Keresés

Részletes keresés

morgó mh. Creative Commons License 2024.01.09 0 4 85295

Vajon a nagy építkezésbe belefér az, hogy a buszpályaudvar felé megnyitsák a lefalazott átjárót, vagy a következő évtizedekre is marad a kerülő dupla lépcsőzéssel?

Előzmény: trizs77 (85293)
Gothpaladinus Creative Commons License 2024.01.09 0 1 85294

Na látod, hihettél volna nekem, nem akartalak én téged átvágni :)

Előzmény: gallo (85290)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.09 0 1 85293
LoviGabi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 85292

Tudja valaki hogyan alakult a múltkori metrós tanfolyam, milyen aránnyal végeztek?

Ha jól láttam/számoltam, olyan 7 ember gyakorol most

Illetve van-e részmunkaidő?

Kétrészes szám van egy pár darab, leginkább iskolai hétköznaponta, de kifejezetten részmunkaidő nincs.

Előzmény: Csuklósbusz (85291)
Csuklósbusz Creative Commons License 2024.01.08 0 0 85291

Tudja valaki hogyan alakult a múltkori metrós tanfolyam, milyen aránnyal végeztek?

 

Illetve van-e részmunkaidő?

gallo Creative Commons License 2024.01.07 0 5 85290

Igazatok van. Visszaolvastam. Én emlékeztem rosszul.

Előzmény: Lipooth (85287)
scsabi Creative Commons License 2024.01.06 0 4 85289

Már elnézést, de honnan jön ez az ötlet? A 18/1998. (VII. 3.) KHVM rendelet az Országos Vasúti Szabályzat II. kötetének kiadásáról még mindig hatályban van.

 

Ami megszűnt vasúti járműnek lenni, az a trolibusz, nevezetesen 2011. jan. 01-től.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85288)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 85288

Üdv! MFAV az vasútnak minősül vagy sem? (Pár éve a "sárga villamosok" megszűntek vasúti járműnek lenni a törvény betűje szerint, hiába van vasból-acélból az útjuk, viszont a kisföldalatti járművei "leültetett" ICS villamosok.)

Lipooth Creative Commons License 2024.01.06 0 2 85287

Eltévedve vagy. Csak Bikás-Újbuda között van korlátozás, máshol nincs. Kf-Bikás között ugyanúgy megy, mint eddig.

Előzmény: gallo (85285)
18-09 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 85286

Nem újdonság, mert már szeptemberben is így volt. Akkor is rácsodálkoztál :)

Előzmény: gallo (85283)
gallo Creative Commons License 2024.01.06 0 0 85285

Nem feltétlenül szeretnék neked beszámolni az utazási szokásaimról.

 

Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszaolvass, netán megbízhatóbb lenne a memóriád, akkor tudhatnád, hogy a Kelenföld - Bikás közötti szakasz ügye elég alaposan ki lett már itt tárgyalva korábban.

Előzmény: Gothpaladinus (85284)
Gothpaladinus Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 85284

Te amúgy mióta utazol a négyes metrón? Határozottan nem úgy tűnik az írásaid alapján, mint aki a kezdetek óta használja. Ugyanis megsúgom, hogy már tíz évvel ezelőtt, az átadáskor SEM volt gyorsabb az utazósebesség Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között. Nem értem tehát, hogy minek írsz olyat, hogy be lett volna lassítva. Ugyanolyan tempóval jár a nevezett szakaszon, mint a kezdetekben, ugyanolyan fékutakkal.

Előzmény: gallo (85283)
gallo Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 85283

Pest felé Kelenföld és Bikás között eddig is lassított és rángatva ment. Az újdonság, hogy most már tovább is. 

Előzmény: Gothpaladinus (85282)
Gothpaladinus Creative Commons License 2024.01.05 0 0 85282

Nem, pont, hogy a Bikás park és Újbuda-központ közti íves szakasz lett csak belassítva 65-re mindkét vágányon, mivel eddig is azt a szakaszt vitatták a helyiek. Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között továbbra is változatlan a tempó.

