Határozottam állítom, hogy az elsőkerekes sperr a kormányt nagyságrendekkel jobban cibálja kanyarban gyorsításkor (jobban tépné ki a kezedből, csak tudd tartani...)
Hát, ami azt illeti akad egy két dolog. Hátsó lámpa van, de a sárvédő kelleni fog nekünk is tartiba. Mik kellenek még? elvileg van két és fél T16-os bontva, de majd csak valamikor tavasszal fogunk Lionnal valamiféle leltárt csinálni, és majd akkor közzéteszzük a listát :)
Ez ugye nem a gyári sperr,hanem a TRD által gyártott lamellás Limited Slip Differential.Ez a becsületes neve.Ezen 2 állítási lehőség volt.Az egyik amit most hagytunk így ez csak a kigyorsításoknál fogja az autót és viszi le a nyomatékot a kerekekre.A másik beállítási lehetőség az lenne hogy amotorféknél is működjön a dolog,viszont akkor arra kell figyelni hogy a fékezésnél is már gázzal kell bemenni a kanyarba,mert különben lemegy az ívről a kocsi és sodródik.Azt hallottam az evo-knál van ilyen ha elveszik kanyarban a gázt akkor hajlamos elszállni a gép.Namost a srác aki berakta aszonta így elsőre szokjam meg ezt így aztán ha akarom és nagyon versenycélra használnám az autót akkor ezt a beállítást meg tudja csinálni.Láttam amikor szétszedte és tudom miről beszél.Röviden ennyi,ha erre gondoltál.Amúgy olyan nagyon nem akarom versenycélokra használni,csak párszor kimenni a nyílt napokra autózni kicsit.
Na mentem egy kört így hogy nem esik és téligumival vizes úton -3fokban is nagyon durván tapad,legalábbis ahhoz képest ahogy eddig volt.Persze az indulásnál ha elpörög mind2 kerék nem sokhatása van mivel nincs mi fogjon meg mit,de a kanyarok nagyon jók lesznek tavasztól:-)
Hát most hogy már ennyit beszéltél róla a következő talinkon közszemlére is teheted...addig lesz kicsit több tapasztalat a tartósságról és használatról is... :)
Sajna a a toyotaclubbon is csak mondjuk 4 ts-es emberke van aki ír hozzászólásokat és mondjuk még 3 aki nem ts-sel,de nagyon jó toyotás tapasztalatokkal írkál a topikba.Persze azt mondják ami igaz is sajna hogy kevés corolla ts van itthon és mondjuk közülük sem sokan foglalkoznak a fórumozással.Azt hiszem én sokat köszönhetek annak hogy még az 1.6-os corollámmal nekiálltam fórumozni.Én mondjuk kényelmesen összevonnám a celicásokat a corollásokkal,mert mondjuk vannak/vagyunk páran akik a netet böngészve,saját tapasztalatból,bármilyen autós múlt miatt tudnak dolgokat tudják mit miért mennyiért és miért ne és ha ne akkor azt miért ne csináljon,vegyen az ember.Remélem ez érthető volt.
Amúgy benne van a sperr kocsiban.Hát ha egyszer nem csúszik majd ez e nyálkás esős út,akkor tutira nagyon nagy élmény lez.Most sikerült mennem egy olyan úton,aminek egy rész jeges a másik meg földes volt.Ez volt a helyről a kifelé vezető út és baromijól ment a kocsi.Aztán elkezdett esni az eső,így amikor mind2 kerék csúszik akkor ugye ez is elforog.Hát várom már hogy kicsit szárazabb legyen az idő,meg ugye mondjuk 17-es gumikkal azért még nagyobb lesz a feeling:-)
győri xxl tuning boltban most akciós FK ülések vannak, nézd meg ezt az oldalt (bocsi, de valamiért nem működik a link beszúrása): http://www.xxltuningclub.hu/discount/discount.html
A szerelés úgy áll,hogy 5 körül hozom el a gépet.Hát kiváncsi leszek hogy milyen lesz a kanyarokban,bár most csúszik nagyon azért egy indulást majd kipróbálok hogy mennyire forog el.
