Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2011.09.17 0 0 42460

Hétfő, Hegyeshalom felé, elvileg déli 12-kor már Strasshofba érkezik...

 

De szinte 100% hogy előfogatolva lesz villamos mozdonnyal.

Előzmény: hori27 (42457)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2011.09.17 0 0 42459

109,13

Előzmény: rezgaras (42458)
rezgaras Creative Commons License 2011.09.17 0 0 42458

A Déli Vasút - ahhoz képest, hogy még az utódja is 79 éve megszünt - szépen képviselve van... :-))

 

Előzmény: Bahndi (42456)
hori27 Creative Commons License 2011.09.17 0 0 42457

Valaki megtudná nekem mondani,hogy a Német gőzös mikor,és milyen útiránnyal indúl haza?

 

Bahndi Creative Commons License 2011.09.17 0 0 42456

Jól esett egy év után ismét füstöt szippantani!

 

 

 

 

 

DV 109.109 Creative Commons License 2011.09.15 0 0 42455

Üdvözletem! A hétvégi grand prixre mikor kell odaérni hogy elsők között legyünk? És még egy kérdés, hogy Melyik részen kellene helyet foglalni ha a versenyról jó videót/képeket akarunk készíteni? Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42454

1954-es vasút, gőzmozdonyok, Ferdinánd híd, nyugati, stb.

 

      

 

Tastam Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42453

 Öt befűtött, öt országból érkezett gőzmozdony azért nem olyan rossz arány. És volt még egy hatodik is, igaz nem vett részt a versenyen, 'csak' egy menetrend szerinti (?) vonattal érkezett.

 Engem azonban elsősorban nem ez a látványosság vonzott, hanem hogy szabadon lehetett bóklászni a vontatási telepen. Nem is okozott csalódást.

Előzmény: sagia77 (42441)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42452

Előzmény: k.novotny (42450)
akóR Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42451

Ránézésre , menet közben kinyilt a füstszekrény ajtó.

Előzmény: k.novotny (42450)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42450

Új téma:-)))

 

k.novotny Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42449

még annyit kiegészitésként, hogy a Bp-Kunszentmiklós viszonylatra 920-929 és a 930-939 kiosztott vonatszámokból vettek el, hiszen úgy Kiskunhalas-Kunszentmiklós-Kiskunhalas, illetve Kiskunhalas-Kiskörös-Kiskunhalas viszonylatban napi egy pár vonat volt.

Előzmény: k.novotny (42448)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42448

Utána néztem egy kicsit ezeknek a vonatszámoknak

 

900-909 ig Bp-Kiskunhalas-(Kelebia) gyorsvonatok

910-919 ig Bp-Kiskunhalas-Kelebia személyvonatok

920-929 ig Kunszentmiklós-Kiskunhalas-(Kelebia)

930-939 ig Fülöpszállás-(Kiskörös)-Kiskunhalas

940-949 ig Kiskunhalas-Kelebia

 

természetesen a páratlan vonatszámok a visszaútra érvényesek

 

tehát a 922-es vonatszámon közlekedő vonat Kunszentmiklósról indult reggel 6 körül

 

Amúgy pedig a 150-esen közlekedő vonatok többségére a Fradi, akkor még a Keleti adott gépeket legalábbis a gyorsokra

Előzmény: k.novotny (42446)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42447

Igen, így van. Megnéztem az 1956-os és az 1967-es menetrendfüggeléket (közben tudomásom szerint nem is adtak ki ilyet), a 901-999. számcsoport a Budapest Ferencváros - Kelebia vonalat takarta. a második és harmadik karakter pedig 21-49 között a helyi személy-, motor- és vegyesvonatok számcsoportja volt.

Előzmény: akóR (42445)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42446

A 952 - es spec., egy  gyorsteher.

 

Igen ebben igazad van 50 felet már teherek voltak

Előzmény: akóR (42445)
akóR Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42445

Szerintem a régi számozási rendszerben az 50 feletti számok, már tehervonatok voltak.

A 952 - es spec., egy  gyorsteher.

 

A 922 - es simám lehetett egy Kkhalas - Kelebia közötti vonatszám.

A fűtőházakkal kapcsolatban igazad van !

Előzmény: k.novotny (42444)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42444

Ha lenne 1962-es halasi rovancs, ki lehetne szúrni, mit írt el a távírász

 

Elöszőr is ha lenne halasi állomásitási listád, lehet, hogy akkor sem érnél vele semmit

 

Halas akkor is, egy gócponti fütőház szerepét töltötte be, állomásán megfordultak, a Budapesti gépeken kivűl, Kecskeméti, Bátaszéki, sőt Dombovári gépek is.

