Keresés

Részletes keresés

krezidiesel Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103316

A szárnyashajó motorjának sincs külön hengerfeje.

50 éve...

Előzmény: GPS (103312)
krezidiesel Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103315

Én parasztosan számolok:

a számla összegét elosztom a fogyasztásommal.

Igy pontosan megkapom azt, hogy mennyit fizettem egységnyi energiáért.

Mint fogyasztót nemigen izgatnak a részletek, azzal nem tudok spórolni.

De ez az 50ft/kWh felizgatott (minap szembesültem vele, mert az asszony rendezi az ilyesmit, és fingom nem volt az árról), mivel fűtőolajat 120ft körül tudok venni.

Még azzal is van értelme az aggregátoromnak, főleg télen-fűtésre.

Az idén meg kéne csinálnom, erőt kéne venni a kényelmességemen...

Az eneriaszolgáltatókat meg a saját alkalmazottjai is lopják, sokan foglalkoznak közülük óra visszaállitással. Kijönnek, van plombájuk, visszaállitják az órát(gáz -villany) azt kész.

Hallottam olyanról aki 10 éve igy fűt nagy családiházat villanykazánnal...

Jönnek évente egyszer 100eft-ért visszaállitják az óráját, és jóidő.

És nem fáj a feje amiatt, hogy ezt mások fizetik meg helyette.

Előzmény: ayantaqe (103252)
berci222 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103314

 

Mar irtam nehanyszor, hogy sok nagyvarosban mar evtizedek ota gyakorlat a diesel busz a tetejen CNG-palackokkal.

 

Az USA-ban pedig a truck-okat lehet atszereltetni LNG-re (az folyekony methan).

 

Előzmény: kobab (103310)
Cérna_Metélt Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103313
Borzasztó jóslat: becsődölnek még a legnagyobbak is!

"Az összes fejlett ország végül államcsődbe kerül, így az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Nyugat-Európa - jósolta Marc Faber a Gloom, Boom and Doom szerkesztője a CNBC-nek adott interjújában."

Nem nagyon árnyalta Marc Faber a képet :)
GPS Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103312

Nézd meg ezt a kismotort, barátom. 44 LE és mindössze 55 kiló, a 35 kW-os, egybeépített generátorral együtt. Ez egy range-extender, azanyját neki.

Képzeld el, ez egy darabból van - nincs külön hengerfej, az is a blokk tetejéből van kialakítva, egy anyagból. Ész megáll, komolyan.

Nekem kéne ilyen hajóra - mert szerintem ez a motoros-hajózás jövője - vagyis a hibrid meghajtás. De gondolom, hogy külön nem árulják, basszus.
.
Előzmény: krezidiesel (103311)
krezidiesel Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103311

Érdekes, hogy a linkelt oldalon a levélíró a kétütemű, szelepes, kompresszoros dizel-elektromos hajtásláncot emlegeti mint legjobb megoldás.

A VW kisérletezett tudtommal kétütemű dizelekkel, nem tudom miért hagyta abba.

De a többi autógyártót sem értem, hogy hamár hibrid akkor miért nem igy csinálja.

Pedig anno ( minimum50 éve) minden komolyabb mozdony ilyen hajtáslánccal ment...

És bőven elég lenne egy családi egyterű autóba egy 60 lovas 1500cm3-s kétütemű 3 hengeres motor, mert villamos hajtáslánccal az akkupack segitségével gyorsitások erejéig bőven felvenné a versenyt egy 150 lovas hagyományos hajtáslánccú autóval.

Kis kocsikba(1tonna alatt) meg 900cm3 és 35 ló...

Azt, meg hogy az aprószemű korom amit a magasnyomású befecskendező rendszerű dizelek nyomnak, azt régóta emlegetik igen komolyan rákkeltőnek.

De ez (szvsz),csak molyfing ahhoz képest amit az élelmiszeripar elkövet az emberek ellen...

A másik, hogy az LPG (CNG)csökkenti a dizelnél a NOx emissziót is ...

Az új dizeleknél már nem ritka a 16 körüli kompresszió viszony és tovább akarják csökkenteni, ami azt jelenti hogy lassan nem fog kevesebbet fogyasztani gyakorlatilag egy jó benzinesnél.

