Inkább ha lehet cserélném a 2.8 tdi-re és azt piszkálnám. A hajtáslánc elbír bármit, mert ami a röhej az egészben, hogy a valaha Cj-ben gyártott legerősebb V8 hidak, váltó és osztómű van alatta.
Az wikipedia szerint 38 és 68 Le közötti változatokban létezett. A forgalmiban van ez a Le adat. A harmadik fokozatban még gyorsul, de a negyediket csak egyenes szakaszon, vagy enyhe lejtőn bírja el. Ezért szeretném fickósítani az autót.
1982-es Jeep Cj7. A hülye amerikai, európai piacra gyártott dízelt, de szerintem direkt kibaszásból egy isuzu munkagép motort szerelt bele. Japánban a c240-es motort targoncákban használták :) Alig készült 2-3ezer ilyen Jeep, kifejezetten Európának.
Sziasztok! Lenne pár kérdésem seat toledo 2003 1.9 tdi 110le asv! Valami gáz lehet a fogyasztásommal! computer szerint 6 os átlagot ir ami eddig tankolások alapján azt mondom elfogadható( inkább vegyesben 6.2-6.3 max) az elmult fél évben elég érdekes dolgokat produkál! tankolok...pl kiirja 140km re elgendő az anyag...átlag fogy irja 6l, most utolsó tankolásnál teszteltem, 7,5 litert tankoltam 91km nél azt mondta h csókolom nem megyek tovább,,,, 8.2 ha jol számolok...vegyes volt az országút és a városi közlekedés... ugy h 2000nél elváltogatva nem hajtva az autót teljesen norm vezetési stilusnál! mi lehet a baj!
Körülnéztem, ezért írtam, hogy ezeket tudom beletenni. Nagy valószínűséggel a 2.8tdi motort fogom megvenni, mert ahhoz van alkatrész, ha kell. A gondom az, hogy nem találtam a neten olyan embert, aki ilyen motort tuningolt volna már. Az érdekelne, hogy egyáltalán bírja-e, mit lehetne kihozni belőle, mi kellene hozzá, stb...
Van egy régi autóm, amit neki álltam teljesen felújítani, átalakítani. Eredetileg egy isuzu c240 típusú 2.4-es kamrás szívódízel motorral szerelték. (48Le) Az autó szétszerelése előtt tettem vele egy próbautat és arra jutottam, hogy teljesen alkalmatlan a mai forgalmi viszonyok között a közlekedésre... Amit egy az egybe bele tudnék rakni a régi motor helyett, komolyabb átalakítás nélkül az az Isuzu Trooper 2.8-3.1 kamrás turbódízelek, vagy a Trooper II-ből és a Fronterából ismert 2.8tdi (4JB1T). Esetleg ha tudok valahol szerezni, akkor egy Isuzu nkr teherautó motor ami 4.2 tdi. Mondjuk ere kicsi az esély. Ezek mind ugyan úgy néznek ki mint az eredeti motor, a felfogatási pontok is megegyeznek. Az autó szépre és jóra lesz megépítve, ezért szeretnék bele egy tuningolt nagyobb motort. Amolyan hobbiautónak.
Csak nem tudom, hogy lehet-e tuningolni ezeket a motorokat és ha igen akkor egyáltalán melyik motort vegyem meg... Marha nagy vas mindegyik, 280-285 kilós, öntöttvas hengerfejes és blokkos lökőrudas motorok.
Hallani kéne ezt a hangot, úgy könnyebb lenne, így csak egy elvetemült tippre futja: a főtengely végén lévő hosszbordás szíjtárcsa gumiágya nem gyengélkedik? Érdekes hangot tud kiadni. Szélsőséges esetben elég rémisztő is tud lenne, és sokszor nehéz megállapítani a hang forrását. (hozzáértőbbeknek: tudom, hogy messze van a szelephangtól ez a hang, de egy tippnek elmegy)
A szabadonfutó OK .a szvezérlés és szíjak, görgők cseréjekor vizslattam , még jó volt (kb 3000 km) Alap esetben a vez.tg bütyke által be nem nyomott tőkéknél a 0,05 mm hézagmérőt tudtam csak benyomni . (A vezértengely csapágyfél síkjától a szelepvégeknek 37+-0,5 mm -en kellene lenniük nem?)
Esetleg (már minden megfordult a fejemben) elképzelhető lehet az , hogy a szeleprugók elgyengülése miatt a h.tőkék nem tudnak rendesen működni? (csak teória) . Sajnos amit hallok nem tudom leírni !
Az lenne a kérdésem, hogy kamrás dízelt érdemes-e tuningolni? Vagy ha lehet gondolkodjak inkább direkt befecskendezős motorban? Autó építés elején tartok, de motorok közül kicsit korlátozott a választási lehetőségem.
Én valami gyárihoz hasonló megoldást szeretnék, ne forogjon szét.
Elég a 300le. Falken téli gumik vannak fent most, de egyenlőtlen útfelületen kanyarba padlóra villog a menetstabilizáló ikonja. Nem vált be ez a márka :)
Még új vagyok ezen a fórumon , de a visszaolvasások alapján remélem nem járok rossz helyen ...:)
Egy kis segítségre volna szükségem . Nem túl rég vásároltam egy AFN B5 passatot aminek a fogyasztásával úgyahogy , menet teljesítményével naggyából , járásával és zajosságával viszont eggyáltalán nem vagyok megelégedve ! A kérésem a következő : nem tudnátok véletlenségből egy elhivatott , hozzáértő TDI hozzáértő szakit ajánlani ,aki esetleg rá tudna nézni a vasra és nem változna rögtön "pingvinné.... " A motorban eddig az oljnyomás főtengely és hajtókar csapágyak lettek ellenőrizve , (szerintem jó állapotúnak mondhatók ), továbbá a hidrotőkék lettek cserélve (INA , a vez.Tg. újszerű) , olaj Total quartz 10w/40 , az előtöltés VAG.- al ellenőrizve , beállítva , csúcsok pedig 180 - 185b. körül nyitnak , porlasztási képük jónak mondható(gyári csúcs). A gépbe elméletileg 240 e. km van , amit a szervízkönyv , de leginkább a kezelő szervek kopottsága is igazolni látszik ...
Egyébként Egerben élek , és itt már tettem pár próbát de sikertelenül . Pedig csak egy csendesen működő gyárias menetteljesítményű masinára vágyom ... de sajnos segíteni a bajomon nem tudott eddig senki . A zaj kicsit hirotőkére emlékeztet (cserélve , bár a régiek sem tűntek rossznak ) . A szelepvégek elhelyezkedése sem mondható hibásnak a mért értékek alapján , továbbá a hengerfej tömítés is gyári két ékes .(de lehet hogy ez nem jelent semmit) Volt aki a szeleprugók elgyengülésében vélte felfedezni a zaj okát , de már az igazsághoz hozzátartozik ,hogy kezdem unni a dolgot és szeretném egy igazán hozzáértőre bízni a dolgot mert zavar a hang!
Az ötleteket , vagy jótanácsokat előre is köszönöm ,
Akkor az adott fórumon nem mondott butaságot a szaki, mert arra a kérdésre válaszolt, hogy hogyan lehetne 400le-t kihozni egy 30d-ből. Én a sajátomra 2.0tdi turbókat raknék, 150, vagy 170lóerős turbókat és boldog lennék, ha lenne 320-330le. Az még mindig kérdéses, hogy befér-e két turbó egy 330d moterterébe.
Nincs gond a két turbóval, raktunk már két geós csigát párhuzamosan mecha labdával és szépen dolgozott.
A széria porlasztónál azért én arányosan nagyobbat keresnék valami CR tgk-ból.
Jenkik 1500LE fölé reszelik a Cummins 5,9-es motorjának CR változatát is.
Két pumpa párhuzamosan, meg giga nagy csúcsokkal játszanak, főleg a soros adagolós átépítéseknél. De ott 1800LE+ 7000+ fordulat, és valami 6*0,50 körüli csúcsok rémlenek. Rá lehet keresni...
A railnyomást szerintem értelmetlen feszegetni, az 1600bar is horror, ha fordulatot emel az ember(kavitáció fokozódik), inkább porlasztó keresztmetszetben kell fölfelé menni arányosan a kívánt teljesítményemeléssel.
Kb úgy mint az 1,9tdi-n a gt2360, csak itt a köbcentiből adódóan lenne erő azért szívóként is, ráadásul a BMW alapban magasabb fordulatra hangolt motor mint a VW. De a gt1852-est én is racionálisabb választásnak gondolnám, mert azokon is kifér 350LE. A 2*2056-on már 400 LE felett lehetne gondolkozni.
Sziasztok! Van egy Renault Megane típusú autóm 1.9 DTi motorral amely villanyos adagolóval 98 lóerőt tud gyárilag.Ezt szeretném kicsit feljebb tornászni.Nem szeretnék olyan durva tuningot ,csak kb 130-140 lóerőnyire,meg a nyomatékot is felnyomni legalább 280 Nm környékéig. Kezdetnek mechanikus 11 es adagolóra gondoltam és Garret gt1749VK típusú turbóra (úgy emlékszem változó geometriás). Gondoltam még olajszivattyú tuningra is a megnövekvő mechanikai igénybevétel miatt.Szerintetek jó felépítés ? Tippeket,véleményeket várok!!!
Részletekbe sajnos nem mentek bele, de nagyon úgy fest, hogy már a 204lovas is piezos, mert a 272 lovas tutira az, mégis mindenki azt írta, hogy plug&play. A két turbó meg valószínűleg úgy lenne megoldva, ahogy írtad, de azt csak elméleti síkon feszegették, konkrét építésről nem tudok. Valaki kérdezte, hogy lehetne ebből a mociból 400 le-t faragni és erre egy "tdimeister" nevű szaki írta, hogy szerinte 2db 2056 a legegyszerűbb. Amúgy úgy tűnt, kb annyira megbecsült tagja külföldön a tuning társadalomnak az ember, mint a mi Krézink. Ezért gondoltam, hogy talán nem beszél butaságot.
Nyáron izzítás nélkül fél fordulatra indul.Télen 10másodperc izzítással 2-3 fordulatra indul. Ha jó az önindító,és az akksi. 74-es akksi legalább kell bele. Az önindítót megnézném hogy nincs-e tele porral.
Szia! Szabin vagyok, ezert unalmamben felturtam tegnap az osszes angol nyelvu forumot, ahol szo volt az M57N 306D2 tuningrol.
Elore szolok, hogy laikus vagyok a temaban, igy csak leirom, amit leszurtem az olvasottakbol, az esetleges butasagokert felelosseget nem vallalok :D
Alap a nagy cooler es a szellos kipufogo. Ha nem akarod az egekbe novelni a rail nyomast es tulterhelni a kis-es nagynyomasu szivattyukat, valamint az injektorokat 100%-al terhelni, akkor kellenek E60 535d injektorok (csak a 272lovase jo bele). Gyari kuplung 300le felett mar nem nagyon birja.
Turbora az opciok:
1. Az altalad linkelt, vagy barmely egyeb hibrid turbo
2. Modernebb 3literes motorok turboja, ujabb 30d-k turboja jo lehet 320-330Le-ig
3. Hino teherauto turbo (kb. lehetetlen beszerezni)
4. 2db 2056 (nekem ez a legszimpatikusabb, bar kerdes, hova ferne be a motorterbe)
Nagyon kevesen nyulnak bmw-hez. Valoszinuleg megvan az oka. Nyilvan a mercedes motorokat sokkal konnyebb tuningolni es tartosabbak is. Nekem ezzel az a gondom, hogy ott meg tobbnyire egy fos auto van a jo motor korul.
Helló! Nem épp tuning, de szerintem ti tudnátok hozzászolni a dologhoz: Lenne nekem egy Fiat 1.9 TD motoros autóm.A probléma az, hogy hidegen 8 óra állás után egyszerűen nem hajlandó beindulni, függetlenül a hőmérséklettől (ha 20 fok van reggel ha -3 teljesen mindegy).Ha nem áll ennyit az autó csak 5-6 órát,teljesen kihűl de mégis egy pöccintésre indul gáz nélkül.De már ha áll egy éjszakát akkor csak teker,szürkén füstöl a kipufogó és semmi,egy akkut nyugodtan le lehet vele meriteni.Húzásra v gurulásra (dombon lakom :D ) gyúlik egyből.A szűrő és az adagoló között átlátszó cső van,levegő nincs benne. Izzitógyertákat próbáltam, izzitani izzitanak de 2 db már igen lustán, cserések lesznek.Más csúcsokat is próbáltam, ugyanez a jelenség.Előtöltést próbáltam adni, csökkenteni is nem változik a dolog.Ha valakinek van valami ötlete nagyon szivesen venném. Köszönöm!
