Keresés

Részletes keresés

Gotha72 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27665

Jó estéket

 

a múltkor segítettek a Só tér ügyében, hát valószínű, hogy másról lesz itt szó. Talán  nem Só tér, hanem Só utca volt. A Só utca és a Szarka utca közötti területen volt egy kis játszótér, lehet hogy erre emlékezett a hölgy. Erről esetleg nincs valahol egy fotó? Nagyon ötülnék neki, mert jómagam sem láttam ezt még soha.

 

 

köszi

Előzmény: Törölt nick (27492)
lafal Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27664

Csak azt tudnám, hogy ki és miért keverte meg az Index Forumok eddig jól működő rendszerét, bár lehet, hogy eme kérdésem nyomán perszona non grata leszek. Másnál is megkeveredett a dolog kb. 10 napja?

Előzmény: lafal (27663)
lafal Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27663

Köszönöm. dolgozom a dolgon. Rá fogok jönni, hogy hogyan lehetek üsmég a jól megszokott lafal gyanánt jelen.

Előzmény: Törölt nick (27662)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27662

Jahh, az öregkor (ha nem, akkor agkor) nem unalmas dolog :))

Előzmény: monitor36 (27660)
lafal Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27661

Bocsánat az idétlen hozzászólásaimért, de keresnem kell a helyes hozzáférést (felhasználónév és jelszó, mint eddig).

monitor36 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27660

Jóestét

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27659

Mivel előbb utóbb a fejére ütnek annak aki offolkodik,

részemről azzal zárom le a témát, hogy nemtetszésemet

fejezem ki a mai tv és rádióbemondók nyelhasználatát illetően. Itt egy példa.

MTV sztár riportere egy tudóshoz: "és most ön melyik témában kutakodik?"

 

 

Előzmény: tehtube (27638)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27658

Viszont vámosok voltak, dolgoztak. Pl. a Kispestről érkező villamoson is végiggyalogoltak és akinél áru volt (pl. egy tyúk) az helyben fizetett kb. 1-2 fillért.

Előzmény: Törölt nick (27655)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27657

Közben megbolondult a felület, a sor fele nem lett látható... :-(

 

Vasbeton tübingek vannak már pont a szent István tér-Kossuth L. tér és Batthyány tér-Moszkva tér között.

Ekkor tervezék el a HÉV Battyány térre vezetését is.

1967 tavaszán haladtak át a Duna alatt.

1970.04.02 14.00 az első szakasz megnyitása.

1972.01.31 a második szakasz átadása (egy évvel a határidő előtt)

 

1970 az észak-déli vonal építésének kezdete.

1973 az eslő szakasz állomásainak építése

1974 A fordulópálya építése a bazilika alatt

1976.12.31 11.00 az első szakasz átadása

 

 

Előzmény: tehtube (27654)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27656

Nagyon tetszett, régi emlékeket hozott vissza.

Nagyapámékhoz évekig minden szerdán Alsónémediből hozta a túrót, tejfölt ugyanaz a Milimári. Előzőleg dédszüleimhez, ugyanabba a házba az ő anyja hozta.

Tehát a "mili" a német Milch szó része.

 

 

Előzmény: drdoktor (27648)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27655

Ezek nem vámszedő (árumegállító) vámházak voltak, hanem az akkor még önálló pénzügyőrség szakaszlaktanyái és területi (körzeti) hivatatalai. 
Van utalás rájuk a vám- és pénzügyőrség honlapján.

(Pl. az 1927-ben Salgótarjánban azonos célból épült épület ma is a testület működő hivatala.)

Előzmény: John Howard (27649)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27654

Még némi információ a metróépítésről:

1963-ban indultak meg ismét a munkák.

Egyben áttervezetten a legtöbb megállónál tágasra tervezett aluljáróba nyílik immár a bejárata.

Az Astoriánál korábban csak egy 9m széles folyosót terveztek pl.

Meghoszabbították a vonalat a Fehér útig.

A méregdrága import vastübingek helyett hazai vasbeton tübingeket használtak.

Előzmény: tehtube (27642)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27653

Lágymányosi híd 1982 előttről:

Csokis Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27652

Ó, ehhez elég vasutasnak lenni. :-)

Előzmény: Yogi (27650)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27651

A korábban feltett, Pesthidegkút és Hűvösvölgy határán állt vámházikó 1946-ig működött.

(helytörténeti könyv)

Egyes helybeliek tudni vélik, hogy a Nagykovácsi felől érkező árúkat valahol a Tisza István liget (ma Adyliget) szélén állt házikónál állították meg.

Előzmény: Csokis (27626)
Yogi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27650

Ma csupa ilyen jön elő: ezek közül kettőnek is közvetlen szomszédjában dolgoztam évekig.

Előzmény: John Howard (27649)
John Howard Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27649

Megvan még jónéhány. Ha érkezésem lesz, előásom a fényképeimet a még létezőkről.

 

Most így a teljesség igénye nélkül:

1. Erzsébet királyné útja, az Öv utca és a vasúti híd között,

2. Kerepesi út, a Körvasút előtt,

3. Élessarokhoz közel, a Fehér úton, a Terebesi utcához közel,

4. Üllői út, az Ceglédi út és a vasúti híd között,

5. Kőbányai út, a Népliget sarka és a vasúti híd között,

6. Fehérvári út, Sárbogárdi út sarok (FMH mellett).

 

Lebontották (de még van fotóm róla):

Váci út, a mostani TESCO előtti részen,

Soroksári út, Közvágóhíd után (most ott is TESCO van).

