@r volt és hiába ragasztottuk be ,újra úgy jártunk később . Szóval ha használatban van a gépcsoda az új külső belső nem kuxus !
Igen ez így van ahogy mondod, csak szerelés helyett inkább motoroztam volna:)
Egyébként a 230 kilométert futott nagyon f@sza külső a hibás, gyakorlatilag több helyen annyira vékony, hogy szinte átlátni rajta. (Három pici lyukat fedeztem fel rajta, úgyhogy valószínűleg nem ez az utolsó defektem.)
A szikra útja: alaplap töltü tekercs piros vezeték 220 Onm ellenállás. Jeladó tekercs 20Ohm körül sárga vezeték. test fehér vezeték. Aztán tirisztor, majd a trafó, gyertyakábel, pipa, gyertya! Ez mind okozhat gondot.
Babetta 210-esnél nincs szikra, (jó gyertya van benne) de nem indul.Másik Babettáról lett rá téve trafó meg tirisztor de nem indul.Talán gyujtótekercs baja lehet vagy valami más?
Toltam vagy 500 métert a legközelebbi benzin kútig, ott vettem egy tip-top-ot (csodálkoztam hogy tartanak ilyet). Már amikor majdnem készen vagyok akkor eszembe jutott, hogy létezik defekt javító spray :(((( (az is volt a kúton, most már nekem is van :)
Most van a 2 napos Balaton túra. Mzoli a házigazda. A Férőhelyek és a kaja is véges ezért elsősorban azokra a versenyzőkre számít akik a kotschonja partin jelezték a részvételt. Fehérvári vásárlással az út kb 5 óra. A táv Dél Pestről kb 125-140 km. Indulás szombat korán reggel.
Üdv. az Uraknak! Az izgalomnak ezennel véget vetek. Várom azon tagok jelentkezését akik a kocsonyapartin szándékoztak indulni a fűzfői túrára. A létszám lényeges, mert ez alapján tudom fikszálni a kaja mennyiséget, ami az idén is meglepetés. Az indulás, útvonal, stb. a későbbiekben.