Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467201

 vonal többi állomásának nagy részének - Na jó, ez így nagyon elnagyolt. A Szabadbattyán-Nagykanizsa közötti szakaszról van szó, és az elágazóállomások ezen a részen nem KÖFI állomások. 

Előzmény: Fizolti (467200)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467200

Fonyódon helyből kezelt D55 típusú biztosítóberendezés van, amivel tudtommal függésben van a sorompó. 

Kiegészítő jelzőlap van a jelzőkön, ami arra utal, hogy van hívójelzés. 

Egy emelettel feljebb van a KÖFI központ, ami a vonal többi állomásának nagy részének forgalomirányítását végzi.  

Előzmény: zjakabfi (467199)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467199

És a számítógépes fonyódi biztber ezzel a kulcsos sorompóval függésben van?

Előzmény: Fizolti (467197)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467198

Fenyves felé a 2 és 3 optikás kijárati jelzőkön (végpont felé).

Előzmény: Fizolti (467197)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467197

Az állomások területén lévő kézi kezelésű teljes sorompók jelentős része kulcsos, vagy kallantyús függésben van az állomási berendezéssel (Vannak kivételek, pl. Rákosrendező rendező részén nincs biztosítóberendezés, így a sorompók sincsenek függésben semmivel. De olyan is van, ahol a jelzők és a váltók között van függés, csak a sorompó függősége maradt ki célszerűségi, vagy valami egyéb rejtélyes okból a berendezésből). 

 

Fonyódon pl. az őrhely mellett, ahol a sorompó tekerője van, van egy kulcsszekrény is. 

 

Amik problémásabbak, azok a nyílt vonali sorompóőrhelyek, ebből már csak néhány maradt, illetve van néhány olyan is, hogy az állomás területéről tekernek egy nyílt vonalon lévő átjárót, ami így jelzőkkel sincs függésben, és esetenként a kezelő se lát rá. 

 

Fonyódon most a jelzőn mintha nem lenne hívófény, az lehetséges? - Melyik jelzőn? 

Előzmény: zjakabfi (467195)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467196

Fonyódon most a jelzőn mintha nem lenne hívófény, az lehetséges? 

 

Előzmény: Fizolti (467191)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467195

Annak ellenére, hogy kézzel tekerik le?☺

Előzmény: Fizolti (467191)
f_k Creative Commons License 2021.04.28 -2 1 467194

100 km/h sebességig nem kell jelfeladás jogszabályilag.

 

Régen ez 80 km/h volt.

 

Előzmény: C50 (467192)
LoviGabi Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467193

Ma is működik számos vonal komolyabb biztosítóberendezés jelfeladás nélkül is ott sincsenek napi szinten balesetek.

Én nemrég tudtam meg, hogy pl. a 142-esen csak Kispesttől van jelfeladás a Nyugati irányába közlekedve... :o

Előzmény: f_k (467186)
C50 Creative Commons License 2021.04.28 -2 1 467192

De figyelt még a fűtő/vvk/vonatvezető is. 

Előzmény: f_k (467186)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 1 467191

Mármint hogy mechanikus teljes sorompó maradt? 

Tudtommal az függésben van a biztosítóberendezéssel, vagyis tolatásokat, vagy nagyon lassan, hívójelzéssel haladó vonatokat leszámítva nem tud tévedésből nyitva maradni.   

Előzmény: zjakabfi (467190)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467190

A fonyódi sorompó is egy érdekes megoldás...

Előzmény: Fizolti (467189)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467189

Úgy tudom, hogy egy elmaradt óraegyeztetés miatt alapból késett az óra az őrhelyen, és e mellett a kiszámított időn belül indult el későn a sorompókezelő lezárni a sorompót. 

Előzmény: korpi41 (467181)
Vendégsín Creative Commons License 2021.04.28 -3 1 467188

NKH vizsgabizottság

 

Az mi?

Előzmény: _nyunyuka (467187)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.04.28 -2 2 467187

Emberi tényező az odafigyelés az ami nélkülözhetetlen.

 

"....ne feledjék, vasúton kis baleset nincs, kis sebességnél is nagyok a tömegerők!" (NKH vizsgabizottság elnöke)

Előzmény: f_k (467186)
f_k Creative Commons License 2021.04.28 -3 1 467186

Bő 100 éven keresztül az alakjelzők világában se történt jóval több baleset.

