nekem egy egy ford fiestám volt (még a régi kockalámpások közül) semmi baj nem volt a gázzal. abban még az a fajta rendszer volt ahol én nekem kellett a benzinről gázra váltani... benzinnel inditottam. majd fél perc mulva váltottam. télen kicsit még vártam de hamar lehetett aztán nyáron mikor már jóidők voltak volt mikor gázzal inditottam , ici-picivel nehezebben indult de csak hajszállal.
ami hátránya volt még akkor hogy 2 zöldkártya kellett és a tartájt x évenként bevizsgáltatni szintén különköltség , mikor már a 3. vagy 4. vizsgálat is meg volt szóltak hogy tajtály lejár ujat kell betenni mert nem lehet többször bevizsgálni. de az j tartályhoz szinte mindent cserélni kell. szoval öreg autónál nem érte már meg egy teljesen uj rendszert kifizetni. igy eladtam. egyébként birtam...
Igen én is így gondolom, és az eddigi tapasztalatom nekem is ez volt.Én már 17 éve használom a gázt, de még akármilyen autómba volt semmi káros következményét nem láttam.Igaz mindegyikbe én szereltettem be és így csak én használtam.A most eladottal is 150000km mentem gázzal, de semmi gond nem volt az autóval.
Ez ebben a formában ez nem teljesen jogos. Sokkal többet spóroltam meg mint amennyit a gáz miatt költeni kellett. /Ki garantálja, hogy 250ezer km után nem kell semmit felújítani a motoron ha csak benzinnel használom? / 200ft alatt van a gáz! Számomra még így is megéri, hogy szárazabb az üzemanyag és valamivel hamarabb kell felújítani. Minden attól függ mennyit autózol. Ez volt a legértelmesebb beruházásom a kalózzal! Valamelyik nap kiszámoltam a spórolást 90ezer km alatt és bőven behozta az árát.
Azt olvastam csak azért nem nagyon értem mert az első indítás mindég benzinről történik nem gázról,aztán vált át gázra.Benzinről viszont indulni kéne az autónak rendesen mintha nem gázos lenne.Eddig nekem így volt.Semmi indítási gondom nem volt se téle se nyáron.
Szia, Kb 60 ezer óta gázos. Már a télen is nagyon nehezen indult, de azt hittem a jó idővel megoldódik. De nem, még rosszabb lett, mostanában meg már alig indul.
az autóban 206 e km van. ezt bőven hihetőnek tartom (kicsit sokallom is) szőnyeg nincs kikopva sehol igaz gumi betétek vannak minden lábnál. az ajtó kárpitok főleg a hátsók karcosak vagy gyerekek vagy a gyerekülés ki-be... vagy kitudja... 2004 talán 9. havi ha jol emlékszem magyarországi forgalomba helyezéssel. (rendszám is ezt igazolja) apám opel corsaja 2004 12.6.án (mikulás napján) mentünk a szalonba annak már a kék eus jlk rendszáma van ) szoval nem sok különbség van a 2 közt ha külföldi lenne nem ez a rendszáma lenne.
amint lesz időm a a kéziféket is megnézem nagyont fent fog( a hátsó dobokat leszedem (kiváncsi vagyok mi fogad ott kitakaritom ha kell utána állitok ha kell cserélem) ezt évente 1x-2x tavasszal és ősszel egyébként is megszoktam tenni.
ennek ellenére igen jónak hat a fék. 1-2 próbát már tettem .matizhoz képest..... nagyságrendekkel jobb. ut tartás és komfort szintén...( mondom ugy hogy nagyon szokatlan a szervó kormány tul könnyű és igen érzékeny, rendkivül kis helyen fordul meg a kocsi... kb akkora helyen mint a matiz pedig sokkal nagyobb. a corsaval összehasonlitva pedig... fele akora helyen. a corsa yakran csak 2 ivből fordul meg....
azt gondoltam ez azért kisebb autó... de nem! elkeztem méregetni a c corsa és a kalos méreteit és jók meglepődtem.... gyanus volt mert az udvarra a terasz és a kerités özt ugy kell beállni hogy szük a hely...
matizzal már lendületből álltam ki szemből is és tolatva is de ezzel messze nem...