Az új , koromszűrős dizelekre sokan panaszkodnak, hogy a km-re vetitett üzemeltetési költsége már magasabb mint egy másfélszer akkora teljesitményű benzines kocsié... Vannak csippes ismerőseim, akik arra szakosodtak és durva pénzeket keresnek (többszázezer/nap, netto) hogy a koromszűrős-utánégetős kacatokat kiirtják a kocsikból úgy, hogy a motorvezérlő ne kapjon sokkot tőle.

(nem véletlen irtam, hogy V8 benzinest veszek, mert évi 10ekm-t megyek már csak lassan, arra meg mindegy) 

Előzmény: kobab (103310)
kobab Creative Commons License 2010.02.11 0 0 103310

Krézi említette (autókban egyetértek vele de csak abban) a dízel-lpg-t és én írtam, hogy erre nem figyelt senki, holott ebben lenne/lett volna az igazi fantázia.

Most a totalcaron

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/

írja ugyanezt a hozzászóló.

Én több mint 8 %-ról tudtam, de ez mindegy végülis.

Viszonylag egyszerű módon át lehetne mászni gázolajról pl. CNG-re. Mindezt abban a kishaszon kategóriában indítva ahol (Berci mindig írja) legnagyobb a  pörgés.

És akkor mehet minden tovább úgy ahogy a csövön kifér ezerrel......

Tudom van aki nem szereti az autókat de ez ....(sztem legalábbis.)

ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103309
:) most már nyugodtan lefekhetsz.
Előzmény: Törölt nick (103308)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103308
Ő a Főnök. Ennyivel érd be.
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103307
eh, Baki, megtanulhatnám már :)
Előzmény: ayantaqe (103306)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103306
gazprom, (eni, mol) és mindenféle -nyeftek anyagaiból. tényleg nem úgy tudom, hogy a sztánokon át lenne olyan gázszállítási kapacitás, ami mérhető lenne nyugat szibériából jövő gerinchálózathoz.

ha adsz egy mailt, lehet kérdeznék párat (ha van kedved vele foglalkozni) mert több hónapot leszek bakuban és turkmenbasiban és egyáltalán nem ismerem a helyi viszonyokat.
Előzmény: woodfa (103301)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103305
egyáltalán nem fontos, hol és mit dolgozom, főleg nem tartozik ide. ha érdekel, megírom privátban.
Előzmény: Törölt nick (103300)
kobab Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103304

Théta! Hetek óta nézem az LPG-s autókat. Ezt most tették fel. Nem semmi.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/zastava/1100/zastava_1100_yugo_skala-3602212

 

Előzmény: Törölt nick (103303)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103302
Félrebeszélsz. Én arról írtam, hogy amint egy magyar alattvaló Buda elestétől 1848-ig a pozsonyi kincstárba küldte az adóját, úgy Ayantage, Bayer Zsolt, meg sok más mai magyar alattvaló ma is oda fizeti be. Mi múlt itt el?
Előzmény: GPS (103295)
woodfa Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103301

Nem tudom, hogy miböl dolgozol.

Annyit tudok neked mondani, hogy én 82 óta járok abba a térségbe, sokszor évi 6-8 hónapot.

Előzmény: ayantaqe (103299)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103299
ezen az alapon már szállíthatnának az oroszok gázt Kínának a frissen átadott türkmén vezetéken át, mégsem teszik.

az azonos kapacitásra van forrásod is? mert az én anyagaim nem ezt mutatják.

nem voltam kazahsztánban, de nyáron megyek azerbajdzsánba és a türkménekhez, nabucco ügyben. ha csináltál kockázat elemzést már, akkor tudod, hogy egy autoriter rendszer nem feltétlen megbízható, így a politikai stabilitást sem erre értettem.
Előzmény: woodfa (103297)
woodfa Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103298

Politikai stabilitás.

Voltál már te kazahsztánba?

Tudod, hogy ott hogy működik a Nazarbajev rendszer?

 

Előzmény: woodfa (103297)
woodfa Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103297

Ezeknek a vezetékeknek a kapacitása megeggyezik az európa felé menő vezetékek kapacitásával és 2o11-ben már üzemelni fognak.

Az oroszok is ezen a vezetéken fognak szállítani.

