Keresés

Részletes keresés

Zolas Creative Commons License 2021.04.16 -2 1 466967

Füredig eddig is átszállás nélkül lehetett utazni. Ekkora bullshit szöveget...

Előzmény: sosiforda (466966)
sosiforda Creative Commons License 2021.04.16 -1 3 466966

Az újságosnál megakadt a szemem rajta, az Indóház mellé volt téve, vettem egyet, 500 Ft.

 

Megtudtam belőle, hogy valami újdonság várható szezonban a balatoni forgalomban.

 

A netről pedig konkrétabban azt, hogy miket terveznek:

 

https://hvg.hu/itthon/20210415_A_MAV_a_jarvany_elotti_utaforgalomra_szamit_a_nyaron_a_Balatonnal

 

"Kormányos László kiemelte, hogy a nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi part egy szakaszán befejezett villamosításnak köszönhetően sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás; átszállás nélkül, modern, klímás, alacsonypadlós Flirt motorvonatokkal lehet majd utazni Budapesttől Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcáig kétóránként indulnak InterCity-k, a déli partra pedig felújított kocsikon utazhatnak az InterCity-ket választók. Várhatóan július közepétől pedig új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanak forgalomba – sorolta.
Az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd."

 

(Feltételezem, hogy az utóbbi mondatból kimaradt az "is" szócska.)

Előzmény: siófoki35 (466962)
Lovrin Creative Commons License 2021.04.15 -1 16 466965

Az aktuális témák között szerepel többek között, hogy milyen módon alkalmazza az ágazat a digitális technológiákat

Pl. papíralapú újság kiadásával

Vendégsín Creative Commons License 2021.04.15 -1 4 466964

Jujj...

Előzmény: DVB (466963)
DVB Creative Commons License 2021.04.15 -1 7 466963

A kéthetente, az Indóház Kiadó gondozásában megjelenő lap naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapja kíván lenni.

 

Nem is tudom...

Előzmény: siófoki35 (466962)
siófoki35 Creative Commons License 2021.04.15 -1 0 466962
martinaxe7 Creative Commons License 2021.04.15 -1 0 466961

R. I. P. 

Előzmény: 01016-25 (466951)
riezaK Creative Commons License 2021.04.14 -2 0 466960

Nálunk kétszer volt eddig háromszor volt mozdonyvezető rosszullét tolató szolgálatban, ebből kettő gépen történt (az egyiknél másnak kellett a féket is betépnie) , egy meg tolatási szünetben a pihenőben, még önerőből ült le az asztalhoz de már nem tudott felállni. Egyik agyvérzés, másik kettő infarktus, mind a hárman élnek jelenleg de csak azért mert hamar segitséghez jutottak, ha egyedül, vonalon lettek volna a gépen, valószinű egyik sem lenne már köztünk... 

Előzmény: hmsoft (466957)
hmsoft Creative Commons License 2021.04.14 -1 0 466959

Nem hallottam-olvastam arról, hogy tucatszám lennének rosszul a vezetőálláson. Feljelentkezéskor egyébként van kötelező orvosi vizsgálat, ami vérnyomásmérésből, pulzusmérésből és egy gyors, általános szemrevételezésből áll. Szúrópróbaszerűen alkoholszonda. Ami a komolyan vételt illeti, úgy gondolom, hogy egyfelől valóban nem árt komolyan venni. Továbbá a Neurocom szeretne bevételhez jutni (ami természetes), és az érvelésével nem lehet vitatkozni, vagyis hogy a TSzKBM révén adottak az alapok, "csak" tovább kell fejleszteni.

 

jm

Előzmény: Zolas (466958)
Zolas Creative Commons License 2021.04.14 -1 1 466958

A Nagy Testvérnél mennyi baleset vezethető vissza a személyzet egészségi állapotára, hogy ennyire komolyan veszik?