2 oldalt 3-3 vagy 4-4 ujjnyi helyem van összesen...
na elkezdtem mérni...ugyan ugy mint annak idején a passat után a corsát.. a passat tükörtől tükörszélig 186cm erre corsa 194 nem gondoltam volna de hogy a kalos még rátesz 4 cm arra nem gondoltam
ugyan ugy az első ajtó üvegei 4 cm a kalosz javára.
a szélvédő magassága 9cm hosszabb. és a kocsi 18 cm magasabb a corsánál ugy hogy a küszöb felső fele gyakorlatilag egyforma magas. ebbe kellemesebb beülni magasabb az ülés a corsába eléggé le kell ülni , időseknek nehéz kiszálni belőle...ezek az első tapasztalatok...
Azt a büdös eget... Azok a gyertyák megérnek egy misét... Mennyi van az autóban amúgy - legalábbis óra szerint?
Én a gyári gyertyákat kiszedtem 16.000km-nél, félretettem, még teljesen használhatók. Brisk Premium LGS-t tettem be, azok azóta mennek, most van a kocsiban 131.500km, tehát már 115.000km van a gyertyákban, és kb pont úgy néznek ki, mint mikor betettem őket. Brutális mennyit elmennek, elektróda hézag gyakorlatilag változatlan. Tudom ajánlani.
Nem nehéz rajta cserélni igazából semmit. Ahogy mondták is pár dolgot érdemes megnézni, főleg, ha ködös az előélet. Mint pl gyertya, kábelek, fékek, futomű. Ami ilyenkor kötelező jellegű szokott lenni, kivétel ha van bizonyíték ,hogy nem rég lett cserélve: összes szűrő, olaj, szíjak és tartozékai.
Egy pl, amikor vettem autót, mondták, hogy szíjakat kicserélték. Látszott is, hogy a 2 hosszbordás új. Csak a vezérműszíj régi volt, az összes vezető-feszítő csapágyas volt, vízpumpa lógott. Fékek újak, olajat meg se néztem, csak leengedtem.
A vezérlést se hagyd ki, főleg így, hogy semmilyen info nincs a kocsiról korábbról. Nálam is csak az olajcseréket írogatták több-kevesebb lelkesedéssel. Nyitásnak egyből vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgő csere volt, főleg, hogy 66 ezer km-nél járt a gép. A gyári gyújtókábel szett is éppen 90 ezer km-nél adta meg magát. Vételkor ennyire nem volt lelakva a gép, a motortér is gyakorlatilag patyolat tisztának nevezhető még most is. Csak hát pont 9 évesen vettem a gépet és egymás után jöttek a dolgok, mint gyári kipufogó csere a katalizátortól a hátsó dobig, 4 lengéscsillapító, még a hátsó lengőkar szilentek is elszálltak, bár mondjuk abban szerepe lehetett az áruszállításnak is a csomagtartóban 2-3 mázsa anyag... De mostanra szépen egyben van az autó, a levegő beömlőrendszert is átöblítettem nem rég majd meghajtottam vagy 450 km-en autópályán spéci benzinadalékkal. Most mintha jobban reagálna a gép.
Az abs-t ne bánd, hogy nincs. Ha olyan gondos gazdánál volt mint ahogy a képeken látszik, valószínűleg fékfolyadékot sem cserélt sűrűn.... az meg az abs halála.
sajnos nincs, szűrőket cserélem hétvégén . és olajat is. a légkondi és szervo, ékszij az cserélve elett mert a régi a csomagtartóban volt. a többi majd hétvégén kiderül mikor aknárol megnézem a futóművet is...
sajnos az abs is hamisnak bizonyult mert nem látom az elektronikát a fékelosztón.
a légkondira kellett kicsit töltetni mert csak kicsi hideget fujt. de ezt már a kereskedő is emlitette vételkor.
