Kerékpárút az Andrássyn, a Bajcsyn, a Körutakon: Miért?
A városnak van egy utakból szőtt szövete, amelynek minden közlekedési módot ki kellene szolgálnia az áruszállítástól a közösségi és egyéni közlekedésen át a gyalogutakig. Ebben a szövetben szét lehetne választani az autós és a kerékpáros-gyalogos utakat. Gyalogo sés kerékpáros tengelyeket lehetne építeni kisebb utakból, ahonnan a gépkocsikat kitiltanák. Vajon miért nem ez történik? Budapest sugárút- és körútrendszerében miért a fő autós útvonalakra kell ráterelni a kerékpáros forgalmat, miért nem kap saját, összefüggő, az autórorgalomtól elkülönített útvonalrendszert a gyalogos és a kerékpáros forgalom?
nem csak félig kéne elolvasni amit írok, természetesen nem a járda bicikliút miatt van dugó, hanem manapság már autós sávokat szüntetnek meg, hogy bicikliút lehessen a helyén. amúgy gyalogolni is szoktam a járda biciklisávokkal sem értek egyet, veszélyes a gyalogosra biciklisre egyaránt, a járdán kisgyerekek is közlekednek akik nem feltétlenül tudják mit jelent a sárga elválasztó vonal, ráadásul pár helyen marad kb 30 cm széles járda a gyalogosoknak és mellette egy méter széles bicikliút, döbbenet.
biztos igazad van a mikrorészecskékkel kapcsolatban. ezt viszont kiegyensúlyozza, hogy aki városban teker több és mélyebb levegőt vesz, több szutykot nyel
A haver mondta, hogy mikor gyereket akart csinálni le kellett állni a versenyzéssel. Ez kétszer jutott eszébe, de ezzel fujtak is sport karrierjének. Persze ezt nem panaszként emlegette.
nem a seggüket vágja szét, orvosilag bizonyított tény, hogy a sokat bicikliző férfiaknál 100% a jövőbeni prosztatabántalmak esélye. a biciklis szervezetek az impotensek társadalmát nevelnék, ezt nem hagyhatjuk
nem leszorít a kerékpáros, félreértetted, hanem kiszorít mivel a segghülye városszervezők közé már beépültek és minden képtelen helyre bicikliutat rakatnak és folyamatosan fogynak a sávok a fővárosban, tehát dugót generálnak utánna teliszájjal fröcsögnek, hogy sok az autó és a dugó, holott az ő művük.
Én tényleg nem parkolok a bringaúton, de végül is nem kell nekem higgy a kérdésben.
"Kína nem azért gazdasági nagyhatalom, mert egymillió autót adtak el, hanem mert napi 1 dollárért dolgozik a kínai. Majd ha nem éri meg kitermelni az olajat pár év múlva, akkor kíváncsi leszek, hogy mit fogsz gondolni erről a "gazdaságélénkítésről.""
frissítsd az ismereteidet kínáról, valóban 1 dollárral kezdték, de ma már előrébb tartanak. és igen is a kínai gazdaság jelenlegi motorjává az autóipar vált, ahogy az usa-ban is az volt a motor, de ott most döglődik az autóipar meg is látszik rajtuk, nem kicsit.
Ezt a lakás előtt parkolást hanyagold pls. nem én hanem Te találtad ki, persze ez lenne az ideális, de mint írtam megvalósíthatatlan.
Ha jóval több autós van mint bringás akkor az autósoknak kell kedvezni elvégre demokrácia van, vagy mi.
A nálunk uralkodó nyugati szél a hegyek felöl befujja a pot a pesti sikságra
Naa, miccolsz?
Nemrég valahol egy tanulmányt olvastam, hogy a UV sugárzás azért erősebb Kelet-Európában,mert megszunt a nehézipar ,igy a kibocsájtott korom/por nem veri vissza a sugárzást eléggé
Akkormost?
Öntudatos környezetvédő vagyok a motorommal/autómmal!?
valahogy vártam már egy ilyen "okos" kommentet:-) Hollandia fejlett ország, megengedheti magának a bevételkiesést, amit a biciklikzés elterjedtsége okoz. Most nem akarok belemenni, hogy gazdagodtak meg, elolvasható bármelyik törikökönyvben, egyet azért megemlítenék, már a biciklizés elterjedése előtt gazdag ország volt, tehát nem bicikli és pumpa eladásból gazdagodtak meg. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy jobban megérzik a válságot mint a rohamtempóban motorizálodó kínaiak.
Nah kapsz egy választ, bár látom téged elrgadott az indulat
Először is soha nem parkolok bringaútra és soha nem parkolok úgy, hogy ez másokat akadályozzon. Ez az én érdekem is mert nem szeretnék karcolást a kocsira.
