Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Köszönöm, bár nekem olyan szieszta gázkályhás feelingem van, ha panel menne a fürdőbe.
Gondolom nem folyamatosan üzemelne, csak akkor kellene "begyújtani", ha fürödni megy az ember.
A fogyasztását ki tuzdom számolni. Arról nincs valakinek tapasztalata, hogy ha folyamatosan használja az ember egy adott hőmérsékletre pl. egy átlagos fürdőszobára, akkor mennyi a havi fogyasztás.( forintban)
Attól függ mekkorát raksz fel. Tiszta, jó hatásfokú, olcsó, helytakarékos. Ha rendelkezésre áll az elektromos teljesítmény, akkor ennél jobbat nem találsz.
Az "önszabályzó" legbeeresztők közt a 100-as méret ritkább, de azért létezik: http://hungaroairmatik.hu/termek/em_hy_100_falba_epitheto_paraerzekelos_legelvezeto_elem.html Ez például egy higroszabályzású légbeeresztő. Ha magas a lakás páratartalma, akkor jobban nyit, alacsony páratartalomnál meg fordítva. A minimális léghozama 6 m3/h. De hogy a konyhába, nyílt égésterű készülékhez megfelel-e, azt csak szakember tudná megmondani.
Az emberek többségének egy 4 milliméter átmérőjű matrica szinte fel sem tűnik. De ha ezt csicska módszernek tartod, akkor a másik variáció a láng szimbólumot megvilágító kék LED kiköttetése. Csak nehogy azt a szerelőt hívd ki hozzá, aki a 9 pontos almenüben képtelen volt megtalálni a kijelző fényerejének beállítását. ;-)
"kapcsold ki a szivattyú modulációját---ezt megmagyaráznád, hogy miéárt kell és milyen hatása van?"
Hogyne. Ha kikapcsolod, akkor a kazán szivattyújának sebessége nem fog változni, beállítástól függően állandó alacsony-, vagy magas fordulatszámon keringeti majd a fűtővizet. Így aztán 70 fokos előremenővel garantáltan rövid idő alatt varázsol majd Abu Dhabit az otthonodba. De azért figyeld a víznyomásmérő mechanikus kijelzőjét, nehogy kiakadjon, aztán úgy járj vele, mint Dr. Emmett Brown elkötött mozdonya. ;-)
"Azt mondjuk olvastam, hogy az a jó, ha minál tovább megy a kazán,így biztos, hogy az enyém a ki-be kapcsolgatásával( régi kazánként működve) nem fogja 10 évnél tovább bírni. Nagyon megérte............."
Teljesen elvesztettem a fonalat. A régebbi kazánod is szakaszosan üzemelt, de az megfelelt. Az új kazánodnál viszont ugyanez már nem jó. Hozzáteszem: ha a lakásod relatív jól tartja a hőt, akkor 0,3 fokos hiszterézis mellett kötve hiszem, hogy túl gyakran fog majd a kazán ki-be kapcsolgatni.
"Ha már voltál ilyen kedves és érdemben foglakoztál a problémámmal. léágy oly kedves felvilágosítani az air tonicról. Elős körben nem találtam leírást, annyi időm megt nincs, hogy böngésszek:)"
Rögtön utánajárok, csak épp spriccel a vér a csuklómból. :-) Nálam a google keresőben az 'air tonic' szavakat beütve az első találat rögtön a cég honlapját adja meg. Egészen pontosan ezt: www.air-tonic.hu Itt megtalálod lényegében az összes információt, rajzokkal, fotókkal, jellegörbékkel együtt. Egy 125 mm-es furaton, és egy 125-ös PVC csövön kívül semmi más nem kell hozzá. A viszonylag nagy léghozamú légbeejtőt a különböző kiegészítőkkel le tudod fojtani. Az alapkivitelnél például 5Pa nyomáskülönbség mellett kb. 45 m3/h a léghozam. A szűrőt (szivacsot) behelyezve viszont ugyanezen feltételekkel már csak 15m3/h. Aztán beillesztheted a termosztátot is, ami a hőmérséklet függvényében változtatja meg a léghozamot. Ha még nem nézted meg a honlapjukon, a termosztátot úgy kell elképzelned, mint egy műanyag "tányért", amin egy rugó van. Ahogy hűl a levegő odakint, a rugó egyre jobban összehúzódik, és ennek hatására a "tányér" egyre közelebb kerül a falnyíláshoz, ezáltal egyre kisebb lesz a falon lévő légrés. A termosztát a leglátványosabb változást akkor produkálja, ha nincs behelyezve a szűrő. Ilyenkor, például 10Pa nyomás esetében +20C külső mérséklet esetében 70m2/h a léghozam, +5 Celsius alatt viszont jelentősen csökken: +5C-nál 45m3/h, 0C-nál kb. 35 m3/h, -5 fok alatt pedig már csak 30 m3/óra. Ha a szűrőt is behelyezed, akkor 10 Pa nyomás mellett, a hőmérséklet változásának függvényében kb. 15-30 m3/h a léghozam.
