Keresés

Részletes keresés

Shoterq Creative Commons License 2011.09.05 0 0 694

Köszi a segítséget!

Előzmény: nopánick (693)
nopánick Creative Commons License 2011.09.04 0 0 693

Azonos hőszigetelő hatáshoz,  PUR habból kell a legvékonyabb réteg... aztán a grafitosból.

Utána már eléggé összezsúfolódik a mezőny... XPS AT-100, AT-H80, gyapotok.

Előzmény: Shoterq (691)
nopánick Creative Commons License 2011.09.04 0 0 692

Összesen 40-45 cm gyapot kb. az aminek még van értelme.... az már U<=0,1 W/m2K értéket ad.

De, már 30-35 cm-el is igencsak U=0,1 környékén lesz.

 

----

 

Hibás a kérdés, mert nem csak az anyagtól függ a dolog!

Hanem az anyagtól ÉS a vastagságától együtt...

 

A hőszigetelő hatás: U = lambda /vastagság

Ahol, lambda az anyagra jellemző adat....

 

Minél kisebb a kapott U érték, annál tovább marad meleg a víz.

Előzmény: Shoterq (691)
Shoterq Creative Commons License 2011.09.04 0 0 691

Padlás szigetelésnél mi az a szigetelés mennyiség/vastagság ami még nem túlzás és értelme van?

 

A ház szigetelése:

Aljzat: 9cm eps 100, lábazaton 5cm xps

Fal: 15cm kőzetgyapot + 10cm dryvit

Födém: eredetileg 15 cm kőzetgyapot +10cm ásványgyapot kersztbe a gerendákra terítve

 

Viszont kicsit elszámoltam magam a kőzetgyapottal (csöppet sok maradt) és akár 30cm vastagságba is tele tudnám pakolni a padlást és persze még 10 cm ásványgyapot!

Kérdésem van értelme ilyen mennyiségbe megtömni vagy elég akár 20cm kőzet + 10 ásvány?

Vagy ezen felül pazarlás lenne a többi a ház szigetelését figyelembe véve?

A padlásra semilyen ,,burkolatot" járófelületet nem rakok palló, raklap, osb!

 

(5cm szigetelés pont aláfér a födém gerendák és a gipszkarton közé)

 

 

Valamint egy kicsit fura kérdésem volna, ha van egy zárható műanyag poharam meleg vízzel feltöltve szigetelő anyaggal körbe burkolva melyik az az anyag ami segíti a legtovább megtartani a hőt a pohárban? nikecell (80,100, grafitos, xps) ásványgyapot, kőzetgypot?

Shoterq Creative Commons License 2011.08.28 0 0 690

Akkor valahogy ovatosan kitaszigálom onnét a fát, és ahogy írtad úgy megcsinálom!

 

Köszi a segítséget!

 

 

Előzmény: nopánick (688)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.27 0 0 689

Hali,

 

elkezdtem  a vágást meg a vését.

 

Próba képpen a először a vését. Hát nem tudum milyen betonbol készült a terasz de olyan mint az üveg.

 

Na mondom akkor megpróbálom a tesza ajtónál. A szerelő beton megy is szépen, de amint a terszhoz értem mint valmi gyémántot akarnék vésni. Hogy fogok itt lemnni 50-60cm azt elképzelni nem tududom.

 

Különben rájöttem, hogy miért akkora hőhidam a terasz ajtónál. Ahogy rajzoltad-írtad a szerelő beton amiben a padlófűttés van nyíl egyenesen viszi ki a hőt a teraszra. XPS ott tui segíteni fog.Hozzá teszem a szerelőbeton alján vagy osb lap van vagy palló. Gondolom azon áll a falszerkezet mivel könnyű szerkezetes a ház.

 

A falnál meg az a helyzet, hogy a szerelő beton magassága 4-5cm azt a fal már szigeteli. Szóval elméletileg a tersz ajtót kivéve nem megy ki a meleg egyenesen a teraszra hanem  a fal 4-5 cm mélyégben szigeteli. 