Vonatbefolyásolás kiépítése drága és nem csak egyszeri kiépítési költség van hanem a mindenkori karbantartás is jól képzett szakembereket és komoly pénzt kíván.

Ma is működik számos vonal komolyabb biztosítóberendezés jelfeladás nélkül is ott sincsenek napi szinten balesetek.

Emberi tényező az odafigyelés az ami nélkülözhetetlen.

Előzmény: 418 320 (467184)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.28 -2 1 467185

Meg még jó pár.

Előzmény: _nyunyuka (467183)
418 320 Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467184

Végülis azt is vehetjük hibának, ha nincsen vonatbefolyásolás és csak a mozdonyvezetőn múlik.

Előzmény: manhattani (467176)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.04.28 -1 1 467183

2004. február 16., Hernyó utolérés?

 

Monorierdő, 2008. október 6., IC-utolérés?

Előzmény: manhattani (467176)
f_k Creative Commons License 2021.04.28 -1 1 467182

A kutasi baleset 1996-ban történt!

 


Fekete zászló leng Kutas határában. Az 1600 lelkes falu történetének legszörnyűbb óráit éli. A kutasiak tegnap megtanulták tisztelni a menetrend szerinti, 616 méter hosszú gyorstehervo- natot.
Hat órával a balesetet követően is szinte a teljes község kint volt az átjáró mellett,
többen meleg teát, szendvicset osztottak a szolgálatot teljesítő rendőröknek, tűzoltóknak, mások csak könnyes arccal néztek maguk elé. Volt olyan falubéli, akit orvosi ellátásban kellett részesíteni, hiszen amikor meghallotta a hírt, rohant saját fiát, vejét keresni a busz maradványai közt, a töltés mellett. Amikor nem találta, megkönnyebbülésében összeesett...
A Volán-autóbusz is menetrend szerinti járat, Nagyatád felől érkezik mindennap 12 óra után néhány perccel Kutasra. A legtöbbször az Atádon tanuló, s már végzett gyerekeket viszi haza Kutasra, Nagybajomra. Gyakori utasok a buszon az idősebbek
is, akik orvoshoz járnak be a nagyvárosba. A tegnap déli buszon is feltűnően sok fiatal utazott.
A csattanás 12 óra után néhány perccel következett be, s F. Istvánná ért először a helyszínre: — Én itt lakom, a bakterházzal szomszédos épületben, s a hatalmas zajra azonnal kirohan-y tam. Szinte semmit sem láttam a nagy füsttől. A vonat még mozgott, igaz, egyre lassabban, s a sorompó is fönn volt. Amikor kiértem, akkor próbálták leengedni. Rögtön éreztem, hogy nagy a baj, s egyből a fiam jutott eszembe, akinek ilyenkor kell hazaérnie.
Rohantam előre, a mozdony irányába, s mindenhol jajgató, letépett testrészű, vérző' emberek feküdtek, de én nem tudtam rájuk figyelni, csak a fiamat kerestem.
Amikor a mozdonytól úgy 50 méterre lehettem, újabb hatalmas robbanást hallottam. Akkor gyulladt ki a mozdony és a busz eleje. Még hallottam az emberek jajgatását, aztán többre nem emlékszem, én is el
ájultam. A fiam életben maradt... — mondja még mindig könnyesen hat órával a baleset után. — A polgármester Gyuri hozta kézen fogva, hogy nyugodjak meg. Azóta a fiammal közösen segítünk a tűzoltóknak, a mentőknek és a rendőröknek. Hoztunk nekik teát, mert tudja, én itt lakom közel, a Petőfi 25.- ben, sőt mondtam, hogy aki mosakodni, fürödni akar, az is jöjjön be hozzánk, meg az is, aki csak kicsit melegedni óhajt.
Dr. Ütő Imre, Kutas körzeti orvosa is szívesen melegedne, hiszen az elsők között ért a tragédia színhelyére, s még este 8 órakor is segített az Atádról, Pécsről, illetve Budapestről érkezett kollégáinak. A borzalomról nem szívesen beszél. Mint mondta, még gyakomokko- rában látott utoljára ennyi vért. — Amikor kiértem a sín mellé, mindenütt elszenesedett emberi testrészek, csonkolt sérültek, a mozdony alá gyűrt buszban jajgató emberek, kizuhant áldozatok. A legvadabb amerikai horrorfilm sem produkálhatna véresebb jeleneteket — mondja, miközben a mentést irányító rendőr alezredsessel közösen intézkedik az utolsó emberi testrészek összegyűjtéséről.
