A fölső már eleve kopott volt, gondolom a kuplungot óvta a megcsúszástól a tulaj. :)
Szerintem nem a fogaskerékkel volt elsősorban a baj, habár igazad lehet, tényleg kissé vékonynak tűnnek, előbb a repedés keletkezhetett, utána az kihajlott, a fogak összeakadtak, és ebből lett a törés. Elképzelhető hogy öntvény, a törésfelület elég érdes, szemcsés. Köszi a tippet! Még szerencse, hogy az eddigi munkákat, ezt a hetet végigvitte, a lényeg megvan, nem sok maradt kint, egyébként is szét akartam szedni, a tengelyeket csak a csavarok tartják, a csapágyaknak állítható határolókat akartam csinálni, mert kicsit "elmásztak" egymástól, 1 mm hézag lett a kések között, a vékonyabb gallyakat, illetve a mogyoró és japánakác szárakat csak beirdalta.
12 köbméternyi összejött az utóbbi napokban, fogyasztása egy liter alatt valamivel benzinből óránként, illetve hatékonyságra nagyjából másfél óra alatt tölttöttük meg a bő két köbméteres utánfutót púposra, megtaposva, 4 centinél vékonyabbakat kapott, ma adtunk neki 5 centis száraz akácokat, meg lett az eredménye. Kis segítséget kérnék tehát, ha valakinek van elfekvőben MTZ szabadonfutó fogaskereke, esetleg más 4.5-ös modullal rendelkező 26-os, vagy mondjuk akár kisebb fogszámú fogaskereke, kérem szóljon.
(A baloldali, ha a nagy fogaskerék hibás, nem baj, csak a kis 26 fogas kéne nekem)
Én nem vertelek át egyszer sem. ezt viszoint én kérem ki magamnak. Elősször vásároltál tőlem 2 db 1m hosszú gépi olló kését, (gyárit) nem egyedi készítésűt. Másodszor egy Mansfeld CO2 előtolót szintén gyárit ámi mai napig használatban van sok munkahelyen ennek eredeti értéke Kb: 70-75 e Ft. Odaadtam jóindulatból egy csomó, igaz bontott alkatrészt. Soha nem kötöttem olyan üzletet ami a másik sérelmére irányult volna. Lehet ami felénk érték az felétek szemét. Arra jómódú emberek laknak.
Nem ferdítem el a dolgokat. Nem a hitelességed akarom rontani, csak ami nekem sérelem azt nem voltál hajlandó privátban megbeszélni. Mindíg én kerestem az alkalmat egyeztetésre, és sokszor nem is válaszoltál, leráztál, hitegettél. Az előtoló bármikor eladható, sokan használják felénk ezt a tipust.
Nem szeretném a fórumot feltartani, és ezért a ominózus kitérőért elnézést kérek mindenkitől.
Köszönöm a válaszod, ezt vártam. További szép estét.
Megköszönöm érdeklődésed, de eddig nem válaszoltam vártam a reagálásra. Sajnos feleségem beteg lett és a sok probléma megoldására szerettem volna megépíteni az aprítót. Még a mai napig nem értem a végére, anyagi problémák miatt. Örültem mikor egy dolgomért megegyeztünk a késekben, előbre juthatok. Nem így történt, vennem kellett Galvintól.
Én elküldtem egy alkatrész 20000 Ft és egy kis hajtómű(ez volt a kialkudott tétel) + postaköltség 3000 FT ezért nem kaptam semmit. Ha valakinek valami nem felel meg van lehetősége arra, hogy visszaküldje és nincs probléma.
Hogy ne kerülgessem a kását egy nagytiszteletű fórum szószólónkról van szó: /manens
Köszönöm István az értemtett dolgokat, telefonos beszélgetések alkalmával nem így ismertelek meg. Sajnos nagyot csalódtam benned.
