Nagymaros-Visegrád megállóban vasárnap este 7-kor lehet venni még menetjegyert? A komp elméletben 19 órára átér, és a zónázó Pestre 19:13-kor indul, és közben még akkor ki is kell érni a megállóba, meg jegyet is venni, ha van pénztár. Ha nincs, akkor ugye a jegyviszgálónál majd a vonaton.
Valaki rendelkezik tervezett, nem torzított, hanem valós vágány tervvel? Érdekelne, hogyan lesznek az új vágányok, miféle új kitérők épülnek az Izzónál.
Ha nem is ide feltenni, de akár publikus mailemre el tudja küldeni? Csak részleteket találok a neten, pont a lényeg, a két véponti kitérőkörzet nem derül ki belőlük.
Elhisszük, hogy a MÁV és a MÁV-START elégedetten dünnyögött a tervek felett, és hogy kiváló forgalmi-üzemi vizsgálatok bizonyították hogy milyen jó lesz nekünk. Azt nem hisszük el, hogy hajszál híján 20 MILLIÁRD forintból (amiből csak a biztosítóberendezés 4.875 milliárd!) ne lehetett volna sokkal jobban, lényegesen kisebb zavartatással is megoldani az átépítést, ideiglenes vágánykapcsolatokkal, vágányokkal (főleg, hogy ez lenne az első biztosítóberendezésünk, ami tudná az építési fázisok lekövetését!)
Én elhiszem, bár engem főleg az érdekel, hogy november 22 után legyen ismét irányonként óránként négy vonat a Nyugati és Vác között. Ez teljesen kizárt? Miért vetettétek el, hogy a zónahatár Göd helyett mondjuk Verőcére, vagy Nagymarosra kerüljön?
"elég nagy baj, hogy a külsős kivitelezők és a tervezők az utasok érdekeinek figyelembe vétele nélkül álmodozhatnak milliárdos beruházásokat...."
Még mindig nem hiszitek el, hogy minden tervünket jóvá kell hagynia a MÁV-nak és a MÁV-Startnak? Nem hiszitek el, hogy forgalmi-üzemi vizsgálattal indult az állomási vghálózat tervezése?
"Ha Vácon kevés vágány lesz, akkor lehetne Verőce a "helyi" személyek végállomása - bár nem ismerem, hogy pontosan milyen építési fázisok vannak."
Ha átmenő forgalomnak van fenntartva Vácon 2 vágány, akkor a továbbhaladó személlyel nem lehet gond. Amit viszont figyelembe kell venni, hogy Verőcén összesen két vonatfogadó vágány van, Nagymarosnál viszont ennél több, talán abban lehetne esetleg gondolkodni.
"A gödi személy (1 Flirt) utasainak 90%-a a zónázón (2 Flirt) ült korábban, onnan szállt át. És ez szombaton, gyönyörűszép kirándulóidőben, délután-este volt, egészen konkrétan. "
Persze, de nem egész nap. Reggel az előbbi hsz-mben említett vonatoknál (reggel páros, este páratlan irányban) ez kevés lenne.
"Ha olyan a menetrend kényszerűségből, hogy nem várhatja meg a zónázót a személy, akkor hétvégén a zónázó-nem váró rendszer rossz, annál jobb egy végig személy."
Azt nem tudom, hogy miért nem várja meg a személy a zónázót Gödön, hogyha az nem késik kb. 10-15 percnél többet.
A zónázókat a véleményem szerint meg kell tartani, és mögötte a frekventált időben Vácról indítani a személyt (esetleg Verőcéről/Nagymarosról), így meglenne a te személyvonatod, továbbá nem lenne túlzsúfolt sem, mert a zónás utasok meg elmennének a zónázóval.
bárány: A gödi személy (1 Flirt) utasainak 90%-a a zónázón (2 Flirt) ült korábban, onnan szállt át.
Ez Göd állomásra igaz, mert annak önmagában az egyik legkisebb a forgalma a vonalon, de utána még jönnek a dunakesziek is...
Ezen kívül nyilván van olyan vonat hétvégén, amit az utasszámok alapján össze lehet vonni, de ez az időjárástól is függ. Ha pl. elkezd esni az eső, akkor a szabadtéri programok hamarabb véget érnek, és olyan hamarabb indulnak haza az utasok, ehhez nem lehet időjárás-függően igazodni, hogy ha sokan vannak, akkor zónázóként megy, ha nem akkor személyként, mert ezt aztán végképp nem értenék meg az utasok, hogy mikor kell átszállniuk (és persze egyébként is drága megoldás lenne mindig készenlétben tartani plusz vonatokat és személyzetet).
