Keresés

Részletes keresés

beNeei Creative Commons License 2021.05.12 -3 0 467414

Nem, menetrendvátás óta ez a szerelvénye ennek a két vonatnak. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (467408)
timetable Creative Commons License 2021.05.12 -2 0 467413

Szerintem ha beindul újra jobban a nemzetközi forgalom, plusz a Balaton, akkor le fognak róla kerülni ezek a kocsik. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (467412)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.05.12 -2 0 467412

Köszi, ennyit a korábbi hazamenetelről a munkából. Tavaly még dupla Flirt volt. :(

Előzmény: nagype106 (467409)
névtelen Creative Commons License 2021.05.12 -5 5 467411

Ezt igazából akkor tudhatod, ha ott ültél, ahol a másikat zavarta. Lehet, hogy elméletben nem, de a gyakorlatban igen. És, az is lehet, hogy az illető volt túl érzékeny, hisztis, stb.. De, ezt nem kívülállóknak kell eldönteni.

 

És, továbbra is tartom, hogy abban az esetben, ha valaki olyat tesz, ami másnak zavaró, akkor azt mindenképp kulturált módon illik rendezni és nem illik a másikat kioktatni, csak mert valaki szerint ez nincs és ő nem tapasztalja. Amit valaki írt (felajánlja, hogy cseréljenek helyet) egy jó megoldás lehet.

 

Hasonló mint a dohányzás: régen az volt a "közgondolat", hogy akit zavar a füst, menjen arrébb. Ma azért a helyére került és nem illik más orra alá füstölni, ami helyes és jó.

Előzmény: r1232 (467406)
Zolas Creative Commons License 2021.05.12 -4 0 467410

Az IC kocsiban nincs covid? Télen, a -20 -ban is tud sütni a nap. A többit meg leírták előttem.

Előzmény: beNeei (467401)
nagype106 Creative Commons License 2021.05.11 -2 0 467409

A páros gyorsítottak mind szóló Flirtből vannak kiadva, kivéve a 9306, mert az EC kocsikból van minden hétköznap.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (467408)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.05.11 -2 0 467408

Én az egyik ellen vonaton (9306) futottam bele hasonlóba, a várt dupla Flirt helyett Taurus + IC kocsikból állt a vonat. Szerencsére a kalauz nem jött Biatorbágyig, így csak a meleg volt a bajom az első peronon. Bár sokan nézték, hogy ez most milyen vonat, így gyanítom valami esemény következménye volt. Általában a következő vonaton utazom.

Előzmény: rom templom (467407)
rom templom Creative Commons License 2021.05.11 -2 0 467407

Érdekes szitu lehet, ha valaki online megveszi a kerékpárjegyet (mert a rendszerfel is dobja a 9309-et) és a keller mégis ledobja...

Előzmény: hmsoft (467394)
r1232 Creative Commons License 2021.05.11 -1 3 467406

A halberstadti ablakkiosztása olyan, ha mindkét oldalon lehúzták az ablakokat, akkor sem lesz nagy huzat. A lehúzott ablakkal szemközt ülőnél végképp nem (és a történetben erről volt szó, szvsz).

Előzmény: névtelen (467402)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.11 -2 5 467405

Típusszitu:

aki lehúzza az ablakot, a szakasz elejében ül, észre sem veszi a huzatot.

A végében meg orkán van.

Én ilyenkor illedelmesen fel szoktam ajánlani, hogy cseréljünk helyet.

 

Abban viszont van valami, hogy ha van ic kocsi, akkor megéri egy sör árát a nyugalom. Pro is, kontra is. :) 

Előzmény: névtelen (467404)
névtelen Creative Commons License 2021.05.11 -7 3 467404

fél-off: amúgy, kíváncsi vagyok, hogy vajon hogyan viselnék azt azok, akik most mínuszt adtak a hivatkozott hozzászólásra, ha valaki jól belemászna a személyes terükbe utána meg még jól be is szólna...

 

Rányitni valakire a huzatot pont annyira illedelmes, mint nyakon önteni egy vödör vízzel, csak ez épp nem látszik. Jellemzően nem arra megy a huzat, aki az ablakot kinyitja. Pontosabban, ha igen, akkor bezárja/igazítja, mert zavarja. De, mást akkor zavarhat?

Előzmény: névtelen (467402)
névtelen Creative Commons License 2021.05.11 -3 1 467403

jav:

nem udvariatlan -> nem udvarias

Előzmény: névtelen (467402)
névtelen Creative Commons License 2021.05.11 -7 6 467402

Hát, itt lehet, hogy 2. számú utasak adok igazat: teljesen más érzés, amikor melletted van nyitva az ablak, de nem rád húz a szél, és más egy kicsit arrébb, hogy telibe..

