A "nagykapacitású motorvonat" sem valószínű, hogy dízel (nem lehetne odaírni a CO2 kibocsátás megtakarítást), tehát 120+40=160. A 2030-ig tervezett beszerzésekhez viszont nincs odaírva, hogy mi a kezdődátum. Ha 2020, akkor 254-148=106 a beszerzendő villamos motorvonatok mennyisége. Így már majdnem jó, csak a 0 és a 6 kell hogy helyet cseréljen. De ha nem erről van szó, akkor a "Bz motorkocsik nélkül" félmondatba lehet belekapaszkodni. Tehát: a.) CO2 kibocsátás megtakarítást kell kimutatni, b.) a 160 beszerzendő motorvonat soknak tűnik, c.) a Bz-k ott lebegnek valahol a háttérben. Következtetés: az úristen sem ment meg a villanyBz-től...
Az első táblázatban az szerepel hogy 2030-ra 254 darab villamos motorvonat lesz üzemben, tehát 123 flirt + 10 talent + 40 kiss azaz összesen 173 darab. Vagyis még 81 villamos motorvonat beszerzése kell ezek szerint.
Viszont a második táblázatban az szerepel hogy 2030-ig 120 darab villamos motorvonat beszerzését tervezik.
Akkor most ez hogy is van? Csak én értek valamit nagyon félre, vagy a táblázat rossz?
Érdekes, mert nekem ebből az jön le, hogy továbbra is számolnak az 50 hibrid csodával.
Az első táblázatban azt írja, hogy 2030-ra a hibridek átlagéletkora 6,7 év lesz. Tekintve, hogy egy ilyen jármű sincs még nálunk okkal feltételezhető, hogy az eredeti határidőre számítanak.
Vannak hosszabb térközök, amiknél a főjelzőkre külön előjelzők adnak előjelzést, így ebben a formában a térközjelzőknek és a bejárati jelzőknek is külön előjelzőik vannak. Óbuda-Solymár között mindkettő térköz hosszú. Solymár-Pilisvörösvár között egy hosszabb és egy rövidebb térköz van.
Újpest és Aquincum között tudtommal sincs térköz, viszont ez a szakasz még így sem hosszabb mint amilyenek pl. Óbuda és Solymár között vannak.
Piliscsaba Pilisvörösvár környékén változó hosszúságú térközök vannak, itt a Piliscsabai végállomásoztatás lehetett a fő szempont, előtte az első térközök még viszonylag rövidek, aztán Az Őrhegy B utáni első Piliscsaba felé eső már hosszabb, külön előjelzős verzió.