 

A fal szerkezete bellülről kifelé haladva: Gipszkarton-párazáró-15palló üveggyapottal - Hőtükör fólia- 2cm falszellőztetés- osb lap - 2cm dryvitt - vakolat.

 

Szóval most eléggé elkeseredtemm mert félek nekilátni. Nem tartom reálisnak, hogy sikerül 50cm-t levésnem a fal melett.

 

A tersznál és bejáratnál megcsinálom XPS habot és télem nézegtem mi helyzet.

 

Csinálok majd fotót a vésésről.

Előzmény: nopánick (682)
nopánick Creative Commons License 2011.08.26 0 0 688

 A fát én biztos kiutálnám onnan...

- nem köt hozzá a beton

- párataratalom változásra mocorog

- a fugákon-illesztéseken lejutó víztől korhadhat-penészedhet

- a csemperagasztó sem biztos, hogy köt hozzá...

 

Igazából XPS habot se tennék oda, elsősorban a burkolási kérdések okán.

 

Helyette 2 cm polifoamot állítanék a küszöb elé és mehet a normál aljzat beton...

A polifoam teteje a padló lap tetejével lenne egy síkban ill. a padlólap teteje

és küszön alja közé is szilikon tömítés legalább fél cm magasan ...ezt díszléc takarja aztán.

Előzmény: Shoterq (687)
Shoterq Creative Commons License 2011.08.24 0 0 687

Az egyes képen úgy van ahogy írtad!

 

A kettes képen a földön lépésálló van lent, és arra jön a kb. 5-6 cm aljzat beton a fa tetejéig, majd onnan van még 15mm az ajtó keret aljáig, abba a 15-20mm szántam a belső járólapot!

Azért kérdeztem, hogy jó-e így mart azon tanakodtam, hogy a felső fát az ajtó belső felétől függőlegesen kivágnám és a helyébe xps lapot tennék, ami csak jobban szigetel no meg a csempe ragasztó is jobban tapad rá a burkolásnál!

Nem tudom, hogy fog viselkedni a csemperagsztó járólap kombináció a fán, bár a fa szélessége az ajtó belső felétől csak 7-8cm a többi része a járólapnak úgyis a betonra lesz ragsztva!

 

Ami elle szól, hogy az a fa csöppet oda lett rögzítve, és nem tudom milyen géppel tudnám szépen esztétikusan kivágni!   

Valamint, hogy megéri-e a fáradtásgot!

 

 

 

Ablaknál persze megy a párazáró fólia!

Szerelőbetonon van vízszigetelés!

 

Előzmény: nopánick (686)
nopánick Creative Commons License 2011.08.24 0 0 686

1. kép

Ha küszöb alatt PUR hab van (+ esetleg fa), és az sötét rész kívül a vízszigetelés az XPS mögött, akkor OK.

 

2.kép

Lépcső lesz belül a küszöb előtt vagy mi ez fa..?

Ha, lépcső az nagyon utálatos tud lenni a gyakorlatban...

 

3. kép

Az ablakkeretet én kipótolnám XPS hab csíkkal.

Amit a nem dagadós PUR hab ragasztanék oda nagyjából.

Aztán PUR hababl kitőltés és ez agész pótlás

méretre-egyenesre-síkba-derékszögbe csiszolása.

után már mehet is rá a záró-takaró gipszkarton réteg....

 

(ha ez könnyűszerkezetes fal, és párazáró réteg is van benne, akkor

gondolom az a káva fa váza mögött folyamatos... ahogy illik...)

 

 

Ragaszthatod a zsalu kövekre...felteszem a padló alatt van vízszigetelés.

 

Előzmény: Shoterq (685)
Shoterq Creative Commons License 2011.08.24 0 0 685

Sziasztok!

 

Ha már éppen a küszöb az aktuális...