 

Előzmény: ayantaqe (103296)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103296
nem készletekről beszéltem, hanem kapacitásról. a kettő nem ugyanaz.
kulcsszavak: áteresztőképesség és amit lecsíptél: politikai stabilitás.

az olyan mondatokkal, hogy "lassan készen lesz" tele a padlás..
Előzmény: woodfa (103294)
GPS Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103295

"Pozsony évszázadokig volt Magyarország fővárosa..."

De már nem az. Szép dolog a dicső múlt...de azért a jelen és a közeljövő se kutya ám.

A románok is addig feszegették minden nap a dicső, dák múltat...amíg nem tudtak kaját adni az embereknek.

Most már mindenki leszarja ott is, hogy mi volt 2 ezer éve....abból ma nem vehetnek télicipőt a gyereknek ott sem.
.
Előzmény: Törölt nick (103293)
woodfa Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103294

"a közép ázsiai kapcitások nagyon korlátozottak és politikailag..."

Néhány adat kazahsztánrol:

 Összeen 25o gáz, kőolaj lelő hely ( a világ legnagyobb összefüggö mezői)

Jelenleg a feltárt olaj Tengiz 1 milliárd To, Kragan 7 milliárd To

Kitermelés 3,5 millió barel/nap

 

Gáz Karacsaganak 1,3 trillió köb.

Kitermelés 8o milliárd köb/év

Fémek világ első cink, wolfram

        második      krom,foszfor, ezüst, olom

        harmadik    réz, fluorit

        negyedik    arany

Mivel az olaj nagy mennyiségben tartalmaz ként (7-12%) ezért kellet 3 kénleválasztó. üzmet is építeni.Ez még nem szerepel a statisztikákban.

Lassan készen lessz a gáz és olajvezeték a kínai határig.

Az orosz fél felé természetesen már a SZU-ban kiépűltek.

 

Előzmény: ayantaqe (103264)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103293
Adózhatna mindenki odaát. Olcsóbb lenne egy adóhivatalt fenntartani kettő helyett és különben is Pozsony évszázadokig volt Magyarország fővárosa...
Előzmény: GPS (103291)
GPS Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103292

Haha, itt egy kis csemege a reklám-fanoknak. Ezek a legtöbbet reklámozók élvonala - a költött zsével együtt.

Ime, hol a pénzünk...meg ime, mennyit ér a termék valójában.

Vajon hány tabletta Advil-t kell eladni...hogy a profitja fedezze a milliárdos reklámköltséget. Vagy méginkább: mekkora lehet a profit rajta...és mennyit ér akkor a termék valójában?
GPS Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103291

"ezért van szlovák cégem. minden 19% és ha lenne időm, én is le tudnám könyvelni a céget. ennyi. :)"

Hát nem túl jó ötlet, mert akkor miért kapja a fizetését az a százazres nagyságrendű, állami parazita-réteg - ha a dolgok ilyen egyszerűek?

Nem nem, ezt tovább kell bonyolítani - különben nem lesz munkahelye a következő, frissen végzett, de semmihez sem értő fiatal generációnak.
.
Előzmény: ayantaqe (103285)
berci222 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103290

 

Keprejtvenyekkel manapsag nem foglalkozom.

 

Előzmény: ayantaqe (103288)
berci222 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103289

 

Ez egy jo szemleltetö kép.

 

 

 

Előzmény: ayantaqe (103287)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103288
mindjárt teleraklak orosz forrásokkal oszt majd nézel. english please.
Előzmény: berci222 (103282)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103287
mekkora a túlnyomás ezekben a kazánokban?
Előzmény: berci222 (103278)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103286
Volt az a film Heath Ledgerrel, ahol ő egy alacsony származású lovag volt. Kiváltott a fogságból egy írnokot, aki nem tudta megadni tartozását, ezért elevenen megnyúzás várt volna rá, ha nem váltotta volna ki senki.
Elég visszatartó ereje lenne az áramlopástól az ilyesminek?
Előzmény: Törölt nick (103248)
ayantaqe Creative Commons License 2010.02.10 0 0 103285
ezért van szlovák cégem. minden 19% és ha lenne időm, én is le tudnám könyvelni a céget. ennyi. :)
Előzmény: GPS (103276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!