Eredménytelenül zárult a kettősüzemű motorvonatok beszerzése, indoklásul a következő szerepel:
Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontja alapján, a szerződés (keretmegállapodás) megkötésére ajánlatkérő képtelenné vált.
A közbeszerzési eljárás megindítása óta, a közbeszerzési eljárással tervezetten érintett több kiemelt, nagyobb forgalmú vasútvonalra
a Kormány a környezetbarát kötöttpályás közlekedés fejlesztése érdekében a vasútvonalak teljes villamosítása iránt köteleződött el és
tett intézkedéseket, amely a folyamatban lévő járműbeszerzés felülvizsgálatát és újratervezését követeli meg.
Itt nyilván a MÁV-csoport fenntarthatósági célkitűzései között nemrég közzétett új villamosítási álmokra gondolnak, melyben a következő vonalak érintettek:
2030-ig:
17 (Zalaszentiván-Nagykanizsa)
26 (Keszthely-Tapolca-Ukk)
29 (Szabadbattyán-Balatonfüred-Tapolca)
101 (Püspökladány-Biharkeresztes)
136 (Röszke-Szeged)
142 (Budapest-Lajosmizse-Kecskemét)
2050-ig:
5 (Székesfehérvár-Komárom)
10 (Győr-Pápa-Celldömölk)
36 (Kaposvár-Fonyód)
44 (Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán)
45 (Székesfehérvár-Börgönd)
46 (Rétszilas-Bátaszék)
81 (Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu)
108 (Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony)
110 (Apafa-Nyírbátor)
113 (Nyírbátor-Mátészalka)
135 (Szeged-Hódmezővásárhely-Orosháza-Békéscsaba-Gyula-Kötegyán)
154 (Bátaszék-Baja-Bácsalmás)
166 (Bácsalmás-Csikéria)
Hát, merész álmok...