Belinkelek pár dolgot a srác videóját,a celicás oldalt ahova feltett képeket meg amit tudok a dologról.A szerelést még nemtom,aszonta a srác hogy koradélután hív.Most erre várok.Naszóval:
225-230 keréken mért Le-re húzza fel a kocsit.Mi érdekel még ezzel kapcs?Sokmindenkit megkérdeztem.A srác akinek benne van a kocsijában edig nem volt vele semmi gondja.
A kompresszor-szetről csak egy szösszenet... emlékeim szerint pont a Celicában nem fér el a kompresszor a motorháztető alatt, a Corollában igen.
A másik dolog így a szettel kapcsolatban, hogy amit én láttam neten kompresszoros Celicát, az a 143 lovas motorú volt. (Belinkelnéd mégegyszer azt amiről Te beszélsz?)
Az európai modelleknél több emisszióval kapcsolatos ketyere van az autóban, ami miatt nem könnyű az amerikai/japán cuccokat felrakni...
Nekem is volt ilyen sípoló hang és nem a kipufogó.Olyan mintha az elektronika nyüszítene kicsit,a toyotaszervízben semmit sem tudtak vele kezdeni.
Az olajra visszatérve Motult nem tudtam venni,mert nem volt ahol néztem így vettem castrol taf-x-et 75w-90-eset.Ez full szintetikus és ezt írták a castrolnál a celicára is meg a corollára is.Már a ts-re.
Nem gondolom,de ilyen lehetőséget én pl nem találtam.Amikor megrendeltem még szó sem volt arról hogy itt írkálok Veletek.Benzin cimborám mondta hogy kérdezzem meg nálatok a TRD kabátot hátha kell vkinek aztán itt ragadtam.Ha nem gond.Ennk ellenére sem gondolom hogy ez a diffi nem lesz jó,mivel ehhez a típushoz van gyártva és hozzáértő kezek szerelik be.Nekem ez biztosíték.Amit írtál az rendben van hogy a celicára gyártott diffi tutira jó a corollára is,de én kb 20nem hazudok tényleg ennyi mailt írtam a greddynek vagy viszonteladóinak a superchargerükkel kapcsolatban,mert láttam a youtube-on egy görög gyereket akinek egy cori ts-ben van benne az a greddy supercharger amit a celicába gyártottak.Annak ellenére hogy a sráccal leveleztem és azt mondta hogy egy apró módosítással könnyedén beszerelhető és kifogástalanul használható.Namost a cégek közül akiknek írtam max 3-an írták azt hogy nem direct fit tehát nem teljesen oda való,de bele lehet raknki és működni is fog.Így sok dologgal kapcsolatban amit mondjuk nem tudok,mert hogy műszakilag én még nem ismerem annyira a kocsit mint Te ezért sem merek úgy rendelni celicához gyártott cuccot mint amiről tudom hogy az enyémhez csinálták.Gondolom ez érthető.
Ahhoz, hogy ne járjon úgy senki, mint én, vigyázzatok a baleseteknél, hogy ne törjön a váltó... (én törötten vettem... mármint a váltó már akkor nem volt a toppon)
Szóval...
A váltóolajnál 60ekm-enkénti csere van előírva... addigra már szép barna.
Az olajcseréhez nem kell levenni a váltót.
Ha már el van kopva a szinkrongyűrű, akkor azt cserélni kell... a kopás igazolásához már szét kell szedni a váltót, és mivel ez fent az autón macerás, le is kell venni.
A 7.generációs Celica váltója viszont nem csak akkor recseghet, ha a szinkrongyűrű kopott.
Nekem volt egy törött csapágyam a váltóban... 5-ben sírdogált, de nem a fordulatszámmal, hanem a sebeséggel arányosan.
Szerintem a Te sipoló hangod inkább az "AIR INJEKTION SYSTEM" tömitetlensége miatt lehet.