De ez a légbeejtő csak egy lehetőség a sok közül. Én azért döntöttem az Air tonic mellett, mert ez az egyik legolcsóbb a piacon. Van például ugyanilyen elven működő Helios 3x-os áron, vagy létezek például páraszabályozott légbeejtők is fali vagy vagy nyílászáróba építhető kivetelben (Aereco) stb.
Komolyan mondom, ennél kekeckedőbb, okoskodóbb, cinikus hangvételű hozzászóló ritkán van. A penész ott keletkezik ahol páratartalom magas, és hideg a felület. A kéményes cirkó valamennyit szellőztet, és a környezetét jobban melegíti, főleg a kondenzációshoz képest.
Írom ezt úgy hogy én is kondenzációs ellenes vagyok, csak megfordítottam a sorrendet, beszerzés előtt érdeklődtem.
Képzeld én meg milyen jól jártam. A régi kazánom mellett 15 éven keresztül bukóra volt rakva az ablakom, ahol télen ha fújt a szél, sűvített be a hideg, az egész lakást kihütve. A kondenzációs mellett zárva lehet az ablak. De nekem van ablak a konyhámban is. Neked nincs?
Komyolyan mondom, ennél kekeckedőbb, okoskodóbb, cinukus hangvételű fórumon nem jártam.
Tisztelet a kivételne.
Lassan mondom, hogy megérts leszarom, hogy ma modernebb szigetelések vannak. Nem akarok szigetelni, mert a rezsim még így is sokkal kisebb, mint egy szaros panelé.
15 éve az a technológia volt hiába károgsz, hogy szar.
Szerinted egy palatetős háztulajdonos ninbcs tisztában a mostani cseréprendszerekkel? Akkor jó volt , most szar.
De a kettő nem hasonlítható össze, mivel alapvetően elégedett vagyok a lakásommal, csak a megozott törvények és az új kazán megváltoztatta az eddigi állapotokat.
A legjobb az, hogy a konyhába is kell szellőző, mert már rég meg kellett volna halnom kocsonyafőzés közben.
Mert ugye a hivatal úgy gondolokozik,. hogy amíg főzök becsukom az ablakot, ajtót lerakasztom Macgxver szalaggal és a tűzhellyel együtt elhasználom a levegőt.
A régi kazánon keresztül"szelelt" az előszoba/konyha.
Jelenleg a megszokott szellőztetés nem elég.
Nehogymá egy fostos kondikazán miatt rúgjam ki sipcsonttal az egyik falat vagy szigeteljem le 10+ centis hungarocellel.
Az elhiszem, hogy az idejáró fórumozóknak nagy élményt jelent a kazánukkal történő foglalatosság, de én lakni akarok probléma mentesen és legalább olyan komforttal, mint előtte.
Elég gáz, hogy egy új modern kazán ezt nem hozza , sőt más problémát is okoz.
Mégegyszer hangsúlyozom nekem az üzemeltetési költség nem számít. A új kazán -5000 forint/hóval hozná vissza az árát addigra, ameddigre tönkremegy.
Mondjuk egy 78 m2-es lakás éves gázigényére nem sok a 170 ezer, szerintem.
igen úgy 30 éve jött divatba ez a perlites vakolat, de azóta bebizonyosodott hogy sokat nem ér.
15 éve is eladtak még ilyent, de már akkor világos volt hogy nem veszi fel a versenyt az egyéb hőszigetelésekkel. Habok és a szálas anyagok főleg 10 cm -es vastagságban lényegesen jobbak.
A fele dolgotz már megcsináltam, de az 52 fokos víz már erősebben melegíti a radiátorokat.
Azt mondjuk olvastam, hogy az a jó, ha minál tovább megy a kazán,így biztos, hogy az enyém a ki-be kapcsolgatásával( régi kazánként működve) nem fogja 10 évnél tovább bírni. Nagyon megérte.............
