Keresés

Részletes keresés

Csuhás Creative Commons License 2015.03.04 -1 0 48131

Megnéztem, de nem tartom célszerűnek egyetlen track alapján módosítani az OKT útvonalát. Kisebb hibának gondolom hogy a térkép egy ideig a régi utat mutatja mint azt hogy esetleg berajzolok egy hibával terhelt nyomvonalat. Sajna erdőben a műholdkép sem segít.

Előzmény: HEV (48130)
HEV Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48130

A Romhányi-hegyen az OKT terelés már fel is van festve. Track is van róla fotókkal megerősítve de a TUHU  és az OSM térkép még nem tartalmazza.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48129

Látványos épületfelújítások, átalakítások mentek végbe az elmúlt évben a pályázatoknak köszönhetően a Medves-vidéken is, de pont ugyanezen érzések fogalmazódtak meg bennem is mint benned.

Az embereknek nincsen pénze, és sajnos elenyésző számban fogja érdekelni őket mindez, valószínűleg. A magyar és a szlovák oldalon is egyaránt értendő az anyagi háttér hiánya, tóték talán még csóringeresebben is állnak mint mi, ránézésre mínusz 10 év még hozzánk is...

De valószínűleg a cél az volt amint rozaa is megfogalmazott, és a fentiek a kutyát sem érdeklik.

 

Kis túlzással a környék két legszebb épülete a pályázatok során megújult salgóbányai bányakaszinó (könyvtár is volt) és az egykori Napsugár étterem, amely most bemutatóközponttá avanzsált.

(a somosi kocsma törzsvendégei szerint a "majomketrec":-)) )

 

Az egykori bányakaszinó felújításának nagyon örülök, többször sétáltam a romos falai közt, de akkor is úgy virít így felújítva a környékének kis házai közt mint Salamonnak az a bizonyos testrésze.

 

 

1. tájékoztató tábla

2. a majomketrec

3. az egykori bányakaszinó szépen felújítva.

 

Miből lett ilyenné:

 

http://nosza.info/blog/2014/03/06/autentikusan-ujul-meg-az-egykori-banyakaszino-epulete-salgobanyan/

 

Más

És egy ettől független, teljesen ontopik hír, amelyben nagyon ügyes ideológiát olvashatunk arról amelyet én eddig még csak a Börzsönyben és a Nyugat-Cserhátban tapasztaltam, mégpedig hogy a jól járható földutakról miért is vezetik be a cserjésbe, az ösvény nélküli erdőbe a turistautakat, melyek amúgy évtizedek óta jól elvoltak a földutakon...:

 

 

http://nosza.info/blog/2015/02/16/megujul-a-kektura-romhanyi-szakasza-kilato-epul-a-telepules-felett/

Előzmény: Lud (48119)
jzp2107 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48128

és hol is lőtted?

munkavédelmi bót?

Előzmény: olahtamas (48126)
garass Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48127

Ez nem is olyan rossz ötlet. Csak hát helyette mi  inkább Zempléni Gyümölcs utat kell létrehoznunk, mert most tematikus utakban látják fenn a jövőt. Hogy közben a Zemplén elveszítheti vadregényes varázsát, az senkit sem érdekel. 

Előzmény: rozaa (48118)
olahtamas Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48126

Amikor térdig jártunk a hóban, akkor a végére beázott, de inkább felülről mehetett be a hó.

 

A most hétvégét beázás nélkül bírta, pedig hó és latyak is volt benne, igaz nem teljes útvonalon.

 

https://plus.google.com/u/0/photos/118292515470871397978/albums/6121774521497540129

https://plus.google.com/u/0/photos/118292515470871397978/albums/6121868191542612193

 

Előzmény: jzp2107 (48124)
hörpölin Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48125

"Kisgyónban a villanyóra szekrényre szerelt kis dobozkában a kis matricák (másnéven nyalókák) rendben vannak..."

 

A matrica és a nyalóka nem teljesen ugyanaz. A klasszikus "nyalóka" bélyegszerű kialakítású kis papírfecni, egyik oldalán a bélyegző lenyomattal, a másik oldal szárazon ragasztós. Ha ezt az oldalát megnyaljuk, akkor a ragasztó "aktivizálódik" ás a nyalóka beragaszthatóvá válik az igazoló füzetbe. A "matrica" öntapadós papírdarab, ami egy hordozó szalagon található. Ha erről a szalagról (amit általában különálló kockákra darabolnak) leválasztjuk, akkor nyalás nélkül is beragasztható a ragasztós oldalánál fogva a füzetünkbe.

