Visszavonom az "alapból egytáblás" állításomat e képed alapján, vagy a pályaszámaim nem stimmelnek, amelyek szerint R5: 5800-5974, és EP: 5975-5993. A vicc kedvéért még az 5750-5799 tartomány is EP-ként szerepel.
Ez az 5982 tehát EP, de már "UV-korszakban elvégzett átalakítás", legalábbis az első fázisa. A távvezérlési csatlás már rajta van, de a kinézet többi eleme még eredeti. Az egytáblás ablak ezek szerint a tolóajtók beépítésével lehet egyidős...
Igen, pontosan ott van. A háttérben az "étterem" felirat a Modern Étterem reklámja, a Szent István körúttól egy(?) házzal beljebb volt, lépcsőkön kellett lemenni.
Én nem sok helyen emlékszem ilyen villamosokra (pl az 56-oson én nem hiszem, hogy láttam volna), de speciel a Rákóczi úti villamos leginkább ezzel a középső ajtós típussal ugrik be, tán épp azért, mert máshol nemigen láttam őket.
Igazad van, kétségtelen a pályaszám alapján lenne egyértelmű, de az a képen ki van takarva. Az egytáblás peronablak elbizonytalanított. Az nem az UV-korszakban elvégzett átalakítás? Ezen a képen mintha egy EP lenne:
Szerintem ez még bőven R5-ös pótkocsi. Az EP-nek már alapból egytáblás volt a peronüvegezése, és az oldalablakok fölötti szellőzők is elmaradtak. Az már igaz, hogy később az R5-ösöket is az EP-vel teljesen megegyezőre építették át - csak a pályaszám-tartomány jelezte a "származását".
Voltak rajta szépen tömegek, ahogy manapság is, csúcsidőben.
A bukfences szerelvény azért tetszett, mert ritkán járt és különlegességnek számított. Persze a hatalmas középső peron nem vetekedhetett a hátsó körpanorámás, dobálós, rángatós peronnal. Viszont az U alakú belső tere különleges volt, mint a kisföldalattinak.
A virtusból ütközőn utazók valahol a belsőbb városban lehettek, nem itt. Olyat erre sosem láttam.
Csak sajnálkozom hogy Budapesten ennyire kigyomlálták ezeket a járgányokat. Hétvégén a belvárosban, Budán ha ilyen ezresek, bukfencek járnának, szerintem maga a főváros nagy extra vonzerőt kaphatna mint mondjuk Lisszabon.
Pár gőzös a Dunán, körülöttük a régi villamosok, egész biztos komoly túristaattrakció és egy újabb védjegy lenne a gyógyfürdőkön kívül.
A sikló is nagy népszerűségnek örvend. Jó lenne visszaállítani a régi gőzgépét is. Nem kell hogy hajtsa, csak mozogjon :-)
Bevallom, nekem az 56-os mindig V+EP összeállításban maradt meg, egészen a hetvenes évek végéig. A lecsapható rács nyoma máig látható a bal gyűrűsujjamon, amire egy nagyeszű osztálytársam rácsapta a rácsot. Majdnem leszakította az ujjamat. Imádtam a nyitott hátsó peronon utazni.
Mondjuk az 56-oson nem emlékszem nagy tömegre sosem. Bár kirándulós hétvégéken sose utaztam vele.
Szóval ez a négyablakos az EP pótkocsi? Valami ilyesmi volt az 56-osokon.
Ritkán előfordult a bukfenc típus is.
A végső peronon vigyázni kellett, főleg kanyarban. Egyszer az 56-oson, a Lotz Károly utcánál abban a kis ívben, rántott egyet a pótkocsi, és a mellettem álló idős, sokszoknyás néni kizuhant. Nem volt rendesen beakasztva a belső felhúzható korlát.
Máig nyomasztó a szörnyű, tompa puffanás hangja. Nem élte túl :-(
Még néha a hetvenes években estefelé én is láttam egy-két ütközőn utazót. Gondolom akkorra inkább brahiból csinálhatták.
Volt pedig belőlük bőséggel, csak tán nem jártál arra, amerre ők (egyébként Bukfenc a becenevük). Hamster oldalán (hampage.hu) igen sokat láthatsz. Én magam is sokat utaztam rajtuk, például a Váci úton, de legtöbbet - mint zuglói - a 68-as vonalán.