Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2021.05.01 -1 0 467254

Semmi sincs. :)

Viccet félretéve: van egy olyan érzésem, hogy a gyártó minél kevésbé szeretné módosítani a termékét, hogy a gyártás olcsóbb legyen. Ha nulláról fejlesztene, bizonyosan sokkal jobban működne itthon.

Előzmény: Zolas (467249)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.05.01 -1 0 467253

Nyilván van az üzemeltető cégnek egy olyan bugyra, aki aláírja a papírt, akármi is van azon rajta.

Aki viszont ténylegesen üzemelteti, ekkor még nem tud róla, hogy mit fog kapni.

Előzmény: korpi41 (467246)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.01 -2 4 467252

Jó, de ha nincs, mindegy is, hogy miért, akkor hogy lehet a vonalat, vonalszakaszt jelfeladásra kiépítettnek minősíteni, és az arra érvényesek szerint közlekedni?

 

 

Van ugy a kedvenc Sopronkertes Oh. - Sopron - Harka Oh. szakaszunk. Sopronkertes Oh-tól Sopron Rendező Keleti elágig jelfeladásra (75Hz) kiépített.

T. hatóság átalakíttatta azon járműveket (gysev V43, gysev M40), melyek párhuzamosan tudták az Indusi és az EVM üzemet, azaz Kertestől a Rendezőig mindenféle kapcsolgatás nélkül, folyamatosan befolyásolva tudtak(unk) gurulni át a határon. Jó pár éve ez már nem engedélyezett, vagy-vagy (miért is?).

Ennek szellemében az érintett szakaszon random le vannak potyogtatva Indusi mágnesek, néhány vágányra, néhány jelzőhöz, néhány féle.

Korábban 110-120-as sebesség volt engedélyezve, mert csak, aztán egyszer csak ráébredt valamely hatóság, hogy nincs Indusi Sopron és Harka közt, így 100 lett (ez kb. komform a magyar és az osztrák előírások szerint is) évekre. Majd lepotyogtattak pár mágnest, már nem kapjuk folyton furt, hogy 100, mert nincs VB, de azért a menetrendi sebesség maradt 100-as (szóval annyira a hatóság se volt bátor, hogy visszaállítsa a korábbi engedélyezettet, de azért már azt sem mondja, hogy nincs vb, pedig inkább nincs, mint van). Kivéve azt a kurta 120-as szakaszt, mely a jóisten tudja milyen jelző (első befelé) előjelzője után valameddig van (és amely szakaszon egy nem biztosított útátjáró is található), onnan szerencsére amúgy is kezdődik egy nyolcvanas állandó lassúmenet.

 

Ja, hogy fenti sorokon nem is lehet kiigazodni, és egy érthetetlen katyvasz az egész? Az. Ahogy maga a vasútüzem is ott. És közlekedik ott napi kábé száz vonat így, úgy, valahogy.

Nem valami megnyugtató.

Előzmény: _Nyuszi (467245)
mcg Creative Commons License 2021.05.01 -1 0 467251

Szerintem egyes esetekben még akkor sem kezdte el nézegetni, vagy le sem esik neki azóta sem, hogy amit kapott, az mit is tud... :D

Előzmény: korpi41 (467246)
Vendégsín Creative Commons License 2021.04.30 -1 3 467250

...újonnan már nem telepíthető?

 

Mintha a Vasúti Műszaki Üzemi Szabályzatban szerepelne a 80 km/h-tól a folyamatos jelfeladás igénye. És a színes lámpás szaxolgálat a VMÜSZ-re előszeretettel hivatkozik. De csak, ha az érdeke úgy kívánja...

Előzmény: r1232 (467248)
Zolas Creative Commons License 2021.04.30 -1 3 467249

Oké, de eddig azzal jöttél, hogy nehéz telepíteni. Most meg azt írod, akarat sincs. Mondjuk igaz, akarat nélkül tényleg nehéz bármit is... :)

 

Előzmény: _Nyuszi (467245)
r1232 Creative Commons License 2021.04.30 -1 0 467248

A sugárzókábellel nem az van, hogy újonnan már nem telepíthető? Mintha olvastam volna erről valamelyik szaklapban,  ami egy a 100-as vonalon történt vizsgálatot és az eredményeit ismertette. De most nem találom..

