De, az és ez nem csak a mostani eseményekre igaz. Régi (30-40 éves) baleseti iratokban is szerepel hibás kocsiszám (pl: Herend, 1983), téves dátum (pl: Kaba 1963, bár itt a mozdony selejtezési javaslatában írtak egy héttel későbbbi dátumot a balesetre) és hasonlók. Szerencsére általában sikerül tisztázni a helyes adatokat is.
Én meg annak (V43 1002) mozdonyvezetőjével mentem szombaton egy közös ismerősünkhöz, ahova Iván csak pár óra késéssel futott be. Akkor mesélte mi történt és, hogy a gyorsteherrel körbe jött Fonyód felé.
Nem csodálkozom, hogy rosszul emlékeztél. Az akkori napijelentésben V43 1101-t írtak 1001 helyett. Pedig az egy hivatalos papír, mégis tévedtek. Persze sok minden másból kiderült, hogy 1001 a helyes psz.
Ez az útvonal rendszeres Rk küldemények továbbítási utvonala volt. Az alföldről a Dunántúlra tartó katonai küldemények nagy számban kerültek ezen az útvonalon továbbításra. Az atomvonatok erre jártak, de nem a méreteik miatt. A balesetet szenvedett tartálykocsik magassági okok miatt került ezen az útvonalon továbbításra és az engedélyük is erre az útvonalra szólt.
A V43 1001 rakmintás, tengelyátszerelt szovjet tartályvonattal indult Dufi-ról a hajnali órákban. A 7 db magas tartálykocsi nem fért el a bejárati jelzőnél lévő régi építésű felüljáró alatt. Ez összetörte a tartálykocsik dómfedelét és az ammónia rakomány kiszabadult. A felsővezeték leszakadt, a mozdonyvezető a felsővezeték-feszültség megszűnéséről vette észre az eseményt. A kiszabadult ammónia miatt a 40-es vonalak forgalmát elterelték. A Dombóvár – Budapest-Ferencváros között közlekedő gyorsteher pl: Dombóvárról Szergej előfogattal közlekedett Fonyódig, ahonnan már saját gépével (V43 1002) a Balaton déli partján jött fel Fradiba. A kocsik Záhonynál léptek be az országba és futásengedélyük A Záhony – Szolnok – Kecskemét – Fülöpszállás – Kunszentmikloss-Tass – Solt – Dunaföldvár – Mezőfalva – Pusztaszabolcs – Börgönd – Székesfehérvár – Pétfűrdő útvonalra szólt, de Pusztaszabolcson tévesen Kelenföld felé irányították őket. A vizsgálat során felmerült a menetirányító felelőssége is, de végül is ez utóbbi nem bizonyosodott be.
Ismerek egy fotót, amit állítólag 1989.10. hóban készített valaki Pécelen. Az M44 009 van rajta elég siralmas állapotban. A vezetőállása össze törve, az oldala meg alaposan legyalulva. Lehet, hogy ez az általad keresett Bobo, de többet sajnos eddig nem sikerült az eseményről kiderítenem. (A gépet - feltehetően a baleset miatt - 1989.12.20-án selejtezték.)
Lehet, h elkerülte a figyelmemet, de nem találtam benne:
Pécel állomáson egy tolatást végző M44-et érintőre vett egy Isaszeg felől áthaladó gyorsvonat nagy sebességgel. A Bobó oldalát végiggyalulta, a géptér ajtók leszkadtak. A baleset után mentem arra. A személyvonatból, akkor láttam a Bobót.
A másik gép egy Szili volt. Az eset valamikor a '90-es években történhetett.
Ferencváros Gubacsi rendező 1964.05.17. 411,158 kapta oldalba az 520,001-t. A Bumbardót a baleset miatt selejtezték is. Uganitt készült a vb03 és a vb44 is.
Szintén ezzel a balesetes fotógyüjteménnyel kapcsoltaban: Van egy kép amit nem igazán tudok kideríteni hol készült, de nem lehet olyan nehéz: a vb06-ról lenne szó. Ugye gözmozdonyok, meg sorronyos felsővezeték valamikor 60-70' évek. lehet az 1, 80, vagy 100 vonal. (talán 70, és 120 is)