Ahogy öregszem én is egyre inkább rövidebb szakaszokra bontom a kéket. Elvileg kellene a megszakításoknál duplán bélyegezni, de erre nem nagyon van hely a füzetben. Így sok esetben csak a dátumból látszik hogy valahol bivakoltunk, vagy épp hazautaztunk. ( Mostanság a kedvesemmel járjuk a kéket. Gyakran olyan szakaszon túrázva ami nekem már megvan. Így került a füzetbe sok új pecsét, ha jobban olvashatót vagy más formájút raktak ki a lejárásom óta )
Olyankor mi van ,ha mondjuk Encsen száll ki valaki és nem kér semmilyen stemplit a településen,hanem a menetirányának megfelelően a következő ellenőrző ponton 2x bélyegez? Senki nem fogja számon kérni ,szerintem és nem is lehet ellenőrizni,hogy pont mi történt.
Ebben meg neked van igazad, már hogy szabályosan ki lehet szállni máshol is, csak mégis szebb (és egyértelműbb) lenne a konkrét helyszínen egy önálló pecsét.
Én egyébként az idáig szóló vonatjegyemet őrzöm (amin ugye van dátum), ha visszaérkezek majd ide a Zemplén felől, akkor nyilván lesz egy visszaúti jegy is - ezeket fogom majd csatolni a füzetemhez.
Ez nem tartozik abba a körbe amit problémának lehet nevezni, mert van rá szabály. (most nem keresem elő szó szerint hogyan szól) De ha nem lenne akkor is kézenfekvő a megoldás, nekem legalább is az volt, és éppen Encsen. (Mindkét bejáráskor.)
Eszerint ha nem pecsételőhelyen fejezel be egy túrát, hanem más ponton (általában ez is egy település szok' lenni) akkor ott kell valamilyen módon igazolnod a füzetbe. Céges, vasúti, egyéb bélyegzőkkel.
Nekem például Encsről van kétszer két vasúti körbélyegzőm, azokon ugyebár még az időpont is jól látszik. De van Sátoraljaújhelyről is, jelenleg az is kiesik az útvonalból, de már nem sokáig.
Az encsi vasútállomás személyzete az udvariasabbak közé tartozik.
Bevallom, mi is csináltunk ilyet, mert korábban páran elfelejtették magukkal hozni a füzetet, amikor csináltunk egy adott szakaszt (végig jártuk) de volt aki még nem járta le és ő elvitte magával, és helyettünk is pecsételt, hiszen voltunk arra, csak akkor épp füzet nélkül, szerintem ez annyira nem vészes. Egy kis szakaszon volt ilyen, de megtörtént.
Az autós túrázókról meg szerintem felesleges beszélni... ha létezik is, hát csinálják, magukat csapják be és semmi értelme nincs...
Alapvetően igazad van, viszont a nagy különbség a kettő közt hogy a Cserehátban nem lehet terelni mert ott gyakorlatilag nincsen alternatív útvonal, itt viszont nagyon is van.
Nyugodtan ki lehetne váltani ezt a rengeteg aszfaltot a Keszthelyi-hegység erdőivel, és ezzel az utóbbi 10 év során kb 26-szor megváltoztatott Keszthely-Gyenesdiás résztől is megszabadulnánk, ahol a lőtér is gondot okoz néha-néha manapság is.
Egregy és a Gyöngyösi csárda valóban hiányozna, de a többi egyáltalán nem. 15 km összefüggő aszfaltos, városi részről beszélünk, amit erdőre lehetne cserélni!
Egy Zalaszántó-Rezivár-Rezi- kék +-on tovább Vállus-Lesenceistvánd-Tapolca túra teljesen O.K. mind távolságban, mind látnivalóban.
Rezi-Vállus kb 6km. Vállus-Tapolca kb 14. A távolsággal tehát semmi gond, Tapolca pedig jónak számít közlekedésben.