Előzmény: _Nyuszi (467245)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.30 -2 2 467247

"A hálózatüzemeltető szempontjából mindegy, hogy miért nincs sugárzókábel, ha egyszer sem megrendelve, sem betervezve, sem beépítve, sem kifizetve nem lett."

 

 

A mindegy az túlzás,ráadásul van valami hatóságszerű aki őrködik a közlekedés biztonsága felett.

Előzmény: _Nyuszi (467245)
korpi41 Creative Commons License 2021.04.30 -1 3 467246

Az üzemeltetői hozzájárulás nélkül nincs építési engedély. Ne állítsuk be úgy a kialakult helyzetet, hogy az üzemeltető az átadás napján kezdené el nézegetni, hogy mit is kapott.

Előzmény: _Nyuszi (467245)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.04.30 -2 1 467245

SIMIS vs. sugkábel:

A Siemens azt telepíti, amit a NIF megrendel és kifizet. Ha a NIF nem rendeli meg, mert szerinte balesetveszélyes a sugárzókábel, mert úgy ítéli meg, hogy drágítaná a projektet, vagy mert azt sem tudja, hogy mi az, akkor nem rendeli meg. A hálózatüzemeltető szempontjából mindegy, hogy miért nincs sugárzókábel, ha egyszer sem megrendelve, sem betervezve, sem beépítve, sem kifizetve nem lett.

Előzmény: Zolas (467235)
1116 020-7 Creative Commons License 2021.04.30 -1 2 467244

Miért "nyilvánvaló"? 

Előzmény: r1232 (467243)
r1232 Creative Commons License 2021.04.30 -7 1 467243

Ez elég nyilvánvaló.

Előzmény: 1116 020-7 (467242)
1116 020-7 Creative Commons License 2021.04.30 -3 2 467242

"Elvileg nem csak a Déli-Nyugati alagutat, a 3-as híd (Déli összekötő) kivételével a Déli Körvasútra sem lesz meg a pénz. :("

És ezt az infót melyik polcról emelted le? 

 

Előzmény: PLACI (467241)
PLACI Creative Commons License 2021.04.30 -4 0 467241

Vajon ilyen lesz a festése az új mozdonyoknak?

 

Ha így haladunk, nem kell festeni semmit. Félek, temetni kell a mozdonytendert, de ha a pálya oldalról nézzük a dolgot (ETCS L2 üzembe helyezés, 160km/h), ott sincs semmi előrelépés.

 

Elvileg nem csak a Déli-Nyugati alagutat, a 3-as híd (Déli összekötő) kivételével a Déli Körvasútra sem lesz meg a pénz. :(

 

Szép, új jövő előtt állunk. :( (De ne legyen igazam!)

Előzmény: balazs131 (467216)
Vendégsín Creative Commons License 2021.04.30 -1 3 467240

Nyugodt légy, itt minden tökéletesen működik, csak lassan, lásd a lentieket a 80-as jelzésre... ...amúgy is közeleg a 30. évforduló. :-)

 

"TEB.Ig. 80. 101626/1992.
4-es jellegű ütemadó szovjet állomási berendezésekhez (Jóváhagyás)
I.
TB Központi Főnökség Budapest

Jóváhagyva megküldjük a "4-es ütemadó szovjet állomásokhoz" tárgyú műszaki előírást.
Mivel az eredetileg felterjesztett 9218 TBKF számú leírásokhoz képest jelentős szövegbeli és áramköri változtatások történtek, ezért a jóváhagyott példányt /1 megkülönböztető számmal láttuk el.
Kérjük, hogy a leírást sokszorosítsa és 10 példányt főosztályunknak küldjön vissza.
Az érdekelt szervek részére a leírásokat a 9. B. Osztály fogja megküldeni.

II. MÁV Igazgatóság TB Osztály Debrecen

Értesítem, hogy a fenti számon jóváhagyásra került a szovjet tolatóvágányutas biztosítóberendezés 75 Hz-es sínáramköreinek 4-es jellegű ütemezését biztosító elektronikus ütemadó dokumentációja. Az új ütemadókat a TB Központi Főnökség fogja legyártani.
Az új szerelvények Apafa, Hajduhadház, Újfehértó és Császárszállás állomásokon történő  beépítéséhez hozzájárulunk.

