Üdvözletem! A hétvégi grand prixre mikor kell odaérni hogy elsők között legyünk? És még egy kérdés, hogy Melyik részen kellene helyet foglalni ha a versenyról jó videót/képeket akarunk készíteni? Előre is köszönöm!
Öt befűtött, öt országból érkezett gőzmozdony azért nem olyan rossz arány. És volt még egy hatodik is, igaz nem vett részt a versenyen, 'csak' egy menetrend szerinti (?) vonattal érkezett.
Engem azonban elsősorban nem ez a látványosság vonzott, hanem hogy szabadon lehetett bóklászni a vontatási telepen. Nem is okozott csalódást.
még annyit kiegészitésként, hogy a Bp-Kunszentmiklós viszonylatra 920-929 és a 930-939 kiosztott vonatszámokból vettek el, hiszen úgy Kiskunhalas-Kunszentmiklós-Kiskunhalas, illetve Kiskunhalas-Kiskörös-Kiskunhalas viszonylatban napi egy pár vonat volt.
Igen, így van. Megnéztem az 1956-os és az 1967-es menetrendfüggeléket (közben tudomásom szerint nem is adtak ki ilyet), a 901-999. számcsoport a Budapest Ferencváros - Kelebia vonalat takarta. a második és harmadik karakter pedig 21-49 között a helyi személy-, motor- és vegyesvonatok számcsoportja volt.
Ha lenne 1962-es halasi rovancs, ki lehetne szúrni, mit írt el a távírász
Elöszőr is ha lenne halasi állomásitási listád, lehet, hogy akkor sem érnél vele semmit
Halas akkor is, egy gócponti fütőház szerepét töltötte be, állomásán megfordultak, a Budapesti gépeken kivűl, Kecskeméti, Bátaszéki, sőt Dombovári gépek is.
A másik bibi az irásban a 922-es vonatszám, illetve a hozzáfüzött 7 óra, 05 perces időpont
A hatvanas években, de szerintem most is a vonatszámok elég szépen megmagyarázzák ezt.
A 922-es vonatszám azt jelenti, hogy a vonat Budapestről közlekedett-Halasra, ebből a háromjegyű számból az utolsó jelentése a következő
Ha 0, akkor a vonat Budapestről 0.00-és 6.00 közt indult
Ha 2, akkor a vonat Budapestről 6.00-és 10.00 közt indult
Ha 4, akkor a vonat Budapestről 10.00-és 14.00 közt indult
Ha 6, akkor a vonat Budapestről 14.00-és 18.00 közt indult
Ha 8, akkor a vonat Budapestről 18.00-és 23.59 közt indult
Forditott azaz Budapest felé , 9, 7, 5, 3, és 1-es vonatszám végződések vannak, az időpont beosztás ugyanez
Azért irtam Budapest felől, mivel ha nézzük az utolsó két számot, az pedig 22, ha ennél magasabb ha jól emlékszem 42-től felfelé volt, akkor úgynevezett rövid távú személyvonat lett volna, azaz Kunszentmiklós, Fülöpszállás, Kiskörösről jött volna a vonat halasra, mig 52-től felfelé Halasról ment volna Kelebiára.
Azt pedig igencsak kizártnak tartom, hogy egy Budapestről 6 óra utáni személyvonat 7.05 perckor a Halasi fütőházból már kijár. (Ez ma 2011-ben is a MÁV-nál világcsúcs lenne)
"Nem lehetne az állomást (legalábbis minimum a mozdonyt) megcsinálni úgy, hogy éjjel nem lehet bejutni?"
Kezdeményezni fogom, hogy rácsozzuk be a mozdony összes ablakát. Bízom is a pozitív hozzáállásban, hiszen nem kis munka és pénz fekszik abban, hogy a konyha belülről is "kultúráltan" nézzen ki.