Igy pontosan megkapom azt, hogy mennyit fizettem egységnyi energiáért.
Mint fogyasztót nemigen izgatnak a részletek, azzal nem tudok spórolni.
De ez az 50ft/kWh felizgatott (minap szembesültem vele, mert az asszony rendezi az ilyesmit, és fingom nem volt az árról), mivel fűtőolajat 120ft körül tudok venni.
Még azzal is van értelme az aggregátoromnak, főleg télen-fűtésre.
Az idén meg kéne csinálnom, erőt kéne venni a kényelmességemen...
Az eneriaszolgáltatókat meg a saját alkalmazottjai is lopják, sokan foglalkoznak közülük óra visszaállitással. Kijönnek, van plombájuk, visszaállitják az órát(gáz -villany) azt kész.
Hallottam olyanról aki 10 éve igy fűt nagy családiházat villanykazánnal...
Jönnek évente egyszer 100eft-ért visszaállitják az óráját, és jóidő.
És nem fáj a feje amiatt, hogy ezt mások fizetik meg helyette.
"Az összes fejlett ország végül államcsődbe kerül, így az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Nyugat-Európa - jósolta Marc Faber a Gloom, Boom and Doom szerkesztője a CNBC-nek adott interjújában."
Érdekes, hogy a linkelt oldalon a levélíró a kétütemű, szelepes, kompresszoros dizel-elektromos hajtásláncot emlegeti mint legjobb megoldás.
A VW kisérletezett tudtommal kétütemű dizelekkel, nem tudom miért hagyta abba.
De a többi autógyártót sem értem, hogy hamár hibrid akkor miért nem igy csinálja.
Pedig anno ( minimum50 éve) minden komolyabb mozdony ilyen hajtáslánccal ment...
És bőven elég lenne egy családi egyterű autóba egy 60 lovas 1500cm3-s kétütemű 3 hengeres motor, mert villamos hajtáslánccal az akkupack segitségével gyorsitások erejéig bőven felvenné a versenyt egy 150 lovas hagyományos hajtáslánccú autóval.
Kis kocsikba(1tonna alatt) meg 900cm3 és 35 ló...
Azt, meg hogy az aprószemű korom amit a magasnyomású befecskendező rendszerű dizelek nyomnak, azt régóta emlegetik igen komolyan rákkeltőnek.
De ez (szvsz),csak molyfing ahhoz képest amit az élelmiszeripar elkövet az emberek ellen...
A másik, hogy az LPG (CNG)csökkenti a dizelnél a NOx emissziót is ...
Az új dizeleknél már nem ritka a 16 körüli kompresszió viszony és tovább akarják csökkenteni, ami azt jelenti hogy lassan nem fog kevesebbet fogyasztani gyakorlatilag egy jó benzinesnél.
Az új , koromszűrős dizelekre sokan panaszkodnak, hogy a km-re vetitett üzemeltetési költsége már magasabb mint egy másfélszer akkora teljesitményű benzines kocsié... Vannak csippes ismerőseim, akik arra szakosodtak és durva pénzeket keresnek (többszázezer/nap, netto) hogy a koromszűrős-utánégetős kacatokat kiirtják a kocsikból úgy, hogy a motorvezérlő ne kapjon sokkot tőle.
(nem véletlen irtam, hogy V8 benzinest veszek, mert évi 10ekm-t megyek már csak lassan, arra meg mindegy)
Krézi említette (autókban egyetértek vele de csak abban) a dízel-lpg-t és én írtam, hogy erre nem figyelt senki, holott ebben lenne/lett volna az igazi fantázia.
Én több mint 8 %-ról tudtam, de ez mindegy végülis.
Viszonylag egyszerű módon át lehetne mászni gázolajról pl. CNG-re. Mindezt abban a kishaszon kategóriában indítva ahol (Berci mindig írja) legnagyobb a pörgés.
És akkor mehet minden tovább úgy ahogy a csövön kifér ezerrel......
Tudom van aki nem szereti az autókat de ez ....(sztem legalábbis.)
gazprom, (eni, mol) és mindenféle -nyeftek anyagaiból. tényleg nem úgy tudom, hogy a sztánokon át lenne olyan gázszállítási kapacitás, ami mérhető lenne nyugat szibériából jövő gerinchálózathoz.
ha adsz egy mailt, lehet kérdeznék párat (ha van kedved vele foglalkozni) mert több hónapot leszek bakuban és turkmenbasiban és egyáltalán nem ismerem a helyi viszonyokat.
Félrebeszélsz. Én arról írtam, hogy amint egy magyar alattvaló Buda elestétől 1848-ig a pozsonyi kincstárba küldte az adóját, úgy Ayantage, Bayer Zsolt, meg sok más mai magyar alattvaló ma is oda fizeti be. Mi múlt itt el?
ezen az alapon már szállíthatnának az oroszok gázt Kínának a frissen átadott türkmén vezetéken át, mégsem teszik.
az azonos kapacitásra van forrásod is? mert az én anyagaim nem ezt mutatják.
nem voltam kazahsztánban, de nyáron megyek azerbajdzsánba és a türkménekhez, nabucco ügyben. ha csináltál kockázat elemzést már, akkor tudod, hogy egy autoriter rendszer nem feltétlen megbízható, így a politikai stabilitást sem erre értettem.
Haha, itt egy kis csemege a reklám-fanoknak. Ezek a legtöbbet reklámozók élvonala - a költött zsével együtt.
Ime, hol a pénzünk...meg ime, mennyit ér a termék valójában.
Vajon hány tabletta Advil-t kell eladni...hogy a profitja fedezze a milliárdos reklámköltséget. Vagy méginkább: mekkora lehet a profit rajta...és mennyit ér akkor a termék valójában?
Volt az a film Heath Ledgerrel, ahol ő egy alacsony származású lovag volt. Kiváltott a fogságból egy írnokot, aki nem tudta megadni tartozását, ezért elevenen megnyúzás várt volna rá, ha nem váltotta volna ki senki. Elég visszatartó ereje lenne az áramlopástól az ilyesminek?