Ami ennél engem sokkal inkább aggaszt, hogy 1,5 évig ez lenne a rendszer... Nem hiába féltem én ettől az átépítéstől (kevés haszna lesz, sokba kerül, és 1,5 évig egy igen csak rossz struktúrában kell járniuk a vonatoknak... Ha Vácon kevés vágány lesz, akkor lehetne Verőce a "helyi" személyek végállomása - bár nem ismerem, hogy pontosan milyen építési fázisok vannak, de elég nagy baj, hogy a külsős kivitelezők és a tervezők az utasok érdekeinek figyelembe vétele nélkül álmodozhatnak milliárdos beruházásokat....)
Mielőtt teljesen feladom: tökmindegy, hogy melyik vonat hogyan késik, ha a zónázót megvárja az átszállásra kényszerített utasokat továbbszállító személyvonat. De nem várja meg. Önmagában az átszálláskényszer nem rossz, ha csatlakozik a másik vonat. De nem teszi. Ez a rossz.
Ha olyan a menetrend kényszerűségből, hogy nem várhatja meg a zónázót a személy, akkor hétvégén a zónázó-nem váró rendszer rossz, annál jobb egy végig személy.
És hogy ez miért nem lehetetlen?
A gödi személy (1 Flirt) utasainak 90%-a a zónázón (2 Flirt) ült korábban, onnan szállt át. És ez szombaton, gyönyörűszép kirándulóidőben, délután-este volt, egészen konkrétan. Tehát nem igaz, hogy nem fér el az utas, és nem két vonatnyi utasnak kéne elférni egy vonaton, hanem a kisebb szerelvény utasainak kis része kéne még felférjen a nagyobb szerelvényre (ami a látottak szerint akár még ülve is ment volna).
korábban egy 7 kocsis vonatnyi utasnak a zónázó menetrend jött be.
Igen, és? Nem ezt vitatom egyáltalán, sem önmagában a zónázó rendszert, mivel az jó. Itt a vége részemről.
"szerintem semmi értelme a gödi zónázónak hétvégén, a zónázóhoz késés esetén nem csatlakozó személyvonatra való átszálláskényszer miatt."
Az az értelme, hogy szombaton és vasárnap reggel pont az októberi időszakban páros irányban rengeteg a kiránduló, akik vasárnap délután-este jönnek vissza páratlan irányban. Azaz, ha csinálsz egy Bp-Szob személyvonatot a Bp-Göd és a Bp-Szob zónázóból, akkor NEM FÉR FEL 2 VONAT UTASMENNYISÉGE 1 SZERELVÉNYRE. Abba is gondolj bele, hogy az éves menetrend szerint ezen időszakokban a váci helyit nem véletlenül küldték fel tovább Szobra! Azt a kérdésemet továbbra sem válaszoltad meg, hogy ha egy személyvonatot csinálsz a zónázóból, az mitől lesz jobb, illetve hová rakod a plusz utasokat?
"A legkisebb késés is minimum 30 perc pluszt jelent így azoknak, akik nem a Nyugatiba mennek."
A késés oka nem a zónázó rendszerben keresendő. Ahol a korábbi kétvágányos közlekedés helyett csak 1 vágány van, az a Göd-Vác szakasz, ahol most kevesebb vonat közlekedhet. Az a kevesebb vonat meg nem azért késik, mert Gödön át kell szállni, vagy mert a közvetlen Pesti vonat zónázik, hanem mert vagy a nemzetközi késik, vagy borulnak a vonatfordulók.
Abba is gondolj bele, hogy korábban egy 7 kocsis vonatnyi utasnak a zónázó menetrend jött be.
Igen, most meg az éves menetrenddel jössz, de én a MOSTANI, HÉTVÉGI megoldásról beszélek, amiben szerintem semmi értelme a gödi zónázónak hétvégén, a zónázóhoz késés esetén nem csatlakozó személyvonatra való átszálláskényszer miatt.
Tehát hétvégén, és a csatlakozásra nem váró vonat miatt. Így, együtt. És ez van most lényegében egész nap (7-22 óra között) hétvégén.
A legkisebb késés is minimum 30 perc pluszt jelent így azoknak, akik nem a Nyugatiba mennek.
"De az megvan, hogy én végig hétvégéről beszélek, te meg hétköznapról?"
