Keresés

Részletes keresés

Csuhás Creative Commons License 2015.01.09 0 0 47181

Ahogy öregszem én is egyre inkább rövidebb szakaszokra bontom a kéket. Elvileg kellene a megszakításoknál duplán bélyegezni, de erre nem nagyon van hely a füzetben. Így sok esetben csak a dátumból látszik hogy valahol bivakoltunk, vagy épp hazautaztunk. ( Mostanság a kedvesemmel járjuk a kéket. Gyakran olyan szakaszon túrázva ami nekem már megvan. Így került a füzetbe sok új pecsét, ha jobban olvashatót vagy más formájút raktak ki a lejárásom óta )

Előzmény: Pulmy (47180)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.09 -1 0 47180

  Amit leírtam az nem csalás,csak az adminisztráció megkönnyítése.

Lehet rosszul fogalmaztam,természetesen ott folytatja ahol abba hagyta(Pl. Encs) csak máshogy dokumentálja.

Előzmény: Pulmy (47177)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.09 -1 0 47179

Lelke rajta. Akkor minek kezdte el?

Előzmény: Lud (47178)
Lud Creative Commons License 2015.01.09 0 0 47178

és olyankor mi van ha valaki otthon nézi a tévét a haverja meg elviszi a füzetét magával és belestemplizik abba is, meg harmin másikba?

Előzmény: Pulmy (47177)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.09 -1 0 47177

 Olyankor mi van ,ha mondjuk Encsen száll ki valaki és nem kér semmilyen stemplit a településen,hanem a menetirányának megfelelően a következő ellenőrző ponton 2x bélyegez? Senki nem fogja számon kérni ,szerintem és nem is lehet ellenőrizni,hogy pont mi történt.

    Mindenkinek a lelkiismeretével kell elszámolni. 

Előzmény: timetable (47176)
timetable Creative Commons License 2015.01.09 0 0 47176

Ebben meg neked van igazad, már hogy szabályosan ki lehet szállni máshol is, csak mégis szebb (és egyértelműbb) lenne a konkrét helyszínen egy önálló pecsét.

 

Én egyébként az idáig szóló vonatjegyemet őrzöm (amin ugye van dátum), ha visszaérkezek majd ide a Zemplén felől, akkor nyilván lesz egy visszaúti jegy is - ezeket fogom majd csatolni a füzetemhez.

Előzmény: Törölt nick (47173)
olahtamas Creative Commons License 2015.01.09 0 0 47175

Látszik, hogy egy másik dimenzióban élnek :)

A "study tour" teccett a legjobban :)

Mindenesetre a 6:3 az fociban régen szép eredmény volt, de itt meglehetősen furcsa...

Előzmény: HEV (47168)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.09 0 0 47174

Nyilván volt/van/mindig is lesz ilyen is, meg olyan is. Kivédhetetlen. Abban egyetértünk, hogy igazából mindenki magának csinálja, amit csinál.

Előzmény: kerxy (47171)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47173

Ez nem tartozik abba a körbe amit problémának lehet nevezni, mert van rá szabály. (most nem keresem elő szó szerint hogyan szól) De ha nem lenne akkor is kézenfekvő a megoldás, nekem legalább is az volt, és éppen Encsen. (Mindkét bejáráskor.)

Eszerint ha nem pecsételőhelyen fejezel be egy túrát, hanem más ponton (általában ez is egy település szok' lenni) akkor ott kell valamilyen módon igazolnod a füzetbe. Céges, vasúti, egyéb bélyegzőkkel.

 

Nekem például Encsről van kétszer két vasúti körbélyegzőm, azokon ugyebár még az időpont is jól látszik. De van Sátoraljaújhelyről is, jelenleg az is kiesik az útvonalból, de már nem sokáig.

Az encsi vasútállomás személyzete az udvariasabbak közé tartozik.

Előzmény: timetable (47165)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47172

A folytatás (ami igazából előzmény is lehet)
http://heyjoe.hu/osm2pgsql/

 

A mapnik majd a legvégén jön, most ismét egy darabig erőt gyűjtök.

Előzmény: olahtamas (46957)
kerxy Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47171

Bevallom, mi is csináltunk ilyet, mert korábban páran elfelejtették magukkal hozni a füzetet, amikor csináltunk egy adott szakaszt (végig jártuk) de volt aki még nem járta le és ő elvitte magával, és helyettünk is pecsételt, hiszen voltunk arra, csak akkor épp füzet nélkül, szerintem ez annyira nem vészes. Egy kis szakaszon volt ilyen, de megtörtént.