Ez rég kikivánkozott belőlem. Elnézést mindenkitől a kitérőért.
a linket amit betettél ott a legfelső rajz!! (blade 313-as hozzászóllása) valami olyasmiben gondolkodom jobban!! véllemény? javaslat? (mindenkié érdekel!!!!) köszi.
köszi. ien gépet láttam müködés közben videón. villával dobálta az emberke bele a szalmát.szépen dolgozott.nekem 1-1.5 zsák eléglenne naponta. ezért valami kissebben gondolkodom.van vastagfalú csövem60*8mm.erre gondoltam 2-3 kést tenni és hasonló elven megcsinálni mint a terménydarálót. csak nem todom mennyit kell forognia és kell e bele nagyobb lyukú rosta? tárcsásat is láttam ami traktor után volt. abba hasonló tárcsa volt mint a cukorrépa gyalu csak kevesebb lyukkal. igaz azon volt vagy 800mm átmérőlyű tárcsa.iesmi is érdekelne csak kicsibe.mégegyszer köszönöm és reméllem adtok még tanácsot, vélleményt.
ok.köszi.ha a motor kicsi, van 50-es mtz és szöghajtás.gondolom az elbírja. :) a képeket nézegetve elég komolynak tűnik. nekem eléglenne kisseb teljesítményű is ami kevesebbet tud.ezekhez mekkora motor kellene? addig is köszi.
sziasztok.ezen a fórumon újvagyok és a segítségeteket szeretném kérni. szeretnék csinálni egy szalma darálót.több megoldást is láttam itt a fórumon de nem igazán tudom eldönteni melyik lenne az egyszerűb és gyorsabb elkészíteni.ebben segítsetek légyszi. kb.1-5 mm nagyságú darálékra lenne szükségem fűtés céljára.adagolóval történik a beadagolás per pill. fűrészporral csak az sajna nagyon vizes. szalmával szeretném javítani az száraz. valami kisseb teljesítményűre gondoljatok. saját célra kellene.van hozzá némi alapanyagom de nem tudom elégséges e ? pl. vill. motor 600w 2 seb. 2900/310 ford. ékszíijtárcsák 1.5-3 mm lemez tengelynek 20-25mm köracél.vagy 108/4mm cső.meg más sok bazár. előre is köszönöm.
Az enyém kb 250-es fordulaton megy és a kúp alá tegyél egy éket ami megakadályozza a körberorgást. A kúp hegyé mögött kb 2-3 cm-el kezdődjön. Ha nem teljessen egyértelmű akkor lerajzolom.
Igaz nem ágaprítóról kérdeznék hanem kúpos fahasítóról hátha valaki tudja mekkora fordulat kell egy kúps hasítóhoz hogy ne vigye le az ember kezét de dolgozni is lehessen vele.
Ha érdekel van eladó késtartóm készen igaz csak 3 késes 30mm vastag kazánlemezből van kivágva .Van hozzá ház is csinálva csapágyak és ha kell van egy opel diesel motor is .Ha érdekel irj egy emailt küldök képeket róla .
darálékra van szükségem,a kazánom átalakítás alatt... akác kérget nagy mennyiségben ingyen tudok szerezni,ezért is az átállás.a késekkel minden bizonnyal igazad van,az általam látott gépek többsége is csak 3 késes.
Jaaaa:) igaz én a motort nem csak az apritóra használom mert azt a fránya 4 csavart amivel rögzitve van nem nagy kunszt ki-be tekerni amig átteszem más gépre/trakira a maga 13 Le-vel elég sok mindenre képes.
Nem, csak drága. Ha mondjuk otthon, vagy a telken van vékony ág (és miért ne lenne?), ne a benzin menjen el rá, ha távolabb kell menni, arra ott van ez. :)
azon tul, hogy mobil, :) az is, hogy dragabb az uzemeltese mig egy kissebb benzinmotor 1 liter benzinbol 3kwh energiat tud eloallitani 420 ft-os aron addig a villanymotor ugyanezt az energiat 150 forintert tudja es akkor meg nem emlitettuk az olaj ,szurok, gyertya stb. idonkenti cserejet es hogy a benzinmotor lenyegesen gyakrabban hibasodik meg mint a villanymotor. ha ezt mindet osszehasonlitjuk akkor szerintem a benzinmotor hasznalata 4x dragabb mint a villanymotor.