Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2021.05.09 -9 0 467378

Hogy is szól a szabály .... "kötelező ülőhely biztositással közlekedő kocsi kivételével"! Nem IC-EC vonatról szól a szabály hanem kocsiról ez a lényeg, ezért járnak el szabályosan a jegyvizsgálók!

Előzmény: r1232 (467376)
beNeei Creative Commons License 2021.05.09 -2 4 467377

Az utolsó kocsi fizikailag Amz szokott lenni, de ugye ebben a vonatban nem számit első osztálynak, igénybe is vehető másodosztályú jeggyel, tehát még ezen se problémázhatna....

Előzmény: r1232 (467376)
r1232 Creative Commons License 2021.05.09 -2 4 467376

Te tudod rosszul!

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/fontos-tudnivalok

 

"2-2 darab kerékpár szállítható a menetrendben a fenti piktogramokkal nem jelölt vonatokon is – a kötelező ülőhely biztosítással igénybe vehető kocsi kivételével – a vonat első vagy utolsó másodosztályú peronján."

Előzmény: haha 1970 (467374)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.09 -5 0 467375

Tisztázzunk egy dolgot a 9309-es csak hétköznap közlekedik Hegyeshalom-Keleti között és kerékpár nem szállítható rajt, hétvégén Győr-Tatabánya között közlekedik a vonat teljesen más vonatszámban,amely tovább indul Tatabányáról a Déli pályaudvarig és kerékpár szállítható rajt! 

Előzmény: beNeei (467371)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.09 -7 0 467374

Sajnos nincs igazad, mivel nincs jelölve hogy "Kerékpár a megjelölt helyen szállítható"! 

Előzmény: timetable (467373)
timetable Creative Commons License 2021.05.09 -2 7 467373

A vonat nem IC, és a kerékpárszállítás sincs rajta külön megtiltva. Innentől kezdve, hogy éppen IC minőségű kocsi van benne, az szerintem nem kellene hogy számítson. 

Előzmény: beNeei (467371)
r1232 Creative Commons License 2021.05.09 -2 7 467372

A menetrendi kereső szerint nincs tiltva a kerékpárszállítás azon a vonaton.

Előzmény: beNeei (467371)
beNeei Creative Commons License 2021.05.09 -2 2 467371

9309 vonat: kollega panaszkodik, hogy hétköznap nem engedik fel rá a biciklit (hétvégén Flirt a vonat, olyankor nincs gond), hétköznap az IC kocsis szerelvényre nem engedik fel. Kerékpáros kocsi nincs, de az első és utolsó peronra sem engedik fel. (Győr-Gyárváros-Komárom között utazna) az a válasz hogy menjen a Flirttel 6.00-kor (20 perccel később) Jogos ez? mert valóban IC kocsik de a vonat ugye nem IC. Néhanapján van benne biciklis IC plusz de ritkán. 

1047 005-2 Creative Commons License 2021.05.09 -2 0 467370
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.09 -2 0 467369

Véltem ilyesmit látni, igen.

Előzmény: beNeei (467368)
beNeei Creative Commons License 2021.05.09 -2 1 467368

Egyébként lehet a járvány miatt is mert sokan a Balatonon home office olnak, de kezd élő lenni néhány település egész évben. 

Előzmény: segélyvonókészülék (467363)
beNeei Creative Commons License 2021.05.09 -3 0 467367

Jaja, régebben akkor is karbantartottak, ha amúgy egy métert nem ment az előző ota... 

Előzmény: segélyvonókészülék (467366)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.09 -2 1 467366

Ez logikus, nem?

Őszintén szólva meglepődtem, hogy már eddig nem így volt.

Előzmény: 1047 005-2 (467365)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.05.09 -2 0 467365

"hogy nem különösebben megrendítő erőforrásráfordítással mehet(ne) is az a garnitúra, ami a tárolón dekkol."

 

 

Egyre több vontatott járműnél állnak át,futásalapú karbantartási ciklusra,miközben a fővizsga időt jelentősen megnövelték.