 

Jelenleg így alakitottam ki a küszöb körül, mennyire jó rossz esetleg változtassak valamit (persze ha még tudok)?

 

 

 

 

 

Valamint belül az ablak körül mivel tudom kitőlteni a hézagot, vagy milyen szigetelő anyagot tehetek oda, hogy a purhab ne látszodjon ki?

Belülre gipszkarton kerül, de nem mindenhol lett tökéletes a keret néhol 2-3cm is lett a purhab!

Vagy kartonozzak duplán esetleg?

(Kívülről körbe 2-2.5 cm rá lett engedve a szigetelő az ablak keretre)

 

 

 

 

Utsó kérdés :D

 

Lábazat szigetelésnél, ha nincs pince meg semmi a ház alatt csak föld feltöltés, akkor a lábazatot kívülről nem kell talajnedvesség ellen szigetelni ugye?

Az xps lapokat ragaszthatom a csupasz zsalukövekre?

 

 

Előre is köszi a segítséget!

 

 

 

 

 

nopánick Creative Commons License 2011.08.22 0 0 684

Lekkeni nem nagyon érdemes, mert később ragasztani akarsz majd hozzá...

 

A napsütés UV fény tartalma viszont elkezdi porlasztani ill. a járkálás koptatni a hab felületet.

Ezek ellen pár pötty/csík ragasztóval, valami vékony lapot OSB/deszka, lemez lehet átmenetileg ráragasztani.

Előzmény: Csirifiszkió5 (683)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.22 0 0 683

Köszönöm a segítségedet és a türelmedet !!!

 

Én is valahgy így gondoltam. 

 

Idén már burkolni nem fogok, az xps hab tetejét ami terasz tejének voalába fog eseni hagyhatom szabadon vagy le kell kennem pl kenhető szilikonnal vagy valami mással.

Előzmény: nopánick (682)
nopánick Creative Commons License 2011.08.21 0 0 682

 

Az 1.1-hez...

Helyenként az adottságok nem engedik az optimumot megcsinálni.

Ilyenkor törekedni kell a még lehetségse legjobb megoldásra, az elvi alapokat betartva.

 

 

Terasz ajtó... nem szokott magán az alaptesten(koszorún állni!

A küszöb alatt szokott lenni egy réteg beton, ami már az aljzat beton része.

Ezt szokás a toknál átvágni kívűl és az XPS-t a maradó betonnak+toknak tolni.

 

Most, ilyesmi lehet ott...

 

 

 

...és ilyesmi kell oda.

Az újdonság, az XPS (zölddel)és az ÚJ vízszigetelés rész!!! (pirossal) küszöb előtt kívül.

 

Mint látszik a küszöbb előtt kívűl addig kell lefelé bontani a betont,

(vágás+vésés) amíg megtalálod az alap tetején lévő vízszigetelést...

Amikor megvan, akkor függöleges részt (piros baloldala)vízszigeteled!

pl. lekened a vödrös, vízes-bitumenes trutyival, a küszöbre magára is

felvezetve a leendő terasz burkolat szintje fölé picivel és ...

... és ügyelve alul is a hibátlan kapcsolódásra a megtalált vízszigeteléssel!

Az nem gond, ha girbe-gurba a felület, majd a PUR hab kitölti :-)

 

A feltárás+vízszigetelés után, jöhet az XPS ragasztása a PUR habbal. 

 

 

 

Fontos, hogy az XPS hab minél MAGASABBAN RÁ TAKARJON A KÜSZÖBRE KÍVÜLRŐL!

Különben a kék hullámos nyíllal jelölt úton át hőhíd lesz.

Hisz az aljzat beton habvédelem nélkül "lát ki" a szabadba ... a küszöb alatt.

 

 

Igazából, az lenne a teljesen jó megoldás, hogy az aljzatbetonból

a küszöb alatt is elvésel egy kicsit... szakmailag így helyes a dolog!

A küszöböt, ha részebn alávésve ne mlenen elég erős, akkor 

~félméternként egy-egy keményfa ékkel ki kell támasztani a betonhoz!

