Tudom nem jó poén annak, akinek baja van vele és csak áldhatom a szerencsémet, hogy még nem találkoztam az EGR szelep hibájával. Viszont van néhány dolog amivel én is szívtam, és a fórumon kaptam segítséget és megoldást. Szóval nem izléstelenkedni akartam. Sajnos egyre gyakrabban esik le a km-óra mutatója, de eddig még néhány száz méter után mindíg visszajött. Pedig ha megáll, akkor oda a szép regisztrációknak amik születése óta km. állás szerint sorakoznak az excel táblában. Ha megdöglend akkor gyorsan kell cselekednem ne rontsa el a statisztikámat.
Téli gumit vadászok, azt mondták a 185/60/14 méret jobb mint a gyári 175/65/14 de bnem tudom igaz-e. A Kléberem már 7 éves és bár még szemre nem teljesen legyalogolt de már nem ad biztonságot, fel van keményedve és van benne vagy 70 ezer km. Tavaly már le akartam cserélni, de miután számoltam még adtam neki egy telet. Most már nem tudom megúszni. Fulda Kristal Montero 3 lett kiválasztva remélem nem csalódom benne.
Hát próbálok segíteni,mert nekem nem sokan segítettek anno, tudom milyen ramaty dolog. Sok doogra egyedül jöttem rá, mióta megvan a vas. Igaz néha kicsit "lejáratom" magam, de talán ennyi még poénosan belefér. :DD
Azért a végére odaírtam a forrást. Nem az én cikkem, neten találtam. Egyszerűbb volt beilleszteni, mint saját szavakkal elregélni. ;)
Én egyszer voltam bent náluk, talán 1-1,5 éve akkor gyertyát vettem náluk. Segítőkésznek tűntek, ahogy a honlapjukon olvastam, a fridcar a pertnerük (talán).
Ahham télleg "hülyültünk", és télleg nemtom mi az az Egér szelep :-))))
A cikked jó, igyekezeted dicséretes, hogy analfabéta dci-s kollégákkal megismertesd a kocsi müködését (eszmecseréidből még én is sokat tanulok), ezért ha erre jársz megdoblak egy sörrel(ezt komoly mondom).
Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy vajon mennyire megbízható bolt, de ha soha sem voltál még ott, akkor nem sok tapasztalat lehet.
Igen, a fiúk a bányában dolgoznak, azaz poénkodtak.
Amin én is biztos jól vidulnék, ha nem szívnék már ezzel másodszor is :P
Illetve harmadszor, mert legelőször pont Pécs/Mohács nyaraláskor jött elő, belementem egy huppanóba, ahol is azonnal elment az ereje a kocsinak, felvillant a lámpa meg minden.
Mivel garanciális volt, kihívtuk az ótómentőt (assistance), elvitték, majd másnap mehettem érte.
Még előttem van, ahogy a csávó mondja, hogy a számítógép EGR szelep hibát írt ki, valószínüleg beragadt, de megütögették egy picit és mostmár jó, kitörölték a hibát, és minden OK, 6500 Ft lesz. Mondom nem tesz semmit, szerintem meg ingyen lesz, mivel +2 év garanciát vettem hozzá.
Azzal a mozdulattal ahogy a pécsi szervízes nyújtotta a számlát már tépte is össze és további jó utat kívánt. Nem sikerült a lehúzás. Azt sajnálom, hogy akkor nem cseréltettem ki.
Pl ma egyáltalán nem jött elő az erőtlenkedés, egész nap normálisan ment.
Nem tudom miyen motorotok van, de EURO 3-as dCi-ben már tuti van. Előtte nem tudom... Ha van, a légszűrőház alatt van, a motor tetejénél a hátsó felén.
EGR (AGR) szelel a kipufogó gázt visszavezető szelep.
Kis tájékoztató ha kiváncsiak vagytok:
"...Kipufogógáz visszavezetés Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet. A visszavezetésre két módszer is kínálkozik: a belső és a külső kipufogógáz visszavezetés. A belső kipufogógáz visszavezetés a szívó és a kipufogószelepek összenyitásával valósul meg. Ezen az úton csak csekély mértékű visszavezetés érhető el. A külső kipufogógáz visszavezetés korai megvalósításánál az elektronika még nem kapott szerepet, a rendszer mechanikus működtetésű volt, alapvetően a szívócsonk nyomásviszonyai határozták meg a visszavezetésre kerülő kipufogógáz mennyiségét. Korszerű motorok esetén a visszavezetés szabályzottan megy végbe, az ECU csak meghatározott működési feltételek teljesülése esetén, kitöltési tényező vezérléssel működteti a kipufogógáz visszavezetését közvetlenül végző EGR (német nyelvterületen: AGR) szelepet. Alapjáraton szükségtelen a visszavezetés, míg teljes terhelésnél a bekövetkező teljesítmény vesztés miatt általában nincs, vagy csekély mértékű a kipufogógáz visszavezetés. Gyakorlati megvalósulásában a rendszer számos, egyéb egységet is magába foglalhat. Dízel rendszerek esetében általánosan elmondható, hogy az EGR-rendszernek nagyobb szerepe van, a motor által beszívott gáz akár 70%-a is származhat innen. Otto motorok esetében a visszavezetett kipufogógázok aránya a szakirodalom szerint legfeljebb 15-20%...."
Ha már EGR-szelep: Nem tudja valaki véletlen,hogy hol lehetne hozzá kapni azt a fém lemez tömítést? Szerelésnél kicsit meggyűrődött,és jó lenne újat rakni helyette.
Kösz az infót, a múltkorjában megtisztítottam, de sajnos az enyém elég könnyen járt, ergo nem hiszem, hogy ilyen baja lehetett volna, illetve elég kicsi votl rajta a korom réteg is.
