Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Edemmmmm Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44119

Üdv!

 

Kérlek véleményezzétek az alábbi terméket!

 

Szerintetek ez milyen minőségű trafó lehet?

 

http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_275121/IC_15100_Renault_gyujtotrafo

 

Fontos lenne!

 

Köszönöm!

Anonymus23 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44118

Köszi,

 

Rájuk fogok kérdezni.

Most nézegettem, hogy olyan motorkódja van az enyémnek, amit nem nagyon találok a neten: K9KB706D******

Namármost vagy elírták a forgalmit anno, de összesen 1 helyen találok erről bármit is a neten, eg yolasz oldalon, de azt meg nem tudom elolvasni :D

Előzmény: Törölt nick (44117)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44117

Van nekik 1,5 dci-hez is egr szelep! http://www.franciaautoalkatreszek.hu/html/ujdonsagok.html

Előzmény: Anonymus23 (44115)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44116

Hali!

 

A km jeladó pl. itt:http://www.franciaautoalkatreszek.hu/html/renault.gyari.html nagyon jó áron van, (én majdnem dupla ennyiért vettem).

A gumit mennyiért veszed? Nekem ez van két szezon óta és nagyon pöpi:http://gumiabroncsxxl.hu/products/490-17565r14-82-t-dunlop-sp-winter-response.aspx , de pl. itt a mostani adac teszt győztese sem sokkal drágább: http://www.kocsigumi.hu/kocsigumi/index.php?search=tyres&size_width=175&size_height=65&size_diameter=14&manufacturer=%23&type1=Szem&season2=T#anchor

 

Én elgondolkoznék rajta...

Bár nem tudom te mennyiért nézted.

Előzmény: ÖregMackó (44111)
Anonymus23 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44115

Hali!

Igen őrájuk gondoltam.

Köszönöm az infót, bár nagyon messze van tőlünk Pécs, de a futárszolgálatoknak köszönhetően ez sem feltétlenül távolság már.

Akkor ahogy időm engedi egy telefont azért megeresztek, meglátjuk, hogy tudnak-e segíteni.

Előzmény: ifjpapa (44113)
ifjpapa Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44114

Hello

 

Akkor lehet, hogy én nyertem: 5 évesen 89e km kellett cserélnem :)

Akkor 50e HUF volt...

üdv.ifjpapa

Előzmény: ÖregMackó (44098)
ifjpapa Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44113

Szia

 

A Mátyás bt-re gondoltok, a Farkas I. utcában? 8 éve náluk vásárolok; nagyon korrektek, az áraik is jók; és Fridcar partner bolt...

üdv.ifjpapa

Előzmény: Anonymus23 (44103)
Edemmmmm Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44112

Üdv Kartácsok!

 

http://www.youtube.com/watch?v=8Lr6teZ1S_U

 

Akinek még rajtam kívül gyújtótrafó problémája lenne az tekintse meg a videót!

 

Bár angol, de ha valaki nem tud az sem gond (google fordító)!

 

Remélem ez másoknak is segítség!

ÖregMackó Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44111

Hallo mindenki!

 

Tudom nem jó poén annak, akinek baja van vele és csak áldhatom a szerencsémet, hogy még nem találkoztam az EGR szelep hibájával. Viszont van néhány dolog amivel én is szívtam, és a fórumon kaptam segítséget és megoldást. Szóval nem izléstelenkedni akartam. Sajnos egyre gyakrabban esik le a km-óra mutatója, de eddig még néhány száz méter után mindíg visszajött. Pedig ha megáll, akkor oda a szép regisztrációknak amik születése óta km. állás szerint sorakoznak az excel táblában. Ha megdöglend akkor gyorsan kell cselekednem ne rontsa el a statisztikámat.  

Téli gumit vadászok, azt mondták a 185/60/14 méret jobb mint a gyári 175/65/14 de bnem tudom igaz-e. A Kléberem már 7 éves és bár még szemre nem teljesen legyalogolt de már nem ad biztonságot, fel van keményedve és van benne vagy 70 ezer km. Tavaly már le akartam cserélni, de miután számoltam még adtam neki egy telet. Most már nem tudom megúszni. Fulda Kristal Montero 3 lett kiválasztva remélem nem csalódom benne.

 

Mindenkinek jó utat

 

ÖregMackó

 

Ata61 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44110

Kösz az ínfót.