Akkor egy rövid történet :) Idáig csak benzines Német autóim voltak. Most úgy alakult, hogy dízelre váltottam mert asszonynak ez az autó tetszett. Viszont maradt egy kis pénzem, amit most szeretnék tuningra költeni. De a dízelhez annyit értek, mint az atomfizikához kb. Szóval ha valaki tudna segíteni, azt nagyon megköszönném. Chipessnél már volt a kocsi, de még mindig kevésnek érzem.
Sziasztok. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Megvettem életem első dízel autóját és szeretném egy kicsit felhúzni. Kérdésem az lenne, hogy az 502-es porlasztócsúcsok jók e egy alfa romeo 1.9 jtd-be? 1999-es, 105 lovas volt gyárilag.
Van egy 1.9 PDTDI, 105 LE, 250 NM, BSV motorkódi Skoda SuperB-em 315 000 Km-el. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy biztonságos tartományban, ahol nem károsodik semmi lehet chippelni? Sokan mondják azt, hogy ebből a motorból ki lehet kb 30 lóval többet s 320NM körül. Ez igaz, be merjem vállalni? Nem fog semminek megrövidülni az élettartama? Nem fog egy kis füstöt sem kiadni magából (mert most nagyon szépen megy) ?
Ha ez mind igaz, akkor vajon miért hagynak ennyi tartalékot az autógyártók a motorban?
Miben különböznek az 1.9 PD motorok azon kívül, hogy van 105, 115 és 131 lőerős motorok? Csak a szoftver más rajtuk?
Nem hinném hogy gyári lenne,a gyárban a Bosch számot nem szokták kiköszörülni a házból,vagy tévedek? Zoli Úr ha már kapcsolatba léptünk,csak Boschal érdemes foglalkozni vagy jó lehet ilyen superdiesel is vagy valami más is?
Köszönöm, ezeken túl vagyok. Az EGR kiiktatáskor ki lett takarítva a szívósor, egyszer ledobta az intecoolerről a csövet, akkor az egész töltőrendszer normálisan meg lett csinálva. A légtömegmérő egy érdekes dolog. Meghalt benne, épp nagyon hóvége volt, vettem bele egy kínait. Ment mint a mérgezett egér, de iszonyatosan kormolt, valamint sebességfokozat és fordulatszám függvényében (3-4500, 4-3500, 5-2700) hibakódot adott, és letiltott. Aztán jött a hó eleje, vettem egy boscht, ezzel semmi korom, de a teljesítmény is elég gyári... Ami még érdekes, hogy az EGR hiányától sem érzek túl nagy változást, azon kívül, hogy nagyon lassan melegszik a motor. Talán annyi, hogy eddig negyed gázig semmit nem csinált, és utána indult meg, most amennyire nyomom, annyira megy. De igazából csak az mászik az agyamra, hogy ha tempósabban akarok felhajtani pl egy sima országútra, mert sokan jönnek, akkor nagyon el kell találni a fordulatot, mert 1500 alatt reumás teknős, 1800 fölött meg kapar. Az 1500 alatti tartományt szeretném csak erősíteni, hogy egy sima lámpánál elindulásnál ne tartsam fel a sort. A többivel elvagyok, nem élményautónak vettem, az egyetlen igazi élmény a fogyasztásmérő benne :D Akkor megúszom egy chiptuninggal, ennek örülök. Köszönöm nektek a segítséget!
Szerintem ilyen hétköznapi használatra elég egy chiptuning, megúszol egy csomó átépítési munkát. Rugalmasabb karakterisztikát lehet csinálni a gyárinál és akkor már használható lesz.
Van egy 2.0 DTI Astrám. Nem rossz, de lehetne jobb is, jön megy közlekedik, jól fogyaszt, de elég lomha. Adagoló teljesen felújítva, EGR szelep kiiktatva, turbónak különösebb lógása nincsen. Benzinesekhez vagyok szokva, ennél jóval gyengébb benzinesek is szépen megindulnak alulról. A cél nem egy széttuningolt alázógép, csak egy napi közlekedésben jól használható, rugalmas, alul is fürge autó lenne. A chiptuning az biztos bekerül, de azt szeretném itt a nagyoktól kérdezni, hogy segítene-e a dolgon valami mechanikai átalakítás. Gondolok itt valami VG turbóra, esetleg (bár úgy tudom, alacsony fordulaton mindegy) nagyobb befecsikre, nagyobb intercoolerre, stb. Ha ezek segítenek, akkor a chipet már ehhez íratnám. Az autó tervezett élettartama kb 200.000 km, az adagolót ezért is újíttattam fel közvetlen vásárlás után, és ezért sem szeretném nagyon szanaszét terhelni a gépet a lóerők érdekében. Alapvetően higgadt közlekedés szokott lenni az autóval, csak főutakra, pályákra felhajtáskor, lámpától induláskor, és előzéskor jól jönne némi többlet. Előre is köszi minden tippet azon kívül, hogy vegyek egy gyárilag erősebbet :)
Akkor le kéne vagy nem kéne :) cserélni az adagoló elemet (eredeti 10-es vagy 11-es ) eredeti hullámos tárcsával, illetve porlasztócsúcs cserével (502-es), gt2052v turbó plusz hozzá való cooler és természetesen az egész összehangolva egy újabb chippel. Így elérheti a 180 paci környékét. Ez jól hangzik.
Urak Iveco Daily porlasztócsúcs alternatívák? Le kéne őket cserélnem,de nem feltétlenül akarok drága(ésszaris) Bosch csúcsokat venni,helyette van valami? 88-as,2.4(5) TD
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, nemrégiben szerencsés tulaja lettem egy Seat Ibiza 1.9 tdi gt-nek (ASV-motorkód), és szeretnék kihozni belőle annyit, amit csak lehet egészséges kereteken belül. Ami eddig történt az inkább az alapozás volt: kettős tömegű egytömegűre cserélve, kevlár kuplungtárcsa.
A futóműben nem történt változtatás, csak alkatrészcsek cseréje újra (lengéscsillapító, féktárcsa, fékbetét, szilent stb.)
Illetve kapott egy chiptuningot (nem tuningbox!), ami körülbelül 20%-ot dobott rá (forrasztós volt, de kerettel lett visszaépítve).
Gondoltam még egy nagyobb turbóra+ cooler. És itt kérdezném meg, hogy elegendő-e a nagyobb turbó+ cooler a többlethez, természetesen újra chippelve majd az egész vagy szükséges az adagolórészhez is hozzányúlni? Illetve milyen turbót ajánlotok rá? GT20 A6-ról megfelelő lenne?
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy sima 1.7 TD motor. Bosch adagolós. A probléma az hogy nehezen indul, ha csak a műszerfali izzítólámpát várom meg. Mikor elalszik és indítok legalább kell neki vagy 7-8 másodperc hogy beinduljon. És függetlenül attól hogy meleg vagy hideg a motor. Most hogy ilyen hidegek vannak már reggelenként ha megvárom egészen azt hogy a relé kattanjon akkor már szépen indul rögtön. Megyek 50km-t meg állok valahol egy kávéra és már melegen megint nem indul. Ugyanúgy meg kell várni hogy kattanjon a relé. A kompresszió meg lett nézetve, az jó. Az adagolót is megnézték az is jó. Izzítógyertyákat kapott újakat az is jó. Kulcs elfordítássakkor a feszültség ki megy a gyertyákhoz tehát izzít. Illetve hidegen még olyat csinál hogy ha megszűnik az utóizzítás akkor egyenetlenül jár és kis füstpamacsokat köpköd. De ha elindulok vele már abba is hagyja. Ez esetleg lehet azért mert a szerelő több olajat rakott bele mint kéne?
Aláztam meg audit 1.9 pdti ami úgy füstölt mint egy téglagyár.Az miért van?Enyém szinte alig kormol.Adjatok már tanácsot mit mire kell cserélnem.Köszönöm.
Helló.Segítséget szeretnék kérni tőletek.Adott egy Octavia 1.9pdti Bxe motorkóddal 77kw.Motor vezérlőt kiolvastam elküldtem módosításra maximumot kértem.Minden gyári még.Vissza töltöttem a módosítottat.Gyorsításkor turbó nyomás 1.5 bar.Vissza esik 1.1 re de ezt tartja végig.Hozzá kell tennem brutális erő növekedés lett.Mostantó lettem dízeles:-)Lehet ezen még növelni?Vagy mit kell módosítani?Ez normális,hogy esik 1.1 re?Idáig benzinesem volt 1.8 rs.Mit kéne cserélnem mire?Segítsetek szarok a benzinre ha itt ekkora nyomaték van:-)
hello. érdeklődnék, hogy most veszek egy jeep cherokee 2.5td 95 évjáratú. ez vm motoros. 106000km van benne. komolyan. 2 éve áll. ezután érdeklődnék, hogy milyen ez a motor, mert elég sokat lehet olvasni . jót és rosszat is.
Szia én most építek egy vr6 mk4 golfot, a haldex-et építjük át, a szivattyúja meg kapja majd állandóra a delejt, és a szelep vezérlés jön ki és épül át, az eredmény egy potival szabályozható 0-tól 50-50% ig állíthatóság lesz, és zárt pályán fog közlekedni, így az ABS is off, igazából csak nyélgázon kapja majd, kb a jövőhétre kész lesz a haldex az esztergályosra várunk utána majd kiderül az élettartam is.
Egy ismerősnek szarik be a terranoba (2.7d) a porlasztók. fehéren kezdett füstölögni, gyengült...ebbe lehet rakni értelmesebb csúcsot, vagy vegye meg a hozzávaló utángyártottat? Azért lát terepet is a gép, jól jönne neki néha plussz ló... Viszont nem akar a dakaron indulni, és nem akar felugrani a falra helyből...
Nekem kettesben van a 6gang 4motion 215/45 17el megy 6.-ban 3000-nél 140-et nekem tetszik forgós motor mellé jó ez :) kettőből lehet indulni ha netán nagyon el akar rugaszkodni az ember :D
Igazad lehet, nyilván mindenki sajátmagát érzi a legnagyobb pilótának.Lehet, hogy én is nyomi vagyok de az auto is erős meg sok a külsö tényező aohva kell figyelni és ha egyszer elfordul a kerék nehéz megegyszer megtalálni azt a pillanatot ahol minden jo.Ezért nm akarok sok idöt gondolkodni meg hegyezni magam a gumi és a saját határaimon.Senna is 3 kerekü bicajjal kezdte meg énis csak Ő tehetségesebb volt.
A lényeg ,hogy ki kell valami okosat találni nm csak az esö miatt hanem az uncsi téli napokra is
Köszönöm az infokat,az a bajom , hogy most nagyon rá vagyok hegyezve erre az összkerék témára.Esetleges b opcio , hogy nézek egy g3 tdi syncrot ausztriába és abbol összeszegelem.
Ami még fontos kérdés ezek birják amugy a gyürödést?
A nagy baj az a kocsoval ha elkezd esni az esö használhatatlan 1.3 8 szelp stiftet képlelen vagyok leütni esöben, ha nem nyomom a gázt nm megy ha nyomom akkor 1-4 ig csak kapar.
Száz szonak is egy a vége a nyomatékot az utra kell tenni esőben is, a 4 motion nekem drága 1 cseppet
Ismerös e valakinek ez a váltokód?AME g2 be szeretném beletákolni elvileg egy syncro hajtás váltója.
Annyi biztos, hogy köteles válto.Gyanus ,hogy vmi benzintemetöé(g60-vr6) lehetett az nm lenne baj ha nm lenne nagyon rövid.
Alegfontosabb kérdés, hogy a ctn koduhoz képest mennyivel rövidebb vagy hosszabb(pl CTN 30001/min 5. benKB 130 km/h asd 140 drw 169 stb)vmi ilyesmi adatot szeretnék
Idővel javították, vagy ilyen szempontból mindegy, hogy 2008-as, vagy 2011-es az autó? Amúgy bírna ez az OM651 motor némi tuningot? Pl. egy jobb chippel 250 körüli lóerőhöz mit szólna a moci, váltó, kuplung, lendkerék?
Olyan kérdésem volna, hogy az általad épített adagolókon minden esetben szerepel a "kz ... x ... " számsor?? Vagy ha nem akkor van valamilyen mód hogy fel lehessen ismerni az adagolóidat? Fontos lenne mert a hétvégén megyek megnézni Ózdra egy kombi 80-at amiben mechanikus épített adagoló van, és ha a Te terméked lenne akkor nagyobb bizadalmam volna hozzá....