Előzmény: gallo (85281)
gallo Creative Commons License 2024.01.05 -2 0 85281

Most már nem csak a Kelenföld - Bikás szakaszon rángatózik ill. lassult be az M4, hanem Bikás - Újbuda között is, feltételezem a néhány héttel ezelőtti balhézós cikk következményeként.

ovarnet Creative Commons License 2024.01.04 0 0 85280

New York Subway, Line R link

shu14 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 85279

Lehet, hogy hülyeséget fogok most kérdezni, meg volt már erről szó, de a Népligeten felül lett volna lehetőség még emelni valamelyik kéregállomás belmagasságán?

 

Van tudtommal még pár ilyen másfeles szerkezetű állomás, Dózsa György út és főleg az Újpest-Központ. Vagy ezeknél az aluljáró van a megálló felett?

ovarnet Creative Commons License 2023.12.28 0 0 85278

Washington DC. szerelvény érkezik: link

Alien Angel Creative Commons License 2023.12.26 0 0 85277
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.12.23 0 0 85276

Én így még nem hallottam említeni, de találó. Végülis egy kéreg alatti, félig villamos, félig metró light rail rendszer, szóval helytálló.

Előzmény: Bobeno23 (85269)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.20 0 12 85275

Amikor 3 éves koromban családilag mentünk az Állatkertbe FAV-val, akkor állapítottam meg a szüleimnek, hogy a pincében megy a villamos - nem tudtam, hogy te is hallottad :) Mivel lényegében az ICS villamosberendezése van a kocsikban, az alagút födéme pedig olyan acélgerendás, sorolt lapos dongaboltozatos poroszsüveg födém, mint a korabeli épületeké, sokszor a pince felett is, nagyon is helytálló a pincevillamos elnevezés.

Előzmény: Bobeno23 (85269)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.20 0 3 85274

Azon gondolkodom, hogy ezek a vázrepedések mikor jelentkezhettek legelőször, köze lehet-e az 1995 óta létező, igen merev vágányfelépítményhez, ami előtte, ugye, zúzottköves faaljas - talán a hosszabbításban vb. aljas - volt. A söntölés kiiktatása is mintha ehhez az időponthoz lenne datálható, mert amikor én használtam rendszeresen a FAV-ot 1988-1992 között, még mentek, mint a golyó a rissz-rossz pálya ellenére is, ma meg alig bír felgyorsulni a megállóközökben.

Előzmény: gallo (85273)
gallo Creative Commons License 2023.12.20 0 0 85273
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 85272

Pont annyit, hogy megértsem, miért fordította sünnek a Еж típust a böngészőm. :D

Bár elvileg tényleg becézik is úgy.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85271)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 85271

Köszönöm.
Az utolsót tudtam, kicsit tanultam oroszul.

Előzmény: Lipooth (85270)
Lipooth Creative Commons License 2023.12.20 0 4 85270

100-104: Tamara
Korszerűsített Ev (EV/A): Barbi

Hagyományos Ev: százas

Ev3: kétszázas

81: háromszázas

81-2M: Vizipók

81-2K: Panda

Más, közszájon forgó becenevek nem nagyon vannak / voltak, egyedül az első vonat kapott külön nevet (lásd fent). Alstomot eleinte hívták Hófehérkének is, de mára a saját nevén dolgozik.

(Mellesleg az "E (alsó index) v" kifejezés az "E" tipus magyar változatát jelent (V: Vengrija, azaz magyar). Az általad írt B betű az orosz V-nek felel meg.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85268)
Bobeno23 Creative Commons License 2023.12.20 0 5 85269

Előszeretettel reflektálok M1-re pincevillamosként.

Ezer éve hallottam valahol és megtetszett.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85268)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 85268

A különböző (volt vagy mostani) budapesti metrótípusoknak vannak becenevei?
Én csak Barbikról, Vízipókokról és Pandákról tudok.

A Millfav tudtommal csak Millfav.

Meg valahol olvastam, hogy a "Ев"-t "Eb"-re magyrosította valaki. A kettő vagy négy lámpjájú 81.717/4-esekről semmit nem tudok.

TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85267

Tehát előbb ütköztek, és aztán szakadt szét a hátsó szerelvény. Hogy hogyan, az rejtély.

Előzmény: LoviGabi (85263)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85266

Lemaradt: A cikk fordítása:

Előzmény: TWdoktor (85265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!