Bejáratás-bemelegítés (több gyárban is láttam, a sorról lekerülő moci kb 100 NM terheléssel és 3000-rel tesztelik. Nem cicóznak, nyers vagy nem?
GÉP, ma pontosabban megmunkálva mint 2 évtizede (akkor is elég volt 10000 km-enként olajcsere, ma 20-30 ezért is reális-erről ennyit). Bemelegítés: kb bekötöm az övet-eljut mindenhová az olaj, és finoma mehetünk, tehát kis gáz, nem nagy fordulat. Leállítás a turbósnál néhány s, ha gyilkolva lett bármilyen moci, kb 1 perc alapjárat, de ha az utolsó km-t kímélően tesszük meg, még jobb.
A lényeg bejáratásnál: kerülni a túl nagy (50-75 %feletti) gázt a túl kicsi (alapjáratközeli) és túl nagy (max közeli B 5000 felett, D 3500 felett Kb) fordulatot.
De sztem mindíg igaz, hogy alapközel nem adunk nagy gázt (visszaváltunk inkább), és max fordulaton is csak néha, ha nagyon kell.
Mai átlagos géppel ez 120-ig lehet, de úgy látom a többség a villanyautót is bejáratná...
Nincs inkább. Bevételi forrás a kocsi árrése, a közvetített banki szolgáltatás jutaléka és az esetleges extra tartozékok árrése. Az utóbbi jellemzően elhanyagolható, az első kettővel lehet játszani, nincs jellemzőbb hangsúly. Természetesen a magasabb banki költség ("drágább hitel"), magasabb jutalékot tesz lehetővé. Egy kedvezőbb finanszírozási ajánlat jutalék-lemondással társul. Naivitás azt hinni, hogy egy jelentős árengedmény jellemzően nem társul egyéb bevételi forrással, pl. egy "drágább" banki konstrukcióval. :)
Ez gyakorlatilag azt jelenti, amit eddig ismert volt, hogy a kereskedőt inkább a hitelközvetítés jutaléka "tartja el".
Itt vetődik fel az a gondolat, hogy van-e összefüggés egy drágább hitel és a kereskedőnek ebből származó jutalék nagysága között. mert ha ez egyenes arányú, akkor gyakorlatilag nincs is valós kedvezmény, hiszen a magasabb kamattal számolt kedvezőtlenebb hitelt "adja" az árcsökkentés fejében.
Ezt én egyátalán nem "szemrehányásként" vetem fel, csak álnaivitás az képzelni, hogy a hiteles autóra öszességében, számottevően több valós árengedmény lenne.
Nem értem a kereskedőt, ez amolyan önnyugtatás, megmagyarázása a tradícionális francia gyártókhoz képest alacsonyabb értékesítési darabszámnak. Miért lenne más a célcsoport? A cee'd óta nem kell betojni a hazai kompaktoktól. Ha arról beszélünk, hogy milyen típusú emberek vásároltak EDDIG francia vagy távol-keleti autót, OK, körülírható. De a Kiának pont az a feladata, hogy átrendezze a piac eddig megszokott szabályait, hogy fogást találjon azokon, akiken eddig nem tudott. Pl, az SW-vel simán megfogható egy 308 vagy Megane kombi potenciális érdeklődője. Persze nem mindenki, dem kell betolni, meg megmagyarázni. El kell adni az autót, ennyi. :)
Akartam én is reagálni TUZI bejegyzésére, de utánad már felesleges... :) Szokott lenni néhol olyan room, hogy gumiszoba, lehet én is készítek a kluboldalon. De ha a user onnan is törli magát? :)
Felszereltségi szinttől függ, az árrés, az LX-nél fele olyan kedvezményt sem érhetsz el, feljebb (EL lim, EX) töb százezret. Rontja za alkupozíciódat: - Full KP vásárlás - Használtautó beszámítás
Nekem is úgy tűnik hogy régebben mintha csendesebb lett volna! Régebben csak hidegen lehetett hallani a "dizelt"!De lehet hogy csak a környezet hömérséglete is hat a motorra!-16C-on a lanost még sebességbe rakni is nehézkes volt!
Persze van egy ajánlott bejáratás, de szerintem ez egyén függő! Nem 1500-as fordulaton és nem 3500-as fordulaton kell használni, hanem állandóan változó normális körülmények között!!! Annál rosszabb minél jobban görcsöl rajta az ember hogy most jól járassam be! Szépen óvatosan gyorsítva(nem padló) lehet vele autózni! És mind ezt szerintem 1000-1500 km-ig az után azért be lehet vezetni az "életbe" de persze ésszel! Szóval ez egyéni vélemény és szerintem 100 ember 100 fajta bejáratási mód!!! Kérdeztem szervízben is, ott is mindenki más féle képpen mondta a "nem kell ezt járatni hmmm"..... -tól a "kb 10000 km-ig ez bizony még bejáratós"-ig! NA most döntse el az ember!
Ez olyan, mint hogy a dieselt elindulás elött melegítsük-e vagy sem?????????????
Igen, ez a lényeg! Mikor voltam a tatabányai kereskedésben, akiknek mellesleg még Peugeot kereskedésük is van, megkérdeztem nem konkurenciája e a Peugeot a KIA-nak. Erre a kereskedő: "Nem, teljesen más célközönség!" Na és itt a lényeg. Lehet vitázni melyik a jobb, melyik a szebb, de sosem fogunk dűlőre jutni és nem is ez a cél szerintem. Hanem hogy tiszteletben tartsuk mások döntését. Nekünk már a 2. Megane-unk van és sosem hagyott cserben egyik se. Persze problémák voltak velük, amik ugyan mozgásképtelenné nem tették az autót, de igesítőnek idegesítőek voltak. De ettől még szerethető autó, jó autó. Amiért én mégis a KIA mellett döntöttem a kinézetén kívül, az az ár/érték arány. Más márkákat is megnéztem, szinte az összeset, de ezért a pénzért ebben a kategóriában vagy kisebb motort, vagy alacsonyabb felszereltséget kaptam volna...
Hát nem tudom............... nekem 1-2-ben esetleg azért nem megy mert elforog alatt a kerék! Olyan dinamikusan el lehet vele indulni hogy tartani kell a fejed be ne verd a fejtámlába!!! Komolyan nálam érezni a nyomatékot minden seb. fokozatban!!!
Viszont 3000 felett azért előjön a morgó hang rendesen! Nem tudom hogy mindenkinél ilyen-e vagy csak nálam???:(((((
De hétföre megkérdezem, lementem kipróbálni azt amit a kiától kaptam nekem se irt ki softver verziót:):) tiszta ciki .
Holnap megpróbálom elérni a müszaki managert bent a kiánál:)
Nálunk is volt hiba igaz nem a ceed-del hanem a sorentoval 4000 km után meghalt a váltója.
És mit csináltak a csikszemüek? én sem hittem el de igaz ez kb 1 hónapja történt megrendeltük a váltót kicserélték a fiúk. és berakták a rosszat a régi dobozába erre telefonálnak a Kiától a héten hogy jön egy minöség ellenör Koreából???? mondom ez vicc :):) de nem kijött megnézte megadta hova küldjük mert ilyen nem fordulhat elő még1x hát ennyit a hozzáállásukról a koreaiaknak a minöséghez. én még mindig nem hiszem el:):) felültetnek egy manust a repülöre ide küldik megnézi a váltót és visszarepül a váltóval beszarás:):):)
Mindig mindekinek az a jó ami éppen van,mert vásárlás előtt feltehetőleg utánanézett,és megvannak az okok amiért ezt választotta! Ennek tudatában igyekszik megvédeni döntését és választását igazolni,ez természetes is,mindegyikünk ezt csinája! Fölösleges ezen vitatkozni! Vannak minden autóból rosszabb darabok is , igen még a ceedből is... ez van,ne vitázzunk itt:))
Ma mentem szüleim Meganjával (nekem is volt 1.5 évig egy korábbi 1.6 os)kb 500 km-t.Ez a Megane (Calssic sedan)még francia. Egész szépen bírta és bírja. Nem voltak vele általánosan elmondható Renault betegségek.DE: kényelmetlen hosszú távon, hangos 100 felett és a váltója táncot jár ha felkérik, ha nem.
A kuplung olyan brutál kemény, hogy térdem nem győzött ropogni a használattól....
Összegében nem rossz autó, ha kifogsz egy jó példányt, de nem vennék többet!
reggel hivott a fönököm,h gyorsan menjek menteni,mert elment a meganba a váltó (5. ben maradt és nem lehet kiszedni) és nagyon sietne!! Felhivta a szervizt,azt mondták ez mindennapos,a léptetővillák összeakadtak...a garija 6 hónapja járt le..előtte a fél autót cserélték gariba...az ajtógombokat(az összesen 2x!!!)de már most is szar.. Nekünk az összes cégautó renault..(6db) Én viszem őket szervizbe...(a volt osztálytársam a munkafelvevő,a másik a szerelő a baumgartnerbe) tudok mesélni konkrétumokat bárkinek...
Megy a rák hogy hallgassam már megint hol robbantak le az autóikkal ? isten ments .hiszen náluk már az is csoda ha letudják mérni mennyit fogyaszt a verda 100-on assistant nélkül:):):)
Nem kell várnod, elég ha átnézel a Renault Megane Klub fórumba ahonnan jött, ott megy tovább a KIA-s topic lehúzása, kitárgyalása. Én jókat mosolyogtam a hozzászólásain, remélem neked is jó kis szórakozás lesz. :) Részemről ez a téma lezárva. Pont.
Nekem se volt még turbodizelem, ezért nekem is kicsit furcsa, főleg az hogy csak 3.-tól indul meg, mintha 1-2-ben nem is menne a turbo, pedig néha kiváncsiságból fölpörgettem 3000-ig is. Emiatt városban álló helyzetből elindulni vele elég lassan lehet, meg ráadásul 1-esben tényleg csak elpörög. Ha már 3-ban van akkor viszont brutál. Városban az 1.2 8V 60LE-s Puntómmal jobb volt menni, mert az hamarabb meglódult álló helyzetből, országúton viszont a Puntó volt szörnyű a nyomatékszegénysége miatt.
Tényleg, a KIA-nál nincs tervben egy turbós benzines moci kihozatala?
Ohh és még annyit hogy az elektronika Bosh ami szintén német :) a komfort elektronika szintén német , a zár szintén német, elöl a jel na az jött a skoda gyárból:) Tehát ha valamit nem ismersz ne mondj róla véleményt :):) De várjuk hozzászólásaidat legalább nem kell Gálvölgyi showt nézni itt is tudunk röhögni jó nagyokat a hozzászólásaidon.
Azt mondják az inteligens ember nem áll le olyanon vitatkozni amit biztos tud ezért én sem teszem, Ja és Biztos neked van igazad elnézést kérek:) hiszen nekem nem ez a szakmám:):):)
( ui: A meganeban is blau van csak más a neve De ez maradjon köztünk:):):)):):)
Én sem ragadok be a Német túristák mögé, sőt szeretem a tempós utazást, meg azt, hogy nyomatékból lehet előzni, nem kell 70-80-nál visszakapcsolni ötből, csak hiányzik a benzines üvöltése (3.-an 120-nál). Mivel többet megyek már a munkám miatt, diesel lett, és szoknom kell még.
Anno felvetettem a lehetőséget nálunk is (Albertisa, Szittyó) de nem reagáltatok rá igazából. Pedig nem reklámnak szántam. :)
A kluboldalunkat megnézve hát itt pörög az élet jobban! :)
Ha többen is úgy gondoljátok, akkor neki kezdhetnénk egy igazi tali szervezésében. De egyedül ehhez kevés vagyok, segítség kellene.
Első nekifutásra néhány főbb kérdést kellene tisztázni (helyszín, időpont, családiprogram jellegű, bulizós, sütögetős-bográcsolós, figyelembe venni ki honnan érkezik stb., ) lehetne szavazással is eldönteni a javaslatokat és amit a többség akar az úgy lenne.