Illetve Szerintetek mire érdemes odafigyelni egy ilyen "tuning" autó vásárlásakor mecanikus adagoló (bár a srác nem mondta még hogy milyen) 2052 es csiga 1,5 bárral race csúccsal...
Üdv mindenkinek.Az alu fedeles és a lemezfedeles adagoló közt van külömbség?Azon kívül hogy a központosító perem más átmérőjű.És ha igen akkor miaz??Előre is köszi.
Mi a baj azzal, hogy az átépítést egy papírozható, de kikopott számú 1,6TD intercoolerrel csinálod végig, ami aztán elköszön az autóból eladásig. LT-nél biztos kallódik 1-2 indítható TD motor is.
Amúgy még régen (amikor drága volt a TDI motor) csináltak Kréziék 1.7TDI-t, de a projekt költségvetése már évek óta erősen minuszos, manapság meg pláne. Amúgy manta-z nek írhatnál egy levelet, lehet tudna segíteni a hivatalos TDI beépítésben, és akkor meg van oldva.
"Itt németben a szerelőknek diagnosztikai csati nélkül nem megy. A nagy okosoknak..."
hat nem tom, de ma delutan a szomszed szerb lakatos mutatta a roman haveromnak, hogy a hegesztesnel behullamosodott lemezt hogy kell acetilennel es egy vizes ruhaval egyengetni...
az! eltekintve a delphi befecsitol. talan akkor lenne igazan echt, ha bosch lenne rajta. de azt lesporoltak a svabok... aztan jol megfiztettek, mert behaltak a delphi-k
Igen, bele lehet. Feltételezve, hogy 1.9TD-ről beszélsz. Bele kell fúratni (marni) a főtengely helyzetérzékelőjének a helyét, és nem ártana hosszabbra alakítani a fekvőcsapágyfedelek csavarjait.
Az első mondaton hiába is agyalsz,itt csak a népautókat ismerik,és másra nem hajlandóak reagálni,nem csak franciára olaszra sem. Ezért olvasgatok itt egyre ritkábban.
van rajta valami bowdenes vagy elektromos dúsító? (előtöltés szabályzó) ha nincs vagy van csak nem reagál rá,akkor lehet az hogy valamitől nagy a háznyomás,és az nyomja el az előtöltést.
Amint látom peugeottal nem foglalkozik senki, se itt sem máshol. Akkor megkérdezem ugy, mintha nem is francia autoban lenne a dolog.
A porlasztócsúcsaim 175bar-ra lettek állìtva.
Nehezen indul a gépezet. Ha az elötöltést állìtom, akkor eszmèletlenül csörög. Nincs köztes pont. Vagy csörög kibaszottul, és jol indul, ha visszaveszek belöle egész picit,már szarul indul és nagyon csörög. Amikor kibaszott nehezen indul, akkor elfogadhato a hangja.
A porlasztó elemre, vagy házra van irva a 175bar.
Ez sok lehet?
Ötlet??
Bárhol kérdezösködök levegönek néznek az összes dieseles,peugeot-os forumon. Ez ekkora nagy dolog?
Adagolós alufedeles ALH tdi- n vezérléscsere esedékes. Érdemes +15 ezret adni a gyári vezérlésért és vízpumpáért, vagy mehet bele nyugodt szívell a Contitech garnitúra? Esetleg tipp vízpumpára,ha már nem gyári menne bele.
Kompreszió az rendbe van, azt megmérték. Elméletileg az adagolót is szétszedték és az is jó, bár szerintem azt ki se vették a kocsiból mert a csavarokon látszik hogy már jóideje nem nyúltak hozzá. Anélkül meg bent a kocsiban biztos nem tudja átvizsgálni szerintem.
Üdvözlet mindenkinek! Egy kis ötletre lenne szükségem. Adott egy 1.7 TD punto. Mikor hidegen indítom akkor az elején szépen jàr a motor ám mikor megszünik az utóízzitás akkor egyenetlenül jàr és szürkés fehéresen füstöl. Ha elindulok vele akkor pár száz méter utàn megszünik és szépen jàr. Van ötletetek?
Természetesen a turbó is,és az interculer le lesz cserélve rajt.Nekem csak az adagoló átalakításához,és a porlasztók beállítására kellene egy hozzáértő ember.
Látom itt akad hozzáértő, ugyhogy talán válaszra lelek végre.
Kezdem az elején.
Peugeot 306 1.9 td 92ló full mechanikus minden.
Bosch XUD210 adagolo.
Kezdetektöl fogva nem indult szépen.
Már így vettem, gondoltam porlasztócsúcs csere és kész.
Telt múlt az idő, porlasztó maradt, nehéz indításhoz hozzászoktam.
Egyszer úgy döntött, hogy kihagy vagy nem is tudom mit csinál. Menet közben mint amikor elveszed a gyújtást le akart állni, padló gázon 1000-es frdulat, fehéren füstöl mint a pelenkagyár. 3-4km gondtalan, majd ismét le akar állni, átnyomom a gázpedált a tűzfalon, hogy életben tartsam és 2-3 perc küzdelem és 2-3 telefüstölt utca után ismét semmi baja.
Először ezt szeretném megfejteni, késöbb vázolom a folytatást.
Sziasztok.Olyan tanácsot szeretnék kérni,hogy adott lenne 1 gyári 1,9 tdi 1Z-s motor,adagoló.Ennek az elektromos adagolóját ki tudná átalakítani úgy,hogy kb. 180 Le-ig bírja szállítani az üzemanyagot.Természetesen a porlasztócsúcsok is a gyáriak.Ezeket is le kellene cserélni nagyobbakra.Ha tudtok az átalakításhoz hozzáértő embert,kérem írjátok meg az elérhetőségét.Előre is köszönöm!
Üdv mica-r! Annyit megtudtam, hogy elvileg ajm hajtókar.Az 1z-be más a főtengely mint az ahf-be? Abba lehet ezeket rakni ahf-be nem kivitelezhető?Mennyi érhet ez?4hajtókar+4 dugattyú,gyűrűk nélkül.köszi
Nem azén autóm. Megírtam vkinek, a gyári mért 130le-ből 147-re sikerült. Nyomaték lett de felül mintha nem lenne üzemanyag. Más is próbálta előttem megírni ő is hasonlóan járt vele.
Neked van rajta chip, vagy erre nem is erdemes? Mas autoimban volt, de ebben bizonytalan vagyok, ugye az adagolo meg a porlasztok nem mennek el annyit mint az emlitett 90-110 lovas atombiztis tdi motoroknal.
Sikerült négy PD hajtókarhoz hozzájutnom. Azt hogy melyik motorból valók azt,hogy tudhatom meg? VW golf 4 AHF-be szeretném beépíteni. Mérés alapján,hossz,csapszeg furat egyezik viszont a hajtókar csapágy mérete nem. Össze lehet ezt hozni egyáltalán? A hajtókar belső mérete kb 53,5 .A főtengelyé 47,5. Létezik ekkora hajtókar csapágy? Aki tud segíteni ebben írjon.Köszönöm.
ugyanakkora kivezerlesnel alacsonyabb fordulaton magasabb nyitonyomassal kevesebb nyal jut be. magasabb fordulaton inkabb a csucs meret szamit. krezi szerint a hatar vhol 2000rpm kornyeken van.
==> ergo 2000 alatt meghagyhatod az ALE pumpajellegmezot. (bar en komplett az AFN jellegmezot masoltam bele 0.216-hoz(ujonnan 220-ra allitva) es 3000 felett 5%-kal csokkentettem, de szerintem kulonben is megtette volna)
Hringes nincsen még fent. Annyi időnk nincs foglalkozni az autóval, hogy egy éve felkerült rá egy külső WG (GTB 2260 mellé) és hogy beállítsuk. Zárt állapotában kitámasztottuk a töltőnyomással ideiglenesen, míg nincs időnk behangolni, azt azóta majd 5 versenyen ment így... Bowdenes adagolóval megy 1,9MJet, de az egyetlen adagoló ami ilyen motorra készült és az is csak saccra, az sincs befinomítva. Most is futómű gondjai voltak legutóbb, valami elment benne, a féltengely beleért a kasztniba, azt így ment 2:06-ot. Mondtam Pirinek, hogy tegyük be a motort szezonon kívül egy utcaiba, hogy legyen idő finomhangolni, de arra sincs se idő se pénz. A motor 3 versenyévadon van túl ezalatt egy turbó ment el rajta, egyszer cseréltünk rajta szíjat meg olajat minden szezon elején. Ezen felül a motorral nem foglalkoztunk. Portolt fej és a két veztengelyt kivéve széria a blokk. Nagyobb kipufogótengely kéne H hajtókar, kicsit kisebb kompresszióviszony (széria) egy jobb szívócsonk (az is széria) meg behangolni a WG-vel. Most 2,2-2,3baron megy minimális füsttel. www.youtube.com/watch?v=6_cOUxaCicU (ha megállítod 0:03-nál akkor láthatod a füstöt padlón a célegyenesben)
1 hét munkával meg tréninggel, és ha kivehetnénk belőle a 80kg súlyt amit berakatott az MNASZ akkor 2:00 körül tudnánk vele. Ugyanez a motor meg kisebb kasztniban még jobb lehetne. A 2,4-es lenne az igazi de nincs hozzá váltó, mert az 600NM felett lenne, és már ez a motor is túl nyomatékos neki.
mondjuk 5sec az k..a sok a ringen de 2-3s az reális lehet.580 lovas skyline húz hasonló időt semislickkel.a time attacken 2:00 belül nagyon komoly autók mennek radical,Bartos féle kipakolt 6os evo...
igen, kb most annyira saccoljuk. gyári kuplung csúszik 3.-4. padlóra. várjuk a kevlárt :)
Garrett T25 került rá a felfogatás gond elkerülése miatt. Geo-s nem ajánlott senki kamrás motorba, ezt találtam megfelelőnek. Tudom hogy nem a legújabb/legjobb de amit kell azt megteszi. (legalább a Emap értékel lejjebb toltuk...)
Adagoló lett építtetve (egyenlőre 10es nyomóelem... tapasztaljuk, hogy mennyit bír a blokk) hogy ne írjak regényt: mecha adagoló, nagy turbó, nagy cooler, nagy ac, 60as nyitott rendszer. elértünk egy olyan pontot hogy azt mondjuk rá ez már igen, de hova tovább? csúcs kilőve akkor... egyedileg fokolt vez. tengely? egyedileg méretezett pufferelt szívósor? ...? Köszönöm hogy válaszoltál.
Az interneten számos ember és szakirodalom foglalkozik TDI, PDTDI tuningal... de régi kamrás mocik húzásával alig. amit tudok tudást azt szeretném magamba szívni :)
Nem sok kocsiban lehet, nincs nagy mennyiségben dízel versenykocsi. Pl nem tudom mivel mennek a versenykamionok?
Fiat Punto R3D talán Bosch cuccal ment, Pár éve láttam 20d BMW endurance versenyautót, abban Bosch motrosport volt a vezérlés, biztos van még példa, de gyakorlatilag csak benzinesek a szgk versenykategóriák.
Félek hogy a tudásuk messze nem azonos az árukkal, és a marketing róluk több mint túlzás.
A Piri motorja egy kicsit jobb futóművel, fékkel vastagon 2:00 alatti köridőt tudna a Hringen. (most is tud 2:05-öt úgy hogy a Piri vezeti, új gumira még sose tellett, gyári váltóval, évi két versenyen ül benne, és 80kg súlyt rakatott bele az MNASZ igy 1200kg a kocsi).
Magyarul kb 1,5milből készült autóról beszélünk. Mennyivel lenne gyorsabb szerinted a Bosch dobozzal, vagy mennyibe kerül egy olyan 1200kg-os autó ami tudja ezt?
Sziasztok! E36 TDS (M41-M51) motorblokkba létezik valamilyen belefaragható nagyobb áteresztőképességű porlasztócsúcs? (pl MTZ50...?) Valaki csinált már hasonlót kamrás motorba? Építő-segítőkész jellegű válaszokat köszönöm!
Szerintem itthon nem sokan. Elég drága minden hozzá, ha jól emlékszem. Bosch Motorsportos mérnöktől kaptam katalógust, meg elmesélte az árakat dízel fejlesztésre, aztán a páciensemnek el is ment tőle a kedve...
Köszönöm! Már holnap be lesz építve, de lehet ma is befejezték, csak nem beszéltem a szerelőkkel.