Az autós túrázókról meg szerintem felesleges beszélni... ha létezik is, hát csinálják, magukat csapják be és semmi értelme nincs...

Előzmény: Törölt nick (47163)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47170

100%-os biztonsággal semmiből :-))

 

Általában a legkorábbi Kéktúra-forrásomhoz fogom kötni, ezek az Írott-kő - Tapolca széle szakaszon a következők:

- Kőszegi-hegység - Szeleste: 1979

- Szeleste - Sümeg: 1982

- Sümeg - Tapolca széle: 1959

 

Kivételek:

- Kőszegi-hegység: 1991, 1982, majd 1979

- Kovácsi-hegy: 1982 + A Hermantó-hegy és a Tátika nyugati oldala teljesen bizonytalan, ezért: 1985, majd 1959

Előzmény: HEV (47157)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47169

Alapvetően igazad van, viszont a nagy különbség a kettő közt hogy a Cserehátban nem lehet terelni mert ott gyakorlatilag nincsen alternatív útvonal, itt viszont nagyon is van.

Nyugodtan ki lehetne váltani ezt a rengeteg aszfaltot a Keszthelyi-hegység erdőivel, és ezzel az utóbbi 10 év során kb 26-szor megváltoztatott Keszthely-Gyenesdiás résztől is megszabadulnánk, ahol a lőtér is gondot okoz néha-néha manapság is.

Egregy és a Gyöngyösi csárda valóban hiányozna, de a többi egyáltalán nem. 15 km összefüggő aszfaltos, városi részről beszélünk, amit erdőre lehetne cserélni!

 

Egy Zalaszántó-Rezivár-Rezi- kék +-on tovább Vállus-Lesenceistvánd-Tapolca túra teljesen O.K. mind távolságban, mind látnivalóban. 

Rezi-Vállus kb 6km. Vállus-Tapolca kb 14. A távolsággal tehát semmi gond, Tapolca pedig jónak számít közlekedésben.

 

Kész a terv! Vagyis inkább csak ötlet.:-)

Előzmény: timetable (47165)
HEV Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47168

Egy kis olvasnivaló.

Pulmy Creative Commons License 2015.01.08 -1 0 47167

 Igazad van.Én sem azt mondom,hogy ne legyen lakott területen,mert úgy könnyebb a szakaszolás,de egy ilyen" nehezítés" beleférne bőven.

Előzmény: timetable (47165)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47166

Most kényelmesen nyomtuk, meg ezek az újabb fajta négyévszakos palackok már nem olyanok, hogy hidegben nem üzemelnek :) Bár most, hogy említetted, a hobókályha kár, hogy kimaradt, az sokkal bushcraftosabb, mint a gáz :)

 

Nekem is nagy mák volt most, hogy gyerekkori haverom is itthon van ezen a héten, meg a másik is ráér (betegszabi utolsó hetét nyomja), meg a harmadik se épít épp sehol kalandparkot. A legtöbb régi haver nálam is fanyalog, megöregedtek már, nem szeretnek már hidegben táborozni.

Előzmény: Lud (47164)
timetable Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47165

Szerintem is jó ötlet lenne még pár igazolópontot tenni a nehezen megközelíthető helyekre, ugyanakkor a városi pontokat sem felejteném el. Tipikus példa lehet Encs, ahol most sincs igazolópont, azonban régi kérés hogy legyen, mert gyakorlatban túrát kezdeni-befejezni ott lehet könnyebben, nem Fancsalon vagy Gibárton. Ezt a problémát hogyan küszöbölnéd ki?

Előzmény: Pulmy (47161)
Lud Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47164

hobókályhád otthon hagytad? pedig ilyenkor a száraz gally valóban nyerőbb, mint a gázpalackkal imádkozás.

 

magam is a haverokat próbáltam befűzni egy hasonló akcióra, de csak a fanyalgás megy. lehet hogy megyek magam, kinézek egy havas kéket jövő hétvégére.

Előzmény: Törölt nick (47159)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47163

Én láttam a Kisgyónban is (nem autóst, hanem olyat, akinél nem egy füzet volt, hanem sok, de ő egyedül volt, még a környéken sem járt másik turista); meg régebben Budapest körül is láttam olyat, aki több füzetbe pecsételt. 

 

Maximálisan egyetértek egyébként veled, én se tenném betonút mellé egyik pecsétet sem. 