Huh egyszer én is megpróbáltam ilyen rekordot csinálni, mármint alacsony fogyasztást. A 17 Km-es hazaút kb feléig bírtam, aztán padló :))) Utálok lassan vezetni. Az egész családom ilyen, ebben nőttem fel, így tanultam meg vezetni. Természetesen nem eszeveszett szálguldozásra kell gondolni! Lakott területen belül, nem megyek nagyon gyorsan. Olyan helyen lakom, ahol kanyargós hegyi utak vannak és rengeteg az olyan vezető, aki 60-70-el megy olyan helyen, ahol a 100-as tempó is kényelmes(90 a megengedett). Így rá vagyok kényszerülve, hogy ahol lehet előzni ott kell. Azért nem fogok 20 perccel előbb elindulni itthonról, mert pár szerencsétlen ráér.
Bocs díler, válaszolok én a mailedre csak visszadobja nekem. Úgy emlékszem az első levelem gmailre átment, de mintha utána freemailedre próbálnék sikertelenül válaszolni (munkahelyen tiltott a free mail, nem tudom most megnézni csak nagy nehezen). Próbáltalak előbb hívni telefonon de nem vetted fel biztos ebédelsz. Nagy melót mára leadtam, gyorsabban mentek a dolgok mint reméltem. Majd még hívlak 14 óra előtt.
Már nem tudom melyik tesztben írták, hogy 1 mp-el jobban gyorsult a gép, mint gyárilag. Gondolom neked már van benne 1-2 km, nekem csak 3000, nem veszi már zokon ilyenkor a motor a terhelést? Gondolom kibírja 0 km-nél is, csak én még sokáig szeretném megőrizni a ménest. De már én is kiváncsi vagyok:-)
Valamelyik nap csinálok már egy gyorsulás mérést. Kíváncsi vagyok, mert nemhiszem, hogy a gyári adatok megállják a helyüket. Remélhetőleg picit jobb eredmény születik majd.
A vélemények és a népítéletek mindig relatívak. Asszem az első rossz ítéletnél írták, hogy nagy a holttér a C oszlopnál. Lehet neki nagynak tünik, nekem nem, mert dobozos autókhoz voltam szokva, ergo oda illetve a belső tükörbe soha nem néztem.
Valakinek kényelmetlen az üléspozíció. Nekem tökéletes, és eddig egyik családtagom sem panaszkodott erre. Igaz nekem (EX) lehet állítani minden irányban a kormányt és ülésmagasságot is.
És lehetne sorolni a hasonló dolgokat. Nekem bevállt az autó, meg vagyok vele elégedve, szeretem. Azt kaptam, sőt még talán többet is mint vártam tőle.
Eddig ami negatív dolgot találtam, az a kormány nyekergése, mármint a burkolaté. Nekem mindig szól a zene, tehát ez sem nagyon érdekel. Az meg hogy nem húzza fel az ablakokat, amikor bezárom - lassan fél éve megvan, de szerintem még a hátsó ablakokat ki sem próbáltam, hogy működnek, vagy nem. Azért van automata klíma, hogy megoldja a dolgokat.
Lehet ha én is egy 20-30 millás autóból ülnék át ebbe, akkor sok dolog nem tetszene, de így minden rendben van. Akinek mutattam az is megértette, hogy miért épp Cee'd et vettem ennyiért.
Természetesen nem mondom, hogy a világon ez a legjobb autó, még azt sem, hogy a kategória legjobbja. De összeségében egy nagyon remek kis verdát hoztak össze.
Valami közösségi élet kihúzna a bajból. Már agyon lett tárgyalva az autó, igazából semmi új nincs. West (Lurdy) ablakmodul ötletein kívül. Ezzel ki is merültek az aktualitások, már csak problémát lehet gyártani, veszekedni. Semmi értelme.
Bulizni kellene, találkozni, piknikezni vagy ilyesmi.szerintem.
De ameddig ez a topik a nevében is KIA Cee'd, nem pedig Cee'd Klub addig úgy gondolom, hogy az autóról, vagy a hozzászólókról bármilyen téma megengedett.
Ami pinyo1 hozzászólását illeti, ha jól elolvassátok a hozzászólásokat itt senki nem fikázta az autót másik topikból. Legfeljebb elmondta a véleményét, ami sokaknak nem tetszett. Erre válaszként pont az ő kocsija, vagy személye lett lehurrogva. De láthatólag Cee'd tulajdonosok is vegyes véleménnyel vannak az autójuktól, nem tudom ezzel mi a gond. Keresitek a megoldásokat problémákra, hibákra, ez normális.
Én csak azt tartom szomorúnak, hogy egy akár tulaj által megfogalmazott negatív hozzászólás miért kap ilyen csúnya választ néha. Például a legutóbbi népítélet, amikor már azt is a fejére vetették itt, hogy biztos nem is Cee'd tulaj, csak kitalálta.
Látom jól elvagytok egymással. Én csak annyit mondok szépen halkan, hogy egyikőtöktől már hallottam hasznos információkat az autómmal kapcsolatban, a másik eddig csak a hibáit keresgette. Minden bizonnyal pedig a tapasztalatotok is megegyezhet, mert ugye valakinek van, sőt javítja, a másik csak esetleg kipróbálta. Én is utálok pár autómárkát, olyat is amivel kapcsolatban vannak tapasztalataim, de mégsem megyek azokba a topikokba fikázni!
Döntésetek el, hogy melyik névhez, melyik leírás tartozik a fentiek közül!
És bocs, ha valakinek megzavartam a nyugodt fórumozását.
West, van még tipped hogyan lehet megnézni a rádió verziószámát? Nekem a Reset+Scan billentyűkombináció sem működik. Pedig nyomtam vagy két percig, bekapcsolt és kikapcsolt rádiónál is. Próbálkoztam más billentyűkombinációkkal is de egy idő után elfogyott a türelmem... :)
Szép hogy véded, de a kérdést magadnak is feltehetnéd. Nem turkáltam senki zsebében, veled se anyagiaskodtam. Azt hogy itt ki rombol és ki épít, kérdezd meg a kedves topic társadat.
"Csakhogy tudd, én nem törlöm a topikot, és bármennyire nem tetszik hozzá is fogok szólni, ha érdekel a téma." - Nem is szeretném hogy töröld és sose mondtam vagy utaltam rá senkinél. Nekem nem volt gondom a hozzászólásaiddal vagy annak stílusával, tartalmával, nem úgy mint... A Te hozzászólásaid és az ővé közt ég és föld a különbség, de mind1.
Miről beszélsz ember? Miért nem hagyod, hogy TUZI meg West egymás közt lemeccselje a dolgot? Elkezdesz velem anyagiaskodni, meg TUZI-val 50 lóerőzni?
Ez csak egy szaros autó. Tisztára, mint a magyar meg a politika. Komplett barátságok, családok mentek tönkre, mert valakinek más az izlése. Nevetséges.
Sokadszor mondom itt el, inkább építsetek közösséget, barátságokat, mint a másik zsebében túrkáltok.
Csakhogy tudd, én nem törlöm a topikot, és bármennyire nem tetszik hozzá is fogok szólni, ha érdekel a téma.
Mi van itt kérem szépen! Egy hétre leveszem a szemem rólatok... és mint az oviban! :P Elég nekem visszaolvasni a rengeteg hsz.-t.
Tegnap is jó napom volt... a városban láttam vagy 5 cee'd-et! És láttam még dakar yellow-t is. Nekem tetszik! Ritka szín, ha valaki szeretne kitűnni a többiek közül, hát ez neki van kitalálva... :)
Hát igen ezért nem olvastam egy darabig, aztán írtam is hogy jókat mosolygok néha, azon amit ide beírnak egyesek, pl. TE. Igaz aztán nem bírtam befogni a bofám a sok ökörség olvasása láttán. Na akkor most neked aki nemtartok túl nagyra, sikerült , most tényleg és végérvényesen elhúzok innen.
Ha esetleg nem csak vagdalkoznátok, hanem ész érvekkel meggyőznétek valakit akkor lehet hogy több értelmes ember írogatna ide, és esetleg nem csak az ön fényezés zajlana. Ha nem abból indulnátok ki hogy ki írja , hanem abból hogy mit ír esetleg átgondolnátok hogy az önjelölt spílerek biztos hogy mindent tudnak? Na további jó fényezést.
Szegény, még nem tudod kivel álltál le vitázni... :))) Én már belefáradtam anno, nem is vitázom vele.
1. Majd megtanulod hogy alapból úgy indul a vita nála, hogy neki van igaza.
2. Ha a Caddy 2.0 PD SDI 70LE-s motorja választható lenne a Skodában, biztos azt választaná, visszafojtva 50LE-re. Mert nehogymár a technika fejlődjön a dízeleknél...
3. Ha valamit állítasz, minimum az égiek aláírásával papíron tedd...
Az utolsó, hogy az a tökéletes amit ő csinál. És minidg igazat mond, feltétel nélkül hidd el!
"Rendben nem zavarom többet a kedélyeket. Törlöm a kedvencek közül a fórumot." ... "Én kilépek ebből a vitából, fórumból." (6167)
"Akkor még 1X utoljára.:-)" (6204)
"Gyorsan jelzem hogy nagyívben lesajnálom a válaszokat , nem reagálok , bármilyen provoatív hsz-re.:-))))" (7297)
Akkor mi a sz@rt keversz itt a elektromos kütyüiddel? A vacak koda a bicska (ez is újdolog....itt:-)) kulcsról felhúzza , sőt ha akarom le is húzza mind a négy ablakot.:-))))
Ugyan gyermekem, Te mondasz dolgokat ,ilyen erővel én is én is sorolhatnék ,aztán vagy igaz vagy nem. Az ajtózár igaz , bár nekem még nem volt gondom vele, de nem 50 ezer hanem filléres a javitása , mert nem csak a Kiásoknál vannnak nagy spílerek akik megoldanak dolgokat amit a gyár nemtud.:-) Az ablakemelő lehet hogy full müanyag de ez is megoldható, már .
Most jelzem mindkét dolog ehte VW tehnik sajnos míg a koda csak mert a németeket emlegeted nem német. Remélem nem mondtam ujjat?
"turbo , a dieselnél befecsiszelep jaa abs, és lufi."
Na ezekkel nem tudok mit kezdeni, ezt esetleg a Kiánál is mondhatom, és vagy bejőn vagy nem.
A másik dolog ami számomra téged nem is kicsit hiteltelenné tesz. A nagy arcon kívül ahogy ide benyitottál, hogy erről a rádió dologról ugybeszélsz mintha Te és csak TE tudnád a frankót.
"ja és egyébként csak a blau gyárt olyan rádiót ami nem felejt mert van benne egy kis elem . de olyat már aki kicsit is ad magára nem rak a kocsiba ALPINE RLZ:):)"
Na akkor újjat mondok neked igenis van Magyarországon sok ezer rádió ami nem felejti el a csatornákat és szerintem nem blau, (sőt azthiszem még elem sincs benne) ha majd egyszer le ereszgedsz nézmeg egy Megán I-es rádióját mert az ílyen.:-)
A gari tudom hogy 7 év , sőt a reklám szerint TELJESKÖRŰ , na erre mondtam én hogy ez sem igaz.