Remélem a legjobbakat :)
Más. Azt mondta egy adagolós, hogy a 320d az egy elcseszett motor :( Úgyhogy le vagyok törve. Nem volt időm beszélni vele, kíváncsi lettem volna az indokokra. Mert hogy 260.000km-nél kicserélem az adagolót, szinte nem is tétel, viszonyítva a futáshoz. Ja, az autó "csak" úgy hozzám került, nem a napi kocsim, az egy benzines turbós, elsősorban nyerészkedési céllal vettem meg, adagolóhibásan. Aztán elgondolkoztam, hogy marad, mert amúgy nagyon korrekt, jól felszerelt, megkímélt autó.
Nem mondta, hogy adagolóelem. Dugattyút mondott, az meg bizonyára az előtöltés állító, (valószínűleg ő sem tudja miről beszéltek neki) az szokott bennük megszorulni. Mondjuk ilyenkor többnyire a ház is cserére szorul.
Egyébként sincs a VP44-ben a hagyományos értelemben vett adagolóelem.
Pl. dugattyút... Mert ezt mondta az egyik szerviz, aki nem is kicsi a témában. Nem magamtól találta ki :)
Ha ennyire ki okosítottad magad a témában akkor miért itt kérsz tanácsot ? :)
Nem kérek már látod :)
Az alapkérédsed az volt, hogy ki újít fel VP adagolót 100-150e Ft-ból.
Még mindig senki.
De. Felújítja bárki, ha nem kell az elektronikához nyúlni. Ha komplett felújításról beszélünk, kvázi csak a ház marad az eredeti, akkor meg nincs meg az említett 200-ból, inkább 3-ból sajnos.
Azt hittem van itt tapasztalattal rendelkező ember, de eddig jól meghúzódott a háttérben.
Akkor leírom: ha mechanikai baja van, olcsóbb a javítás, ha meg elektronikai, akkor drágább. Ha a kettő együtt, akkor lehet 3k is. De ha pl. csak úgy van megszorulva, hogy polírozható, hát akkor még 50 sincs, mégis meg lett csinálva. Elég volt 3 adagolóssal beszélnem, ugyanezt mondta mind. Attól, hogy általánosan sok tudatlant behülyítenek emberek ezzel a 2k-val, még fingja se lesz róla, hogy mi miért annyi, mikor lehet olcsóbb, de ha befosott az elektronika, az magában 2k lesz, így is úgy is. Hát ennyit kellett volna leírni ha már valaki észt oszt, hogy lássa mindenki, azért szólt hozzá, mert tudja miről is beszél. Az adagoló valóban nem lesz felújítva, de csak azért, mert egy fél angolból holnap szedetem ki azt az adagolót, ami utána tisztítással együtt lesz meg a felújítás feléből, mellesleg 30ezret futott. Hát ezért nem lesz felújítva. Ha nem lenne más, nyilván kifizetném a komplett felújítás árát. Illetve azért kérdeztem, mert nem volt fogalmam róla. Azt mondom ezek után, fizessen ki felújításra mindenki nyugodtan kétszázezret, egészségére.
Sziasztok. Egy kis segítség kellene. Porlasztó csúcsot keresek VW 1.6TD-hez DNOSD293-ast jó fajtát de nem horror áron. Kerestem DTP csúcsot de sehol nem találtam,vagy esetleg mit javasoltok?
Én 2misiért szeretnék hibátlan 3.0tdi Q7-est, de mindegyik 5 körül van, meg még inkább felette. Nagyon úgy néz ki, hogy még egy darabig nem lesz Q7-esem, mint ahogy Neked sem lesz felújítva az adagolód. :P
Sziasztok. Ajánljatok nekem olyan szakit légyszi, aki korrekt áron újít fel adagolókat. Egy E46 320d adagolójáról lenne szó. 100-150 között nem lenne rossz, e ettől többet nem adnék érte és eddig csak olyat találtam aki 200-ért csinálná meg.
Ez egy Monster Max KD nevű thaiföldi cucc, melyet az ECU elé kell bekötni. 5 térképet lehet bele programozni, melyek között menet közben is lehet kapcsolgatni. Többek között a MAP, MAF, SCV, FRP, PRD, TPS szenzorok értékeivel és a befecskendezéssel lehet játszani:
Ez van, ebből kell építkezni. Elvben most készül végül egy adagoló, kollega talált valakit, kiváncsi vagyok mi lesz belőle. Bár padon mérve úgysem lesz, de reméljük azért valamire alkalmas lesz. Ha más nem, elrettentő példának :D
"Nekem mindegy, vettek egy bontott 110lovas afn-t gyari allpotban, de ugye az elektromos adagoló (meg még 1-2 kiegészítő) miatt nem betehető"
meg lehet irni ugy a vezerlot, hogy immo nelkul, K14 (JX turbo)-el, legtomegmero es mas salangok nelkul EDC-vel rendesen menjen.
persze egy elektromos gazpedal (kabelkorbacs, vezerlo) akkor is kell...
"Tökmindegy mit bír a váltó, ha szétesik, kap másikat"
vegyetek egy V8 chevy van-t, olcsobb lesz a fenttartasa. nekunk a 170ekm-t futott Dokaba meghalt az 1,6TD-vel 1 valto, majd az 1,7TD-vel egy masik. (es a 1,6-1,7TD-k nyomatekban meg a szeria 1Ztol is elmaradnak...)
Bar en elektromosan hagynam, lehuznam 38mg-ra az max. IQ-t de ez kitartanam 4600-4800-ig, mert rövid a valto (esetleg egy SDI tengellyel kombinalva)
De sok szonak is egy a vege, leginkabb azt csinaltok amit akartok.
haverom is most keszul T3-ba AFN-t rakni(AAZ HF-s lett, es van egy AFN-e), majd referalok mi lett belole
Nekem mindegy, vettek egy bontott 110lovas afn-t gyari allpotban, de ugye az elektromos adagoló (meg még 1-2 kiegészítő) miatt nem betehető. De a régi adagolót (ami a meghalt mocin volt) nem akarták feltenni, mert egy kókánymester 1,6ba való elemekkel rakta össze. Szóval valószínű elég gyenge lenne a konfig. Ezért kéne egy olyan mechanikus adagoló amivel üzemelne az afn motor 110-150le között. Tökmindegy mit bír a váltó, ha szétesik, kap másikat. (de elvileg a régi motor 160lovas volt, és nem volt váltó gond, ezt mondták). Igazából városi használat alkatrész szállításra, nem gyorsulás meg 1tonna rakott súly stb..
t3 valtok kozul a legerosebbek sem birnak 200Nm-nel többet! Renault UN1 valtot vagy Passat B5/A4 valtot fejreforditva szokas berakni, ha több mint 200Nm-t akarsz.
200Nm-t is csak akkor birja tartosan, ha a delafrikai verzio olajterelolemezeit rakod bele
Sziasztok! Van egy golf 3 ALE motorkódos tdi-m és vettem hozzá egy gt1749v turbót, 5x024-es race csúcsokat és a programot átírják, az lenne a kérdésem, hogy ezzel a konfiggal kb milyen erős lesz az autóm, jah és a csúcsokat hány báros nyitási nyomásra kéne állítani? Köszönöm! Hali!
2. autóként használom a Toyotát, többnyire télen vagy ha trélerezni kell, így évente max 4-5000 km-t megy. Volt benne egy chiptuning, de sokszor letiltott az SCV szelep miatt. Az üzemanyag mennyiségével volt probléma, a vicc az, hogy a mostani, sokkal komolyabb vezérlővel jóval több üzemanyagot tudok adni a motornak, mégsincs tiltás, pedig az SCV szelep (még) gyári.
Sok ilyen átalakítást csinálnak az ázsiaiak, náluk ez a "Stage 1" szint: IHI RHF4 turbó (2.0 bar) + nagy IC + ECU tuning + nagyobb csúcsok (csak nozzle csere) + kipufogó. Ezekkel mérnek főtengelyen 270-280 lóerőt és 560-580 Nm-t. Én legegyszerűbbnek a 3.0l Toyota vagy a 3.2l Mitsubishi geós turbót gondoltam, de ezekről még a legelején felvilágosítottak a thai srácok, hogy sajnos teljesen más a VN turbós és a sima motor ECU-ja. Ezután merült fel az Iveco, de akkor az is felejtős, szóval marad a WG-s. Itt van egy részletesebb mérés is és nem vészes a nyomatékgörbe a WG-s turbó ellenére, főleg a gyári 102 Le és 260 Nm-hez képest: http://fortunerforum.fr.yuku.com/topic/190/Review-Monster-Max-Ecu-shop#.VBlcVDTHaUj
Megcsörgetek néhány turbós emberkét, hátha van nekik ilyen turbójuk lehetőleg emberi áron. A kisebb turbókról van némi fogalmam, de a nagyobbakról - gt22 és felette - szinte semmi. Az RHF4-ről is mindössze ennyit találtam: http://www.ihi-turbo.com/turbo_chart.htm
Üdv! AFN motorra keresünk mechanikus adagolót és egyben eladó a gyári elektromos. T3 Doka-ba kerülne be a motor, ezért kéne mechanikus, nameg valami plusz erő sem ártana. Egyelőre gyári porlasztók vannak benne, de van egy szett ilyen számú is: 028 130 201 6 190bar 565. Leginkább telefonon vagyok elérhető: 0670 364 17 29 de néha felnéze is is. Előre is köszönöm, ha valaki tud segiteni, viszonylag hamar kéne, céges beszerző autó és régóta pihen..
Bowdenesre csináltam pár ilyet, van amelyiken volt ilyen gt2259 -es turbó is, de nem vált be. 1,7-1,8 bar feletti nyomást nem bírja valamiért, de 220 LE-nél nagyobb teljesítményre szerintem alkalmatlan is az a turbó, nem igazán jó az a kompresszorkerék ami rajta van.
Most GTB 2260 van a kocsin tudtommal, egy pszichopata a gazdája de bírja a 2,5bart, és a 150ccm/1000 dózist.
Ha CR befecskendező rendszert akarod meghagyni akkor szerintem kell nagyobb csúcs is. (sokkal nagyobb mert a gyári nagyon kicsi)
A FB-n szoktam nézegetni a thai dizeleket, nagyon ügyesek a srácok, durva kocsikat építenek. (van zsé...)
Van valami nagy IHI-m ha olyat karsz akkor megnézem pontosan milyen, de WG-s turbóval buta lesz alul.
Egy 10 évvel ezelőtti videó első kisérletek geós és WG-s turbóval Palik terepralis autóján. Ezen Merci 270cdi gt2256-os turbó volt egy nem tul jó csőleömlővel. A kinlódás azért volt mert a 320cdi turbóval már szarul ment alulról, és a 39mm-es turbószűkítő miatt nem is volt sok értelme.Tehát kellet a kicsi turbó, de kellett volna a lóerő magasabb fordulaton is, de ahhoz meg kicsi volt a 2256-os turbó. Az adagoló se volt a toppon, előtöltést se mertünk többet adni neki, amikor a videó készült. Később átépítettem 12-esre az adagolóját (a videón csak 10-es adagolója van, mert kisérleti projekt miatt spórolós volt a büdzsé!) amivel már sokkal jobb volt mint elektronikásan.
A váltót később gázból harmadikban széttépte kétszer is, így utána vissza lett butítva, szűkítő lekerült róla és edzőautóként a mai napig működik. A videón kb 1,5 bar nyomással megy, lehet látni hogy nincs sok füst.
8*0,21-es csúcsok vannak benne, ha jól rémlik, és kb 100ccm/1000-el ment.
Egy kicsit szakítanék a hagyományokkal és egy japán dízellel kapcsolatban kérnék segítséget. Konkrétan adott egy Toyota Hilux 2.5 D4d (2KD) 102 LE motorral. Na ez a 102 ló nagyon kevés, ezért kapott az autó egy nagy IC-t (gyárilag nem volt), egy fullos programozható elektronikát és egy kis plusz nyomást (0.8 -> 1.1 bar). Még a kipufogó és a turbó cseréje van betervezve, de ezt egy egyszerre fogom meglépni. Szóval adott a gyári sima CT16-os Toyota turbó, ezt szokták az indonéz és thai srácok az Isuzu IHI RHF4-es turbójára cserélni. Na most ilyen turbó szerintem Mo-n nem sok van, ezért is javasolta egy ismerős az Iveco GT2259 geós turbóját (remélem jól írtam a típust).