Távközlési és Biztosítóberendezési Főosztály
Gál István s. k.
főosztályvezető-helyettes

 

TEB. Ig.75. 103786/1992.
80 km/h sebességre utaló jelzés megjelenítése a vezetőállás ismétlőjelzőn

MÁV Igazgatóság Budapest, Debrecen, Miskolc, Pécs, Szeged, Szombathely
MÁV Üzemigazgatóság Záhony
Szükséges intézkedések megtétele céljából:
TB Építési Főnökség Budapest Tudomásulvétel céljából:
TB Központi Főnökség Budapest
GYSEV Igazgatóság Sopron

Az egyesített éberségi és vonatmegállító berendezéshez tartozó mozdonysátorjelzőn az M 62-es mozdonyok kiértékelő szerelvénye és a szovjet sínáramkörök ütemező áramkörének műszaki hiányosságai miatt a 3-as és 4-es jellegű ütemezés egyaránt sebességcsökkentés nélküli továbbhaladást engedélyező jelzésként zöld fénnyel került kijelzésre.
A mozdonyberendezések átalakításával és a szovjet biztosítóberendezések közelmúltban befejezett kiegészítésével lehetőség nyílt a 3-as (Z/S-80) és a 4-es (Z) kódolású ütemsorozatok külön információként történő felhasználására.
A két jelzési kép szétválasztása érdekében - az ÉVM-120 típusú berendezés kivételével - valamennyi mozdonyberendezésen áramköri módosítás szükséges. Az áramköri módosítás végrehajtása a mozdonyberendezés javításával megbízott biztosítóberendezési szolgálati helyek feladata. A módosítás technológiai leírását az Igazgatóságok TB Osztályainak Gy. 108 69/1992. számon megküldtük.
A módosítás végrehajtása a két érintett szakszolgálat összehangolt tevékenységét teszi szükségessé, amelyeket - a Gépészeti és Járműfenntartási Főosztállyal egyetértésben - az alábbiakban szabunk meg.
1.) Vontatási telephelyek - mozdonyvizsgáló bázisok - feladatai:
- készítsenek pontos listát az átalakítandó
- mozdonyon lévő és tartalék - egységekről, majd az átalakítások megtörténtét dokumentálják,
- a rendelkezésre álló tartalék egységeket vonják össze a főnökség székhelyére és biztosítsanak lehetőséget az átalakítás helyszíni elvégzésére,
- gondoskodjanak az átalakított egységek gyors cseréjéről és arról, hogy átalakított egység meghibásodásakor azt csak átalakított egységgel cseréljék le,
- az éberségi és vonatmegállító berendezés vizsgálatát - különös tekintettel az új jelzési forgalom kiértékelésére - fokozott gonddal végezzék,
- a változtatásról a mozdonyszemélyzetet parancskönyileg értesítsék és tegyék feladatukká a Z/S-80 jelzési kép esetleges megjelenésének eseménykönyvi jelentését és az eseménykönyveket gyűjtsék össze (az eseménykönyvi jelentésekkel kapcsolatos további teendőkre később rendelkezünk),
- az adott területen üzemelő valamennyi berendezés átalakításának megtörténtét a szolgálati út betartásával jelentsék a Gépészeti és Járműfenntartási Főosztálynak.
2.) Az átalakítással megbízott biztosítóberendezési szolgálati helyek feladatai:
- az átalakítást a vontatási telephelyek mozdonyvizsgáló bázisain, a tartalék egységek folyamatos, csereként történő felhasználásával kell elvégezni,
- az áramköri módosítás után az egységet ólomzárral kell ellátni,
- az átalakított egység előlapján és hátoldalán egy egy kb. 2 cm átmérőjű piros pontot kell felfesteni,
- az átalakítást a javítás céljából beszállított egységeken is el kell végezni.
A mozdonyberendezések átalakításának határideje: 1992. december 31.
A biztosítóberendezési sínáramkörök 80 km/h sebességre utaló -3-as kódolású -jelsorozatokkal történő megtáplálására a mozdonyberendezések átalakítása
után, külön rendelkezésünk alapján kerülhet sor.