A scenicünkön vagy két alkalommal is levettét az akksiról a sarut. Az adókat nem felejtette el. Igaz a kódot bekérte, és a beállításokon is át kellett menni, de minden rádióállomás ott volt ahová beprogramoztam :-)
Szal csodád van:) akkor sorolom bal első ajtózár komplett csere 50-e mert nem birja egy mikrokapcsoló,komfort elektronika , sikerült behelyezni az ajtóban ahol ugye elég sok a viz:)ablakmechanika full müanyag ,turbo , a dieselnél befecsiszelep jaa abs, és lufi.
kb gyorsan ennyi jutott eszembe az elmúlt fél év alatt igaz a franciák vezetnek még de belehúztak a németek is a :) ja és egyébként csak a blau gyárt olyan rádiót ami nem felejt mert van benne egy kis elem . de olyat már aki kicsit is ad magára nem rak a kocsiba ALPINE RLZ:):) a sorentokban is az van/volt a ceed megpróbálta a német minöséget is bevinni a kocsiba sikerült mivel a rádó siemens :)
ennyi mára zárul miki mókatára jaaa a gariról annyit hogy nem 3 év mint mindenkinél hanem a duplája és még egy icipici:):)
Bizony , az a rádió szebb mint a ráncfelvarrotakba raktak utána. Ezért nem is lett kicserélve CD-s re.:-) Nemtudom mért olyan nagy dolog ez. Persze ha azt nézem hogy egy ablak vezérlés is ennyire koriózum akkor értem. Engem az is zavart annó hogy a Megánban csak a bal ablak automata. Nem is értettem mért kel filléres dolgokon sporolni. A kodriban természetes, hogy mind a négy automata.
Megmondom őszintén megnéztem az az árlistát amit valaki belinkelt. Hmmm. Nem értem hogy mért olyan olcsó a Cee'd, mert én nem látom hogy annyira olcsó lenne. A dizelek között is talán csak az 1,6-os ami kiugróan magas LE produkál, a 2 ezres már sima átlagos. Most kérdem én az 1,6-os nincs "kicsit" túlhúzva??? Lehet hogy én maradi vagyok , de nekem a 105 LE az 1,9-es motorból is elegendő. Jobban bízom abban hogy ez a motor nem erőlködik, nem pörgi szét az agyát.
Ugyan ezt érzem a Rönyó 1,5-ös én is. Már 106 LE viszont pörög mint egy benzines.
Nem hitetlenkedem, de azért nagyon kíváncsi leszek ezekre a motorokra 8-10 éves korukban úgy 200 ezer KM-nél.
Valahogy , nekem a C'eed esetében kicsit túl propagáltnak tünik a LE, és az olcsóság (ami szvsz. nem is igaz) na meg a 7 év TELJES körű (ez sem igaz teljesen) garancia.
Majd az idő eldönti hogy mi az ami valós és miaz ami az évekkel szépen elszálnak.
Na mára ennyi kedély izgató hsz. talán elég is volt. Majd holnap folytatjuk.:-))))
Szeretném megkérdezni, hogy ki mennyi engedményt kapott a cee'd-re. Ha jól számolom egy alap kombi 1,6 dízel kb 4,3 milla listaáron. Ebből mennyi engedményre lehet számítani? A kérdés azért fontos nekem mert autót vennék de a ceed kicsit kilóg felfelé a lehetőségeimből, csak azt szeretném tudni mennyire. Ha nem nagyon vagy engedmény akkor nem is fájdítom a szívem tesztvezetéssel. Hitelt nem akarok felvenni.
Nem veled van a baj!Olyan mintha nem is egy Cee'd tulaj írta volna!Szívesen megkérdezném,hogy miért vette meg!? Meg se nézte,ki se próbálta,mert amiket ír azokat vásárlás előtt is tudta!
Soha nem lesz meg! Az enyém is úgy beesett. Mgneses, teleszkópos csavarhúzóval annyit keresgéltem, mintha Boszniában egy aknamezőn lennék szolgálatban. Amásodik nem lett meg. :(
Jaa olvastam a népitéletet ha valakit zavar hogy lezár 40-nél a kocsi azt ki lehet programozni de csak bent a mühelyben INGYENES!!!! engem még zavart a figyelmeztető hang is az biztonsági övnél ezért kiiktattam a bsi csipogóját:) két forrasztás és kint van és bármikor vissza lehet rakni:)
Persze nem hangvezérléssel kanyarodom én sem, de nem is kell paráznom a gyalogosok miatt, mert tök jól kilátni a gépből /174 cm/! A nejem sem panaszkodik pedig ő csak 162 de frankón be tudja lőni az üléspozíciot! Azért látom nem csak engem zavarnak ennek a népítéletnek a zagyvaságai!!! Megnyugodtam nem velem van a baj!!!
Mindegyik Kiában van ilyen nagy sárga bizti ezzel tudod áramtalanitani az összes nyugalmi helyzetben lévő dolgot eredetileg azért van ha hosszabb időre lerakod ne szivja le az aksit semmi
Azért van ez mert a rádónak van állandó tápja is igy örzi meg a memoriát(rádióadók pl.)de azt javaslom akinek sokat fagy az cseréltesse ki mert tipushiba én 2-őt cseréltem ezen a héten:):):)
A pozitívumok: jól eltalált felszereltség, nem hiányzik semmi egetrengető módon !!!!.A negatívumok: nincs távirányítós központizár; igazán elviselhette volna ez a felszereltség...általánosságban egy kicsit több extra (pl. bőrkormány, riasztó, hővádő bevonat, stb.) szerintem még befért volna Nem elentmondásos ez egy kicsit????
Igazad van,elég idegesítő!Én is 170cm-vagyok,és semmi gondom.Igaz nincs hátra tolva az ülésem,pedig az úgy a vagány,de a kényelem nekem fontosabb!!Szerintem,ha valaki vesz egy autót ,az ilyen dolgokat is kipróbálja,csak azután dönt!Vagy nem???
De úgy látszik a tervezők számítottak erre a biztosíték ki és berakásra, mert szép nagy fogangyút tettek a rádió biztosítékjára, aki akarja még az sem tudja eltéveszteni... :)
"- belül is ugyanez: ha hátratolom/hátradöntöm az ülést, nem érem el(!) se a sebváltót se a kormányt (igaz 1.70 vagyok csupán... de nagyobb figurák is panaszkodtak erre)"
Az ilyen a csomagtartóban ül és onnan akarja vezetni az autót?
Ez nem komplett ürge az tuti
Namost ha 170cm akkor nem kell hátratolni az ülést ergo eléri a kormányt és a sebváltót is.
Érdekes az én 174 centimmel simán beültem és mindent elértem.
Ti nem kaptok hülyét az ilyen idióta hozzászólásoktól?
Vagy ha csak simán fikázni akarta az autót a népitéletben akkor elég lett volna annyit odairni hogy mocskos kia, merdzsó-bömös forever
Nekem az volt a gond hogy végtelenségig olvasta be az mp3 cd-t. Másnap már a rádiót sem lehetett bekapcsolni reggel, pedig egy éjszakát pihent. Biztosíték ki-be és utána minden ok lett.
Ezt már régebben is meg akartam kérdezni, hogy mi értelme van kihúzogatni a biztosítékot? Nekem is fagyott már le a lejátszóm, de bőven elég levenni a gyújtást (esetleg kivenni a kulcsot, ebben nem vagyok biztos) és ugyan azt éred el!
Így van. Visszatérve a Cee'd-re, a napokban nekem is ki kellett húzni a rádió biztosítékját. Amikor vettem le a biztosítéktakaró műanyag lapot, akkor az egyik kis rögzítőszem lepattant a helyéről és beesett a műszerfal mögé. Próbáltam kipiszkálni de olyan helyre került hogy azóta sincs meg, de szerencsére nem zörög...
Megnézegettem a maradék kettőt, azok nem gumirozva vannak, hanem kis filcdarab van rájuk ragasztva. Olyan mint ami körbefogja a biztonsági öv övcsatját.
Szetey Gábornak melege" volt, amikor kilépett a parlamentből és elhatározta, hogy bemegy a tetoválóba és közli, hogy egy piros Ferrarit szeretne a péniszre tetováltatni. - Rendben - mondja a mester és elkezdi rajzolni az autót, igazítja, színezi, majd így szól: - Uram, nem akarja a kedves feleségét is behozni hozzám? Hogy teljes legyen a kép, neki meg csinálhatnék egy csinos kis garázst, és ha hazamegy, biztosan be tud majd állni a Ferrari-val. Szetey Gábor meghökkenve mondja: - Na de mit képzel, én meleg vagyok, ezt tudja az egész ország, és ezt sértésnek veszem! - Jajjaj! elnézést kérek - Nem akartam megsérteni! Csinálja tovább a Ferrarit, majd így szól: -Uram, ez nagyon jól sikerült! Esetleg nem kíván egy traktort csináltatni a zacsira? - Traktort? - Persze, ha elakad a Ferrari-val a szarban, legyen mivel kihúzni!
Ceedet Természetesen:) 1 hónapig keresgéltem egy normális használtautót mivel nem volt semmi gondoltam ha már itt dolgozok kitudok sajtolni egy kis kedvezményt igy sikerült 2kilóval olcsóbban megkapni és ajándék metált kaptam hozzá még, meg pár apróságot jaaa és fekete :) hogy mindennap lehessen mosni:)
Nyilván hosszú lába van a srácnak azért kell hátratolnia az ülést hogy kényelmesen elérje a pedálokat. A karja viszont rövid lehet ha így nem éri el a kormányt. :) De ezen is lehet segíteni ha előre állítja az üléstámla dőlését... Ja hogy ez már nem menő? Valamit valamiért... :)
Pár hónapja vettem egy BIGMAN nevű magyar klímatisztítót 1700 forintért autósboltban. Ráadásul 500ml, a leírás szerint egyszerre csak az 1/4-ét kell felhasználni. Nem hab, hanem agresszív szagú folyékony spray olyan fejjel, ami 4 irányban porlasztja a cuccot.
Mivel ketten is anyagi vonalra terelitek a dolgot, elmondom, hogy de LX Plus árban megkapni a Megane Limousint, de még a kombit is. De teljesen felesleges ilyenekről beszélni, mert minden márka mást ad a többihez képest, ami valakinek fontos, valakinek nem.
A VW-k adják a kipörgésgátlót, amit mások meg felárért pl. A Cee'd EX L-től meg az USB-t, ami meg a Megane-nál kerülne 30 ropiba akciósan.
Visszatérve a népítéletre, engem eléggé zavarna a srác helyében, ha hátratolt ülésben nem érném el a kormányt. Vagy Ti hangvezérléssel kanyarodtok? Őt ez zavarta, bár nyilván hülyeség ennyire hátratolni az ülést.
Na ja, max felszereltséget akar mindenki minimális áron. Tudomásul kell venni, hogy a KIA is építhetett volna 5-6 millás autót és akkor minden benne lenne, de nem ez volt a cél...
Biztosan fog használni a fertőtlenítés is! Egyébként autósboltban lehet 2-2,5 ezerért is tisztítót kapni, én az előző autómon ilyennel csináltam a tisztítást tavasszal, tökéletesen megfelelt!
"- a kasztni néha túl nagy: nem fér be kis helyekre; több, mint 10m a fordulókör - belül is ugyanez: ha hátratolom/hátradöntöm az ülést, nem érem el(!) se a sebváltót se a kormányt (igaz 1.70 vagyok csupán... de nagyobb figurák is panaszkodtak erre)"
Na de most komolyan! Pl. ezek szerinted valós problémák???
Na ja! És a nem Cee'd-ed mennyi volt alapból? Nem annyi mint egy LX ugye?
Igen, azok a régi szép idők, a trabant felszereltségével mindenki meg volt elégedve:) Nem hiányzott belőle semmi. Az a baj, hogy mára már túl magasak az igényeink, kemény pénzeket vagyunk hajlandóak fizetni évente egyszer használt kütyükért. Itt tartunk:)
Én legalább pozitívan éltem meg az ablakfelhúzást pl. Nem tudtam, hogy benne van, így pozitív élményként ért már 2003-ban, hogy tudja. Most meg elektromosan behajló tükröm van, amit nem hajt be automatikusan, de nem is bánom, mert hamar elkopna. Ha olyan helyre parkolok, behajtom magam a kapcsolóval.
A klímaszárítással csak az a bajom, hogy pár kilóméter alatt, az idei nyarat nézve, belesülök az ülésbe, ha klíma, akkor hűtsön végig. Talán egy fertőtlenítés eltart egy ideig a gombák ellen. A -50 fok jó hír!
