Nekem is egy faceliftes 211-esem van, de én nem szeretem a dízeleket, így benzines, kompresszoros. Ugyan nem vagyok akkora szakértő mint itt sokan, de annyit én is tudok, hogy bármilyen dízelmotorról is van szó, nem igazán tesz neki jót a ritka és kevés járás. Nem az, hogy tönkremegy, de jóval gyorsabban képződnek benne lerakódások, kokszolódások, amik aztán mindenféle bajt okozhatnak a pénztárcád kárára.
Nekem a benzinessel nem igazán van nyűgöm, a vásárlás után mindenképpen ajánlott egy B-szervizt lefuttatni (olajak, légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gyertyák stb. cseréje), illetve a váltóban olajat cserélni ha automata. Én is ennyit csináltam, meg most befűznek egy új vezérműláncot (köszönhetően Smafu tanácsának), mert az előző tulaj ezt nem tette meg, de ennyi, a kocsi tip-top, külsőre és motorikusan is. Kraft is szépen van benne (közel 190 ló), a fogyasztás tűrhető, bár tény, hogy egy kompresszoros benzines többet eszik mint egy dízel, de én ezt bevállaltam.
A vásárlásnál amire nem szabad sajnálni a pénzt, hogy bevizsgáltasd vétel előtt, ne spórolj azon a 10ezer Forinton, mert inkább az menjen el, mint utána a milliók amiért megvettél egy rossz kocsit. Az autók 90%-ának pörgetett az órája, ezzel is számolj. Minél többet futott, arányában annál többet szoktak visszapörgetni. Ritka az olyan kocsi amiben nincs tekerve, és most nem csak Mercedesekre gondolok. Illetve még ami fontos, hogy gyakori a rommá tört kocsik importja és kipofozása majd eladása, viszont egy totálra tört autó még kikalapálva is produkálni fog hibákat és pénznyelővé válik, köszönhetően a szélhámos magyar neppereknek, akik fillérekből hozzák ki a javítást. A 211-esnél körbe kell mérni rétegvastagság mérővel, de olyannal ami alu-t is tud mérni, mert a motorház meg az első két sárvédő asszem alumínium. Valamint ha megemelik az autót, hátul alá kell nézni, a lökhárítótól kicsit beljebb van egy keresztmerevítő. Ha a kocsit hátul összetörték valaha, ez garantáltan megőrzi annak a nyomait. Elől mint más kocsiknál a motortér homlokfal-zárhídja lehet árulkodó. Mikor én keresgéltem, botlottam olyanba, hogy újszerűnek árulta a fickó, közben teljesen legó volt a kocsi. Valami felszereltség nélküli alap 211-es volt, amire kívül néhány avantgarde elem került (pl. ajtók, ablaküvegek, ködlámpa), aztán teljesen más ülések sportpakettből, és hiába voltak gyönyörű 18as felnijei, a bevizsgálásnál kiderült, hogy körbe volt törve az autó, még a teteje is! Valószínűleg meghentergették. A 4 kerékből 1 állt a helyén, a többi a szélrózsa minden irányában, kormányozni izomerővel lehetett, halott volt az egész szervo és fogasléc. De olyan nagy franc volt a nepper, hogy majdnem átvert vele, a bevizsgálás mentett meg.
W211 E220-ban gondolkodom. Olvasgattam SRS, SBC problémákról, a szokásos porlasztó dolgokról de azért ha valaki esetleg régebb óta használ ilyet annak mi a véleménye?
Nekem nem minden napos használatra kellene, javarészt hétvégén használnám és hétköznap egy-egy 50km-es körre, viszont ahogy nézegettem ezt pont nem kedveli a CDI motor.??
öreg szakimnak próbálnék kis segítséget kérni. W210 220CDI kiegyenlítő tengelyét szeretné összerakni (kosárban hozták). Van valakinek rajza, vagy sevice manualja a típushoz?
Ez szép volt Zoli! Ismerem az érzést...
Az első 85-ben volt,suli mellett dolgozutam egy műhelyben. A górénak volt egy állólámpás 200D-je. Odébb kellett állni,hogy be tudjunk állni egy Ladával az aknára... Beleszerettem azonnal. Máig tart. Annak ellenére,hogy a melóban naponta vezetem a karikás márka legnagyobbjait minen nap öeöm beleülni a 126-ba,az ML-be,vagy a 140-be.
2 hete egy A8 V12-vel szaladgáltam,jó,de nem alakul ki bennem ez az érzelmi kötődés...
Az első papíros autómnál, w124 én is így voltam,pedig egy 87-es 200-as karbis volt kicsit lepukkanva,full retkesen,de mégis nagyon megtetszett,és amikor beleültem,meg is vettük.Törődtem vele,hajtottam 7évig,mellette tartanom kellett egy off dízelt külföldi meló végett,de amikor hazajöttem mindig a 124-el közlekedtem.A rozsda legyőzte,meg a fogyasztása.Volt utána pár Off autó és persze w211 is,de mind tirhult a portáról,így jött a w124 E220.Ezen nem hagytam hogy a 4rozsdapötty elterjedjen,full lakatolás,telifény,minden haldokló alkatrész kicserélve,apró módosítások,személyre szabás,és semmiért nem adnám.Pedig 1,4M Ft-ot akartak adni érte,és nekem csak 1,1M-ba van.
Én most jártam egy hétig egy 316 Sprinter CDI-vel, többnyire pályán és 80 fok fölött állt végig a vízhőfok kb 10 km után...ha nem megy 60-70 fölé, akkor ott valami nem kerek sztem.