A 3. fokozat mér elég haladós, viszonylag könnyen lehet menni 30 km/h felett. Viszont, nem mindegy milyen vázba építik az agyváltót. Egy városi bringával nem szoktak túrákat tenni, főleg nem "rendesen meghajtani"- egyszerűen a konstrukció, üléspozíció és a többi alkatrész rövid, kényelmes tempójú tekerésekre tervezett. Viszont, ha egy trekking vagy valami országúti féle vázba kerül, az már alkalmasabb arra, amire leírásod alapján szeretnéd használni. Ilyenből viszont elég kevés van, az alsóbb árkategóriában.
Egy Csepel kerékpárt vennék rövid túrákra Nexus 3 váltóval. Ennek a váltónak nem túl könnyűek/lassúak a fokozatai? Nekem az sem baj, ha nem lehet hegyre felmenni vele, de meg lehessen hajtani rendesen sík terepen. (Az agyváltó eleve sokkal szimpatikusabb a sérülékeny és macerás külsőnél.) Esetleg a Nexus 7 megéri az ártöbbletet?
Igazából, lehet eléggé felső kategóriás, de gyorszáras kereket is belerakni később, de az külön fűzetős lesz. Gyári kerékszetteknél ahogy látom, már csak az alsó polcosak (pl. Shimano-nál) nem átütőtengelyesek.
Bár az is igaz, eddig is megvoltak az emberek gyorszáras kerekekkel. Szóval, ha főként használni szeretnéd a biciklit, ez azért elég jó felszereltség. És pár hónap múlva kijönnek a 12 sebességes Deore-al szerelt modellek ami akár további olcsósítást jelenthet.
Ennyire nem nagyítottam ki, most már én is látom. Ettől függetlenül a fül cserélhető lenne, csak nem tudom mi van a túloldalon, de az fix szokott lenni.
Átalakító adaptert is lehet szerintem kapni.
Főkép előre lenne értelme az átütőtengelynek mert azt jobban " csavargatja" a fék a teleszkópot.
Egy sima tengellyel sem biztos , hogy gondok lesznek. Ebben az árkategóriában a gyorszáras az általános.
Attól tartok, hogy henngergelynek van igaza: más a láncvilla kialakítása:
6.0 modell a piros
7.0 modell a kék
A nem átütősbe akkor nem is lehet berakni jobb kereket? Vagy van olyan midrange kerék, amit be lehet tenni később, tehát nem totális korlátról van itt szó? Köszi!
Úgy láttam, hogy a váz kialakításra mindkettőnél ugyan az, csak egy a láncvillákra csavarozott betét van ami meghatározza, hogy milyen tengely kell bele. Szerintem "csak ezt kell cserélni.
Semmivel sem kerülne többe. Amit elvennék a hajtás-váltás alkatrészekből azzal a plusszal meg erősíteném a kerék-fék kettőst. A teleszkóp az meg eleve közép szint max azt meghagynám.
Köszi szépen. Egyértelmű, hogy középkategória, de nekem szerintem nem kell jobb. Annyit derítettem ki, hogy a Shimano szett egyértelműen jobb az olcsóbb gépen, míg a kerék és Judy villa valamivel jobb a drágábbon (7.0).
Asszem a kérdés akkor az, hogy a Shimano cuccok nagyobb súllyal esnek a latba, mint a könnyebben cserélhető/upgradelhető kerék és teleszkóp. És erre a válasz, úgy tűnik, h igen.
Tehát ha a kettő közül kell választani (kelljen :) ) akkor a shimanós 6.0-ás modellt ajánlanád te is? Köszi!
MTB-os kérdés: segítenétek eldönteni, hogy melyik a jobb választás, az aktuális Canyon Grand Canyon AL 6.0 vagy a 7.0-os modell plusz 200 euróért? Első monti lenne, egyéb igények lejjebb.
A különbségek a 7.0 esetében Canyon honlapja alapján:
- villa: RockShox Judy Silver az SR Suntour XCR helyett
- váltó és hajtás: SRAM GX és NX komponensek a Shimano Deore / SLX helyett
- kerekek: Alexrims MD25 és Shimano MT400 a WH PC IRIDIUM helyett (nem biztos benne, hogy értem a Canyon összehasonlító oldalát itt).
Felhasználás: cross-country bringát keresek hosszabb túrákhoz és hegyen-völgyön keresztüli felfedezéshez, nem pedig downhillezni vagy bármi technikásat. Outis hátterem van és így nulla MTB tudásom. Azonban jövőbiztos kerékpárt szeretnék, azaz nem megvenni most olyan komponenst, amit egy év múlva upgradelhetnék. Nem a legolcsóbb megoldást keresem tehát, hanem a legjobb ár-érték arányt ebben a kategóriában (új cross-country hardtail).
Erre a kettőre szűkítettem le, de ha gondoljátok, meggyőzhető vagyok a Grand Canyon 4.0 mellett is 799 € -ért. Más modellt kérlek ne ajánljatok, így is elég könnyű elveszni a sok lehetőség között. Használtat szintén nem szeretnék.
Ahogy henger már írta, a szíjhajtáshoz speciális kialakítású váz kell. Ezt el lehet érni meglévő váz átalakításával is (alu és acél esetén), illetve vannak gyártók, akik eleve ilyen vázakat készítenek, és vannak készre szerelt agyváltós-szíjhajtásos gyári bringák is a piacon. Ez már nyilván nem belépő szint, de amit kapsz, azért szerintem megéri.
ha nem is az,de nem eredeti felszereltségű,mert én deore-val nem találtam ezt a típust,de ez nem is volna baj,az inkább hogy nálam a magellan gagyi márka,mégha itt cserélték is az alkatrészek jelentős részét+ezt a bicajt 2012-ig értékesítették,de ez se lehet kizáró ok,meg kell nézni
fittnes irányvonalon ragadtam meg,egy ütött-kopott küllemű Orbea lett a vége,nagyon bejött
az előző Giant trekkingemen Tourney váltó volt,soha se volt vele gondom,lehet 2tized másodperccel lassabban teszi fel a váltást,így én a helyedben mondjuk ezt is megvenném,ha a hátsó fogaskerék közelebbről nem riasztana el,elég csúnyácskán barna,rozsda lenne? de keveset használt..:
Riverside 500 nem néz ki rosszul. Eddig korrekt dolgokat olvastam róla és szerintem hasonló kategória lehet mint a korábbi kerékpárom. (Carrera Crossfire 1 volt egyébként)