Nem tudom, nekem semmi bajom nincs ezzel a népítélettel. Szerintem elég tárgyilagos, és semmi olyan dolgot nem ír, amit ne lehetne vállalni. Nyilvánvaló, hogy minden autónak/felszereltségnek meg vannak a maga apróságai, ami zavarhat embereket. Őt ezek zavarták, Titeket meg mások. Ha annyira elégedett lenne itt mindenki, akkor nem beszélnétek két napja utólag forrasztott/beszerelt izékről.
Én meg kussolok, hogy a nem Cee'd-em felhúzza az ablakot magától alapból. Ettől még tetszik a Cee'd, különösen az SW. Legfeljebb hiányolnék dolgokat a mostaniból, de megszoknám.
A klímával kapcsolatban! Ajánlott az utazás befejezése előtt pár kilóméterrel kikapcsolni, hogy legyen ideje a rendszernek kiszáradnia, és így nem szaporodnak el a nedves környezetben a gombák, stb-k! Ez a büdösödés nem autófüggő, bármelyiknél előfordulhat!
A multkor volt szó arról, hogy hány fokos a hűtőfolyadék a Cee'd-ben. Megmérettem, és majd hanyatt vágta magát a szaki is! Az enyémben -50 fokos! Kétszer is megmértük! Lehet, hogy szibériába szánták???
Nézd meg a képeket és látni fogod mi is az az XR: http://kiaceed.info/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=56 Nekem tetszik az SW, ha váhattam volna a vásárlással biztos az lenne.
Hali megkérdeztem a szervizt 25ft a benzines 15000-es szerviz, a diesel 33000-ft szintén 15000-es ebben benne van az olaj,olajszürő,légszürő, a pollensz. plus 5-6 e forint ha kell cserélni gázolaj szüröt csak 30000-nél kell.
A tükör megoldható de külön elektronika kell hozzá de azt még ki kell számolnom kb mennyi de sztem pár-e forintból megoldható.
Nekem is az van sőt mindegyikben ez van kell egy klimatisztió spray ami kiöli a gombákat a rendszerből sajna erre nem adtak garit egy ilyen spray 5-6e forint én ma csinálom meg az enyémen .
Tisztelet mindenkinek! Új vagyok, mint a maszületett. Hónapok óta: tesztek , cikkek szaklapok, barátok, szakemberek, kutyaütők,videók, tesztvezetés.Káosz. Focus,Auris,Bravo,Seat,Peuget vagy a jelelegi Octavia? Megvilágosodás kia ceed fórum.Köszönöm. És most kérem valaki szálljon le az én szintemre anyásan : pontosan mit jelent a XR ? És akinek nem, miért nem tetszik az sw?
Hali nem azért nem jó hanem teljesen más elven müködik mint a sima és ezért nem jó a sima ablakmodul hozzá. Tiltószálas azt kell kell átverni egy elektronikával és nem +-al húzza az ablakokat hanem can jellel ehhez is kellett egy külön elektronika utánna még a bsi-t kellett átverni ide is kellett egy elektronic:) . És ezt utánna egy panelre kellett megcsinálni:) hát kb Ennyi:):)
Hm, aszongya, hogy rosszul látni ki a kocsiból... Hát nem tudom, üljön bele az Auris-ban vagy az Fiat Bravóba, azokból tényleg rosszul lehet kilátni. Amúgy ülést kicsit magasabbra és mindjárt látni az elejét! Én legalábbis látom és a fejemet se verem a plafonban (178cm vagyok) A műszerfal világítás meg állítható.
Hm, azért ha ellopják nem olyan jó buli, mert a 10% önrész azért kicsit több mint 50e... Azonkivül a biztosító a kocsi új árát nem fogja kifizetni, hanem az értékcsökkent árat. Egy 4,5m-s pár hónapos kocsinál is tehát kb: - 400e Ft kocsi értékvesztés - kb 400e Ft 10% casco önrész (Tehát a biztosítótól kapsz kb. 3,7m-t) - kb 120e Ft banknak a hitel megszűnése miatt (mert ezt szépen a bank rádveri, mert ugye a hitelle megszűnik) - CHF/EURO alapú hitelnél ha rosszabb az aktuális árfolyam mint a hitel felvételénél, akkor még az is pluszköltség (nekem már most 130e-el több tőkét kellene visszafizetnem 2,5mFt hitelre, mert július óta romlott a Ft.)
Nekem rettenetesen bejön az sw,csak sajna nem bírtam megvárni, mert tök jól ki tudtam szállni az előző autómból, és hát autó az kell! Várnom kellett volna 4-5 hónapot, az meg nem megy! Talán egyszer sikerül cserélni egy 2.0 CRDI-re, még ha nem is automatára:((((((((
Igen annyi az ablak modul de a KIAnak csak az lx-hez van(amiben a nem automata ablak van) de nyugodtan kérdezzézek meg egyébként hogy van-e automata ablakhoz kiváncsi leszek hova küldenek vele:) de van egy sejtésem:):):)
Tökéletesen értettem. Akár mit csinálok ha leállítom a motort helyzetjelzőre teszi magát. És ha kiveszem a kulcsot, akkor mindent lekapcsol. Ez tiszta. Én csak azt mondtam, hogy még ha a kulcs benne is van, akkor is kapcsolja le a helyzetjelzőt pl. fél óra mulva az akksi védelmében. :)))
Kétféle közös nyomócsöves dízel, a 115 lóerős 1,6-os, és a 143 lóerős is választható, melyek nagy nyomatékukkal jól passzolnak a testesebb kombi karosszériához, még a kisebbikkel is kifejezetten dinamikus tempóra sarkallható a Sporty Wagon.. Újdonság, hogy októbertől már hagyományos, négyfokozatú automatikus váltóval is rendelhető az 1,6-os dízel, ez az opció korábban csak a két erősebb benzinmotorhoz volt választható
Értem. A bibi az, hogy ha a kereskedő megrendeli az autót, nem mondhatja, hogy csak ekkor vagy akkor hozzák. Amikor legurul a trélerről, kíméletlenül számláz az importőr. Akkor már nem nagyon várhatsz. :)
Nem tudják de ez csak véletlen valami tervezési hiba volt állitólag de igy hagyták:) egyébként ha valaki azt veszi észre hogy csak4-5-re sem sikerül egy parkolóházban bezárni a kocsit inkább zárja be kulcsal az autót mert valszinű mérik a kocsit, ill a távirányitót mivel az 5-ik kód után már tudják a következő kódot és kitudják nyitni a kocsit grabberrel. Szal vigyázni mert sajna olyan kocsi nincs amit nem tudnak elvinni igy vagy úgy . bárki bármit is mond!!!! magam ellen beszélek de olyan ketyere még nincs a világon ami ezt meggátolná .
nekem jobban bevált ugyanaz mindkettő csak itt nincsenek szondák a fejed felett igy sajnos nem tud társalogni a denevérekkel:) viszont ha megváltozik a légnyomás az autóban akkor gondolkodás nélkül riaszt:) egyébként van benne ütésérzékelő két lépcsös,blokkolás,rablásgátló,meg mindenféle értelmetlen beállitás:):)
megvan a riasztó? mert ha még nincs akkor inkább a légnyomásfigyelőst raknám bele az megbizhatóbb és nem vakriaszt. beszerelve ez a riasztó 32e forint ha pedig te hozol valamit akkor 10e a szerelés ha megfelel számla nélkül ,ha kell számla plusz áfa:)
tényleg nem kell fizetni csak azt felejtették el mondani hogy egy év múlva be kell csengetned egyben 5kilót kb. de ha kell segitek ebben is ha tudok gyere be menj le a szalonba egyedül aztán lemegyek veled és kialkudunk valami jobbat:):):)
Ne is mond múltkor csináltam egy c5 bsi-t mert beázott kiszedtem elötte aksisaru le erre elfelejtette az immobi a kulcsokat még szerencse hogy a Citroen szerviz mellettünk van és jóban vagyok velük igy áthozták a gépet és felkódolták a kulcsokat újra:) Röhej
Jó kérdés nem vok autószerelő de majd megkérdem :) ja és ha valakinek bármi kell nyugodtan szóljon(riasztó,váltózár,trükkös inditás,tolatradar a reklám helye:):): )megoldom normális áron mivel én a kiánál bérlem az egyik placcot igy lehet alkudozni is velem:)
Nyilván. :) A másik oldalon állsz. Volt már nekem is 2 féle PSA, néha vetettem keresztet, hogy mi romlik el már megint. Mindíg ugyanaz. Peu 307 indexkar 3*, Mégane elektronika általában.
Azon nem csodálkozom, kaptam hitel ajánlatot az Auchanban.Több mint húzós volt. Ja és be akartak etetni azzal egy évig nem kell törleszteni és utána visszaveszik az autót. Csak úgy jószándékból. Ha már a reklámautót megusztam ezt se veszem be.
én szeretem a francia kocsikat :) abból tartom el a családom:) holnap pl.golf4 jav lesz:) nem megy a kp.zár elektromos ablak,belső világitás,hátsó ablak fütés :) soroljam még?
Okés modul van ,viszont a tükröt meg kell lesnem megoldható -e a modullal az is ha igen akkor nem lesz feláras a cucc igérem. de erre csak holnap tudok választ adni este felé ha az jó?
hát ezért is meg az olajcég szerdödést köt velük hogy mennyi olajat kell eladni egy évben amiért ők kapnak jutalékot mármint a szalon de ha nem megy el annyi olaj akkor nekünk kell fizetni:):) tiszta buli nem?
Hát röhögtem hogy egy Ceed-en annyit keres a kereskedő ha nem hitelre megy mint az én havi fizúm szal igen de nagyon a szerviz se kaszál a 7 év miatt:):):)
:-DD Skót szoknyában megyünk olajat cseréltetni :-DD Én is útálom kidobni az ablakon a pénzt. Pedig nincs sűrű szemöldököm, mint Brezsnyevnek, és kampós orrom sem nagy fülekkel. :-D
Olajcsere ráér még. A modul, az érdekel mielőbb. Mennyiért, milyet, mikor? Hagytam már én is ablakot lehúzva, a bakter őrizte a kocsimat at Auchan-nál. Korrekt volt.
Az érdekes ha a KIA köti az olajat, mert ha a minősítéseknek maradéktalanul eleget tevő olajat visz valaki, akkor az miért nem jó? :) Mert nem kerül kétszer annyiba mint a szervizben? :)
Hát nálunk sem ,sajna tudom hogy erre harap a mühelyfönök és állitólag a KIA köti az olajat amit én nem hiszek de ezt mondják :( nemtudod eladni esetleg? mi mobil1 -et és omv-t használunk . de megpróbálok intézni valamit hátha.
Jó hír. Visszahívás a tetőcsomagtartó takaró műanyagok miatt. Állítólag sokan elvesztették már ezért most ellenőrzik. Vagy pótolják, vagy ha kell cserélik a kompletten. Kereskedői info. De, akinek ilyen gondja van szerintem érdeklődjön a kereskedőjénél.
Persze gyere holnapra megkérdezem mennyi a szerviz . kb 25 körül lehet de nem akarok hülyeséget irni, olaj,lég,olajszürő,pollen . jaa és neketek nincs büdös benne ha bekapcsoljátok a klimát vagy a ventillátort? És ott lehetsz a kocsid mellett végig!!!!! ami sztem a mostani szervizekben ritkaság
:) nekem is lekéne már csak én dohányzom egyedül a mühelyben és mindig kizavarnak az udvarra a genyák:) Modul van aki fórumos annak még adok egy kis kedvezményt is :) ha kell :)
Jessz bár akkor örültem neki mert elég jó áron sikerült ezt megvenni viszont az ötödik nagyon rövid benne talán ez az egy negativuma van meg a zene 4 hangszóróval olyan volt mintha a magas hangok nem is lennének a világon aztán kicseréltem a középkonzolt,váltógombot,váltóboxot
Wc? hát jó ötlet mert amióta beindult a suli tista káosz a város:) most próbálkozok a hazakisérő fénnyel de még nem az igazi nagyon sok mindent át kell variálni hogy normálisan müködjön :)
Na de hála isten nem egyformák az igények,sem az emberek! Ráncfelvarrás után mit adnának? Egyébként a telefonjain ezernyi funkciója közül mennyit is használunk? Ja a Lexus már figyeli a vezető szemét hogy merre néz,De WC nincs benne pedig dugóban.....Nem lenne jó?
