Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467229

Nem értek hozzá, azért kérdezek: "7 sec, 210 m megtétele után a járműberendezés kiértékelési ciklust kezd."

Ezt hogy kell érteni? Amikor beér a vevőtekercs a fogadóvágány felé, és először gerjesztést kap az addigi gerjesztetlen állapot után, vár 7 másodpercet, és csak utána kezd kiértékelni?

Előzmény: Vendégsín (467224)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.29 -1 3 467228

Alapvetően nem akkor kell lezárni az ilyen sorompókat, amikor közlik, hogy eljött a vonat, hanem a közölt előre látható indulási idő és a menetidő alapján kiszámolt időben, a vonat kiszámított érkezési ideje előtt 4 perccel. 

Előzmény: riezaK (467211)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467227

Szia!

 

Én azt javasolnám, először a Balesetek a magyar vasút történetében topicban (itt: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587&la=158096651 ) tedd fel a kérdésed. Ott nem csak ezzel kapcsolatban tudnak segíteni, hanem akár a konkrét esetről is van anyaguk.

Előzmény: Balesz04 (467225)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467226

"Felénk....."

 

 

 

Az nem tudom mit jelent,de van olyan állomás,ahol csak az egyik irányban van jelfeladás meg van olyan is ahol nem fordul a menetirány szerint (volt is belőle csúnya durranás V43-1010).

 

 

 

"tehát a kihaladó vonat fel tudja venni a sárgát/üres nullát (1-es ütemet), pont amiatt, hogy a térközbe kiérve jelvesztésből következően kényszerfékezés legyen"

 

 

Jelzőmeghaladásról volt szó,azaz a bejárati oldalon "folyamatos" jelfeladás miatt fehér lesz,majd mire kiértékeli a berendezés a vörös jelzőt addigra már nincs meg a szükséges féktávolság.Ugyanazon állomáson csak én tudok 3 esetet,a legutóbbinál bírósági ügy lett belőle.

Előzmény: _Nyuszi (467220)
Balesz04 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467225

Szép estét kívánok!

 

Fogalmam sincs, mennyire tartozik ehezz a fórumhoz de itt talán segíteni.

 

Nagymamám legidősebb testvérét kb 1947-1948 környékén elgázolta a vonat Rudabányán.Súlyos sérülésekkel vitték be a kórházba,de nem élte túl.

 

Sajnos az újságokban(Arcanumon) sem találtam meg az esetet

Azt hallottam hogy a Mávnak van levéltára, ahol többek közt ezeket az ügyeket is nyilvántartják és le lehet kérni. Ez a egész folyamat hogyan zajlik? Mennyit kell fizetni érte?

 

Köszönöm!

Vendégsín Creative Commons License 2021.04.29 -1 6 467224

Hol van ilyen a 30a-n, ahol megállj jelzést adó kijárati jelzőre 300-400 méterrel előtte lesz jelfeladás?

 

Számolj.

1 sárga bejárat, a váltókörzet nem jelfeladásos.

MAX vált ---, sebesség 108 km/h, 30 m/s. A háttal álló kijárati jelzőn belülre érünk. 7 sec, 210 m megtétele után a járműberendezés kiértékelési ciklust kezd. Két teljes 1-es ütem után lesz 0 a vezetőállás jelzőn. Egy 1-es ütem az alap ciklusidő (0,13, vagy 0,16 sec) hatszorosa. Ez két ütemnél további 2 x 0,96 sec és 60 m lehet. Azaz 270 m elfogyott a vonatfogadó vágány hosszából, amikor a 0 megjelent.

Tedd hozzá azt, hogy ha nem meredten a vezetőállásjelzőt lesed, majd 30 - 50 méter után, a hangjelzésre nézel rá, innen már csak a reakcióidőd (> 1 s), meg a fék jön.

 

És ha a vonatfogadó vágány nem 750 m hosszú, 270 m után mennyi marad a kijáratig?

Előzmény: r1232 (467219)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.29 -1 3 467223

Most akkor ki van építve, vagy nincs kiépítve?