Baromi kellemetlen és egészségtelen, ha valakit direktben ér a huzat, hosszú távon.

 

Nagyon nem udvariatlan a másikat kellemetlen helyzetbe hozni, majd közölni vele, húzzon onnan, ha nem tetszik.

Előzmény: beNeei (467401)
beNeei Creative Commons License 2021.05.11 -4 6 467401

mai összeveszés a Balaton IC-n: 

 

1. utas lehúzza az ablakot a halbiban (tényleg jó idő van)

 

2. utas (nyugdijasnak tűnő de annak nem olyan öreg nő) a tulsó oldalról: huzza fel mert huzat van.

 

1. utas: járnia kell a levegőnek mert egyrészt covid van , másrészt meg hétágra süt a nap.

 

2. utas: őt nem érdekli, legyen felhuzva az ablak

 

itt közbeszóltam hogy megveheti az IC kocsiba a helyjegyet és az garantáltan nem lesz huzatos.

 

2. számú utas majdnem meglincselt, hogy hogy képzelem :D :D :D :D

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.10 -2 0 467400

Asszem nincs köztünk vita.

 

Ez pedig utasszámtól függ, nem pedig kocsiszámtól.

 

Erre nem pontosan így emlékszem, de utána nézek.

Előzmény: sssey (467399)
sssey Creative Commons License 2021.05.10 -3 3 467399

segélyvonókészülék

 

Egyrészt létezik a kínálat generálta kereslet. Van, ahol lehet nagyot dobbantani, máshol kevésbé.

 

Ez nem is kérdés.

 

Anélkül, hogy részleteiben ismerném a kanizsai szerelvény- és személyzetfordulókat, az a gyanúm, hogy nem különösebben megrendítő erőforrásráfordítással mehet(ne) is az a garnitúra, ami a tárolón dekkol.

 

Mindez igaz akkor, ha meglévő vonat erősítéseként megy.

Részben igaz, ha plusz vonatként kerül beállításra és se többlet gép, se többlet létszámot nem igényel.

De más a helyzet, ha plusz gép és létszámigénnyel közlekedteted.

 

A felvezető hozzászólásban pedig vonatok közlekedtetéséről volt szó, nem pedig plusz kocsikéról.

 

azaz a megrendelő szépen becsengeti annak az ellentételezését,

 

Ez pedig utasszámtól függ, nem pedig kocsiszámtól.


Egyébként a fentiektől függetlenül csak arra utaltam a hozzászólásomban, hogy a bevételi oldal a kiadási oldallal együtt jár.

 

sssey

 

Előzmény: segélyvonókészülék (467363)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.10 -3 4 467398

Pont ez a baj velük.

 

Ők tudják (vélik tudni) valahogy, az utas meg utólag mehet a sóhivatalba panaszkodni, sokra nem megy vele. Nem csak kerékpár ügyben, van még sok történet.

Sajnos a nem egységes értelmezés, meg a "szerintem így van" intézkedések teljesen mindennaposak a jv-k gyakorlatában is, és persze az utasnak ott helyben nem lehet igaza.

x pénztáros szerint így jó, kiadja a jegyet, y jv meg jól megbüntet, oszt levelezhetsz, ha van türelmed, hónapokig.

 

És ha azt mondod a jv-nek, hogy a vasút így adta, ha szerinte nem jó, beszéljék meg egymással, még fel van háborodva.

 

Előzmény: haha 1970 (467383)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.05.09 -2 6 467397

Igazából itt nem az a kérdés, hogy mit ír a szabály, hanem hogy miért oktatják/tudják rosszul.

Nota bene a kolléga által tapasztaltakat megerősítő vagy cáfoló esetek irrelevánsak. :(

Előzmény: zjakabfi (467395)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.05.09 -4 2 467396

Pont ezt a problémát hidaltam át egy kézipoggyász-méretűre összecsukható rollerrel. A hordtáskájába betéve kb. mint egy golfzsák :-).

 

(Leginkább Székesfehérvár, Kiskőrös, Tatabánya, Tata helyi közlekedésének kiegészítésére, kb. a két első a hígfos...)