:) jó kérdés holnapra megtudom de amit most adtunk el 1 hete abban is gáz volt a rádió de az 1 hónappal ezelött jöhetett kb. az a lényeg hogy a 315-ös szoftver legyen rajta. ha hosszan nyomod a preset és a menü gombot kiirja melyik verzió van fent ,a 313-as nagyon fázik:) 314 már csak néha hűl ki:) jah és akinek kopog az első futómüve az menjen a szervizbe mert gátlócsere lesz ott is volt egy kis bibi de csak az első szériánál.
Hát jah de ha jól látom a kombinak még mindig nincs ára, nálunk már van egy de nem igazán tetszik az ötödik ajtó ,ha kinyitod fél négyzetméter müanyag van ott a szemed elött lehetett volna szebb is:(
Na ezért is éri meg gyártásból rendelni, mert pl gondolom ami most jön le a gyártósorról az már az új rádióval szerelt. Mikori gyártástól változtattak a rádión?
Ja és mindenkinek akinek gondja van a rádióval jöjjön nyugodtan már általában 1 héten belül itt van az új rádió a Ceedhez és az új szoftverrel már nincsenek gondok szerencsére nem fagy már a rádió:):)
nem hiszem hogy kihivás lenne a gyárban a mérnököknek csak valamiért erre nem gondoltak sztem .,vagy nemtom miért nem került bele engem is idegesitett mert nekem is Ceed-em van hogy már minden autóban szinte ez alap és nincs benne.
Igen az a sima ablakra van ami nem automatán húz hanem úgy hogy amig húzod a gombot addig megy az ablak azért irtam hogy az automata ablakhoz van modulom mert abból is van 2 ill 4 ablakos verzió.
Ez furcsa volt nekem is:) de mivel elég jóban vagyunk a KIA Hungaryvel és elég sok problémás autót sikerült már megcsinálni nekik igy megkértek hogy nézzem át ,hátha meglehet csinálni mert ők kihivtak egy céget és azt mondták nem lehet megoldani viszont lenne rá igény ha sikerülne ,igy összedugtuk a fejünket az egyik elektromüszerész haverral és megoldottuk. nem hiszem hogy ezért nagy arcom lenne:)
Gyártanak egy világszinvonalú autót és nem tudják megoldani az ablakmodult? Németországban van egy európai felójlesztő központ párszáz mérnökkel de téged kért fel a KIA Motors mert nem tudták megoldani? HUUUU...! Nem széles egy kicsit az arcod?
Én pl. amiatt ettem a kefét, mert az országban nem volt elektromos csomagos 1.6CRDI olyan szinben amilyenben tetszett volna, igy kénytelen voltam anélkül megvenni. Meg igazából szinben is a Dakar Yellow jött be volna, de olyan meg pláne nem volt. (Mivel nem kell a kutyának se igy nem is mertek a szalonok rendelni)
Hali olvastam itt néhány sort arról miért nem húzza fel az ablakokat a ceed ,egyszerü nemtudták megoldani állitólag , ha valakit érdekel már megcsináltam az ablakmodulokat a 2 ill. 4 automata ablakra is mert ezt máshol nem fogják tudni megoldani, engem is a KIA motors kért fel hogy lehet-e valamit kezdeni vele külön elektronikát kellett legyártatnom hozzá de sikerült . kb 20 perc a szerelése és csak a bal első kárpitot kell leszedni hozzá és még vezetéket sem kell elvágni . a KIA motorsnak is beszereltem már 1-et 2 hónapja tesztelésre és hibátanul müködik . szal akinek kell szóljon nyugodtan 15e ft beszerelve 2 ill 4 ablakra is.
Elöször én is ugy akartam! Nem akartam megbontani az elejét!Nagy meló lett volna!Lehet hogy simán kipattan de nem mertem kockáztatni! Kartonból leméreteztem,az alapján vágtam ki,alsó és felső szélén hagytam füleket!Kis fekete sziloplaszt pontokkal rögzítettem,ha le kell szednem nem gáz,le vakarható,és ami nem jön le az meg nem látszik!
Nos, ezen én is gondolkodom erősen, mert elég sok kavicsot beszednek a radiátorok elöl... az alsó műanyag rácson igencsak átfér bármi nagyobb is... :( Mondjuk én az eredeti feket műanyag mögé tenném...
Nem feltétlen ezekre gondoltam, de ezek is mellette szólnak. 2 okból kifolyólag kérdeztem. Az egyik, hogy elvileg a szeptemberi gyártástól él a bicskakulcs, de mindenképpen az év 2. felében gyártottól, így jó volna olyan autót kapni. A második ok, hogy év végére jönne össze rá a pénz, konkrétan decemberre és akkor szeretném megkapni. Így ha most rendelném, túl korán kapnám meg, ha lenne készleten. Viszont ha decemberre halasztom, lehet hogy már olyan nem lesz amit szeretnék. Így ha mondjuk október elején, közepén megrendelném, akkor kb 2 hónappal később nagy eséllyel meg is kaphatnám gyártásból. Remélem sikerült értelmesen megfogalmazni. :)
Én értem és megértem, hogy miért akarna gyártásból autót venni. Egy kereskedőd sem bántva, de amit "frissen" gyártanak abban több a bizalmam. Nekem sem kellene olyan kocsi, ami lehet, hogy több, mint fél éve áll a tűző napon, 3 BAR fölé fújt gumikkal, el sem hiszem esetleg, hogy tényleg 0 kilóméteres, satöbbi. Arról nem beszélve, hogy a mai napig divat raktáron lévő autóból garanciális alkatrészt kiszerelni, mint váratni a szervízben valakit. Majd megjön a pótalkatrész, amit pár nap múlva visszatesznek.
Sőt, direkt olyan autót rendelek, ami nincs az országban, vagy környező ország telepén. Eddig sosem volt olyan sürgős a csere, hogy azonnal kelljen, két hónapot kivárok. Addig is árulom a régit, eddig mindíg bejött.
Lehet persze, de a kerekedőben is biztos megfogalmazódik, hogy mi a motiváció? A legtöbben mielőbb akarnak kocsit, és ha van hazai készleten... Vagy arra számítasz, hogy azok kiforrottabbak? A hazai készletben is találhatsz nyáron gyártott, de akár 2006-os autót is.
Úgy tudom, hogy a szeptembertől átadott autókra vonatkozik a 7 év full garancia. Amikor a Carensnél emeltek, volt lehetőség ennek megvásárlására, de nem tudok hasonló bejelentésről most.
"Mp3 könyvtárak között lehet lépkedni, de sajnos nem a kormányról vezérelve, hanem a konzolon levő nyomógombokkal. Nem tudom miért nem tudták ezt a funkciót a kormányra is rátenni."
Hát, ez az. Kis hiba, de remélem előbb -utóbb egy szoftrer frissítés megoldja.
Persze lehet élni nélküle. Ezek apróságok.
Az a lényeg, hogy maga a kocsi, a motor, a futómű, úgy minden egészében felülmúlja önmagát, és kategória társait ebben az árszegmensben.
Igen, ez jó lehetőség lenne. Szerintem alapból így kellett volna indítani, nem "rákényszeríteni" a vásárlókra a +2 évet. Lehet jelezni kéne valahogy a KIA felé ezt az igényt.
Tudod ez olyan mintha pl veszel egy notebookot. Kapsz hozzá 1 év garit, de X ezerért vehetsz hozzá mondjuk még 2 évet. Az miben különbözik? Azt is ugyanott gyártják... Ott megveszed pénzért a garit, vagyis van rá lehetőséged. Itt is hasonló, csak nincs választásod. Magyarul, kapsz +2 év teljeskörű garit 40.000 Ft-ért. Választás azonban ebben az esetben nincs.
Nézegettem az "Általános extra árlistát" és az ablakfelhúzó modul két ablakhoz 10028 Ft-ba kerül...
Mp3 könyvtárak között lehet lépkedni, de sajnos nem a kormányról vezérelve, hanem a konzolon levő nyomógombokkal. Nem tudom miért nem tudták ezt a funkciót a kormányra is rátenni.
Igaz,de ezt is ugyan ott,ugyan ugy gyártották... mivel különbek azok? (és különben is valamivel kedvesedhetnének nekünk,akik még az elején bevállaltak egy uj modellt:)))
Nincs benne az ablakemelő modul. Ezt az egyet én is hiányolom, az EX-ben. 1 hiba van még, ami viszont nem vészes: -Jó lenne, ha a multikormány bal belső gombjai funkcionálnának CD, vagy pendriwe-ról lapozná a könyvtárakat. Csak szoftver frissítés kérdése lehet. A többi minden szuper, maximálisan meg vagyok elégedve. (akksival is :)
Azért ez érdekes, mert nekem LX kényelem+komfort csomagos van és tartalmazza a két első ülés fűtését, 3 fokozatúan ! Hogy mi alapján állították őssze a felszereltséget fogalmam sincs!
Ha nyomva tartod hosszan a záró gombot akkor sem??? A kodán , így működik, sőt le is húzza az összest ha hosszabban tartom nyomva a nyitó gombot.:-)))
Nem tudok ilyen opcióról. Vagy hallottál valamit? Szerintem ez nem olyan, mint egy spoilerezés, vagy fóliázás. Ülésfűtést szerelni? hmm Talán ülés csere lehet megoldás, de akkor még táp, kapcsoló, vezetékezés... :( Méreg drága lenne.
Ex Limitedbe(mert sajna nincs elektromos csomagom) gyári ülésfűtés kb mennyibe kerül beszereléssel együtt és mennyi idő ezt megrendelni (ill amég megérkezik)
Lehet, hogy szerencséd lesz, a mai bejelentés megerősítette, hogy a kombiban az 1,6 CRDI is rendelhető autómatával! :) A fogyszatási adat a minimális súlykülönbség miatt nem jelentős.
Először sértésnek vettem a dolgot, hogy nem csipog, ha felkapcsolt világítással kiszállok. Aztán rájöttem azért, mert lekapcsolja. Tulajdonképpen mehetne folyamatosan a világítás, mint mostanában a motorokon, de azért mégis inkább lekapcsolom. Ja, mégvalami. Az óra. Szerintem a koreaiak megelégelhették Winklerék kvarcórás szivatását, mert az óra csak akkor van kinnt, ha elfordítom a kulcsot. Bezzeg a hőmérő állandóan megy, de minek? Az óra meg miért nem?
Ha kiveszed a kulcsot , lekapcsolja a rajtamaradt világítást teljesen. ha nem veszed ki a kulcsot, csak leveszed a gyujtást, de rajtahagytad a reflektort, azt is leveszi helyzetjelzőre.
Szóval ha világitás rajtamarad, de a motor leáll, és a kulcs a helyén, akkor leveszi helyzetjelzőre. Ha a világítás rajtamarad de a kulcsot kiveszem, akkor lekapcsolódik a világítás.
Nincs valami időkorlát, hogy fél óra mulva kikapcsolja a helyzetjelzőt is? Egy ilyen funkciót nem ártana beletenni, nem??
Ha leállsz az útszélére és világítani akarsz vmiért akkor félóránként áradod a gyújtást, és leveszed. Ha meg azt akarod jelezni az autóstársaknak, hogy az útszélén állsz és lerobbantál, vagy kereketcserélsz, arra meg ott a vészvillogó.
A világítás miatt nem "pittyeg", hanem automatikusan leveszi, ha kiveszem a kulcsot! Amíg benne van, akkor is lekapcsolja a világítást helyzetjelzőre !
