"Kormányos László kiemelte, hogy a nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi part egy szakaszán befejezett villamosításnak köszönhetően sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás; átszállás nélkül, modern, klímás, alacsonypadlós Flirt motorvonatokkal lehet majd utazni Budapesttől Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcáig kétóránként indulnak InterCity-k, a déli partra pedig felújított kocsikon utazhatnak az InterCity-ket választók. Várhatóan július közepétől pedig új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanak forgalomba sorolta. Az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd."
(Feltételezem, hogy az utóbbi mondatból kimaradt az "is" szócska.)
A kéthetente, az Indóház Kiadó gondozásában megjelenő lap naprakészen tájékoztatja olvasóit a vasúti ágazat híreiről, és a vasúti szektor első számú vasútgazdasági lapja kíván lenni.
Nálunk kétszer volt eddig háromszor volt mozdonyvezető rosszullét tolató szolgálatban, ebből kettő gépen történt (az egyiknél másnak kellett a féket is betépnie) , egy meg tolatási szünetben a pihenőben, még önerőből ült le az asztalhoz de már nem tudott felállni. Egyik agyvérzés, másik kettő infarktus, mind a hárman élnek jelenleg de csak azért mert hamar segitséghez jutottak, ha egyedül, vonalon lettek volna a gépen, valószinű egyik sem lenne már köztünk...
Nem hallottam-olvastam arról, hogy tucatszám lennének rosszul a vezetőálláson. Feljelentkezéskor egyébként van kötelező orvosi vizsgálat, ami vérnyomásmérésből, pulzusmérésből és egy gyors, általános szemrevételezésből áll. Szúrópróbaszerűen alkoholszonda. Ami a komolyan vételt illeti, úgy gondolom, hogy egyfelől valóban nem árt komolyan venni. Továbbá a Neurocom szeretne bevételhez jutni (ami természetes), és az érvelésével nem lehet vitatkozni, vagyis hogy a TSzKBM révén adottak az alapok, "csak" tovább kell fejleszteni.
Így van. A bekövetkezett eset szomorú. Azonban r1232 fórumtárs arra utalhatott, hogy sok esetben nem előzmények nélküli a dolog, tehát ha szolgálat közben folyamatosan megfigyelünk bizonyos jellemzőket, akkor megvan az esélye a kiszűrésnek, még mielőtt bekövetkezne az, ami. De van itt két, egymásnak feszülő érvrendszer. Az egyik a munkavállalóé, aki azt mondja, hogy márpedig az ő személyes szférájába ne akarjon senki betüremkedni. Mérésekkel se. A másik a munkáltatóé, aki meg azt mondja, hogy egyrészt nem kevés pénzt fordított az alkalmazott kiképzésére, szintentartására, másrészt az alkalmazott nem olcsó eszközön dolgozik, és ha szolgálat közben súlyos egészségi probléma lép fel, az bizony a nem olcsó eszközt (meg például a nem olcsó eszköz mögé kapcsolt, szintén nem olcsó eszközökön utazókat) is kockáztatja. Mindkettőnek igaza van, és hogy mennyire lesz belőle konfliktus, az abból adódik, hogy ki mennyire feszül neki a másiknak. Például többre értékeli-e az alkalmazott az intim szférája védelmét adott esetben az egészségénél is?
Hát, szerintem ebben lehet, hogy nem egy a megértésünk: ha egy ilyen rendszer nem képes korai figyelmetető rendszerként, vagy riasztásként működni, akkor sokat nem ér.
(Emlékszem egy sztorira, hogy valaki vett egy Apple Wach-ot, és vitte gariba, hogy állandóan azt jelzi, hogy a pulzusfigyelő szerint kamra fibrillációja van, és nem az óra volt rossz, ez mentette meg az életét).
A bőr villamos reakcióján alapuló éberségellenőrzési megoldás (TSzKBM) gyártója, a Neurocom, belevágott két új projektbe. A TSzKBM-hez jelenleg is jár egy jelvevő és -továbbító, általában műanyag karperec vagy műanyag gyűrű formájában (teljesen mindegy, hogy mi, a lényeg, hogy folyamatosan érintkezzen a bőrfelülettel). Most további jelvevőket telepítenek a műanyagdarabba, így szolgálat közben folyamatosan mérni fogják a mozdonyvezető vérnyomását, pulzusát, kézremegését, hőmérsékletét, izomtónusát. Rendellenes értékek esetén a központban máris legenerálódik az időpontfoglalás az orvosnál. A kísérleti üzem májustól indul az RZsD-nél, és ha minden jól megy, augusztustól startol a sorozatgyártás. A másik projekt területe a mélyalvás időtartamának a fokozása - ugyanis ahogy az ember öregszik, a mélyalvás egyre csak szűkül. Ám a Neurocom kutatói megfigyelték, hogy ha egy speciális készülékkel, gyengén stimulálják az alvó egyén tenyerét, akkor majdnem mindenkinél kitolódnak a mélyalvás határai.
Na, még mindig van, aki nem azt mondja, hogy jóvan' B+, vezessen ezen túl inkább az automata? :)
Nekik kellett ez a "mosónő lelkületű primitiv ember, aki összepiszkitja ezt a gyönyörű kerületet" hát élvezzék a polgármesterasszonyukat, egyék amit főztek.
Hát, ideális esetben ez úgy működne jól, hogy amikor beírod az útvonalat, akkor az elsőnél jelzi, hogy az repülő, a másiknál hogy vonat (és ez persze a reptérről indul). Az se baj, ha a kevésbé tájékozott utasok észre se veszik, hogy ja, a második, nem szállt fel, hanem a földön maradt (mindkettő henger alakú, ajtók meg ablakok vannak rajta, rendezetten lehet ki- meg beszállni, csak az egyik repül a másik meg vonat).
A változások nem érintenék az átszállásos légi járatokat
Ez így mit akarna jelenteni?
Én utaztam Lyon-Párizs között repülővel, azért mert Lyon-Bp járat akkor még nem volt, az útirányt párizsi átszállással adta ki az Air France. A rövid távú járatok rendszerint a hub repterekre hordanak rá, nem a két város közti utasoknak szólnak, hanem az átszálló utasoknak.