Előzmény: Gergo.bgy (44107)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44109

Hát próbálok segíteni,mert nekem nem sokan segítettek anno, tudom milyen ramaty dolog. Sok doogra egyedül jöttem rá, mióta megvan a vas. Igaz néha kicsit "lejáratom" magam, de talán ennyi még poénosan belefér. :DD

 

Azért a végére odaírtam a forrást. Nem az én cikkem, neten találtam. Egyszerűbb volt beilleszteni, mint saját szavakkal elregélni. ;)

 

Azért köszi a megértést! :)

Előzmény: nagya2 (44104)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44108

Így van, tapasztalatom nincs velük.

 

Jó sztori. :)

Pedig Pécs-Mohács kzti útszakasz "isteni" ahhoz képest, mik vannak az ország többi területein.

Egyik kedvencem pl.: Pécs-Baja-Szeged útvonal.

Ott nem csak az EGR ragad be, de az autó is szétesik...

Vicc ez az ország. :(

Előzmény: Anonymus23 (44103)
Gergo.bgy Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44107

Üdv, 

 

Renault szervízbe biztos lehet, én ott vettem. Kb. 1500 HUF. Cikk szám: 82 00 259 649

Előzmény: Ata61 (44094)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44106

Most nézem, hogy én vettem km óra jeladót 11eft-ért, itt meg kicsit több mint 6eft. Így jártam:-(

Előzmény: Törölt nick (44105)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44105

Én egyszer voltam bent náluk, talán 1-1,5 éve akkor gyertyát vettem náluk. Segítőkésznek tűntek, ahogy a honlapjukon olvastam, a fridcar a pertnerük (talán).

Előzmény: Anonymus23 (44103)
nagya2 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 44104

HAli!!

Ahham télleg "hülyültünk", és télleg nemtom mi az az Egér szelep :-))))

 

A cikked jó, igyekezeted dicséretes, hogy analfabéta dci-s kollégákkal megismertesd a kocsi müködését (eszmecseréidből még én is sokat tanulok), ezért ha erre jársz megdoblak egy sörrel(ezt komoly mondom).

 

Üdv Nagya

Előzmény: Törölt nick (44102)
Anonymus23 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44103

Azt, hogy hol van, azt a GPS-eszem is tudja :DDD.

Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy vajon mennyire megbízható bolt, de ha soha sem voltál még ott, akkor nem sok tapasztalat lehet.

 

Igen, a fiúk a bányában dolgoznak, azaz poénkodtak.

Amin én is biztos jól vidulnék, ha nem szívnék már ezzel másodszor is :P

 

Illetve harmadszor, mert legelőször pont Pécs/Mohács nyaraláskor jött elő, belementem egy huppanóba, ahol is azonnal elment az ereje a kocsinak, felvillant a lámpa meg minden.

Mivel garanciális volt, kihívtuk az ótómentőt (assistance), elvitték, majd másnap mehettem érte.

Még előttem van, ahogy a csávó mondja, hogy a számítógép EGR szelep hibát írt ki, valószínüleg beragadt, de megütögették egy picit és mostmár jó, kitörölték a hibát, és minden OK, 6500 Ft lesz. Mondom nem tesz semmit, szerintem meg ingyen lesz, mivel +2 év garanciát vettem hozzá.

Azzal a mozdulattal ahogy a pécsi szervízes nyújtotta a számlát már tépte is össze és további jó utat kívánt. Nem sikerült a lehúzás. Azt sajnálom, hogy akkor nem cseréltettem ki.

 

Pl ma egyáltalán nem jött elő az erőtlenkedés, egész nap normálisan ment.

Előzmény: Törölt nick (44100)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44102

nagya2, ÖregMackó.

 

Őőőő... Mikor már elküldtem, és visszaolvasgattam, kielemeztem, "hogy is" írtatok, azt hiszem leesett a tantusz...

 

Csak hülyültetek mi?

 

Bocsesz... Pedig milyen frankó cikket linkeltem. :D

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44101

nagya2, ÖregMackó.

 

Nem tudom miyen motorotok van, de EURO 3-as dCi-ben már tuti van. Előtte nem tudom...  Ha van, a légszűrőház alatt van, a motor tetejénél a hátsó felén.

EGR (AGR) szelel a kipufogó gázt visszavezető szelep.

 

Kis tájékoztató ha kiváncsiak vagytok:

 

"...Kipufogógáz visszavezetés
Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.

Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet. A visszavezetésre két módszer is kínálkozik: a belső és a külső kipufogógáz visszavezetés.
A belső kipufogógáz visszavezetés a szívó és a kipufogószelepek összenyitásával valósul meg. Ezen az úton csak csekély mértékű visszavezetés érhető el.
A külső kipufogógáz visszavezetés korai megvalósításánál az elektronika még nem kapott szerepet, a rendszer mechanikus működtetésű volt, alapvetően a szívócsonk nyomásviszonyai határozták meg a visszavezetésre kerülő kipufogógáz mennyiségét.
Korszerű motorok esetén a visszavezetés szabályzottan megy végbe, az ECU csak meghatározott működési feltételek teljesülése esetén, kitöltési tényező vezérléssel működteti a kipufogógáz visszavezetését közvetlenül végző EGR (német nyelvterületen: AGR) szelepet. Alapjáraton szükségtelen a visszavezetés, míg teljes terhelésnél a bekövetkező teljesítmény vesztés miatt általában nincs, vagy csekély mértékű a kipufogógáz visszavezetés. Gyakorlati megvalósulásában a rendszer számos, egyéb egységet is magába foglalhat. Dízel rendszerek esetében általánosan elmondható, hogy az EGR-rendszernek nagyobb szerepe van, a motor által beszívott gáz akár 70%-a is származhat innen. Otto motorok esetében a visszavezetett kipufogógázok aránya a szakirodalom szerint legfeljebb 15-20%...."

 

Forrás: Injektor.hu

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44100

Tudom, hogy hol van a bolt, de én még nem jártam ott.

Mellette a "sarkon" viszont voltám már... Ott a Bárdi van. :D

 

Előzmény: Anonymus23 (44093)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44099

Ezek szerint a tisztítás már nem volt elég?

Előzmény: Edemmmmm (44096)
ÖregMackó Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44098

Helló Nagya!

 

Az enyémben 150k km. van és az EGR szelepről csak itt olvastam :-)

 

bibi

 

ÖregMackó

 

Előzmény: nagya2 (44095)
famati Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44097

Köszönöm a tippeket, kipróbálom őket!

Előzmény: Törölt nick (44092)
Edemmmmm Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44096

SZiasztok!

 

Ha van valakinek olcsón eladó gyújtótrafója a thalicskához, az kérem jelentkezzen (2001. 1.4 16 v RT)!

 

Szerintem a mail publikus!

 

Köszi a segítséget!

 

Üdv

 

Edemmmmm

nagya2 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 44095

Khmmm, mi az az EGR szelep:-))))))

120k km van benne, a gázolajat adalékolom, nemtom mi az az EGR szelep.

Üdv Nagya

UI:Ha már minden meleg, azé' megszokom huzatni

Ata61 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 44094

Sziasztok!

Ha már EGR-szelep:
Nem tudja valaki véletlen,hogy hol lehetne hozzá kapni azt a fém lemez tömítést?
Szerelésnél kicsit meggyűrődött,és jó lenne újat rakni helyette.

Anonymus23 Creative Commons License 2011.10.04 0 0 44093

Kösz az infót, a múltkorjában megtisztítottam, de sajnos az enyém elég könnyen járt, ergo nem hiszem, hogy ilyen baja lehetett volna, illetve elég kicsi votl rajta a korom réteg is.

Tudom, mert már elég sokszor szedtem ki és raktam vissza. Elsőnek kb olyan 60000 környékén kezdett szívatni, akkor kiszedtem és eléggé nehezen működött, de egy tisztítás, illetve egy motor program frissítés segített. A teljes vezérlő programot frissítették, mert mondták, hogy a korábbi verziónál kisebb tűrések voltak beállítva az EGR szelepnél, ergo még jó és működő szelepnél is bejelzett már az elektronika, hogy cserélni kell a szelepet.

Most járok nemsoká 100000-nél, és a múltkor felvillant a lámpa, akkor kiszedtem, kipucoltam visszaraktam és láss csodát elaludt a lámpa is.

1-2 hét múlva amikor még az indító relével kínlódtam, akkor megint felgyulladt, és bizony néha elmegy belőle az erő is. Érdekes módon azóta viszont nem füstöl, míg előtte volt fekete pamacs egy-egy lepadlózásnál.

Szóval egyelőre megállt a dolog, én tömítéseltávolítóval takarítottam le ennek előtte a kormot, az is szépen leoldotta, és ha nem is fémtisztára (egy sötétszürke/fekete színe maradt az EGR-nek), de letaraítva raktam vissza.

Sajnos a Rönyónál ezeknél a szelepeknél nem lehet külön leszedni az elektromágnest, nekem össze van szegecselve, elvileg le lehetne fúrni róla, és elvileg a 3 csavarral ugyanúgy vissza lehetne rakni, de mivel kell a kocsi és nincs tartalék, így nem nagyon kísérleteznék vele, mert ha utána nem tudom összerakni, akkor cumi van, mehetek venni egyet, bár úgy tűnik, hogy előbb utóbb úgyis ez lesz a vége.