Ez tök jó, mert amikor elindulok másnap, akkor meg "automatikusan" bekapcsolódik a "rajtamaradt" tompított ! :-)
Szintén kötöm, még a garázsból kijövet is (pedig nincs is garázs már).
A klucsot nem is tudom bennehagyni szerencsére, mert ez a Megane már szabadkártyás. Ha bárhol az utastérben benne van a kártya, nem lehet az ajtógombokkal bezárni. Nyitva meg nem hagyom sehol, így biztosan kiveszem a kártyát :)
Régebben nekem minden KIA kereskedésben azzal büszkélkedtek, hogy akkuőrt tesznek az autókba. Cee'd-ben nincs ilyen ezek szerint?
Még egy kis adalék, hogy anyu legközelebb ne hagyja benne a kulcsot. Ha ellopják az autót, és nem tudsz a kulcsokkal elszámolni a biztosító felé, akkor nem fogják kifizetni, hiszen nem tettél érte, hogy ne következzen be a kár.
Ez hasonló, mint anno a 3 napos Megane-hoz hívtam Assistance-ot, mert a sebváltózárat nem a beállított hátramenetben, hanem 1-esben zártuk le. Ettől picit elállítódott a zár és nem lehetett lenyomni rendesen.
Aztán addig bűvészkedtünk a szerelővel, amíg megjavult.
Csak gondoljátok végig, hogy Németországban az idióta pontozású ADAC statisztikában egy ilyen Assistance hívás már rontja a modell megbízhatósági pontjait. Olyan hülye a rendszer, hogy még a kifogyott benzin miatt kihívott autót is regisztrálják, közben nyilván semmi hiba nincs.
Ebben a fórumban is elmondom, mint érdekesség, hogy Németországban a Renault megelégelte, hogy az ADAC statisztikákat a Toyotával karöltve folyamatosan meghamisítják, és autós újságokban közzétettek egy hivatalos fizetett hirdetést, miszerint 2004 óta több méretkategóriában megbízhatóbbak, mint a Toyoták.
Az akksi nem pusztult el. Nem kellett venni. Egy jó kis kirándulás volt az egész. Úgy tűnik, csak le akartam tesztelni az Assistance-t. 5 csillagos! :-D
Akkor most mennyibe fájt neked ez a bentfelejtett kulcs történet? Az assistance gondolom ingyenes volt, aksit viszont venni kellett.
Volt egy kérdés alább, hogy milyen aksi volt a gépbe gyárilag, bár feltételezem márkajelzés nélküli is lehetett valamelyik gyári beszállítótól, viszont arra én is kiváncsi lennék hány amper/órás a történet?
Nem úgy néztem, minden mérést az előtte legalább 1 napot állt és csak 1-2 km-t ment kocsin mértem pont amiatt, hogy a menet miatt ne melegedjenek túl a gumik. sajnos a külső hőmérsékletre pontosan nem emlékszem, az lehet hogy külöbözött, legközelebb erre is figyelek, remélem csak ez a gond.
Ma tankoltam: a fed comp 5,0 t mutatott, 700 km re tankoltam 35L-t...ill akkor kattant le, így OK is a fed.comp mérője! DE én mindig rá szoktam tölteni 1-2 L-t,mert a régi autommal még így is csak 420-450km -t lehettet elmenni és megszoktam,h rátöltök. 37L lett a vége ,az így 5,2... Tehát a fed comp jol mért eddig is!!!
Ceeee, próbáltál már Automata váltót tempomattal? 80-nál beállítom, hogy 150, visszavágja 2-be, és elindul, mint a barom. És 150-nél váltja is a 4-est! Az elején majdnem lekoccoltam 2 autót, mert hamar nyomtam meg a memória gombot :)
És kézi módban sem lehet a motort szétpörgetni, mert padlógáznál akkor is felvált ha kézi állásban van a váltó.
Azért írtam a srácnak a linket, mert szerintem nagyon hasonló a két autó felépítése, súlya ilyesmi.
Méretük szinte azonos, a motor nyomatéka is majdnem, és ez is 4 sebességes automata, mint a Cee'd-é lenne. Azt nem tudom mennyire befolyásolná a KIA fogyiadatokat, hogy a KIA motorja jóval magasabb, 5 ezer feletti fordulaton adja le a nyomaték maximumát (Megane 4200-nál).
Az üzemeltetési körülmények rovatba be szoktam írni, ha tempósabban megyek. Ez autópályán óra szerint 150-et jelent általában. Ez benne is van. Ha nincs ilyen szöveg mellette, akkor én személy szerint 130 és 138 közé állítom a tempomatot. Az országút nálam forgalomtól föggően 90-110-et jelent (inkább 100-110).
A város jelentése = Budapest. Ezt fontosnak tartom leszögezni, mert vezettem már Nyíregyházán is, de természetesen az ottani forgalmat össze sem lehet hasonlítani BP-el. A dugó nálam mindennapos, 3 kilóméter 25-45 perc alatt. Ehhez lehet viszonyítani.
De ha később is érdekel, szívesen kiegészítem bármikor.
Jó ez a fogyitábla, de lehet , hogy én vagyok vaksi, nem látom a sebességadatokat, az pedig 1-2 liter különbséget is jelenthet, például nem mindegy, hogy valaki autópályán 120-szal, vagy 140-nel repeszt, ill. városban mennyire dinamikus.
igazából azt akarom ezzel mondani, hogy a fogyasztást alapvetően határozza meg az emberi tényező, azaz a vezetési stílus.
Persze, lehet, elhiszem neked. Szerettem én is a Mégane-t. A tréleres mondta, hogy neki tetszik a rönó, de lemondott róla,mert annyit cipelt már. A Fiat-ot emlegette még. FIAT= Fehler In Alle Teilen
Csak, hogy kicsit hazabeszéljek, és védjem a mundért:
Nem mindegy, hogy milyen évjáratokat nézel. Nekem 2003-as volt a Megane, tény, hogy egy időben sokat volt szervízben, de nem ilyesztett meg. 2004-től nézve a minőségük nagyon sokat javult, és úgy tűnik, hogy javul folyamatosan. Mivel megint Megane-t vettem, így van összehasonlítási alapom. Ez már ráncfelvarrott autó, 2007 árpilisi. ! hónaposan túl vagyok vele a 10 ezer kilóméteren, és állíthatom, hogy klasszisokkal jobban össze van rakva, az égvilágon semmi gondom nincs vele.
Amit az előzőn cserélni kellett, az a csere után már teljesen hibátlan volt, mert menet közben is javítottak a minőségen rengeteget. Igaz, hogy alapból 2 év garanciával adják, de előtte is megvettem a plusz 2 évet, most is meg fogom.
Ceee-nek üzenem, hogy a fogyiadatokat itt megtalálja, minden héten tankolok, naprakész:
A fogyasztása az előző kéziváltóshoz képest durván 1 literrel több városban, de klíma nélkül például szinte azonos, mint volt. Országúton sem számottevő, 90-nél még 6, liter alatt is tartható simán.
Volt Rönyó tulaj révén, nem lepett meg, mikor a tréleres mondta: -A szállítmányokban feltűnően sok a Rönó. Ő mondta csak úgy, nem én kérdeztem.
Szervizbe érve összeszaladtak, hogy mi a baja, mert még egészben tréleren nem láttak KIA-t. Ez jó jel.
Jól nézzétek meg, ilyen még nem volt. Remélem nem is lesz. KIA egyben, tréleren.
A csajom benne hagyta a kulcsot a garázsba beállva. Az akksi őr így nem aktív, a fogyasztók lekajálták az akksit 1 nap alatt. Hiába töltöttem, a töltőm elromliott. (rajtam a rontás?)
Hát én lehet hogy még a két évet se várom, meg, annyira "kívánós vagyok".
A cee'd mint alapötlet nagyon tetszik, vagyis mindenképpen ebben gondolkodom az automatát illetően. és persze SW, mert az már két hónap alatt kiderült, hogy nekem bizony szükségem van egy kicsivel nagyobb csomagtérre.
Jó lenne fogyiadatokat tudni, bár ahogy a gyári táblázatot nézegetem, az 1.6 os benzines automata kb. 1,6 literrel eszik többet az 1.4 benzinesnél. (persze a kombi adatait még nem tudjuk)
(az igazi álmom az 1.6 diesel automata SW EX kivitel, csak az meg árban ott van, ami nekem már "nagggyon súlyoss")
""Én viszont, mivel minden apróságot szeretek kijavíttatni az autón, nem tudok/akarok havonta sokezret javításra költeni..."
Tudom, hogy lényegében már kaphattál választ a kérdésedre, csak mivel Te is Automata SW-t vennél, gondoltam hozzászólok.
Hajráááá automata váltó!!
Én is ilyet vettem volna, csak nem vártam meg az SW-t.
Nehéz megmondani, hogy mikor éri meg cserélni. Én felvállaltam, hogy 3,5-4 évente cserélek. Az autó még eladható, mert relatív fiatal és garanciális. Ennyi idő alatt kb. annyi kilóméter van benne, hogy lassan nagyobb kiadások következnének (vizsgáztatás, vezérműszíj csere, esetleg kuplung, fékek, folyadékok). Én úgy voltam vele, hogy ezeket a pénzeket csak akkor fizetem ki az autóra, ha meg is tartom. De ha megtartom, akkor már nem lesz garanciális (igaz ez itt 5 év inkább). Én viszont, mivel minden apróságot szeretek kijavíttatni az autón, nem tudok/akarok havonta sokezret javításra költeni.
A helyedben 2 éves korában kezdenék gondolkodni rajta. Addigra kiderül még, hogy mennyire tartós valójában az autó, kijavítják sok itt olvasható apró hibáját. Lesz tapasztalatod a fogyasztással kapcsolatban is, mert még kevés 1,6-os tulaj nyilatkozott erről.
Ha gondolod megosztom Veled az enyém fogyasztási adatait, mert napra pontos táblázatot vezetek róla. A mérete, súlya, szerkezete szerintem nagyon hasonló, ezért elég jól tudsz majd következtetni a jövőre, szerintem.
Úgy érted, hogy megméri 2-3 km futás után a guminyomást és 10 km-rel később? Persze hogy nem lesz egyforma :) Kiváncsi vagyok egyébként hogy erre a kérdésedre milyen választ fog irni.
A Toledo sem volt jobb, hidd el. Olyan cigiszaga volt, mint egy kocsmának, és a literek ellenére semmit sem tudtam berakni a csomagtartójába, mert kicsi volt a szája :(
Amikor az off pólón elromlott a gyújtótrafó, este 22:30 körül hivtam öket, kb 1 óra mulva jött a sárga angyal, mert még mást is mentett időközben. 1 óra után, majdnem fél 2-kor értem el a manust akitől a kölcsönautót kaptuk. Szóval nekünk nem volt bajunk az assistance-vel. De hogy nem birnak ingyen adni kölcsönautót az nem fér a fejembe.
Scenic, szerinted én mennyire voltam boldog, amikor 2003-ban 500 kilóméter után szétugrott a Megane-on a toronycsapágy, és a 3 napos autóm helyett egy OFF Seat Toledoval jártam az Assistance jóvoltából!! :)
Hja, és a javítást + az akksicserét az assistance intézte! Szóval csak óvatosan velük. Nekünk amikor elromlott az autó, az assistance-től kértünk egy kölcsönautót, a miénket meg bevittük a szervizbe megjavíttatni. Szerintem inkább válazd ezt a módszert. Persze rádbizom, csak segiteni szerettem volna...
Erre az assistance-ra majd kiváncsi leszek... nekem ezek sose jöttek ki,igaz csak suzukinál probáltam és csak féklámpa meghibásodás volt,de gari idő felénél...nem jöttek ki...
Arra vigyázz, hogy ne engedj semmi szin alatt kisebb kapacitásu akksit beletenni az autódba. Egyik rokonom járt ugy, hogy az akksija meghalt, kapott egy kisebb kapacitásut, majd pár km mulva a generátor bekakkantott kigyulladt is talán :( nehogy igy járjatok :(((
Felénk nincs szerencsére, de hallottam már ilyenről ismerősöktől, náluk volt. Meg jó poénból végigkarcoltak egy új fekete Avensis oldalát. Mert nehogy már valakinek szép, új autója legyen...