Tisztában vagyok és voltam vele, hogy Te hétvégéről beszéltél. A személyes példám zavarhatott meg, ami hétköznap volt, továbbá az általános alternatíva leírás. Csúcsidő van hétvégén is, hétköznap is. Munkanapokon reggel páratlan irányban, délután-este páros irányban. Hétvégén reggel és este páros irányban (kirándulók reggel, este programokról hazatérők), páratlan irányban délután-este felé. Az egymást követő vonatok alternatívájánál pont hétvégén van az éves menetrend szerinti élő példa eltérő megállási renddel a 2212-2122, 2222-2132, a 2123-2213, 2133-2211 vonatoknál, ahol Vác-Szob között a dunakanyari nagyobb kirándulóforgalom miatt mind a személy, mind a zónázó végigmegy a teljes vonalon.
Te jó ég, mi tart ezen másfél évig? A Vác-Göd szakasz lényegében tökéletes állapotú Vác-Alsóváros és Göd között, végig 120-as, tudomásom szerint lassújel nélkül. Ezt az egész vágányzári menetrendet a Vác páros oldali kitérők cseréje és a nyomvonalkorrekció indokolta, magát a Vác-Göd pályaszakaszt nem kell átépíteni. Vagy arról van szó, hogy Vác állomás tárolókapacitása nem lesz elég, ezért marad Gödön a zónahatár? Ha így van, a Nyugati-Vác vonatok óránkénti száma azért ugye azért nőni fog november végétől?
A gödi átszállás sokáig meg fog maradni (1,5 év kb). Amikor kész lesz a Göd - Vác közötti mindkét vágány, kezdődik az állomás túlsó végén a két vágány átépítése, felváltva történő lezárással. Tulajdonképpen az új kitérők beépítése történik meg.
"A godi szemely utasainak 90%-a ott ult godig a zonazon, majd varhatott egy csomot godon. Hetvegen az atszallaskenyszer csatlakozas nelkul netto szivatas."
A korábbi közvetlen utazási lehetőséghez mérten kellemetlenül érinti azokat, akik eddig Vácról Göd és Pest közötti célba utaznak. Ugyanakkor most azok meg "örülnek" akik Szob felől Vác és Göd közé utaznak.
Az éves menetrend szerint a délutáni csúcsban a Göd - Vác közötti szakaszon átment a Nyugatiból óra.07-es zónázó, óra.11-es személy, Keletiből kétóránként az óra.25-ös EC, Nyugatiból az óra.28-as gyorsított és az óra.41-es személy. Ez átlagban óránkénti 4 vonatot jelent.
Göd és Vác között csak egy pályán mehet a forgalom, a két állomás között 13 perc a menetidő mindenütt megállva. Azaz, ha egyszer innen egyszer onnan megy vonat, akkor 26 perc + technológiai idő (durván 5 perc) elteltével mehetnek az azonos irányba tartó vonatok egymás után. Azaz 1 órában kb. 2 vonat fér át a korábbi 4 helyett.
Csúcsidőben a zónázók teljes kihasználtsággal szoktak menni, most meg is erősítették őket, mert az eddigi utasforgalomhoz hozzájött Alsóváros, Sződ és Felsőgöd forgalma is, és bizony így is teljesen tele vannak. Ha most ugyanez a vonat megállna még Göd és Pest között is, nem férnének fel az utasok, a vonat meg bizonyos állomásokon épphogy elfér.
Alternatíva lehetne, hogyha frekventált időszakban egymás mögött kettő vonat menne, de az elsőn a heringesedés borítékolható lenne. Hétfőn ezt meg is látszott, a 25 percet késő zónázó mögött ment a 8 percet késő zónázó, Alsóvárostól már érezni lehetett, hogy a második vonat az első blokkján ment. Az első tele volt, a másodikon pedig kevesen voltak, noha pl. Kismaroson többször is bemondták, hogy kettő vonat jön egymás mögött. Az meg érthető, hogy reggel mindenki siet a munkahelyre, iskolába, ezért az elsőn alig lehetne elférni, a másodikon pedig kevesen lennének, tehát ez sem lenne tökéletes megoldás.
Múlt kedden 25 percet késett a vonatom. Abban az esetben minden további nélkül megértettem volna, hogyha a gödi helyit meg időben elküldik, hiszen menetrend szeint 30 perccel később, 5 percre a késett zónázó után van másik helyi, s legalább a Göd-Pest közötti utasoknak nem okoztak volna kellemetlenséget (azt nem tudom, hogy elküldték-e, mert nem figyeltem).
Jelenleg a bal vágányt építik, október közepétől pedig a jobbot. (A vágányokat mindíg a kezdőpont, jelen esetben a Nyugati felől nézve nevezik jobb, illetve bal vágánynak. Így a Vác felől Nyugati felé közlekedő vonatok helyes vágánya a bal vágány)