Előzmény: V43 1279 (48100)
jzp2107 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48124

Tamás, a 46065-ben írtad hogy vettél nagyon olcsó bakancsot

azóta volt már esős időben bevetve? bírta, vagy beázott?

hol is vetted, aldi?

 

bakancsot kell vennem, de a hanwagból ki vagyok ábrándulva

Visztula ajánlott egy Aku-t amire legalább mernek 2 év garit vállalni, azt majd megnézem, de még nincs eldöntve semmi

Előzmény: olahtamas (46071)
Lud Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48123

sokunk számára ez egy elképesztően nagy összeg, viszont semmiség arra, amilyen célok meg lettek fogalmazva.

legbölcsebben talán úgy lehetne elosztani ha a mostani felnövekvő generációnak mutatnák meg testközelből a természetet, amely mindkét szereplő fél (úgymint gyerek és természet) hasznára válna.

Előzmény: rozaa (48121)
Lud Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48122

és a 10 kilométerenként elhelyezett itatók és szénapajták? :)

Előzmény: Jámbor (48120)
rozaa Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48121

Ez igaz. Ha el kell pancsolnom 250 millát, akkor az általam javasoltra költenék - ha én is csinálhatom meg! :D

Előzmény: Lud (48119)
Jámbor Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48120

A lóval járhatóság nem pontos kritérium, Bea (egy hajdan aktív társtopikos) a Vadállóköveken jött le lóval.

Előzmény: Lud (48114)
Lud Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48119

ezt a területet nem ismerem, de a hosszútávú turistautak úgy vélem önmagukban nem jelentenek olyan vonzerőt ami segítene felzárkózni MO kevésbé fejlett régióit - márpedig az eu-s támogatások fő mozgatórugója.

ott vagyunk, hogy a helyieknek a villanyszámla kifizetése a komoly próbatétel és nem törik a fejüket azon hol gyalogolhatnak kedvtelésből. aki meg utazik és túrázni szeretne annak pedig akad jópár egyéb alternatíva. pl. a fizetőképes pesti pógár közel azonos utazással eléri Ausztria és Szlovákia magashegyi terepeit, ha pedig helyben keresnek valamit, arra ott a Pilistől Börzsönyig terjedő vidék.

töredék, akik napi 20-30 kilométer gyaloglásért körbeutazzák az országot.

Előzmény: rozaa (48118)
rozaa Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48118

Példának okádék: Rudabánya-Bódvaszilas P sáv jelzést összekötni a szlovák oldali Karszt-úttal, Aggteleknél behozni és Szuhafőn keresztül vissza Rudabányára? Jól jár vele a két NP, a lakosság is, meg Garass is! :) És akkor történt is valami.

Előzmény: Lud (48117)
Lud Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48117

komolyan azt gondolom ennyiből lehet már turistaattrakciót csinálni, pl. kalandpark, bobpálya stb - igaz ebből is már kezd a kelletéből több lenni, de biztos lehetne még eredeti ötletet kitalálni.

maga Ipolytarnóc és Somoskő vára megáll, mint önálló program, nem kell sztráda közé. a pest megyei suliban teljesen bevett, hogy elmennek erre kirándulni az általános iskolás osztályok. nem tudom itt mi lesz az elképzelés, de 30km gyalog (lovas MTB) út koncepciójával nem lehet tömegeket megcélozni, akit meg mégis annak tökéletesen jól festett eddig is a terep.

szomorú hogy egyből legyintünk hogy lenyúlás az egész, még szomorúbb, hogy ezzel nem is vagyunk cinikusak...

 

Előzmény: jzp2107 (48116)
jzp2107 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48116

a Karancs mindkét oldalán elég siratófal jellegű az országhatár, oda minimum mozgólépcső kell, ha amoda az elejére híd

szóval a 250 milla reális lehet :-)

Előzmény: Lud (48114)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48115

...de amíg nincs beton, addig a pénzes hétvégi turista nem tud felmenni a pártközeli haver által nyitandó büféhez a hegytetőre kocsival vagy túramotorral... Pár koszos bakancsos miatt meg nem érdemes ott fent büfét nyitni :)

Előzmény: Lud (48114)
Lud Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48114

nagyon kíváncsi vagyok hogy fingfűrészelés történik 250 millióért, vagy tényleg lesz valami minimális értelme a dolognak. ha jól veszem le a képekből: gyalog, lóval és hegyibicajjal eddig is járható volt a terep.