A Condrad.hu-ról rendeltem a drágábbikat (11e), mert az változó frekin össze-vissza sugároz, mig az 5e Ft-os csak fixen 23Khz körül. Apropó, most hogy a hét közepére éjszakára eléggé 0-hoz közelítő hőmérsékletet jósolnak mérte már valaki, hogy a gyárilag betöltött hűtőfolyadék hány fokig bírja fagyás nélkül? Bár remélem, hogy szeptemberben azért minusz még nem lesz. :(
Nekem meglepő módon az első tankolásnál deci pontos volt a fedcomp az alapján , amennyi üzemanyag fogyott. Igaz, ez lehet hogy véletlen. Az első tankolásnál 4,9l átlag jött ki. A második tankolás 5,2l lett, igaz itt már huzamosabb ideig is mertem tolni, nem úgy mint először. Hogy az örömöm ne legyen felhőtlen, azért van mégegy dolog, ami b*ssza a csőröm: már 3x kellett utánfújatnom a gumikat amióta megvan a kocsi (1,5 hónap). Olyan mintha eresztene szép lassan mindegyik, úgy kb. 100 bart hetente. Defekt ugye előfordulhatna, de mindegyikkel?
Én most hagytam el 1650Km szerintem hasonlóan vezetve,5.1l mutatott a com.valósan 4.6l volt tankolásnál.Vegyesen 30%városi menetel!Én is utálom ha tolnak! Más! Írtarm népitéletet most már a másodikat.Egyszerűen el tűnik!El fogadja a program és meg köszöni!Aztán semmi!
A dízelem átlagfogyijával kezdek nagyon elégedett lenni, a kreszt többnyire betartva már most 1800km után majdnem hozza a gyári országúti értéket (4,2l): Pápa->Veszprém, klíma nélkül km óra szerint 95-110-es tempónál 4,3l, Veszprém->Fehérvár óra szerint 110-120-as tempóval 4,1l. Persze az a baj, hoggy nehéz vele szabályosan menni. A legjobban azt szeretem, hogy a város vége táblát elhagyva amikor jönnek a seggemben és 4-ben gázra lépek érdekes módon marhára eltűnik mindenki. :) Városon belül (Fehérvár) 1-2 lámpával nem dugóban 4,2l. Nem semmi, hogy városon belül kevesebbet eszik mint városon kívül! Igaz én városon belül úgy közlekedek, hogy csak az első indulásnál kell bemelegdnie a mocinak: mivel elég lassan hűl le, ezért az összes többi indulásnál még mindig majdnem teljesen meleg a motor. Persze kiváncsi leszek, hogy majd mi lesz télen, mert akkor hamar le fog hűlni.
Bizony jól emlékszel !!! Nekem is megütötte a fülem (tudod belső hallás vagy mi, miközben olvastam) :)) Most akkor ez hogy is van? Az övfeszitő patronok nem durrantak el? Egyik sem? Vagy a feleségéé elpukkant? Ő nem volt bekötve, ezért az ő patronja direkt nem durrant el mert érzékelte, hogy nincs bekattintva a csatiba az öv?
Nekem a Megane-ben teszkós gumiszőnyeg volt, tökéletesen bevált. Pont tegnap jutott nekem is eszembe, hogy télre veszek ebbe is. Megaztán abba nem ragad bele a rágó úgy, mint a gyári ceed feliratosba :(
Infó illetve segítség kellene! Pancelos ha tudsz infót megköszönném!
Tél közeledtével szeretnék venni a gépbe méretpontos gumiszőnyeg garnitúrát! Mivel az autó fekete, nekem tökéletesen megfelelő a fekete színű gumiszőnyeg, mert azt tudom, hogy a szürke kb. dupla annyi mint a fekete!
Engem tehát így lehet momentán meglelni (mert lehet, holnap már más találatok jönnek ki, Wiw-nél semmi sem kizárt):
egyszerű keresésben beírom, hogy Ivánka a névhez, akkor kidob párat, de én nem vagyok, viszont kidob egy Zsófiát... Ő a nővérem, az Ő ismerősei közt megtalálsz az I betűnél... vagy kiodbja az alapítvány, ott én vagyok a meghívó küldője...
ha egyszerűben beírom csak hogy Ivánka a névhez, akkor kidob párat, de én nem vagyok, és az Éva is egy másik Éva, viszont kidob egy Zsófiát... Ő a nővérem, az Ő ismerősei közt megtalálsz az I betűnél...
Nagyon béna a kereső. Most rákerestem a nevedre, nincs találat. Mondom OK, akkor cselezzünk. Rákeresek a vezeték nevedre, erre kidob 6 találatot, 1 se Te vagy... OK, akkor vezetéknév, rengeteg találat de semmi... Mondom akkor a kidobott Ivánka Évát megnézem, hátha rokoni szálak vagy hasonló..., de erre látok még az ismerősei között 2 Ivánka vezetéknevűt, akit az előbbi keresésekkor ki se dobott. Hát kb ennyit az iwiwi keresőjéről. Pedig informatikus lévén elhiheted hogy nem én vok a hülye. :)
Azért remélem most adódnak is olyan körülmények hogy lehessen teszteleni a téligumit! Tavaly télen simán lehetett volna járni nyári gumival én meg koptattam a télit! :(((((((((
Noja, és itteni Nick-en se sokan nyomulnak... Doki már megtalált, persze engem könnyű, ki nem találjátok milyen becenévre kell rákereseni... :)))))))))))))))))))))))
Keresd, és kérdezd a gumis fórumon DiabloCorsa -t :) Ő mindent tud a Pirelliről... LINK Egyébként goodyear-dunlop-michelin-pirelli-conti gumik végeznek az első 4 helyen általában, szóval szinte mind jó.
Tanusithatom, hogy az M3 vizes úton rosszul fékez, rámhozta a szivbajt párszor :( Viszont a 3D-ről már nem hallottam ilyen gondokat, szerintem jó vétel lesz :) sok sikert! majd várom a beszámolókat télen....
Felnőtt védelem 23 pont, gyalogosvédelem: 10 pont. Az ötcsillagosak felnőtt védelem terén 33-35 pontosak. Érdekes, hogy a felnőtt utas (anyósülésen ülő) hasa és mellkasa, feje elvileg nem sérül, szegény Kati nem úszta meg ilyen könnyen. Lehet hogy a testmagasság számított a nyakisérüléseknél. Viszont a hasi fájdalmat nem értem :(
Talán tegnap volt szó a törés tesztről. Nemtudom a Twingó hány csilalgos, de a szememben nagyot nőt. Frontális ütközés egy Mercivel, a Twingó vezetője nem volt bekötve, az utasa igen. Mindketten meguszták ,lényegében karcolás nélkül. Vagyis pontossabban a biztonsági őv nyomai, illetve a vezető itt-ott leverődött. A két kép. Hol a motor, mert a motorháztető az szépen elfogyott. A másik kép, őv nélkül egy jó kondicióben lévő ember is bizony tarol maga előtt, és még örüljön hogy ennyivel meguszta. Mert pl. ha borulnak, (szép nagy üveg tetős volt a gép) lehet hogy kizuhan és akkor finitó is lehetett volna az eset vége.
Még annyit a balesetről, a Mercis , erősen ittas állapotban szabálytalanul előzött szembe, és már nem lehetett kivédeni.:-(((
Tegnap megkaptam az alkatrészeket, és így műszerfal világítás fényerejét már tudom állítani. :) Egy szépség hibája van a dolognak, mégpedig 1db alkatrész hiányzik és nem is rendelhető.:( A hiányzó alkatrész egy műanyag keret, amibe be kell pattintani a két takaró gombot, és úgy lehetne a keretbe illeszteni őket. De nincs lehetetlen, némi kézügyesség és át lehet hidalni a problémát. :)
A csatlakozó gyárilag megtalálható a kocsiban, a fényszóró magasság állító mellet, így csak be kell dugni a kapcsolóba, és már működő képes a dolog. (közép kijelző, kapcsolók, műszer egység) Én belőttem a lehető legkisebb fényerőre és tökéletes. Megéri beruházni szerintem.
Minél később cseréled, annál jobb anyagilag. Én 1,5-2 évnél előbb nem cserélném, mert akkor van olyan először, hogy legalább kereslet van a "majdnem új", de már nem az új áron futó autókra.
Senki nem fogja a negyed-féléves autóért kifizetni a szalonár mondjuk 80-90%-át.
kérdezném a tudortopiktársaimat, van -e arra vonatkozó tanács, ötlet, hogy ha valaki cserélni akar, leghamarabb melyik az az időpont, amelyik a "legkevésbé" tűnik bukónak.?
Lehet , hogy értelmetlennek tűnök, de tervezem az 1.4 EX-et becserélni egy 1.6 automata SW-re, és nem tudom mikor lenne érdemes. ( az 1.4 2007 júliusi )
Na akkor ezt bebuktam. Este 7 után már nem hiszem hogy elmennénk. Mondom mennénk. Vagyis a két csajszi , sajnos most nem érdekel, max. ha a tel. számukat átcsúsztatják a kezembe amikor fizetek.:-))))
Kolégák, aki csak minimálisan akar javítani a gyári zenén, komoly beruházás nélkül, annak tennék egy kihagyhatatlan ajánlatot... SAL aktív cső (gy.k.: saját erősítő, hátsó hangfaljelekről tud jelleválasztani, vagy tud alacsony bemenetet is, közvetlenül fejegységről) eladó... tápost lehet vinni közvetlen akkuról, de volt autóm, ahol szivargyújtótól vittem kapcsolt 12-t, és az állandó 12-t is kapcsoltra kötöttem, nem számított... (gyári betápcsati megvan, csak drót kell oda is)
Nos 7000 pézért megszámítom, emiben lehet keresni... bónusz adok hozzá szép narancssárga rögzítőhevedert... :)
A cucc nem foglal sok helyet, és egy mozdulattal kiszedhető a csomiból, ha kell a hely, de mégis megtolja az alját, amikor szükséges...
érdeklődni lehetőleg emilben a nick @ nick . hu rejtvény szerinti emilen, persze csupa kisbetűvel írva... :)
Ha majd meglesz az autóm ;) én ilyen téligumiban fogok gondolkodni: Pirelli W190 Snowcontrol 195/65 R15 91T. Elég szépen szerepel a teszteken és sokszor az első helyen is. Valakinek tapasztalat vele, vagy hallott valamit?
Ezt hol láttad, ki irta? Most azt irták neked, hogy Misi A3-at vagy 3D-t vegyél. UG7 nálad kiesik, mert gyorsan kopik, meg vhogy az a V betűs mintázat keresztirányú csúszás esetén nemtudom hogy reagál... De hát nem pont a lényege a télinek, hogy ne legyen V forma a mintában? mert ha megcsúszol, akkor a csúszással egyező irányba halad a kocsi, épp ebbe az irányba állnak a V minták, a csúszásra merőlegesen lévő minta pedig megállítja az autót. Képzeld el... van egy függőleges és egy V betű mintázatos téligumi. Sodródásnál, csúszáskor melyik minta lesz közel merőleges illetve a csúszási szöggel majdnem egyező ? Na, én ezért kerülném a V mintázatot téliben :)
Persze azt veszel és arra hallgatsz akire akarsz :)
ui. kérjél "felhasználói" tapasztalatot az autósaktól, akinek van 3D-s dunlopa illetve A3-as misije, hogy télen vizen melyiknek milyen a fékútja. Én továbbra is 3D párti vagyok.
Pont most akartam belinkelni, hogy megvan az 5 csillagos ***** törésteszt! Gratula. Frontális és a gyerekbiztonsága is nagyon jó, a gyalogosgázolása átlagos, de eddig nem sokan tudtak jobbat produkálni tőle...
