15 db vadonatúj mozdony áll félreállítva Tessinben. Az SBB Cargo és a Siemens is hallgat az okokról. (Peter W. Frey)
Az SCC felügyelőtanácsa 2003. decemberében engedélyezte 18 db, a Siemens EuroSprinter-családjába tartozó többáram-rendszerű tehervonati mozdony beszerzését az SBB Cargo Svájc-Olaszország közötti forgalmának lebonyolítására 99 millió svájci frank értékben. A megrendelt mozdonyok az Re 474 sorozatjelet kapták. E mozdonyok közül jelenleg 15 db található Svájcban, azonban forgalomba még nem álltak: a vadonatúj, vörös-kék SBB Cargo-színekben pompázó Re 474-ek Chisasso és Bellinzona állomásokon alkotnak kerítést.
Ezek jelenleg nem a mi mozdonyaink mondja Stefan Appenzeller, az SBB Cargo szóvivője. Az Re 474-eket még nem vették át. Appenzeller ezenkívül megerősítette a Schweizer Eisenbahn-Revue című szakfolyóirat azon értesülését is, hogy az SBB Cargo eddig nem kezdeményezte a mozdonyok olaszországi bejegyeztetését. Ez pedig kizárja a járművek ottani közlekedtethetőségét.
Egészen sajátos megoldás született...:
Sajtószemle
Az SBB Cargo 12 db Re 474 sorozatú mozdonyt vásárol a Siemenstől. A további 6 db-os opciótól az elhúzódó szállítási határidő miatt az SBB visszalép. A Siemens a 12 db mozdonyt 2005. augusztusában leszállítja a megfelelő svájci és olaszországi típusengedélyekkel. A még hiányzó olaszországi bejegyeztetésre megindult az eljárás az olasz felügyelő hatóságnál, a Cesifernél. A 12 db mozdony ellenértéke 66 millió svájci frank. (SBB sajtóközlemény, 2005. augusztus 5.)
Már csak az nem világos, hogy milyen opcióról van szó, amikor az eredeti megrendelés 18 db-ra szólt.
15 db vadonatúj mozdony áll félreállítva Tessinben. Az SBB Cargo és a Siemens is hallgat az okokról. (Peter W. Frey)
Az SCC felügyelőtanácsa 2003. decemberében engedélyezte 18 db, a Siemens EuroSprinter-családjába tartozó többáram-rendszerű tehervonati mozdony beszerzését az SBB Cargo Svájc-Olaszország közötti forgalmának lebonyolítására 99 millió svájci frank értékben. A megrendelt mozdonyok az Re 474 sorozatjelet kapták. E mozdonyok közül jelenleg 15 db található Svájcban, azonban forgalomba még nem álltak: a vadonatúj, vörös-kék SBB Cargo-színekben pompázó Re 474-ek Chisasso és Bellinzona állomásokon alkotnak kerítést.
Állítólag Romániában felsővezeték szakadás volt, azért késett ilyen sokat. De nem tudom mi tartott idáig, hiszen 8 óra alatt a fél ország megkerülhető vonattal.
"az ec szabályzat szerint a hónap 80% -ában pontosnak kell lenni plusz étkezőkocsit kell továbbitani a 1. 2. kocsik között"
Majdnem így van!
Sajnos, most nem tudok pontosan idézni, de az egyértelműség végett:
1. a 80% csak a pontosságra (nálunk még eddig jobban elfogadott szóval: menetrendszerűség) vonatkozik.
2. Étkezőkocsit nem továbbítani kell, hanem étkezőkocsiban étkezési szolgáltatást kell nyújtani az utasok részére (ugye, ha egy lezárt személyzet és áru nélküli étkezőkocsi megy a vonatban az nem ugyanaz...)
3. Az étkezőkocsira nem vonatkozik a 80 %, tehát annak minden esetben lennie kell.
Mert ezek a fák képesek arra, hogy 1 hét alatt vagy magasabbak lesznek, vagy az oldalirányban elfoglalt területük növekszik.
Aztán meg nem is biztos, hogy a fa a vasút területén van, ilyen esetben meg csak a levelezgetés megy a terület tulajdonosával a fa kivágása tárgyában, és a 2-3 levélváltás közben az a szerencsétlen fa nem bírja tovább, hanyattesik.