A kérdésem az, hogy szerintetek elég lenne-e ez a turbó a 2.5-ös motorra? Azt tudom, hogy sokan az 1.9 TDI-re építik a GT22-t, ezért is érdekel, hogy reális lehet a 2.0 baron kb 270-280 ló? (Megfelelően programozva + 3"-os kipufogó + csúcsok)
Fentebb leírt módosításokkal és RHF4-es turbóval kb ez az átlagos teljesítmény, amit az ázsiaiak mérni szoktak.
Hát egyik ismerősömnek 270 lóerő van kihozva ebből a motorból persze neki k26-os van fent Saybor Race csúcsok, gyári hengerfej, bővített átalakított 10VT leömlő 4baros VEMS map szenzor stb. Én megelégednék a 180-190 lóerővel de a legnagyobb problémám az a gondolkodási idő amikor 2000 fordulatnál padlózok és a kocsi 3-4 másodpercig "gondolkodik".
Egy turbót kelle összedobni, mintha elég kicsi lenne a kipu csonk is. Talán a benzines turbós csonkja jobb lenne. Program módosítás, esetleg porlasztók módosítása. Nem tudom mit akarsz belőle. Nagyon nagy literteljesítményre nem alkalmas a motor.
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy van egy Audi A6 C4 2.5 TDI-m Sor 5. Már pár helyen megkaptam, hogy nem a legjobb tuning alany ez a motor de szeretnék turbót cserélni rajta. Most gyári turbó van rajta k14 és 1 báros nyomáson dolgozik a gyári 0.6-0.7 bár nyomás helyett de nem érzem elégnek. Így kutakodás és keresgélés megtaláltam, hogy a K24-es turbót szokták erre felrakni ami egyébként Audi 2.2 20V turbója. De ez igen csak ritka darab. 20 bontót is végig hívtam sehol sincs. Sokan össze keverik a Volkswagen k24-es turbójával de nem ugyan az... a vw turbója kisebb... Namár most a pontos kérdésem az lenne, hogy milyen turbó jöhetne szóba lassan fél éve keresgélek ezután és töröm a fejem, hogy milyen turbót is tudnék felrakni ha már k24-es nem játszik. Illetve a k26-os sem. Milyen turbót ajánlanátok?
Értem. Akkor inkább maradjon a változó geo mert azzal hamarabb éleszthető kicsit. Nem akarom hogy buta legyen. Mondjuk azt is megértem ha azt akarnám hogy alul dolgozzon akkor 1749va azt csókolom. Az megy lent
Olvastam igen, lényeget a rugóerő ellenében nyomás hatására kinyitó szelepről beazélünk. Csak azt nem tudom hogy ez a való életben milyen lehetne. Melyik éled hamarabb, jobban, melyik károsítja a turbót jobban, meg ilyesmik.
Wg: amint fel tudja állítani a nyomást a turbó, azonnal megvan, és onnan a wg dolgozik. Ergo amint a turbót fel lehet éleszteni onnantól rendelkezésre áll a nyomás.
Változó geo: amit a chip kér azt állít ha jól veszem ki a dologból.
Sziasztok. Kérhetnék segítséget? Tdi tuningnál. Mi szerint döntsem el hogy számomra a westgate vagy a változó geo a jobb? Villany adagolónál. Vagy hol olvassak erről? Valamennyire át tusom gondolni de nektek csak több a tapasztalat vele.
"Nem tudod átépíteni, az ötcsavarosnak nagyobb a kerékagycsapágya kívül-belül.
(75/39 vs. 82/43mm)"
nekem mindket cikkszamra(b 357 498 625 B es b 1h0 498 625, ami a keszlet cikkszama) ugyanakkora csapagyat hoz (D_out=72mm; D_in=40, H=37mm), csak mas kozponti anyaval
"Féltengelycsukló nem jó, fogszám nem stimmel. (k22/b30 vs. k36/b30)"
igen ezert kell a kerekaggyal a csuklot is cserelni, de ugyanarra a feltengelyre mind2 felrakhato, mert mind2 b30. legalabbis nekem ez logikus es mintha ezt is olvastam volna.
"erdekes" dolgot szeretnek mahinalni(g3 sima kombi, es plus limo futomuvekbol) es lenne par kerdesem:
(van egy limo plus futomuvem, de nincs 5 lyuku felnigarnituram, 4 lyukubol meg van 10 garnitura..., az egyik hatso nyereg be van rohadva ==> atmenetileg (a bontoig :-P) be szeretnem rakni plus futomuvet elore 4x100-skent es elso korben kis fekkel, de igazabol a 4x100 a lenyeg)
1, G3 elso futomu:
Atraknam a kulsofeltengelycsuklot es a kerekagyat a sima futomubol a plus futomube es erre a sima futomu 256-s tarcsait a hozzatartozo feknyereggel es nyeregtartokkal. Ebbe hol a buktato. (azon kivul hogy faszsag...) [a feltengelyek szinten a plusbol jonnenek, mert ha jol tudom picit hosszabbak]
2, arra az esetre, ha hatul is atepitenem:
- tarcsas G3 es G3V kezifekbowdene ugyanaz vagy mas?
- tarcsas es dobfekes G3V kezifekbowdene ugyanaz vagy mas?
Üdv. Krézi telószámát elkérhetném? Akár személyesen tőle is, vagy valaki iesetleg meg tudja adni? :-) adagolóról volna szó és gondoltam legyen normálisan megcsinálva.... Köszönöm a segítséget
Epp azt akartam kedezni, hogy ha tovabb akarsz menni a teljesitmennyel, akkor eleg-e egy nagyobb turbo+cooler (245, vagy 258 lovasnak a turboja), de ugy tunik, megkaptam a valaszt. Amugy a 272 lovas 35d injektorok nem mennek bele plug&play?
Nagyon erdekelnek a fejleszteseid, mert meg mindig tervezem egy E46 330cd vasarlasat, de nalam is 300Le felett lenne cel.
1, a lambda csak a tőgáz pillanatában megy 1 alá, nem hiszem, hogy az a pár sec elég lenne bármilyen regeneráláshoz.
2, na ma 720km után regenerált a drágám. 25 g koromnál indult el. (a múltkoriban meg 35g környékén) . Mivel éppen beértem a városba, elég kíváncsivá tett, hogy mi lesz. De nem zavartatta magát, 50-60km/h tempó mellett is simán folytatta a műveletet és be is fejezte 5 km alatt. 1g kormot írt maradóban, amikor nullázta a regenerálás óta megtett km-ek számát. Volt amikor 2, volt amikor 8g koromig regenerált. Hát ezt meg hogy dönti el?
3, éppen elcsíptem ugye a regenerálást, a kipuffhőfok 300-350°c környéke volt a DOC előtt, a DPF előtt meg 550-600°C. Viszont a lambdára 1,5 környékét írt, ami azért érdekes, mert a levegő felesleg megvolt, de mégis jutott elégetlen anyag a DOC-ra a hőmérséklet emeléshez.
ugy erted, hogy konrektan a N57D30OL(tü) -hoz? mert akkor indiaban es kinaban is mar euro 4 volt (kiveve India atfogo reszet, de a nagyvaraosokban mar eu4 volt indiaban is, es nem hiszem hogy abmw kulon applikaciot csinalt)
Mehr Luft.BMW BluePerformance im BMW 320d und 330d.
Mit Partikelfilter und Abgasrückführung erfüllen die Dieselmotoren der BMW 3er Limousine die strengen Anforderungen der EU5-Norm. 2014 tritt mit der EU6-Norm eine weitere Reduktion der Stickoxide (NOx) in Kraft. Mit BMW BluePerformance erfüllt die BMW 3er Limousine diese Norm schon heute.* Ein Speicherkatalysator sammelt die NOx und baut sie zyklisch und vom Fahrer nicht zu bemerken ab. Das Ergebnis: Stickstoff und Wasser, wie sie auch in der Atemluft vorkommen.
*Nur für Modelle mit Handschaltgetriebe erhältlich.
"kipuffhőfokot a DOC előtt értem, bár van mérés a DOC és a DPF között is, de nem ott néztem."
ott nezd mert ott, mert ha a DOC eleg meleg(pl. 300C), akkor late post-tal a DOC utani homerseklet mar joval magasabb.
"a mért lambda volt 0,97"
NOx-trap nincs a kocsiban?
[DOC elotti homerseklet annyira nem erdekel senkit, hogy altalaban csak DOC utani homersekletszenzor szokott lenni. DOC elotti homerseklet szenzorra csak akkor van szukseg, ha OBD hatarertekek behatartasa miatt szukseges a DOC-hatasfok diagnosztika, amit a DOC elotti es utani homersekletszenzorokkal szokas csinalni]
1, azért furcsa a korommennyiség számítás, mert ugyanahhoz a dp-hez kínosan azonos sebességnél - 120km/h-nál, sík terepen nagyjából azonos fogyasztás mellett-nem ugyanaz a korommennyiség tartozik. A korommennyiség csak regenerálás alatt megy lefele, amúgy nem ingadozik, csak nő folyamatosan. Aztán egyszercsak csökkent egy nagyobb adagot, látható regenerálás nélkül. Nem volt magas a kipuff hőfok, 2-300°C környékén mozgott.
2, a mért lambda volt 0,97. Nem igazán hiszem, hogy a nyomaték miatt kéne az alacsony lambda, a 190kW-os motor 560Nm-t tud, ez a motor egy teherautót is elvinne, nemhogy az 1600 kg-os karosszériát.
3, a kipuffhőfokot a DOC előtt értem, bár van mérés a DOC és a DPF között is, de nem ott néztem. A diagom egyszerre 6 paramétert ad ki egy képernyőn, ha kijelölök többet, akkor a képernyőváltás 3-4 másodperc meg vezetés közben matatni az érintőképernyőn (tablet) nem túl ergonómikus.
4, nem túl sok ciklust tudtam eddig végignézni, volt egy Shell normál gázolajos, az 350km lett, most az OMV MAXMOTION-nel 640km-nél tartok .... De volt egy autópályás menetem is, amikor a szokott (35-40g) korommennyiség helyett 25g-nál kezdett regenerálni, biztos tetszett neki a tempó.
megirod a szoftvert hogy a solenid mikor csillapitson
Egy edc 15 vagy msa esetében ennyi is, szinte, csak épp az edc16 még használ 4 jellegmezőt ami alapján pl. légköri nyomásra is kompenzál a szelep vezérlése, stb ez már kicsit modernebb dolog,
de szerintem megvan a megoldás, csak kellene egy alapjárati kitöltési hogy tudjam
Igen, tudom, ezt már megbeszéltük. Most már ezt kell megoldani, és persze ha a megoldás a régi turbó rá tétele, akkor az lesz, csak már kicsit nagyobb a gond mint tudod, már nem csak a turbóról van szó. Ezzel is kéne kezdeni valamit addig is. Nem tudom most melyik kezembe harapjak, pontosan. Ahogy megbeszéltük gondoltam ha ez a szabályzás megvan (hogy ne töltsön túl) van idő tökölni és gondolkozni hogy mi legyen. Hát még sincs. Tudod mi volt a válasz az eredeti helyen, ezt mennyire könnyű megírni: "megirod a szoftvert hogy a solenid mikor csillapitson" Na erről ennyit.
pontosan jól látod, a nagy emap a motort ölte, ez meg a csigát, teljes a gyilok
nincs is az ilyen építéssel gond ha van egy másik használós kocsi addig még nem áll össze stabilra az épített, és nem kell menni vele 2.2baron hanem pihen a garázsban még nincs kész :(
Szerintem még mindég a legstabilabb megoldás a gyári WG vagy hibrid WG,
mert egy nyomásos labdát berugózni sem kis móka hogy igazi fasza legyen
Az a baj azzal amit Gödöllőn beraktak hogy szerintem bár én sem láttam közelről, hogy az állandóan szűkben tartja a geo-t és csak akkor nyitja el mikor megvan a max nyomás amire be van állítva, ettől adja ezt a hangot, mert mikor lelépsz a gázról, azonnal szűkbe húzza.
Egy geometriás térkép karakterisztika nagyon nem ilyen, én is ezért nem szeretem ezt a féle szabályzást, egyébként meg tök sokan használják elégedetten, ami ugye viszonyítás kérdése, mert ha nem tudják jobbhoz hasonlítani akkor a szarabb is jó.
nem hanemösszeomlik a befecskendezés, mert annyi nyálat enged a motorba hogy nem épül már fel a rail nyomás, és kiáll rail nyomás hiány szivárgás hibára
orvos eseteben (is) az ember altalaban generalkivitelezot, tehat nem egy sebeszt, hanem egy sebeszt, aki hoz magaval aneszteziológust, növereket, stb...
es utanna szinten ellatassal (labadozo, kontroll. stb)
altaban az ember megkerdez legalabb 2 orvost es legalabb addig keresgel, amig egybehangzo velemenyt nem alakul ki
Akkor a szakembertől kellene megkérdezni hogy miért kellett geós turbó, meg (ha már geós) miért nincs egy geó állító túlnyomásos drucklabda rajta, stb...