Előzmény: segélyvonókészülék (467363)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.05.09 -2 0 467364
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.09 -2 5 467363

Egyrészt létezik a kínálat generálta kereslet. Van, ahol lehet nagyot dobbantani, máshol kevésbé.

Másrészt a vasútnak igen nagy adag állandó költsége van.

Anélkül, hogy részleteiben ismerném a kanizsai szerelvény- és személyzetfordulókat, az a gyanúm, hogy nem különösebben megrendítő erőforrásráfordítással mehet(ne) is az a garnitúra, ami a tárolón dekkol.

Harmadrészt nem elsősorban a jegybevételt érdemes ilyenkor nézni, hiszen ez nem piaci alapú-, hanem közszolgáltatás (mint a közvilágítás, a közút, a közkút, meg a többi), azaz a megrendelő szépen becsengeti annak az ellentételezését, amit megrendelt, és ennek van egy csomó következményes hozadéka, előnye, pénzben közvetlenül könnyen, vagy kevésbé könnyen kimutatható haszna.

Előzmény: sssey (467362)
sssey Creative Commons License 2021.05.09 -3 2 467362

beNeei

 

Még mindig több bevételt termel egy 30%-os vonat mint ha Nagykanizsán áll a tárolón a szerelvény egész nap.

 

Ez vitathatatlan. De hogyan néz ki ez, ha a kiadási oldalról sem felejtkezel el?

 

sssey

Előzmény: beNeei (467359)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 -2 1 467361

a Railjet pótlók jelenleg gyorsvonati pótjeggyel üzemelnek.

Előzmény: zjakabfi (467360)
zjakabfi Creative Commons License 2021.05.08 -2 0 467360

Győrből milyen gyorsvonatos vonat van?

Előzmény: beNeei (467357)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 -3 1 467359

de az is röhej, hogy még 300 Ft-os pótjeggyel sem lehet megtölteni a sima vonatrészt (lásd 20-25-ös vonal vagy télen a 30-as) ezeken a vonalakon az utasszámok sem indokolnának ennyi vonatot. 

 

Még mindig több bevételt termel egy 30%-os vonat mint ha Nagykanizsán áll a tárolón a szerelvény egész nap. 

 

Másrészt el kell felejteni járványtól függetlenül is hogy a 80 utas /kocsi-ra kell törekedni. 

Előzmény: alex_86 (467328)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 -3 0 467358

Megértem, hogy egy kevésbé frekventált kihasználatlan járaton akarnak több utast, meg odaterelni azt akinek mindegy mikor utazik, de nem kéne abba az irányba elmenni, van egy olcsó jegy , de ha akármi miatt nem azzal utazik újból megint jegyvétel, esetleg a vonaton büntető pótjegy 2600 Ft stb..

Számos utas akármennyire szeretne megfelelni a Máv nak és nem fordítva bizony vagy egy vonattal előbb vagy eggyel később utazik, na most őket kell jól büntetni számos példát láttam erre is, nem kellene "büntetni" azt aki nem érte el azt a vonatot amire kedvezményesebb volt az utazás, mert belőle nem lesz hosszú távon visszatérő elégedett vásárló

 

 

A "kukacos" vonatnál valóban komolyabban veszik, hisz arra a vonatra adott a rendszer kedvezményt, de lekésett IC utáni következő IC-n már rengetegszer utaztam az előzőre szóló pót és helyjeggyel. SOHA nem problémázott semmit egy jegyvizsgáló sem. 

Előzmény: f_k (467340)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 -4 0 467357

Dehogynem! Egy heti-kétheti rendszerességgel, TÁ jeggyel utazó utas (ez esetben legyen pl. Bp-Kecskemét vagy Szeged viszonylatban) nem biztos, hogy kiad évi 35.000 Ft-ot Start klub kártyára, ha online 40% kedvezménnyel, kártya nélkül is megválthatja a jegyet, ráadásul IC kocsiban utazhat, nem a gyv részben. Szóval ezt eléggé reális konkurenciának tartom.

 

be kellett bizonyítani, hogy egy adott viszonylaton bevezetett árcsökkenés ellenére, a bevételek nem fognak elmaradni. De ha ez egy pilot, aminek a tapasztalatai kellenek - nos, arra is teljesen jó.