Előzmény: Pulmy (47161)
jzp2107 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47162

Nem tudom hogy létezik-e autós teljesítés, de egy-egy hupni kihagyása szerintem gyakoribb lehet, gondoljunk csak a Hagyó bandára

 

én is jobban szeretnék lakott területtől távol is igazolni (lásd pl börzsönyi kék, vagy Hollókőtől Vöröskőig)

Előzmény: Pulmy (47161)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.08 -1 0 47161

  Régi vesszőparipám,sokat beszélgetünk a haverokkal róla,hogy én a bélyegzőket sem tenném lakott területre,pláne nem időnként zsúfolt nagyvárosokba (pl.pont Keszthely).

  Inkább olyan helyekre telepíteném őket,amiknek az eléréséhez valódi teljesítmény kell (pl. Vitányvár,Rezi-vára,Tátika vár,Siroki vár stb.)

 Sőt én pl. a Nagy-Getére is telepítenék ellenőrző pontot,szerintem ezt sokan kihagyják és Tokod után rögtön Dorogon kezdik.

   Így valamennyire kiküszöbölhető lenne az autós bélyegző szerzés. Szerintetek létezik ilyen vagy csak legenda?

 

 

Előzmény: Törölt nick (47153)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.08 -2 0 47160

Le  a kalappal !

Előzmény: Törölt nick (47159)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47159

Ez ugyan nem Kék, hanem a Rómer Flóris Zöldje, de tegnap-ma leteszteltem az új hálózsákot, remekül bírta a -11 körüli hőmérsékletet. Ami meglepő volt, hogy Zirctől felfelé még bőven csingilingiig érő hó borítja a hegyeket, ahogy a városból kiértünk szűz havat kellett törni az előrejutáshoz. Igazából már csak némi fagyott latyakra számítottunk, de így persze sokkal szebb volt minden. A Zoltay-forrás felett aludtunk, a lesen túl, reggel ahogy indultam vissza, a lesnél nagyobb konda disznót és pár őzet sikerült megnézni.

 

Képek linkje (kinek-kinek ízlése, igénye szerint): 

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.859706497408367.1073741868.100001070733098&type=1&l=f7e883a5eb

 

és

 

Zoltay-forrás sátorral

Előzmény: timetable (47158)
timetable Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47158

Ez pont az a hozzáállás, mint amikor valaki jelentősen módosítaná a csereháti útvonalat, mert az ott tapasztalható szegénységgel történő szembesülés rontaná a túra hírét.

 

Ha Hévízet jelenleg pénzes fürdőzők népesítik be, akkor ez is országunk jelenének része. Én nyáron jártam le: nem mondom hogy megszokott közegemnek éreztem a hévízi belvárost, cserébe az egregyi templomkertben megpihenés egyik legszebb élmény volt a túra során. Ezen kívül, Keszthely mellett szól még a jó elérhetőség (könnyebb szakaszolás) is. És biztos van olyan kéktúrázó, aki rászán némi időt a Festetics kastélyra, vagy éppen egy nyári késő délutánon becsobban a Balatonba Alsógyenes után...

Előzmény: Törölt nick (47153)
HEV Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47157

Biztos bennem van a hiba, de azokon a szakaszokon ahol nincs piros azaz Szent Itván  ott miből lehet tudni hogy hol ment a Szent István?

Előzmény: Törölt nick (47155)
HEV Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47156

Szerintem így praktikusabb, talán a 'népeknek' is jobb lesz így. Egyből látszik, hogy mi micsoda. :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (47154)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47155

Gondolom a Gyöngyösi csárda - egregyi templom - Hévízi-tó - Festetics-kastély felfűzése volt az eredeti cél, de a mai Keszthely (főleg főszezonban) valóban egész másról szól...

Előzmény: Törölt nick (47153)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47154

Megcseréltem a két rétegcsoportot:

1. Kéktúra útvonalak

2. Alaptérképek

 

+ Turistautak.hu (pontok, vonalak, névrajz)

Előzmény: HEV (47150)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47153

Ezt a szakaszt én visszaterelném az 1938-as útra, vagyis kihagynám a francba a több kilométeres aszfaltkoptatást Hévízen és Keszthelyen keresztül. 

 

Rezivár-Várvölgy-Lesenceistvánd tökéletes útvonal lenne, így kihagyná a kék a két Balaton melletti sznob várost amelyek sokkal inkább szólnak a gazdag pancsikoló turistákról mint a bakancsosokról.

 

 

Előzmény: Törölt nick (47152)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47152

Ez már szóba került szeptember végén is:

 

Hozzászólás

 

Rajtad kívül más is jelezte, hogy már arra van festve a jelzés.

Előzmény: HEV (47151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!