 

 

Ezzel a megoldással a  beton helyett a szökő meleg kénytelen

- 10X jobb hőszigetlő fa/műanyag küszöbön

- 35X jobb hőszigetlő XPS habon

át kijutni a szabdba, azaz a hőhíd csökken az alávésssel !

 

----

 

Igen.... szar és gondolkodós-odafigyelős meló ezt utólag jóra megcsinálni.

De, megéri.... bontani és jól víz+hőszigeteleve újra építeni ezeket a részeket.

 

 

 

Előzmény: Csirifiszkió5 (681)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.21 0 0 681

Hali,

ezt értem de nem tudom megvalósitani szerintem.

 

"1.1

- a járda/terep/terasz_padló, lépcsőfok szint felett 20-30 cm-ig kell lennie

  a hó és az eső ill. a felmosó/locsoló víz felverődés okozta felázások ellen.

  akkkor is ha az alap-fal közti vízszigetelés ettől  lentebb van egyébként."

 

Az alapon a fal 2-4cm-t túlnyúl. Oda még el tudom képzelni hogy rakok XPS habot és felfelé túl fog nyúlni. akár 20 cm-t is, de akkor 2 tábla kell kell egy akkora ami az alpra rakok és akkor a faltülnyúlással egy vonalban lesz és arra rá még egy táblát ami a terasz szintje feölé nyúlik kb 20 cm-t.

 

A nagyobb gond a teraszajtónál és a bejáratai ajtónál van. Az látszik a képen is, hogy a terasz ajtó beljebb van a falhoz képest és a ház alapjához képest is. Ahol látszik az a repedés az lehet a ház alapjának a széle. Ott vagy kiljebb rakom az XPS habot és vízszintesen is lefektettek egy darab lapot vagy közvetlen az ablak melett vések ami rizikósnak tartok mert akkor a ház alapját fogom vésni amit annyira nem szeretnék. 

 

Mert én arra gondoltam, hogy az XPS habot a terasz szintjéig emelem fel.

 

1-2 haver azt mondta ő nem merne belevágni. Böszme munka lesz szerintük.

 

 

Előzmény: nopánick (678)
nopánick Creative Commons License 2011.08.20 0 0 680

Mivel kültérre lesz.... ugye valami normálisabb flex ragasztó kellene, az meg nem igazán olcsóbb.

.....és ki tudja mennyire passzol a habhoz (páraáteresztés, rugalmasság, stb.)

Előzmény: Arpi 82 (679)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 679

Sziasztok,

gondolkodom kicsi házunk hőszigetelésén, amit magamnak szeretnék megcsinálni.

Kérdésem az lenne, hogy a ragasztóanyag helyettesíthető e bel és kültéri csemperagasztóval.

Bocs ha hülye a kérdés...

nopánick Creative Commons License 2011.08.20 0 0 678

Az EPS hab nyílt cellás hab, tehát vizet tud magába szívni (pl. a talajból)

Ami lerontja a hőszigetelő hatását és akár szét is fagy emiatt.

 

Az XPS zárt cellás hab, tehát NEM tud felvenni vízet... ezért kerül

XPS hab a talajba és talajközelbe, ill a vízszigeteléd síkja alatti részekre.

 

Az XPS hab teherbírása is legalább 3X-osa a falra való EPS habnak.

Lábazatnál, ami sérülés veszélyesebb, ez a másik oka a használatának.

 

 

1.

 

Az XPS habnak ....

1.1

- a járda/terep/terasz_padló, lépcsőfok szint felett 20-30 cm-ig kell lennie

  a hó és az eső ill. a felmosó/locsoló víz felverődés okozta felázások ellen.

  akkkor is ha az alap-fal közti vízszigetelés ettől  lentebb van egyébként.

