Vajon a nagy építkezésbe belefér az, hogy a buszpályaudvar felé megnyitsák a lefalazott átjárót, vagy a következő évtizedekre is marad a kerülő dupla lépcsőzéssel?
Már elnézést, de honnan jön ez az ötlet? A 18/1998. (VII. 3.) KHVM rendelet az Országos Vasúti Szabályzat II. kötetének kiadásáról még mindig hatályban van.
Ami megszűnt vasúti járműnek lenni, az a trolibusz, nevezetesen 2011. jan. 01-től.
Üdv! MFAV az vasútnak minősül vagy sem? (Pár éve a "sárga villamosok" megszűntek vasúti járműnek lenni a törvény betűje szerint, hiába van vasból-acélból az útjuk, viszont a kisföldalatti járművei "leültetett" ICS villamosok.)
Nem feltétlenül szeretnék neked beszámolni az utazási szokásaimról.
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszaolvass, netán megbízhatóbb lenne a memóriád, akkor tudhatnád, hogy a Kelenföld - Bikás közötti szakasz ügye elég alaposan ki lett már itt tárgyalva korábban.
Te amúgy mióta utazol a négyes metrón? Határozottan nem úgy tűnik az írásaid alapján, mint aki a kezdetek óta használja. Ugyanis megsúgom, hogy már tíz évvel ezelőtt, az átadáskor SEM volt gyorsabb az utazósebesség Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között. Nem értem tehát, hogy minek írsz olyat, hogy be lett volna lassítva. Ugyanolyan tempóval jár a nevezett szakaszon, mint a kezdetekben, ugyanolyan fékutakkal.
Nem, pont, hogy a Bikás park és Újbuda-központ közti íves szakasz lett csak belassítva 65-re mindkét vágányon, mivel eddig is azt a szakaszt vitatták a helyiek. Kelenföld vasútállomás és a Bikás park között továbbra is változatlan a tempó.
Most már nem csak a Kelenföld - Bikás szakaszon rángatózik ill. lassult be az M4, hanem Bikás - Újbuda között is, feltételezem a néhány héttel ezelőtti balhézós cikk következményeként.
Lehet, hogy hülyeséget fogok most kérdezni, meg volt már erről szó, de a Népligeten felül lett volna lehetőség még emelni valamelyik kéregállomás belmagasságán?
Van tudtommal még pár ilyen másfeles szerkezetű állomás, Dózsa György út és főleg az Újpest-Központ. Vagy ezeknél az aluljáró van a megálló felett?
Amikor 3 éves koromban családilag mentünk az Állatkertbe FAV-val, akkor állapítottam meg a szüleimnek, hogy a pincében megy a villamos - nem tudtam, hogy te is hallottad :) Mivel lényegében az ICS villamosberendezése van a kocsikban, az alagút födéme pedig olyan acélgerendás, sorolt lapos dongaboltozatos poroszsüveg födém, mint a korabeli épületeké, sokszor a pince felett is, nagyon is helytálló a pincevillamos elnevezés.
Azon gondolkodom, hogy ezek a vázrepedések mikor jelentkezhettek legelőször, köze lehet-e az 1995 óta létező, igen merev vágányfelépítményhez, ami előtte, ugye, zúzottköves faaljas - talán a hosszabbításban vb. aljas - volt. A söntölés kiiktatása is mintha ehhez az időponthoz lenne datálható, mert amikor én használtam rendszeresen a FAV-ot 1988-1992 között, még mentek, mint a golyó a rissz-rossz pálya ellenére is, ma meg alig bír felgyorsulni a megállóközökben.
Más, közszájon forgó becenevek nem nagyon vannak / voltak, egyedül az első vonat kapott külön nevet (lásd fent). Alstomot eleinte hívták Hófehérkének is, de mára a saját nevén dolgozik.
(Mellesleg az "E (alsó index) v" kifejezés az "E" tipus magyar változatát jelent (V: Vengrija, azaz magyar). Az általad írt B betű az orosz V-nek felel meg.