Mivel a bácsi átment a fehér vonalon és azért büntetést kapott a rendőröktől, nagyon mérges lett.
Főleg amikor kiderült hogy a Spanyol rendőrtiszt valamikor Francia állampolgár volt, Párizsból származik és tökéletesen franciául beszél.
A mérges bácsi azt mondta a rendőrnek hogy a fehér vonal az olyasmi amin nem lehet átmenni mert az az orrába való :-) Utána a bácsi még azt mondta a rendőrnek hogy arra nem kell büszke lenni hogy franciául beszél mert a hülye beszólások végett ők most ott már egy fél óra állnak az út szélén a semmiért és már nagyon késnek. Minden köszönhető egy f*sz párizsi rendőrnek. Utána még "szép" neveket kiabált a rendőröknek :-) Vicces volt.
Mivel a főszponzorok visszavonultak sajnos többé már NEM LESZ PANNÓNIA CUSTOM SHOW OBERWARTBAN !
A PCS megszüntetés miatt, a ACA-tól (Austrian Custom Association) szervezett motorszépségversenynek most más helyre fog átköltözni. Pontosan hova még nem lehet tudni mivel most folynak a tárgyalások más Osztrák motorrendezvény szervezőkkel.
1982-óta volt néhány motorom, de volt hogy évek is múltak el motor nélkül.
Volt chopperem is (Shadow) és egyre inkább hiányzott ennek a stílusnak az érzése. Főleg így 50 felett :)
Múlt évben hónapokig nézegettem, próbálgattam (ha lehetett), s végül rájöttem, hogy nekem a feeling a fontos.
Az esztétikai, a hang és a vezetési feeling. Először néztem, próbáltam újabb, injektoros Harley-kat (Spori, Dyna) nem volt rossz, de amikor mentem egy karburátorossal és hallottam a hangját egyből beleszerettem. Meg kell jegyezzem, nálam az oldschool feeling jön be :)
No, végül egy 1995-ös XLH Hugger Sportstert vettem (USA modell, HD1...)
Full analóg és abszolut személyre szabható!
Most épp a Monster Customs-nál "csinosítják" egy kicsit.
Azóta sem értem a gumibakos blokkrögzítés hiányát kritizálókat :)) Ez így KIRÁLY!
Mindent be tudsz rajta állítani vagy módosítani otthon és egyáltalán nem bonyolult.
Én sem vagyok szerelő, de mindig szívesen tanultam meg és csináltam az aktuális vasak karbantartását, az olaj és szűrők cseréjétől, a kormánycsapágy cseréjén át, a szelephézag állításáig, vezérműlánc cseréjéig.
Szerintem a '99 előttieken még kevésbé érződik a spórolás.
Szerintem a HD attól igazi, hogy tradicionális és egyszerű.
Panhead-re vagy EarlyShovel-ra sajnos nem futotta.
Igaz, csak 8-900 km-t mentem még vele, de nagyon nem bántam meg.
A 10+-os gépeknél éppen aktuális az akkumulátorcsere. A motortartó gumibakok cseréje. A szokásos gyújtógyertya, fékfolyadék, kerékgumi stb.
A Spori talán a legmegbízhatóbb Harley. Viszont nem hiba nélküli. Gyakran előfordul a hidrotőke kerepelése, amit csak cserével lehet orvosolni. A különböző viszkozitású olajjal történő varázslás nem segít szerintem. 2004-és 2006 között a hátsó fékmunkahengernek sokszor átszakadt a gumitömítése, amit nevezhetünk típushibának is. Ez is egy macera én már túl vagyok rajta. Nem nagy dolog, de ha az ember nem tudja hova nyúljon szaladhat vele a szerelőhöz. Viszonylag gyakori még az akkumulátor testkábel törése, amit a rezonancia okoz. Egy új motor az új, egy tíz évnél öregebb meg 10+os, Inkább szép lassan cserélgesd le rajta, amit szeretnél, mások tapasztalataiból kiindulva. Esetleg a gyári alkatrészeket ilyenkor értékesítve, még tudsz is csökkenteni a ráfordítások összegén. Az enyém egy 883-as 2004-es modell. Mondhatni gyári állapotú, bár az első hátsó futómű fiatalabb évjáratról cserélve, mivel azok is gyáriak nem látszik meg rajta. És az 1200 köbcenti sem hiányzik. Jó az úgy, ahogyan a tervezők megálmodták!
Igazából először azt szeretném kideríteni, -nem is feltétlenül pont ez a motor- csak úgy általánosságban, hogy van értelme lecserélnem a mostani motoromat, egy olcsóbb, öregebb, több futott kmesre, de esetleg már olyan pluszokat tartalmazó motorra, amelyekre majd a későbbiekben költenék a mostanira. Igazából ez az árkülönbözeti összeg a motoromban tartása gondolkodtatott el, az esetleges váltáson.
Azt szeretném kérdezni, vagy tanácsot kérni Tőletek, mennyire szerviz igényes, egy korrektül karbantartott 10+ év körüli 1200 spori, valamint ha az ember ebben gondolkodik esetleg érdemes egy 2006 előtti még karbis gépet venni, vagy ha az embernek nincs túl sok bütykölési szakértelme, akkor inkább utáni, injektoros gépben gondolkodjon?