Ahogy elnéztem, a Lagúnával majdnem egyenértékű pontozást kapott, pedig az a sajtó szerint a legbiztonságosabb autó a Lagúna. Hmmm.. azért találtam tőle jobbat is. Nézegettem a kis és nagy családi autót 5csillagos töréstesztjeit és..... számomra meglepő volt, hogy a C4 kapta eddig a legtöbb pontot. Minden modellt maga mögé utasított.... Nem hittem volna. Gyakorlatilag a Peugeot 407 Coupé van egyszinten a C4-gyel, tőlük hajszállal marad el a legújabb Corolla. A nagybálna kategóriában ott van a C6, ami a legjobb gyalogosgázolást produkálta, de sajna összességében igyis a C4 alatt marad.
Persze a gyakorlatban nem mindig ezek a teszteredmények köszönnek vissza.
De örülök, hogy a Ceed ilyen jól teljesített, ezen már alig kell alakítani a mérnököknek, hogy mégjobb legyen :-) Első próbálkozásra 5 csillag, nem semmi azért. Vajon hogy fogja ez érinteni a többi gyártót? Ők elgondolkoznak-e ezen, úgy mint én vagy legyintenek? Végre beláthatnák az emberek, hogy a KIA igenis egy AUTÓ, nem csak biztonságos, de megbízható is lehet egy eddig ismeretlen név.
ui. Ha vki közületek nyer a lottón egy sokmilliós nagy összeget, én egy ceed-et kérnék! :-))
A középkonzolt úgy lehet szétszedni hogy gyorskötözőt átfűzük a szelőző fölötti szélesebb műanyagon bal és jobb oldalon majd mindkét oldalt egyszere egy határozott mozdulattal megrántjuk ha sikerült a művelet utána lelehet húzni a vezetékeket róla igy jobban hozzá lehet férni az egészhez.A szélvédő alatt lévő müanyagot egy kis csavarhuzóval pattintotam ki de egyszerre csak a bal majd a jobb oldalon és csak egy 2-3cm -re emeltem ki.
A sziló elsőre durvának tűnik de jobb nem jutotteszembe+ha vékonyan kenjük rá akkor az még oldható lesz a szivacsban nemigazán biztam.
Tekiktetbe véve, hogy Toyota, szerintem nem drága. A (cee'dhez képest a legtöbb kompakt drága) Viszont a Toxotához képest kevés, itt a hiba. Elavult dízel, közel sem japános váltó,...
Szímkód, fityisz. Minta alapján. A színkód sem tuti, bár nektek még nem fakultak a színek. Én kértem kód alapján , és elém vágot vagy 4 színt ,azt mondja ez mind az. Ja és egy sima fehér színre volt szükségem.
Aztán kevertek egy boltban Gyál, és PImre között. Ők is tudak spraybe is tölteni. Árat már nemtudok, nem ma volt.:-(((
Ma nem is tudtam volna menni , most értem haza.:-(
Azért holnap délután ha hallasz egy elég hangos , jellegzetesen veterán motor hangot , nézzél ki. Valószínű hogy délután (jó idő esetén) átmegyünk fagyizni.:-)))
Kicsit késve a válasz... Nemtudlak ám beazonosítani! :) Még azt sem írhatom, hogy kellemes meglepi lesz a személyed, mert én ma sajna nem dolgozom az emeleten és holnap lagziban leszek az étteremben. De fagyink van, fatestápolónk viszont nincs! :) Ha mégis kedved támad egy kicsit a Szittyóhoz, gyere nyugodtan! A mocira is jó idő van!
Köszi! Én is 4 telet mentem már vele, illetve 2 évet a régebbi autómon, és 2 évet egy másik garnitúrával a mostanin. Amikor megjön az SW, már lassan kereshetem is fel a gumist az újabb garnitúráért. Aztán most sokáig nem szeretnék majd gumit venni :)
Ez olyannyira rizsa szöveg, hogy az csak na :)nem annyira jól összeszedett és megkomponáltak? mi ez, ha nem szubjektum?:)
"Auris teszt után jön ez:............Egy kicsivel jobb csak a Hyundai i30-as. A stílus nem annyira összeszedett, mint a Cee'd és a sarkok nem annyira jól megkomponáltak, de erős váza van és megéri az árát.
A Cee'd a mi nyertesünk. Ezért a pénzért szerintünk osztályának egyik legjobb kocsija. A tervezés nem fogja meg a szemet, de jól van megépítve és könnyű vezetni, valamint a gyártók 7 éves garanciája nagy előnyt jelent............"
A márkakereskedésekben brókerek kötik a szerződéseket, akik hát hogyismondjam, nem izzadnak vért, hogy időben beküldjék az anyagokat feldolgozásra.
A biztosítási díjat pedig a PTK szerint előre kell fizetni, illetve a szerződőnek van fizetési kötelezettsége. Nem védem a biztosítókat, csak gondoltam jó ha tudja mindenki. Attól, hogy nem kapsz csekket, még jogilag fizetni kell a szerződést. Kár esetén lehet belőle probléma esetleg.
Az olyan szerződéseknél, ahol kötéskor esetleg nem szednek díjat kicsit más a helyzet, mert ha a biztosító nem vesz el díjat, akkor az az ő kockázata.
Ha érdekel megmondom, mi lehet, ha nem fizeted be, de nem leszek népszerű (bár eddig sem voltam).
Ha UNIQA-s kérdés van szóljatok, segítek amiben tudok.
Márkakereskedésben rendeltem a javítófestéket, még nem jött meg, úgyhogy majd ott megkérdezem hogyan kell csinálni, vagy megpróbálom velük megcsináltatni. Esetleg valakinek van tapasztalata?
Szia!Az apró ropogásokat én WD40-el oldottam meg!Csöndes így is.Nálam egy valami zörögött,a jobb oldalon ,a biztonsági öv magasságát állító részben lévő fém betét.3 napbaba tellett mire rá jöttem,csak ha egyedül mentem,és rossz úton adott fémes hangot.Mind ha rosszul lett volna be téve az ajtó.Szervizben orvosolták.
Ja még a nagy nevekről! Egy barátom vadi új Ford Fókusza,Hankook k105 gumikkal jött,195/65/15méretű,mutatta a tesztet(Autó Bild,2006április,42.oldal)tesztgyőztes lett,a Pirelli,Conti.Bridgestone,Michelin,Toyo stb.mindenki előtt.Ezzel nem azt mondom,hogy Ő gyártja a legjobb gumikat,de néha tudnak győzni egyes méretosztályban.
Szia hge1.3! Miért lennél igénytelen? Teljesen rendben van ez a gumi,ár érték arányban sőt...Én 4 évig használtam ilyet gond nélkül,jó pár haverom is használja,elég sok autós fórumot olvasok,és ott is meg vannak elégedve vele a tulajok már évek óta.Tán 5-6 éve forgalmazzák itthon ezt a DW-500-ast. üdv:vasscs
A múltkori, Fifth Gear-ben a csávó egy feltűnésmentes paparazzi autót keresett. http://www.youtube.com/watch?v=9SluWUiHhZg http://www.youtube.com/watch?v=sQhYtalBYUs
Aztán az első métereken egy kamion meghúzta az oldalát. És később, is nagyon közel mentek hozzá, meg is kérdezte, mivan, ez az autó láthatatlan?
Itt meg meghajtják a vezetéstechnikai pályán a Ceedet http://www.youtube.com/watch?v=PFQ_ypETkiU
Igen, a kardánalagút Auris. De nem értem, miért tükrözték meg a képet, hogy a kormány rossz helyen legyen :)
De az már durva, ha az angolok úgy csinálják a teszteket, hogy a Ceed-hez hasonlítják a többit. A szöveg ui. olyan, mintha a Ceed lenne a mérce, és ehhez képest van a többi. Megaztán, hogyhogy náluk nem a Vauxhall Astra lett a nyerő?
Sziasztok a zörgésekkel kapcsolatban szólnék egykét mondatot.
Ma sikerült megoldanom hogy megszünjenek az idegesitő recsenések.Azért akartam én elháritani a hibát mert annak semmi értelmét nem láttam hogy a szervizben szétszedjék majd ösze rakják és ugyanúgy recseg tovább.Nekem is a szélvédőre irányuló levegőbefujó+a középkonzol zörgött lebontotam őket és az összes olyan helyen ahol két müanyagfelület érintkezik bekentem sziloplasztal igy most csendvan.
Nos jelentem utolért a cicere... ma már hidegebb volt, nyilván összehúzódtak a műanyagok, így rázósabb úton valami megszólalt... a tapasztalatok alapján rögvest elöl középen megfogtam a szélvédőre befúvó rácsot, és kuss lett... ergó nekem is az szólalt meg... ha elkezdtem eszelős mód fűteni, bekussolt... nyilvánvaló, hogy ha kitágul az anyag, akkor kussol... jó informatikus lévén körbe fogom pakolni ezt a cuccost sötétszürke szivaccsal, csak rá kell, hogy jöjjek, miként szedhető ki sérülésmentesn... sajna ott elég szűk a hely... no meg idő is kell hozzá, az meg most egy darabig nincs... :(
A téligumi témához annyit, hogy én eddig 2 autómon is a Dayton DW 500-at használtam, ami nem egy nagy név, de én teljesen meg voltam vele elégedve. Volt alkalmam többször is tesztelni nagy hóban amikor síelni mentünk. És húztam ki Astrát is ami elakadt mellettem valami más téligumival. Valakinek van tapasztalata ezzel a típussal? Erősítsetek meg, hogy nem én vagyok az igénytelen :) Ára picivel az emlegetett Firestone alatt van, de ez elenyésző különbség. Megéri vajon váltanom, ha ez már bevált nekem? Valakinek tapasztalata a Daytonnal???
Tegnap este írtam, hogy kaptam valami hegyeset a bal elsőbe. Még jó, hogy nem kezdtem el feszegetni, ma reggel első utam a gumishoz vezetett. A gumis srác kérdezte is, hogy nem ereszt? Mondon, tegnap este kaptam, azóta nem nyúltam hozzá. Ő hozzányúlt, és egyből sziszegett, de rendesen. Legalább nem mentem hiába, de persze az lett volna a legjobb, ha egyáltalán nem kell menni. A mai sztori pedig az volt, hogy épp mentem a kocsimhoz, amikor láttam, hogy egy pár nézegeti az autót, de rendesen. Vagy háromszor körbejárták. Aztán beültek a saját, K-s rendszámú Fiestájukba. Lehet, hogy most bánták meg a Fiestát? :)
Én a Ceedre kb egy hét eltéréssel kaptam a Uniqua-tól két pakkot. Először azt hittem kétszer küldték ki ugyanazt, de nem, az egyik az augusztusi, a másik a szeptemberi volt.
Bánkúton felfelé 15 cm-es hóban! Sokan hólánccal mertek csak nekivágni!
Komolyan nekem nagyon bejött ez a gumi igaz egy Peu 206-oson az ő 1000 kg-vál!
Nekem 2 telet volt fent mikor eladtam az autóval, de szerintem bírt volna még két telet! Kb 30 ezer km volt benne! Én most egy magasabb kategóriával szemezek, de nem tudom hogy megéri-e pont azért mert ez tök jó abroncs és 4-5 ezrekkel olcsobb mint a Dunlop, Michelin, Goodyear stb...
Ma egy kisebb csomag fogadott... megérkezett a kötelező biztosításom és a cascom... kgf:07.24-07.30-ig 08.01-08.31-ig 09.01-09.30-ig... valamit ugyan ez cascoba is... kicsit el vannak csúszva! Mit szólnának ha be sem fizetném visszamenőleg? csak az e honapit..1 nap van még a hónapból..meg a következő havit.. UNIQA....
lehet reggelre egy se marad... belevezetem 380at az a kasztniba,csa előtte gyorsan lekötöm az akksit a test kábelekt és kész :))) Lessz itt aggregátor,meg lakihegy..meg Júlcsa....