Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.22 0 0 27738

Javítok: Foncière


Előzmény: Törölt nick (27737)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.22 0 0 27737

Nyert, a volt Fociere palota. 1 down, 3 to go.

 

Pont az öböl túlsó oldalán van, az ablakból szinte látom.

Van rá kilátás..:))

Előzmény: Tamas(Ottawa) (27736)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2010.11.22 0 0 27736

A felső sort meghagyom a guruknak, az alsó ma így néz ki:

 

 

Ha minden igaz, dec. 21 - jan. 2 között odaát leszek... esetleg egy sör beleférne, pl. King's Head @ Yew?

Előzmény: Törölt nick (27735)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.22 0 0 27735

Budapesti talány, újra, az előbb nem látszottak a képek.

 

. . . .

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.22 0 0 27734

Budapesti talány.

 

. . . . . . . .

John Howard Creative Commons License 2010.11.21 0 0 27733

Visszavonom az "alapból egytáblás" állításomat e képed alapján, vagy a pályaszámaim nem stimmelnek, amelyek szerint R5: 5800-5974, és EP: 5975-5993. A vicc kedvéért még az 5750-5799 tartomány is EP-ként szerepel.

 

Ez az 5982 tehát EP, de már "UV-korszakban elvégzett átalakítás", legalábbis az első fázisa. A távvezérlési csatlás már rajta van, de a kinézet többi eleme még eredeti. Az egytáblás ablak ezek szerint a tolóajtók beépítésével lehet egyidős...

Előzmény: scsabi (27727)
John Howard Creative Commons License 2010.11.21 0 0 27732

Igen, pontosan ott van. A háttérben az "étterem" felirat a Modern Étterem reklámja, a Szent István körúttól egy(?) házzal beljebb volt, lépcsőkön kellett lemenni.

Előzmény: e_laca (27728)
incitatus Creative Commons License 2010.11.21 0 0 27731

Én nem sok helyen emlékszem ilyen villamosokra (pl az 56-oson én nem hiszem, hogy láttam volna), de speciel a Rákóczi úti villamos leginkább ezzel a középső ajtós típussal ugrik be, tán épp azért, mert máshol nemigen láttam őket.

Előzmény: Törölt nick (27729)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27730

Köszönöm, a jobboldali képet BPO-700 linkjéről letöltöttem nagyméretben.

A baloldalin tetszk az a hullatoló rács.

Előzmény: dengelegi (27722)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27729

Köszi szépen, le is nyúltam 5 bukfences képet onnan.

Hiába volt rengeteg belőlük és a legfrekventáltabb helyeken jártak,

(incitatus 27714) én ezeket a középajtós tujákat nem frekventáltam..:))

 

 

Előzmény: * * BPO-700 * * (27720)
e_laca Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27728

A másodiknál csak a pótkocsik középbejáratosak ("bukfenc"-ek). Na, ilyenek jártak a Váci és a Lehel úton.

Gyanítom egyébként, hogy ez a Visegrádi utca, a Kádár utcai kanyar előtt.

Előzmény: dengelegi (27723)
scsabi Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27727

Igazad van, kétségtelen a pályaszám alapján lenne egyértelmű, de az a képen ki van takarva. Az egytáblás peronablak elbizonytalanított. Az nem az UV-korszakban elvégzett átalakítás? Ezen a képen mintha egy EP lenne:

 

Előzmény: John Howard (27725)
Garbai Sándor Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27726

Aranyos film. Ha jól rémlik, vannak még benne budapesti jelenetek. Pl. még áll a Sztálin szobor alapja, de lehet, hogy keverem egy másikkal...

 

Előzmény: Törölt nick (27711)
John Howard Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27725

Szerintem ez még bőven R5-ös pótkocsi. Az EP-nek már alapból egytáblás volt a peronüvegezése, és az oldalablakok fölötti szellőzők is elmaradtak. Az már igaz, hogy később az R5-ösöket is az EP-vel teljesen megegyezőre építették át - csak a pályaszám-tartomány jelezte a "származását".

Előzmény: scsabi (27717)
Yogi Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27724

512 kb volt a limit, ez most is megvan, de mivel most már linkelni is lehet képet, ezért végül is úgy betehető nagyobb is.

Előzmény: dengelegi (27723)
dengelegi Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27723

És a másik kettő:

 

 

Apropó, tudja-e valaki, mennyi képet enged feltenni a rendszer? Úgy emlékszem, korábban 510 kb volt a felső határ.

Előzmény: dengelegi (27722)
dengelegi Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27722

Keresőablakot nem tudok, de hirtelenjében kimásoltam a hampage.hu-ról négy képet, amiken szerintem bukfencek láthatók.

 

Előzmény: Törölt nick (27715)
tehtube Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27721

Akkor ezért is veszélyes a peron! :-)

Voltak rajta szépen tömegek, ahogy manapság is, csúcsidőben.