 

Mer' ez megin' ilyen faramuci, hogy hát igen, de nem, de nem ott, meg nem úgy, de mégis, de azé' jójazúgy.

Előzmény: _Nyuszi (467221)
Vendégsín Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467222

Ez a működés - sajnos - sok mozdonyvezető előtt sem ismert, általában a megálljraejtőn feljövő üres nullára (sárga jelre) azt hiszik, az már az üres térköz túloldalán lévő vörös térközjelzőhöz tartozik. Pedig nem.

 

És - minden erőfeszítés ellenére - 6ósági egyetértéssel, most is kikerült a módosuló E. 1. utasítás VB kezelési szabályzatából.

Előzmény: _Nyuszi (467220)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467221

Igen, a mondás szerint "úgy is hamarosan lesz ETCS", illetve a sugárzókábelt nehezebb a SIMIS-hez illeszteni (Érd elág és Érd erre nagyon jó példa), maradtak egy ilyen - mondjuk úgy - középszar megoldásnál.

Előzmény: r1232 (467218)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467220

Felénk a bejárati jelző megálljraejtője úgy működik, hogy ha nincs vágányút beállítva, akkor _mindig_ a bejárati jelzőtől van táplálva, tehát a kihaladó vonat fel tudja venni a sárgát/üres nullát (1-es ütemet), pont amiatt, hogy a térközbe kiérve jelvesztésből következően kényszerfékezés legyen (állomási vágányoknál a táplálási irány vágányútbeállításkor, hívójelzés kivezérlésekor fordul, de ha nincs beállítva semmi, marad a legutóbbi igény szerint; bejárati jelző megálljraejtőjén pedig oldás után beáll úgy, hogy a bejárati jelzőtől legyen táplálva az állomás felé az első váltóig tartó szakasz).

Ez a működés - sajnos - sok mozdonyvezető előtt sem ismert, általában a megálljraejtőn feljövő üres nullára (sárga jelre) azt hiszik, az már az üres térköz túloldalán lévő vörös térközjelzőhöz tartozik. Pedig nem.

A szembe vonatnál pedig ilyenkor - ha egy kihaladó valami kilép a T1-be - jelvesztés lesz, tehát ott is kényszerfékezés.. Az, hogy ezt hogyan oktatják (T1-ben, illetve állomásból kihaladó vonat esetén egyszer csak az üres nullából teli nulla lesz, régebbi megoldásnál sárga lámpából vörös lámpa a "sátorjelzőn"), azt nem tudom. De így működik.

 

Ha ez felesleges, tessék reklamálni. Megfelelő hangerő esetén lesz támogatottsága és sztem el is bontja a színeslámpás bagázs.

Előzmény: 1047 005-2 (467212)
r1232 Creative Commons License 2021.04.29 -2 0 467219

Hol van ilyen a 30a-n, ahol megállj jelzést adó kijárati jelzőre 300-400 méterrel előtte lesz jelfeladás? Segítek, sehol. Ilyen rövid távolság még zöld jelzés esetén sem nagyon van (120-nál kb. 500 méter ez a táv zöld jelzés esetén). Aa járműoldali berendezés működéséből adódik, abból hogy, hány teljes ütemet kell feldolgoznia a kiértékeléshez.

A jelzőket pedig a berendezés meglététől függően figyelni kell.

Előzmény: Zolas (467213)
r1232 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467218

(jó, a váltókörzetben nem, de azzal talán együtt lehetne élni, még ha nem is a legtökéletesebb),

 

Ennek az oka az ETCS kiépítés, ha jól tudom, ami miatt kevesebb szigetelt sín épült be a váltókhoz és emiatt nincs ott jelfeladás.

Előzmény: _Nyuszi (467208)
r1232 Creative Commons License 2021.04.29 -2 1 467217

Több, mint egy.

A rákospalotai esetben egy hibás vágányút beállításból indult az egész.

A monorinál ha jól emlékszem a vezetőjegyvizsgáló is a vezetőálláson tartózkodott.

