Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ikim2025 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34901

Vagy Grafitost!

 

ikim2025 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34900

Nem akarok bele szólni,nem tudom,hogy mivel szokták be kenni,nekem nem volt soha alufelnim,DE az ALU felni meg a RÉZ zsír,háááát,jaj!!

Szerintem valami szilikonos zsírt vegyél oda.

I.Blasius Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34899

Köszi a tanácsokat, akkor ezt a réz sprayt beszerzem majd jövő tavaszra.

 

Egyébként nem volt annyira megszorítva az összes csavar. A kocsi gyári kerékkulcsával oldottam ki a csavarokat, a legtöbbnél a lábammal kellett persze lenyomni a kulcsot, de volt több olyan csavar, ami kézzel nyomva is kijött, szóval nem volt vészes a dolog.

Svatopluk Creative Commons License 2020.10.06 0 1 34898

Nem kell őrült módjára megtépni a csavarokat rögzítéskor.

A hülyébb fajta, barbár gumisok ismérve ez, hogy légkulccsal úgy rászorítja, hogy azt ember le nem veszi utána, ami egyébként sem a csavaroknak, sem a felninek, sem a kerékagynak nem használ.

Előzmény: I.Blasius (34895)
KAti Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34897

Mintha réz spay-t használnának a probléma megelőzésére, de nézz utána. Gumis tutti megmondja, mi a megoldás.

Előzmény: I.Blasius (34895)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.06 0 1 34896

Persze, van. Le kell tisztítani a felületet, aztán befújni réz spray-vel, esetleg teflonos zsír spray-vel, amelyik szimpatikusabb. Arra vigyázni kell, hogy a fékező felületére ne kerüljünk a féktárcsának. Vagy ha került is, akkor leoldani féktisztító spray-vel.

 

Amúgy semmi értelme ütögetni, nem mellesleg egy defekt esetén, az országúton nemigen találni hatalmas kalapácsot, vagy bármit. Ilyenkor az a teendő, hogy vissza kell tenni a csavarokat, de nem teljesen betekerve, hanem maradjon 1-2 mm (nem több), aztán kanyarogni kicsit az autóval lassan, illetve fékezgetni hirtelen (szintén 2-3 km/h sebességről). Így le fog ugrani a rozsdáról a perem, de nem fog leugrani a központosítóról, hiszen a csavarok nem fogják engedni. Minden kerékcsavar kúpos illesztésű, tehát ha hagyunk 1-2 mm-t, akkor pont annyi játéka lesz, ami segít.

 

Természetesen a hülyeség ellen nem véd ez a módszer, tehát ha valaki jobban kitekeri a csavarokat, akkor egyik problémát konvertálni fogja egy másik problémába. :D

Előzmény: I.Blasius (34895)
I.Blasius Creative Commons License 2020.10.06 0 0 34895

Vasárnap kicseréltem a kerekeimet a 2016-os Ceed-emen. A gyári alufelnik, amiket áprilisban tettek fel, úgy rá voltak gyógyulva hátul a kerékagyra, hogy ütögetésre se jöttek le (máskor is volt ilyen, a gumis belülről cseszett rá egy súlyos kalapáccsal tavaly, de nézni is rossz volt). Végül a résen körbeforgatva a kereket befolyattam valami univerzális tisztítónak címkézett lötyit, az leoldotta annyira, hogy rángatásra nagy nehezen lejöttek a kerekek. Van erre valami civilizáltabb megoldás, hogy ne gyógyuljon rá fél év alatt az alufelni a hátsó agyra? (sorry ha volt már, rákerestem, de nem találtam)

Ceed Imi Creative Commons License 2020.10.05 0 0 34894

2016-os JD 1.4 CVVT. Sajnos csak a hőmérsékletet tudom manuálisan állítani a TEMP

gombbal ( SET gomb nincs ). A KIA szervizben azt mondták, hogy a fejegységről lehet az időt és a dátumot

állítani. De mivel kicseréltem a gyári fejegységet egy másikra, fogalmunk sincsen.

Előzmény: stefi001 (34893)
stefi001 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 34893

Nem tudom melyik évjáratú az autó. Talán erről lenne szó?

 

 

Előzmény: Ceed Imi (34892)
Ceed Imi Creative Commons License 2020.10.05 0 0 34892

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de nem a fejegység, hanem az autó gyári digitális órájának a beállítása a probléma.

Előzmény: stefi001 (34890)
Svatopluk Creative Commons License 2020.10.05 0 0 34891

Nekem volt Rezaw. Méretpontos is volt, bár hátul mintha valóban lett volna minimális gap, de engem nem zavart.

Én csak azért nem szerettem, mert borzalmasan nehéz volt takarítani, nagyon megült a kosz, a sár a tizedmilliméteres kis résekben. Ezért is cseréltem le. De ha tiszta volt, akkor nagyon klassz volt, és a magas perem is praktikus.

 

Előzmény: Matracot (34887)
stefi001 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 34890

Lehetséges, hogy a későbbi évjáratok esetében más az órabeállítás?

