Keresés

Részletes keresés

Appeter Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24104

  

    Nem tudom, hogy a felesleges három csavar a tiéden van-e, de az enyémen 

    én is látom és szerintem is felesleges. Azt biztosan megszüntetem.

    Lehet, hogy ezzel akartak holtjátékot megszüntetni. Az ilyen mestert farba kéne

    billenteni.

    Azért Csuhás javaslatát az olajszivattyú beépítésére komolyan megfontolom.

Előzmény: Jani301 (24103)
Jani301 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24103

Nagyon hasonlítanak . A géptörzsön egy 3 lépcsős ékszíjtárcsa van , na az mögé benyúlva kell olajozni azt a tengelyt , nem volt egyszerű míg megtaláltam . Egy előtét tengelye van egy régi asszinkron motorral ,de már lehet az is felújítás . Amit látok az az hogy a kosvezeték fedőlapján van plusz három csavar ,azok szerintem nem eredetiek . Képet próbálok , de körbe van pakolva ,rendesen .

Annyira összehoztam már hogy működött , de csattog a kulisszakő és nem is dolgozik szépen . Megyek ,ránézek :)

Előzmény: Appeter (24102)
Appeter Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24102

   

   Üdv

 Az enyém is csigával emel és megvan a géptáblája (nagyon vigyázok rá).

 A Tiéd is váltó nélkül készült ?

 Nagy kérés lenne ha néhány képet kérnék ?

      Köszönettel: Péter

Előzmény: Jani301 (24100)
Appeter Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24101

 

  Jól látod az egy autó sebváltója, abban nincs kuplung. A frekvenciaváltón még hezitálok.

  Saját váltója ennek a gépnek nem volt. Amikor készült a szerszámgépgyártás még

   ifjúkorát élte, a transzmisszió volt az elterjedt.

  Tervezet: szétszed- tisztít- javít (esetleg kuplungot applikál)- fest- összeszerel és 

   tanul gyalulni.

  Hasonló szintre szeretném felhozni:

 

Előzmény: Csuhás (24099)
Jani301 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24100

Ilyen , vagy ehhez nagyon hasonló a kis gyalum . A váltó biztosan autóé volt valaha .

Ha lenne kép a másik oldalról jobban látnám . Az enyém csigával emeli az asztat ,de láttam kúpkerekeset is .

A kos helyzetállító csavarját például a méhből hoztam ,de stimmel . Nincsen meg a géptáblája .

Előzmény: Csuhás (24099)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24099

A váltó az a géphez való vagy utólag ráépített autós szerkezet? ( Hátramenete van? ) Ha enyém volna a gép akkor én a pucolás, közvetlen hibák javítása után újrahántolnám a működő felületeket. Majd kiépítenék egy szivattyús ( pl autó ac pumpa ) kényszer olajozást. Végül ha autós váltó van rajta, akkor azt akár teljesen kihagyva egy vektoros frekiváltóval hajtanám meg a gépet. Az lehetővé teszi az igen lassú mozgatást is, így kiválthatja a kuplungot. Ha a géphez tervezett váltó van benne akkor megnézném nem tartalmaz-e (hibás) beépített kuplungot, féket.

Előzmény: Appeter (24098)
Appeter Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24098

   

       Igazad van, bemutatom a kicsikét:

      Néhány hónapja (23419 hsz) már kérdeztem vele kapcsolatba, válaszoltatok is.

      Most van egy kis időm újra foglalkozni vele, mielőtt belefognák szeretném

       a Ti véleményeteket is kikérni.

                      Köszönettel: Péter

Előzmény: Csuhás (24097)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24097

Egyébként ha már ennyit kérdezel, esetleg elmondhatnád hogy mit építesz? Gyalut a semmiből, vagy régi masinát alakítasz át, vagy...    Esetleg pár fotót is mutathatnál, részben mert kíváncsiak vagyunk, részben a képeket látva konkrétabb válaszokat adhatunk a kérdéseidre.

Előzmény: Appeter (24095)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24096

Nem ott van az optimális hely, de oda is teheted. Egyébként is jó ha valami megcsúszik, mielőtt törik a gép. Nekem a himbát a koshoz kapcsoló csavaros karos szorító szokott megcsúszni ha ütközik a gép.

Előzmény: Appeter (24095)
Appeter Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24095

 

    Nekem az volna a legkényelmesebb, ha a k.fogaskerék ékszíj tárcsájára.

     tenném. Egytárcsás kuplung lenne, csak tartok tőle, hogy megcsúszik.

    Itt már eléggé alacsony a fordulat (~200 f/min).

    Erről mi a vélemény?

Előzmény: Csuhás (24093)
Pioner Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24094

Sziasztok!
Ilyet keresek, antikváriumban jelenleg nincs.

Csuhás Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24093

Nekem ez a hajtáslánc: Motor - ékszíj - kuplung - váltó - k. fogaskerék. A kuplung olyan kialakítású hogy a kart egyik irányba eltolva hajt, középen üres, míg a másik irányba húzva fékezi a váltó bemenő tengelyét és ezzel a kos mozgását. Magyarán a kart hátrarántva nem kifut a gép hanem gyorsan fékezve áll meg.

Előzmény: Appeter (24092)
Appeter Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24092

    Meggyőztetek. Egyszerűség, gépvédelem, az előtolás változtatásra meg nem is

    gondoltam. A Csuhásféle megoldás a nyerő. 