Előzmény: _nyunyuka (467206)
balazs131 Creative Commons License 2021.04.29 -2 0 467216

Apropó a videó, 14-15 másodpercnél látható a mozdony. Vajon ilyen lesz a festése az új mozdonyoknak?

Előzmény: balazs131 (467215)
balazs131 Creative Commons License 2021.04.29 -2 1 467215

Egy rövid videó a vezérlőkocsikról és az alacsonypadlós IC+ kocsikról:

 

https://youtu.be/59Xl5Jm8psg

hmsoft Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467214

2 elítélt dolgozik a Transszib bővítésén.

Egyik azt mondja:

 

Az elítéltek vasútépítési tevékenységével kapcsolatban ma született egy kommentár az FSzIN (szövetségi bűntetésvégrehajtási szolgálat) vezetője részéről. Kifejtette, hogy nem úgy kell elképzelni, hogy nyakló nélkül mindenki mehet BAM-ot bővíteni. Hanem a közösségbe engedhető, megfelelő magaviseletű személyek számára engedélyezhető a kényszermunka, mint amolyan könnyítés. És hogy akik dolgozhatnak, azok a szabadulásuk után négyszer ritkábban esnek vissza.

 

Más. A Volga alsó folyásánál állandó gondot okoz a futóhomok a vasúton (a táj arrafelé már félsivatagos-szerű helyenként). Kitalálták, hogy a hó fellazítására és eltávolítására elég jól bevált POMok-at ("hóporszívók", bár inkább fújnak mint szívnak) bevetik a homok ellen. A munka lassúbb, mint a hóval, három-négy menetre is szükség van, állomásokon pedig több korlátozó tényező adódik (itt van mindjárt az utasközönség), de összességében ígéretes a módszer.

 

hm

Előzmény: szvörnyeteg (467101)
Zolas Creative Commons License 2021.04.29 -2 3 467213

Az nem állomási jelfeladás, ahol az amúgy nem látható kijárati jelző előtt 3-400 méterre jön meg a jel. Az egy takony valami, de nem közlekedésbizonsági berendezés az én olvasatomban. És ne, ne kelljen már ezzel együttélni.

Előzmény: _Nyuszi (467208)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467212

"jó, a váltókörzetben nem, de azzal talán együtt lehetne élni,"

 

 

Miért kellene együtt élni vele?Nem egy jelzőmeghaladás résztvevője (szembe vonattal a T1-ben) volt már.

Előzmény: _Nyuszi (467208)
riezaK Creative Commons License 2021.04.29 -2 0 467211

 

Úgy tudom, hogy egy elmaradt óraegyeztetés miatt alapból késett az óra az őrhelyen, és e mellett a kiszámított időn belül indult el későn a sorompókezelő lezárni a sorompót. 

 

 

 

 

" a rendőröknek elmondta, hogy miután a diszpécser közölte vele: Nagybajomról kétórás késéssel elindult a vonat, azonnal szaladt leengedni a sorompót"

Előzmény: Fizolti (467189)
István Gyuri Creative Commons License 2021.04.29 -4 1 467210

manhattani: Az utolérő Hernyó vezére látta, hogy elmegy egy Hernyó Palotán túl Veres felé

Ilyet nem láthatott.

 

és elkezdett gyorsítani.

miután utasításellenesen eltörölte a vöröset...

 

Azt meg nem hiszem, hogy ha világított az előtte lévő Hernyó két vöröse, akkor gyorsít,

Akkor ne hidd.

Nyugatiban is látták (nyugatis féklakatos is, külsős is), Rendezőn is látták a vonat végét (eskü alatt vallották is a bíróságon) csak hát a szaxervezet elég gusztustalan próbálta mosni  a súlyosan hibázót a nem szakszervezeti tag mv-vel szemben...

Előzmény: manhattani (467209)
manhattani Creative Commons License 2021.04.29 -4 0 467209

Az a Palota-Újpest felé történt eset?

Az utolérő Hernyó vezére látta, hogy elmegy egy Hernyó Palotán túl Veres felé, azt hitte, hogy az, ami előtte ment, és elkezdett gyorsítani. Azt meg nem hiszem, hogy ha világított az előtte lévő Hernyó két vöröse, akkor gyorsít, bármennyire ünnepeltek is előtte a köpködőben.