Tudod lehet hogy én találtam ki, de én odamentem a szakihoz hogy mondja el lehetséges-e, hülyeség, mehet-e. Az ötlet csak az enyém. Már ne haragudj, de ezért vannak a szakemberek, hogy a hülye hozzá nem értő (én) embereket felvilágosítsák pl. És ha megméri manuálisan a 2.1bar-t akkor tenni valamit. Lehet te értesz hozzá, én nem. És ebben ezért nem gondolok felelősséget magam részéről. De lehet ha te elmész az orvoshoz, az azt mondja hogy még tudja csinálni (a műtétet mondjuk) majd elbasz mindent, akkor a te hibád, mert gondoltál rá. Jó vicc.
ez az autó az elmúlt 2 hónapban már annyi "hozzáértőt" látott mint egész élete alatt összesen nem. Szóval valószínűleg én nem találtam meg az igazi szakembert, de nem tudom hol lehet... Hidd el hogy én nem csináltam az autóval ez idáig semmit...
A geometria ütköző csavarján kellene tekerned hogy a geometria alapból nyitottabb legyen .. legalább annyira hogy a gáz rugdosásra ne jöjjön ez a jelenség de ez is csak fél megoldás .. ettől 1 nyomásos labda jobb
1, altalaban van egy deltaP(nyomaskulonbseg) model, ahol nyomaskulonbseg es kipufogoterfogataram(szamolt) alapjan allapitja meg, hogy mennyi korom van benne
2, egyes gyartoknal van egy modell is ami az uzemi pontok alapjan szamol [de nem minden gyarto hasznalja]
"hogy regenerálás nélkül is lekapott 10-20 g kormot a szűrőben található mennyiségből."
ha magas T5-nel CRT miatt csökkenhet. [es van hogy szar a modell es az uzemi ponttol fuggoen ugral ide oda a modell [szeria kocsinal, eltekert NM-> IQ; IQ-> mennyiseg tablak nelkul is]]
"BMW N57 - padlón a lambda benéz 1 alá is! 0,97-et már láttam"
szamolt vagy mért? normal uzemben vagy regeneralas alatt? [de igen, az elobb emlitett szeria auto, szinten benez itt-ott lambda 1 ala. kerdes, hogy mennyi az extra nyomatek lambda 1.05 es 0.97 kozott... de neha az a kicsi is kell, mert pl. kulonben bekapcsolt hatso ablakfutessel es hideg olajjal lefullad...]
"Regeneráláskor 570-600°C-ra viszi a kipufogó hőfokot, ami amúgy 200 km/h-nál se megy 400°C fölé."
A MAF szenzor nem lett bántva, az ugyanúgy kapta a levegőt, mert nem a beszívó részét vettem le, hanem ami a levegőszűrő és a MAF szenzor után van és a turbó között. Vagyis ott lényegi szerepe úgy gondoltam nem lenne, mert eddig is ment úgy hogy nem volt ott (álva, turbót vizsgálva, a cső leszedve).
Szoval ez lenne a "surge"? Vagyis hogy ne töltsön túl így visszafelé áramlik a levegő vagy mi a fene? (nem értek hozzá).
Mivel a szoftot lehetetlen megírni (Jena akit ajánlottatok) sokszori konzultáció, személyes, program irogatás stb... lehetetlennek ítélte meg, ezért addig is egy ilyen nyomás szabályozó került beépítésre, hogy legalább ne töltsön túl annyira. ez egy átmeneti megoldás lenne. Ahogy ő ajánlotta vagy hibrid turbó, vagy a régi wg-s tuningja, vagy néhány százezer euróért fejlesztenek stutgartba nekem egy szoftot.
Ennek adtam még egy lehetőséget hogy így müködik-e, ha igen akkor erre egy szoftvert írni valahogy hogy már nem tölt túl, ha már az sem, akkor vissza minden.
1, hang: tipikus surge(el kezd visszafele aramlani a levego a kompresszorban), ilyen gazelvetelkor ki kene nyitni a geot es ha az nem eleg akkor az AGR-szelepet.
2, " levettem a szívócsövet az autóról ami turbóra megy és nem indult (vagyis beindult majd azonnal leállt)"
nyilvan, mert a legtomegmero nem latott tömegaramot 0 mg levego ==> 0 mg befecsi mennyiseg.
3, szerintem 1.3bar mindenesetre jobb mint a 2.1bar. szerintem jo szoftot kene rakni ra... de ne kerdezd hogy es mint... 1,6 hdi-hez annyira nem ertek
BMW N57 - padlón a lambda benéz 1 alá is! 0,97-et már láttam.
Nem teljesen úgy működik a dpf monitorozás, ahogy várnám. Először is ha nem forog a motor, a dpf nyomáskülönbsége -3 hPa-ról indul, hidegen, alapjáraton van 0 körül. A korommennyiséget gramban számolja, de kicsit rejtély, hogy milyen összefüggés alapján, mert ugyanahhoz a nyomáskülönbséghez más és más korommennyiséget kalkulál. Sőt volt olyan is, hogy regenerálás nélkül is lekapott 10-20 g kormot a szűrőben található mennyiségből. Regeneráláskor 570-600°C-ra viszi a kipufogó hőfokot, ami amúgy 200 km/h-nál se megy 400°C fölé. Hogy működik ez a koromszámítás? Valami modell alapján, amit a mérések alapján néha ráigazít a valósághoz?
Keresd már meg azt a turbó vezérlő baszást amit beraktak és készíts már képet róla :D Valami mechanikus cucc ez? Kísértetiesen hasonlít a rugós golyós szelep ,,karakterisztikájához" agyig szűkített geóval
Azt én nem tudom. Azóta tényleg nem tölt túl, nincs 2 bar-os túltöltésem, hanem beállt max 1.3 bar-ra. Azon túl fogalmam sincs. Levették a vákuum szabályzást magáról a turbóról, és beépítettek egy nyomásszabályozó szelepet, ami a nyomás alapján állítja a geometriát. Belefúrtak egy lyukat az egyik szárba ahol mérik a nyomást, és onnan megy a szabályzás. Tegnap még egész jó volt bár csak hazajöttem vele mást nem csináltam.
Szűk állásban azaz a geometria zárt állásban van? 1 hónapja ilyen volt a hangja. (tegnap lett beépítve egy geometria szabályzás hogy ne töltsön túl a turbó, addig ilyen nem fordult elő, csak a túltöltés)
Olyan mint amikor szűk állásban van mindig a turbó.
Tekintve hogy eleve rosszul van megépítve a rendszered, nem tudnám megmondani mi a hiba. Nem lehet hogy eddig is ilyen volt, csak nem nyitott géptetővel hallgattad?
Valaki tudna erre a hangra mondani valamit? Ma kezdte el. Kezdődött azzal hogy levettem a szívócsövet az autóról ami turbóra megy és nem indult (vagyis beindult majd azonnal leállt) ha visszatettem a szívócsövet meg ilyen hangja lett a turbónak (???). Ötlet?
Egy tuning box mennyit emel a rail nyomáson? 10%-ot ha emel az mondjuk 6-8mg ami nem olyan sok teljesítmény növekedés. És az mondjuk 160 bar nyomás emelés ami nem kevés. Hogy működnek ezek amiket csak a cső végére kell akasztani? Hogy lesz 20-30le-vel több tőle egy autó?
Kétszer vittem eddigi életemben kpm műszakira autót és egyszer simára nemrég :) Eddig más szokta vinni mindig, de már nem adom senki kezébe egyik autómat sem.
Edc16-17ben a nyitvatartási idő szerinted mg-ban vagy mm3-ben van?
Szerintem nem. 1.2-vel mennek padlón a modern dízelek. Egrnek valszeg nincs, csak a nox miatt van benne co hoz talán nincs köze. Korom és co miatt lehet a ciklus alatt. Akkor műszakira beleírok 1.5-t a táblákba és nem is kell kat? :) Nox-ot, kormot gondolom nem mérnek ott.
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani,hogy mennyi a T4 acv 2.5 TDi hdk fedél száma és mennyi a az AXG -nek a nagy fedélnek a száma az adagolón. Mert vettem egy volvó adagolót de a fedelét kicseréltük az én rossz adagolóm fedelére ami ugye a kicsi. Arra lennék kíváncsi,hogy a volvóé az nagy fedél-e. Asszem arra HDK704 van írva.
1Z/AFN szinten ugyan ilyen nagy legfeleslegre van irva. 1,2-nel mar eleg lathato füst van. (legalabbis nalam). nagyobb Railnyomassal lejjeb lehet vinni
"részterhelésen 2500-as fordulatig? Egr-nek van köze ehhez?"
addig van a szabvany meresi ciklus(NEDC). ahol a kormot is merik...
A tüske alatti nyomaték hiány oka a magas külső hőmérséklet miatti kisebb légtömeg érték.
A légtömegmérő limitje miatt a vezérlőegység kevesebb üzemanyagot ad ezért lassabban épül a turbónyomás és lassabban fut fel az egész.Magyarán mondva azért olyan íves alul a tüske alatt annyira mert dögmeleg volt mikor mérték.Le diagoltam most hűvös időben, van alul is naffta bőven.
Bal oldali a mérés, jobb oldali most. Ugyanaz a szoft.
Néztem a 4 szelepes hengerfejet és a 2 szelepeset, azt is kilehetne cserélni rajt, mert minden része megegyezik. De viszont akik ezzel a motorral foglalkoznak azt ajánlották, hogy ne cseréljem ki, mert a 8 szelepes sokkal strapabíróbb, nyomatékosabb, mint a 16 szelepes.
16 szelepesben kisebb szelepek vannak mint a 8 szelepesben...
1.9 tdi 1z az alany és volna egy kérdésem, hogy kell e nyomásnak lenni a levegőszűrő házban ? ( érződik a ház összeadásánál hogy kifúj ) ha a kartercsövét lehúzom akkor is. A turbó vissza tud dolgozni a szűrőbe?
Meg soha nem raktam be kiszerelt csucsot, mert kiszereleskor finoman ra szokas. utni a vegere, hogy a stiftek ne torjenek le. Amugy nekem van 4db 706-som. Bosch 244ekm
Igen gondoltam rá,bár van egy 1,9JTD turbóm de ami fent van az Golfé és így is 0,7 helyett 1bar-t nyom teljes terhelésen és 5500 fölé is elforog. Annyit kell tudni erről a típusról, hogy nagy, nehéz kartondoboz és a váltó is rövid azaz max 130Km/ó de nem is kellene ennek több csak az a gondom, hogy alsó tartományban nem úgy indul ahogy én azt szeretném és mikor tölt a turbó fordulaton akkor már kicsit füstöl, tehát kap elegendő naftát. Tudom, hogy nem jók a porlasztóim amit így is úgy is cserélnem kell és tisztában vagyok azzal, hogy akár 7db hibát is bele tud vinni egy rossz porlasztó a motor működésébe, csak az a kérdés, hogy maradjon az eredeti porlasztó vagy milyet érdemes bele tenni, hogy egy kicsit jobb legyen ha már cserélnem kell.
Összefutottam a minap egy JTD Alfás sráccal egy szervizben, és ő is mindenféle tuningokról kérdezősködött. De neki nem voltak ilyen ambiciózus tevei. :-D
Viszont ez a lefújó szelep dolog nála is előjött. Mert hogy gyenge hangja van állítólag, még sportosabb kipuffal is. Hirtelen nem tudtam neki mit mondani, csak hogy ha erős autója lesz, az ülésbe préselve nem fogja annyira érdekelni a hang...
Van egy T3 kocka tranyóm ami 1,6 TD és egy 0460494024 es 2,5D Ducato adagolót szerkesztettem át turbósra és ehhez keresek DTP csúcsokat és ha lehet újakat. Ha van valakinek ötlete, hogy milyen csúcsokat kellene bele tennem, hogy egy kicsit dinamikusabb legyen azt meg köszönöm. Mondtak AAZ-ne, mondták a Renault 2,2TD csúcsokat vagy még az 1,9TD Fiat-ét. Mi az igazság, hogy mivel lehet rugalmasabbá tenni az öreg kamrás motort?