amikor leállitom a kocsit valami kattogás féle van pár másodpercig a hátsó résznél, olyan mint mior a kipufogó hül. de ez akkor is van mikor csak 10 másodpercet jár a motor pedig annyi idő alatt fel sem tud melegedni a csőrendszer. ha a hátsó ülésre ülök valami alul nyikorog szerintem vagy lengés csill burkolat érbele vagy a rugó ennek is utána járok hétvégén...
ezzel még ment!! (igaz a fogyasztást nem tudom mert csak 2 napot kb 40km mentem vele)
mikor kivettem a gyertyákat az első ugy meg volt húzva hoy azt hittem hozza a menetetis mikor végre megmozdult. ( ha nem egy viszonylag komoly gyertyakulcsom lenne val nem nyilt volna nekem sem val az előzőnek csak egyszerű lehetett) a nagyon rozsdás volt az ami régen ott lehetett.
a motor javára legyen mondva egyiknél sem láttam olajszivárgást csont száraz mind a 4 nél.a kiégés szine sem rossz(ahhoz képest) nem olajos egyik gyertya sem.
az ára 4999 e ft volt ami nem tul alacsony de amik ettek volna messze lettek volna és sajnos abba sem látok bele. ami sajnos már csak itthon derült ki az extra felszereltségek közül sok nincs is...(ott sajnos nem is néztem meg) kormány magasság állitás, 2 légzsák.ülés magasság állitás .( fedélzeti komputer nem tudom kinél mit jelent de nálam nem a motorvezérlőt!!!)
(ami ha jól láttam a matizzal ellentétben nem a kaszniban hanem a motortérben az aksi mögött állitva van)
ami viszont van: kormány szervó,kpzár távitóval,2 el ablak, szinezett szélvédő,alukerekek,
A gyertyacsere periódus 30 ezer km. Ennyi idő alatt nem így néznek ki a gyertyák. Mit kaphatott az a szerencsétlen motor, ha már 800 vagy 1000 Ft körül kapható gyertyákon is spórolt a tulaj?
regge kipróbáltam bezártam távirányitóval és anyósülésnél kinyitottam kulcsal vártam de 1-2 perc elteltével sem történt semmi. kürtben vezeték bent van és ugyan azon kötegben van a motorháztető érzékelője. az összes biztositék ami a motortérben van és az ajtónál oldat végig ellenőriztem mind élő jó bizti. de ha jól emlékszem a riasztóknak külön zokott lenni. azt még meg kellene keresnem és ha jól emlékszem van egy plusz doboz is elrejtve valahova.
ahogy nézegettem a motorvezérlő az az aksi mögött állitva van a motortérben. jól sejtem?
ma a gyertyákat néztem meg és (képek is mennek) kicsit csodálkoztam... hoy még megy az autó....
az összes müanyag kárpit zsiroldós tisztitóval lemos majd méhviaszos bőrápolóval áttöröltem , műszerfal, minden ajtó kárpit és társai , illetve a tetőkárpit szőnyegtisztitóval szinte ujjá (ujszine lett) varázsolva. ez másfélnapi munka. mostmár az autó kivül belül tiszta.....
marad a motortér de az csak köv hétvégén kerül sor.
Kicsit ellent mondanék almaata kolegának mert ráhagyni nem kellene inkább azt a riasztót megnézetni ami benne van és ha az menthetetlen akkor rászánni a pénzt a cserére mert ha már amiatt nem törik fel az autót mert el kezd riasztani ha meglökdösik akkor már nem volt kidobott pénz amit ráköltöttél.
Ne haragudj, de sajnos én sem értek hozzá igazán. Valószínűleg megelőzendő a gondokat elvágták az indítást megakadályozó vezetékeket. El kéne vinni egy autóvillamossági szerelőhöz megnézetni. /talán/ Vagy hagyni a fenébe.
A második távirányítóban lehet, hogy csak gyenge az elem.
Zárd be az autót távirányítóval, várj egy kicsit és nyisd ki kulccsal az ajtót. Ha szerencséd van nem történik semmi. Csak gond van az szerviz által anno beszerelt gagyi riasztóval.