 

1.2

- az alap-fal közti vízszigetelésig mindenképpen XPS hab kell lennie

  akkor, ha a lábazat talaj felőli oldalán, eredetileg nincs vízszigetelés

  utólag pótolt lábazati vízszigetelés esetén az 1.1 lép életbe, értelem szerűen

 

2.

Igen, a hőszigetelés ragasztásra való, nem dagadós a fajta PUR hab kell.

Újabban már egyre több gyártó  rá teszi a habjára a

garantált alkalmasságot jelző ETICS logot/felíratot is.

 

3.

Meg kell oldnai, hogy a falon csorgó víz NE tudjun a szigetelés mögé jutni.

Azaz valamilyen lejtős párkányt kell képezni, aminél garantált, hogy a víz sehol nem juthat mögé!

 

A lejtés picit a falsík mögül indulhat és egybe van hálózva-glettelve a fal-lábazat.

Vagy lemezcsík kerül a két hab közé a lejtésre, kívül szépen, vízorrosan megoldva.

 

 

Egy pofás megoldás...

A két hab közé egyszerűen a beton kerti járdaszegély lap csík került, színre festve.

Gyémánt flex-el lett méretre vágva, és ~ 2 cm mélyen van a habok közé PUR habozva.

(kis hőhídat okozva ezzel, de a tulaj ragaszkodott a valódi mészkő lábazathoz,

amit rozsdamentes acélból hajlított kőkapcsok tartanak, egyébként...)

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Csirifiszkió5 (676)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 677

EPS és XPS között mi a különbaség? Árban látom van különbség.

 

EPS szigetelést is használhatnék erre a célra?

Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 676

Még pár kérdés.

 

1.

A terasz és ház közötti szigetelés esetén a szigetelő habnak a terasz síkjáig kell felérnie? Szóval a habra már nem kell betont rakni.

 

A habra mehet csemperagasztó+ járólap. 

 

2.

Ha pur habbal ragasztom, akkor a nem dagadó purhabit kell vennem nem ? Mert a dagadó elnyomja a szigetelést a ház alapjától.

 

3.

Ha körbe szigetelm a lábazatot és nem 4-5cm-t rakok rá hanem 10cm-t, akkor nekem a lábazta vastagabb szélesebb lesz mint a ház oldalfal. Ez okoz problémát azon kívűl, hogy nem túl esztétikus?  

 

Kösz

Előzmény: nopánick (675)
nopánick Creative Commons License 2011.08.20 0 0 675

Vicces lenne, ha egy az alapon kívűli vésés károkat okozna házban...

Akkor az már az összedőlés határán állna.

 

Komolyra fordítva... rémlik még 7.-ből az impulzus megmaradás törvénye?

Véséskor egy ~2 kg-os tömeg ad le ~ 10-20 kiloJoule energiát

(ez már elég combos vésőgép, amivel lehet nagyjából haladni is)

Ehhez képest a ház ugye sok-sok tonna...

 

Persze "remegni" egy ici-picit fog a fal a rugalmasságok miatt, de ettől összedölnie nem szabad.

Sőt mégcsak megrepedni sem illik semminek, hacsaknem tényleg nagyon gyönge szerkezetek vannak.

 

 

Vésések nálam... terasz, házhátulja, garázslejáró, lépcső...

 

A ház felől PUR habbal ragasztod és résmentesíted (lásd a képeken)

A hideg oldalon (tersz felől) pedig, simán föld-sóder töltés és végül a terasz tető beton+burkolat

 

Vízszigetelés... ha már ki van bontva (és eredetileg nem volt a lábazaton)

akkor szerintem érdems végig kenni vízes-bitumen emulzióval (lásd képek)

Ártani biztosan nem fog...

 

Igen, érdemes a lábazatot végig hőszigetelni!

Meglepően sok meleg szökik ott el.

Az 5 cm is aranyat ér... a több jobb.

 

Az nem gond, hogy a csatornánál esetleg faragni kell belőle.

Előzmény: Csirifiszkió5 (674)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 674

Szia Nománick,

kösz a helpet. Igaz lennne még 1-2 kérdésem.

