Tudom, hogy nem lesz túl népszerű ez a topik, azért mégis elindítom, hátha anyázás és egymásra mutogatás nélkül mégis el tudunk jutni egy olyan forgalmi rendhez, ami ugyan fényévekre lesz távol az optimálistól, de mégis képes lenne a főváros közösségi közlekedést úgy nagyjából 90%-ban kielégíteni. Vagyis amolyan vészforgatókönyvként működhetne, ha már végképp fogyóban a pénz. De FIGYELEM, nem arról van szó, hogy a nagy forgalmú gerinchálózatot egy két járattal megrokkantsuk, hanem arról, hogy a többé-kevésbé nélkülözhető, alacsony(abb) kihasználtságú járatokat szüneteltessük, esetleg más járatokkal részben pótoljuk. Gyomláljunk hát bátran!
A karcsúsítást a vezetői székekkel kezdeném, alaposan megritkítanám őket.
A paraméterkönyvet készítő "szakembereket" pedig kiküldeném 3 hónapra tapasztalatot gyüjteni, utazni (ohne auto) a közlekedésben. Kezdenék mondjuk reggel 5-kor a külvárosokban és befejeznék az éjszakai járatokon. Biztosan hasznos lenne!
Teréz- és Erzsébetvárosi trolibusz kavalkád. Ez az, amit egészen egyszerűen nem értek. Ki, mikor és miért tervezte ezt így? Az egész egy követhetetlenül szövevényes agyrém, nullához konvergáló hatékonysággal. Maradjon valami a Király utcában, a Podmaniczkyn és az Izabella utcán, de a többi szerintem kuka.
Sajnálom, de a jelenlegi rendszer sem anyagilag, sem műszakilag nem tartható fent. Éppen ezért született ez a topik. Ha minden oké lenne, nekem is lenne biztosan más dolgom, mint a BKV-nak megtakarítási terveket készíteni, ráadásul kéretlenül, csak így, amatőr módon.
A jelenlegi, tarthatatlan és álmodozós paraméterkönyvet szakemberek csinálták. Jegybevételből meg is van a működtetéséhez szükséges pénz 40%-a. Valami akkor csak nem stimmel, nem?
ÓÓÓ, a 93-as, tényleg, egyszer kipróbáltam én is, amolyan városnézési szándékkal, de valami eszméletlen helyeken barangol keresztül-kasul Kispesten meg Szentlőrincen át. Eszméletlen egy darab, az biztos.
Én viszont követelem, hogy a BKV-t hagyják úgy működni, ahogy eddig tették, uniós pénzekből pedig fejlesszenek tovább.
Mi az, hogy + 10 perc rágyaloglás? Mikor egy úticélon belül 2-3 alkalommal át is kell szállni? És visszafele ugyanennyiszer? És ha valaki egy nap többször jár a városban?
A tömegközlekedés utasvonzása a járatsűrűségben és lefedettségben van, nem a ritkításokban és leépítésekben.
Nem, de pl. azelőtt Berlinben élő ismerősöm meséli, hogy ott ahol ő lakott, bizony nem volt minden második utcában busz vagy troli vagy villamos. Az ő esetében metró sem, az ember nekiiramodott, aztán 10-15 perc séta után felszálhatott valamilyen járműre. Szerintem enyhe túlzás és tévedés is a jelenlegi budapesti hálózat. Ahogy az éjszakai járatok rendszere is az.
206 - az átszállás nélküli utazás igézetében született járat, szerintem semmi szükség nincs rá. A Nyugatinál alig tud csúcsidőben beállni a végállomására, amúgy meg rendszeresen egy tömött 86-os mögött töketlenkedik nap mint nap. Kár, hogy a Margit híd felújításával nem lett jobb a busz-villamos közötti átszállás.
134 - a Szentendrei HÉV-et duplázza, nincs sok értelme
34 - 106 - furcsa páros, ez is a HÉV-et duplázza, ráadásul ahol már különálló útvonaluk van, meglehetősen ritkán járnak. Elég lenne egy belőle, akkor talán kiszámíthatóbban is járna.
Békásmegyeri körbuszok - nem igazán vagyok otthon a környéken, de a 20 perces követési távolságok sok jót nem ígérnek. Az egész nem nagy távolság, valami egyszerű és áttekinthető, ugyanakkor sűrűbb, koncetráltabb és takarékosabb megoldás kéne ide is.
Sajnálom, én sem javítani, sem pedig rontani nem akarok a helyzeten, egyszerűen csak számba szeretném venni a lehetőségeket, hogy milyen járatok szüneteltetésével lehetne valahol a sülyedés határán megtartani a közlekedési vállalatot.
15 - közel a 2 villamos és 3 metró, ez a szerencsétlenség meg ott csalinkázik a szűk kis belvárosi utcákon, kerül jobbra, kerül balra, hivatalosan 23 perc a menetideje, de gondolom ezt csak vasárnap ebédidőben tudja tartani.
Csepeli csokor:
179 - a Szabadkikötőin szokott araszolni a dugóban, végig párhuzamosan megy a HÉV-vel, kivéve a Szállító utcát, ahol néha lerak egy-egy árva lelket a közterületeseknél. A Közvágóhídi végállomásáért kár, de amúgy totál pénzkidobás.
71 - nyáron ez a csepeli strandjárat, de a szezonon kívül gyalázatosan kevés embert érdekel a léte vagy nemléte. 151-es elvinné az utasai nagy részét, a többieknek mardna egy üdítő séta a reggeli utcákon.
35-36 - valami súlyos tévedés van itt, ezek szegények elindulnak Csillagtelepről, aztán Soroksáron meg Pestszentlőrincen kötnek ki, abszolút bizonytalan időben. A délpesti kórház felé való kapcsolat miatt valami kéne helyettük, de a városnéző busz archetípusát talán mégsem bennük kéne lássuk...
52 - erős nagy kérdés, relatív gyéren lakott területen jár, viszonylag ritkán is, talán a 159 és 148 ésszerűsítésével ki lehetne váltani.
Amúgy nem tudom, hogy a jelenlegi irányelvek milyenek, amik az érvényes paraméterkönyvet eredményezték, de nekem úgy tűnik, hogy az "öt perc séta a legközelebbi megállóig" Budapest területének nagy részére érvényes. Nemes egyszerűséggel én ezt automatikusan tíz perc gyaloglásra növelném, mert a mindent behálózó, de meglehetősen ritkán járó viszonylatok megtartása sajnos a jelenlegi körülmények között nem lehetséges.