 

Monorierdőt nem ismerem.

Előzmény: _nyunyuka (467183)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.04.29 -2 0 467208

"Átépítéskor a 2 es vonal igen hosszan készült és valószínű, hogy a jelfeladást talán nem a legtökéletesebb módon építették ki feltehetőleg."

Van olyan része, ahová került jelfeladás, de sok helyre nem. Ugyanilyen alapú (SIMIS IS) állomási berendezés a 30a vonalon tudja a jelfeladást (jó, a váltókörzetben nem, de azzal talán együtt lehetne élni, még ha nem is a legtökéletesebb), a 40a-n szintén menni fog. A 2-es vonal felső részén pedig D55 van, ami ugye alapkapcsolás szerint tudja a jelfeladást.

Előzmény: f_k (467205)
Zolas Creative Commons License 2021.04.29 -1 3 467207

Egy gyakran elromló meghibásodó rendszer helyett jobb ha nem kell indokolatlan vészfékezésekkel üzemzavarokkal késésekkel tetézni a bajt.

Anno az 1 es vonalon az Etcs 1 es szint produkált érdekes dolgokat zöld jelzési kép mellett is indokatlan leoldások voltak törtek a poharak a büfében a Railjeten stb.

 

Bullshit! Az sem zavar senkit sem, hogy Fradin nem lehet végigmenni anélkül, hogy a vöröset fel ne vegye 1-2 helyen. Az egyes vonali anomáliák, kényszerfékek se zavarják az illetékeseket.

Előzmény: f_k (467205)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.04.29 -3 0 467206

Igen, több hiba, de ezekből mennyi az emberi mulasztás? A zárlatossá vált biztberkábel nem az.

Előzmény: r1232 (467204)
f_k Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467205

Ha a vonalon alkalmazott sebesség nem több 100 km/h nál akkor nem KÖTELEZŐ. Lehet azt üzemeltetni lehet e nélkül is.

Átépítéskor a 2 es vonal igen hosszan készült és valószínű, hogy a jelfeladást talán nem a legtökéletesebb módon építették ki feltehetőleg.

Egy gyakran elromló meghibásodó rendszer helyett jobb ha nem kell indokolatlan vészfékezésekkel üzemzavarokkal késésekkel tetézni a bajt.

Anno az 1 es vonalon az Etcs 1 es szint produkált érdekes dolgokat zöld jelzési kép mellett is indokatlan leoldások voltak törtek a poharak a büfében a Railjeten stb.

Az, hogy Magyarországon miért nem működik az ami a fejlett hanyatló Nyugaton ebbe nem mennék bele ...

Előzmény: C50 (467203)
r1232 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467204

Mind a két esetben több hiba is történt.

Előzmény: _nyunyuka (467183)
C50 Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467203

Ez világos, az alapkérdés az volt miért nincs egy feújított vonalon?

Előzmény: f_k (467194)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467202

Lehetséges, ha nem volt biztber hiba, akkor nem kellett használni most. :D

 

Egyébként mindegyik vágányról van Fenyves fele hívó optika is a kijárati jelzőkön, még hátul a tárolókon is (T1 T3).

Előzmény: zjakabfi (467196)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467201

 vonal többi állomásának nagy részének - Na jó, ez így nagyon elnagyolt. A Szabadbattyán-Nagykanizsa közötti szakaszról van szó, és az elágazóállomások ezen a részen nem KÖFI állomások. 

Előzmény: Fizolti (467200)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.28 -2 0 467200

Fonyódon helyből kezelt D55 típusú biztosítóberendezés van, amivel tudtommal függésben van a sorompó. 

Kiegészítő jelzőlap van a jelzőkön, ami arra utal, hogy van hívójelzés. 

Egy emelettel feljebb van a KÖFI központ, ami a vonal többi állomásának nagy részének forgalomirányítását végzi.  

Előzmény: zjakabfi (467199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!