Az olajról csak annyit, hogy nem feltétlen a gyárilag előírt olaj a tuti választás... nekem jelenleg a váltómban egy teljesen másra való folyadék van. A tapasztalatom pedig az, hogy egy picivel zajosabb lett (a kipufogótól alig hallani valamit is), de a kapcsolhatósága az a shortshifterrel is a tökéletest közelíti...
Ezt nem értem... A Toyota Celica TS 2002-es évjáratába a Toyotánál gyártott Torsen difi szerinted kevésbé belevaló az autódba, mint egy "utángyártott"???
Hát igen, vagy ilyen általad felsorolot szuper-váltóolaj (én a Motulra szavazok) vagy a "sima" olaj valami adalékal megspéklelve. (metabond, lucas transmission fluid, stb.)
Ha lepadlózom a kocsit 7000 körül akkor van egy sípoló hang...én leginkább valami kipuffogó sípolásra gyanakszok mert csak padlón nyomja, de nem vagyok biztos benne ...Ha pl megfogom 7500-ön a fordulatot akkor semmi sípolás.... Csak padlóngáznál hallom és csak 6500-8000-ig máskor nem.
Madmaq, pár váltóápolási kérdés hogy ne járjunk úgy mint te... -Kell e olajat cserélni benne periodikusan? -Le kell e ehhez venni a váltót? -Szinkrongyűrűt érdemes e cserélni valamikor? -Ehhez le kell e venni a váltót? -Adhat e ki a váltó "síró" hangot magas fordulaton (7000-8000 rev között)?
Híg folyású, félszintetikus váltóolaj 5 fokozatú váltókhoz és minimális csúszást sem megengedő hypoid fogazású hajtóművekhez. Speciális adalékok a kenőképesség javításához és a bemaródás elkerüléséhez. Nagyon alacsony hőmérsékleten is optimális kenést biztosít. A különleges adalékok csökkentik a súrlódást és egyben a korrózió elleni védelmet is garantálják. Folyékonysága alacsony hőmérsékleten is simává, egyszerűvé teszi a sebességváltást, de magas hőmérsékleten is stabil marad az olajfilm.
Szabvány: API GL 4 és GL5/MIL-L-2105D
Elvileg ez megy hozzá.,de érdekes mert a celica ts-hez meg ezt ajánlják a mutolnál.Így sztem ezt fogom venni.Gear 300
SAE 75W-90 Teljesen szintetikus hajtóműolaj
Szélsőséges igénybevételekre tervezett, észter báisú, teljesen szintetikus, hígan folyó váltóolaj váltókhoz és hajtóművekhez. Megfelel minden fajta sebességváltóhoz, hajtóműhöz, hypoid fogazású differenciálműhöz. Kielégíti a nagyteljesítményű, illetve sport és verseny járművek által támasztott követelményeket is. Széles versenyhasználhatósági skála. A folyékonyság megkönnyíti a váltást még alacsony hőmérsékleten is. Stabilitását magas hőmérsékleten is megőrzi, miközben a különösen nagy nyomásokat is állja ( kopás-, korrózió- és habzásgátló adalékolás ), egyúttal még szélsőséges üzemeltetési körülmények mellett is redukálódik a súrlódás, csökken a kopás. Az erőátvitelt könnyűvé teszi.
Itt pont ez volt a lényeg hogy egy olyan diffit akartam beletenni,amit éppen ehhez a géphez gyártottak le.Pont azt nem akartam hogy egy olyan kerüljön bele ami nem pont az enyémbe való.Ez a fajta biztonság nekem megér ennyit.Amúgy a C2-s gáspár em mondott kevesebbet a diffire amit ő tud az pont ez a celicás téma lett volna.A 3.lehetőség meg az alett volna hogyaki most rakja bele Ő gyárt egyet hozzá úgy hogy odaviszem a váltót aztán szétszedi és ara gyárt vmit.Na ez kicsit hosszabb téma lett volna és addig állt volnna a masina én meg sétáltam volna a hidegben.Ja és ez is 170 pluz szerelés lett volna ami 170 plusz 40 tehát 210.Nem gondolom hogy ennél egyszerűbben megoldhattam volna ezt a dolgot...