Egyed György, a polgár- mester sem mozdul a roncsok mellől, a szerencsétlenség után azonnal lezárt vasúti átjáróban ügyel. Mindenkihez van egy-két nyugtató szava, legfeljebb az újságírókat nézi egy kissé morcosabban. Amikor a
baleset okairól kérdezem, szótlanul mutat a sorompóra, s a fejét rázza. — Ilyen még nem volt Kutason — mondja. Arról is beszámol, hogy az áldozatok családjának még a tegnapi nap folyamán rendkívüli segélyt folyósítottak, s a helyszínre érkezett Lotz Károly és Kuncze Gábor miniszterek is azonnali segítséget ígértek az áldozatok hozzátartozóinak.
Ma délelőtt 11 óráig tizenkét áldozatot sikerült azonosítania a rendőrségnek. Jelen pillanatban mindössze egy, Kutason lévő holttestnek nincs személyazonossága, a Somogy megyei rendőrség kéri és várja a hozzátartozók jelentkezését. A baleset sérültjei közül Kaposvárott hetet ápolnak, közülük kettőt az intenzív osztályon. Dr. Berecz István ügyeletes orvos szerint az intenzív osztályon fekvő két beteg állapota súlyos, életveszélyes, válságos.
Az egyiküknek, egy 23 éves fiatalembernek nyílt agysérülése van, az orvosi team elkeseredetten küzdött az életéért, de ma reggel beállt nála az agyhalál.
A másik egy 13 éves fiú, súlyos égési sérüléseket szenvedett. A sebészeten dr. Berecz beszámolója szerint öt sérültet ápolnak, akiknek állapota súlyos, de nem élet- veszélyes. A Kaposvárra beszállított további két égési sérültet ellátták, majd hazaengedték.
Életveszélyes sérültből a pécsi Honvéd Kórházba is
A helyszínen a mentés tizenkét órát tartott
jutott. Ahogy az ügyeletes orvos lapunknak beszámolt róla, a beteg állapota a ma délelőtti órákban is válságos volt, mivel testén súlyos égési sebek vannak, ezért a belső sérülések vizsgálata a szokásosnál lassabban folyik.
A nagyatádi kórház baleseti osztályán ápolt négy sérült állapota súlyos, ám csak egyiküké életveszélyes. Itt egy kilenc hónapos kislány életéért is küzdenek az orvosok.
A rendőrség és a MÁV szakembereinek azonnal intézkedniük kellett a baleset után, hiszen a felsővezeték leszakadt, a tartóoszlopok mindenhol kidőltek: Kaposvár és Gyékényes között állt a közlekedés.
Az intézkedő rendőrök elmondták, a balesetet kö
vető legfontosabb feladat: az emberi testrészek eltávolításával egy időben a forgalom helyreállítása.
A szerencsétlenség miatt egyébként több személyvonat is késett, ezeket más útvonalon mentesítő vonatokkal pótolták, míg a Gyékényesen át Budapestre tartó Kvamer expresszt a Balaton felé irányították át.
Érdekes, hogy a baleset napján ezen a vonalon ez volt az egyetlen tehervonat, melyet menetrend szerint elindítottak. A vonat vezetője, aki karcolás nélkül megúszta a tragédiát, elmondta: 15 méterre az átjárótól látta, hogy a sorompó nincs leengedve, próbált fékezni, de nem sikerült. C. Csabáné sorompókezelő, aki Kutas állomáségületé
FOTÓ: CZAGÁNY BALÁZS
ben egyedül szolgált, a rendőröknek elmondta, hogy miután a diszpécser közölte vele: Nagybajomról kétórás késéssel elindult a vonat, azonnal szaladt leengedni a sorompót, de akkor a teherszerelvény már az átjáróban volt. Szemtanúk szerint a fiatal vasutas hölgy csak az egyik sorompót engedte le, s nem azt, amerről a busz érkezett. Mivel a sorompót négy perccel a vasút érkezése előtt kell leengedni, a rendőrség a kezelőt őrizetbe vette.
A Volán is gyászol. A busz vezetője több mint húsz éve dolgozik a vállalatnál, s főnökei szerint a legmegbízhatóbb sofőrök közé tartozott.
Fekete Zoltán

