Tudós uraim! Mi a véeményetek az alábbi teszt-kivatról? A kia ceed felfüggesztése elég butára sikeredett.Koncepció nélküli , nem sportos, kanyarban elpattog az uthibákon. És ha már itt vagyok. Oly sokszor hallom, olvasom / nem csak a ceed-ról/ hogy nem a kategória legjobbja . Szeretném megtudni, mi a ketegória legjobb autója ? Végül: ceed l.6 crdi ex vagy i.3o l.6 crdi style?
-télre szerintem r15-ös lesz, már csak az ára miatt is!
- Olajcsere vitatéma. Olajdoki szerint felesleges, én sem cseréltem még le (9000Km) időnként megnézem az olaj színét, még nyomát sem láttam az elhasználódásának, koszosságának. Mindenkinek szive joga eldönteni, mikor cserélteti le. Én csak az előírtnál! Gondolj bele, hogy a szervíz 15000-nél írja elő (benzines), ha ez rossz lenne a motornak, akkor Te be mernéd ezekkel a feltételekkel vállalni a 7 év garit?
- nagyon nem jó. Nekünk 205/55r16-al 180-nál is stabil semmi szélérzékenység
- télire érdemes vékonyabb gumit venni a szakik szerint, mert mély hóban jobb. Gyakorlatilag meg ilyet évek óta senki nem látott, szal egy 195/65r15 jó választásnak tűnik.
- Ajánlották nekünk is az olajcserét, mi kihagytuk, mások a forumon nem.
Négy kérdésem lenne, hátha valakinek van tapasztalata...
- bluetoothos kihangosítót (nokia) szereltetnék a Ceedbe, de a ceed rádiója nem támogatja (telefonálás közbeni) némítást. A kihangosító kézikönyve szerint ilyen esetben egy darab relével megoldható a némítás, de a KIA szervízek - akikkel beszéltem - nem említették ezt a verziót. Járt-e már valaki így, talált-e más megoldást, esetleg szervíztapasztalat...? - 130 fölött kezd instabillá válni a kocsi - erősen kell korrigálni. Főleg ha még a szél is fúj. (Eddig Audiaim voltak, ott ezt nem éreztem.) Ez normális? A gumi ilyenkor számíthat? - téli gumiból a szélesebb vagy a keskenyebb jobb a Ceedre? - van-e értelme az első 2000 km utáni olajcserének, vagy csak üzleti fogás?
Az én dieselem 2.-ban még a szemem is az ülésbe préseli. Nedves vagy poros úton simán elpörög a kerék, de szárazon is erőlködés nélkül megcsinálja. Olvastunk már itt ilyet, hogy 1.-2.-ban nem megy a diesel => irány a szervíz, mert valószínűleg a turbó egyik vákuumcsöve le van csúszva (már előfordult) => visszateszik, és kész a rakéta :). Persze ez nem szentírás, de nézesd meg, mert 255 Nm- nek érezhetőnek kell lennie.
Ez egy fontos infó. Én úgy halottam mindkettő változó geometriás turbó (ha jól mondom). Általában a gyengébb diesel fix turbó szokott lenni (lásd: peugeot/ford 1.6 diesel). Két különbözö változó geometriás turbó lenne?
Elnézést ,de a súly-LE arány, a nem mindegy!Aki akarja 115LE fel lehet húzni 135-140LE-re.Egyébkén én is néztem az I-30,nekem a hátsó lámpája a mi nem tetszett!
Megtudtam, hogy vannak kedves kereskedők, akik pozitívan állnak az okos ötletekhez. Itt a Cee'd fórumon is olvasni egy-két kereskedésből megszólaló , pozitív egyént:)
Semmiképpen nem is akarom 115 ló felé húzni. Ha van olyan beállítás ami harmonikusabb nyomatékgörbét ad akkor 105-110 is teljesen ok. Ha i30 lenne akkor majd én is szeretném hallomásból tudni hogy lehet ezt megoldani:)
Ez a garancia nagyon érdekes jelenség. Van olyan megoldás (chiptunning), ami pár perc (egyszerű)kiszerelés után nem hagy nyomot és a garancia sem veszik el.Persze ezt csak hallomásból tudom:)
Jobb helyen meg is mutatják, hogy hogy kell ezt csinálni:)
Nem automatikusan jelenti, hogy 115 LE lesz. Állítólag minden autó "egyéniség" és minden autóhoz kell mérni és igazítani a tunning mértékét.
Természetesen hasonló lesz és talán egy 90 Le -s motornak nem jó, ha felhúzzák 120 Le fölé.....
Ez a chip tuning egszerűen átírja a vezérlést a 115 lóerősre (magyarul a 90 le chiptuninggal ugyanaz lesz mint a 115le)? Igazából gyári tunning lenne jó hogy maradjon a garancia (mint a seatnál). Álmodik a nyomor persze:)
Az jó lenne. Bizom a cee'd és az i30 minőségében, de a garancia jobb mint a bizalom:) Nekem az i30 felszerltségi szintje jobban bejön (valamibe jobb, valamibe rosszabb). A 90 lóerős dízel nekem elég lenne, pláne hogy ugyanaz mint a 115 lovas (változó geometriájú turbó), szerintem olcsóbban át lehet "programozni" 115 lóra mint a 200 ezer amennyivel olcsóbb. A forgalmiba lévő 90 ló pedig kevesebb súlyadó:) Nem hiszem, hogy túl gyakran mérnék a lóerőt hogy elkapjanak ezen...
Egyenlőre. A régi importőr nagyon rossz politikát végzett és az új meg most vette észre, hogy itthon bizony nem ismerik eléggé a márkát, csak a KIA-t.Annak eddig jobb volt a marketing politikája, de most talán i30-al megérkezik a kellő és máshol már kiérdemelt hírnév.
A garancia is változni fog:) minden KIA tulaj örömére, mert bizony emelik állítólag szépen a garanciát hamarosan Hyundainál(külföldön már most is 5 évvel adják). Olyanról is hallani, hogy a most 3 éves garanciával megvásárolt autókra is utólag felemelik a garanciát....!