 

A tersz béléstesből van felépítve. Gondolom vagy kaviccsal vagy betonnal van feltöltve vagy semmivel. Gyémántkoronggal kb 10cm-t tudok levágni. A többi vésés lenne. Nem tudom milyen hatékonyan lehetne levésni 50-60 cm-t. Attóé félek, hogy megrepednének az ablakok. Vagy esetleg a pslófűttés megsérülne.

 

Ha kivésem és ott tátong a lyuk. Mivel ragasztom a lapot fel? Mivel lenne ecélszerű? Gondolom a Ház felöli oldalt felragasztom a maradék rést a terasz felöl meg kinyomom purhabbal. A vízszigetelési témával mit kellen kezdenem? Nem volt jelenelg vizesedés problémám a terasz felöl.

 

EPS lap nem lenne elég oda ?

 

Nem lenne, akkor már érdemes miegcsinálni az egész ház lábazati szigeteletését kívülről. Megbéztem 4-5 centis lapnál vastagabb nem fér el mert két probléma lenne. Az erszet lefolyó részét kiljebb kell rakni, vagy bele ültetem a habba. A másik meg, ha vastagabbat rakok akkor a lábazat kiljebb lesz mint az oldalval. Elég furcsán nézne ki, és nem tudom, hogy okoz techniai problémát-e.

 

 

Bocs a sok kérdéssért.

Shoterq Creative Commons License 2011.08.19 0 0 673

Köszi a segítséget!

Előzmény: nopánick (672)
nopánick Creative Commons License 2011.08.19 0 0 672

Rés kitöltés, nem dagadós PUR habbal...

TYTAN STYRO-753

SOUDAL SOUDATHERM

stb, stb

 

Mivel a műgyantás vakolat (ami vízzáró) kerül rá így mehet "takarásba".

Azaz a járda/föld mögé...

A műgyanta vakolatot célszerű a háló-glett

határ vonal alá vinni 1-2 cm-rel a habon.

 

 

Előzmény: Shoterq (671)
Shoterq Creative Commons License 2011.08.18 0 0 671

Ha már xps, a táblák között ha mégis marad hézag, mivel szokták vagy lehet kitölteni?

 

Illetve ha az xps egyik fele a földbe van és rá van töltve a másik fele meg szabadon, a dryvit hálót + ragsztót ebben az esetben meddig szokták leengedni?

 

 

nopánick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 670

Ide reálisan ~65-70 cm mélyen lehet lerakni az XPS habot, azaz

a járdaszintig, mivel a 4 lépcső cirka ennyi lehet a terasz tetejéig.

 

Ehhez, a faltól 11-12 cm-re végig vágod nagyflex-el, amiben un. gyémánt tárcsa van.

Utána egy komolyabb vésőgéppel már bontható csík, bár zajos-poros-nehéz meló.

Majd kibányászható az árok a feltöltésben, habnak...

 

----------

Nagyjából...

 

A 10 cm hab az U=0,039/0,1=0,39 W/m2K értéket fog adni.

A direkt beton kapcsolat mostani cirka U=1,25/0,1=12,5 W/m2K értéke helyett.

Vagyis a küszöb alatti vízszintes hőáramlás ~95%-a megszűnik...

 

Ez jó!

De, nézzüka másik utat...a habot megkerülve is fog szökni a hő

a padló-aljzatbeton-alapbeton-habalatt-terasztöltés-teraszbeton

útvonalon át. Mivel az útvonal (~1,4 méter) nagyrésze beton,

vehetjük úgy, hogy errefelé U=1,25/1,4=~0,9 W/m2K adódik.

(nem pontos a matek, de kb. jó)

 

Ez jó hír, mert ez is csak ~ 10-15%-a annak, mintha nem lenne ott a hab :-)

 

----

 

Hát ezért érdemes bevésni ilyen helyekre a 10 cm XPS habot.