Látom a fáj a terrorista meghatározás, dehát sajna a bringás szervezetek sokat tettek ezért a pontos meghatározásért, hiszen aki szándékosan dugót akar csinálni és/vagy másokat a közlekedésben akadályozni illetve ellehetetleníteni lásd (critical mass rendezvény) az bizony terrorista.
"Ja, és minden autósnak joga van a lakása előtt parkolni! Akkor is, ha egy 200 lakásos panelban lakik! Legyen akkora a parkoló, hogy elférjen benne minden autó! Aki a legkomolyabb közlekedő, az parkolhasson a bejárathoz legközelebb!"
Na látod tudod Te ezt!:-) ÉS mégcsak nem is én mondtam, de egyetértek. Más kérdés, megvalósítani szinte lehetetlen.
Olyan gyalogost aki a járdán ütöttek el biciklivel és azóta nem tud csak bottal járni mert térdsérülést szenvedett személyesen ismerek, természetesen az elkövető biciklis terrorista egyszerűen ellépett, nem lehet a tettéért felelőségrevonni. A motorizáció minden feltörekvő gazdaság motorja, tavalyi évben kína lett az az ország ahol a legtöbb új gépkocsit értékesítették az USA második helyre szorult, meg is lehet nézni hogy állnak a kínaiak gazdaságilag, mégegyszer mondom, hogy megértsd nem bicikilit vagy biciklipumpát adtak el hanem egymillió új gépkocsit!
Nem vagyok igazi autós, de dolgoznom kell vele. Tudod mennyibe kerül egy fuvar a belvárosba? Ahogyan lassan bicikliúttá lényegül át Budapest úgy kerül egyre többe ott bármilyen munka és végül is a biciklis terroristák az ottlakó emberek életlehetőségeit pusztítják el, végül az egész egy kihalt város lesz ahol csak néhány dúsgazdag multi tud irodát fenntartani, de majd bicklizhettek a romok között.
Bár már rég ki akartam szállni, de személyes megszólítás miatt:
Többnyire 8-kor kezdek, de vannak olyan hetek, amikor reggel 7-től este 6-ig kell bent lennem minden nap. Olyan is volt, hogy egy várhatóan egy órás munka miatt este tízre kellett bemennem, aztán ez eltartott hajnali kettőig, közben oda-vissza kellett ingázni két banki épület között.
(éjjel amúgy nagyon jó bringázni, kicsi a forgalom).
És ezzel még mindig nem azt mondom, hogy mindenkinek követni kell ezt a példát, csak jelzem, hogy lehet így is, tehát ezek továbbra is csak kifogások. Ugyanakkor valóban lehetnek okok, amiért valaki nem ezt választja, ezt is elismerem.
"A kerekparos ugyanugy fizet adot mint az autos. "
ezt a vaskos hazugságot mindörökre rendezni kéne már, természetesen ami a különbség az a közlekedési ezköz után fizetett adó mennyisége, abból meg a kerékpáros a gyerekjátékának az ÁFÁ-ját fizeti mindössze. Nem akarom sorolni mit fizet ezen kívűl még egy autós mert hosszú a lista. Persze autós ÁFÁ-ból is többet fizet.
alapvető gond csakis a biciklisekkel van, aki azzal a jelszóval indul neki Budapestnek, hogy idézem: "Minden út bringaút!" az nyilván nem közlekedni akar, hanem terrorista módjára leszorítani mindekit az útról. És mivel gyakran közlekedem látom is mindennap mit is követnek el ezek a kétkeréken közlekedő alakok a gyalogosok, autósok, morotosok és BKV sofőrök ellen. Na persze ilyenkor télen nem mert, a hideg még a terroristákat is békésmód autóba kényszeríti, de mikor eljön a tavasz iszonyú lassú és balesetveszélyes lesz tőlük a város. Igazából ez a közlekedési eszköz nem sorolható sehova és semmilyen más közlekedési móddal nem lehet békésen és korrektűl együttmüködtetni, még a gyalogosokkal sem, hiszen azok szerencsétlenek nem tudnak hova lépni a járdán mikor a modern biciklik 40-50 el suhannak el körülöttük a járdán. Nem is beszélve arról, hogy a géperejű járművek közlekedése erősen termeli a GDP-t míg a bicikli csak viszi. Érdemes rápillantani a kínai motorizációra, máris látszik mitől pörög a gazdaság, motorja:-) Nem támogatom ezt a közlekedési módot, szerintem fel kéne számolni a meglévő bicikliutakat is, legyen inkább egysávval több a komoly közlekedőknek, ahol mégis marad mert nem akadályoz senkit ott is egyértelműen legyen a géperejű járműveknek elsőbbsége hiszen biciklivel jobban körül lehet nézni és könyebb megállni is, illetve mindenhol be kéne vezetni egy egységes 20km/h sebességkorlátozást a bicklire.