A bukfences szerelvény azért tetszett, mert ritkán járt és különlegességnek számított. Persze a hatalmas középső peron nem vetekedhetett a hátsó körpanorámás, dobálós, rángatós peronnal. Viszont az U alakú belső tere különleges volt, mint a kisföldalattinak.

A virtusból ütközőn utazók valahol a belsőbb városban lehettek, nem itt. Olyat erre sosem láttam.

 

Csak sajnálkozom hogy Budapesten ennyire kigyomlálták ezeket a járgányokat. Hétvégén a belvárosban, Budán ha ilyen ezresek, bukfencek járnának, szerintem maga a főváros nagy extra vonzerőt kaphatna mint mondjuk Lisszabon.

Pár gőzös a Dunán, körülöttük a régi villamosok, egész biztos komoly túristaattrakció és egy újabb védjegy lenne a gyógyfürdőkön kívül.

A sikló is nagy népszerűségnek örvend. Jó lenne visszaállítani a régi gőzgépét is. Nem kell hogy hajtsa, csak mozogjon :-)

Előzmény: scsabi (27719)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27720

A Bukfenc egy középbejáratús villamoskocsi. :)

 

Azért bukfenc, mert kerekei középen vannak és induláskor-fékezéskor bizony billegett... :)

Előzmény: Törölt nick (27715)
scsabi Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27719

Bevallom, nekem az 56-os mindig V+EP összeállításban maradt meg, egészen a hetvenes évek végéig. A lecsapható rács nyoma máig látható a bal gyűrűsujjamon, amire egy nagyeszű osztálytársam rácsapta a rácsot. Majdnem leszakította az ujjamat. Imádtam a nyitott hátsó peronon utazni.

 

Mondjuk az 56-oson nem emlékszem nagy tömegre sosem. Bár kirándulós hétvégéken sose utaztam vele.

Előzmény: tehtube (27718)
tehtube Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27718

Szóval ez a négyablakos az EP pótkocsi? Valami ilyesmi volt az 56-osokon.

Ritkán előfordult a bukfenc típus is.

A végső peronon vigyázni kellett, főleg kanyarban. Egyszer az 56-oson, a Lotz Károly utcánál abban a kis ívben, rántott egyet a pótkocsi, és a mellettem álló idős, sokszoknyás néni kizuhant. Nem volt rendesen beakasztva a belső felhúzható korlát.

Máig nyomasztó a szörnyű, tompa puffanás hangja. Nem élte túl :-(

Még néha a hetvenes években estefelé én is láttam egy-két ütközőn utazót. Gondolom akkorra inkább brahiból csinálhatták.

Előzmény: scsabi (27717)
scsabi Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27717

Nem, ez egy EP pótkocsi.

Előzmény: Törölt nick (27715)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27716

:))

Előzmény: incitatus (27714)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 27715

"(hampage.hu) igen sokat láthatsz"

Régen ismerem és szeretem azt a lapot.

Lehet, hogy béna vagyok, de egyetlen egy Bukfencet se találtam ott.

Van egy kereső ablak ott ahova beírhatnám, hogy Bukfenc?

Felénk ilyen villamosok jártak.

A 2-es vonalán mentek amiket mi stukáknak hívtunk.

Ez a Bukfenc pótkocsija volna?

 

 

 

 

Előzmény: dengelegi (27713)
incitatus Creative Commons License 2010.11.19 0 0 27714

Kevés, és eldugott helyeken jártak. Rákóczi út, Váci út stb.

Előzmény: Törölt nick (27712)
dengelegi Creative Commons License 2010.11.19 0 0 27713

Volt pedig belőlük bőséggel, csak tán nem jártál arra, amerre ők (egyébként Bukfenc a becenevük). Hamster oldalán (hampage.hu) igen sokat láthatsz. Én magam is sokat utaztam rajtuk, például a Váci úton, de legtöbbet - mint zuglói - a 68-as vonalán.

 

Előzmény: Törölt nick (27712)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.19 0 0 27712

Köszönöm, ez érdekes. Nem emlékszem ezekre a kocsikra, kevés futhatott belőlük.

 

Előzmény: rizibácsi (27710)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.19 0 0 27711

Tudom, de abban egy sokkal csinosabb fiatal nő az idegenvezető.

Abból a filmből régebben már tettem fel ide tánciskolás képet.

Előzmény: Garbai Sándor (27709)
rizibácsi Creative Commons License 2010.11.19 0 0 27710

Szia Attilás!

Nem modern, mert 1928. ban 75-ös járatszámmal Kőbányáról Budára járt át, keresztül a városon.

Szia Rizmajer.

Előzmény: Törölt nick (27694)
Garbai Sándor Creative Commons License 2010.11.19 0 0 27709

Az Özvegy menyasszonyok című filmben is utaznak egy ilyenen.

 

Előzmény: Törölt nick (27707)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!