Szia. A 357-es csúcsok nem komplett,hanem még bele kell tenni és be kell állítani őket. Csak azért érdekel,hogy hozzá való-e mert nem ALH-hoz való, de ha valakinek lenne elfekvőben 706-os csúcsa, 1db most is érdekelne.
Van hozzá gt18as méretű csigám, a 120lovas stiloról, plug and play, én elég sokat írtam azt a motort, és nagyon jól tud szólni, de az a 1445ös csiga a gyenge pont, én szerintem egy immo offal fel menne rá a 110lovas marea szoftja, és az már vtg,s és tudna kezelni geos csigát
ha nem problema, hogy nagyobb a furata es (ha nem lett ujra bealitva) akkor a nyitonyomas is alacsonyabb, akkor tökeletes, de akkor ilyen erovel akarmelyik tökeletes bele :-)
de igen, menni fog, kicsit jobban is es nem eszrevehetoen valoszinuleg jobban is fog fustolni. tehat ha igy nezzuk akkor tökeletes ;-P
Sziasztok. Bocs,hogy berontok közétek,de lenne egy kérdésem. Golf 4-el kapcsolatos, 98-as ALH kódu és az történt,hogy menet közben leszakadt a 4-dik hengerben a kipufogó szelep és tisztességesen le rendezte a motort ( szűz utcai gép ) kapott egy Skodából szintén ALH motort de ahhoz nem voltak porlasztók,így be lett téve a 3 és 1db 1Z ből. A moci műkszik de ami benne volt az eredeti gyári, DSLA 150P 706 és sikerült szerezni használt DSLA 150P 357 számú porlasztókat 4db-ot. Az a kérdés, hogy mi a különbség a két porlasztó között,vagy a 357-es a 706-os újabb változata és egyáltalán hozzá való?
Kb 500km után jelentheted ki egy jeladósról hogy hibátlan.
Eleinte csak nagy ritkán ránt egyet miatta a kocsi, mintha egy pillanatra levennéd a gyújtást.
Volt aki messziről jött hozzám a hiba miatt, itt fél órát autóztunk és nem tudta megmutatni, mert noná, hogy egyszer sem produkálta az autót, és a hibatárolóba meg nem mindig írja be.
Hát a vezérlő hogy ugyanaz-e én nem tudom. Gyárilag mindent átépítettünk benne ami a 110 LE-ben benne van. Került még bele vákuum tartály, a csövezésével, az a vákuum-nyomás átalakító került (pierburg) rá ami a 110 LE-ben van, de mégsem épült fel (manuális mérővel mérve is) elegendő vákuum. Maga a CR rendszer ugyanaz, mechanikusan már elvileg gyári lett. Peugeot service box a turbó szabályzásról ennyit ír. Sokat nem. Végülis annyit mondtak nekem, amit belinkeltem alább, hogy be kell építeni egy ilyen nyomás szabályozó szelepet azon rajz alapján.
kerdes, hogy a elektropneumatkus szelep ugyanaz-e, ha nem akkor csere... es ki kene meg deriteni, hogy ugyanazok az injektorok es CR-pumpa van-e benne. (szerintem pumpa ugyanaz, valoszinuleg az injektorok is...)
ha igen, akkor a legegyszerubb lenne atflashelni.
vannak itt elegen, akik mar csinaltak 1.6hdi-t. (en csak sajat autot matatok)
keress kepet a ket auto motorvezerlojerol (ill. keresd meg a cikkszamat, cikkszam alapjan kepet, es a keprol a HW-szamot)! szerintem HW-sen ugyanaz, csak at kell flashelni es legfeljebb par madzagot behuzni.
(persze az sem kizarhato, hogy teljesen mas mindegy mint az 1,5dci-nel, ahol a 82le-snek Delphi vezerloje, injektorai vannak es nincs legtomegmeroje, a 101le-snek meg komplett bosch rendszere...)
Ha a gt1544-t raktad ra, akkor annak a 2.1bar nagyon is sok lesz szerintem. es akkor a szeria MAP-nak is elegnek kell lennie.
hova lehet egy 1.6hdi-t szeria konfiggal felhuni? 130le?
az alap autó egy peugeot 207 1.6 hdi 90 le, mitsubishi td025 turbóval. erre került rá a 207 110 LE-s garrett gt1544 geo-s turbója. A rendszer gyári. De nem vezéreli a geometriát, és azt mondták ezt szoftveresen nem is lehet, előbb kell bele ez a nyomásvezérelt lószar.
a legtobb wastegates turbo nyomasvezerelt. (passziv legtobb, vagy aktiv 1,9 tdi 90le), tehat ez a mondat magaban is mar ellentmondasokat rejt.
DE az osszes geos turbo gyarilag vakuumvezerelt (vagy elektromotorja van...).
ha a gyari turbod tenyleg vakumos volt, akkor tul sok dolgod nincs, "csak" ra kell rakni a geos SW-ret. (felteve hogy ebben a tipusban volt olyan gyarilag. nem motorban hanem kocsiban, elektromos architekturaban. mert ha mas jarmuvet rakod ra, ami van CAN-architekuraval rendelkezik akkor nem fog menni (lehet hogy a vezerlo HW-sen sem kezeli). pl. az egyik CAN 500 masik 800kbaud, akkor mas a CAN-csatolo HW-sen)
de meg mindig nem tudjuk, hogy milyen autoban lesz es mennyi lovat & Nm-t celoztal meg...
Ez egy alap 90 LE 1.6 hdi volt (66 kw 225 NM), FAP nélküli, úgyhogy azt nem kellett kiiktatni.
Megmondom őszintén én sokat nem értettem abból amit leírtál, ez a p2/p1 stb. Nem az én asztalom. Mondom ha ismersz aki ilyeneket csinál, ne folytsd magadba.
lehet hogy a turbo tud 2.1bart tolteni, de nem birja, mert tul magas a turbospeed.
en kinyitnam a turbot, hogy ne toltson 1 barnal* többet es kesz. ha nincs rajta DPF akkor azzal mar jarkalhatsz, legfeljebb füstöl... ha dpf-s akkor lehet hogy helyenkent tul sokat fustol es telfossa a DPF-t.
(vagy ha meg aktiv az AGR, akkor lehet hogy tul sokat a turbo, az elvart MAF viszont marad, tovabb nyitja az AGR-t szelepet, hogy elerje az elvart MAF-t. a vegen jo sok AGR-rel fogsz rohangalni, esetleg rangat, telefossa a dpf-t.
de gondolom tuning elso lepese(foleg mas turboval), hogy kidobod a DPF-t es AGR-t.
(en preferalom, atalitani a koromjellegmezoket turbonyomasalapura, akkor a LMM-t is ki lehet dobni)
nyomasos labda... ==> miert nem raktok ra egy masik szenzort ami nem csak 250hpa-ig mer?
nyomasos labda jo egy mechaadagolora, de az csak 1 nyomast tud. compressor map-n lathato, hogy novekvo tömegarram allando p2/p1 aranynal a turbospeed emlekedik.
==> megforditva alacsony tömegaramnal (alacsony fordulat), több turbonyomast tudsz irni neki. ezt egy nyomasos labdanal nem tudod
most arrol ne is beszeljunk, hogy ez csak p_0=1000hpa-nal ok, de alacsonyabb p_0-nal is illene tisztaban lenni azzal, hogy mi van a P2-korrekcios jellegmezoben. (felteve, hogy vha hegyekbe is akarsz menni... ha meg csak racsingolni kell, akkor fogj egy BKD-t rakja ra egy ALH HF-t, BV50-t, vmi nagy adagologval meg csuccsal, rakd bele egy kipakolt G1-be es jovan)
ezek az 1.6-s funyirok, altalaban a szeria turboval mar 1000-m (900hpa) se tudjak mar a gyari nyomatekgorbet...
* amugy szerintem szeriaban is többet tölt mint 1 bar. (1,6L-nel 320Nm-hez 100kW-hoz kb 1,6 bar kell)
en pl. sajat automon a nagyobb nyomatekot 950-1000hpa kozott irtam neki. 900hpa-nal szeria görbe van benne...
meg van egy masik kocsim ami teljesen szeria (1,2 16v C corsa LPG-vel...)
Üdv, lehet értetlen vagyok, hát bocsi. Ha te tudsz olyan embert aki megcsinálná nekem a nyomás vezérlést, kérlek szóljál, mert én eddig egyet találtam, aki persze szabadságon van szeptemberig. Amúgy eddig is kibírtam napi autózás nélkül, addig is kifogom bírni, de ha ajánlasz valakit ne tartsd magadban. Köszi.
Értetlen egy ember vagy. Üssed, aztán majd csodálkozz!
Nem csak nincs készen az autód, hanem rosszul van összerakva! Kaptál több jó tanácsot, de egyiket sem fogadod meg. Mit akarsz még?
Vezérlés nélkül nem szabad használni, mert mint látod, túltölt, ami semminek nem tesz jót.
Ha kinyitnád a geót, akkor legalább megkímélnéd a motort. Ja, hogy ilyenkor meg gyenge? Hát mi a tököm legyen, ha nem értesz hozzá, és csak a kókányolás megy? Szarni is, szaladni is nem lehet.
Úgy nem tudod vezetni az autót, hogy 'kíméljed'! Ilyen üzemállapotod jelenleg nincs. Csak rá kéne nézni a nyomásmérőre, és hamar kiderülne, hogy alacsony fordulaton is olyan nyomást állít elő a turbó, ami már káros.
Megoldás: csináljátok már meg azt a szerencsétlen nyomásos vezérlést! Úgy csinálsz, mint ha hónapokig tartana. Ha nem tudod 1 napig sem nélkülözni az autót, akkor nem azt kell tuningolni.
Jelenleg még nincs meg hozzá a szoftver, mert előbb a változó geometria szabályzását kell megoldani. Amint az meglesz, meglesz hozzá való szoftver. Jelenleg nagyon keveset fogyaszt, viszont iszonyat ereje van. Annyi hogy 1-1.5 hét próba alatt a kuplungnak annyi lett, szerkezet és kinyomócsapágyostul, tárcsástul, most kerül rá új, kevlárral addig is (mivel csúszó kuplunggal megírni hozzá a szoftvert hmm, hát erősen lehetetlen feladat szerintem). Ha meglesz a geometria szabályzás, akkor lejjebb lesz véve a töltőnyomás is persze és akkor majd szoftveresen utána állítanak persze (csak még azt is meg kell találnom ki vállalja). Addig persze vigyázok, nem fogok gyorsulási versenyt csinálni a budaörsi úton :)
Nem volt cél teljesítmény kitűzve. Lesz amennyi lesz. csak remélem jobb lesz mint volt :)
nyilvan azert tettel ra nagyobb turbot, hogy majd több nyalat is adjal neki (?). gondolom azert ekkora turbo kerult ra, mert ennyi levegohoz megfelelo nyalat akarsz adni neki. Ha lenyegesen kevesebb nyalt akarsz adni neki es nem akarod 2.1bar-ra megirni a Toltonyomast, akkor tul nagy turbot valasztottal. rakhattal volna ra kisebbet, ami, alul nem annyira buta.
tehat a forgattyus mechaniuzmusnak a toltonyomast ki kell birnia, hisz, ha ehhez megfelelo nyalt adsz neki joval nagyobb nyomasok lesznek (felteve hogy nem irod hatrebb az elotoltest, amit tuning korokben meg senkitol nem hallottam. mindenki bizik a tartalekokban
ettol fuggetlenul nem nagyon porgetnem es miharabb oszeriratnam vkivel aki ert hozza. lrgfokrbb azzal, aki kitalta ezt a konfigot.
Ha van rajta helyzetérzékelő is, akkor az EGR-hez is használhatják, anélkül csak leállítószelep. Utóbbi esetben semmi értelme kikötni. Többnyire arra való, hogy leállításkor a szívócsőben felépülő vákuum lefékezze a főtengelyt, így nem rúg akkorát vissza és tovább bírhatja a kettőstömegű. Valamint akkor lesz nagy haszna, ha megdöglik a turbó és beporlasztja a motorolajat a szívócsőbe.........
Köszönöm a választ.Viszont ha lekötöm a vákuum részét akkor szívó dízel lesz. Városi használatra, 2000 fordulatig tökéletesen megfelelő, addig nem tölt sokat, 1800-2000 től jön meg az ereje.
A kérdést lehet én reagáltam le rosszul akkor (hogy "miért használom"). Városban használom csak, autópályán nem, nagy terhelésen nem. Amíg nincs teljesen befejezve, de használható, addig szeretném használni. Ha végre lenne egy megfelelően felkészült ember, aki felvilágosít, hogy ezzel mit lehet okozni, akkor nem használom, de a szerelő, a tuningos, mindenki mondta nyugodtan lehet, nem lesz baja, értelmes dolgot még senki nem mondott (legrosszabb: hát biztos nem tesz jót neki...)
