Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191764
Ez a usgyi kényelmes, nem hangos a belseje? És hogy rázkodik a sinektől? 
Előzmény: M41 2202 (191759)
rm40 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191763
> Miért Mit építenek át Győrben? 

II.4) AZ ÉPÍTÉSI BERUHÁZÁS TÁRGYA ÉS MENNYISÉGE

– 10,5 km vágány felújítás,

– 74 db kitérõ, ill. kitérőalkatrész csere,

– felsővezeték felújítás,

– villamos váltófűtés,

– kábelalépítmény építés,

– 3 db műtárgy felújítása

Előzmény: v_peti (191387)
rm40 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191762

> Nem veszik át a megrendelt mozdonyokat

15 db vadonatúj mozdony áll félreállítva Tessinben. Az SBB Cargo és a Siemens is hallgat az okokról.
(Peter W. Frey)

Az SCC felügyelőtanácsa 2003. decemberében engedélyezte 18 db, a Siemens EuroSprinter-családjába tartozó többáram-rendszerű tehervonati mozdony beszerzését az SBB Cargo Svájc-Olaszország közötti forgalmának lebonyolítására 99 millió svájci frank értékben. A megrendelt mozdonyok az Re 474 sorozatjelet kapták. E mozdonyok közül jelenleg 15 db található Svájcban, azonban forgalomba még nem álltak: a vadonatúj, vörös-kék SBB Cargo-színekben pompázó Re 474-ek Chisasso és Bellinzona állomásokon alkotnak kerítést.

„Ezek jelenleg nem a mi mozdonyaink” mondja Stefan Appenzeller, az SBB Cargo szóvivője. Az Re 474-eket még nem vették át. Appenzeller ezenkívül megerősítette a Schweizer Eisenbahn-Revue című szakfolyóirat azon értesülését is, hogy az SBB Cargo eddig nem kezdeményezte a mozdonyok olaszországi bejegyeztetését. Ez pedig kizárja a járművek ottani közlekedtethetőségét.

 

Egészen sajátos megoldás született...:

 

Sajtószemle

 

Az SBB Cargo 12 db Re 474 sorozatú mozdonyt vásárol a Siemenstől. A további 6 db-os opciótól az elhúzódó szállítási határidő miatt az SBB visszalép. A Siemens a 12 db mozdonyt 2005. augusztusában leszállítja a megfelelő svájci és olaszországi típusengedélyekkel. A még hiányzó olaszországi bejegyeztetésre megindult az eljárás az olasz felügyelő hatóságnál, a Cesifernél. A 12 db mozdony ellenértéke 66 millió svájci frank. (SBB sajtóközlemény, 2005. augusztus 5.)

 

Már csak az nem világos, hogy milyen opcióról van szó, amikor az eredeti megrendelés 18 db-ra szólt.

 

 

Előzmény: rm40 (190653)
rm40 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191761

> Nem veszik át a megrendelt mozdonyokat

15 db vadonatúj mozdony áll félreállítva Tessinben. Az SBB Cargo és a Siemens is hallgat az okokról.
(Peter W. Frey)

Az SCC felügyelőtanácsa 2003. decemberében engedélyezte 18 db, a Siemens EuroSprinter-családjába tartozó többáram-rendszerű tehervonati mozdony beszerzését az SBB Cargo Svájc-Olaszország közötti forgalmának lebonyolítására 99 millió svájci frank értékben. A megrendelt mozdonyok az Re 474 sorozatjelet kapták. E mozdonyok közül jelenleg 15 db található Svájcban, azonban forgalomba még nem álltak: a vadonatúj, vörös-kék SBB Cargo-színekben pompázó Re 474-ek Chisasso és Bellinzona állomásokon alkotnak kerítést.

„Ezek jelenleg nem

Előzmény: rm40 (190653)
rutthin Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191760
Állítólag Romániában felsővezeték szakadás volt, azért késett ilyen sokat. De nem tudom mi tartott idáig, hiszen 8 óra alatt a fél ország megkerülhető vonattal.
Előzmény: Törölt nick (191730)
M41 2202 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191759

Mai túraútvonalam.

 

7727 Hódmezővásárhelyi Népkert - Szeged, 63-41 020

717   Szeged - Kecskemét, V43 1221

 

Félidő szünetében: NoHAB fotózás (a róla készült képeimet megtaláljátok a NoHAB-os topicban).

 

37115 Kecskemét - Lakitelek, 63-41 017

37235 Lakitelek - Kunszentmárton, 63-41 018

7232   Kunszentmárton - Szentes, 63-41 038

7224   Szentes - Hódmezővásárhelyi Népkert, 63-41 ??? / erről elfelejtettem képet csinálni:( /

 

Sok Szilis képet is csináltam, a képeket megtaláljátok a V43-as topicban.