Előzmény: Törölt nick (48104)
V43 1279 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48113

Pár rövidebb saras rész volt, de összességében nem volt vészes.

Előzmény: Törölt nick (48108)
rozaa Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48112

Nagyon OFF. Ha az összes uniós / közbeszerzéses / nem közbeszerzéses (25 milla alatti) beruházás 20%-át nézzük - amit vissza csengetnek! - nagyjából az egészségügy-oktatás-kutatás fejlesztés szentháromság (meg a komplett jövőnk) lenne biztosítva. Az általában véve is gáz, hogy 1 egységből 0,2-t vissza kell adni a megfelelő embernek.

Előzmény: olahtamas (48111)
olahtamas Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48111

Ha a turisztikai pályázatok 20%-a turistaút felújításra lenne, és azt a 20% valóban csak a szükséges, ésszerű mértékben használnák fel, akkor 1 év alatt meglenne az összes turistaút felújítása...

Nyilván itt a turistaút leaszfaltozását nem tekinteném ésszerű felhasználásnak...

Előzmény: rozaa (48110)
rozaa Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48110

OFF! A 20% szentesíti az eszközt. Minél nagyobb egy beruházás összértéke, annál zsírosabb a föle. A tanösvényeket - és az ország működését - illetően nincsenek illúzióim, ipari méretű lenyúlás zajlik.

Előzmény: garass (48107)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48109

...bizony. Azt még megértem, ha útfenntartást végeznek, de ez már nem az.

Előzmény: garass (48107)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.04 0 0 48108

...Isztimér felé nem volt nagy a sár?

Előzmény: V43 1279 (48100)
garass Creative Commons License 2015.03.03 0 0 48107

Én nem vagyok ennyire lojális. Ez bizony természetkárosítás a javából. De úgy látszik a cél szentesíti az eszközt. Ez sajnos már nem turizmus.

Előzmény: jzp2107 (48106)
jzp2107 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 48106

tavaly ápr 6-án már nagyban csinálták!

 

 

 

 

ilyen "távirányítós" úthengert még nem is láttam

 

 

 

a főnökúr kocsija, háttérben egy markoló, elején tolólap

egyébként azt mondta amiről a cikk is szól, lovas-mtb-gyalogos útvonal, kilátóval, padokkal, híddal

 

 

ilyen, melőtt még "bántják"

 

 

 

ide lenne létszükséglet egy híd?

 

 

 

különben nem győzöm hangsúlyozni: gyönyörű szakasz, szóval ha nem betonozzák le és évi száz turistával több látja emiatt a fejlesztés miatt, ám legyen :-)

Előzmény: Törölt nick (48104)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.03.03 0 0 48105

A képeid nélkül csak egyharmad kvíz lenne :)
Örülök, hogy tetszik, ilyen egymás mellett kojo nyereményével:

Előzmény: Törölt nick (48103)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.03 0 0 48104

Megújul az Északi Zöld egy 30 km-es darabja Kalonda és a Karancs közt? Persze mi másnak mint egy újabb tanösvénynek köszönhetően, ami nem baj, csak már picit sok van belőlük.

A kezdeményezést egyébként teljesen pozitívnak gondolom.

 

(Az egyik fotón kivehető a zöld jelzés a fán.)

 

http://nosza.info/blog/2014/11/07/tanosveny-a-hatarsavon-kalonda-es-satorosbanya-kozott/

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.03 0 0 48103

Mindenkinek aki játszik az OKT fényképes kvízzel, és havonta indul a díjért is...

Annyi baj legyen nem viccel, betartja amit ígér, legnagyobb meglepetésemre nekem is küldött egy kis figyelmességet, hittem is meg nem is amit mondott ezzel kapcsolatban, de lám!! :-)

 

Köszönöm szépen 'Joe, még egyszer, megérkezett! :-))

Ráadásul ízléses és szép kitűző, íme:

 

 

 

qentar Creative Commons License 2015.03.03 0 0 48102

Wow, köszönöm! Akárhogy kerestem a TUHU-n nem bírtam kiszedni belőle ezt a POI-t.

Előzmény: HEV (48098)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!