 

A másik bibi az irásban a 922-es vonatszám, illetve a hozzáfüzött 7 óra, 05 perces időpont

 

A hatvanas években, de szerintem most is a vonatszámok elég szépen megmagyarázzák ezt.

 

A 922-es vonatszám azt jelenti, hogy a vonat Budapestről közlekedett-Halasra, ebből a háromjegyű számból az utolsó jelentése a következő

 

Ha 0, akkor a vonat Budapestről 0.00-és 6.00 közt indult

Ha 2, akkor a vonat Budapestről 6.00-és 10.00 közt indult

Ha 4, akkor a vonat Budapestről 10.00-és 14.00 közt indult

Ha 6, akkor a vonat Budapestről 14.00-és 18.00 közt indult

Ha 8, akkor a vonat Budapestről 18.00-és 23.59 közt indult

 

Forditott azaz Budapest felé , 9, 7, 5, 3, és 1-es vonatszám végződések vannak, az időpont beosztás ugyanez

 

Azért irtam Budapest felől, mivel ha nézzük az utolsó két számot, az pedig 22, ha ennél magasabb ha jól emlékszem 42-től felfelé volt, akkor úgynevezett rövid távú személyvonat lett volna, azaz Kunszentmiklós, Fülöpszállás, Kiskörösről jött volna a vonat halasra, mig 52-től felfelé Halasról ment volna Kelebiára.

 

Azt pedig igencsak kizártnak tartom, hogy egy Budapestről 6 óra utáni személyvonat 7.05 perckor a Halasi fütőházból már kijár. (Ez ma 2011-ben is a MÁV-nál világcsúcs lenne)

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (42443)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.09.13 0 0 42443

Ha lenne 1962-es halasi rovancs, ki lehetne szúrni, mit írt el a távírász. ,1503 és 1553-ra tippelek...

Előzmény: k.novotny (42433)
akóR Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42442

Jó van naaa... !

Csak próbáltam abból a macskakaparásból kihámozni valamit, Te meg jössz itt a lexikonnal:-)

 

Abban az időszakban Kkhalas - Kkfháza - Cegléd viszonylatban jártak 375-k, személyvonattal.  A Fater mondta, mert Ő is masiniszta volt .

Előzmény: k.novotny (42439)
sagia77 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42441

Köszi!

 

Hát ez elég keskeny. Legalábbis a korábbi évek fotói alapján.

 

Múlt ősszel voltunk párommal Strasshof-ban nagy reményekkel, de az is csalódást okozott.

 

No mindegy, ne legyünk telhetetlenek.

Előzmény: Tastam (42435)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42440

majd hogy ki ne hagyjam a 375,1500-okat

Előzmény: k.novotny (42439)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42439

meg volt 375,1104

 

meg volt 375,2001-2008 pályaszámok

Előzmény: akóR (42438)
akóR Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42438

Nem..., de 375 1022 - es volt a '70 - es évek elejéig Kecsón

Meg valahol kiállítva egy 1032 - es !!.

Előzmény: k.novotny (42437)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42437

Úgye ezt sem kell elhinnem:-)))

Előzmény: akóR (42436)
akóR Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42436

Viszont volt 375 1053 - as.

Előzmény: k.novotny (42433)
Tastam Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42435

 Mindegyikről külön-külön nincs, de íme az összes együtt:

Előzmény: sagia77 (42434)
sagia77 Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42434

Ó, ez nagyszerű.

 

Akkor kérném, hogy ha valaki ott volt és fotózott, akkor a résztvevő mozdonyokról tegyen fel egy-egy képet. Remélem, jövőre kijutok én is.

 

Addig viszont most hétvégén irány a Vasúttörténeti Park. Arról van valakinek infója, hogy milyen külföldi mozdonyok várhatók?

Köszi!

Előzmény: Tastam (42426)
k.novotny Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42433

Azon kivül, hogy a MÁV-nak sosem volt 324,1053 p.sz. mozdonya, egész jó irás

Előzmény: Felek Ferenc (42425)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42432

"Nem lehetne az állomást (legalábbis minimum a mozdonyt) megcsinálni úgy, hogy éjjel nem lehet bejutni?"

 

Kezdeményezni fogom, hogy rácsozzuk be a mozdony összes ablakát. Bízom is a pozitív hozzáállásban, hiszen nem kis munka és pénz fekszik abban, hogy a konyha belülről is "kultúráltan" nézzen ki.

Előzmény: DV 109.109 (42421)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.09.12 0 0 42431

Értem és köszönöm!

Előzmény: akóR (42430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!