Távközlési és Biztosítóberendezési Fîosztály
Mandola István s. k.
főosztályvezetî

 

TEB. Ig. 112. 103264/1994.
Ütemezett sínáramkörök nagysugarú kitérőre utaló 3-as kódolású megtáplálása

Kapcsolódó utasítás: 103786/1991.sz. utasítás

MÁV Üzletigazgatóságok Székhelyeiken
MÁV Üzemigazgatóság Záhony
Tudomásulvétel céljából:
TEB Központ, Budapest
MÁVTI Kft.; Budapest
GYSEV Igazg., Sopron

Az egységes éberségi és vonatbefolyásoló berendezéshez tartozó vezetőállás ismétlőjelzőn az M 62-es mozdonyok kiértékelő szerelvénye és a szovjet sínáramkörök ütemező áramkörének műszaki hiányosságai miatt a 3-as és 4-es jellegű ütemezés egyaránt sebességcsökkentés nélküli továbbhaladást engedélyező jelzésként zöld fénnyel került kijelzésre. Ebből következően a kitérő irányban 80 km/h sebességgel járható nagysugarú kitérőkre utaló jelzési képnek megfelelő 3–as kódolású (Z/S 80) sínáramköri táplálás helyett a biztonság irányába ható 2-es kódolású (Z/S 40) táplálást alkalmaztunk. A sínáramköri szerelvények korszerűsítésével, valamint a vonatbefolyásoló berendezések 103786/1991. 9.B. szám alatti rendelkezés szerinti átalakításával az érintett sínáramkörök színképhelyes táplálásának fel– tételei teljesültek.
Kérjük, hogy a nagysugarú kitérőkkel ellátott szolgálati helyeken a 75 Hz-es ütemezett sínáramkörök– pályamenti jelzők színképéhez igazodó - táplálását ellenőrizzék.
A nagysugarú kitérőkön kitérő irányban közlekedő vonatok esetén az érintett sínáramkörök 3-as ütemezésű táplálását ellenőrizzék. A nagysugarú kitérőkön kitérő irányban közlekedő vonatok esetén az érintett sínáramkörök 3-as ütemezésű táplálását 1994. augusztus 31. határidőre valósítsák meg. A változásokról valamennyi érintettet - beleértve a más szakszolgálathoz tartozókat is - a bevezetés elîtt kimutathatóan tájékoztatni kell.
A feladat végrehajtását mozdonyon történő vonalbeutazással ellenőrizzék.
Az áramköri módosítás megtörténtét a szolgálati helyek felsorolásával jelentsék főosztályunknak.

Távközlő-, Erősáramú-, és Biztosítóberendezési
Főosztály
Gál István s. k.,
főosztályvezető "

Előzmény: segélyvonókészülék (467223)
Vendégsín Creative Commons License 2021.04.30 -1 4 467239

A feltétfüzetből:

 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (467234)
korpi41 Creative Commons License 2021.04.30 -1 0 467238

Ehhez én nem tudok hozzáférni, meg nem is akarok hivatkozni. A jelfeladás, pláne a kiértékelése nekem nagyon homályos folt, csak azért kérdezősködtem, hogy kupálódjak egy kicsit.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (467237)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467237

Ha emlékeim nem csalnak, akkor a 74044/2013/MAV állásfoglalásra lehet hivatkozni, az a hivatalos referencia.

Előzmény: korpi41 (467236)
korpi41 Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467236

Köszi!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (467234)
Zolas Creative Commons License 2021.04.29 -1 2 467235

illetve a sugárzókábelt nehezebb a SIMIS-hez illeszteni

 

tehát nem azt írtad, hogy lehetetle, megoldhatatlan, hanem azt, hogy nehezebb! Innentől kezdve megint csak a hálózatüzemeltető belesz...ása a dolog, majd ott az ember...

Előzmény: _Nyuszi (467221)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467234

A témában javaslom elolvasni a szakirodalmat, Vezetékek Világa 2015/1. szám, 23. oldaltól Görög Béla cikke.