Most kényelmesen nyomtuk, meg ezek az újabb fajta négyévszakos palackok már nem olyanok, hogy hidegben nem üzemelnek :) Bár most, hogy említetted, a hobókályha kár, hogy kimaradt, az sokkal bushcraftosabb, mint a gáz :)
Nekem is nagy mák volt most, hogy gyerekkori haverom is itthon van ezen a héten, meg a másik is ráér (betegszabi utolsó hetét nyomja), meg a harmadik se épít épp sehol kalandparkot. A legtöbb régi haver nálam is fanyalog, megöregedtek már, nem szeretnek már hidegben táborozni.
Szerintem is jó ötlet lenne még pár igazolópontot tenni a nehezen megközelíthető helyekre, ugyanakkor a városi pontokat sem felejteném el. Tipikus példa lehet Encs, ahol most sincs igazolópont, azonban régi kérés hogy legyen, mert gyakorlatban túrát kezdeni-befejezni ott lehet könnyebben, nem Fancsalon vagy Gibárton. Ezt a problémát hogyan küszöbölnéd ki?
Én láttam a Kisgyónban is (nem autóst, hanem olyat, akinél nem egy füzet volt, hanem sok, de ő egyedül volt, még a környéken sem járt másik turista); meg régebben Budapest körül is láttam olyat, aki több füzetbe pecsételt.
Maximálisan egyetértek egyébként veled, én se tenném betonút mellé egyik pecsétet sem.
Régi vesszőparipám,sokat beszélgetünk a haverokkal róla,hogy én a bélyegzőket sem tenném lakott területre,pláne nem időnként zsúfolt nagyvárosokba (pl.pont Keszthely).
Inkább olyan helyekre telepíteném őket,amiknek az eléréséhez valódi teljesítmény kell (pl. Vitányvár,Rezi-vára,Tátika vár,Siroki vár stb.)
Sőt én pl. a Nagy-Getére is telepítenék ellenőrző pontot,szerintem ezt sokan kihagyják és Tokod után rögtön Dorogon kezdik.
Így valamennyire kiküszöbölhető lenne az autós bélyegző szerzés. Szerintetek létezik ilyen vagy csak legenda?
Ez ugyan nem Kék, hanem a Rómer Flóris Zöldje, de tegnap-ma leteszteltem az új hálózsákot, remekül bírta a -11 körüli hőmérsékletet. Ami meglepő volt, hogy Zirctől felfelé még bőven csingilingiig érő hó borítja a hegyeket, ahogy a városból kiértünk szűz havat kellett törni az előrejutáshoz. Igazából már csak némi fagyott latyakra számítottunk, de így persze sokkal szebb volt minden. A Zoltay-forrás felett aludtunk, a lesen túl, reggel ahogy indultam vissza, a lesnél nagyobb konda disznót és pár őzet sikerült megnézni.
Ez pont az a hozzáállás, mint amikor valaki jelentősen módosítaná a csereháti útvonalat, mert az ott tapasztalható szegénységgel történő szembesülés rontaná a túra hírét.
Ha Hévízet jelenleg pénzes fürdőzők népesítik be, akkor ez is országunk jelenének része. Én nyáron jártam le: nem mondom hogy megszokott közegemnek éreztem a hévízi belvárost, cserébe az egregyi templomkertben megpihenés egyik legszebb élmény volt a túra során. Ezen kívül, Keszthely mellett szól még a jó elérhetőség (könnyebb szakaszolás) is. És biztos van olyan kéktúrázó, aki rászán némi időt a Festetics kastélyra, vagy éppen egy nyári késő délutánon becsobban a Balatonba Alsógyenes után...
Gondolom a Gyöngyösi csárda - egregyi templom - Hévízi-tó - Festetics-kastély felfűzése volt az eredeti cél, de a mai Keszthely (főleg főszezonban) valóban egész másról szól...
Ezt a szakaszt én visszaterelném az 1938-as útra, vagyis kihagynám a francba a több kilométeres aszfaltkoptatást Hévízen és Keszthelyen keresztül.
Rezivár-Várvölgy-Lesenceistvánd tökéletes útvonal lenne, így kihagyná a kék a két Balaton melletti sznob várost amelyek sokkal inkább szólnak a gazdag pancsikoló turistákról mint a bakancsosokról.