 

Ide pedig rakok be egy kis vegyes felvágottat, főleg Usgyival dúsítva:

 

1. 63-41 020, Szeged, 2005.08.06.

2. 63-41 017, Lakitelek, 2005.08.06.

3. 63-41 018, Lakitelek, 2005.08.06.

4. 63-41 003 és Bzmot 170, Lakitelek, 2005.08.06.

5. 63-41 018, Kunszentmárton, 2005.08.06.

6. 63-41 018 és Kunszentmárton állomásépülete, 2005.08.06.

7. 63-41 038, Kunszentmárton, 2005.08.06.

 

Jó nézelődést a képeimhez!

 

M41 2202 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191758
Nem, kettővel.
Előzmény: by-169 (191724)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191757

OFF

 

Na a vastagon írt részben az igazság...

 

Magyarország híres a jó birkapásztorok terén, könnyen összetudnak egy tüntetésrevalót terelni...

 

ON

Előzmény: Törölt nick (191746)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191755

"az ec szabályzat szerint a hónap 80% -ában pontosnak kell lenni plusz étkezőkocsit kell továbbitani a 1. 2. kocsik között"

 

Majdnem így van!

 

Sajnos, most nem tudok pontosan idézni, de az egyértelműség végett:

 

1. a 80% csak a pontosságra (nálunk még eddig jobban elfogadott szóval: menetrendszerűség) vonatkozik.

2. Étkezőkocsit nem továbbítani kell, hanem étkezőkocsiban étkezési szolgáltatást kell nyújtani az utasok részére (ugye, ha egy lezárt személyzet és áru nélküli étkezőkocsi megy a vonatban az nem ugyanaz...)

3. Az étkezőkocsira nem vonatkozik a 80 %, tehát annak minden esetben lennie kell.

 

 

Előzmény: maxi máté (191754)
maxi máté Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191754
az ec szabályzat szerint a hónap 80% -ában pontosnak kell lenni plusz étkezőkocsit kell továbbitani a 1. 2. kocsik között
Előzmény: M62,171 (191740)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191753

"miképpen kell egy fa magasságát kiszámolni."

 

Meg le is lehet mérni.

 

De ki és mennyi időnként mérje?

Mert ezek a fák képesek arra, hogy 1 hét alatt vagy magasabbak lesznek, vagy az oldalirányban elfoglalt területük növekszik.

Aztán meg nem is biztos, hogy a fa a vasút területén van, ilyen esetben meg csak a levelezgetés megy a terület tulajdonosával a fa kivágása tárgyában, és a 2-3 levélváltás közben az a szerencsétlen fa nem bírja tovább, hanyattesik.

 

 

Előzmény: bádoglovas (191752)
bádoglovas Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191752

"Ha minden igaz a 40-es vonalon Bükkösdnél felsővezetékszakadás van."

 

A hír igaz, csak nem Moszkvában, hanem Kijevben, nem Moszkvicsot, hanem Volgát és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.

 

Értesüléseim szerint - ami nem hivatalos, csak hallomásból van - következők történtek:

 

Tehát nem Bükkösdnél, hanem Mecsekalja-Cserkút és Bicsérd között a 133-as szelvényben. Nem szakadt el a madzag, csak rádőlt egy termetes fa.

A dizel gépek azért kellettek, mert nem tudták mekkora a kár és sérült-e a felsővezeték. Mecsekalja_cserkútig kimentek Pécsről az induló vonatok, és ott várták meg míg a tűzoltók/katasztrófaelhárítók elhárítanak.

A gyorsaságon még van mit javítani: Kb. 2 órakor megszűnt a feszültség zárlat okán a felsővezetékben. Kb. 3 órakor kivonult a pályavasút illetékes elhárító/hibakereső alakulata a pécsi telephelyről. Kb. fél négyre megtalálták a hiba okát és a felsővezetéket megtámasztották járművükkel, hogy az el ne szakadjon. A tűzoltók, - mivel közvetlen emberélet nem volt veszélyeztetve - fontossági sorrend alapján 5 óra körül értek a helyszínre. Favágás után a 809-es indult el először Csörgő előfogattal, mivel nem volt még ismert a sérülés mértéke. Utána 807 a pécsi tartalékkal, mert a villanygép Bicsérden rekedt az éjszakai tehervonatozásban. Ez után a 8009-es Szergej előfogattal, ami szintén Pécsről indult és Szentlőrincig volt a vonaton. majd 8909 Md-vel, ezután 8069-es Dácsiával, mely a 827-es szerelvénye.

 

A fák pedig viharban továbbra is kidőlnek.