 

7,5 másodpercnyi jelzésismétlési idő van előírva, az 120-as tempónál ez 250 méter legrosszabb esetben, nyilván ha úgy jön ki az ütemezés. Tehát a 300 méternél feljövő jelfeladás teljesen reális.

 

https://docplayer.hu/18911303-2015-1-biztositoberendezesi-szakmai-nap-a-forum-media-es-a-vezetekek-vilaga-szervezeseben-2015-aprilis-24-ceu-konferenciakozpont.html

 

Előzmény: korpi41 (467229)
Zolas Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467233

Na, pont ezekről beszélek...

Előzmény: r1232 (467231)
Zolas Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467232

Gárdony jobb átmenő hasznos hossz 701 m, bal 750, Marton bal 750, de a fehérvári átmenőket hagyjuk is...

Előzmény: r1232 (467219)
r1232 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467231

Páros irányban tényleg nincs annyi, igazad van. A kijárati jelzőt hamarabb látod, mint az ismétlőjelzőjét, ami ritka balfék módon lett elhelyezve, takarja a perontető.. Ködben bizony észnél kell lenni..

Előzmény: Zolas (467230)
Zolas Creative Commons License 2021.04.29 -1 2 467230

Szerintem Gárdonyban nincs 500 méter. De köszönöm,hogy ezt is szakszerűen megmagyarázzák, és most már elfogadom, hogy az általános fékúttávolság csak felében nincs jelfeladás.

Előzmény: r1232 (467219)
korpi41 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467229

Nem értek hozzá, azért kérdezek: "7 sec, 210 m megtétele után a járműberendezés kiértékelési ciklust kezd."

Ezt hogy kell érteni? Amikor beér a vevőtekercs a fogadóvágány felé, és először gerjesztést kap az addigi gerjesztetlen állapot után, vár 7 másodpercet, és csak utána kezd kiértékelni?

Előzmény: Vendégsín (467224)
Fizolti Creative Commons License 2021.04.29 -1 3 467228

Alapvetően nem akkor kell lezárni az ilyen sorompókat, amikor közlik, hogy eljött a vonat, hanem a közölt előre látható indulási idő és a menetidő alapján kiszámolt időben, a vonat kiszámított érkezési ideje előtt 4 perccel. 

Előzmény: riezaK (467211)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467227

Szia!

 

Én azt javasolnám, először a Balesetek a magyar vasút történetében topicban (itt: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587&la=158096651 ) tedd fel a kérdésed. Ott nem csak ezzel kapcsolatban tudnak segíteni, hanem akár a konkrét esetről is van anyaguk.

Előzmény: Balesz04 (467225)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.29 -1 1 467226

"Felénk....."

 

 

 

Az nem tudom mit jelent,de van olyan állomás,ahol csak az egyik irányban van jelfeladás meg van olyan is ahol nem fordul a menetirány szerint (volt is belőle csúnya durranás V43-1010).

 

 

 

"tehát a kihaladó vonat fel tudja venni a sárgát/üres nullát (1-es ütemet), pont amiatt, hogy a térközbe kiérve jelvesztésből következően kényszerfékezés legyen"

 

 

Jelzőmeghaladásról volt szó,azaz a bejárati oldalon "folyamatos" jelfeladás miatt fehér lesz,majd mire kiértékeli a berendezés a vörös jelzőt addigra már nincs meg a szükséges féktávolság.Ugyanazon állomáson csak én tudok 3 esetet,a legutóbbinál bírósági ügy lett belőle.

Előzmény: _Nyuszi (467220)
Balesz04 Creative Commons License 2021.04.29 -1 0 467225

Szép estét kívánok!

 

Fogalmam sincs, mennyire tartozik ehezz a fórumhoz de itt talán segíteni.

 

Nagymamám legidősebb testvérét kb 1947-1948 környékén elgázolta a vonat Rudabányán.Súlyos sérülésekkel vitték be a kórházba,de nem élte túl.

 

Sajnos az újságokban(Arcanumon) sem találtam meg az esetet

Azt hallottam hogy a Mávnak van levéltára, ahol többek közt ezeket az ügyeket is nyilvántartják és le lehet kérni. Ez a egész folyamat hogyan zajlik? Mennyit kell fizetni érte?

 

Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!