Az biztos, hogy száz éve a gondok ellenére is gördülékenyebben mentek a dolgok. Pedig az átadás előtt még 2-3 hónappal is kisajátítási problémák voltak.
Ez a megjegyzés lényege: hogy lehet pár tucat gabionkosár milliárdos költség, amikor abból már alagúttal is ki lehetne kerülni az egészet. De egy sárlavinafogó galéria se lenne több, sőt, inkább kevesebb.
100 évvel ezelőtt egyetlen földbirtokos szűk két év alatt építtette meg a vonalat, három alagúttal, bravúros vonalvezetéssel, legendás bevágásokkal, töltésekel.
most meg magyar államvasút képtelen egyetlen szaros hegyoldalt rendberakni, csak a taknyolás megy már hónapok óta.
Miért kéne oda alagút? Eddig is meg tudták fogni azt a hegyoldalt (100 éven át) alagút nélkül, talán most is sikerülne. Persze azért lapátolástól komolyabb munkát kell belefektetni.
ejj. Ekkora a gond? Ez nem jó :( Pedig ez a vonal is a szerencsések közt volna. Szét se lopták ami nagy szó ezen a környéken, erre a természet fog keresztbetenni...
Most hallottam, hogy Putnok polgármestere továbbra is nyomja a Szilvás - Putnok újranyitást, mégis egyre kevesebb az esélye. A leomlott hegyoldal tartós helyreállítása milliárdos költség, amit az ország ma aligha engedhet meg magának.
Egy apró böki van ott a vasúttal, ha arra járnátok és lefényképeznétek azt a felsővezetéktartó oszlop tövét ami a szelvényben van akkor lehetne látni, hogy bizony a mi jó öreg várvédőink oda is egy alagutat fúrtak, ami sajnos az idő vasfogának nem tudott ellenállni és ott tátong a domboldalban, talán még Ali pasa és személyes testőrsége is benne harcol Dobó ellen...
Amíg mindenféle földi jóról álmodunk addig tesznek ellene nehogy túl jól érezzük magunkat 41+00 tól 42+50 ig egy újab tíz azaz tíz kilóméter/órás lassújel került ki a Várhoz nesze neked únió meg a vasutakat támogatjuk kormány...
névben meg lassulnak. Nyertünk 14 percet. Én inkább a közvetlen debrecenieknek örülök. M41 inga, de nem tartanám kizártnak ha egyszer-egyszer feljönne Dezső is.
Igen Tarjánig kellene közlekedtetni, és Terenyét Hatvan felé kellene csatlakozást biztosítani, Kálban inkább Miskolc, és Heves felé, mert Bp-re inkább busszal utaznak, Gyöngyösön keresztül.
Igazából a nagyon hosszú vonatok sem előnyösek, mert nagyon zavarérzékenyek. Mondjuk ha nagyon laza a menetrend akkor kisebb késés ledolgozható, de éppen ezért félek fehérgyarmat-Eger vonattól is. 3 vonalon át döcög ~5 órával. Van egy olyan érzésem hogy nem lesznek jellemzők a pontos vonatok, főleg hogy ezeknek lesz feladata az IC bevárása mondjuk EGer fele.