Még iskolában tanultam, hogy miképpen kell egy fa magasságát kiszámolni. Könnyen meghatározható, hogy melyik fa veszélyes a vasútüzemre. Tehát senki ne mondja, hogy nem a vasút hibája!!!

Előzmény: k_n (191656)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191751

"helyben kihajítható a kukába..."

 

Kihajítható.

Vagy a helyjegy, vagy a kutya. Nem biztos, hogy így van, hanem mint tudjuk, "az igazség odaát van".

 

Majd a szakemberek megfejtik (síncicára, vagy A.G.-ra gondoltam elsősorban).

 

Lehet, hogy némely esetben a SZÜSZ saját magával is ellentmondásba került?

 

 

 

 

Előzmény: gyurmosz (191750)
gyurmosz Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191750
Köszi a válaszokat mindenkinek!
Szerintem a helyjegy sosem árt, de ha üti a kutyajegyet, végülis helyben kihajítható a kukába...
Előzmény: gyurmosz (191749)
gyurmosz Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191749
Igen, nekem is így rémlik, no de kérdés, hogy az expressz ilyen szempontból helyjegyesnek tekintendő-e, avagy nem... Én asszem úgy veszem, hogy nem ;-)
Előzmény: division by zero (191727)
v_peti Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191748

A szabály szerint ktyát fülkés kocsiba, csak a fülkében ülők beleegyezésével szabad bevinni. ha helyjegyed van, de nem egyeznek bele az ott lévő utasok, akkor mit teszel?

 

Előzmény: Infós (191743)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191747
Előzmény: Törölt nick (191746)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191745

"lesznek fájlok?"

 

Lehet, hogy lesznek.  A jövő héten.

 

Előzmény: Infós (191743)
V43 blue Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191744

Ismét újabb képek a honlapomon a Zalalövő térségében zajló vasútépítésről:

 

Közvetlen link: http://bwp.atw.hu/vasut/vasutep3.html

Infós Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191743

Igen. Ezért szállhat fel vele az expresszre. A keletis oktatótisztek (talán Gizik? :) ) úgy oktatják, hogy ha vesz magának helyjegyet, akkor a kutyát nem viheti. (én az összefüggést nem értem, hiszen attól, hogy van helyjegyem, még nem lesz helyjegyköteles a vonat. Azonkívül, ha a fülkében ül helyjegyes utas, akkor a saját kutyámat nem vihetem oda be, hiába nem vettem ezért helyjegyet? Vagy hogy is van?! A.G. segíts!!! :DDD )

 

U.i.: Bocsi, de rákérdezek: lesznek fájlok? Vagy túl macerás? :-S

Előzmény: BAKTER (191742)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191742

"ha vesz magának helyjegyet, akkor a kutyát már nem viheti."

 

Az általam olvasott SZÜSZ-ben meg így van írva:

 

"134. KF. A vakvezető kutya kivételével nem vihető be élő állat

- az 1. osztályú kocsiba,

- az étkezőkocsiba,

- a pót- és helyjegyköteles, a helyjegyköteles vonatba és kocsiba."

 

Nagyon gonosz kérdés, hogy a bolha és a tetű az élőállat, vagy sem?

 

 

Előzmény: Infós (191735)
benbe Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191741
ÜSZ
Előzmény: sanci 2 (191739)
M62,171 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191740
A ma reggeli Goldoni + Balaton IC Siófokig csak 35 percet szedett össze. Talán ma még kilép a vonat Gyékényesen az országból ;-)
sanci 2 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191739
ezt honnan veszi
Előzmény: Infós (191735)
Infós Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191738

 

 

Igen.

 

 

 

A hír igaz...

 

 

De nincs negyven új ember....

 

 

Ha lenne, akkor is persze csak az összlétszám nőne, nem pedig az egyszerre dolgozó emberek száma, mert csak 48 hely van, abból egy helyiségben a "panasziroda" működik.

 

 

Tehát mégsem minden olyan gömölyű...

 

 

:(

Előzmény: Törölt nick (191737)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191736
 szép teljesítmény a Wiener-Walzer EN vonattól
Infós Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191735
Hely- és pótjegyköteles vonaton nem szállíthat. Így alapvetően az Express vonaton igen. Azonban ha vesz magának helyjegyet, akkor a kutyát már nem viheti.
Előzmény: Vendégsín (191734)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191734
Nem mindegyiken.
Előzmény: division by zero (191725)
M40 120 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191733

Nincs semmi furcsa ezen.

Vki ráért, megszervezett egy tiltakozást vmi ellen, mert olyanja volt éppen, vkik pedig éppen ráértek és elmentek, tiltakoztak, majd hazamentek és kész.

Lesz még ilyen...

Előzmény: Törölt nick (191683)
M40 120 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 191732
Nem is tévedtek sokat, csak egy 1-t.
Előzmény: HLP (191603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!