A sajátba (1.4/ED, 2012.) szerelt multimédia fejegység és az eredeti minden további nélkül beállítható. Eltérés legfeljebb az autó órája és a fejegység automata időmeghatározásából adódhat, ami még hosszú távon is lényegtelen különbséget jelent. 

 

Előzmény: Ceed Imi (34888)
Matracot Creative Commons License 2020.10.04 0 0 34889

.. Használ?

Előzmény: Matracot (34887)
Ceed Imi Creative Commons License 2020.10.04 0 0 34888

Sziasztok !

 

Segítséget kérnék. Kia Ceed gyári fejegység helyett másik fejegység lett beszerelve. Hogyan

tudnám az autó idö/dátum kijelzőjét összehozni az új fejegységgel úgy, hogy kezelhető legyen.

Ugyanis a gyári fejegységről lehetett korábban állítani. Vagy esetleg más ötlet ?

Matracot Creative Commons License 2020.10.04 0 0 34887

Van aki Rezaw hótálca szettet?
A hátsók eléggé nagy "rést" hagynak az ajtó felőli oldalon a hátsó ülések előtt. 
Tapasztalatok ezt mutatják, hogy az ilyen, hogy hátul nem méretpontos, vagy nyugodtan reklamáljak?

Zola1990 Creative Commons License 2020.10.02 0 0 34886

Üdvözletem!

Kia 1.6 benzin 124 le-ös motorjárol mi a véleményét? 

Válszaitokat köszönöm! 

 

 

snef Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34885

hetfon viszem a totalcaros totalchekre es jeleztem nekik hogy erre mindenkepp mondjanak valamit ok is.

Előzmény: snef (34884)
snef Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34884

Hello

 

nem folyik annyira hogy alul is legyen folt.

csak a kepen es a videon lathato helyen van egy kis olaj.

Előzmény: Akos_IKS (34883)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34883

Ok, akkor rendben. Amúgy eléggé cink lenne az olajfolt a kocsi alatt folyton.

Előzmény: snef (34882)
snef Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34882

Hello

 

allitolag a lanccserenel megoldodik.

Előzmény: Akos_IKS (34881)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34881

És hogy lehet orvosolni? A videóban sem mondják el, csak hogy ott szokott folyni. Nyilván nem maradhat így.

Előzmény: snef (34880)
snef Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34880

Hello

 

kozben sikerult elerni a videoban szereplu urat es a fenykep alapjan megerositette o is.

Előzmény: Lbx (34878)
Akos_IKS Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34879

Milyen igaz! :)

Épp múlt héten voltam alvázmosáson, mert jövő hétfőn viszem alvázvédelemre. Nem vészesen rozsdás, de már kell.

Az első lámpák mattulása is eléri lassan az autót.

Előzmény: Lbx (34877)
Lbx Creative Commons License 2020.10.01 0 1 34878

Ha jól veszem ki, az autót szemből nézve a motor bal hátsó sarka van a képeken. Ha az, akkor ez szintén tipusjelenség..

https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/09/04/hasznalt-hyundai-i30-hasznalt-auto-hyundai-i30-fd-2007-2012/

Előzmény: snef (34876)
Lbx Creative Commons License 2020.10.01 0 0 34877

Akos_IKS válaszában olvashatókon kívül az ajtók felső peremének esetleges korróziója (a vízvető gumit érdemes elemelni, akkor látható, és inkább a hátsó ajtók érintettek).

A futómű elemek és a segédalváz korrózióját érdemes ellenőrizni.

Na és persze a vezérműlánc esete...

Előzmény: Zola1990 (34873)
snef Creative Commons License 2020.09.30 0 0 34876

Hello

Hello

 

Esetleg valakinek ismeros ez az olajfolyas kia ceed 2011  1.4 -es motornal?

ha igen, draga a javitasa?

Snefi

Akos_IKS Creative Commons License 2020.09.30 0 0 34875

Szia! Volt már többször is a kérdés. Az enyémhez (dízel) leírtam a "hibalista"-t. Típushibák. Ezt csak azért írtam oda, hogy legközelebb könnyebb legyen megtalálni. :)

Előzmény: Zola1990 (34873)
KAti Creative Commons License 2020.09.30 0 0 34874

Az ilyen kérdést szerintem jobb előre feltenni, utánanézni. Most sem késő, legfeljebb fájni fog (Cee'd esetén talán nem vagy nem nagyon).

Előzmény: cressiman (34866)
Zola1990 Creative Commons License 2020.09.30 0 0 34873

Üdvözletem!

1. generációs kia ceed 1.4 benzines kombi kivitelt szeretnék vásárolni érdekelne mien hibákkal kell szembe néznem.

Válaszokat köszönöm! 

tuzer Creative Commons License 2020.09.30 0 0 34872

Na, valami új. reggeli indulás után vagy kétszer világított az ülésfűtés kapcsolója, enmagától. Mára világítás nélkül szintén enmagától fűti a szattyán seggemet.

 

viszem majd szervízbe, volt vkinek ilyen élménye?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!