 

Kerekati!

Ismerős neked ez az autósbolt? Pécsen van, és elég jó áraik vannak...

http://www.franciaautoalkatreszek.hu/html/renault.gyari.html

Itt találtam a legolcsóbb EGR szelepet (neten nézve), igaz 1,9 dCi.hez írják, de az kerül 30940 Ft-ba, máshol 40 alatt sehol sem láttam...

Őszintén, ha ennyibe kerül egy új, akkor még talán áldoznék is rá, mivel bontottat is 20-ért lehet kapni, az meg ki tudja mikor kakukkol be.

 

Azon gondolkoztam még, hogy mivel a Daciába is szerelik ezt a motort, és mivel sógor Erdélyből származik, aránylag könnyen tudnék onnan is beszerezni ilyet, már ha ott olcsóbb lenne mint nálunk. Régebben voltak itt a fórumon Erdélyből valók is, de nem ugrik be, hogy ki is.

Előzmény: plömplöm (44089)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.04 0 0 44092

Még ha fordítva lenne... :/

Bírom ezt az elektromosságot, mikor hülyeséget csinál és akkor "találd ki" mi van...

 

(Azért csak az érdekesség kedvéért tisztázzuk, hogy Nálad a "fék-visszajelző" a kézifék/fékfolyadékszint-visszajelzőt jelenti, ha már ezt keztük el automatikusan tárgyalni, csak mert nehogy épp pl a fékkopásjező is szóba kerüljön/-vagy épp ne, mert bár gyárilag ugyan nincs bekötve (még nem találkoztam olyannal, amiben lett volna, de ez nem azt jelenti, hogy nem létezik), és sok műszeregységben led sincs beforrasaztva, de hát sosem lehet tudni, lehetnek kivételek... bár ebben az esetben is igen csak furcsa lenne a fordított működés)

 

Akkor marad még nagya2 másik ötlete. Ellenőrizd a kézifék-karnál lévő érintkezőt, lehet nem megfelelő távolság van a kapcsolónak, hogy rendesen "ki tudjon oldani", vagyis -elméletileg- megszakítani az áramkört, mikor visszaengeded a kart.

Mivel elméletileg úgy gondolom, akkor zárja az áramkört -és világít a lámpa-, mikor behúzod a kéziféket.

 

Ha épp nem világít, vagy ha nyomod a féket és kialszik (álló helyben) ahogy írtad, akkor kezd el lassan felhúzni a kézifékkart és figyeld meg mikor gyullad ki a lámpa. Ha épp hogy hozzáérsz és felvillan, akkor ott lesz a bibi.

1-2 cm-t szerintem azért kellene mozognia felfelé a karnak úgy, hogy még nem kapcsol fel a pilács.

 

Bár fura így ez a jelenség, esetleg még azt is el tudom képzelni, hogy ott a bibi, és mikor fékezel, kicsit változik talán a bowden feszessége, "helyzete", és esetleg befolyásolhatja a kézifékkar olyan kis mértékű megmozdulását, ami a hozzá "túl távol" lévő kapcsolóval együtt (pl letört, eltört, elgörbült, elcsúszott, kiugrott a helyéről...stb) okozhatna esetleg furcsa jelenséget.

 

De azért a fékfolyadék-tartáy tetején lévő úszót/érintkezőt is nézd meg, jól működik e, és megfelelően kapcsol e. Bár úgy tudom, sok esetben ez akkor "zár", mikor elfogy a fékolaj. Szóval ha van benne olaj, nézd meg felemelkedik e az úszó része rendesen, és megszakítja e az áramkört úgy, ahogy kell. Itt sem jó az érinkezőknél a "túl kicsi" távolság nyitott állapotában.

(Esetleg ideiglenes húzd le a csatlakozót innen és figyelj, van e változás menet közben. Ha nincs változás, nem itt van a baj -kivétel ugye ha vezeték bibi van-)

 

A vezetékek "jó állapota" lenne a következő lépés, ha ezek nem jönnek be. Nincs e kidörzsölődve valahol és összeér, vagy vázhoz ér...stb.

Előzmény: famati (44091)
famati Creative Commons License 2011.10.04 0 0 44091

Szia!

 

A fékolaj szintje ok, ha kivillan, fékezés közben mindíg kialszik! Szerinted?

Előzmény: Törölt nick (44085)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.04 0 0 44090

Ata61

Nincs mit. ;)

Még jó, hogy JÓ! Maradjon is így! :)

 

plömplöm

Szép kis cickk. :) Azért ez már durva...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!