Az ellentét abban áll, hogy te kötelező jelleggel elterelnél engem a csodás kerülőútjaidra, én meg tojok rá, hogy te hol mész, amíg nem zavarod vele a többi embert. Biztos többen bicikliznének, ha lennének az általad javasolt lehetőségek IS, a maiak MELLETT (nem helyett). De mi a jó büdös fenéért akarod kötelezővé tenni? És miért hazudod azt, hogy még csak nem is volna lassabb, mint a főutakon haladni? Lehetőségként legyen nyugodtan, csak ne kötelességként...
Azért ez a 40-50 000 Ft ritka nagy baromság. Pár száz Ft-ból megvan az üzemanyag, vegyük hozzá az autó árának és egyéb költségeinek az adott távra eső részét, ez max. megduplázza az út árát. Mondjuk tehát, hogy 1000 Ft-ból megvan. Ha jól válogatsz, akár 4-5000 Ft-os vásárláson is megspórolsz ennyit, kevésbé jól válogatva mondjuk, hogy a dupláját kell költeni. Mert bizony tényleg ennyivel olcsóbbak... és most nem arra gondolok, hogy teszkós kaját vegyünk, hanem ugyanazt a terméket is sokszor jóval olcsóbban kapod meg ezeken a helyeken. Természetesen ésszel kell vásárolni, mert van, ami ugyanannyiba vagy többe kerül, mint mondjuk a CBA-ban. De ha figyelsz, bármikor tudsz úgy válogatni 10-20 000 Ft-ért mindenféle tartós, előbb-utóbb úgyis elfogyó terméket, hogy több ezret spórolsz. És még csak plusz időbe se nagyon kerül ahhoz képest, ha mindig el kéne menni egyesével a CBA-ba, amikor valamelyik cuccra szükség támad. Ha meg igen, akkor is bőven megéri.
"Most Budapesten élek, és a két keréken közlekedést nem tartom valós választási lehetőségnek a veszélyessége miatt."
Lassan 10 éve bicajozom, azóta ez a 4. melóhelyem, a város különböző pontjain. Egyetlen egyszer gázoltak el: egy csepeli mellékúton ahol szerintem mi voltunk aznap az egyetlen arrajárók.
Nem veszélyes, csak tudni kell a városban közlekedni. A bicajosnak is figyelni kell, nem csak az autósnak.
"Veled ellentétben az autók között tekerést nem tartom elfogadhatónak, és nem szeretnék a provokatív bringások által felingerelt autósok fokozott agressziójával együtt közlekedni. Veled ellentétben én elfogadnám a kerékpározás sebességének és nyomvonalainak bizonyos korlátozását cserébe a biztonságos, megbízható kerékpározási lehetőségért"
Akkor te használd a bicajutat, told addig a bicajt, szived joga. Én viszont _közlekedem _ a csacsival, nem hobbibringázom.
"Úgy gondolom, a hozzám hasonló potenciális városi kerékpárosok többen vannak, mint az autók közé vágyó, korlátokat nem tűrő kerekesek,"
te volnál a potenciális városi bicajos ? :DDDDD aki csak hobbira használja a bicit? ne vicceljépl már. Az autók közé vágyó, egy hülyeség. autzók között is közlekedni tudó. Bár attól tartok nem érted a különbséget.
"Jelenleg azok vannak az úton kerékpárral, akik az átlagnál testileg erősebbek, elszántabbak, elkötelezett bringások, akik ott vannak a szeren, kifejezetten foglalkoznak a bringás léttel, életformának és hitvallásnak élik meg a kerékpározást."
Engedd meg, hogy körberöhögjelek. Kissé túlsúlyos 2 gyerekes, irodista családanya vagyok. Mintha kissé szemellenzősen gondolkodnál.
"magam részéről maradok a kedvtelési kerékpározás mellett"
min már írtam, szived joga. Csak akkor ne akard a saját igényednek megfelelően alakítani a várost.
"Látok néhány új kerékpárutat az elmúlt évekből, amelyek jobbnak tűnnek az elődeiknél: sem az autókkal, sem a gyalogosokkal nem kell osztozni a pályán, ami ráadásul síma aszfaltból készült. Ahol ilyen kerékpárút van, a hangadó bringások ott is az úttesten, az autók közt tekernek, fennen hirdetve, hogy teljesen felesleges ilyen védett kerékpárutak építése."
Kipróbálsz pár útvonalat,. majd a viszonylag leggyorsabbat fogod használni, minden nap.
Bár lehet, te csak azért kelnél mindennap egy órával hamarabb, hogy új eddig felfedezetlen mellékutakon kanyarogjál, ezzel a hozzáállással feltét5elezem is rólad.
Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményedet, nagyon tanulságos volt. A kerékpáros blogokat és fórumokat olvasva úgy érzem, az álláspontod mérvadó, és jellemző a mai mérték- és hangadó kerékpáros közösségekre.
A véleményünk gyökeresen, és kibékíthetetlenül ellentétes egymással. Én két keréken nőttem fel, főleg kerékpáron, de motorizált kétkerekűt is sokat használtam, nemcsak hobby célra, hanem életvitelszerűen. Most Budapesten élek, és a két keréken közlekedést nem tartom valós választási lehetőségnek a veszélyessége miatt. Most is kerékpározok, de kizárólag kedvtelési célból: előveszem a kerékpárt, tekerek megállás nélkül, hazamegyek, és újra elzárom. Használnám most is életvitelszerűen, ha lenne hozzá biztonságos infrastruktúra.
Veled ellentétben az autók között tekerést nem tartom elfogadhatónak, és nem szeretnék a provokatív bringások által felingerelt autósok fokozott agressziójával együtt közlekedni. Veled ellentétben én elfogadnám a kerékpározás sebességének és nyomvonalainak bizonyos korlátozását cserébe a biztonságos, megbízható kerékpározási lehetőségért. Úgy gondolom, a hozzám hasonló potenciális városi kerékpárosok többen vannak, mint az autók közé vágyó, korlátokat nem tűrő kerekesek, mégis az utóbbiak érdekérvényesítő képessége és hangereje a nagyobb. Jelenleg azok vannak az úton kerékpárral, akik az átlagnál testileg erősebbek, elszántabbak, elkötelezett bringások, akik ott vannak a szeren, kifejezetten foglalkoznak a bringás léttel, életformának és hitvallásnak élik meg a kerékpározást. Ahol a lakosság jelentős része kerékpár segítségével éli az életét, ott nem ez a többségi kerékpáros-populáció. Azokon a helyeken a bringa egyszerű, közönséges eszköz, nincs a figyelem középpontjában. Praktikus, jól használható, gazdaságos és biztonságos közlekedési megoldás. Azok a bringás szervezetek, amelyek az autósokkal való összecsapást tűzik a zászlajukra, nem képviselik ezt a (potenciális) bringás tömeget, és megnyerni sem fogják soha.
A magam részéről maradok a kedvtelési kerékpározás mellett, mert nagy-Budapest ma alkalmatlan arra, hogy bringanyeregben jussak A-ból B-be dolgozni és ügyeimet intézni. Azok a "fejlesztések", amelyeket látok, nem abba az irányba hatnak, hogy átnyergelnék. Látok néhány új kerékpárutat az elmúlt évekből, amelyek jobbnak tűnnek az elődeiknél: sem az autókkal, sem a gyalogosokkal nem kell osztozni a pályán, ami ráadásul síma aszfaltból készült. Ahol ilyen kerékpárút van, a hangadó bringások ott is az úttesten, az autók közt tekernek, fennen hirdetve, hogy teljesen felesleges ilyen védett kerékpárutak építése. Hozzászólásaiddal te is ezt erősíted meg, neked ugyan építhetnének védett és biztonságos bringautakat, akkor is az autók közt tekernél, ha azt gyorsabbnak és rövidebbnek tartanád.
Még egyszer köszönöm, hogy megismerhettem az álláspontodat.
:) OFF Erről az anyósom szomszédja jutott eszembe (anyósom szegény azóta meghalt :( ) Napi bevásárlásait a Fővám téri csarnokban szokta volt inézni - szigorúan autóval. Tehát itt ne 20 kiló krumpliban gondolkodj, hanem 20 dkg párizsiban, és egy kiló kenyérben. A Gellért térnél laktak az egyik kis utcában.. Akkortájt, mikor lezárták a hidat a felújítás miatt az autók elől, beszélgetett vele a férjem. Szidott mindenkit persze, hogy Ő most hogy fog elmenni bevásárolni. A 23. kör után férj megunta - gyalog b@sszus! és otthagyta :) ON
Ezt már végigbeszéltük n+2-szer szerintem. Neked kell a munkádhoz az autó, ezt már tudjuk, de ez messze a téged is akadályozó autósok kisebbik részére igaz csak. Fiam karatés társának anyja járt ugyanoda/ugyanabba az épületbe dolgozni, ahová én - én kicsit messzebbről. Irodista, nem cipel csöveket, max. egy aktatáskát. Villamossal és legyalogolva én gyorsabban értem be, min Ő, de ezt csak akkor hitte el, mikor lerobbant az autója és hetekig kénytelen volt tömegközlekedni, mert a főnöke valamiért nem akarta kifizetni a taxit - na, az ilyenekről beszélt az előttem hozzászóló