 

 

Előzmény: korpi41 (467177)
korpi41 Creative Commons License 2021.04.28 -1 0 467181

Mi volt a több hiba?

Előzmény: Fizolti (467178)
C50 Creative Commons License 2021.04.28 -1 0 467180

Persze hogy helyes. Egy vicinálison oké hogy nincs de egy felújított Bp elővárosi kirakatvonalon alapvető kellene legyen. 

Előzmény: _Nyuszi (467172)
hmsoft Creative Commons License 2021.04.28 -1 0 467179

Ahol az üres elegyhez is három szekció dukál: a Tigris-hágó környéke (Távol-Keleti Vasút)

 

hm

Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -1 0 467178

Jelenlegi ismereteim szerint Kutas esetében több hiba is volt. 

Ebből még nem következik az, hogy egyetlen hiba sehol sem okozhat balesetet. 

Előzmény: korpi41 (467177)
korpi41 Creative Commons License 2021.04.28 -1 1 467177

"EGYETLEN véletlen hibából nincs baleset."

 

De. Pl.: Kutas, 1994.

Előzmény: manhattani (467176)
manhattani Creative Commons License 2021.04.28 -4 0 467176

EGYETLEN véletlen hibából nincs baleset. Vagy többek hibája adódik össze, vagy valaki(k) szándékos rossz tette okoz balesetet.

A mendei balesetet három ember hibája (három és fél? mert az új biztber is bizonytalanul működött), a forgalmista, a mozdonyvezető és a fűtő hibázott. Ha csak az egik nem, akkor nincs baleset.

 

Előzmény: 418 320 (467175)
418 320 Creative Commons License 2021.04.28 -3 0 467175

A mozdonyvezető is ember, ő is hibázhat. Éppen azért van a vb, hogy ezeket a hibáknak a hatását csökkentse. Nézd csak meg, hogy közúton mennyi baleset van. Ott egyenlőre még nincsen semmilyen sebességkorlátozó / elsőbbségadásra kötelező biztonsági rendszer, meg is van az eredménye. Éppen ezért új autókat csak elektronikus sebességkorlátozóval lehet forgalomba hozni jövő évtől. Vasúton mindezt sokkal egyszerűbben meg lehet oldani, csak hát ugye megint a biztonságon kell kezdeni a spórolást.

Előzmény: István Gyuri (467174)
István Gyuri Creative Commons License 2021.04.28 -5 5 467174

forgalmi szolgálattevő:  (Nyilván a legjobb az ETCS, ami "koppra" megfogja a Megállj állású főjelző előtt a vonatot).

Hát, lehet, hogy a magyar verzióban ezt is megbuherálják, de alapból a fedezendő pontig kell a célsebességre csökkenteni a sebességet, és ezen fékgörbe alatt kell tartani.

 

De semmi gond,majd jól megbüntetjük a mozdonyvezetőt....

Lehet, hogy inkább a kiválasztásban, az oktatásban, a vizsgáztatásban esetleg a felelősségre vonásban levőket kellene megbüntetni, ha olyanok dolgozhatnak, akik pl. fél éven belül kétszer is meglépik a vöröset...

Előzmény: forgalmi szolgálattevő (467168)
forgalmi szolgálattevő Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467173

Bocsi ha félreérthetően fogalmaztam!!!! :-)

 

Szerintem is kellett volna a kettesre.

Helyes az állításod.

Előzmény: _Nyuszi (467172)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.04.28 -2 2 467172

Tehát ebből az következik, hogy helyes az állításom, vagy most mi van?

Szerintem kellett volna a kettesre.

Vagy most nem értelek.

Előzmény: C50 (467170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!