Na akkor most én, mint hozzá nem értő mit kezdjek ezzel? Ha elmész orvoshoz és azt mondja nem lesz semmi baj akkor elhiszed neki, mert ő ért hozzá nem te. Én így vagyok vele. Ezért kérdeztem itt meg, akik ilyennel foglalkoztok, vagy lehettek benne és értetek hozzá.
Hogy miért kellett ezt a motort tuningolni? Hát ez már más kérdés....
Esetleg ezt a kis videót megszakértenétek hogy ez a hang normális-e ami a turbóból kijön?
Sziasztok! Tanácsot kérnék.Adott egy 1.9 TD (tipo motor egy alfában).Olyan problémám van hogy ha elforgatom 3000-3500 körül torpan egyet,és 4500-ig már nem olyan vehemensen pörög mint addig,mindegy hogy 2-3. fokozat,ha torpant utána minden fokozatban lassabban pörög ki.aztán ha lassítok,megállok le akar állni,mint amikor levegős.Ebben az az érdekes,hogy: -Nem mindig csinálja,van amikor szépen erőteljesen forog végig -Se hideg se meleg indítási probléma nincs -Nincs se alatta,se sehol nafta folyás -Füst van,ha torpan akkor is -Csúcsok tavaly újan vett boschok -Turbonyomás 0,8(gyári) ha torpan akkor is annyi -Torpan tele-fél-és üres tankkal is(búvárcső)
Szivattyús lesz? Esetleg valakinek valami ötlet? Ti többet láttatok,ha nem is pont ilyet,de mégis:)
Minap takarítottam az EGR-t és környékét és tapasztalom, hogy a szívó csonkon van egy fojtószelep -pneumatikus működésű- ami alap helyzetben nyitva. -ezen lepődtem meg-
Azt tapasztalom, hogy a motorleállításhoz van köze (akkor mozog mikor leállítom) meg gondolom a EGR gáz beszívás növelésére lehet hatással? -magasabb fordulaton kezdhet zárni?-
A tranzitomon is van fojtó szelep, de azon alap helyzetben zárva és gázadásra nyit ( megjegyzem, hogy ezen ki van akasztva -mindig 100% nyitva-)
Kérdés, hogy ha ennél is kiakasztom (mindig nyitva) okoz e káros hatást a motorra, teljesítményre mivel ez már újabb generációs "kábeles dizel" nem egyszerű mechanikus szívó mint a tranyó.
ha nincs meg a vezerlese akkor huzd le a vakumjat (vagy ha nem beallitott nyomasos labda van rajta, akkor allitsd be ugy ne tolson ennyit) es akkor nem fog ennyit tolteni.
a turbonak sem jo ha ennyit tolt (foleg magas fordulaton), szeria elotoltessel egesi csucsnyomas is magasabb. (hogy mennyit bir a dv6 nem tudom, lehet hogy mindegy... bar nem ertem, hogy miert pont ezt a motort kell tuningolni. van eleg baja kulonben is, ha jol tudom)
"Miért használom? Hát miért ne használnám? Nem értem a kérdést."
felkesz kocsit miert hasznalsz?? en meg azt nem ertem, hogy ezen a kerdesen mit nem lehet erteni
Helló! Miért használom? Hát miért ne használnám? Nem értem a kérdést. De ez egy tuning volt. Nagyobb turbó, nagyobb cooler, front cooler, csövezéssel stb és még nincs kész mert a nyomásvezérelt szabályzása nincs megcsinálva a turbónak. Azért kérdeztem hogy mennyire óvatosan kell használnom addig is, amíg meg nem lesz csinálva. Ennyi lett volna.
Az lenne a kérdésem ha egy turbó túltölt akkor az miben és milyen károsodásokat okozhat? A turbó új, csak nincs még megcsinálva neki a nyomásvezérlés, ezért szinte az egész fordulatszám tartományban lead egy 2.1 bar-os töltőnyomást (manuálisan mérve, mivel a MAP szenzorom 250 kPa után nem mért).
Beszéltem turbósokkal akik azt mondták a turbónak nem árt csak a motornak (szétrepedő dugattyúk stb...), mikor meg egy tuningossal beszéltem az meg azt mondta hogy a motornak semmi baja nem lehet, csak a turbót teszi tönkre. Szoval nem tudom mi az igazság, és mennyire kell vigyáznom még amíg nem lesz meg teljesen a vezérlése a turbónak.
Lényegében a 2.1bar-os túl töltés (ez egy 1.6 hdi motor, nomrál töltőnyomás 1 bar körül max. azt hiszem) mit tesz tönkre legkorábban és mennyire?
jobban epul a nyomas tole, de csak reszterhelesen van ertelme. Ill. forditva mondva: reszterhelesen is melegen tartod a turbinat, arra az esetre ha lepadolozod. persze fogyira nem elonyos.
AHU motorkódos passatom van chippelve, de szeretném ha egy kicsit "dúrvább" lenne motorikusan nem valami nagyon brutálra (kb 150-160 lóerő max) gondoltam csak esetleg egy turbó csere nagyobbra stbstb dízel tuningban gyakorlatilag laikus vagyok szóval minden jó tanácsot szívesen fogadnék!
Azt tudom hogy az edc15-ben úgy hívják, de azért ebben nem úgy néz ki az a térkép. De igazad van mert fent ahol beesik 4100-nál úgy látom a logból hogy az korlátozott egy pillanatra. De máshol nem.
Előtöltés milyen kapcsolatban áll a nyomás épüléssel? Negatívtól minimálisan épülhet előbb vagy baromság?
Először azt hittem a geo akad lent. Persze benne lesz az a tüske de akkor is kicsit kevés 1500-nál a nyomaték!
Hasnyálmirigy gyulladása lett.Bevitték itt pesten kórházba,aztán rosszabul lett levitték Fehérvára ott már gépre került.Másfél hét után úgy nézett ki jobban lesz,levették gépről négy nap mulva ujra rosszúl let aztán vissza került gépre,egy hét mulva feladta nem birta tovább.
arra ami a MSA15/edc15-nel toltonyomas vagy Legtomegmero alapjan korlatozta a mennyiseget, ha EDC16 alatt azt erted, hogy nyomatekalapu az egesz SW akkor itt is eloszor a mennyiseget korlatozza egy hasonlo toltonyomas vagy legtomeg jellegmezovel, de ez belemegy egy (inverz) fuel 2 tq jellegmezobe es abbol kino az a nyomatek ami vegul a nyomatekodat korlatozza.
az egyik megoldas, hogy az F2Tq-map-t basztatod (nem tiszta megoldas... de ismerek ilyen szeriaapplikaciot...), de leginkabb a koromjellegmezot kene. (REnault-nal manapsag meg nem is a mennyiseget korlatozzak direktben, hanem a koromjellegmezobe egy inverzlambda-t adsz meg, amibol ö a legtomeggel kiszamolja az IQ-t, es a F2Tq-val a koromhatarhoz tartozo nyomatekot)
ha nincs hozza damos-d(a2l-t), akkor meg hiszem en egy hamar megtalalnam
vagy csak kicsi az cooler. msa15-n atalitottam turbonyomas alapura a koromjellegmezot (tehat hogy ne legmennyiseg es fordulatszam alapjan korlatozzon, hanem toltonyomas es forulat alapjan) ahogy elmelegedett ugy ontotta a füstöt, de szerencsere van toltolevegohomersekletkorrekcio, miota abba a jellegmezobe is ertelmes ertekeket irtam, mar melegen sem füstöl (de nem is megy melegen, annyira mint füsstel, de 180-nal padlon 2 savot beteriteni füsttel...)
Alul meg részben azért olyan amilyen mert valamiért később lesz(lassabban) légtömeg mint az előző mérésénél. Melegtől van? Mert volt 40 fok a mérés közben a helységben. Remélem nem a légtömegmérő kezd elhalálozni.
Légtömegmérőre gondolsz gondolom. Kis részen igazad lehet mert kellett még néhány mg és bele kellett javítsak kicsit. De nem érezni egyébként, csak mikor megjön a nyomás, amúgy olyan mint a gyári érzésre.
nem lattam a kalibraciot amit irtal hozza, de nekem ugy tunik, hogy az egesz full load-t vegig a koromjellegmezo fogja es nem a max nyomatekkorlatozo...
steady state-ben (es egy ilyen meres mar az), a koromjellegmezobol ca. 20-30Nm-rel, azaz kb 4-6mg-gal többnek kene kijonnie mint a driver wish-bol es a max. Tq (vagy IQ) limitbol.
ha vegig a korom fogja az IQ-t akkor erzed a turbonyomasingadozas a nyomatekon. Ha azt akarod, hogy ne ingadozon a nyomas, akkor lassu szabalyzas (picit alacsonyabb elovezerles (N75 geo map) kell neki irni mint ami Steady state-ben kell, kisebb P-ertekkel a vezerlonek... de akkor meg lassu lesz a szabalyzas...)
a koromjellegmezot arra talaltak, ki hogy addig limitalja a mennyiseget, amig nem epul fel a nyomas... nem arra, hogy vegig az fogja...
az enyem 0km-s koratol kezdve kormol ha tolod neki (az olaszok meg is valositjak azt amit a nemetek csak pofaznak: "Kraft kommt von Kraftstoff"). Ehhez meg hozzajön, hogy ha sokaig tötymorogsz vele(pl. szuleim), akkor a kipufologban lerakodik a korom es ha egyszer kiporgeted (2 honap utan en) akkor beborit mindent a füst, de utanna megint elviselheto, de fustol.
"Az tuti mikor az Euro4-et minősítették nem nyomtak neki padlót."
1, NEDC szabvanyciklus...
2, kell egy szabadkigyorsitast is tipusengedelyni motorfekpadot, de azt terheles nelkul es uresben. es ugye manapsag nincs olyan kocsi ami de ismerne fel hogy uresben van :-)
"Viszont elég kultúrálatlan csattogós egy jószág."
Szuper. A másik amit észrevettem, hogy 3000 fölött szeret kormolni egész keményen. Azt hittem valami szar de nem találtam semmit. Ha megpucolom a légmennyiség mérőjét akkor egy hajszálnyival jobb lesz egy időre .Aztán elkezdtem figyelgetni az összes ilyen motoros csótányból dől a füst ha forszírozzák, futásteljesítménytől függetlenül. Az tuti mikor az Euro4-et minősítették nem nyomtak neki padlót. Amúgy menni megy mint a golyó hasonlóakhoz képest, messze jobb a gyorsulása a gyári specifikációtól. Viszont elég kultúrálatlan csattogós egy jószág. Amúgy teljesen elégedett vagyok vele, városi dodgemezéshez hibátlan, csak ne lenne ekkora hirtelen átmenet 1800 körül. Igazad lehet az egyik brigád béna a másik meg nem is létezik :)
minden normal SW-ben van egy u.n. turbohatbabaszaskorlatozas (a la turboschubbegrenzung), ami a koromjellegmezobol kijovo max. mennyiseg gradienset korlatozza. (tehat ha hirtelen megjon a turbonyomas, akkor nem engedi ra hirtelen a nyomatekot, hogy ne basszon hatba)
na most ez erzesre nagyon szar a mjet-ben. alul semmi, utanna megjon nyomas es hatbabasz.
szerintem ezt, meg a driwer wisht kene atformalni, hogy harmonikusabban lehessen vezetni.
engem az zavar benne, hogy ha nem is padlozod (monndjuk 60%, akkor is semmi, aztan megjon a nyomas es elindul.
Allitolag az FTP-nel jol ertenek az egesfejleszteshez, csak a jarmuapplikaciohoz nem. Az opelnel meg allitolag nincs dizelfejleszto bringad
Tehát beszart az n75. Elromlott. Kaput. Meghibàsodott :-) vagy rövidesen fog. Máshol ne keressek hibàt ha eddig nem volt..... Köszönöm a segítséget srácok
Hali. Nos. A csöveim tökéletesek. Én gumigyárból veszek csövet, soha nem volt olyan bajom hogy kirepedezett volna vagy elöregedett volna a melegtől. A csövek teljesen jók. Szóval igen, tehénbőgés hangja van ha leáll. Csak azt nem értem hogy mi nem zár el? Akkor miért is búg? Oké hogy a vákum rezegteti az oké és stimm. Csak hogy tudom megoldani. Ez a kérdés fiatalok :-)