Azt mondták az első indexek gyártása lesz a következő(a nagy a sárvédő elejéhez), első sárvédőt már gyártanak üvegszálast, kiegyenlítőtartályt is lehet újra kapni, majd látjuk mi lesz még.
Amennyiben hasonló minőségbe készítik, mint ezeket a hátsólámpákat, én örülnék ha rákapnak a kínaiak a Skoda alkatrészek után gyártására. Ha máshonnan ez már nem várható.
Sikerült kíméletesen leszerelni az ütközőt. Végül is behasítottam a végét, de csak azért, hogy a három oldalon levágott anyát eltekerve ne forogjon vele együtt a csavar. Szépen lejött, de nem jutottam sokkal előrébb. A lökhárító meg volt nyomva, pont az ütköző alatt van megsérülve a króm is, legalább a rozsdát és a görbeséget meg tudom szüntetni, de a csavart újra rögzíteni nem lesz egyszerű. A motorháztető nyitó bowdenjét szereltem még vissza helyére. A tetőre meg veszek valami drágább fajta alufóliát, talán az is megteszi. Már csak a hangszigetelés van rajta, a külső réteg egy az egyben eltűnt.
Nem akartam mindenáron leszedni a tartót, de már annyira meglazult, hogy körbeforog az anya alatt, úgyhogy vágok egy hornyot a csavar végére, és egy segítséggel leveszem az anyát. Ha 90 fokkal elfordítom, akkor úgy hozzáférek a csavarhoz, hogy még véletlenül sem tudok belevágni a lökhárítóba. Jól megjáratva az anyát felszerelés után még tudok igazítani kicsit rajta, ha nem állna jól. A párját azt békén hagyom. Elég jól hozzáfértem a belsejéhez, már le is drótkorongoztam meg kapott rozsdagátló festéket is.
Érdekes, a szellőzőnyílásokon könnyedén megoldható.
Szerelt már valaki le króm lökhárítóról gumi ütközőt? Le akartam venni a lökhárító tartóját, de persze elforog a csavar, hiába tekerem. Nagyon nem akartam feszegetni a gumit, de valahogy csak le lehet venni azt onnan nem? Be kellett volna tennem a szobába melegedni, mert a hideg sem segít túlzottan.
Egyszer láttam egy képen, hogy valami tálca volt ott, hogy a teniszütőn keresztül közvetlenül a kinti levegőt szívja a motor. Lehet, hogy annak a tartója...
Igen, én is erre gondoltam, csak a fölötte lévő négyzetek rendeltetését nem tudom, de lehet csak technológiai szerepük volt a gyártáskor. Nem akartam végleges helyükre tenni a vezetékeket amíg nem tudom, hogy is kell kinézni a hátfal belsejének. Már elég régen szereltem szét, nem emlékszem minden részletre. Az utólagos középkonzolon is agyaltam egy ideig, hogy hol és hogyan is volt rögzítve. A bele való rádiót meg nem is találom jelenleg:)
Megint volt egy kis haladás a géppel. A rendszámtábla világítás egyik rögzítőcsavarját elfűrészelték, úgyhogy ki kellett vennem, mert így rácsavarni már nem lehetett semmit. Először hőlégfúvóval melegítettem az egész lámpatestet, hogy majd megpuhul annyira az anyag, hogy ki tudjam nyomni belőle a csavart. Viszont ehhez nagyon fel kellett volna melegítenem, akkor meg szétolvadt volna az egész búra, úgyhogy végül is egy tűzön felforrósított pálcával harmadik-negyedik alkalomra sikerült benyomnom. Kíváncsi voltam a fejére, mert a túloldalra is kell tennem egy csavart, mivel az időközben elkallódott. Ez egy sima 4-es hatlapfejű csavar volt. Égettek melléje egy furatot, talán úgy rögzítették a fűrészelés után a lámpa ezen oldalát.
A hátfal belső oldalán rendezgettem volna a vezetékeket, de előtte kérdezném, hogy a perem alatt lévő kettő szögletes résbe mit kellene tenni? Úgy gondolom, hogy a vezetékeket az alattuk lévő fülek tartanák, csak mindegyik letörött.
Ezzel a tömítéssel nem fér be alá. Viszont mivel vastag kívülről nem hiszem, hogy bejuthat a csapadék vagy a pára. Lezárja a hátfal és a búra közötti részt.
Voltam autósboltban, parafa szerű, szivacsos szalagot vittem a lámpákhoz. Először levettem az alaplapot, és félig alá próbáltam betenni a tömítést, de úgy nem akart összeállni, úgyhogy összeraktam ahogy addig volt, aztán egyenletesen betömködtem egy csavarhúzóval a hézagba. Szerintem jó lett, és még tömít is.