Mégpedig legalább a padló szint alatti 60-70 cm mélységig!

 

Mert a lábazaton át kiszökő hő akár 80-90 %-a megfogható vele...

Mégjobb, hogy nem extrém hideg a padló belül az ablak/ajtó előtt álldogálva :-)

...és nem olvad el a hó a teraszon az ablak/ajtó lőtt sem.

 

 

Mondjuk a megtérülés erősen függ az extra költségektől is.

Alapesetben 5-7 évet lehet saccolni...

 

 

-----

 

A hőszigetelés mellett a vízszigetelést is ki kell okoskodni!

A terasz-fal kapcsolatnál...

Előzmény: Csirifiszkió5 (669)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 669

Hali,

ez lenne a tersz.

 

Most vagy tavasszal akarom burkolni. Ha elkezdem vésni milyen távol mehetek a faltol? Milyen szélesre és milyen mélyre?

 

Ahogy elnézem főleg a teraszajtónál elég rizikós. Félek megrepaed az üveg a vésőtöl. Nem tudom de szerintem 30-40cm-t nem lehet levésni. Szerintem örülök az 5-10cm-nek ha sikerül. Az számít valamit? Ráadásul elég pontosan kell vésni, hogy XPS hab táblát le tudjam rakni. Ha lerakom akkor a hézagot ki kell nyomni purhabbal ? 

 

Itt van 1-2 kép. Hát nem tudom belevágjak-e.

 

 

Előzmény: nopánick (668)
nopánick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 668

A padlóval már tényleg nem érdemes semmit csinálni.


A terasz-fal közé szokás uzólag is berakni az XPS habot, a felújítás kapcsán.

Egy keskeny sávban felbontva a teraszt és "kivágva" a beton csíkot a fal mellől.

 

...vagy újra építeni az egész teraszt, független szerkezetként, mint én csináltam :-(

Mert, nálam a víz szigetelés is hiányzott és a pince fal ázott-penészedett belül a terasz mögött.

 

Képregény...

 

Eredeti, beázós állapot.

 

Bontás.

 

Elbontva.

 

Víz és hő szigetelve.

 

Épül az új terasz+lépcső

 

Jelenleg...

 

Előzmény: Csirifiszkió5 (667)
Csirifiszkió5 Creative Commons License 2011.08.18 0 0 667

Hát az én házamnál ponta a lábazati szigetelés a gyenge.

 

A ház és terasz között szerintem semmi nincs.Télen simán felolvad a hó rajta.

 

A padlófűtés alatt is 4cm van csak ha van egyáltalán.

 

Sajnos ez egy olyan dolog amivel semmit nem tudok kezdeni. Most bontsak fel 30mˇ2 teraszt meg az egész ház járólapját lábazati betonját és padlófűtését, hogy újra szigeteljek mindent? 

 

Szerintem vagy 6-8 Millából meg is lenne és persze nem lenne hol laknom. Szóval ez marad. Igaz bosszant eléggé.

 

Viszont a fűtésre kb 1200 m^3 gáz megy el 100m^2-re. Sima nyílt égésterű kazánnal 21,5 fok hőmérsékletnél.

Előzmény: nopánick (666)
nopánick Creative Commons License 2011.08.18 0 0 666

Nagyítva az ablakkeret körüli rész...

 

Előzmény: nopánick (665)
nopánick Creative Commons License 2011.08.17 0 0 665

Igazából el KELL választani a két betont egymástól (kintiit és bentit) a hőszigeteléssel.

 

A hőszigetelő XPS hab (ez való ide) helye kívül van a hideg oldalon.

A járda tetejétől lefelé, legalább 60 cm mélyen érdmes rakni.

 

Egész pontosan a vízszigetelésen kívülre...

Merugye víszigtelsé is van(lesz) a téli kert padló+fal alatt !?

 

Így valahogy lehet ezt jól megoldani....

 

Előzmény: fürgeszarvas863 (664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!