Előzmény: tehtube (27637)
drdoktor Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27648
Előzmény: Törölt nick (27628)
Yogi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27647

Meg az Éles saroknál, a hídon innen.

Előzmény: Csokis (27646)
Csokis Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27646

Egyszer végigvettük, azt tudom. Én Zuglóra (körvasúti töltés mellett, a Kolozsvár utcában), az Üllői útra (valami garniszálló, szintén a vasúton kívül) és a János kórházra emlékszem.

Előzmény: tehtube (27637)
Yogi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27645

Három évig dolgoztam a szemben lévő épületben, az Október 6. - Zrínyi sarkon, sokszor parkoltam a téren az első saját autómmal, 21 éve.

Előzmény: tehtube (27643)
Yogi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27644

1949 április 4-én megalakult a NATO. Utána egyből kiadták a tervezési megbízást.

Azok a csodás ötvenes évek...

Izgalmas lehetett, de azért örülök, hogy nem éltem akkor.

Előzmény: tehtube (27642)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27643

Ja, ez a terület inkább szélesebb utca mint (Szent István) tér a bazilika előtt. Ez alatt húzódik a Deák és Kossuth tér alatti vonal.

A kép a bazilika lépcsőjéről készülhetett.

Előzmény: Yogi (27639)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27642

1950 június 18-án kezdődött meg a metró építése.

Előzmény: 1949 április 4-én megalakult a NATO. Utána egyből kiadták a tervezési megbízást. Két vonalterv volt. Az észak-déli jobban tehermentesítette volna a várost, de a kelet-nyugati háború esetén egy lebombázhatatlan átkelést biztosított a Dunán. És 20-30m mélyen máshol is, a relatíve biztonságot nyújtó agyagrétegben.

1949 őszén már folytak az előkészületek. Az, hogy még kész sincsenek a tervek, a kivitelezéshez hiányoznak a gépek, a háttéripar fel sem készült a feladatra, senkit nem izgatott. (1942-ben már voltak a metró vonalát előkészítő próba talajfúrások, csak nem elég mélyek)

1949 dec. 11én hirdették ki az első ötéves tervet.

A minisztertanács előírta hogy 1954-re a Sztálin tér és Népstadion közt legyen kész, majd 55-re a Déli pályaudvarig.

"Negyven Margit-hidat építhetnénk abból az összegből amelyet öt és fél év alatt fel fogunk használni" No komment.

1953 márc 6-án meghalt Sztálin.

1953 júl 4-11-én az MDP-n Nagy Imre, Rákosi beszédében eltúlzottnak jellemzik az 1951-es felfokozott tervvállalásokat.

Augusztusban a Főv. tanács, Orsz. Tervhivatal már meg sem említi a metrót.

Hivatalosan nem szüntették meg az építkezést, csak nem adtak rá pénzt, ami miatt "lelassult" az építkezés. A vegetálás 1955 nyaráig folyt.

 

A képen az ötéves tervet hirdető tábla az első ötéves tervről szól.

A kép 1950 és 1956 közt szerintem bármikor készülhetett.

 

Előzmény: Yogi (27639)
Yogi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27641

Erről az összekötőalagútról nem is tudtam. Érdekes titkai lehetnek a metrónak.

Az oké, hogy ötvenes évek, de vajon azon belül meddig állt ott a kis ház és a felvonulási terület? Mikor lett újra tér a tér? És ha már erről beszélünk: mikor épült az az irodaház (talán Elektroimpex) a Bazilikától jobbra?

Előzmény: P.stephenson (27640)
P.stephenson Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27640

Itt találsz egy térképet a Deák tér környékéről:

http://www.freeweb.hu/metros/vonal/osszekoto.html

Az a szakasz az 50-es években épült.

 

P.s

Előzmény: Yogi (27639)
Yogi Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27639

A Fortepan topikban volt egy kép a Szent István térről, amelyen a tér kellős közepén folyik a metróépítkezés, és van ott egy földszintes épület is. A kérdésem, hogy mikor folyhatott ott az építkezés (és ugye a kis ház is azért épült oda ideiglenesen)?
Esetleg nincs valakinek térképe a metróalagutak pontos elhelyezkedéséről?

 

tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27638

OFF, még sok. Bámészkodik, értetlenkedik, és társai :-) ON

Előzmény: Törölt nick (27636)
tehtube Creative Commons License 2010.11.16 0 0 27637

Budapest vámházai Budapest határában voltak. Nagyon az egyesítés legelején lehetett a Kútvölgyi út sarkán az vámház. A századfordulóra Zugliget, Hűvösvölgy beépült annyira hogy enniyre a határon belül nem működhetett.

 

Jópár vámházra emléxem. Érdekes módon sokat már a háború alatt építettek, az 1941 őszi jobbrahajts váltásához már jobboldalt, nagy életpályát már nem futottak be. A csepeli és Bécsi úti jobboldalt van.

Tényleg, hány van még meg belőlük? (Kerepesi út, Hidegkút, Kispest-Határ út)

Előzmény: Csokis (27626)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.15 0 0 27636

Kekeckedik?

 

Előzmény: Csokis (27634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!