Tudom, mert már elég sokszor szedtem ki és raktam vissza. Elsőnek kb olyan 60000 környékén kezdett szívatni, akkor kiszedtem és eléggé nehezen működött, de egy tisztítás, illetve egy motor program frissítés segített. A teljes vezérlő programot frissítették, mert mondták, hogy a korábbi verziónál kisebb tűrések voltak beállítva az EGR szelepnél, ergo még jó és működő szelepnél is bejelzett már az elektronika, hogy cserélni kell a szelepet.
Most járok nemsoká 100000-nél, és a múltkor felvillant a lámpa, akkor kiszedtem, kipucoltam visszaraktam és láss csodát elaludt a lámpa is.
1-2 hét múlva amikor még az indító relével kínlódtam, akkor megint felgyulladt, és bizony néha elmegy belőle az erő is. Érdekes módon azóta viszont nem füstöl, míg előtte volt fekete pamacs egy-egy lepadlózásnál.
Szóval egyelőre megállt a dolog, én tömítéseltávolítóval takarítottam le ennek előtte a kormot, az is szépen leoldotta, és ha nem is fémtisztára (egy sötétszürke/fekete színe maradt az EGR-nek), de letaraítva raktam vissza.
Sajnos a Rönyónál ezeknél a szelepeknél nem lehet külön leszedni az elektromágnest, nekem össze van szegecselve, elvileg le lehetne fúrni róla, és elvileg a 3 csavarral ugyanúgy vissza lehetne rakni, de mivel kell a kocsi és nincs tartalék, így nem nagyon kísérleteznék vele, mert ha utána nem tudom összerakni, akkor cumi van, mehetek venni egyet, bár úgy tűnik, hogy előbb utóbb úgyis ez lesz a vége.
Kerekati!
Ismerős neked ez az autósbolt? Pécsen van, és elég jó áraik vannak...
Itt találtam a legolcsóbb EGR szelepet (neten nézve), igaz 1,9 dCi.hez írják, de az kerül 30940 Ft-ba, máshol 40 alatt sehol sem láttam...
Őszintén, ha ennyibe kerül egy új, akkor még talán áldoznék is rá, mivel bontottat is 20-ért lehet kapni, az meg ki tudja mikor kakukkol be.
Azon gondolkoztam még, hogy mivel a Daciába is szerelik ezt a motort, és mivel sógor Erdélyből származik, aránylag könnyen tudnék onnan is beszerezni ilyet, már ha ott olcsóbb lenne mint nálunk. Régebben voltak itt a fórumon Erdélyből valók is, de nem ugrik be, hogy ki is.
Bírom ezt az elektromosságot, mikor hülyeséget csinál és akkor "találd ki" mi van...
(Azért csak az érdekesség kedvéért tisztázzuk, hogy Nálad a "fék-visszajelző" a kézifék/fékfolyadékszint-visszajelzőt jelenti, ha már ezt keztük el automatikusan tárgyalni, csak mert nehogy épp pl a fékkopásjező is szóba kerüljön/-vagy épp ne, mert bár gyárilag ugyan nincs bekötve (még nem találkoztam olyannal, amiben lett volna, de ez nem azt jelenti, hogy nem létezik), és sok műszeregységben led sincs beforrasaztva, de hát sosem lehet tudni, lehetnek kivételek... bár ebben az esetben is igen csak furcsa lenne a fordított működés)
Akkor marad még nagya2 másik ötlete. Ellenőrizd a kézifék-karnál lévő érintkezőt, lehet nem megfelelő távolság van a kapcsolónak, hogy rendesen "ki tudjon oldani", vagyis -elméletileg- megszakítani az áramkört, mikor visszaengeded a kart.
Mivel elméletileg úgy gondolom, akkor zárja az áramkört -és világít a lámpa-, mikor behúzod a kéziféket.
Ha épp nem világít, vagy ha nyomod a féket és kialszik (álló helyben) ahogy írtad, akkor kezd el lassan felhúzni a kézifékkart és figyeld meg mikor gyullad ki a lámpa. Ha épp hogy hozzáérsz és felvillan, akkor ott lesz a bibi.
1-2 cm-t szerintem azért kellene mozognia felfelé a karnak úgy, hogy még nem kapcsol fel a pilács.
Bár fura így ez a jelenség, esetleg még azt is el tudom képzelni, hogy ott a bibi, és mikor fékezel, kicsit változik talán a bowden feszessége, "helyzete", és esetleg befolyásolhatja a kézifékkar olyan kis mértékű megmozdulását, ami a hozzá "túl távol" lévő kapcsolóval együtt (pl letört, eltört, elgörbült, elcsúszott, kiugrott a helyéről...stb) okozhatna esetleg furcsa jelenséget.
De azért a fékfolyadék-tartáy tetején lévő úszót/érintkezőt is nézd meg, jól működik e, és megfelelően kapcsol e. Bár úgy tudom, sok esetben ez akkor "zár", mikor elfogy a fékolaj. Szóval ha van benne olaj, nézd meg felemelkedik e az úszó része rendesen, és megszakítja e az áramkört úgy, ahogy kell. Itt sem jó az érinkezőknél a "túl kicsi" távolság nyitott állapotában.
(Esetleg ideiglenes húzd le a csatlakozót innen és figyelj, van e változás menet közben. Ha nincs változás, nem itt van a baj -kivétel ugye ha vezeték bibi van-)
A vezetékek "jó állapota" lenne a következő lépés, ha ezek nem jönnek be. Nincs e kidörzsölődve valahol és összeér, vagy vázhoz ér...stb.