A szundi is müxik. A fényt a szerelő sem tudta levenni, de megnézem az általad javasolt beállítást.
A ragasztás meg tiszta csicska módszer:DD
A takarékosság tényéleg nem volt fontos, mert 20 ezer körül fizettem havonta, amiből visszakaptunk egy csomót, így kb. 14/hó/egész évre jön ki, ami szerintem nem sok.
Innen üzenemm Watocskának, hogy a falam nem fos. Anno, amikor tervezték (15 éve, ami ugye réginek azért nem mondható)
tökéletes volt. Azt hiszem 38-as prorotherm+ több rétegű hőszigetelő vakolattal.(talán perlites?)
MOst is csak a rendszerváltoztatás miatt lett ilyen. A lényeg, hogy a kondis kazán cserénél az eddig nem létező penészedés előjöhet.
Az air tonicot köszönöm, megnézem.
kapcsold ki a szivattyú modulációját---ezt megmagyaráznád, hogy miéárt kell és milyen hatása van?
Júniusban még soha nem fűtöttem, itt az Alföldön valószínűleg a későbbiekben sem lesz rá szükség. Viszont amikor pár éve Istenmezején nyaraltunk, ott napközben volt vagy 36-38 fok; éjszaka viszont úgy lehűlt a levegő, hogy a takaró + polár pléd is kevésnek bizonyult.
Tehát összefoglalva: van egy szigeteletlen társasházi lakásod, és volt egy régebbi, de még üzemképes SD kazánod, amit lényegében nem is takarékossági megfontolásból, hanem a lejárt lakáskasszád miatt cseréltél le egy újabb típusú kondisra. A régi kazánt 70 fokos előremenővel használtad szakaszos fűtéssel, a termosztátot pedig 22-24 fokra állítottad be, 0.3 fokos hiszterézis mellett. Ellenben az új kazánod egy fos, mert ez 50fokos beállított előremenővel (temperálásra törekvéssel), 21-22 fokos szobahőmérséklettel nem hozza azt a komfortérzetet, mint a korábbi kazánod túlfűtéssel, szakaszos üzemben. Külön probléma, hogy szundinak is alkalmatlan, mert korábban a kazán bekapcsolásához igazítottad a reggeli 1 órás visszaalvásod, az új kazán viszont reggel "valamiért" 1 órától hosszabban fűti fel a lakásod. És akkor most még itt ez penészedés probléma is, aminek igen gyakori előidézője a kondenzációs kazán. Hogy aztán az idegesítő kék fényről már ne is beszéljünk. Félve merem megkérdezni: biztos hogy ez a kondi kazánok hibája, nem pedig Neked vannak furcsa (néha már-már a fizikát meghazudtoló) elvárásaid?
Jó hír viszont, hogy van megoldás a korábbi állapotok visszaállítására: 1. állítsd át a kazán hőfokát fix 70 fokra 2. kapcsold ki a szivattyú modulációját (tudom, hogy Te a szerviz menübe nem szeretnél belépni, de ezt sajnos csak itt tudod átállítani) 3. a termosztátot állítsd be úgy, mint régen
Az idegesítő kék fény megszüntetése már jóval bonyolultabb dolog, de a lényeg, hogy erre is van megoldás: 1. a felhasználói menüben (kijelző beállítása -> készenlétben menüpont) be tudod állítani a kijelző készenléti fényerejét (akár teljesen el is tudod sötétíteni) 2. a kb. 44 mm átmérőjű kis láng szimbólumot pedig egy fehér színű öntapadós csavartakaró matricával tudod esztétikusan semlegesíteni (ha nem akarsz flancolni, megteszi akár egy kis darab szigetelő szalag, vagy leukoplast is)
A légtechnikai cső + rovarhálós szellőzőrácsról: ennek valóban van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy télen okádja be a hideget. Nálam egy Air tonic fali légbevezető szolgál, ráccsal, szűrővel, meg egy igen "komplikált" termosztát betéttel (alacsonyabb hőmérsékletnél szűkül a keresztmetszet). Anno bitang drága volt: olyan 10 ezer Ft körül mozgott.
Nem mondom 100%-ig biztosra, de szerintem ezzel nagyjából hozható lesz a korábbi kazánod, és a lakásod komfortszintje.
Pillanat. A szerelőnek igaza van. A szellőzés hiánya miatt lehet a penészesedés, de ez nem a kazánt minősíti, hanem a házad falát. Na az fos! Talán ezzel kéne valamit kezdeni.