Ez az "itt már mindenki Petőfi Sándor" tipikus esete, hiszen az egész magyar buszgyártás egy best of válogatás a különféle Ikarus-részletmegoldásokból. Ha nagyritkán Econellen utazok, akkor is elvigyorgom magam, hogy jé, hát ez tiszta Rába Contact vagy Ikarus C56 egyik-másik ponton, meg hasonlók. :D Most, hogy ezt mondtad, tényleg olyan hatást kelt a 120e, mintha a tervezőjének lett volna köze a 412-eshez fejlesztéséhez bő negyedszázada.
Nézd, én sajnálom azokat az embereket, akik ebben az ...-ben muszályból benne vannak, és azokat is,
akik elhiszik, hogy Ik', s hájpolják. De azokat is, akik esetleg a "jól" sikerült" termék miatt majd menekülni fognak róluk, ha ne adja szakramentum, majd történik valami...
Am jók a rendszámok, 49,2, és 49,3%-os rendelkezésreállás. :)
Kérem a 20 minuszt mostmár!
De ne legyen igazam, s legyenek üzembiztosak ezek a kotványok!
Csak a papír alapú buszjegyek és bérletek emelkednek on-line marad a jelenlegi ár
A díjak növelése utoljára 2016-ben volt, ami a jegyek esetében 10 Ft, a havi felnőtt bérlet esetén 200 Ft emelést jelentett. Az elektronikus jegyek ára a jelenlegi papíralapú jegyeknek és bérleteknek az árával megegyező lesz, a papíralapú jegyek és bérletek ára viszont átlagosan mintegy 20%-kal magasabb lesz augusztus 1-től.
Elektronikusan lehetőség van a havi helyett a 30 napos, a negyedéves helyett 90 napos érvényesség megadására, így a bérletvásárlási időszakban tapasztalható sorban állás csökkenthető. Az otthoni munkavégzés, és az előre nem tervezhető utazások lefedésére elektronikus formában elérhető lesz a 90 perces jegy, a 24 órás jegy, a 72 órás jegy és a 7 napos bérlet is. Jelenleg 8-10 százalék az online jegyek és bérletek értékesítése a papírral szemben.
A menetrend szerinti helyi autóbuszjáratok viteldíjai 2022. augusztus 1-jétől
Menetjegy elővételben - 340 Ft Menetjegy autóbuszon váltva - 400 Ft 90 perces elektronikus jegy - 280 Ft 24 órás elektronikus jegy - 800 Ft 72 órás elektronikus jegy - 1 650 Ft 7 napos összvonalas elektronikus bérlet - 2 300 Ft 15 napos összvonalas elektronikus bérlet - 3 900 Ft Félhavi összvonalas bérlet - 4 700 Ft 30 napos összvonalas elektronikus bérlet - 7 000 Ft 30 napos tanuló elektronikus bérlet - 280 Ft 30 napos nyugdíjas elektronikus bérlet - 2 970 Ft Havi összvonalas bérlet - 8 400 Ft Havi tanuló bérlet - 340 Ft Havi nyugdíjas bérlet - 3 600 Ft 90 napos összvonalas elektronikus bérlet - 19 250 Ft 90 napos nyugdíjas elektronikus bérlet - 8 190 Ft Negyedéves összvonalas bérlet - 23 100 Ft Negyedéves nyugdíjas bérlet - 9 800 Ft Átruházható havi bérlet - 19 600 Ft
Elhalasztják a menetrendbővítést
A napirend tárgyalásánál a város polgármestere kiemelte, hogy az idén nyárra tervezett buszmenetrend-bővítés bevezetését elhalasztják, a menetrend bővítésének szándékát azonban nem adják fel és ha van rá költségvetési lehetőség, végrehajtja a város a bővítést és bevezetik az új járatokat. Addig is, minden marad a régiben, nem csökkentik a szolgáltatás színvonalát
'Székesfehérvár - Cser-Palkovics András polgármester ezúttal másik közösségi oldalán, az Instagramon tartott fogadóórát kedden 16 órakor. A tömörebb kérdezz-felelekre lehetőséget adó felületen a többi között szó esett a felújításokról, jövőbeni tervekről, háborúról és békéről is. Kiderült, egyelőre nem lesz több késő esti, éjszakai illetve hajnali buszjárat (ennek elsősorban a fiatal utazóközönség örülhetne), és az új buszmenetrendet is csak januártól vezetik majd be.
Közlekedés
A buszmenetrenddel kapcsolatban a legtöbben arra voltak kíváncsiak, mikor tervezik bevezetni az új, illetve módosított menetrendet.
- Nyáron szerettük volna, de a város anyagi helyzete most nem teszi lehetővé. Így 2023. január 1-től tervezzük. Persze, ha a pénzügyi lehetőségeink engedik. A menetrend bővítése amúgy évente majd’ 400 millió forint pluszköltséget jelent majd.
Az éjszakai buszközlekedés fejlesztése is népszerű kérdésfelvetés volt, ugyancsak nyártól vezették volna be a több késő esti és hajnali járatot. Kiderült, sajnos ez sem fog menni, anyagilag szűkek a lehetőségek az energiaárak emelkedése miatt. - Remélem, hogy jövő januártól be tudjuk vezetni a menetrendi bővítést, de ehhez kell az anyagi háttér – írta.
De várhatóan júliusban jön az első két elektromos busz, majd a többi tíz. Előrehaladott tárgyalások folynak e-bicikli-hálózat ügyben is.'
Én a napokban a "fél-tókör" járaton láttam (707 Agárd - Velence - Sukoró - Szfvár). Ha volt ilyen a fordájában, akkor maradt, ha nem, akkor ide került át. :)
A mezőfalvi bolygóajtós kocsi ebből az ajtótípusból az elsők között volt, még az ajtóüvegek körüli vastag gumikerettel. Ebből még korábbi időpont, talán '83/84 jön ki.
Ha minden igaz, Mezőfalván volt még a megyében, ami járatos (is) volt. Személyes élményem sajnos nincs, de amennyire tudom, egy fehér/piros 211-es járt Sárbogárdra, és egy ilyen 280-as pedig Dunaújvárosba. Feltéve, hogy pontosan emlékeztek az adatközlők, de ilyenről meséltek, nem a későbbi, bolygóajtós 280.17-ről.