Előzmény: hmsoft (466957)
hmsoft Creative Commons License 2021.04.14 -1 4 466957

Így van. A bekövetkezett eset szomorú. Azonban r1232 fórumtárs arra utalhatott, hogy sok esetben nem előzmények nélküli a dolog, tehát ha szolgálat közben folyamatosan megfigyelünk bizonyos jellemzőket, akkor megvan az esélye a kiszűrésnek, még mielőtt bekövetkezne az, ami. De van itt két, egymásnak feszülő érvrendszer. Az egyik a munkavállalóé, aki azt mondja, hogy márpedig az ő személyes szférájába ne akarjon senki betüremkedni. Mérésekkel se. A másik a munkáltatóé, aki meg azt mondja, hogy egyrészt nem kevés pénzt fordított az alkalmazott kiképzésére, szintentartására, másrészt az alkalmazott nem olcsó eszközön dolgozik, és ha szolgálat közben súlyos egészségi probléma lép fel, az bizony a nem olcsó eszközt (meg például a nem olcsó eszköz mögé kapcsolt, szintén nem olcsó eszközökön utazókat) is kockáztatja. Mindkettőnek igaza van, és hogy mennyire lesz belőle konfliktus, az abból adódik, hogy ki mennyire feszül neki a másiknak. Például többre értékeli-e az alkalmazott az intim szférája védelmét adott esetben az egészségénél is?

hm

Előzmény: névtelen (466956)
névtelen Creative Commons License 2021.04.14 -1 1 466956

Hát, szerintem ebben lehet, hogy nem egy a megértésünk: ha egy ilyen rendszer nem képes korai figyelmetető rendszerként, vagy riasztásként működni, akkor sokat nem ér.

(Emlékszem egy sztorira, hogy valaki vett egy Apple Wach-ot, és vitte gariba, hogy állandóan azt jelzi, hogy a pulzusfigyelő szerint kamra fibrillációja van, és nem az óra volt rossz, ez mentette meg az életét).

Előzmény: jwkllr (466955)
jwkllr Creative Commons License 2021.04.14 -2 1 466955

Mire a tényleges intézkedés megtörténik a kolléga meghal.

Előzmény: névtelen (466954)
névtelen Creative Commons License 2021.04.14 -1 0 466954

"így szolgálat közben folyamatosan mérni fogják a mozdonyvezető vérnyomását, pulzusát, kézremegését, hőmérsékletét, izomtónusát."

Előzmény: LoviGabi (466953)
LoviGabi Creative Commons License 2021.04.14 -2 0 466953

Nem értem az összefüggést, ettől függetlenül ismeretlenül is részvétem :(

Előzmény: r1232 (466949)
e94 02 Creative Commons License 2021.04.14 -1 0 466952

Igen, fontos (lenne), hogy nagy sebességű vasút legyen a reptéren, mert a legtöbb helyen levő S-Bahn-nal nem lehet "repülőpótlót" játszani. 

Előzmény: nagype106 (466947)
01016-25 Creative Commons License 2021.04.14 -2 1 466951
Előzmény: zjakabfi (466950)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.13 -1 0 466950

Mi történt?

Előzmény: r1232 (466949)
r1232 Creative Commons License 2021.04.13 -1 1 466949

Egy ilyen berendezés lehet megmentette volna azon kollégánk életét,  aki múlt éjjel a gépen hunyt el...