    Csak hogy bonyolítsam. A kuplungot Ti a hajtásláncba hová tennétek? 

    Villanymotor- sebességváltó be- sebességváltó ki- kulisszahajtó fogaskerék.

Előzmény: crosspisti (24086)
vaskukac Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24091

Most épp tele van a műhely forgáccsal.

Akkor én most egészségesen, teljes értékű életet élek?

Mert ha így van, akkor ma még nem söpröm össze... :)

Előzmény: Csuhás (24090)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.13 0 1 24090

A google megmondja. De ahogy én olvasom, plexibe öntött hulladék, ami nem csak szép hanem a csakrák/sugárzások/energiák/rezonanciák  birizgálásával gyógyítja is azokat akik ezt a marhaságot elhiszik.

Előzmény: Pomber Béla (24089)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24089

Mi az az orgonit?

Előzmény: Huszár József (24087)
Claude39 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24088

Első tulajdonostól egy nagyon jó állapotban lévő orosz asztali esztergapad tartozékokkal új gazdára vár. Magyar használati és orosz gépkönyv is megvan hozzá.

Irányár: 200ezer -  designhernadi(X)gmail(X)com 

Budapest 

 

 

Huszár József Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24087

Szia, engem is érdekelne forgács (vas vagy alumínium) ha van most is, orgonit készítéséhez. Köszi.

Előzmény: Pomber Béla (19572)
crosspisti Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24086

A gyalugépen a kuplungot fontosnak tartom, ott és akkor lehet vele megállni amikor kell, csúsztatva nagyon lassan lehet vele közelíteni. A löketszámlálót nem tartom ide megfelelőnek, már csak az előtolás változása miatt sem. Marad a mérés, mert a végállás kapcsoló a gép védelmét hivatott ellátni, és akár fogásban is megállítja a gépet.

 

Előzmény: Appeter (24084)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.10.13 0 0 24085

Ha még ott vagy ahol 5 éve, akkor rövidesen bemegyek hozzátok.:-)

Előzmény: Csuhás (24081)
Appeter Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24084

     

           Üdv

 Köszönöm a képeket, valami hasonlókban fantáziálok:

   Előtoló kilincsműnél a stift kiemelése

   Végálláskapcsoló (Te megoldásod)  

   Löketszámláló a kosra szerelve, lehetne variálni (előremenetet v. hátramenetet számol

 Tehát ezeknél a gépeknél nincs gyári megoldás?

             Üdv: Péter 

 

Előzmény: Csuhás (24083)
Csuhás Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24083

Saját kis gyalum alapján mondom: Nekem van az asztal alatt egy eltolható rúd, amin két szárnyas csavarral rögzíthető gyűrű van, ha az asztal eltolja a rudat akkor egy végálláskapcsoló az egész gépet megállítja. Igazából inkább a kifutó üresben járó gép megállítására való. Ha méretre kell megállni akkor vagy a nóniuszt figyelem és az utolsó negyed fordulatot kézzel tekerem, vagy ha extra pontosság kell akkor felfogok egy mérőórát valahova és annak nullájáig megyek. 

 

Kuplung jó ha van mert kezdetben gyakran hibázol, és pl a kos beakad a leszorítóba vagy bármi másba. Ezt kis gépen egy löket kézzel való végigtekerésével  tudod ellenőrizni, vagy nagyobb gépen a kuplung csúsztatásával óvatosan tudod végigjáratni a kost az útján nézve az esetleges akadásokat. Egy picit más stílusú gép mint a többi, könnyebb ütközni, és ujjat becsípni mint más gépen.

 

A gépemről itt van pár fotó, láthatod rajtuk a kikapcsoló szerkezetet is: http://cnctar.hunbay.com/Csuhas/Gyalug%C3%A9p/  

Előzmény: Appeter (24082)
Appeter Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24082

           Üdv 

  Gyalugépről van szó, ezzel kapcsolatban kérem a segítségeteket.

  Hogyan oldjátok meg hogy a hosszelőtolás mindig ugyanott  

   fejeződjön be, hasonlóan az eszterga hosszelőtolásának ütközővel való behatárolásához. 

  Létezik-e erre megoldás, vagy per sacc szemre?

  Mennyire fontos hogy legyen kuplungja? 

 

             Üdv: Péter

Csuhás Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24081

Adj egy email címet vagy írj a csuhas kukac rabbit pont hu-ra.

Előzmény: Pomber Béla (24080)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24080

Mesterem!

 

24065 beírás.

Előzmény: Csuhás (24078)
sauerbruch Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24079

303549787

Csuhás Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24078

Hatékonyabb volna ha felraknál néhány képet, írnál pár szót az állapotáról, a tartozékokról. Illetve az sem mindegy hogy hol van helyileg, tudsz-e segíteni a szállításban, és kb mennyit kérsz érte.

Előzmény: sauerbruch (24076)
sauerbruch Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24077

Eladó egy 6P80 szerszám marógép.Villámjárat minden irányba.

sauerbruch Creative Commons License 2017.10.12 0 0 24076

Eladó egy szovjet marógép.6P80.

Jani301 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 24075

Még mindig keresem azt a B18-as tokmányt amibe belemegy a 18 átmérőjű henger :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!