 

 

Heti 2 Budapest-Győr Budapestet utazom. Ez teljes áron 2520 x 4 =10080 Ft. plusz 4x gyorsvonati pótjegy 1200 Ft (nem mindig vennék amugy sem)

 

50% Start kártyával (ezt használom) +appban veszem a jegyem - 10%  igy 4 x 1134 Ft=4554Ft  plusz a gyorsvonati pótjegy 0 Ft  Nekem egyébként a Start klub is bőven megérné évi 290.000-ért, csak le kell egyben perkálni.

 

 

Ezzel még mindig körülbelül ott vagyok mint a 40%-os csúcsidőn kivőli jeggyel ami ráadásul nekem még mindig nem is indig felel meg időben.

 

 

nekem amugy az jön le hogy a vasutnak az 50%-os áron bőőőven megéri az utast elvinni. A teljes árú jegyen óriási extraprofit van.  hisz a Start kártyára semmilyen árkiegészitést sem vesz fel ugy mint a diákjegyre. 

Előzmény: alex_86 (467328)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 -3 0 467356

Microsoft Train Simulator/Open Rails mozdonyoknak elég élethű a vezetőállása, ott lehet legjobban ismerkedni vele mi mire való.

Előzmény: miki_ng (467345)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 -4 1 467355

Egy adag Jenbacher vagy DB628 is nagyot lendithetne a témán...

Előzmény: segélyvonókészülék (467354)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.08 -4 4 467354

Nem ártana egy kissé attraktívabbá tenni a dolgokat.

A nem villamosított vonalak járműállományával kapcsolatban az látszik, hogy a startnak semmi perspektívája sincs, az ultrarövid távon túl (a pár nyamvadt dezasztró ide-oda pakolgatása).

Dízelmozdonya nincs (a remotorizáltak is lefutották már a remot programban tervezett élettartamhosszabbításukat, vastagon), és nem is tervez venni, motorvonat tekintetében pedig van Bz, meg Bz, ami a jelentős hányadot illeti.

 

Sajnos amíg ez van, elég nehéz a potenciálisakat a vasút peremére csábítani.

 

És persze a menetrendről továbbra sem szóltunk.

Előzmény: General Specific (467353)
General Specific Creative Commons License 2021.05.08 -3 2 467353

Érdekes adatok, érdemes azért nézegetni őket, különösen az összefoglalót:

 

https://kimittud.atlatszo.hu/request/17840/response/25501/attach/html/7/mell%20kvonalak%2020210412.xlsx.html

 

Ami nekem így elsőre lejön:

 

1. Ha a pandémia miatt extrém 2020-at nem is nézzük, 2019-ig is folyamatos a legtöbb vonal utaskm csökkenése.

2. Kivételt képeznek a kiránduló vonalak, úgymint 11, 75, 87.

3. A csökkenés ellenére még mindig nagyon sokaknak jelenti a legfontosabb közlekedési eszközt a mellékvonali vasút a szegény országrészeken, úgymint Debrecen, Nyíregyháza és Békéscsaba környékén.

 

(A menetrendi változásokat most nem néztem)

Előzmény: Snake-Mojzi (467283)
miki_ng Creative Commons License 2021.05.08 -3 0 467352

Köszi!

Elasztomer ütközőkészülékről, és Scharfenberg önműködő kapcsolókészülékről van valakinek netes anyaga? ;)

Előzmény: 1047 005-2 (467351)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.05.08 -3 0 467351

Nem műszer,Mozdony Fedélzeti Berendezés.

Előzmény: miki_ng (467350)
miki_ng Creative Commons License 2021.05.08 -3 0 467350

Azt a Prolan fedélzeti műszert, ami minden mozdonoyn van, annak mi a hivatalos neve?

Előzmény: miki_ng (467349)
miki_ng Creative Commons License 2021.05.07 -4 0 467349

Néztem a videóit, de a vezetőállásről nem beszél sokat.

Jobb lenne nekem egy feliratozott kép :)

Előzmény: 1047 005-2 (467347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!