Előzmény: hmsoft (467394)
zjakabfi Creative Commons License 2021.05.09 -2 0 467395

Egyszeraz Agram keszthelyi stokkja csak Ic kocsival jött, simán vihettem benne kerékpárt.

hmsoft Creative Commons License 2021.05.09 -3 5 467394

Ha az adott vonat nem pót- és/vagy helyjegyköteles, akkor bizony csak az Üzletszabályzat 8.1.3. pont maradhat utolsó mentsvárként. (Azaz: Nem kérdezted meg az utasokkal közvetlen kapcsolatba kerülő dolgozót? Akkor így jártál. Megkérdezted? Akkor pedig azt a választ kapod, amit a dolgozó az oktatójától _hallott_.) Na de a vasúttársaság nem fog élni a 8.1.3. nyújtotta lehetőségekkel, mert még mindig nem találta meg annak a hatékony módját, hogyan háríthatná el bizonyos A. G. azonnal megfogalmazódó kérdését, miszerint írják meg, hogy a kerékpárszállítás bevezetése óta, összesen hány kerékpár fordult meg a vasúti kocsikban, és összesen hány küllőjük volt.

hm

Előzmény: r1232 (467393)
r1232 Creative Commons License 2021.05.09 -2 3 467393

Ez stimmt,  de a tárgyalt vonat egy sima személyvonat, nem pót és helyjegyköteles.

Előzmény: hmsoft (467391)
r1232 Creative Commons License 2021.05.09 -3 3 467392

Személyvonat, még csak nem is sebes.

Előzmény: nidsz (467389)
hmsoft Creative Commons License 2021.05.09 -2 1 467391

Rászántam pár percet. :) A MÁV Start üzletszabályzat a 9.3.18. pont környékén kerékpárszállításra alkalmas vonatot emleget, kocsit nem. Ámde a 7.5. szerint: "A menetrendben a vasúti társaság külön feltünteti az adott vonat vagy  egyes  kocsik  igénybevételének  különleges  szabályait, különösen,ha (...) a vonaton külön feltételek szerint kerékpár szállítható" - itt már belekeveri a kocsikat. Továbbá 8.1.3: "A  vasúti  társaság  az  utasokkal  közvetlenül  kapcsolatba kerülő  munkavállalói  útján  az  utas  kérésére  közvetlenül tájékoztatást ad (...) a  kerékpárszállítással  kapcsolatos szolgáltatások hozzáférhetőségéről és hozzáférés feltételeiről". Szinte vártam, hogy lesz ilyesmi, tehát egy gumiszabály-mondat, amely borít mindent. De mégsincs szükség a gumiszabályokra. Az üzletszabályzat ugyanis kerékpár-ügyben (is) hivatkozik a Díjszabásra. Itt a 7.1.8. vonatokkal foglalkozik, kocsikkal nem. Majd jön a Kánaán, a kerékpár szállításával foglalkozó 9. fejezet. Ezt írja: "A  vasúti  társaság a  személyszállító  vonatok  többségén –a  „kerékpár” képszimbólummal megjelölt kocsikban, kocsiszakaszokban–biztosítja az utas őrizetében  a  kerékpárszállítást,  a  kerékpárral  történő  együttutazást.  A megjelölés  hiányában –a  pót-és  helyjegyköteles,  a  helyjegyköteles  és  a pótjegyköteles vonatok kivételével –a vonat első és utolsó 2. osztályú vasúti kocsijánaka vonatvégeifelé esőelőterében lehet kerékpárral együtt utazni. Ezekben a kocsikban –a kocsitípusától függően –1 -2kerékpár szállítható." Ebből pedig az jön, hogy ha a vonat pót- és/vagy helyjegyköteles, _és_ az adott kocsin nincs jelölve a kerékpárszállítás lehetősége, akkor ott kerékpár nem szállítható.

hm

Előzmény: nidsz (467389)
r1232 Creative Commons License 2021.05.09 -2 9 467390

Ez hülyeség és az illető "oktató" is hülyeséget mondott. Adja vissza az oktatói megbízását!

Ilyen alapon pl. halbiban sem lenne szállítható kerékpár, hiszen közlekednek,  közlekedtek helybiztosítással azok is..

Előzmény: haha 1970 (467387)
nidsz Creative Commons License 2021.05.09 -2 5 467389

a 9309 egy sima mezei sebes, kizárt dolog, hogy nem viheted fel rá a biciklit az alább leírtak szerint.

Előzmény: haha 1970 (467387)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.09 -5 0 467388

OFF.

Előzmény: haha 1970 (467387)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.09 -7 0 467387

Annyit mondott még az ismerősöm hogy a lényeg egy szón van kötelező helybiztositással "igénybe vehető" nem közlekedő kocsiról van szó! Teljesen jogos hogy a vonat első vagy utolsó másod osztályú kocsi peronján 2 darab kerékpár szállítható ha nincs jelölve akkor is, csak az kivétel ha ilyen kocsik közlekednek ez vonatkozik a "Raabercitys kocsikra is!

 

Előzmény: _nyunyuka (467385)
riezaK Creative Commons License 2021.05.09 -2 4 467386

Ha oktató akkor itt van a nézeteltérés forrása. 

Előzmény: haha 1970 (467383)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.05.09 -2 5 467385

Nem a kocsi, hanem a vonat fajtája a lényeg! Az oktató is rosszul tudja!

Előzmény: haha 1970 (467383)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!