Előzmény: hmsoft (466948)
hmsoft Creative Commons License 2021.04.13 -1 4 466948

A bőr villamos reakcióján alapuló éberségellenőrzési megoldás (TSzKBM) gyártója, a Neurocom, belevágott két új projektbe. A TSzKBM-hez jelenleg is jár egy jelvevő és -továbbító, általában műanyag karperec vagy műanyag gyűrű formájában (teljesen mindegy, hogy mi, a lényeg, hogy folyamatosan érintkezzen a bőrfelülettel). Most további jelvevőket telepítenek a műanyagdarabba, így szolgálat közben folyamatosan mérni fogják a mozdonyvezető vérnyomását, pulzusát, kézremegését, hőmérsékletét, izomtónusát. Rendellenes értékek esetén a központban máris legenerálódik az időpontfoglalás az orvosnál. A kísérleti üzem májustól indul az RZsD-nél, és ha minden jól megy, augusztustól startol a sorozatgyártás. A másik projekt területe a mélyalvás időtartamának a fokozása - ugyanis ahogy az ember öregszik, a mélyalvás egyre csak szűkül. Ám a Neurocom kutatói megfigyelték, hogy ha egy speciális készülékkel, gyengén stimulálják az alvó egyén tenyerét, akkor majdnem mindenkinél kitolódnak a mélyalvás határai.

Na, még mindig van, aki nem azt mondja, hogy jóvan' B+, vezessen ezen túl inkább az automata? :)

hm

nagype106 Creative Commons License 2021.04.13 -1 0 466947

Ez addig okés, amíg direkt van. 

Előzmény: e94 02 (466944)
e94 02 Creative Commons License 2021.04.13 -1 1 466946

... és akkor emlékezzünk meg az első ilyen vonatról is. 

https://hu.wikipedia.org/wiki/DB_403_sorozat

Előzmény: e94 02 (466945)
e94 02 Creative Commons License 2021.04.13 -1 1 466945

... és ezért is van jónéhány vasútállomásnak IATA airport kódja.

Előzmény: e94 02 (466944)
e94 02 Creative Commons License 2021.04.13 -2 1 466944

Németországban már elég régen létezik ilyen:

Előzmény: névtelen (466939)
riezaK Creative Commons License 2021.04.13 -20 2 466943

a helyieket teljesen kiakasztotta a terv

 

 

Nekik kellett ez a "mosónő lelkületű primitiv ember, aki összepiszkitja ezt a gyönyörű kerületet"  hát élvezzék a polgármesterasszonyukat, egyék amit főztek. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8YTOHpDpDQ8&feature=emb_title

Előzmény: martinaxe7 (466941)
Zümi1973 Creative Commons License 2021.04.13 -1 0 466942

Jól tudod, így történt. A 4948 és 4951 volt részese.

Előzmény: nagype106 (466936)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.04.13 -2 1 466941

Sportközpont helyett buszpályaudvar lesz a Déli régi sínjei helyén, a helyieket teljesen kiakasztotta a terv

 

https://telex.hu/belfold/2021/04/13/deli-palyaudvar-uzemi-terulet-tf-szabadidokozpont-buszpalyudvar-i-kerulet-tiltakozas

martinaxe7 Creative Commons License 2021.04.13 -2 3 466940

Lálunk nincs gond

 

Se belföldi légijárat

 

Se TGV

Előzmény: rm40 (466934)
névtelen Creative Commons License 2021.04.13 -2 1 466939

Hát, ideális esetben ez úgy működne jól, hogy amikor beírod az útvonalat, akkor az elsőnél jelzi, hogy az repülő, a másiknál hogy vonat (és ez persze a reptérről indul). Az se baj, ha a kevésbé tájékozott utasok észre se veszik, hogy ja, a második, nem szállt fel, hanem a földön maradt (mindkettő henger alakú, ajtók meg ablakok vannak rajta, rendezetten lehet ki- meg beszállni, csak az egyik repül a másik meg vonat).

Előzmény: Lovrin (466938)
Lovrin Creative Commons License 2021.04.13 -1 0 466938

 

A változások nem érintenék az átszállásos légi járatokat

 

Ez így mit akarna jelenteni?

Én utaztam Lyon-Párizs között repülővel, azért mert Lyon-Bp járat akkor még nem volt, az útirányt párizsi átszállással adta ki az Air France. A rövid távú járatok rendszerint a hub repterekre hordanak rá, nem a két város közti utasoknak szólnak, hanem az átszálló utasoknak.

Előzmény: rm40 (466934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!