"Ha minden igaz a 40-es vonalon Bükkösdnél felsővezetékszakadás van."
A hír igaz, csak nem Moszkvában, hanem Kijevben, nem Moszkvicsot, hanem Volgát és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
Értesüléseim szerint - ami nem hivatalos, csak hallomásból van - következők történtek:
Tehát nem Bükkösdnél, hanem Mecsekalja-Cserkút és Bicsérd között a 133-as szelvényben. Nem szakadt el a madzag, csak rádőlt egy termetes fa.
A dizel gépek azért kellettek, mert nem tudták mekkora a kár és sérült-e a felsővezeték. Mecsekalja_cserkútig kimentek Pécsről az induló vonatok, és ott várták meg míg a tűzoltók/katasztrófaelhárítók elhárítanak.
A gyorsaságon még van mit javítani: Kb. 2 órakor megszűnt a feszültség zárlat okán a felsővezetékben. Kb. 3 órakor kivonult a pályavasút illetékes elhárító/hibakereső alakulata a pécsi telephelyről. Kb. fél négyre megtalálták a hiba okát és a felsővezetéket megtámasztották járművükkel, hogy az el ne szakadjon. A tűzoltók, - mivel közvetlen emberélet nem volt veszélyeztetve - fontossági sorrend alapján 5 óra körül értek a helyszínre. Favágás után a 809-es indult el először Csörgő előfogattal, mivel nem volt még ismert a sérülés mértéke. Utána 807 a pécsi tartalékkal, mert a villanygép Bicsérden rekedt az éjszakai tehervonatozásban. Ez után a 8009-es Szergej előfogattal, ami szintén Pécsről indult és Szentlőrincig volt a vonaton. majd 8909 Md-vel, ezután 8069-es Dácsiával, mely a 827-es szerelvénye.
A fák pedig viharban továbbra is kidőlnek.
Még iskolában tanultam, hogy miképpen kell egy fa magasságát kiszámolni. Könnyen meghatározható, hogy melyik fa veszélyes a vasútüzemre. Tehát senki ne mondja, hogy nem a vasút hibája!!!
Igen, nekem is így rémlik, no de kérdés, hogy az expressz ilyen szempontból helyjegyesnek tekintendő-e, avagy nem... Én asszem úgy veszem, hogy nem ;-)
A szabály szerint ktyát fülkés kocsiba, csak a fülkében ülők beleegyezésével szabad bevinni. ha helyjegyed van, de nem egyeznek bele az ott lévő utasok, akkor mit teszel?
Igen. Ezért szállhat fel vele az expresszre. A keletis oktatótisztek (talán Gizik? :) ) úgy oktatják, hogy ha vesz magának helyjegyet, akkor a kutyát nem viheti. (én az összefüggést nem értem, hiszen attól, hogy van helyjegyem, még nem lesz helyjegyköteles a vonat. Azonkívül, ha a fülkében ül helyjegyes utas, akkor a saját kutyámat nem vihetem oda be, hiába nem vettem ezért helyjegyet? Vagy hogy is van?! A.G. segíts!!! :DDD )
U.i.: Bocsi, de rákérdezek: lesznek fájlok? Vagy túl macerás? :-S
"ha vesz magának helyjegyet, akkor a kutyát már nem viheti."
Az általam olvasott SZÜSZ-ben meg így van írva:
"134. KF. A vakvezető kutya kivételével nem vihető be élő állat- az 1. osztályú kocsiba,- az étkezőkocsiba,- a pót- és helyjegyköteles, a helyjegyköteles vonatba és kocsiba."
Nagyon gonosz kérdés, hogy a bolha és a tetű az élőállat, vagy sem?
Ha lenne, akkor is persze csak az összlétszám nőne, nem pedig az egyszerre dolgozó emberek száma, mert csak 48 hely van, abból egy helyiségben a "panasziroda" működik.
Hely- és pótjegyköteles vonaton nem szállíthat. Így alapvetően az Express vonaton igen. Azonban ha vesz magának helyjegyet, akkor a kutyát már nem viheti.
Vki ráért, megszervezett egy tiltakozást vmi ellen, mert olyanja volt éppen, vkik pedig éppen ráértek és elmentek, tiltakoztak, majd hazamentek és kész.